Van Poppel zou dan logischer zijn, lijkt mequote:Op zondag 15 september 2024 17:53 schreef kibo het volgende:
[..]
Poel had zich moeten sparen, om in de laatste km Kooij te piloteren
BELGEDquote:Op zondag 15 september 2024 18:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ik vind dit toch wel zo'n zeldzame kneus he. Hoe kan een mens eeuwig verongelijkt zijn?
quote:Op zondag 15 september 2024 17:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Merlier ook al dezelfde vriendin als de rest van de Nederbelgen
En toch, als je kijkt wat voor een zootje Loes er van maakt doen Sven2 en Gerben het nog niet zo slecht. Meestal kom je al een heel eind met de juiste renners opstellen en vooral duidelijke afspraken maken. En dan hopen dat je kopman wonderbenen heeft. Hoewel bij Gerben het helemaal 95% de kwaliteit van de renners is. In het veld en op de MTB is niet zo veel tactiek als veel beter dan de rest bent.quote:Op zondag 15 september 2024 18:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het blijft verder wel fascinerend hoe alles goed blijft gaan voor Sven2. Het doet me denken aan Gerben de Knegt, die een beetje bij mag beunen als bondscoach van de mountainbikers omdat hij toevallig toch al in dienst was bij de bond en nu mag pronken dat hij Pieterse wereldkampioen heeft gemaakt. In het veld toevallig ook een goede generatie waardoor zijn erelijst steeds indrukwekkender wordt, zonder dat je het idee hebt dat hij op welke manier dan ook een bijdrage levert.
Vandaag is meer geluk dan wijsheid. Als Milan het niet laat afweten of als de streep tien meter verder ligt was het ineens weer een waardeloos plan. Het valt vaak de goede kant op voor Sven, maar ik weet niet of dat een kwaliteit van hem is.quote:Op zondag 15 september 2024 19:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En toch, als je kijkt wat voor een zootje Loes er van maakt doen Sven2 en Gerben het nog niet zo slecht. Meestal kom je al een heel eind met de juiste renners opstellen en vooral duidelijke afspraken maken. En dan hopen dat je kopman wonderbenen heeft.
Volgend jaar bij de Emiraten zal het ook vaak zijn kant op vallen. Maar ja dat doet het ook als jij of ik daar in de auto zittenquote:Op zondag 15 september 2024 19:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vandaag is meer geluk dan wijsheid. Als Milan het niet laat afweten of als de streep tien meter verder ligt was het ineens weer een waardeloos plan. Het valt vaak de goede kant op voor Sven, maar ik weet niet of dat een kwaliteit van hem is.
Maak hem nou niet nog sterker.quote:Op zondag 15 september 2024 18:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ik vind dit toch wel zo'n zeldzame kneus he. Hoe kan een mens eeuwig verongelijkt zijn?
Daar luisteren de renners toch al nooit naar de instructies vanuit de autoquote:Op zondag 15 september 2024 19:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgend jaar bij de Emiraten zal het ook vaak zijn kant op vallen. Maar ja dat doet het ook als jij of ik daar in de auto zitten
Erg vermoeiend inderdaad.quote:Op zondag 15 september 2024 18:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Het grote gelijk van Sven2 Patquote:Op zondag 15 september 2024 18:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het blijft verder wel fascinerend hoe alles goed blijft gaan voor Sven2. Het doet me denken aan Gerben de Knegt, die een beetje bij mag beunen als bondscoach van de mountainbikers omdat hij toevallig toch al in dienst was bij de bond en nu mag pronken dat hij Pieterse wereldkampioen heeft gemaakt. In het veld toevallig ook een goede generatie waardoor zijn erelijst steeds indrukwekkender wordt, zonder dat je het idee hebt dat hij op welke manier dan ook een bijdrage levert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
Vanthourenhout heeft er ook bewust voor gekozen om Merlier ook mee te nemen, met een eigen treintje. Dat kun je op zijn conto schrijven. Want ook met een volledig team in zijn dienst had Philipsen waarschijnlijk niet gewonnen vandaag.quote:Op zondag 15 september 2024 19:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En toch, als je kijkt wat voor een zootje Loes er van maakt doen Sven2 en Gerben het nog niet zo slecht. Meestal kom je al een heel eind met de juiste renners opstellen en vooral duidelijke afspraken maken. En dan hopen dat je kopman wonderbenen heeft. Hoewel bij Gerben het helemaal 95% de kwaliteit van de renners is. In het veld en op de MTB is niet zo veel tactiek als veel beter dan de rest bent.
quote:Mama van Tim Merlier bouwt groot kampioensfeest met heel Wortegem: “Tim had er zijn zinnen op gezet, ik zag het”
Na de overwinning van Tim Merlier (31) op het EK in Hasselt maakt Wortegem-Petegem zich op voor een feestnacht. Er is nog snel een dj geboekt, een geluidsinstallatie besteld en de straat waar zijn moeder café houdt, is afgesloten. “Misschien moeten we hem ereburger maken”, bedenkt de burgemeester. “Tweemaal Belgisch kampioen, nu Europees kampioen: Tim zet de gemeente op de wereldkaart.”
Aan café St-Arnoldus ’t Pleintje in Wortegem-Petegem wappert de Europese vlag. Het café is dan ook van Heidi D’Hulst, de moeder van Tim Merlier die zondag in Hasselt Europees kampioen bij de eliterenners werd. “Hij had er zijn zinnen op gezet, ik had het verwacht”, zegt D’Hulst trots.
“Deze week zag ik het: het zat in zijn hoofd, jawel. En als het in zijn hoofd zit, komt het eruit. Uit zijn benen. En hij deed het. Voor u staat een trotse moeder.”
Bertrand De Keyzer kent Tim Merlier al van bij zijn eerste koers. “Tussen zijn 12 en 18 jaar heb ik hem overal naartoe gevoerd. De koersen, de dokters, de fietsenmakers. Hij won niet bij de jeugd, maar eindigde altijd in de top vijf. In de spurt sliep hij op zijn fiets. Maar nu, bij de grote jongens, is hij een grote geworden. Twee keer Belgisch kampioen, nu Europees kampioen. Alleen de wereldtitel ontbreekt. In 2028, in de Verenigde Arabische Emiraten, maakt hij kans.”
Burgemeester Luc Vander Meeren (Open VLD) heeft de straat van het café laten afsluiten. “We hebben een geluidsinstallatie en een dj besteld”, zegt hij. “Een feest is op zijn plaats als je Europees kampioen wordt. We hebben dat ook gedaan bij Tims twee Belgische titels.”
“Hem ereburger maken? Misschien moeten we dat wel doen”, bedenkt Vander Meeren. “Hij zet onze gemeente op de kaart. Hij is een groot kampioen die zeer bescheiden blijft. Het is sperperiode, dus zelf mogen we geen zotte kosten maken, maar als gemeente zullen we hier een vat geven. Dat hebben we bij zijn twee vorige titels ook gedaan.”
De kampioen zelf wordt maar heel laat verwacht in zijn thuisbasis, maar Heidi laat de pintjes al vlot over de toonbank gaan.
Zefls in Vlaanderen is dit soort cafés wel snel aan het verdwijnen hoor. Overigens de sprint vna het jaar volgens een kenner:quote:Op maandag 16 september 2024 08:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook niet even een doekje over de bar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |