abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2024 @ 23:28:46 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214912523
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:50 schreef Delenlill het volgende:
Filmpje van het hele gebeuren kun je in het artikel vinden. De zoveelste oorlogsmisdaad die aan het lijstje toegevoegd kan worden.
Niet om het een of ander, maar als je als Oekraiene pauzeloos filmpjes loopt te posten van Russische soldaten die met de handen in de lucht tegenover een drone staan en de drone vervolgens vol gas voorwaarts gaat moet je niet vreemd opkijken dat dit soort dingen gebeuren.
pi_214912560
https://www.engadget.com/(...)38.html?guccounter=1
quote:
YouTube terminates five right-wing channels linked to the DOJ’s Russia indictments
YouTube confirmed to Engadget that it deplatformed Tenet Media and four other channels.

YouTube confirmed its termination of five right-wing political channels believed to be connected to the Department of Justice’s Russia-linked US media indictments this week. The platform pulled the channel of Tenet Media, which CNN reported to be the unnamed company implicated in the indictment. The DOJ accused Russian operatives of paying the media organization to spread disinformation designed to influence the 2024 US elections.

A YouTube spokesperson confirmed the takedown and provided a statement to Engadget. “Following an indictment from the US Department of Justice and after careful review, we are terminating the Tenet Media channel and four channels operated by its owner Lauren Chen as part of our ongoing efforts to combat coordinated influence operations,” the company statement reads.

According to YouTube, the investigation into the situation is ongoing, and the company will evaluate whether further actions are warranted as new information emerges. The company says it terminated over 4,000 YouTube channels in Q2 2024 as part of investigations into Russia-linked influence operations. YouTube works with Google’s Threat Analysis Group (TAG) to identify bad actors and deplatform their channels and accounts accordingly.

On Wednesday, the DOJ indicted two employees of RT (formerly Russia Today), a Kremlin-backed media outlet. They were accused of illegally funding a Tennessee-backed media organization, now all but officially confirmed as Tenet Media. DOJ prosecutors allege in the indictment that the media company’s founders knew their funding came from the Russian government. Tenet Media is owned by Chen and her husband, Liam Donovan.

The Washington Post reports that YouTube was Tenet’s preferred platform for spreading propaganda videos aimed at US conservatives and featuring popular right-wing pundits. Those working with the organization included Benny Johnson, Tim Pool and Dave Rubin. The channels have even featured appearances from former Republican presidential candidate Vivek Ramaswamy and RNC Chair Lara Trump. Pool and Rubin have reportedly denied knowledge that the Russian government was behind Tenet’s funding.
Helaas niet de kanalen van de youtubers die zogenaamd niet wisten dat ze onder contract stonden van Rusland.
pi_214912566
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar als je als Oekraiene pauzeloos filmpjes loopt te posten van Russische soldaten die met de handen in de lucht tegenover een drone staan en de drone vervolgens vol gas voorwaarts gaat moet je niet vreemd opkijken dat dit soort dingen gebeuren.
Hoezo? Je kunt ook met je handen omhoog gaan staan als je vanuit een helikopter wordt beschoten.
pi_214912616
quote:

[..]
De ene is een oorlogsmisdaad en de andere niet. Al zal de gewone simpele soldaat het verschil inderdaad niet weten.

Drone oorlogvoering op zo'n grote schaal is gewoon nieuw en daar zijn nog geen specifieke regels voor. Het jezelf overgeven naar een drone toe is niet geregeld, en is in de meeste gevallen ook niet mogelijk.

De meeste soldaten leven in een bubble, zij zien dat soort filmpjes niet eens.

Tevens krijgt de Russische soldaat standaard te horen dat zij zich niet gevangen moeten laten nemen omdat Oekraïne hun zal martelen en doden. En dat zij beter hun eigen leven kunnen nemen voordat dit gebeurd. Waardoor de Russische legerleiding dit soort gedrag ook uitlokt.
  vrijdag 6 september 2024 @ 23:41:02 #105
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214912621
quote:

[..]
Alsof rus filmpjes nodig heeft om de beest uit te hangen.
pi_214912643
twitter
pi_214912647
quote:

[..]
Tering hoe debiel ben jij
pi_214912654
Achja: Oekraine valt Russen aan met drones omdat ze een dorp aanvallen en hun handjes omhoog steken en daarom is het niet raar dat gezinnen worden uitgemoord in west oekraine.
  vrijdag 6 september 2024 @ 23:45:11 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214912666
https://mil.in.ua/en/news(...)-to-support-ukraine/
quote:
Spain Joins Maritime and IT Coalitions to Support Ukraine

Illustrative photo on the topic: Spanish Navy. Photo from the Facebook page of the Spanish Navy

Spain joined the IT Coalition and the Maritime Coalition to provide defense capabilities for Ukraine.

Spanish Defense Minister Margarita Robles has already approved Spain’s accession to these two coalitions.

The Maritime Coalition to help Ukraine was created by the UK and Norway in 2023.

It aims to provide long-term support to Ukraine, including training, equipment, and infrastructure to strengthen security in the Black Sea.

The Maritime Coalition works closely with the Ukrainian Navy and the Ministry of Defense to develop a range of capabilities.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 september 2024 @ 23:46:06 #111
6484 ExTec
pi_214912667
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is simpelweg een logisch gevolg.
Sure, want voor oekraine met die filmpjes begon deden ze dat heus niet!

:z
  vrijdag 6 september 2024 @ 23:48:43 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214912686
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Je kunt ook met je handen omhoog gaan staan als je vanuit een helikopter wordt beschoten.
Overgeven is overgeven. Ook vanuit de heli mag er dan niet meer geschoten worden.
pi_214912688
Hoi ik ben officier achja, onze positie wordt aangevallen door Rusland. We kunnen ze aanvallen met FPV drones, het enige wapen waar we genoeg van hebben. Maar als ze hun handjes de lucht insteken moeten we zeker stoppen zodat ze daarna gewoon weer hun wapens oppakken en onze positie innemen en neerschieten als wij ons overgeven.

En nog belangrijker, anders zijn ze gerectvaardigd onze gezinnen roekeloos te bombarderen en onze kinderen af te slachten
  vrijdag 6 september 2024 @ 23:50:54 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214912707
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:48 schreef skysherrif het volgende:
Hoi ik ben officier achja, onze positie wordt aangevallen door Rusland. We kunnen ze aanvallen met FPV drones, het enige wapen waar we genoeg van hebben. Maar als ze hun handjes de lucht insteken moeten we zeker stoppen zodat ze daarna gewoon weer hun wapens oppakken en onze positie innemen en neerschieten als wij ons overgeven.

En nog belangrijker, anders zijn ze gerectvaardigd onze gezinnen roekeloos te bombarderen en onze kinderen af te slachten
Vervang drone voor militair en misschien begrijp je dan wat ik bedoel.

quote:
Het humanitair oorlogsrecht in zeven regels
Het Rode Kruis heeft het humanitair oorlogsrecht samengevat in zeven regels. Ze gelden in elk gewapend conflict, overal ter wereld.

1. Iedere persoon die niet of niet langer meevecht moet menswaardig worden behandeld.
2. Strijders die zich overgeven mogen niet worden aangevallen.
https://www.rodekruis.nl/(...)nitair-oorlogsrecht/
  vrijdag 6 september 2024 @ 23:54:26 #115
6484 ExTec
pi_214912734
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:48 schreef skysherrif het volgende:
En PoWs natuurlijk op camera te executeren of onthoofden.
pi_214912748
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vervang drone voor militair en misschien begrijp je dan wat ik bedoel.
[..]
https://www.rodekruis.nl/(...)nitair-oorlogsrecht/
Ik denk dat je hier vooral aan het zoeken bent naar Oekraine die zogenaamd oorlogsmidaden pleegt om de Russische bombardementen op burgers goed te praten. En dat is jouw keuze.
  vrijdag 6 september 2024 @ 23:57:27 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214912754
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:56 schreef skysherrif het volgende:

Ik denk dat je hier vooral aan het zoeken bent naar Oekraine die zogenaamd oorlogsmidaden pleegt om de Russische bombardementen op burgers goed te praten. En dat is jouw keuze.
Nope.
pi_214912757
En als jij denkt dat het ook maar enigszins mogelijk is elke rus die zich overgeeft als ze een drone zien te laten gaan (waarna ze zich niet overgeven maar gewoon doorgaan met aanvallen of vrolijk terug naar hun loopgraf lopen voor de volgend aanval), dan denk ik dat je misschien je kop uit het zand moet halen.
pi_214912769
quote:

[..]
Naja, ik kan me goed voorstellen dat gezien de afstanden die de drones vliegen, je zo'n soldaat met de handen omhoog niet kilometers kunt begeleiden door het front naar je eigen linies. Dus dan blijft er weinig over, ze kunnen hem niet laten gaan. En voor de Russen geldt natuurlijk altijd nog het gouwe ouwe "dan moeten ze maar in hun eigen land blijven, worden ze ook niet doodgedroned" i.p.v. oorlogsmisdaden begaan want "zij doen gemeen met drones".

Dus "oog om oog, tand om tand" vind ik hier een beetje kort door de bocht. Uiteraard snap ik wel dat de gemiddelde Rus het denk- laat staan relativeringsvermogen niet heeft hiervoor. Kijk maar naar onze resident Rus in dit topic.
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:02:22 #120
6484 ExTec
pi_214912775
De oorzaak -> oekraine maakt filmpjes -> gevolg -> rus executeert PoWs stelling is stuitend.

Alsof we niet weten dat rus vanaf zo ongeveer dag 1 al PoWs aan het onthoofden was.
pi_214912784
Bovendien is handen omhoog ook niet overgeven, bij overgeven moet er de reele kans zijn dat de andere partij je daadwerkelijk gevangene maakt. Bij ee nFPV drone die kilometers ver opereert en een aanval i nde kiem wil smoren is het natuurlijk niet redelijk te verwachten dat de rus zich ook daadwerkelijk kan overgeven. Handen in de lucht heeft dan dus ook geen zin.

Rusland heeft veel meer gevangenen dan Oekraine en oekraine zou aar wat graag zoveel mogelijk russen gevangennemen om ze te kunnen ruilen.
pi_214912795
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:58 schreef skysherrif het volgende:
En als jij denkt dat het ook maar enigszins mogelijk is elke rus die zich overgeeft als ze een drone zien te laten gaan (waarna ze zich niet overgeven maar gewoon doorgaan met aanvallen of vrolijk terug naar hun loopgraf lopen voor de volgend aanval), dan denk ik dat je misschien je kop uit het zand moet halen.
Net zoals POW's die wel eens zouden kunnen ontsnappen? Beter schiet ze je preventief neer toch?

Anyway, het interesseert me eigenlijk vrij weinig dat het gebeurt. Ik geef alleen maar aan dat als je dit soort filmpjes gaat verspreiden daar vanzelf een reactie op gaat komen.
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:08:58 #123
6484 ExTec
pi_214912803
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:07 schreef AchJa het volgende:
Anyway, het interesseert me eigenlijk vrij weinig dat het gebeurt. Ik geef alleen maar aan dat als je dit soort filmpjes gaat verspreiden daar vanzelf een reactie op gaat komen.
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sure, want voor oekraine met die filmpjes begon deden ze dat heus niet!

:z
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:02 schreef ExTec het volgende:
De oorzaak -> oekraine maakt filmpjes -> gevolg -> rus executeert PoWs stelling is stuitend.

Alsof we niet weten dat rus vanaf zo ongeveer dag 1 al PoWs aan het onthoofden was.
pi_214912812
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Overgeven is overgeven. Ook vanuit de heli mag er dan niet meer geschoten worden.
Veel te kort door de bocht. Zonder te schieten teruglopen richting de eigen linies is bijvoorbeeld ook geen aanval. Valt uit te leggen als overgave.
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:12:21 #125
6484 ExTec
pi_214912813
Misschien had rus zich niet vanaf dag 1 als varkens moeten gedragen, met burgers executeren, kinderen verkrachten, PoWs onthoofden. Want daar gaat dan vanzelf een reactie op komen. Dat wil ik alleen maar aangeven.
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:12:37 #126
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_214912814
Ik heb beelden gezien van Russen die zich overgeven aan drones en naar de Oekraïners begeleid worden om zich daadwerkelijk over te geven.
En ik heb beelden gezien van Russen die proberen drones uit de lucht te slaan met hun handen, volle jerrycans, stokken, etc. Dat is niet overgeven.

Misschien is het wel gebeurd, maar ik heb het niet gezien.
Hoe het ook zij: dat Oekraïners die geliquideerd worden door Russen een 'logisch gevolg' zijn van wat Oekraïense drones doen, is echt de omgekeerde wereld: vóórdat dit soort drone-op-soldaat-filmpjes er waren, waren er al meerdere, heel bekende filmpjes van Russen die overgegeven soldaten liquideren, onthoofden, etc. Bekendste is misschien wel van het begin van de oorlog, waarbij een Oekraïner nog even 'slava Ukraini' zei met een peuk in zijn mond, waarna hij wordt geëxecuteerd door Russen.

AchJa, je probeert er een 'ze hebben het er zelf naar gemaakt' van het maken, wat gewoon niet klopt.
Geen idee waarom je dat doet. Maakt het de misdaden tegen de Oekraïners makkelijker te verteren, als je de Oekraïners als daders ziet, wellicht?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_214912820
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Net zoals POW's die wel eens zouden kunnen ontsnappen? Beter schiet ze je preventief neer toch?

Als je beeld materiaal kijkt van Kursk is het echt bizar in welke omstandigheden ze Russen POW hebben gemaakt, de eerste dagen toen ze ver i nrussisch gebied in heel onstabiel gebied zaten namen ze iedereen gevangen.

Punt 2: dit gebeurd al sinds dag 1 in de oorlog van beide kanten? Met het verschil dat de Russen naast fpv drones op oekraiense soldatne regelmatig vol trots videos van drones verspreiden waar ze burgers in het kherson gebied raken.

https://x.com/AndrewPerpetua/status/1829165397960208883

twitter

https://x.com/AndrewPerpetua/status/1828073878901735843

twitter

De videos kan ik niet embedden ofzo
pi_214912825
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:12 schreef SillyWalks het volgende:
Ik heb beelden gezien van Russen die zich overgeven aan drones en naar de Oekraïners begeleid worden om zich daadwerkelijk over te geven.
En ik heb beelden gezien van Russen die proberen drones uit de lucht te slaan met hun handen, volle jerrycans, stokken, etc. Dat is niet overgeven.

Misschien is het wel gebeurd, maar ik heb het niet gezien.
Hoe het ook zij: dat Oekraïners die geliquideerd worden door Russen een 'logisch gevolg' zijn van wat Oekraïense drones doen, is echt de omgekeerde wereld: vóórdat dit soort drone-op-soldaat-filmpjes er waren, waren er al meerdere, heel bekende filmpjes van Russen die overgegeven soldaten liquideren, onthoofden, etc. Bekendste is misschien wel van het begin van de oorlog, waarbij een Oekraïner nog even 'slava Ukraini' zei met een peuk in zijn mond, waarna hij wordt geëxecuteerd door Russen.

AchJa, je probeert er een 'ze hebben het er zelf naar gemaakt' van het maken, wat gewoon niet klopt.
Geen idee waarom je dat doet. Maakt het de misdaden tegen de Oekraïners makkelijker te verteren, als je de Oekraïners als daders ziet, wellicht?
Daarom, als de Oekraieners kunnen dan grijpen ze elke kans aan om een Rus gevangen te nemen als de Rus zich daadwerkelijk in een positie bevindt waar hij zich KAN overgeven.
pi_214912838
Ik kijk soms ook die hele filmpjes van die Oekraïnse drones wel eens op Telegram. Die zijn 30+ minuten lang.

Ik zie daar ook vaak Russen die alles weg werpen, ook hun geweer en helm, in hun eentje in een bos-achtige omgeving of greppel, sommigen ook gewond of met de handen in de lucht, afgemaakt worden door die Oekraïense drones.

Ik heb al heel vaak gedacht dat dit niet helemaal volgens internationaal recht verloopt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:21:42 #130
6484 ExTec
pi_214912848
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:12 schreef SillyWalks het volgende:
Bekendste is misschien wel van het begin van de oorlog, waarbij een Oekraïner nog even 'slava Ukraini' zei met een peuk in zijn mond, waarna hij wordt geëxecuteerd door Russen.
Die staat stond lange tijd onder een spoiler in de OP ;) Die is al met al vrij recent.

Die beruchte castratie, was van 6 maanden in de oorlog, augustus 2022:

twitter

Misschien hadden de russen dat gewoon niet moeten doen. Want daar gaat dan vanzelf een reactie op komen.
pi_214912854
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:19 schreef capricia het volgende:
Ik kijk soms ook die hele filmpjes van die Oekraïnse drones wel eens op Telegram. Die zijn 30+ minuten lang.

Ik zie daar ook vaak Russen die alles weg werpen, ook hun geweer en helm, in hun eentje in een bos-achtige omgeving of greppel, sommigen ook gewond of met de handen in de lucht, afgemaakt worden door die Oekraïense drones.

Ik heb al heel vaak gedacht dat dit niet helemaal volgens internationaal recht verloopt.
Ik zag beelden van een Rus die zijn handen opstak terwijl hij werd beschoten door artillerie. Stoppen ze de barrage ook niet voor.
pi_214912863
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Daarom, als de Oekraieners kunnen dan grijpen ze elke kans aan om een Rus gevangen te nemen als de Rus zich daadwerkelijk in een positie bevindt waar hij zich KAN overgeven.
Ja. 1 rus.

Zag een heel assault (was Terra of K2, een Oekraïens onderdeel ieg) op Telegram. Daar werd duidelijk gezegd dat ze maar 1 Rus "voor de tong" gevangen namen. De rest werd gewoon uitgeschakeld. Met drones enzo.
Het maakte niet zoveel uit of iemand met zijn handen in de lucht stond.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214912874
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zag beelden van een Rus die zijn handen opstak terwijl hij werd beschoten door artillerie. Stoppen ze de barrage ook niet voor.
Nou, dit was zo'n ding die letterlijk om je rond vliegt. Of uit de lucht nog eens een extra granaat op je gooit terwijl iemand al duidelijk gewond zonder geweer op de grond ligt.

Heel bijzonder dat oorlogsrecht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214912882
quote:

[..]
Dit dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214912886
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, dit was zo'n ding die letterlijk om je rond vliegt. Of uit de lucht nog eens een extra granaat op je gooit terwijl iemand al duidelijk gewond zonder geweer op de grond ligt.

Duidelijk gewond is niet hetzelfde als overgave. Zeker niet midden op het slagveld.
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:33:55 #136
6484 ExTec
pi_214912897
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit dus.
Als je als rus PoWs castreert, moet je niet vreemd opkijken dat ze zo'n drone gewoon vol gas voorwaarts doen ook al staat de rus met z'n handen in de lucht.
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:34:57 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214912900
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:40 schreef Delenlill het volgende:

[..]
De ene is een oorlogsmisdaad en de andere niet. Al zal de gewone simpele soldaat het verschil inderdaad niet weten.
Ik denk dat een gewone simpele soldaat het heel wat beter begrijpt dan jij blijkbaar!
The End Times are wild
pi_214912901
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Duidelijk gewond is niet hetzelfde als overgave. Zeker niet midden op het slagveld.
In zijn eentje ergens midden op een veld.

Maar jij kent dit soort filmpjes helemaal niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214912906
quote:

[..]
Dit dus.
Dit dus niet.
pi_214912907
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:19 schreef capricia het volgende:

Dit dus. En als je dat soort filmpjes dan ook nog op internet gooit met een peppie muziekje en begeleidende tekst dan krijg je vanzelf het oog om oog principe.

Maar goed, kan me nog wel een discussie herinneren die hier gevoerd werd toen er een rijtje Russische POW's door de knieen werd geschoten. Was ook allemaal prima want dan konden ze iig niet meer weglopen...

Is het executeren van gevangenen/militairen die zich overgeven een oorlogsmisdaad? Jazeker, daar bestaat echt geen twijfel over.
pi_214912908
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:26 schreef capricia het volgende:

[..]

En wat gaan russen doen denk je als de drones zich rechtsomkeert maken, krijgen ze dan ineens een ingeving om niet meer aan te vallen?
pi_214912910
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als je als rus PoWs castreert, moet je niet vreemd opkijken dat ze zo'n drone gewoon vol gas voorwaarts doen ook al staat de rus met z'n handen in de lucht.
Nou, dat doen ze dus ook.
Laten we gewoon heerlijk toegeven dat de Oekraïners dat dus ook doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214912912
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:35 schreef capricia het volgende:

[..]
In zijn eentje ergens midden op een veld.

Maar jij kent dit soort filmpjes helemaal niet?
Waarom was hij daar? Waar gaat hij heen als de drone hem niet aanvalt?
pi_214912913
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Oekrainers castreren russen die ze gevangennemen?
pi_214912916
quote:

[..]
Dit dus.
En dat heeft een NAFO profielfoto.
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:43:01 #146
6484 ExTec
pi_214912927
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar dan reduceer je de discussie tot: shit happens. En dat klopt, shit does happen.

Maar dan kom je vanzelf bij de vraag: why is this shit happening?

rus.

Maar daar volgt bij sommigen blijkbaar de conclusie uit, dat het oekraine z'n schuld is? Stug de oorlogsmisdaden die rus ruim voor de heftige proliferatie van drones aan het flikken was negeren? We leggen lekker arbitrair de beginlijn ergens bij mid 2023, en jaaaaa, dat rus dat nu flikt, hun eigen schuld, want filmpjes!

:')
pi_214912933
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
quote:
1349  

In the context of ongoing hostilities, a combatant’s status may change within seconds from being a lawful target to being a protected person by reason of wounds. Therefore, the attacking force must be alert to a possible cessation of acts of hostility by an injured combatant and be prepared to suspend or cease an attack at any moment. The visible abandonment of all hostile acts by a wounded combatant must put an end to all hostile acts against that person.
https://ihl-databases.icr(...)e-12/commentary/2016
pi_214912935
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]
En wat gaan russen doen denk je als de drones zich rechtsomkeert maken, krijgen ze dan ineens een ingeving om niet meer aan te vallen?
Geen idee.
Maar een individuele rus in zijn eentje liggend in een veld met een afgeschoten been wat alleen nog maar in zijn broek hangt, daar wordt gewoon nog een extra drone met een granaat voor in de lucht gebracht.
Soms zelfs extra drones, om het geheel mooi te filmen. Dan zie je hoe die ene drone met die granaat het werk afmaakt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214912936
Wellicht kunnen Capricia en Achja even naar Lviv vliegen

Kunnen ze hem uitleggen dat het allemaal logisch is dat zij nvrouw en drie kinderen zijn weggevaagd, omdat Oekraieners Russen die opweg zijn een nieuw Bucha aan te richten op een Oekraiens dorp worden gestopt door drones. Russen die zcih vrijwillig in het leger aanmelden, atlloze oorlogsmisdaden plegen en als de drone niet rechtsomkeert maakt rustig hun wapens weer pakken en verder gaan.
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:46:41 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214912942
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:37 schreef AchJa het volgende:

Is het executeren van gevangenen/militairen die zich overgeven een oorlogsmisdaad? Jazeker, daar bestaat echt geen twijfel over.
Nee. Het meest irritante is dat deze zolderkamerkrijgers hier met 0,0 kennis van het HOR toch het hoogste woord voeren.
Verder is het in het nadeel van soldaten aan beide zijden dat het HOR steeds meer met voeten getreden wordt. Het is in hun beider belang dat dit niet gebeurd.
Een van de grote fouten die Duitsland gemaakt heeft toen het de Sovjet unie aanviel was ook soldaten die zich overgaven te executeren. Met als gevolg dat die zich liever dood vochten, wat de opmars weer vertraagde er cetera.
Het is zowel vanuit menselijk perspectief als tactisch helemaal niet slim om dit te doen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')