abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216995582
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:09 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben benieuwd wat de jury ermee gaat doen. Ik weet ook niet zo goed hoe sterk die mevrouw kan zingen. Maar de inzending is voor de doelgroep op zich indrukwekkender dan vorig jaar, en zou bij een goede uitvoering normaliter probleemloos jury top 10 moeten zijn.

De verschillende talen voelen wel wat aan als een gimmick, en er een eind aan breien ging ook niet echt lekker.
De jury was vorig jaar politieker dan het publiek, dus daar hoef je niet teveel van te verwachten.
pi_216995655
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
De jury was vorig jaar politieker dan het publiek, dus daar hoef je niet teveel van te verwachten.
Door de televotes uit Italië waren ze bang geworden dat er een totaal gepolitiseerde overwinning zou komen, en hebben ze daar een stokje voor gestoken. Dat was juist een manier om te voorkomen dat het te politiek werd. Het is afwachten wat de Wildersen en Meloni's van deze wereld dit keer gaan doen, om te kijken of het nog een keer nodig is dat de jury aan de rem trekt.
pi_216996027
Mooi liedje
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 10 maart 2025 @ 15:13:42 #104
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_216998399
Prachtig nummer. Jammer dat (geo)politieke aspecten een stempel op deze deelname gaan drukken.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 15:39:00 #105
375570 crew  Cyan9
pi_216998651
Ik begrijp dat het tweede couplet exact hetzelfde is als de eerste, maar dan in het Frans? Daar vind ik wel wat van.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216998832
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:39 schreef Cyan9 het volgende:
Ik begrijp dat het tweede couplet exact hetzelfde is als de eerste, maar dan in het Frans? Daar vind ik wel wat van.
Ja, letterlijke vertaling.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 maart 2025 @ 16:01:05 #107
163650 Greys
pi_216998880
Oh dat had ik ook nog niet door toen ik het 'even snel' luisterde.
Twee dezelfde coupletten is best lui en erg makkelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 16:23:25 #108
375570 crew  Cyan9
pi_216999102
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:01 schreef Greys het volgende:
Oh dat had ik ook nog niet door toen ik het 'even snel' luisterde.
Twee dezelfde coupletten is best lui en erg makkelijk.
Precies dat, daar zou ik bij elk land over vallen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 maart 2025 @ 16:25:01 #109
163650 Greys
pi_216999121
quote:
9s.gif Op maandag 10 maart 2025 16:23 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Precies dat, daar zou ik bij elk land over vallen.
Ja, als Claude eerst een Engels couplet zou doen en daarna exact dat zelfde couplet in het Frans zou elke reactievideo (die het door had) er iets over hebben gezegd gok ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217002082
Mooie munitie om daarom het lied door jury's af te laten branden :+

Is dat Hebreeuws dan wel weer origineel, of heeft kutwijf Karen Peles zich daar ook makkelijk vanaf gemaakt?

Sowieso stinkt het natuurlijk aan alle kanten dat dit dan toevallig het beste liedje is van alle inzendingen :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 maart 2025 @ 20:34:31 #111
163650 Greys
pi_217002172
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop het, maar weet niet of die dat door gaan hebben hoor. :@ Ik merkte er zelf in eerste instantie ook niks van.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217002323
quote:

Is dat Hebreeuws dan wel weer origineel, of heeft kutwijf Karen Peles zich daar ook makkelijk vanaf gemaakt?

Sowieso stinkt het natuurlijk aan alle kanten dat dit dan toevallig het beste liedje is van alle inzendingen :+
Dat stukje Hebreeuws is iets uit de Talmud, geloof ik.

Die twee coupletten zijn heel opzichtig effectbejag, maar ja, als Nederland moeten we natuurlijk met ons Frans-Engelse liedje daar niet over gaan zeuren. Al doet Claude het dan wel een stuk creatiever.
pi_217002349
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 20:34 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik hoop het, maar weet niet of die dat door gaan hebben hoor. :@ Ik merkte er zelf in eerste instantie ook niks van.
Ik hoorde het meteen. Fransen zullen het ook meteen horen (als ze Engels spreken…) Maar ja, de mensen die hierop gaan stemmen doen dat toch wel, ongeacht de creatieve armoede.
pi_217005877
quote:

munitie, kutwijt, stinkt.

We zijn weer lekker objectief...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2025 @ 10:21:59 #115
163650 Greys
pi_217006083
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Even eerlijk: ik denk dat zélfs jij het een kutwijf zou vinden als je er eerlijk naar zou kijken wat die vorig jaar achter de schermen allemaal gedaan heeft en op haar socials gezet heeft. Ook als ze de Roemeense songwriter of de Italiaanse was geweest ipv de Israëlische, het is echt echt écht gewoon een kutwijf. Ongeacht het land. Ze zouden haar nooit meer binnen moeten laten op een Songfestival. En als ze van de NLse delegatie zou zijn geweest hadden we ons allemaal kapot geschaamd voor haar gedrag.

Dus aan welke 'kant' je ook staat, kutwijf is hier terecht. Trust me. Nou zal je dat laatste vast niet doen en dat is je goed recht, maar toch.
Qua lied ben ik toch behoorlijk objectief geweest in dit topic, me dunkt. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 11-03-2025 10:31:34 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217006096
quote:

[..]

Keren Peles is toch wel een bewezen kutwijf na al dat gedoe van de afgelopen jaren :Y

Het feit dat je al aanslaat op woorden als "munitie" en "stinkt" zegt meer over jouw narratief dan het mijne.

Feit is dat het opvallend blijft dat van alle 100 inzendingen nu net weer deze inzending gekozen wordt die geschreven is door deze vrouw die al jaren onderdeel is van de Israelische delegatie. Een beetje zoals Og3ne en Edsilia "toevallig" bij de inzendingen van hun vader en echtgenoot uitkwamen. Dus dat zaakje stinkt, is gewoon een normaal gezegde.

Maar je hebt wel gelijk: Ik gun Israel op het songfestival inderdaad vrij weinig zolang ze hun inzendingen politiek maken, net zoals Rusland dat een aantal jaar deed en ik ook van Oekraine in 2016 geen fan was.
pi_217006123
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Even eerlijk: ik denk dat zélfs jij het een kutwijf zou vinden als je er eerlijk naar zou kijken wat die vorig jaar achter de schermen allemaal gedaan heeft en op haar socials gezet heeft. Ook als ze de Roemeense songwriter of de Italiaanse was geweest ipv de Israëlische, het is echt echt écht gewoon een kutwijf. Ongeacht het land. Ze zouden haar nooit meer binnen moeten laten op een Songfestival. En als ze van de NLse delegatie zou zijn geweest hadden we ons allemaal kapot geschaamd voor haar gedrag.

Dus aan welke 'kant' je ook staat, kutwijf is hier terecht. Trust me. Nou zal je dat laatste vast niet doen en dat is je goed recht, maar toch.
Amen _O_
pi_217006168
quote:

[..]

Zelfs in Israël zelf vond men het stinken dat uitgerekend haar nummer weer werd gekozen... maar die Israëli's zijn ook niet objectief zeker :+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2025 @ 10:33:20 #119
163650 Greys
pi_217006191
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zelfs in Israël zelf vond men het stinken dat uitgerekend haar nummer weer werd gekozen... maar die Israëli's zijn ook niet objectief zeker :+
Oh ja ook dat nog, was er onlangs ook niet een bericht dat men daar een klacht gingen indienen over de methode van kiezen oid? Er zit idd een luchtje aan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2025 @ 10:05:22 #120
163650 Greys
pi_217017615
Het is nog niet een enorme hit in Israël zelf ook zo te zien.

twitter

[ Bericht 16% gewijzigd door Greys op 12-03-2025 10:13:15 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217017688
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:05 schreef Greys het volgende:
Het is nog niet een enorme hit in Israël zelf ook zo te zien. (Dit is toch alles bij elkaar? Of is 'global' juist alles búiten het eigen land? Ik twijfel want ik ben oud en ik weet dit niet.)

[ x ]
Global is totaal wereldwijd, inclusief Israël. Het nummer staat wel op #1 in Spotify Israël, maar dat zijn maar 57.000 streams.
pi_217017696
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:05 schreef Greys het volgende:
Het is nog niet een enorme hit in Israël zelf ook zo te zien.

[ x ]
Nou ja, hij komt wel op 1 binnen met 58.000 streams daar. Blijkbaar wordt er niet zo heel veel gestreamd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2025 @ 11:02:13 #123
163650 Greys
pi_217018208
Oh -O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217046141
Mooie ballad, maar blijft niet echt hangen, de hook is... meh. Het mooiste is zeker haar stem, die haalt het lied echt naar boven.
Vraag me wel echt af of ze dit live kan brengen, ze zal onder zoveel druk staan. De haat, de protesten die er zeker zullen zijn in Basel, afzondering van andere deelnemers, kans op aanvallen / aanslagen. Je moet er maar net staan en dit zo live gaan brengen.
Ik wens haar iig heeeeeel veel sterkte daar.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 17:11:42 #125
163650 Greys
pi_217559009
1e repetitie, van de Eurovision live blog

14:50 CEST: Rehearsal 6: 🇮🇱 Israel - Yuval Raphael – New Day Will Rise

Next up to rehearse is Israel’s Yuval Raphael, with her soaring ballad New Day Will Rise, which is sung in a combination of English, French and Hebrew. Yuval is 24 and comes from Ra’anana near Tel Aviv, but she also lived in Geneva for a few years as a child, so she’s no stranger to Switzerland.

Winning Israel’s TV talent show HaKokhav HaBa was Yuval’s ticket to Eurovision, but the song came later, so we don’t have any staging references to work with right now. But that’s fine, because we’re right here watching the performance live.

First thing to point out – there’s a GIANT prop in the centre of the stage - the biggest we've seen so far this year. It’s a two tier circular structure maybe five metres high, with a curved staircase on one side. The top tier is slightly smaller than the bottom, and each circle is draped with a glittering curtain of silver strands that encase it all the way round. Imagine a modern take on a vintage birdcage, or a chandelier you can climb. It’s not entirely representative of either, but hopefully that helps you imagine it until you can see actual photos.

Yuval starts the performance in a shadow of blue light on the frame stage, wearing a tailored black trouser suit with square shoulders and draped flamenco sleeves. She heads back down the walkway in the second verse, and there’s a lovely single camera shot where she walks around the cage as she sings the French section, then climbs the stairs to perform the Hebrew verse and the remainder of the song from a platform inside the top tier. Up close you can see that the cage is made of individual strands of crystals, so more like a chandelier.

Another moment – at one point Yuval lifts her arms and the draped sleeves of her jacket look like wings, which makes us think that maybe we were on the right track with the birdcage metaphor. The LED wall adds flowing water over black rocks, the power of the water building with the final chorus until the whole set fades to white for the soft piano notes into the final line.

🔥 PYRO update: a shower of fireworks from the back of the stage in the key change chorus.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')