Kijk eens bij Rolfstone, veel oordopjes voor diverse doeleinden.quote:Op woensdag 20 november 2024 20:44 schreef Mariposas het volgende:
Is het inmiddels iets rustiger @:schanu?
Ik kom even vragen of iemand tips heeft voor noise canceling oorpluggen. Zoon kan niet tegen het geluid van regen. Liefst wel oorpluggen en geen koptelefoon zodat hij er een beetje fatsoenlijk mee kan slapen. Ik heb van Alpine pluggies kids gehaald maar zoon krijgt ze niet ‘vacuüm’ of hoe dat ook werkt bij oordoppen.
Pluggies zijn gewoon oordoppen, niet met ANC.quote:Op woensdag 20 november 2024 20:44 schreef Mariposas het volgende:
Ik kom even vragen of iemand tips heeft voor noise canceling oorpluggen. Zoon kan niet tegen het geluid van regen. Liefst wel oorpluggen en geen koptelefoon zodat hij er een beetje fatsoenlijk mee kan slapen. Ik heb van Alpine pluggies kids gehaald maar zoon krijgt ze niet ‘vacuüm’ of hoe dat ook werkt bij oordoppen.
Jewel is maandag tot en met gisteren ziek geweest en woensdag en gisteren lagen we gezellig met het hele gezin plat met buikgriep, dus dat zorgde gek genoeg voor heel veel rust. Ze heeft geen moment meer gevraagd om het sinterklaas journaal en wij hebben het dus ook lekker zo gelatenquote:Op woensdag 20 november 2024 20:44 schreef Mariposas het volgende:
Soms kan zo even ziek zijn toch ook wel "welkom" zijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:41 schreef Schanu het volgende:
[..]
Jewel is maandag tot en met gisteren ziek geweest en woensdag en gisteren lagen we gezellig met het hele gezin plat met buikgriep, dus dat zorgde gek genoeg voor heel veel rust. Ze heeft geen moment meer gevraagd om het sinterklaas journaal en wij hebben het dus ook lekker zo gelaten![]()
Ik heb geen ervaring met oorpluggen helaas!
Wat moet dit een moeilijke periode zijn. Ik herken het wel. Ook het niet aannemen van je kind 😔quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:39 schreef ZombieQueen het volgende:
Al een hele tijd hier niet geschreven. Maar ik moet toch even ventileren...
Onze jongste van net 4 jaar zat op de autismegroep van Jeugdhulp. Hij was daar zo ontzettend op zijn plek. Maar de locatie ging halverwege september dicht. Hij mocht naar de locatie in Leeuwarden, maar dan zou hij met de taxk moeten. Dat gaat met hem niet. En zo ver weg, voelde niet goed.
Nu komt in het gebouw waar hij zat een KDC. Die zouden eerst in januari open, toen februari en nu hopelijk halverwege maart. Dus hij zit straks -als het mee zit- een half jaar thuis. Hij kan niet in het onderwijs en er is gewoon nergens plek, alles zit vol...
Nu wilden we hem aanmelden voor de nijntjegym, voor peuters, hij functioneert als een 1,5-2 jarige. Maar nadat ik over hem had verteld, zagen ze het niet zitten om hem mee te laten doen... Niet eens een keer proberen.
En nu zit ik met een kleutertje die heel graag met andere kindjes wil om gaan. En iedereen roept maar dat het niet erg is dat hij thuis zit, want hij is niet leerplichtig. En er is zo weinig begrip voor mijn verdriet. Blijkbaar valt het allemaal wel mee, want hij is gezond. Maar het doet zo'n zeer dat er geen plekje voor hem is. Hij valt overal buiten.
Nee, ik denk dat we wel die kant opgaan. Maar het blijft wrang dat hij geen eerlijke kans krijgt. Maar ik denk dat als school zelfs niet naar betrokken zorgverlener luisteren en vast blijven houden aan een bepaald beeld dat niet opschiet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:25 schreef Lemijn het volgende:
Je zou bijna alsnog naar een andere school gaan, toch? Ik herinner me dat ze hem naar het SBO wouden hebben? Het zou niet nodig moeten zijn, maar op deze school zien ze hem duidelijk niet goed. Het is toch erg persoonsafhankelijk helaas of je kind buiten het gemiddelde goed passend onderwijs krijgt of niet. Maar doorzetten omdat ze het in theorie moeten kunnen, is ook niet in zijn belang.
Nou er zijn tal van moeders die al moederdag vieren terwijl ze zwanger zijn, dat kunnen toch niet allemaal autisten zijn??quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:17 schreef Cygne het volgende:
Het is zo ontzettend jammer. Ze gaan ook gerust tegen zorgverleners in, die onafhankelijk van elkaar zeggen dat er sprake is van faalangst, perfectionisme en blokkades opwerpen voor dingen die hij overweldigend vindt. Daar is opzich vrij makkelijk doorheen te breken. Ib-er zegt dan dat het schakeltijd is, dus neemt niet de adviezen mee van zorgverleners mee (want die gaan niet over schakeltijd). Zegt vervolgens dat M. daar geen verandering in laat zien en dat alle andere kinderen vaart nodig hebben. Elk gedrag dat hij heeft, wordt naar het autisme beredeneerd. Hij zou bijvoorbeeld niet begrijpen dat hij weer grote broer wordt. Want hij ziet zijn zusje echt als gezinslid al. Maar dat is ze natuurlijk niet. Ze zit nog in mijn buik. M. vindt dat ze best al onderdeel van ons gezin kan zijn terwijl ze nog in mijn buik zit. Juf vindt dat "heel autistisch denken", ik vind het niet zo gek. Maar dat zal mijn eigen autisme wel zijn.
Juf/school klinkt ook wel een beetje star in haar/hun denken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:17 schreef Cygne het volgende:
Het is zo ontzettend jammer. Ze gaan ook gerust tegen zorgverleners in, die onafhankelijk van elkaar zeggen dat er sprake is van faalangst, perfectionisme en blokkades opwerpen voor dingen die hij overweldigend vindt. Daar is opzich vrij makkelijk doorheen te breken. Ib-er zegt dan dat het schakeltijd is, dus neemt niet de adviezen mee van zorgverleners mee (want die gaan niet over schakeltijd). Zegt vervolgens dat M. daar geen verandering in laat zien en dat alle andere kinderen vaart nodig hebben. Elk gedrag dat hij heeft, wordt naar het autisme beredeneerd. Hij zou bijvoorbeeld niet begrijpen dat hij weer grote broer wordt. Want hij ziet zijn zusje echt als gezinslid al. Maar dat is ze natuurlijk niet. Ze zit nog in mijn buik. M. vindt dat ze best al onderdeel van ons gezin kan zijn terwijl ze nog in mijn buik zit. Juf vindt dat "heel autistisch denken", ik vind het niet zo gek. Maar dat zal mijn eigen autisme wel zijn.
Dit zei mijn ambulant begeleider ook al. Ze zei dat ze vaak meer tijd stak in dit soort dingen dan dat ze toe kwam aan de daadwerkelijke begeleiding. En eigenlijk gaat het qua zorg voor beide kinderen top. Alle schakels werken goed mee, luisteren naar ons, kijken naar de kinderen. Alleen met school loopt het moeizaam. Bij M. sinds de diagnose Bij F. willen ze nu al met spoed, dit jaar nog een afspraak om een andere plek te zoeken. (Hij wordt eind juli 4). Volgens de psz, passend onderwijs en jeugdarts is het daar nog te vroeg voor.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Juf/school klinkt ook wel een beetje star in haar/hun denken.
Zo zonde dit...
Wellicht in de toekomst. Die ik nu voor mezelf heb heeft ook ervaring als gezinsbegeleider en werkt ook als zodanig. Pittige dame met een brede blik. Er is de optie om meer uren aan te vragen wanneer nodig. Maar ze gaat binnenkort ook een keer mee naar school. Ze kent de kinderen ook heel goed.quote:Op vrijdag 29 november 2024 14:41 schreef Troel het volgende:
Cygne, wat mij heel erg geholpen heeft is een aparte begeleider voor de jongens. Wellicht een optie?
Snap ik, twijfel ik ook niet aan. Maar het gaf hier ineens meer mogelijkheden op school, want het kwam niet vanuit de ouder maar vanuit een professionalquote:Op vrijdag 29 november 2024 14:50 schreef Cygne het volgende:
[..]
Wellicht in de toekomst. Die ik nu voor mezelf heb heeft ook ervaring als gezinsbegeleider en werkt ook als zodanig. Pittige dame met een brede blik. Er is de optie om meer uren aan te vragen wanneer nodig. Maar ze gaat binnenkort ook een keer mee naar school. Ze kent de kinderen ook heel goed.
Oh zo. Bizar he. Gelukkig is die mogelijkheid er hier ook.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Snap ik, twijfel ik ook niet aan. Maar het gaf hier ineens meer mogelijkheden op school, want het kwam niet vanuit de ouder maar vanuit een professionalook al zei ze precies hetzelfde dus he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |