SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Uiteindelijk wel want Japan was ook op het slagveld zwaar in de meerderheid door de gebrekkige mobilisatie aan Russische zijde. Jij had het over inwonersaantallen, dat is een stuk minder relevant als je mensen niet kunt bereiken.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk gaat het niet alleen om aantallen. Top zijn we het daar over eens
Ja als je ze niet in kan zetten. Heb je weinig aan die aantallen. Dus nu geef je weer mooi voorbeeld dat aantallen niet altijd doorslaggevend zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel want Japan was ook op het slagveld zwaar in de meerderheid door de gebrekkige mobilisatie aan Russische zijde. Jij had het over inwonersaantallen, dat is een stuk minder relevant als je mensen niet kunt bereiken.
Het is op zich een simpele rekensom zet het aantal Russen af tegen het aantal doden uit Ukraine dat geeft een idee wie de langste adem heeft.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja als je ze niet in kan zetten. Heb je weinig aan die aantallen. Dus nu geef je weer mooi voorbeeld dat aantallen niet altijd doorslaggevend zijn.
Dit was even 1 voorbeeld. Maar zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden van kleine legers die wonnen van veel grotere legers
Dat Rusland de langste adem heeft in manschappen spreek ik ook niet tegen. Ik ben het er alleen niet mee eens dat alles uiteindelijk alleen maar om manschappen draait.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is op zich een simpele rekensom zet het aantal Russen af tegen het aantal doden uit Ukraine dat geeft een idee wie de langste adem heeft.
Al kan als er heel veel technologische voordelen zijn voor Ukraine door westerse interventie het tij wellicht keren. Maar ik weet niet precies wie Rusland van wapens en technologie voorziet en hoeveel dat achterloopt ten opzichte van wat 'wij' kunnen leveren.
Het is niet allesbepalend maar als het aantal beschikbare mankrachten van de tegenstander een factor 3 of 4 is gaat het wel lastig worden op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat Rusland de langste adem heeft in manschappen spreek ik ook niet tegen. Ik ben het er alleen niet mee eens dat alles uiteindelijk alleen maar om manschappen draait.
Dat klopt gewoon niet en daar zijn in de geschiedenis veel voorbeelden van te vinden. Napoleon was er vrij goed in.
Of Oekraïne gaat winnen geen idee. Kan nog alle twee de kanten op.
Nu maar hopen dat de VS snel toestemming gaat geven voor gebruik van hun wapens in heel Rusland.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet allesbepalend maar als het aantal beschikbare mankrachten van de tegenstander een factor 3 of 4 is gaat het wel lastig worden op een gegeven moment.
Tenzij je ze echt als kanonnenvoer kunt gebruiken en bij bosjes afslacht en zelf amper verliezen lijdt. Maar daar lijkt (ondanks de suggestieve X posts die zogenaamd totale incompetentie aan Russische zijde moeten aantonen) weinig sprake van re zijn .
Zelfs als voor elk dodelijk slachtoffer aan jouw kant je twee Russen kunt afslachten kom je aan het einde van de rit mankrachten tekort. En je kunt ook minder makkelijk aan huurlingen komen.
Vraag ik me af. Biden wil geen escalatie. In de EU lijkt die steun ook af te brokkelen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:13 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat de VS snel toestemming gaat geven voor gebruik van hun wapens in heel Rusland.
Escalatie komt er niet. Poetin is net zo bang voor de Navo als de Navo voor Ruslandquote:Op vrijdag 6 september 2024 19:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag ik me af. Biden wil geen escalatie. In de EU lijkt die steun ook af te brokkelen.
Dat ben ik zowaar met je eens. Maar grootschalige NAVO-inzet tegen Rusland zie ik eerlijk gezegd ook niet zo snel gebeuren. Italië heeft recentelijk nog aangegeven niet in oorlog te zijn met Moskou.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:16 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Escalatie komt er niet. Poetin is net zo bang voor de Navo als de Navo voor Rusland
"De dame die haar verkrachter pepperspray in zijn gezicht spuit, is geen haar beter dan de verkrachter". Elan, 2024.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa
Ukraine brengt de oorlog nu ook naar Rusland.
Die zijn geen haar beter.
Ik denk dat, los van een paar Europese landen, de steun wel een beetje op z'n max is. Biden gaat denk ik niet verder dan dit. Alles is er al, met als laatste F16's. Wat ga je dan nog doen, boots on the ground? Want met meer wapens kom je er niet. Oekraïne heeft manschappen nodig.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag ik me af. Biden wil geen escalatie. In de EU lijkt die steun ook af te brokkelen.
Ik denk eigenlijk niet dat er een dergelijke toestemming gaat komen. Het probleem is met name dat de VS niet op de lijn zit dat Oekraïne moet winnen in deze oorlog, die zitten op de lijn dat Rusland moet verzwakken maar zeker niet structureel beschadigd mag worden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:13 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat de VS snel toestemming gaat geven voor gebruik van hun wapens in heel Rusland.
Ah, daar hebben we disco weer met z'n "Ja maar dat denk ik gewoon!quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat, los van een paar Europese landen, de steun wel een beetje op z'n max is. Biden gaat denk ik niet verder dan dit. Alles is er al, met als laatste F16's. Wat ga je dan nog doen, boots on the ground? Want met meer wapens kom je er niet. Oekraïne heeft manschappen nodig.
Polen en Finland zijn wel bereid gok ik zo.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ben ik zowaar met je eens. Maar grootschalige NAVO-inzet tegen Rusland zie ik eerlijk gezegd ook niet zo snel gebeuren. Italië heeft recentelijk nog aangegeven niet in oorlog te zijn met Moskou.
Vrij infantiele vergelijking, mag de vrouw haar verkrachter neersteken zou meer op zijn plek zijn. Grondgebied verdedigen = pepperspray.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:24 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"De dame die haar verkrachter pepperspray in zijn gezicht spuit, is geen haar beter dan de verkrachter". Elan, 2024.
Die zijn net lid die gaan niet op eigen houtje Rusland aanvallen. Volgens mij hoort daar sowieso gemeenschappelijke overeenkomst over te zijn. Italië heeft al aangegeven daar tegen te zijn, omdat ze niet in oorlog zijn met Moskou.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Polen en Finland zijn wel bereid gok ik zo.
Ja, en stalin was ook een varken omdat hij duitsland binnenviel. Hij had met peperspray zijn grondgebied moeten verdedigen. Ofzo.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrij infantiele vergelijking, mag de vrouw haar verkrachter neersteken zou meer op zijn plek zijn. Grondgebied verdedigen = pepperspray.
Een wederzijdse invasie is vrij disproportioneel.
Gaat ie weer.quote:
China kiest toch liever that sweet money van het westen boven Ruzziaquote:
Volgens internationale wetgeving heeft Oekraïne alle recht om Rusland terug aan te vallen in zijn verdediging. Rusland is het enige land die een invasie heeft uitgevoerd op een soeverein land in deze oorlog. Oekraïne voert een verdedigingsoorlog, Rusland een aanvalsoorlog.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrij infantiele vergelijking, mag de vrouw haar verkrachter neersteken zou meer op zijn plek zijn. Grondgebied verdedigen = pepperspray.
Een wederzijdse invasie is vrij disproportioneel.
Ja, ze hebben genoeg mensen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaat ie weer.![]()
![]()
Nee joh, Oekraïne heeft genoeg manschappen, meer hebben ze helemaal niet nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |