Welkom aan onze kant. Waar zit je?quote:Op woensdag 4 september 2024 10:38 schreef Tuindier het volgende:
Groeten uit het Oosten van het land waar ik met de halve batterij toch gekomen ben.
En daar wil je niet naar terug, vermoed ik zo.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik luister naar een webinar van iemand die tegen me praat alsof ik 8 ben
Als aanvulling om de rest: het is ook niet gek om vast een toezegging van de aanstelling (universiteiten doen geen contracten namelijk) te vragen schriftelijk, zodat je al wel de boel in gang kan zetten op je huidige baan als je nog niets formeel ondertekend hebt voor de nieuwe.quote:Op woensdag 4 september 2024 08:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh dat is wel vervelend. Tot 1 december is lang
Ben nu wel weer kwijt wat de volgorde is:
1. Contract tekenen bij nieuwe werkgever (daar kan ik dan vanaf 1 dec aan de slag?)
2. Naar m'n leidinggevende huidige baan, bespreken einddatum
3. Meteen ontslagbrief schrijven met daarin datum die ik overeengekomen ben met leidinggevende (hopelijk eerder)
4. Amendement op contract bij nieuwe werkgever als ik eerder blijk weg te kunnen bij huidige baan
Zoiets?
Nah, ik zet gewoon maar door. Het is een uurtje dus dat hou ik wel vol.quote:Op woensdag 4 september 2024 11:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
En daar wil je niet naar terug, vermoed ik zo.
Kun je iets anders kiezen?
Is het luisteren? Of ook aantekeningen maken?quote:Op woensdag 4 september 2024 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nah, ik zet gewoon maar door. Het is een uurtje dus dat hou ik wel vol.
Ik zit bij het UWV webinars te volgen. Over van carrière veranderen, hoe je je LinkedIn profiel netjes krijgt, etc. Er zijn tientallen opties. Dit is mijn vierde en de eerste drie waren eigenlijk heel goed. Overal steek ik wel iets kleins van op. Maar deze gaat over het opstellen van je cv en dit is geloof ik voor een wat ander publiek. Die man is vast vriendelijk en vertelt best nuttige dingen. Maar die toon![]()
Kaatje
Als je Molen- en Scharbeek alleen uit het nieuws kent dan kun je er beter niks over zeggen. Brussel kent best wat ongure plekken maar ook heel veel mooie, bijzondere plekken. Ook in of in de directe nabijheid van Molenbeek. Bovendien zorgt de aanwezigheid van niet Westerse Belgen ook voor een prima diverse keuken. Ik verkies Brussel boven onze eigen hoofdstad.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Blanke hetero Belgen van jouw leeftijd vind je er niet denk ik, maar of die buurten verder wel inclusief en gemengd zijn weet ik ook niet
Meerdere terreurdaden zijn te linken aan Molenbeek. Verder kwamen relatief veel mensen die voor IS gingen strijden er vandaan.
Ook al is het niet zo erg, ik denk denk niet dat het de meest prettige buurt is
Ja, sommigen zijn nuttig, sommigen minder (kon ze ook gebruiken als netwerken). Heb er ook wel eens een “gevolgd” met het geluid uid, die vrouw had een snerpende stem, niet te doen.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nah, ik zet gewoon maar door. Het is een uurtje dus dat hou ik wel vol.
Ik zit bij het UWV webinars te volgen. Over van carrière veranderen, hoe je je LinkedIn profiel netjes krijgt, etc. Er zijn tientallen opties. Dit is mijn vierde en de eerste drie waren eigenlijk heel goed. Overal steek ik wel iets kleins van op. Maar deze gaat over het opstellen van je cv en dit is geloof ik voor een wat ander publiek. Die man is vast vriendelijk en vertelt best nuttige dingen. Maar die toon![]()
Kaatje
Ik kijk en maak af en toe een aantekening. Verder zit ik potjes te labelen want ik heb morgen en zaterdag bestellingen.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is het luisteren? Of ook aantekeningen maken?
Kun je wat anders doen tegelijkertijd?
Mijn concentratie is volledig vern@kt. Ben altijd wel bezig met 2 dingen tegelijk.
Behalve bij koken: dan moet ik echt de aandacht erbij houden. Mag mn. X niet eens verhaal vertellen. Doe dat maar aan tafel.
Thanks. Je hebt echt geen idee hoe relevant juist vandaag deze opmerking is. Ik ben er ook wel content mee allemaal. Dat het mogelijk is om in loondienst te gaan, dat ik me er steeds minder onzeker over voel, etc. Nu nog een leuke functie vinden maar dat is eigenlijk nog de kleinste stap op het geheel.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
LS ik vind al die stappen die je zet en hebt gezet echt stoerAls je kijkt hoe je er een paar jaar geleden bij/in zat en nu al deze stappen. Gewoon badass
Je zou van baan veranderen…bevalt het nu beter?quote:Op woensdag 4 september 2024 12:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Also in _the before_ was al die shit regelmatig nog wel fysiek... moest ik naar een verpli3cjte workshop/seminar/whatever over CV's maken.
Allemaal eerst even je huidige cv laten zien.
Juffie: "wat een leuk en in het oogspringend CV, mag ik deze anonimiseren en in onze voorbeelden opnemen?"
DP "prima. Dan hoef ik zeker niet te blijven verder?"
Juffie: "neee is echt verplicht"
Ja, ik kan me voorstellen dat als je heel lang geen onderdeel van het hele loondienstwereldje bent geweest, je er veel dingen uit kunt halen. En ze hebben ook echt een heel uitgebreid aanbodquote:Op woensdag 4 september 2024 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kijk en maak af en toe een aantekening. Verder zit ik potjes te labelen want ik heb morgen en zaterdag bestellingen.
[..]
Thanks. Je hebt echt geen idee hoe relevant juist vandaag deze opmerking is. Ik ben er ook wel content mee allemaal. Dat het mogelijk is om in loondienst te gaan, dat ik me er steeds minder onzeker over voel, etc. Nu nog een leuke functie vinden maar dat is eigenlijk nog de kleinste stap op het geheel.
Ik vind die webinars wel nuttig want ik ben niet enorm ervaren met dit soort dingen. Ik steek er altijd wel iets kleins van op. En ik hoef ze ook niet verplicht te kijken want ik krijg geen uitkering, dat scheelt vast ook.
Hoe werkt zo'n toezegging?quote:Op woensdag 4 september 2024 12:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als aanvulling om de rest: het is ook niet gek om vast een toezegging van de aanstelling (universiteiten doen geen contracten namelijk) te vragen schriftelijk, zodat je al wel de boel in gang kan zetten op je huidige baan als je nog niets formeel ondertekend hebt voor de nieuwe.
quote:Op woensdag 4 september 2024 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn man dacht dat ik hem voor de gek hield met het woord Pimpelmees
Een Pimpel is in het Duits dit
[ afbeelding ]
Hoe werkt het eigenlijk met verlofdagen? Als ik hier 7 maanden heb gewerkt en het systeem rekent met verlofdagen voor een jaar en ik heb het merendeel net opgemaakt voor m'n zomervakantie, sta ik dan niet in de min met verlofdagen? Dat ik extra moet werken of zo?quote:Op dinsdag 3 september 2024 20:25 schreef sigme het volgende:
@:tele6 wat (ook) een normale gang van zaken is:
• je schiet je (HR!)leidinggevende even aan
• je vertelt dat je een nieuwe baan gevonden hebt en dus ontslag gaat nemen
• je zegt dat je graag zo snel mogelijk wil stoppen met deze baan
• je vertelt dat je nog x dagen verlof hebt staan
• je vraagt wat die leidinggevende een redelijke termijn lijkt per wanneer het ontslag kan worden verleend
• je wacht het antwoord even af
• je schrijft een briefje voor HR (ja, mail mag ook) of je vult het in in het HR-systeem
met daarin de ontslagdatum zoals besproken met de leidinggevende en verwijzing naar gesprek daarmee
(zoals besproken ... )
• je hoeft geen reden op te geven maar 'andere baan' volstaat sowieso
• je voert je verlof in voor de hoeveelheid die je hebt t/m de laatste werkdag
• je werkt nog totdat je verlof ingaat
Ik ben veranderd! Heel veel voordelen tov de oude situatie. Alleen de koffie is minderquote:Op woensdag 4 september 2024 12:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je zou van baan veranderen…bevalt het nu beter?
quote:Op woensdag 4 september 2024 12:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja, ik kan me voorstellen dat als je heel lang geen onderdeel van het hele loondienstwereldje bent geweest, je er veel dingen uit kunt halen. En ze hebben ook echt een heel uitgebreid aanbod
Die leuke functie komt ook wel joh. Zal allemaal niet lineair zijn en je komt van best ver, maar je bent ook al zo bizar ver gekomen op de weg er naar toe, dat laatste stukkie zal ook wel lukken.
Heel vroeger moesten dit soort dingen dus in een leslokaaltjequote:Op woensdag 4 september 2024 12:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik moest die webinairs volgen toen ik in de WW zat. Ik vond ze allemaal geeeestdodend als een malle en liet ze maar gewoon stil draaien terwijl ik andere dingen deed.
Jammer maar dan hadden ze genoeg kandidaten, volgende keer assertiever zijn.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Dat juffie![]()
Ik was vorige week boos joh. Supertoffe functie gevonden. En ook nog eens bij het bedrijf waar ik wil werken. Ik zag het helemaal zitten. Nou, ik bellen met wat geïnteresseerde vragen over de functie want dat is blijkbaar een goed idee nowadays. Men was er niet, en ik zou teruggebeld worden. Prima. Dat was op woensdag, vacature zou sluiten (al na 8 dagen) op zaterdag dus tijd zat. Ik donderdag de hele dag de laptop bij de hand, hyperalert, niet gedoucht ook. Geen telefoon. Vrijdag zelfde verhaal. En toen ik dacht dat ik dan maar zonder telefoontje de boel zou uploaden (brief was al lang klaar), bleek de vacature gesloten![]()
Ik nog een keer gebeld om te vragen of ik mijn motivatie niet toch alsjeblieft mocht mailen. Maar de persoon was er niet en ik zou teruggebeld worden. Nooit gebeurd natuurlijk. Goddomme.
Dit klinkt ook wel heel standaardquote:Op woensdag 4 september 2024 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
Dat juffie![]()
Ik was vorige week boos joh. Supertoffe functie gevonden. En ook nog eens bij het bedrijf waar ik wil werken. Ik zag het helemaal zitten. Nou, ik bellen met wat geïnteresseerde vragen over de functie want dat is blijkbaar een goed idee nowadays. Men was er niet, en ik zou teruggebeld worden. Prima. Dat was op woensdag, vacature zou sluiten (al na 8 dagen) op zaterdag dus tijd zat. Ik donderdag de hele dag de laptop bij de hand, hyperalert, niet gedoucht ook. Geen telefoon. Vrijdag zelfde verhaal. En toen ik dacht dat ik dan maar zonder telefoontje de boel zou uploaden (brief was al lang klaar), bleek de vacature gesloten![]()
Ik nog een keer gebeld om te vragen of ik mijn motivatie niet toch alsjeblieft mocht mailen. Maar de persoon was er niet en ik zou teruggebeld worden. Nooit gebeurd natuurlijk. Goddomme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |