abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215791830
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:41 schreef Mariposas het volgende:
Sinterklaas is voorbij !! *O* *O* *O* *O* *O*
Jaaaaa hahaha :D *O*

Hier beide kinderen thuis gehouden vandaag, ze waren kapot en moesten echt even bijtanken.
pi_215844336
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215844388
Ik blijf me verbazen over de school van jullie zoon Cygne. Het lijkt wel of hij helemaal niks goed kan doen, wordt gewoon niet begrepen. Hartverscheurend vind ik dat.

Hoop voor hem en jullie dat hij naar het SBO kan en mag gaan.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je te scherp in de mail bent geweest.
pi_215844475
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:12 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik blijf me verbazen over de school van jullie zoon Cygne. Het lijkt wel of hij helemaal niks goed kan doen, wordt gewoon niet begrepen. Hartverscheurend vind ik dat.

Hoop voor hem en jullie dat hij naar het SBO kan en mag gaan.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je te scherp in de mail bent geweest.
Hij zou opzich prima meekunnen in regulier. Dat ging ook prima. Tot aan de diagnose. Uiteindelijk zal school toch aan het langste eind trekken, als zij niets willen en ook hulpverlening niet serieus nemen en in feite stellen dat hij zelf veroorzaakt dat andere kinderen hem pijn doen kunnen wij ook niets en is hij simpelweg onveilig hier.
pi_215844569
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:30 schreef Cygne het volgende:

[..]
Hij zou opzich prima meekunnen in regulier. Dat ging ook prima. Tot aan de diagnose. Uiteindelijk zal school toch aan het langste eind trekken, als zij niets willen en ook hulpverlening niet serieus nemen en in feite stellen dat hij zelf veroorzaakt dat andere kinderen hem pijn doen kunnen wij ook niets en is hij simpelweg onveilig hier.
Ik herken het uit mijn omgeving. Kind kon prima meekomen op het regulier. En toen kreeg hij de diagnose ASS. En ineens zagen ze het kind niet meer maar alleen de diagnose. Alles lag aan zijn ASS.

Geen woorden voor. Wat sta je dan als ouder zijnde klem gezet door school.
pi_215844599
Och Cygne, wellicht kunnen jullie die school ook maar beter kwijt zijn.
Lijkt me ontzettend frustrerend, zij hebben blijkbaar al besloten dat ze het niet "kunnen" (lees: willen) doen en dus ook hun handen er vanaf trekken.
Volgens mij hoeven jullie helemaal niet in gesprek over de toon van de mail of bedoelen ze die van hunzelf? Met hun tegenstrijdigheden. Ik voel de frustratie en het is niet eens mijn kind... :*
Als jullie in gesprek gaan, misschien ook iemand van het samenwerkingsverband erbij vragen of de leerplicht?
Ik zou ze dan zelf benaderen en uitnodigen en dat niet door school laten doen.
Misschien is er wel een andere reguliere school die wel mee wil en kan bewegen.

Hier ging school er steeds tussen liggen, zouden dan zelf overleg hebben gehad met de een of de ander.
Toen we zelf het samenwerkingsverband benaderden kregen we te horen dat dat niet de weg was, maar ook dat diegene zelf niet op goede voet stond met de school :{ .
Wij zijn intussen wel heel blij met de overstap.
Andere reguliere school voor voortgezet onderwijs met autisme klas, echt een wereld van verschil.
Fake it till you make it...
pi_215844722
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:49 schreef Nijna het volgende:
Och Cygne, wellicht kunnen jullie die school ook maar beter kwijt zijn.
Lijkt me ontzettend frustrerend, zij hebben blijkbaar al besloten dat ze het niet "kunnen" (lees: willen) doen en dus ook hun handen er vanaf trekken.
Volgens mij hoeven jullie helemaal niet in gesprek over de toon van de mail of bedoelen ze die van hunzelf? Met hun tegenstrijdigheden. Ik voel de frustratie en het is niet eens mijn kind... :*
Als jullie in gesprek gaan, misschien ook iemand van het samenwerkingsverband erbij vragen of de leerplicht?
Ik zou ze dan zelf benaderen en uitnodigen en dat niet door school laten doen.
Misschien is er wel een andere reguliere school die wel mee wil en kan bewegen.

Hier ging school er steeds tussen liggen, zouden dan zelf overleg hebben gehad met de een of de ander.
Toen we zelf het samenwerkingsverband benaderden kregen we te horen dat dat niet de weg was, maar ook dat diegene zelf niet op goede voet stond met de school :{ .
Wij zijn intussen wel heel blij met de overstap.
Andere reguliere school voor voortgezet onderwijs met autisme klas, echt een wereld van verschil.
Ik heb gezegd dat ik dat niet nodig vind en dat we elkaar spreken als de rest ook aan kon sluiten.

Eerder ontving ik van de ib-er al een mail dat ze met spoed een gesprek wilden over F. (die wordt eind juli 4). Zodat ze genoeg tijd hadden een andere plek voor F. te zoeken. Bij F. is het samenwerkingsverband al betrokken en de consensus is dat we eigenlijk over hem nog niet goed kunnen zeggen waar hij het beste past gezien de ontwikkelingssprong die kinderen met dit syndroom maken rond deze leeftijd. Daar waren ze geloof ik niet erg blij mee.
  Redactie Frontpage donderdag 12 december 2024 @ 11:47:19 #158
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215845371
Och Cygne, wat een $×$π$^school :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215845864
Jemig Cygne. Wat zul jij je machteloos voelen. Heel frustrerend allemaal.

Is deze school voor F. nog steeds een optie?
pi_215846374
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2024 13:01 schreef Kyara het volgende:
Jemig Cygne. Wat zul jij je machteloos voelen. Heel frustrerend allemaal.

Is deze school voor F. nog steeds een optie?
Wat mij betreft niet meer. Maar we moeten wel even goed bedenken wat nu het beste is. Voordat we straks drie kinderen op 3 verschillende scholen hebben. Jeugdarts van het consultatiebureau heeft gezegd dat we eerst maar eens rustig de tijd moeten krijgen om F. daarin te volgen en dat school "wat minder in de nek mag hijgen".

We hebben wel echt heel veel geluk met alle betrokken zorgverleners die echt goed kijken naar de kinderen.
pi_215846732
Wat fijn dat jullie zulke betrokken zorgverleners om je heen hebben.

Maar wat een k*tschool. Daar ben je dan klaar mee toch? En daar wil je F dan ook niet meer heen hebben.

Het is hartstikke onrechtvaardig en stom hoe het loopt. Maar je hebt je energie nu nodig om een nieuwe fijne school te vinden waar het wél goed gaat. Met oog voor je kinderen en voor jullie als ouders. Wij zijn ongelooflijk blij met de nieuwe school voor onze jongste. Hij wordt gezien, wij worden serieus genomen worden. Hij bloeit er echt op, en wij voelen ons er ook thuis. Dat gun ik jou ook!
pi_215847467
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 14:07 schreef Cygne het volgende:

[..]
Wat mij betreft niet meer. Maar we moeten wel even goed bedenken wat nu het beste is. Voordat we straks drie kinderen op 3 verschillende scholen hebben. Jeugdarts van het consultatiebureau heeft gezegd dat we eerst maar eens rustig de tijd moeten krijgen om F. daarin te volgen en dat school "wat minder in de nek mag hijgen".

We hebben wel echt heel veel geluk met alle betrokken zorgverleners die echt goed kijken naar de kinderen.
Vooral dat laatste is heel fijn. Dat jullie er niet alleen voor staan. Ik snap dat je F ook niet meer op deze school hoeft inderdaad. Hopelijk is er genoeg tijd om hem te volgen en zijn er geen wachtlijsten of zo.
pi_215848689
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:26 schreef Kyara het volgende:

[..]
Vooral dat laatste is heel fijn. Dat jullie er niet alleen voor staan. Ik snap dat je F ook niet meer op deze school hoeft inderdaad. Hopelijk is er genoeg tijd om hem te volgen en zijn er geen wachtlijsten of zo.
Hij gaat straks 1 dag in de week naar een mkd. Zijn zorgvraag is eigenlijk niet groot genoeg, hij hangt er eigenlijk net tussenin maar hij kan deels op reguliere psz blijven en dan gaan ze met elkaar schakelen daarin. Hij kan tot 5 daar blijven indien nodig en dan gaan ze met ons meedenken in welke richting/school hij het best kan uitstromen.
pi_215864902
Even een korte vraag tussendoor. Vrouwlief en ik waren gisteren sinds lange tijd weer een avondje samen uit naar een theater. Jeetje wat hadden we dat even nodig.

De meiden logeerden bij hun vertrouwde bonus opa en oma (de overburen, zij compenseren een beetje het gebrek aan familie en betrokkenheid, vandaar een soort van bonus opa en oma). Vanmorgen kwamen ze thuis en het escaleerde binnen een kwartier. De 8 jarige raakte volledig over de zeik, werd agressief, schreeuwen, dreigen, complete meltdown.

We zeiden al tegen elkaar, weegt even samen alleen tijd nog op tegen de prijs die je er de volgende dag voor betaalt? Want die Error bij de 8 jarige ontstaat door een gemis van ons, stress, afwijken ritme, etc.

Hoe doen jullie dat? Weegt het voor jullie nog op? De energie die je krijgt van het even samen zijn, lever je de volgende dag weer dubbel in. Ik weet het echt even niet en kan op dit moment alleen nog maar huilen.
pi_215865189
Dat is inderdaad een afweging. Hier willen ze al een aantal jaar niet meer logeren helaas. Wij gaan begin januari weer een poging doen om samen een avondje op pad te gaan.

Kan het zijn dat de timing in de toch al drukke en prikkelgevoelige decembermaand ook voor een extra heftige uitbarsting heeft gezorgd?
pi_215868315
Ja dat zal het zeker verergeren. Deze show stond echt al heel lang gepland maar dus van ons niet handig in de decembermaand. Anderzijds is het sowieso altijd heibel geweest als wij eens een avondje samen hebben. En dat doen we echt maar 1 of 2 keer per jaar juist omdat het al zo moeilijk te realiseren is. Terwijl de meiden het fantastisch vinden om uit logeren te gaan bij hun bonus opa en oma, daar keken ze ook nu weer de hele week naar uit. Maar goed dat geldt voor zoveel, de 8 jarige wil in principe wel heel veel maar kan het dan toch niet aan. Het zijn vaak juist de leukste dingen die voor de grootste problemen zorgen.

De rust is hier ondertussen enigszins teruggekeerd. Maar de dag staat in het teken van op eieren lopen en ruzies, ook tussen vrouwlief en mij. Wij zijn wel weer even genezen van ons-tijd :N
pi_215868863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:24 schreef Schanu het volgende:
Even een korte vraag tussendoor. Vrouwlief en ik waren gisteren sinds lange tijd weer een avondje samen uit naar een theater. Jeetje wat hadden we dat even nodig.

De meiden logeerden bij hun vertrouwde bonus opa en oma (de overburen, zij compenseren een beetje het gebrek aan familie en betrokkenheid, vandaar een soort van bonus opa en oma). Vanmorgen kwamen ze thuis en het escaleerde binnen een kwartier. De 8 jarige raakte volledig over de zeik, werd agressief, schreeuwen, dreigen, complete meltdown.

We zeiden al tegen elkaar, weegt even samen alleen tijd nog op tegen de prijs die je er de volgende dag voor betaalt? Want die Error bij de 8 jarige ontstaat door een gemis van ons, stress, afwijken ritme, etc.

Hoe doen jullie dat? Weegt het voor jullie nog op? De energie die je krijgt van het even samen zijn, lever je de volgende dag weer dubbel in. Ik weet het echt even niet en kan op dit moment alleen nog maar huilen.
Misschien helpt het niet, maar zou het helpen als bonus opa en oma bij jullie thuis zouden komen?

