Inderdaad maar verder ziet het er wel goed uit. Ik ben wel wat terughoudend met vakantiehuisjes, er is nogal wat bijgekomen sinds corona. Op KoM/CC worden regelmatig onderdelen van een groot vakantiepark in Zeeland aangeboden, die hebben een goed trackrecord en daarom mijn voorkeurquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:14 schreef Crowdyfunder het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)=30313&code=KR30313i
Magere 7% lening GVE.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat hebben ze daaraan veranderd?quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:07 schreef impact9 het volgende:
Dat nieuwe "betalen" @ CCF werkt voor geen meter. Kom er helaas niet doorheen
Hier de laatste update van vandaag:quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:17 schreef fok321 het volgende:
CRE
Appartementen Saksen I
De notaris heeft zojuist de aflossing van deze propositie uitgekeerd, waarmee de propositie is afgerond. De laatste rente vanaf 1 september t/m de aflossingsdatum ontvangt u op korte termijn.
Valt me toch niet tegen hoe projecten bij GvE de laatste tijd vollopen. Lijkt alsof er weer een nieuwe investeerders bron is aangeboord. Projecten hebben weleens langzamer volgelopen of mislukte zelfsquote:Op dinsdag 17 september 2024 17:14 schreef Crowdyfunder het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)=30313&code=KR30313i
Magere 7% lening GVE.
quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:51 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Inderdaad maar verder ziet het er wel goed uit. Ik ben wel wat terughoudend met vakantiehuisjes, er is nogal wat bijgekomen sinds corona. Op KoM/CC worden regelmatig onderdelen van een groot vakantiepark in Zeeland aangeboden, die hebben een goed trackrecord en daarom mijn voorkeurDeze GvE is in het buitenland, daar hebben we in een aantal gevallen vervelende ervaringen mee gehad. Nu lopen die huisjes niet weg maar de lokale wetgeving kan soms behoorlijk irritant zijn....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al neem ik hem basis mee. LTV 62% is vrij comfortabel.
Loopt al lekker vol trouwens, er is idd echt wel vraag naar GvE projecten zolang ze maar met relevante zekerheden komen.
Nu (edit) 95%
[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 17-09-2024 22:19:48 ]Pecunia non olet
Ik vraag me af in hoeverre SIG hierin een dwingende/sturende rol heeft gespeeld. Is Gerberalaan verkocht?quote:Op dinsdag 17 september 2024 15:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Een van projecten van Ozgul afgelost. Niet erg lijkt me.
[..]
Verkocht onder voorbehoud ....quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre SIG hierin een dwingende/sturende rol heeft gespeeld. Is Gerberalaan verkocht?
Ook interessant is of ze contracten zo hebben opgesteld dat ze rente/depot achterstanden van andere projecten van Ozgul kunnen inhouden op de overwaarde van dit project (25k?).quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre SIG hierin een dwingende/sturende rol heeft gespeeld. Is Gerberalaan verkocht?
Misschien beslaglegging van de gelden in overwaarde van de hypotheek bij Notaris. Denk dat anders Notaris verplicht is om het naar de eigenaar Ozgul overtemaken.quote:Op woensdag 18 september 2024 04:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ook interessant is of ze contracten zo hebben opgesteld dat ze rente/depot achterstanden van andere projecten van Ozgul kunnen inhouden op de overwaarde van dit project (25k?).
Collin zegt dit wel te doen bij projecten van de tandarts.
Is afhankelijk van tekst in hypotheekakte, o.a. de Rabobank neemt daar (zover ik heb gezien) altijd iets bij op dat het onderpand (mede) dient voor alles wat de geldnemer verschuldigd is aan de geldgever, ongacht welke specifieke lening het betreft. Dat kan dus bijvoorbeeld ook over een flexibele r/c afspraak gaan, bij ondernemers kan dat een (minder zichtbaar) risico zijn bij het vestigen van een hypothekrecht achter die bank. Als in de tekst van de akte hier dus rekening mee is gehouden kan de notaris niet anders dan geld uitkeren aan schuldeiser, is er alleen naar een specifke lening verwezen is het restant dus (zeer waarschijnlijk als er bijvoorbeeld ook geen ha is afgesproken) gewoon voor de geldnemer.quote:Op woensdag 18 september 2024 09:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Misschien beslaglegging van de gelden in overwaarde van de hypotheek bij Notaris. Denk dat anders Notaris verplicht is om het naar de eigenaar Ozgul overtemaken.
De beste man breidt wel uit he. Hopelijk niet al te hard.quote:Op woensdag 18 september 2024 12:10 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe HCN:
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Brasserie Le Paris Leidschendam. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Hij krijgt dan 3 restaurants naast elkaar (plus een ijssalon aan de overkant). Misschien had hij al langer de gedachte dat als de buren ooit eens besloten te stoppen en de boel te verkopen dat hij dat zou willen overnemen en was dit nu het geval. Zo'n kans krijg je niet vaak.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
De beste man breidt wel uit he. Hopelijk niet al te hard.
Zaak naast dit pand is ook van Boogaart.(Volle Maan). + heeft een tijdje 'O Leary's gerund in de mall. Hij kent de omgeving dus goed. Uitstraling van het pand is niet echt super.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
De beste man breidt wel uit he. Hopelijk niet al te hard.
En aan de andere kant is Pavarotti Leidschendam (eerst Gina), plus aan de overkant naast de ingang van de Mall Pavarotti Dolce. En het is maar zo'n 2 km vanaf zijn huis. De omgeving kent hij dus inderdaad heel goed.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zaak naast dit pand is ook van Boogaart.(Volle Maan).
Ja, ondermeer bericht 219.quote:Op woensdag 18 september 2024 15:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Was dit linkje al gedeeld? Anders bij deze. https://www.collincrowdfu(...)d4b33a2b87616d7a220e
quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:36 schreef fok321 het volgende:
vervroegde aflossing SIG Maastricht President Rooseveltlaan 181 B
quote:Op dinsdag 10 september 2024 17:43 schreef probablyunsure het volgende:
[..]
Dat is gunstig. Project zou nog een maand of 7 lopen en wordt nu met 6 maanden boeterente afgelost. Van dezelfde leningnemer lopen ook 181 A / C / D. Ik ben benieuwd of die binnenkort ook vervroegd worden afgelost.
Status van 181-A nu "onder bod"quote:
De aflossing komt er aan ...quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:51 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Voor tijdige herfinanciering is natuurlijk wel de volledige medewerking van de leningnemer nodig. Het hoeft niet altijd de schuld te zijn van het platform. In het geval van het CCF project met de 2 weken overschrijding, waarbij dit óók nog eens helder is gecommuniceerd:
Als iemand zoiets al als 'lastig' ervaart, dan is crowdfunding denk ik niet echt geschikt voor die persoon.
In het algemeen kan ik stellen dat ik vertrouwen heb in het recovery proces van CCF.
Een goed voorbeeld van een platform dat de touwtjes veel minder strak in handen heeft, vind ik CRE. Project 'Transformatie Nieuwegein II' zou 23 mei afgelost moeten worden. De helft is inmiddels terugbetaald en de andere helft zou geherfinancierd worden. Maar omdat ze bij CRE nog steeds wachten op het taxatierapport, kan dit nog niet plaatsvinden. De leningnemer vindt het prachtig natuurlijk, om zijn lening gewoon door te laten lopen tegen slechts 5,5% rente. Dit was eenvoudig te voorkomen geweest door in het contract op te nemen dat bij niet tijdige aflossing, er een penalty van bijvoorbeeld 2% in rekening zal worden gebracht.
Iets wat wij naar mijn mening niet helemaal uit het oog mogen verliezen:
Volledig transparante communicatie kan door ons als prettig worden ervaren, maar het kan uiteindelijk een negatieve invloed hebben op het resultaat van de recovery.
quote:Transformatie Nieuwegein II
18-09-2024
Eerder heeft u als investeerder een gedeeltelijke aflossing van 50% van uw investering ontvangen. In tegenstelling tot eerdere berichtgeving zal het restant van deze propositie niet worden geherfinancierd. De leningnemer heeft aangegeven de aflossing in volledigheid te voldoen. De gelden ten behoeve van de volledige aflossing zijn vandaag ontvangen op de derdenrekening van Crowdrealestate. Na controle door de stichting en de notaris zal de aflossing zo spoedig mogelijk plaatsvinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |