Vorig jaarquote:De Europese Kampioenschappen Wielrennen van 2024 zijn in Belgisch Limburg. Alle races, dus ook de tijdritten, starten in Heusden-Zolder en finishen in Hasselt. De wegwedstrijden serveren een mix van heuvels en kasseien, terwijl de tijdritten zo goed als vlak zijn. De EK starten woensdag 11 september en eindigen op zondag 15 september.
Die wil zelf niet omdat hij dan schijnbaar op het WK niet meer mag starten in de beloften categorie. Dat is blijkbaar zijn grote doel.quote:Op zondag 8 september 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bij België haakt de ene na de andere af. Zou Segaert al de kans krijgen?
quote:Segaert zal de twee kampioenschappen waar hij zo enthousiast voor is opnieuw bij de beloften afwerken. Nochtans lijken er op het EK ook bij de profs wel kansen te liggen, nu dat Remco Evenepoel, Joshua Tarling, Wout van Aert en mogelijks ook een vermoeide Filippo Ganna allemaal passen. “Het is vooral het WK wat ik bij de beloften wil winnen. Dat ga ik niet onder stoelen of banken steken. Het EK is dan een goede voorbereiding om de tegenstand al eens in te schatten. En in België mijn titel verlengen zou heel mooi zijn. Het was op voorhand wel een optie om bij de profs te rijden, maar doordat ik bij de beloften wil winnen op het WK, lijkt het mij een logische keuze om hetzelfde te doen op het EK. Dat gaat niet meer veranderen.”
Victor Vercouille!quote:Op zondag 8 september 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is dat echt zwaar genoeg om een Philipsen, Kooij en Milan eraf te krijgen?quote:Op zondag 8 september 2024 18:45 schreef Chiappucci het volgende:
Ik heb vandaag (een deel van) het parcours verkend en ik moet zeggen: die kasseistroken lopen echt voor geen meter. Al kan dat ook aan mij hebben gelegen. Maar vond ze niet per se makkelijker dan die je in de Ronde tegenkomt.
Dan heb ik het dus over de combinatie Manshoven-Op de Kriezel. Die is best selectief als ze daar willen koersen.
MVDP met zijn voorjaarsbenen kan daar volgens mij iedereen lossen. De stroken zijn vrij lang, de weg loopt vies omhoog en de stenen liggen er slecht bij. Het punt is alleen dat het daarna nog best ver naar de finish is. En zeker Philipsen en Milan horen daar ook gewoon bij de beste 10, misschien wel beste 5 renners, dus het verschil zal nooit heel groot worden denk ik. Plus dat Philipsen verschillende ploegmaten zal hebben die dit werk ook prima aankunnen.quote:Op zondag 8 september 2024 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat echt zwaar genoeg om een Philipsen, Kooij en Milan eraf te krijgen?
De ronde van (Belgisch) Limburg is vrijwel identiek.quote:Op zondag 8 september 2024 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat echt zwaar genoeg om een Philipsen, Kooij en Milan eraf te krijgen?
En dan liggen ze daar ook nog eens dichter bij de finish. Al is het deelnemersveld a.s. zondag wel een stuk sterker dan normaal in de Ronde van Limburg.quote:Op maandag 9 september 2024 10:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
De ronde van (Belgisch) Limburg is vrijwel identiek.
Daar is het ook vrijwel jaarlijks een massasprint.
Waarom niet. In Leuven had je ook een stadsomloop en kon je ze eigenlijk ook maar 1x per ronde zien.quote:Op maandag 9 september 2024 14:39 schreef mabo11 het volgende:
Is het eigenlijk de moeite om hier zondag heen te gaan?
Parcours in Hasselt ziet er maar saai uit.
In 2021 zijn we naar het WK Leuven geweest en dat was wel genieten met die klimmetjes.
Mis je dan niet grootste deel van koersverloop als je continue onderweg bent? Ook bij reguliere koersen.quote:Op maandag 9 september 2024 16:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik heb mijn route voor zondag al klaar.
Hoop ze 12x te zien.
Je mist inderdaad wel het eea.quote:Op maandag 9 september 2024 16:01 schreef franklop het volgende:
[..]
Mis je dan niet grootste deel van koersverloop als je continue onderweg bent? Ook bij reguliere koersen.
Gewoon uit interesse
Bij Slovenië doen bij de mannen zelfs alleen maar U19- en U23-renners mee, geen senioren/elite.quote:Op zondag 8 september 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
NOS lijkt me niet, Sporza normaal wel, zeker in eigen landquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:
Verder op HBO zo te zien alleen de elitewedstrijden, zouden Sporza (en NOS?) wel de U19 en U23 uitzenden?
Zie in TV gids enkel vanaf 14.50 uitzending morgen (dus dan vrouwen + mannen elite)quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
NOS lijkt me niet, Sporza normaal wel, zeker in eigen land
Oh, apart, had met een EK in eigen land verwacht dat alles live zou zijnquote:Op dinsdag 10 september 2024 11:03 schreef franklop het volgende:
[..]
Zie in TV gids enkel vanaf 14.50 uitzending morgen (dus dan vrouwen + mannen elite)
Vrijdag vanaf 15u U23 mannen wel
Junioren krijgen op UEC nooit een uitzending.quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:
Verder op HBO zo te zien alleen de elitewedstrijden, zouden Sporza (en NOS?) wel de U19 en U23 uitzenden?
Flopkampioenschap.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Junioren krijgen op UEC nooit een uitzending.
UEC ook.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:30 schreef wimderon het volgende:
Sporza hep gewoon streams van de zjuniors.
[ afbeelding ]
Voorlopig ruim de snelste aan de meet.quote:Op zondag 1 september 2024 17:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Om mezelf alvast even als ontdekker van te positioneren:
Paula Ostiz gaat over een paar jaar alles winnen.
Het is altijd ergens 16u geweest!quote:Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef heywoodu het volgende:
Om 09.50 uur al stomdronken langs het parcours lopen lallen. Ah, België.
Wel precies het dubbele uiteindelijkquote:Op woensdag 11 september 2024 10:10 schreef heywoodu het volgende:
Fee Knaven komt 0,69 seconden tekort voor goud
Edit: 1,38 volgens de timing, matige graphics dan
Zij rijdt echt al jaren het Spaanse circuit volledig aan gruzelementen, Evenepoelstijl. Wel allemaal bij de nieuwelingen, dus het was spannend om te zien hoe ze het dit jaar bij de junioren zou gaan doen, maar ze gaat gewoon vrolijk op dezelfde manier verder, en nu dus zelfs in het buitenland.quote:Op woensdag 11 september 2024 09:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Voorlopig ruim de snelste aan de meet.
Het is vooral kort voor een kampioenschap. Gedurende het reguliere jaar is ergens tussen de 10 en 15 kilometer, zowel bij jongens als meisjes, het gebruikelijke aantal. Het is vooral de tijdrit bij de jongens die ongebruikelijk ontiegelijk lang is. Langer zelfs dan welk wereldkampioenschap dan ook.quote:Op woensdag 11 september 2024 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is een tijdrit van 13km niet enorm kort ook voor junioren? De jongens gaan liefst 18km langer fietsen.
Remijn ver achter Van Kerckhove. (Dahl nog verder)quote:Op woensdag 11 september 2024 10:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Remijn en Innhaug Dahl mogen over een paar minuten al, gaat normaal gesproken dikke richttijden worden.
Familie van?quote:
Daar is 'ie bij split 1, slechts 13:51 minuten achter de leidende tijd.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Duurt lang voordat de tijd van Taillieu door komt. Dat is normaal gesproken de beste Belg. Vermoeden van een DNF.
En Mouris als 1e jaars junior gelijk kampioen.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:53 schreef TheArt het volgende:
Straks misschien wel 3 Nederlanders in de top 12/15. Dat is ook nog zelden gebeurd denk ik.
Dat is zijn broer.quote:Op woensdag 11 september 2024 11:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
En Mouris als 1e jaars junior gelijk kampioen.
Toch bijzonder dat ie naar Tietema gaat.
10 seconden achter al aan T1, dit wordt hem nietquote:Op woensdag 11 september 2024 12:27 schreef Columbiafan het volgende:
Hopelijk kan Antonia het waarmaken in de regenboogtrui. Niet volledig overtuigd van haar vorm na Romandië.
Die had hoge ogen bij de profs kunnen gooien al.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:02 schreef The_Undertone het volgende:
Alec Segaert zou dit toch met de vingers in de neus moeten winnen?
Segaert 10 seconden snellerquote:Op woensdag 11 september 2024 14:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Segaert zou dit heel dik moeten winnen.
Wel de snelste tijd voor Wessel Mouris bij punt 1 voorlopig. De familie is op de brommer.
Doe het maar eensquote:Op woensdag 11 september 2024 14:27 schreef The_Undertone het volgende:
Turk met een gemiddelde van 42,5 XD
Eigenlijk wel beniewd hoeveel er bij de elite sneller zijn straks.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:02 schreef The_Undertone het volgende:
Alec Segaert zou dit toch met de vingers in de neus moeten winnen?
Ja, dat hou ik geen minuut vol hoor.quote:Op woensdag 11 september 2024 14:27 schreef The_Undertone het volgende:
Turk met een gemiddelde van 42,5 XD
Je zal toch wel best hard gaan op zo'n vederlichte fiets die perfect draait? Toch wel een minuut danquote:Op woensdag 11 september 2024 14:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat hou ik geen minuut vol hoor.
Misschien, ik heb alleen een mountainbike. Misschien toch eens een racefiets lenen en proberenquote:Op woensdag 11 september 2024 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je zal toch wel best hard gaan op zo'n vederlichte fiets die perfect draait? Toch wel een minuut dan![]()
Geen idee, ik heb geen wielerfiets
Het tweede gedeelte (nash van al) was national. Verder ken ik de uitdrukking ook niet.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:19 schreef heywoodu het volgende:
Die commentatrice reed van Gent naar Zolder, zegt ze, en onderweg was het "dresj nash van al"? Iemand een idee wat ze precies zei om aan te geven dat het, afgaande op de context, onderweg constant regende?
Echtelijke ruzies?quote:Op woensdag 11 september 2024 15:43 schreef Columbiafan het volgende:
Dat gekibbel tussen Ine en Ruben begint ook wel een beetje vermoeiend te worden.
Of ze deelt in als Roglicquote:Op woensdag 11 september 2024 15:50 schreef wimderon het volgende:
Riejanne mag het WK op haar buik schrijven.
Het is sinds het voorjaar weinig soeps met Riejannequote:Op woensdag 11 september 2024 16:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan mag ze nu wel gaan versnellen.
Eigenlijk was alleen de Vuelta echt goed.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is sinds het voorjaar weinig soeps met Riejanne
'drache national' zal het wel geweest zijn. Drache is plensbui in het Frans dacht ik.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:19 schreef heywoodu het volgende:
Die commentatrice reed van Gent naar Zolder, zegt ze, en onderweg was het "dresj nash van al"? Iemand een idee wat ze precies zei om aan te geven dat het, afgaande op de context, onderweg constant regende?
9 seconden sneller dan de eerstejaars junior!quote:Op woensdag 11 september 2024 16:53 schreef Koffieplanter het volgende:
Arensman gigantisch veel trager dan Segaert.
Michiel Mouris is ook wel een fenomeen.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
9 seconden sneller dan de eerstejaars junior!
Het regent nu, Arensman heeft geen druppel gezien.quote:Op woensdag 11 september 2024 17:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje is Arensman zo goed of is de rest zo slecht opeens
Nee, het is gaan gieten bij IT1.quote:Op woensdag 11 september 2024 17:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje is Arensman zo goed of is de rest zo slecht opeens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |