Vorig jaarquote:De Europese Kampioenschappen Wielrennen van 2024 zijn in Belgisch Limburg. Alle races, dus ook de tijdritten, starten in Heusden-Zolder en finishen in Hasselt. De wegwedstrijden serveren een mix van heuvels en kasseien, terwijl de tijdritten zo goed als vlak zijn. De EK starten woensdag 11 september en eindigen op zondag 15 september.
Die wil zelf niet omdat hij dan schijnbaar op het WK niet meer mag starten in de beloften categorie. Dat is blijkbaar zijn grote doel.quote:Op zondag 8 september 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bij België haakt de ene na de andere af. Zou Segaert al de kans krijgen?
quote:Segaert zal de twee kampioenschappen waar hij zo enthousiast voor is opnieuw bij de beloften afwerken. Nochtans lijken er op het EK ook bij de profs wel kansen te liggen, nu dat Remco Evenepoel, Joshua Tarling, Wout van Aert en mogelijks ook een vermoeide Filippo Ganna allemaal passen. “Het is vooral het WK wat ik bij de beloften wil winnen. Dat ga ik niet onder stoelen of banken steken. Het EK is dan een goede voorbereiding om de tegenstand al eens in te schatten. En in België mijn titel verlengen zou heel mooi zijn. Het was op voorhand wel een optie om bij de profs te rijden, maar doordat ik bij de beloften wil winnen op het WK, lijkt het mij een logische keuze om hetzelfde te doen op het EK. Dat gaat niet meer veranderen.”
Victor Vercouille!quote:Op zondag 8 september 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is dat echt zwaar genoeg om een Philipsen, Kooij en Milan eraf te krijgen?quote:Op zondag 8 september 2024 18:45 schreef Chiappucci het volgende:
Ik heb vandaag (een deel van) het parcours verkend en ik moet zeggen: die kasseistroken lopen echt voor geen meter. Al kan dat ook aan mij hebben gelegen. Maar vond ze niet per se makkelijker dan die je in de Ronde tegenkomt.
Dan heb ik het dus over de combinatie Manshoven-Op de Kriezel. Die is best selectief als ze daar willen koersen.
MVDP met zijn voorjaarsbenen kan daar volgens mij iedereen lossen. De stroken zijn vrij lang, de weg loopt vies omhoog en de stenen liggen er slecht bij. Het punt is alleen dat het daarna nog best ver naar de finish is. En zeker Philipsen en Milan horen daar ook gewoon bij de beste 10, misschien wel beste 5 renners, dus het verschil zal nooit heel groot worden denk ik. Plus dat Philipsen verschillende ploegmaten zal hebben die dit werk ook prima aankunnen.quote:Op zondag 8 september 2024 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat echt zwaar genoeg om een Philipsen, Kooij en Milan eraf te krijgen?
De ronde van (Belgisch) Limburg is vrijwel identiek.quote:Op zondag 8 september 2024 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat echt zwaar genoeg om een Philipsen, Kooij en Milan eraf te krijgen?
En dan liggen ze daar ook nog eens dichter bij de finish. Al is het deelnemersveld a.s. zondag wel een stuk sterker dan normaal in de Ronde van Limburg.quote:Op maandag 9 september 2024 10:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
De ronde van (Belgisch) Limburg is vrijwel identiek.
Daar is het ook vrijwel jaarlijks een massasprint.
Waarom niet. In Leuven had je ook een stadsomloop en kon je ze eigenlijk ook maar 1x per ronde zien.quote:Op maandag 9 september 2024 14:39 schreef mabo11 het volgende:
Is het eigenlijk de moeite om hier zondag heen te gaan?
Parcours in Hasselt ziet er maar saai uit.
In 2021 zijn we naar het WK Leuven geweest en dat was wel genieten met die klimmetjes.
Mis je dan niet grootste deel van koersverloop als je continue onderweg bent? Ook bij reguliere koersen.quote:Op maandag 9 september 2024 16:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik heb mijn route voor zondag al klaar.
Hoop ze 12x te zien.
Je mist inderdaad wel het eea.quote:Op maandag 9 september 2024 16:01 schreef franklop het volgende:
[..]
Mis je dan niet grootste deel van koersverloop als je continue onderweg bent? Ook bij reguliere koersen.
Gewoon uit interesse
Bij Slovenië doen bij de mannen zelfs alleen maar U19- en U23-renners mee, geen senioren/elite.quote:Op zondag 8 september 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
NOS lijkt me niet, Sporza normaal wel, zeker in eigen landquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:
Verder op HBO zo te zien alleen de elitewedstrijden, zouden Sporza (en NOS?) wel de U19 en U23 uitzenden?
Zie in TV gids enkel vanaf 14.50 uitzending morgen (dus dan vrouwen + mannen elite)quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
NOS lijkt me niet, Sporza normaal wel, zeker in eigen land
Oh, apart, had met een EK in eigen land verwacht dat alles live zou zijnquote:Op dinsdag 10 september 2024 11:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Zie in TV gids enkel vanaf 14.50 uitzending morgen (dus dan vrouwen + mannen elite)
Vrijdag vanaf 15u U23 mannen wel
Junioren krijgen op UEC nooit een uitzending.quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:
Verder op HBO zo te zien alleen de elitewedstrijden, zouden Sporza (en NOS?) wel de U19 en U23 uitzenden?
Flopkampioenschap.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Junioren krijgen op UEC nooit een uitzending.
UEC ook.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:30 schreef wimderon het volgende:
Sporza hep gewoon streams van de zjuniors.
[ afbeelding ]
Voorlopig ruim de snelste aan de meet.quote:Op zondag 1 september 2024 17:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Om mezelf alvast even als ontdekker van te positioneren:
Paula Ostiz gaat over een paar jaar alles winnen.
Het is altijd ergens 16u geweest!quote:Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef heywoodu het volgende:
Om 09.50 uur al stomdronken langs het parcours lopen lallen. Ah, België.
Wel precies het dubbele uiteindelijkquote:Op woensdag 11 september 2024 10:10 schreef heywoodu het volgende:
Fee Knaven komt 0,69 seconden tekort voor goud
Edit: 1,38 volgens de timing, matige graphics dan
Zij rijdt echt al jaren het Spaanse circuit volledig aan gruzelementen, Evenepoelstijl. Wel allemaal bij de nieuwelingen, dus het was spannend om te zien hoe ze het dit jaar bij de junioren zou gaan doen, maar ze gaat gewoon vrolijk op dezelfde manier verder, en nu dus zelfs in het buitenland.quote:Op woensdag 11 september 2024 09:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Voorlopig ruim de snelste aan de meet.
Het is vooral kort voor een kampioenschap. Gedurende het reguliere jaar is ergens tussen de 10 en 15 kilometer, zowel bij jongens als meisjes, het gebruikelijke aantal. Het is vooral de tijdrit bij de jongens die ongebruikelijk ontiegelijk lang is. Langer zelfs dan welk wereldkampioenschap dan ook.quote:Op woensdag 11 september 2024 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is een tijdrit van 13km niet enorm kort ook voor junioren? De jongens gaan liefst 18km langer fietsen.
Remijn ver achter Van Kerckhove. (Dahl nog verder)quote:Op woensdag 11 september 2024 10:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Remijn en Innhaug Dahl mogen over een paar minuten al, gaat normaal gesproken dikke richttijden worden.
Familie van?quote:
Daar is 'ie bij split 1, slechts 13:51 minuten achter de leidende tijd.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Duurt lang voordat de tijd van Taillieu door komt. Dat is normaal gesproken de beste Belg. Vermoeden van een DNF.
En Mouris als 1e jaars junior gelijk kampioen.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:53 schreef TheArt het volgende:
Straks misschien wel 3 Nederlanders in de top 12/15. Dat is ook nog zelden gebeurd denk ik.
Dat is zijn broer.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
En Mouris als 1e jaars junior gelijk kampioen.
Toch bijzonder dat ie naar Tietema gaat.
10 seconden achter al aan T1, dit wordt hem nietquote:Op woensdag 11 september 2024 12:27 schreef Columbiafan het volgende:
Hopelijk kan Antonia het waarmaken in de regenboogtrui. Niet volledig overtuigd van haar vorm na Romandië.
Die had hoge ogen bij de profs kunnen gooien al.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:02 schreef The_Undertone het volgende:
Alec Segaert zou dit toch met de vingers in de neus moeten winnen?
Segaert 10 seconden snellerquote:Op woensdag 11 september 2024 14:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Segaert zou dit heel dik moeten winnen.
Wel de snelste tijd voor Wessel Mouris bij punt 1 voorlopig. De familie is op de brommer.
Doe het maar eensquote:Op woensdag 11 september 2024 14:27 schreef The_Undertone het volgende:
Turk met een gemiddelde van 42,5 XD
Eigenlijk wel beniewd hoeveel er bij de elite sneller zijn straks.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:02 schreef The_Undertone het volgende:
Alec Segaert zou dit toch met de vingers in de neus moeten winnen?
Ja, dat hou ik geen minuut vol hoor.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:27 schreef The_Undertone het volgende:
Turk met een gemiddelde van 42,5 XD
Je zal toch wel best hard gaan op zo'n vederlichte fiets die perfect draait? Toch wel een minuut danquote:Op woensdag 11 september 2024 14:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat hou ik geen minuut vol hoor.
Misschien, ik heb alleen een mountainbike. Misschien toch eens een racefiets lenen en proberenquote:Op woensdag 11 september 2024 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je zal toch wel best hard gaan op zo'n vederlichte fiets die perfect draait? Toch wel een minuut dan![]()
Geen idee, ik heb geen wielerfiets
Het tweede gedeelte (nash van al) was national. Verder ken ik de uitdrukking ook niet.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:19 schreef heywoodu het volgende:
Die commentatrice reed van Gent naar Zolder, zegt ze, en onderweg was het "dresj nash van al"? Iemand een idee wat ze precies zei om aan te geven dat het, afgaande op de context, onderweg constant regende?
Echtelijke ruzies?quote:Op woensdag 11 september 2024 15:43 schreef Columbiafan het volgende:
Dat gekibbel tussen Ine en Ruben begint ook wel een beetje vermoeiend te worden.
Of ze deelt in als Roglicquote:Op woensdag 11 september 2024 15:50 schreef wimderon het volgende:
Riejanne mag het WK op haar buik schrijven.
Het is sinds het voorjaar weinig soeps met Riejannequote:Op woensdag 11 september 2024 16:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan mag ze nu wel gaan versnellen.
Eigenlijk was alleen de Vuelta echt goed.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is sinds het voorjaar weinig soeps met Riejanne
'drache national' zal het wel geweest zijn. Drache is plensbui in het Frans dacht ik.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:19 schreef heywoodu het volgende:
Die commentatrice reed van Gent naar Zolder, zegt ze, en onderweg was het "dresj nash van al"? Iemand een idee wat ze precies zei om aan te geven dat het, afgaande op de context, onderweg constant regende?
9 seconden sneller dan de eerstejaars junior!quote:Op woensdag 11 september 2024 16:53 schreef Koffieplanter het volgende:
Arensman gigantisch veel trager dan Segaert.
Michiel Mouris is ook wel een fenomeen.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
9 seconden sneller dan de eerstejaars junior!
Het regent nu, Arensman heeft geen druppel gezien.quote:Op woensdag 11 september 2024 17:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje is Arensman zo goed of is de rest zo slecht opeens
Nee, het is gaan gieten bij IT1.quote:Op woensdag 11 september 2024 17:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje is Arensman zo goed of is de rest zo slecht opeens
Affini komt nog op 9 seconden.quote:Op woensdag 11 september 2024 17:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Er gaat - mede door de omstandigheden - niemand in de buurt van Segaert komen zo te zien.
quote:
De vraag moet natuurlijk vooral zijn waarom Segaert überhaupt bij de beloften rijdt. Schaamteloze praktijken.quote:Op woensdag 11 september 2024 17:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het lijkt mij erg sterk dat Wessel Mouris hier tussen de profs bijna podium had gereden. De omstandigheden waren vast wel beter @:Karl en Jose.
quote:Op woensdag 11 september 2024 17:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn verpleegster
De kijk van Belgen op wielervrouwen
quote:De vriendinnen van Jasper Philipsen en Jordi Meeus leven in spanning naar het EK toe: “Maar voor hen is het business as usual”
Limburg vaardigt zondag met Jasper Philipsen en Jordi Meeus een topfavoriet en zijn locomotief voor het Europees kampioenschap af. Maar hoe leven hun beide levenspartners, Melanie Peetermans en Helen Defour, toe naar die titelrace op eigen bodem? Een dialoog…
Met netjes verzorgde nagels presenteren de Looise Melanie Peetermans en de Beringse Helen Defour zich aan de vooravond van dag één van het Europees kampioenschap wielrennen. Van nagelbijten is (nog) geen sprake. Al merken we toch een vleugje zenuwachtigheid bij beide rennersvrouwen wanneer ze vooruitblikken naar de apotheose op zondag. Wanneer Jasper en Jordi de degens kruisen met hun Europese collega’s voor een stukje sterrenstof.
Merken jullie aan jullie partners dat ze toeleven naar een niet-alledaagse race?
Helen: “Thuis is het business as usual (Melanie knikt instemmend) Wat niet betekent dat Jordi niet al een tijdje met die vijftiende september in zijn hoofd zit. Alleen heeft hij zo zijn eigen manier om dat over te brengen op zijn omgeving. Zo liet hij zich eens terloops ontvallen dat hij zijn kledingmaten nog moest doorspelen aan de wielerbond. Toen ik vroeg waarom, antwoordde hij: ‘Omdat ik tot de EK-voorselectie behoor’. Waarop ik: ‘dat is fantastisch nieuws, Jordi’. Maar dan is hij ook de eerste om mij erop te attenderen dat het op dat moment nog maar een preselectie betreft.”
Melanie: “Jasper heeft meteen na de bekendmaking dat het EK naar hier zou komen die datum aangestipt. Omdat hij meteen begreep dat hij in Limburg een parcours op zijn maat zou aantreffen. We leven hier nu eenmaal niet in een bergachtig gebied. En inderdaad, na afloop van de Tour was toch vooral dit EK zijn hoofddoel van het najaar. We zijn niet voor niets een tijdlang op hoogtestage naar het Italiaanse Livigno getrokken. Jasper heeft daar hard gewerkt in functie van deze week en de weken nadien.”
Bij de bekendmaking van de EK-selectie bestempelde de bondscoach Jordi als betrouwbaar en loyaal.
Helen: “Dat is Jordi voor de volle honderd procent. De Belgische ploeg zal weten wat ze aan Jordi heeft. En Jasper al zeker.”
Melanie: “Die twee zijn beste kameraden, al van toen ze nog jeugdrenner waren. En of Jasper weet wat hij aan Jordi heeft.”
Gezien de vriendschapsbanden tussen jullie beider vrienden komen jullie elkaar ook buiten de koers tegen?
Helen: “Dat gebeurt wel eens, ja.”
Melanie: “Iedereen weet intussen dat de trainingsgroep waartoe Jasper en Jordi behoren ‘De Pannenkoeken’ heet. Wel, de groepsnaam van de rennersvrouwen luidt ‘De Poffertjes’ (lacht) Een vondst van Ward Vanhoof (renner bij Team Flanders-Baloise, red.) na een Hasselts avondje uit op Winterland op een moment dat wij nietsvermoedend bij een poffertjesstand stonden. Binnenkort trekken we onder ons vieren naar Tenerife. De mannen gaan er op stage. En wij gaan mee ter ondersteuning (lacht).”
In oktober zijn Jasper en jij gaan samenwonen. Hoe evenredig zijn de huishoudelijke taken verdeeld?
Melanie: “Goh, eigenlijk heb ik alles naar mij toe getrokken. Ook de verhuis. Maar ik vind dat helemaal prima. Jasper heeft echt zijn rust nodig. Ik zie hem soms zodanig moe thuis komen van training. Zo moe voel ik mij alleen na vier dagen Pukkelpop (lacht). Ik verwacht dan ook niet dat hij plots naar de stofzuiger zal grijpen. Sinds wij apart wonen, is hij veel minder een sloddervos geworden. Hij leeft precies meer gestructureerd dan vroeger. Ik zal niet zeggen dat het totaal niet meer Jasper Disaster is, maar toch veel minder.”
Helen: “We zitten momenteel in een tussenfase. Ik verklaar mij nader. Toen ik Jordi leerde kennen, woonde hij nog in bij zijn ouders. Ik woonde al alleen. Intussen pendelen we beiden tussen Beringen en Lommel. Een verhuis gedurende het seizoen is namelijk niet aan de orde. Wanneer hij bij mij thuis is, probeer ik hem wel zo veel mogelijk te ontlasten. Ik zou niet willen dat het aan mij ligt dat hij minder presteert. Ik zie dat als mijn verantwoordelijkheid. Maar er zijn wel grenzen. Tot een bepaald niveau mag hij zijn steentje bijdragen aan het huishouden. Als ik hem daarop aanspreek, dan komt het ook wel snel in orde.”
Melanie: “(Knikt) Kleine dingen kunnen soms al een wereld van verschil maken. Je rennerspak niet vóór maar ín de wasmachine droppen. Of de vaatwasser leegmaken, zonder dat ik daarom gevraagd heb. Hij behandelt me niet als een meid. En dat zou ik ook niet toelaten.”
Een voordeel aan jullie mannen is dat ze geregeld een boeket bloemen mee naar huis brengen.
Melanie: “(Grappend) Laatst was ik toch wel ontgoocheld in Jasper. Hij had zijn zegebloemen uit de Renewi Tour zomaar weggeschonken.”
Helen: “Oei.”
Melanie: “Aan zijn baas (Christoph Roodhooft, red.) weliswaar, die zijn madam ermee wilde plezieren. Dus toen ben ik zelf maar een boeket gaan kopen in de Jumbo (lacht). Waarop Jasper: ‘seg, ge krijgt toch al zoveel bloemen’. Wat ook grappig is: manden met streekproducten. Vaak moet ik selecteren wat mee naar huis mag. Want als Jasper sommige zoetigheden onder ogen krijgt, durft hij wel eens te zondigen.”
Melanie, de tijdrit van de Renewi Tour passeerde in Tessenderlo langs jouw ouderlijk huis. Bijgevolg had je enkele rennersvrouwen uitgenodigd voor een prettige namiddag.
Melanie: “(Knikt) Er is gewoon een klik tussen de vele rennersvrouwen binnen Alpecin-Deceuninck: Roxanne (de vriendin van Mathieu van der Poel, red.), Katrijn (Rickaert, red.), Shauny (Vermeersch, red.) noem maar op… Tijdens de Scheldeprijs worden we wel eens uitgenodigd door Roxanne, die in de buurt van het parcours woont. En bij de Renewi Tour leek het me plezant om de anderen bij mij thuis uit te nodigen. Vooral omdat het deugd kan doen om met mensen te spreken die in het hetzelfde schuitje zitten.”
Helen, jij zit in hetzelfde schuitje. Wat bedoelt Melanie?
Helen: “De tijd die je doorbrengt met een man of vriend die professioneel koerst is altijd uiterst intens. Als je ze aantreft op koers: intens. De korte tijd dat je samen thuis bent: intens. Bovendien wil iedereen dan ook nog eens een stukje van Jordi of Jasper, wat ik perfect begrijp. Maar even later sta je er weer een poos alleen voor. Dat is toch wel een apart bestaan.”
Melanie: “Buitenstaanders kunnen allicht niet begrijpen dat topsporters een soort van hyperfocus hebben. Het voorjaar en de Tour zijn zulke belangrijke afspraken dat je soms op de tweede plaats komt in die mannen hun hoofd. Dat klinkt heel slecht, maar ik vind dat intussen heel normaal. Omdat ik weet dat daar geen kwaad achter schuilt. Enkel gezonde ambitie. Soms zeg ik dan ook tegen Jasper: ‘denk eens even luidop’. Kwestie van mee te zijn met wat er in hem omgaat.”
Helen: “Spreekt Jasper dat dan ook uit?”
Melanie: “Soms. Maar eigenlijk praten we thuis niet veel over de koers. Over het aanstaande EK hebben we nog geen tien minuten met elkaar gesproken. Omdat ik merk dat ik hem anders toch alleen maar zenuwachtig maak.”
Helen: “Voor Jasper liggen de verwachtingen natuurlijk ook wel hoog. Jordi, die zal fungeren als zijn lead-out, kan met iets minder druk naar zondag toeleven.”
Melanie: “Misschien is niet slecht dat de bondscoach voor twee kopmannen heeft gekozen. Dan rust de verantwoordelijk niet enkel op Jaspers schouders maar ook op die van Tim (Merlier, red.).”
Hoe is het om samen met leven met iemand die supercompetitief is?
Helen: “Jordi competitief eenmaal hij van de fiets is? Nee hoor, dan is hij net super aaibaar (lacht).”
Melanie: “Hmmm. Ik denk dat als je Jordi, Jasper en die Pannenkoeken-groep samen zet, dat je toch wat taferelen ziet. Als ze samen gaan karten, dat is toch hard tegen onzacht hoor.”
Gaan jullie wel eens samen fietsen met jullie vriend?
Melanie: “Ik heb een paar keer gefietst samen met vriendinnen. Dat was super leuk. Maar Jasper kan ik van geen kanten volgen, dus nee. Bovendien vindt hij het ook niet leuk om zich aan mij aan te passen als hij wil trainen. Ik heb ooit wel eens geprobeerd om hem met een elektrische fiets te volgen, maar dat was geen succes. Na iedere bocht was ik zijn wiel kwijt.”
Helen: “Ik fiets één à twee keer per week, maar beperk me dan tot één tocht van 40 à 60 km. Zondag heb ik daarentegen wel de 140 km van Best of Limburg (de officiële EK-fietstocht, red.) afgelegd. En mountainbiken doe ik ook graag.”
Melanie: “140 km? Amai! Respect, girl. Mountainbiken vind ik wel plezant. Jasper en ik zijn zo laatst in Livigno de bergen ingetrokken. Hij was wel super bezorgd toen. Bij steile passages riep hij steeds: ‘Mel, hier zou ik afstappen als ik jou was’.”
Helen: “Jordi was in Livigno bezorgd om mij vanwege de hoogte. Vandaar dat ik op zijn aanraden gekozen hem om de streek te verkennen op een elektrische gravelfiets. Maar zelfs dat was heel zwaar.”
Melanie: “Die hoogte? Pfff. Ik ben er eens gaan joggen. Ik dacht dat ik ging sterven (lacht).”
Melanie zit in de immowereld. Jij bent wijkagent, Helen.
Helen: “(Onderbreekt) Was. Sinds een week ben ik wijkagent af. Ik heb voor een jaar loopbaanonderbreking genomen om meer bij Jordi te kunnen zijn en alles beter te combineren. Ik kan je vertellen dat er wel wat gaande is in de maatschappij van tegenwoordig. Als wijkagent krijg je diverse zaken op je bord. Ook al is Koersel-West-Stal dan een landelijke omgeving. Maar ik heb er veel mensenkennis aan overgehouden en ook het gevoel dat je moet appreciëren wanneer het leven je gunstig gezind is. Neem nu Jordi zijn wereldje, en die politiewereld: dat zijn twee totaal verschillende uitersten.”
Dus het had zomaar gekund dat je tijdens het EK langs de kant van het parcours had gestaan?
Helen: “Inderdaad, dat had gekund. Ik heb tegen enkele collega’s al gezegd: ik zie je zondag misschien terug. Maar nu zal ik op een andere manier langs de kant van de weg staan. Ik wil sowieso aan de start geweest zijn in Heusden-Zolder en nadien doorreizen naar Hasselt, om de aankomst bij te wonen.”
Melanie, vanuit Ham vertrekt een boot die via het Albertkanaal aanmeert bij de start- en aankomstplaats.
Melanie: “Ik weet het. Maar dat plan heb ik afgeblokt. Ik heb al die mensen enorm graag. Maar ik weet nu al dat het er zal gonzen van de tactische besprekingen. En dat maakt me enorm zenuwachtig. Dan vertoef ik zondag liever in het gezelschap van bijvoorbeeld Helen. Ik zal wel naar de beelden kijken op mijn gsm. Maar dan in stilte.”
Wie wint er zondag?
Helen: “Jasper, toch? Met Jordi als lead-out mee juichend op de achtergrond.”
Melanie: “Ik hoop echt dat ze het als team zondag afmaken. En als Jasper wint, dan gaan we nadien eens goed eten, hè?”
Toch wel apart: een ritwinnaar op de Champs-Élysées die de sprint aantrekt voor een andere winnaar op diezelfde Parijse avenue.
Melanie: “Ik denk dat Jasper enorm veel respect heeft voor Jordi’s opofferingsvermogen.”
Helen: “Jordi zal als lead-out in de huid moeten kruipen van Van der Poel. Hij moet zondag de Mathieu zijn van België.”
Melanie: “Ik denk wel dat Jordi dat in zich heeft.”
Helen: “Ik denk dat ook.”
Een paar alinea's en dat is meer dan genoeg voor mij.quote:Op woensdag 11 september 2024 19:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En toch lezen we het allemaal met veel plezier.
Dit kan niet.quote:
Zwaar leven iddquote:Op woensdag 11 september 2024 20:41 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Dit kan niet.
Jij bent wijkagent, Helen.
Helen: "(Onderbreekt) Was. Sinds een week ben ik wijkagent af. Ik heb voor een jaar loopbaanonderbreking genomen om meer bij Jordi te kunnen zijn en alles beter te combineren.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Genieten hè?quote:
Een echte Drent!quote:Op woensdag 11 september 2024 22:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Genieten hè?
Affini heeft trouwens een Nederlands vriendinnetje en woont ook ergens in Nederland. Ik vind dat wel een halve Nederlandse medaille waard.
Nederlandser dan Hassan.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Genieten hè?
Affini heeft trouwens een Nederlands vriendinnetje en woont ook ergens in Nederland. Ik vind dat wel een halve Nederlandse medaille waard.
quote:Op woensdag 11 september 2024 20:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een paar alinea's de kop en dat is meer dan genoeg voor mij.
Bij de profs is er nog een Limburgse lus met wat kasseien en heuvels. Voor de beloften en junioren niet blijkbaar.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:37 schreef TheArt het volgende:
Wat een baggerparcours voor de wegritten. Had er op zijn minst iets wat op een helling lijkt ingestopt.
Schijnbaar is dat matige rondje alleen zo bij de vrouwen beloften en junioren. Bij de andere 4 koersen heb je het circuit met in ieder geval nog wat obstakels.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bij de profs is er nog een Limburgse lus met wat kasseien en heuvels. Voor de beloften en junioren niet blijkbaar.
Met een 4g verbinding schijnbaar.quote:Op vrijdag 13 september 2024 15:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nederlandse regie blijkbaar
Nog snel ook, die andere twee hebben sowieso een probleem.quote:Op vrijdag 13 september 2024 16:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Behrens lijkt mij wel het type die de andere twee helemaal in de vernieling gaat rijden.
Ik zou het niet meteen een probleem noemen als je op medaillekoers bent.quote:Op vrijdag 13 september 2024 16:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nog snel ook, die andere twee hebben sowieso een probleem.
Jij bent niet geïnteresseerd in alle studies van de Vlaamse talenten?quote:
Wel in de stelling van Karl dat je niks over de weersomstandigheden van de tijdrit kunt zeggen. Wie weet had Segaert anders niet 9 maar 18 seconden sneller gereden dan Affini in dezelfde omstandigheden.quote:Op vrijdag 13 september 2024 16:34 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Jij bent niet geïnteresseerd in alle studies van de Vlaamse talenten?
Nieuwe circus Pollitt in de maak?quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Behrens is echt lomp sterk.
Tactisch nog niet echt verfijnd, maar normaal wint hij alsnog de sprint.
Hij gaat naar Visma, daar maken ze de nieuwe Zabel van.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nieuwe circus Pollitt in de maak?
Of hij heeft zich letterlijk rot gelachen zodat hij niet meer kon reageren!quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:03 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Dit zag ik helemaal verkeerd.
Wintelre ligt in Nederland.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:05 schreef Mani89 het volgende:
HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND HOLLAND
Hij heeft een postuur dat doet denken aan een baansprinterquote:Op vrijdag 13 september 2024 17:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij gaat naar Visma, daar maken ze de nieuwe Zabel van.
#genotquote:Op vrijdag 13 september 2024 17:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Nu meteen door naar Québec.
Onze vrienden van Home of Cycling zijn al live.
Als Matje de ideale ploeggenoot speelt voor Kooij, heeft hij serieuze kansen als het tot een sprint komt. En dan hebben we ook nog Van Poppel.quote:Op vrijdag 13 september 2024 18:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Voor zondag zie ik het wel somber in qua koersverloop. Weinig wind en de andere grote blokken (België, Italië, Denemarken) hebben behoefte aan een sprint. Al kun je nog wel hopen dat Pedersen eerst voor de aanval kiest.
En dat Milan ze dan allemaal kloptquote:Op vrijdag 13 september 2024 19:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als Matje de ideale ploeggenoot speelt voor Kooij, heeft hij serieuze kansen als het tot een sprint komt. En dan hebben we ook nog Van Poppel.
Maar ja Matje kan ook de lead out voor Philipsen regelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |