Nou, dit !!quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hmm ik vind seizoen eigenlijn tegenvallen. Nou ja, eigenlijk vallen de races tegen, seizoen is spannend.
Eerste paar races waren niet bijzonder, want toen was het Max die relatief makkelijk won. Nu is het eigenlijk McLaren die het behoorlijk makkelijk wint of hoort te winnen, maar het zelf steeds verneukenDat is dan nog het enige spannende ... "hoe gaan ze het nu weer verneuken"
Lawrence gaat zijn eigen zoon er toch niet uitgooien?quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:09 schreef Evenstar het volgende:
Nou, zoals ik al zei, Max en Alsonso teamgenoten en Max zet samenwerking met Newey en Honda voort.
Tekenen, hup hup.
Eerst Helmut nog even met pensioen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:07 schreef FireFox1 het volgende:
Dus Max gaat volgend seizoen naar AM
En GP moet mee.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerst Helmut nog even met pensioen.
Die is de laatste waarvoor Max nog bij Red Bull zou blijven.
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder.quote:
Ik prefereer Mercedes. Maar als hij maar weg gaat bij RBR. Dat is echt een zinkend schip.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:50 schreef mikieu het volgende:
Hoe lang geleden zei ik al dat Max met Newey naar AM (Honda) ging?
Zou het leuker vinden dan Mercedes, maar stroll mag wel weg.
Gewoon Helmut en GP meenemenquote:Op dinsdag 10 september 2024 12:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerst Helmut nog even met pensioen.
Die is de laatste waarvoor Max nog bij Red Bull zou blijven.
Bono gaat ook niet mee met Lewis. GP heeft overigens net bijtekenend bij RBR.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder.
De rijder en de race-engineer hebben in jaren een band opgebouwd, dat is 1 pakket eigenlijk.
Daar denken Lewis Hamilton en Peter Bonnington anders over.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder.
De rijder en de race-engineer hebben in jaren een band opgebouwd, dat is 1 pakket eigenlijk.
Nee. Dat gebeurt nooit tenzij Stroll jr er genoeg van heeft om in F1 rond te rijden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Lawrence gaat zijn eigen zoon er toch niet uitgooien?
quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Bono gaat ook niet mee met Lewis. GP heeft overigens net bijtekenend bij RBR.
UItzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daar denken Lewis Hamilton en Peter Bonnington anders over.
Aston doet ook in een hoop andere raceklassen mee, Indycar bijv.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Dat gebeurt nooit tenzij Stroll jr er genoeg van heeft om in F1 rond te rijden.
AMR zit niet in Indy Car.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Aston doet ook in een hoop andere raceklassen mee, Indycar bijv.
Ik vraag me dat af hoor, ik denk eerder dat het vaker niet gebeurt dan wel. Lewis werkte bij McLaren ook niet met Bono. En dat is van Brits team naar Brits team, waarom nam hij toen zijn engineer niet mee? Michael Schumacher werkte ook met meerdere engineers samen. Alonso ook. Ik denk dat we het ook niet moeten overschatten. Max heeft in 21 in een emotionele bui in een interview gezegd dat hij alleen met GP kan werken en ineens is dat in Nederland de absolute waarheid.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
UItzonderingen daargelaten natuurlijk.
En het is met Ferrari ook misschien anders, die willen toch ook wel heel graag Italianen in het team hebben.
Mar Max en GP zijn haast 1 persoon, denk niet dat die heel makkelijk te vervangen is.
GP is de enige die de leeuw in Max kan temmen.
Waarom doe je alsof Newey de RB 20 (of de 19 of 18) ontworpen heeft? Hij heeft al vele jaren geen auto meer ontworpen, hij focused zich, als hij een interessante uitdaging ziet, op hele specifieke onderdelen, bij de niewe regels waar de RB 18 uitkwam was dat de vering/ophanging, verder niets.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:27 schreef Evenstar het volgende:
“The only thing that could go wrong there is that the regulations for 2026 may be so draconian that there is less Adrian Newey can do with them in any other era of F1. The other is, he’s not 34 he’s in the backstages of his life and whether it’s the same Adrian remains to be seen,” said Windsor.
Las dit net ergens, moest wel lachen
Gast gaat al weet ik veel hoelang mee, tig veranderingen doorgemaakt, net nog een winnende auto afgeleverd, maar nu opeens zou die het wel eens kwijt kunnen zijn hoor
... en dat die dan geen 34 meer is ... alsof hij een fysieke topprestatie moet neerzetten.
Nog niet maar er zouden plannen zijn.quote:
Het lijkt me ook wel erg vermakelijk om Max eens een heetgebakerde Spanjaard of Italiaan als race engineer te geven.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af hoor, ik denk eerder dat het vaker niet gebeurt dan wel. Lewis werkte bij McLaren ook niet met Bono. En dat is van Brits team naar Brits team, waarom nam hij toen zijn engineer niet mee? Michael Schumacher werkte ook met meerdere engineers samen. Alonso ook. Ik denk dat we het ook niet moeten overschatten. Max heeft in 21 in een emotionele bui in een interview gezegd dat hij alleen met GP kan werken en ineens is dat in Nederland de absolute waarheid.
Dat lijkt mij een heel slecht idee. De Honda motor in IndyCar is totaal anders dan een F1 motor.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nog niet maar er zouden plannen zijn.
Dan kunnen ze daar ook de Honda motor gebruiken en die meteen voor de F1 testen.
Ik denk dat 2025 als tussenjaar gaat gelden waarin Aston Martin hun auto voor volgend jaar dik op orde krijgt, en dat Alonso in 2026 vervolgens met pensioen gaat en vervangen wordt door Max Verstappen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.
[ x ]
Dan moet Alonso tot minstens 2027 doorgaan.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.
[ x ]
Wheatley gaat naar Audi, he? Dan Fallows werkt bij AMR.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat 2025 als tussenjaar gaat gelden waarin Aston Martin hun auto voor volgend jaar dik op orde krijgt, en dat Alonso in 2026 vervolgens met pensioen gaat en vervangen wordt door Max Verstappen.
Ze rijden dan ook met Honda-motoren. Er werkt ook al een hoop ex-RBR personeel, waaronder Wheatley. En nu dus ook Newey. Dat team wordt straks een carbon copy van het winnende RBR, terwijl RBR zelf niet zal meedoen voor de winst omdat die motor van ze een drama gaat zijn.
Dat is mijn voorspelling en daar zult u het mee moeten doen
Ah ja, je hebt gelijk. Maar desalniettemin, er zijn ook al voor Newey veel mensen van RBR naar Aston overgestapt.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wheatley gaat naar Audi, he? Dan Fallows werkt bij AMR.
Niet meer echt verrassend nieuws na de geruchten van de laatste dagen. Evengoed blijf ik het een vreemde keuze vinden: met zijn beperkte rol bij RBR leek ie al een aantal jaren naar zijn pensioen toe te werken. Wat ik ervan begrijp is dat ie bij AM ook niet fulltime zal werken maar dat ie toch wel een erg hoog salaris + aandelen gaat verdienen. Het klinkt als een erg hoge prijs voor een parttimer.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.
[ x ]
whut? dit is het grootste nieuws van dit jaar, niemand zag dit aankomen!!!quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:02 schreef shiz het volgende:
'Adrian Newey will be joining us'
[ afbeelding ]
Nou ja, dat dus. Die man hoeft niet letterlijk de hele auto te ontwerpen, maar hij brengt een schat aan ervaring mee waardoor-ie enorm kan helpen dingen de goede kant op te laten ontwikkelen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:59 schreef Knut het volgende:
Zelfs een part-time Newey heeft de potentie om je een stuk beter te maken denk ik.
's Werelds beste in zijn vakgebied. Net zoals je een Messi als invaller bij Roda JC in kan zetten en opeens dingen kan winnen vanwege de uitmuntende kwaliteit.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken.
Fixedquote:Op dinsdag 10 september 2024 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Honda: Wij stappen uit de F1, want we gaan ons focussen op de volgende generatie auto's.
Lawrence Stroll: Hold my beer maple syrup
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken.
Dan moet je wel de organisatiecultuur langzaam mee veranderen. Zomaar lukraak mensen ergens weg plukken en er zakken met geld tegenaan gooien werkt niet, zoals we bij Toyota gezien hebben. Er moeten meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen wil een team winnend worden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen.
Tuurlijk, maar ze bouwen ook nieuwe facilities. En bovendien: toen het nog Force India was, kregen ze met minder middelen ook best veel voor elkaar.quote:Op dinsdag 10 september 2024 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet je wel de organisatiecultuur langzaam mee veranderen. Zomaar lukraak mensen ergens weg plukken en er zakken met geld tegenaan gooien werkt niet, zoals we bij Toyota gezien hebben. Er moeten meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen wil een team winnend worden.
Het lijkt Redbull wel...quote:Op dinsdag 10 september 2024 @ 16:34 schreef Sabata het volgende:
je hebt in het feiten maar één coureur om mee te werken, want de andere is eigenlijk waardeloos en dient alleen om de rekeningen te betalen
Die hele F1 wereld is een ons-kent-ons carrousel en vrij klein. Veel teams zitten in een klein gebied in Engeland, veel medewerkers hebben bij meerdere teams gewerkt. Mijn buurman werkt bij Alpine, en daarvoor bij RBR, en op zijn bruiloft waren er mensen van nog een aantal andere teams. Mijn vrouw werkt bij een bedrijf wat vaak ingehuurd wordt door F1 teams en zij heeft vaak klussen bij meerdere teams tegelijk. Afgelopen jaren vooral mercedes en RBR, maar ook AM, McLaren en Williams. Zo gek is het niet dat mensen weggelokt worden bij een team wat het een tijdje goed doet, zo werkt concurrentie, en de teams faciliteren dat in feite ook door met zoveel dicht bij elkaar de fabrieken te hebben. Wat telt is hoe zo'n team dat opvangt. Een goed georganiseerd team vangt dat makkelijker op dan een team wat minder goed georganiseerd is, en meer afhankelijk is van sleutelfiguren. En ik denk dat RBR meer afhankelijk is van sleutelfiguren als bijv Mercedes.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, je hebt gelijk. Maar desalniettemin, er zijn ook al voor Newey veel mensen van RBR naar Aston overgestapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |