Je ziet al gigantische verschillen of je in Amsterdam Oost langs een terrasje loopt of 15 km verderop bij de Primark in Purmerend. Al vraag ik me dus af waar onze 50-jarige oompaloompa vandaan komt. Moet toch ook een raar dorp zijn als zij daar nooit gecorrigeerd wordt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:37 schreef nelaeryn het volgende:
Ik vind Mirjam niet lelijk maar ook niet woest aantrekkelijk. Verder zou ik dit soort programma's niet als maatstaf nemen, die mensen worden er immers specifiek voor gecast. Ik denk dat je een beter beeld van de gemiddelde 45+ m/v krijgt als je een dagje aapjes gaat kijken op een terras in een grote stad, of bij het schoolplein van een lagere school gaat staan...
quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:47 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je ziet al gigantische verschillen of je in Amsterdam Oost langs een terrasje loopt of 15 km verderop bij de Primark in Purmerend. Al vraag ik me dus af waar onze 50-jarige oompaloompa vandaan komt. Moet toch ook een raar dorp zijn als zij daar nooit gecorrigeerd wordt.
😂 Alsof je de dood in de ogen kijkt..quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:55 schreef Silenus het volgende:
Klopt, ik woon midden in Amsterdam en je kunt het je hier ook niet echt permitteren om je uiterlijk te laten verslonzen, dan loop je direct uit de pas. En loop ik door het Vondelpark dan zie ik de meest lekkere moeders hardlopend achter een kinderwagen, helemaal afgetraind. Als ik dat zie laat ik die frikandel bij de febo maar weer liggen.
En als ik bij mn ouders (zuidoosten) op bezoek ben en ik zie daar toevallig een oud klasgenoot die al op haar 23e kinderen heeft gekregen, mijn god. Alsof je de dood in de ogen kijkt. Geldt natuurlijk niet voor iedereen maar het verschil valt wel heel erg op.
"At your service" was de tekst van Pim Fortuyn toen hij het lijsttrekkerschap van Leefbaar Nederland accepteerde.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:04 schreef Silenus het volgende:
Zeggen ze in het oosten wel 'at your service' als je het glas heft trouwens?Die term heb ik echt nog nooit in deze context gehoord. Het lijkt alsof ze een LOI-cursus 'deftig gedrag' heeft gevolgd maar verder geen idee heeft hoe het 'heurt'.
Ze at ook als een dokwerker trouwens.
Nou, ik zie vooral veel jeugdige Amsterdamse tokkies en bontkraagjes bij programma's als "Handhavers in Actie", en die zijn niet gecast. En nee, ik kom niet uit het Oosten, maar gewoon uit de Randstadquote:Op vrijdag 6 september 2024 13:50 schreef Pisces29 het volgende:
![]()
Mensen, zelfs de jeugd, ogen imo veel knapper in bijvoorbeeld Amsterdam dan bv boerendorpjes, het Oosten, wat dan ook.
(Inb4: boze quotes van Fok!kers uit het oosten.)
Nee.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:24 schreef Silenus het volgende:
Ja die ken ik, althans daar is die term bekend door geworden. Maar dat zeg je dan toch niet als je gaat proosten?
Zoals ik al zei: ik baseer me op de mensen uit mijn eigen kring. Maar ik denk dat het voor de tv ook wel opgaat, al zou in dat geval sprake van selection bias kunnen zijn: vrouwen worden geselecteerd vanwege hun uiterlijk en mannen vanwege hun veronderstelde competenties.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:37 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ik vind Mirjam niet lelijk maar ook niet woest aantrekkelijk. Verder zou ik dit soort programma's niet als maatstaf nemen, die mensen worden er immers specifiek voor gecast. Ik denk dat je een beter beeld van de gemiddelde 45+ m/v krijgt als je een dagje aapjes gaat kijken op een terras in een grote stad, of bij het schoolplein van een lagere school gaat staan...
Mijn kring bestaat uit hoogopgeleide Amsterdammers, dus dat verklaart een en ander.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:47 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je ziet al gigantische verschillen of je in Amsterdam Oost langs een terrasje loopt of 15 km verderop bij de Primark in Purmerend. Al vraag ik me dus af waar onze 50-jarige oompaloompa vandaan komt. Moet toch ook een raar dorp zijn als zij daar nooit gecorrigeerd wordt.
quote:
Dat geloof ik wel. Ze zei in de introductie al meteen dat ze naast haar goede eigenschappen een aantal minder goede heeft. Die laatste opmerking maakte het dat ze minder opschepperig overkwam.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zit ook op een paardenforum (ja die bestaan echt), en daar is natuurlijk ook dit topic. Een aantal mensen daar kennen Esther in real life. En beamen dat ze in het dagelijks leven ook precies zo is. Maar wel met de nodige zelfspot, dat maakt het enigszins draaglijk.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:55 schreef Silenus het volgende:
Klopt, ik woon midden in Amsterdam en je kunt het je hier ook niet echt permitteren om je uiterlijk te laten verslonzen, dan loop je direct uit de pas. En loop ik door het Vondelpark dan zie ik de meest lekkere moeders hardlopend achter een kinderwagen, helemaal afgetraind. Als ik dat zie laat ik die frikandel bij de febo maar weer liggen.
Ik kijk sinds de start bewust niet op X want iedereen kijkt dan via Videoland vooruit. Zeker straks met die reunie.quote:
quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zit ook op een paardenforum (ja die bestaan echt), en daar is natuurlijk ook dit topic. Een aantal mensen daar kennen Esther in real life. En beamen dat ze in het dagelijks leven ook precies zo is. Maar wel met de nodige zelfspot, dat maakt het enigszins draaglijk.
Joshua is wat minder trash.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:26 schreef freaky40 het volgende:
Die vreselijke Esther bij RobertJan is de zus van Joshua deelnemer uit Winter vol Liefde seizoen 1 volgens mij. Net zo'n zelfingenomen als hij.
De reünie is niet vooruit te kijken, dacht ik.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kijk sinds de start bewust niet op X want iedereen kijkt dan via Videoland vooruit. Zeker straks met die reunie.
Maar de pareltjes mis je dan wel. Reacties lezen is goud.
Dit jaar wel.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De reünie is niet vooruit te kijken, dacht ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |