Ze mag weer, nu voor het eerst in de plenaire zaal.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mariska Rikkers-Oosterkamp
47 jaar uit Wolvega
https://www.tweedekamer.n(...)mp-mgf-bbb/biografie
Dat is natuurlijk een belangrijk punt. Dus zo simpel is het niet, maar het ziet er zo ongeinteresseerd uit. En het lijkt mij dat je niet alles meekrijgt als je focus telkens elders is dan in de ruimte.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: als ze dan een ander apparaat krijgen waarmee ze verslagen van vergaderingen, moties, wetten, onderzoeken van universiteiten, CBS, PBL enz. kunnen opzoeken is dat een optie. Maar liever de telefoons in de zaal dan geen toegang meer tot die info, dan verlaag je het niveau van het debat.
Volgens haar motivatiestuk staat ze er puur voor de gezelligheid.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze mag weer, nu voor het eerst in de plenaire zaal.
Ze stond in ieder geval tamelijk ongeinspireerd een verhaal op te lezen waar ze, zo leek het, niet echt iets van begreep.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Volgens haar motivatiestuk staat ze er puur voor de gezelligheid.
Ook van non-carrière politici mag je verwachten dat ze zich verdiepen in de materie, zeker als ze in een commissie zitten, en op basis daarvan met relevante vragen aan de gasten komen.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
Ahhh geen carriere politicus. Laten we haar belachelijk gaan maken
Idd nutteloze pluchezitters hebben we al voldoende.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook van non-carrière politici mag je verwachten dat ze zich verdiepen in de materie, zeker als ze in een commissie zitten, en op basis daarvan met relevante vragen aan de gasten komen.
Ik citeer weer even haar eigen motivatiequote:Op donderdag 5 september 2024 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze stond in ieder geval tamelijk ongeinspireerd een verhaal op te lezen waar ze, zo leek het, niet echt iets van begreep.
Dat is niet nodig tochquote:Op donderdag 5 september 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
Dienstplicht is geen slavernij.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:58 schreef Kickinalfa het volgende:
https://nos.nl/l/2535941
Slavernij is weer terug.
Jij bent er op tegen?quote:Op donderdag 5 september 2024 16:58 schreef Kickinalfa het volgende:
https://nos.nl/l/2535941
Slavernij is weer terug.
Understatement ja.quote:
Ik vind het ook een vorm van opoffering. Je vraagt wel heel veel van de jongere generatie.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Understatement ja.
Ik vind het belachelijk dat iemand beslist of iemand anders zijn of haar leven maar moet (op)geven.
Ze krijgen er euthanasie?quote:Op donderdag 5 september 2024 17:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Understatement ja.
Ik vind het belachelijk dat iemand beslist of iemand anders zijn of haar leven maar moet (op)geven.
In het gunstigste geval vult iemand anders een jaar lang in wat je wel en niet mag doen, in het slechtste geval eindig je stervend in een loopgraaf.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ze krijgen er euthanasie?
Dat laatste zal zo'n vaart niet lopen, maar de dienstplicht is ook enkel opgeschort. Schiet het dreigingsniveau de lucht in, dan kunnen mensen gewoon alsnog opgeroepen worden.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In het gunstigste geval vult iemand anders een jaar lang in wat je wel en niet mag doen, in het slechtste geval eindig je stervend in een loopgraaf.
Daar heeft ze ons niet voor nodigquote:Op donderdag 5 september 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
Levend in een loopgraaf komt ook voor. Ik heb het 10 jaar lang weten te overleven.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In het gunstigste geval vult iemand anders een jaar lang in wat je wel en niet mag doen, in het slechtste geval eindig je stervend in een loopgraaf.
Het klopt wel wat je zegt, maar ik vind het hele concept van het invullen van iemand anders zijn leven/het verplichten tot iets op zichzelf al veels te ver gaan. Of het nu een dienstplichtis, het wel of niet dragen van een hoofddoek of wat dan ook.quote:Op donderdag 5 september 2024 17:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste zal zo'n vaart niet lopen, maar de dienstplicht is ook enkel opgeschort. Schiet het dreigingsniveau de lucht in, dan kunnen mensen gewoon alsnog opgeroepen worden.
En niemand zit natuurlijk te wachten op oorlog, maar mocht die uitbreken dan zul je als land niet enkel uitkunnen met vrijwilligers. Dat zie je nu al in Oekraïne. Voorlopig heeft Defensie echter totaal niet de middelen voor een hernieuwde dienstplicht.
Goed, dan kies ik ervoor om geen belasting meer te betalen.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Iedereen is vrij in zijn eigen keuzes.
Dit is niet tegen jou maar ik word er wel ontstellend moe van dat alles "leuk" of "vrij" moet zijn tegenwoordig.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:11 schreef capricia het volgende:
Als het enigszins vrijwillig kan, met een enquête/interview of je hier open voor staat als jongere, lijkt me dat een goede manier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |