abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214939841
Ik ben al vaker met bijna dezelfde klachten naar de huisarts geweest.
Zweten, droge ogen, benauwd, duizelig, moe and so on. Ik ben al maanden met een longarts bezig, maar zelfs als ik benauwd ben, zijn mijn waardes goed. Topfit bleek uit de fietstest.

Maar ik ben nog nooit op diabetes geprikt. Bloeddruk perfect, cholesterol idem, hart top, longinhoud hoog. Je zou denken dat ik een topfitte, slanke vrouw ben. Maar als ik 2 minuten fiets op de sportschool zweet ik me helemaal de pleuris en ik ben zo vaak kortademig dat het echt heel vervelend wordt.

Stress is een enorme factor in mijn leven, al 4 jaar sta ik onder behoorlijke druk. Maar ik wil het lichamelijke toch wel bekeken hebben.
pi_214939880
Ik had trouwens online een afspraak bij de huisarts voor later in de week, maar werd meteen gebeld door de assistente en vanmiddag ingepland. Wij zitten bij een grotere praktijk maar hebben nog steeds onze vaste huisarts en assistente die een paar jaar geleden zijn aangesloten bij deze praktijk. Die assistente is hilarisch, maar heeft ook een ijzersterk geheugen en zei 'jij komt gewoon zo snel mogelijk, ik plan je ertussen.' In de periode dat verloofde heel ziek was, sprak ik haar bijna dagelijks. B heeft ook een behoorlijk medisch dossier dus nou ja, we komen er te vaak zeg maar.
pi_214939901
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:21 schreef exode het volgende:
Ik ben al vaker met bijna dezelfde klachten naar de huisarts geweest.
Zweten, droge ogen, benauwd, duizelig, moe and so on. Ik ben al maanden met een longarts bezig, maar zelfs als ik benauwd ben, zijn mijn waardes goed. Topfit bleek uit de fietstest.

Maar ik ben nog nooit op diabetes geprikt. Bloeddruk perfect, cholesterol idem, hart top, longinhoud hoog. Je zou denken dat ik een topfitte, slanke vrouw ben. Maar als ik 2 minuten fiets op de sportschool zweet ik me helemaal de pleuris en ik ben zo vaak kortademig dat het echt heel vervelend wordt.

Stress is een enorme factor in mijn leven, al 4 jaar sta ik onder behoorlijke druk. Maar ik wil het lichamelijke toch wel bekeken hebben.
Weet je zeker dat er nooit een glucose is bepaald? Ik zou daar toch even naar kijken, heeft jouw huisartsenpraktijk een patiënt portaal waarin je je uitslagen kunt zien? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat wel een cholesterol is bepaald en niet een glucose.
pi_214939968
Goed om te gaan Exode! Ik ben eigenlijk de laatste die je advies kan geven hier over (team burn-out, hoi), maar voor jezelf zorgen is zo zo ontzettend belangrijk. Dus uitzoeken met die hap!
Met een meidenkwartet
pi_214940029
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:31 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Weet je zeker dat er nooit een glucose is bepaald? Ik zou daar toch even naar kijken, heeft jouw huisartsenpraktijk een patiënt portaal waarin je je uitslagen kunt zien? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat wel een cholesterol is bepaald en niet een glucose.
Bij de laatste bloedonderzoeken is daar zeker niet naar gekeken. Cholesterol is al een tijd geleden, dat ging niet via mijn huisarts maar in een groter onderzoek. Toen werd de hele familie doorgelicht. Zo ver ik weet, hebben ze toen echt alleen cholesterol onderzocht, want het onderzoeksteam was daarmee bezig.
We kwamen daarin terecht omdat mijn zus er bij toeval achterkwam dat ze een torenhoog cholesterol had. Destijds was er een onderzoeksteam voor FH actief en mochten we allemaal mee in dat onderzoek. Toen bleek dat iedereen FH had behalve ik. Ook mijn neefjes en nichtje.

Afgelopen 2 jaar is mijn bloed steeds in het ziekenhuis geprikt, glucose staat niet in de onderzoeksresultaten.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:53:53 #256
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214940061
Bij mij was eerder ook nooit naar glucose gekeken, echt best raar maar dat doen ze niet standaard
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:56:43 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214940089
En dat terwijl het letterlijk maar een vingerprikje is...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:57:34 #258
176471 oh-oh
pi_214940100
Nou ja ook als ze gewoon bloed afnemen kunnen ze het meten met de rest maar dat doen ze dus niet.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 10 september 2024 @ 11:00:01 #259
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_214940121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:57 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja ook als ze gewoon bloed afnemen kunnen ze het meten met de rest maar dat doen ze dus niet.
Glucose moet toch nuchter, anders heeft het toch geen zin?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:00:43 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214940127
"Zomaar" iets erbij meten lijkt simpel, maar is natuurlijk niet de bedoeling. Tenzij een goede aanleiding natuurlijk ;)

@exode succes. Stiekem aan (start van) de overgang gedacht? :X :X
pi_214940159
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:56 schreef Tink89 het volgende:
En dat terwijl het letterlijk maar een vingerprikje is...
Om echt goed glucose te prikken, moet je bloed afnemen en de HBA1c bepalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214940164
Bij mijn zus was per ongeluk gemeten op cholesterol. Ze kwam voor een heel ander onderzoek en werd de dag erna gebeld of ze langs wilde komen. De waardes waren 10x te hoog. Mijn zus, slank, ontzettend sportief, drinkt niet, rookt niet, vermijd al het vette dingen etc die een torenhoge waarde had. Ze is meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar bleek dat het erfelijk belast is en we allemaal met spoed moesten testen.

Samen met hoog risico op hart- en vaatziektes is dat een bom die op scherp staat zeg maar. Nu is iedereen aan de medicatie etc, behalve ik zei de gek.

Oh, jazeker Quoi, zeker aan gedacht. Maar verder geen indicaties die daarop wijzen. Ik heb ook geen opvliegers, ik zweet gewoon heel snel bij inspanning. Dat hoort ook bij longziektes dus daar hebben we nu vooral naar gekeken. Is mijn hele leven al zo overigens. Als ik naar een sauna kijk, gutst het al van me af.
Maar bij gewone inspanning nergens last van. Ik dacht ook dat overgewicht een reden was maar inmiddels is dat zoveel minder, maar zweet me nog steeds de pleuris op de sportschool.
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:09:32 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214940219
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:04 schreef exode het volgende:
Bij mijn zus was per ongeluk gemeten op cholesterol. Ze kwam voor een heel ander onderzoek en werd de dag erna gebeld of ze langs wilde komen. De waardes waren 10x te hoog. Mijn zus, slank, ontzettend sportief, drinkt niet, rookt niet, vermijd al het vette dingen etc die een torenhoge waarde had. Ze is meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar bleek dat het erfelijk belast is en we allemaal met spoed moesten testen.

Samen met hoog risico op hart- en vaatziektes is dat een bom die op scherp staat zeg maar. Nu is iedereen aan de medicatie etc, behalve ik zei de gek.

Oh, jazeker Quoi, zeker aan gedacht. Maar verder geen indicaties die daarop wijzen. Ik heb ook geen opvliegers, ik zweet gewoon heel snel bij inspanning. Dat hoort ook bij longziektes dus daar hebben we nu vooral naar gekeken. Is mijn hele leven al zo overigens. Als ik naar een sauna kijk, gutst het al van me af.
Maar bij gewone inspanning nergens last van. Ik dacht ook dat overgewicht een reden was maar inmiddels is dat zoveel minder, maar zweet me nog steeds de pleuris op de sportschool.
Gelukkig :)

Mijn promotieonderzoek ging over FH. Ik ben toen bij families op bezoek geweest waar FH was geconstateerd. Die verhalen zullen me altijd bijblijven. Wat heftig dat dit jullie familie ook is overkomen.

Hopelijk heb je een fijn gesprek met je huisarts en leidt het ergens toe :*
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:16:17 #264
176471 oh-oh
pi_214940271
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:00 schreef Troel het volgende:

[..]
Glucose moet toch nuchter, anders heeft het toch geen zin?
Hangt er vanaf hoor, bij mij was het niet nuchter 21 en dat is sowieso meteen paniek :D
( Groucho Marx )
pi_214940577
Succes bij de ha vanmiddag exode, fijn dat ze je er vandaag nog tussen gezet heeft :)

Kleinzoon is hier O+

Ze hebben Noddy geupfucket :{
Niet alle programma's lenen zich voor 3D. Bob de Bouwer is ook niet meer om aan te zien }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 10 september 2024 @ 13:54:30 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214941547
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes bij de ha vanmiddag exode, fijn dat ze je er vandaag nog tussen gezet heeft :)

Kleinzoon is hier O+

Ze hebben Noddy geupfucket :{
Niet alle programma's lenen zich voor 3D. Bob de Bouwer is ook niet meer om aan te zien }:|
Ik vind Noddy in 3d juist heel leuk! Bob de Bouwer is wel echt verschrikkelijk. Net als Nijntje btw...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 10 september 2024 @ 14:24:10 #267
176471 oh-oh
pi_214941758
Ik zit net even in mijn dossier van het ziekenhuis te kijken, er is bij mij dan weer totaal niet naar cholestorol gekeken, dat is toch ook weer gek? Ga ik bij de ha wel even vragen volgende x, ER is toch al op.
( Groucho Marx )
pi_214941830
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind Noddy in 3d juist heel leuk! Bob de Bouwer is wel echt verschrikkelijk. Net als Nijntje btw...
Nijntje vind ik dan weer leuk gedaan :D Net als Maya de bij O+
Brandweerman Sam is nu ook afschuwelijk :X Niet al het nieuwe is een verbetering :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 10-09-2024 14:47:36 ]
If they say
pi_214942358
Ai, er wordt maar weer eens bewezen dat alles rap duurder wordt. Reparatie van mijn spalkje: 61 euro. :{ Ik zal nog eens worteltjes eten omdat dat gezond is :P
pi_214942459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:00 schreef Quoi het volgende:
"Zomaar" iets erbij meten lijkt simpel, maar is natuurlijk niet de bedoeling. Tenzij een goede aanleiding natuurlijk ;)

@:exode succes. Stiekem aan (start van) de overgang gedacht? :X :X
Was ook het eerste wat ik dacht @exode. Volgens mij passen al je klachten daarbij
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214942495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:04 schreef exode het volgende:

quote:
Zweten, droge ogen, benauwd, duizelig, moe
Past allemaal hoor. Dus zo al 5 indicaties die erop kunnen wijzen. Behalve dan dat je die eerste altijd al had.

Heel veel mensen hebben geen opvliegers maar wel allerlei andere klachten
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214942691
Ik laat elke 2 jaar mijn bloed checken. Dan nemen ze ook altijd glucose mee. Waarschijnlijk ook ivm overgewicht.

Succes bij de ha Exode!
pi_214942697
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:40 schreef Cathmar het volgende:
Goed om te gaan Exode! Ik ben eigenlijk de laatste die je advies kan geven hier over (team burn-out, hoi), maar voor jezelf zorgen is zo zo ontzettend belangrijk. Dus uitzoeken met die hap!
Sterkte :*
pi_214942711
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 16:01 schreef Hupje het volgende:
Ai, er wordt maar weer eens bewezen dat alles rap duurder wordt. Reparatie van mijn spalkje: 61 euro. :{ Ik zal nog eens worteltjes eten omdat dat gezond is :P
Zooo, mooi verdienmodel wel :X
If they say
pi_214942771
Een half uur in de wachtkamer zitten met spelende kinderen, een ruziend Pools stel en een hoestende mevrouw is niet goed voor mijn gemoed zeg. Pffff.

Maar goed, na de hele lijst van mijn erfelijke belasting te hebben opgesomd mag ik naast mijn longonderzoeken nog een traject in. Bloedonderzoek, urine onderzoek en afhankelijk van wat daaruit komt, mag ik dat elk jaar komen doen.

Zij begon ook over de overgang, maar zag in mijn dossier dat meerdere klachten al langer spelen. Eerste mogelijkheid om bloed te prikken was morgenmiddag op een tijdstip dat ik Juul naar dansles moet brengen en B naar de fysio. Verloofde kan dat momenteel niet en helaas geen backup. Dus donderdag mag ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')