Ik kan me niet herinneren dat het hier zoveel impact had, nou gingen wij ook niet vaak een avond weg eigenlijk.
Bij opa en oma logeren was vaak een paar nachten, maar dat ging wel goed (of ik weet het niet meer...).
Intussen is de oudste zelfstandig genoeg om een dag of avond zelf thuis te kunnen zijn (17 intussen), dus we kunnen rustig dingen doen ook als ze niet mee wil. Ze blijft liever thuis en dat is prima.

De tijd samen heb je ook nodig, maar dit is wel lastig als het je zoveel kost de dag erna... :*
Lastige keuzes!
  zondag 15 december 2024 @ 19:51:46 #168
496664 Punzzzie
Pun intended
pi_215878692
@Cygne wat een enorme kortzichtigheid van de school. Ik hoop dat jullie een plek vinden die klopy en past en ipv je kind omlaag halen ivm ass hem juist omhoog halen.

Schanu wat jammer dat jullie me time zo in een domper eindigde voor je gevoel. Maar zoals anders geopperd kan oppas niet aan huis komen. En als dat niet zo kan. Probeer de escalatie in te bouwen de dag er na de anticipatie al ingebouwd hebben is wat mij persoonlijk vaak beter helpt.

Hier is het niet enorm veel beter, maar stap naar voor en 3 terug. Intussen ook de diagnose gekregen, ASS met selectief mutisme en enorme angststoornis en Arfid. We zitten momenteel op reduced time table buiten school omdat hij amper slapen kan door de angsten en zorgen, maar hij krijgt ze niet verwoord en slaat geheel vast. We gaan nu met melatonine startem kijken of dat wat helpt met inslapen.

En verders krijgen we doorverwijzing naar een organisayie die vooral gericht is op hulpverlening voor kinderen met ASS.
Internation superspy in disguise
pi_215974001
Ik was eindelijk een keer op tijd om kaartjes te kopen voor de prikkelarme familieavond in het Rijksmuseum! *O*

Voor wie ook wil, de volgende is op 14 juni: https://www.rijksmuseum.n(...)ie-avondopenstelling
pi_215977064
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:11 schreef Amsel het volgende:
Ik was eindelijk een keer op tijd om kaartjes te kopen voor de prikkelarme familieavond in het Rijksmuseum! *O*

Voor wie ook wil, de volgende is op 14 juni: https://www.rijksmuseum.n(...)ie-avondopenstelling
Goed idee!

L hier is erg verontwaardigd omdat ze voor Sinterklaas niet de cadeaus heeft gekregen die ze op haar verlanglijstje had gezet. "Ze hebben notabene zélf tien keer gevraagd wat ik wilde hebben en dan kopen ze vervolgens iets anders!"
  zondag 29 december 2024 @ 12:00:07 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216067131
Wat een drama zijn beugels.

Ze trekken die pijn in hun mond gewoon niet. Met als gevolg dat eentje niet meer naar de orthodontist wil. Die gaat gewoon niet. Elastiekjes zitten vervelend dus die dragen ze ook niet.

Het is zo frustrerend en het levert zo veel stress op. Begin januari staat er een controle afspraak. De vorige heb ik al verzet. Maar ik kan niet eeuwig blijven verzetten. Ze zullen er toch een keer heen moeten.

En de orthodontist is echt super met ass. Heel duidelijk met uitleggen en stapje voor stapje. Dus waar het door komt.... geen idee. Maar ik word hier echt moedeloos van.
  zondag 29 december 2024 @ 12:04:12 #172
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216067201
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2024 12:00 schreef Kyara het volgende:
Wat een drama zijn beugels.

Ze trekken die pijn in hun mond gewoon niet. Met als gevolg dat eentje niet meer naar de orthodontist wil. Die gaat gewoon niet. Elastiekjes zitten vervelend dus die dragen ze ook niet.

Het is zo frustrerend en het levert zo veel stress op. Begin januari staat er een controle afspraak. De vorige heb ik al verzet. Maar ik kan niet eeuwig blijven verzetten. Ze zullen er toch een keer heen moeten.

En de orthodontist is echt super met ass. Heel duidelijk met uitleggen en stapje voor stapje. Dus waar het door komt.... geen idee. Maar ik word hier echt moedeloos van.
Het was hier ook een drama. Wel volgehouden, maar hij is dan ook gestart toen hij al dik 16 jaar was. Eerder was echt niet mogelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 29 december 2024 @ 12:43:36 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216067999
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:04 schreef livelink het volgende:

[..]
Het was hier ook een drama. Wel volgehouden, maar hij is dan ook gestart toen hij al dik 16 jaar was. Eerder was echt niet mogelijk.
Ik heb echt spijt dat we er mee gestart zijn. Maar op dat moment stonden ze er ook zelf helemaal achter. Tandarts was ook nooit een probleem.

Hoe hebben jullie volgehouden? Hoe kreeg je hem er in mee?
  zondag 29 december 2024 @ 12:47:00 #174
37150 livelink
pi_216068076
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2024 12:43 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ik heb echt spijt dat we er mee gestart zijn. Maar op dat moment stonden ze er ook zelf helemaal achter. Tandarts was ook nooit een probleem.

Hoe hebben jullie volgehouden? Hoe kreeg je hem er in mee?
Het was bij hem wel heel noodzakelijk. Dus heel zichtbaar, dat zal wel geholpen hebben. We waren ook wel te laat. Als we eerder waren geweest had het mooier gecorrigeerd kunnen worden, maar dat was dus helaas geen optie. En het ging toen ook net wat beter met hem. Ik heb wel wat afspraken moeten afzeggen, als het echt niet ging.
  zondag 29 december 2024 @ 12:50:36 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216068152
Misschien moet ik ook duidelijker maken bij de praktijk dat ik soms afspraken moet afzeggen en waarom. Ik heb wel een notitie laten maken in haar dossier.

Probleem is ook een beetje dat haar zus er minder moeite mee heeft maar wel met last minute wijzigingen. Dus als haar zus last minute niet mee gaat, trekt zij dat weer niet.
  zondag 29 december 2024 @ 12:55:55 #176
37150 livelink
pi_216068267
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2024 12:50 schreef Kyara het volgende:
Misschien moet ik ook duidelijker maken bij de praktijk dat ik soms afspraken moet afzeggen en waarom. Ik heb wel een notitie laten maken in haar dossier.

Probleem is ook een beetje dat haar zus er minder moeite mee heeft maar wel met last minute wijzigingen. Dus als haar zus last minute niet mee gaat, trekt zij dat weer niet.
Wij hadden een orthodentist gekozen vlak bij zijn school, maar dus wel 20 km. bij ons vandaan. Hij ging dus zelf en maakte dan ook meteen zelf een afspraak voor de volgende keer. Dat hielp ook; dan voelde hij zich zelf ook verantwoordelijker voor de afspraken.
  zondag 29 december 2024 @ 12:58:58 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216068309
Ja, dat is dan denk ik ook het verschil tussen 16 en bijna 12. Hoewel tweelingzus wel een keer alleen is geweest toen er een blokje los zat. Maar dat was een inloopspreekuur.
  zondag 29 december 2024 @ 13:06:34 #178
37150 livelink
pi_216068399
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2024 12:58 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is dan denk ik ook het verschil tussen 16 en bijna 12. Hoewel tweelingzus wel een keer alleen is geweest toen er een blokje los zat. Maar dat was een inloopspreekuur.
Ja, inderdaad. Het is puur de leeftijd. Ik hoop dat het jullie wel lukt. Hoewel het niet anders kon, vinden wij het toch jammer dat het eerder niet kon. Plus dat mijn zoon pas klaar was toen hij al 18 was, dus het laatste half jaar hebben wij fors moeten betalen.
pi_216072566
Mijn oudste met ass had niet zoveel last van de beugel gelukkig. Een paar keer net nadat er een nieuw draadje ofzo in gezet was, maar dan was paracetamol genoeg. En vaak maar een dag of 2.
Elastiekjes was ze wat laks mee. Maar intussen is het klaar.
De nachtbeugel die ze kreeg heeft ze na een paar weken in de kast gegooid en nooit meer gedragen, die past niet meer intussen dus ik heb de laatste controles (na 3 mnd, 6 mnd en een jaar) maar gelaten voor wat het was.

De jongste (zonder diagnose) had erg veel last van de beugel de eerste dagen na het plaatsen. Die lag 's nachts in bed te gillen van de pijn. Ging met ibuprofen beter. Maar dat stond ook zo schots en scheef, daar moet zoveel druk gestaan hebben die eerste dagen (ze hadden ook nog veertjes tussen de blokjes gezet bij de voortanden).
En een paar keer na een dikker draadje dat ze zoveel pijn had dat alleen paracetamol niet voldoende was.
Dit exemplaar heeft altijd netjes de elastiekjes gedragen en draagt de nachtbeugel ook nog steeds, is aan het afbouwen.

Ik heb geen tips eigenlijk.
De beugel hier echt nodig, niet alleen cosmetisch. Ze moesten beide de bovenkaak verbreden en dat kan blijkbaar maar tot een bepaalde leeftijd, anders kan het alleen met een operatie. Dus we hadden in die zin ook niet zoveel speelruimte om te wachten.
Ik ben blij dat we het hebben gedaan, maar bij de oudste was er wel regelmatig dat er klachten waren dat ze niet goed poetste (en dan gingen we maar weer een keer extra naar de mondhygiëniste).
Maar qua pijn viel het bij de oudste dus wel mee.

Misschien kan je overleggen met de orthodontist, misschien kunnen ze kleinere stapjes maken zodat de pijn minder is? Of is het continu pijnlijk?
Hier nam de pijn na een paar dagen af meestal.
Lastige keuzes, als het echt niet wil dan zou je ook kunnen kijken of het op een later moment nog kan zeg maar.

Sterkte :*
pi_216072593
Breek me de bek niet open. :X

L had eerst zo'n beugel met een gehemelte eraan. Ze kon er nauwelijks meer praten en was ook niet te verstaan. Ik werd zelf ook helemaal leip van dat gesmak en geslis.

Toen haar vader 'm in een restaurant in een servetje had gerold en de serveerster 'm weg had gegooid, wilde ze nooooit meer een beugel. Dan maar scheve tanden.

Ik heb het toen zo'n anderhalf jaar laten gaan. Terug bij de ortho bleek gelukkig dat de eerdere beugel z'n werk prima had gedaan en ze nu toe was aan slotjes.

Ik had een hoop drama verwacht, maar godzijdank viel het alles mee. Kwam ook omdat ik dacht dat er op de datum van plaatsting eerst nog een controle zou zijn, maar ze werden er meteen opgezet. Ze had dus geen tijd gehad om erover te stressen. :D

Ze heeft er gelukkig weinig last van gehad. Enkel het draadje moest iets korter geknipt worden omdat het in dr wang stak.
pi_216163064
Ik ben op zoek en denk dat jullie me wel kunnen helpen, Ik zoek voor mijn zoon een goede (maar betaalbare) noise cancelling koptelefoon... het is nog om uit te proberen dus wil er geen vermogen aan uitgeven.

Wie heeft er tips.
S. 2014
J. 2016
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 januari 2025 @ 19:04:13 #182
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216163084
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 19:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben op zoek en denk dat jullie me wel kunnen helpen, Ik zoek voor mijn zoon een goede (maar betaalbare) noise cancelling koptelefoon... het is nog om uit te proberen dus wil er geen vermogen aan uitgeven.

Wie heeft er tips.
Fresh n rebel Clam 2, kijk ook naar de ing rentepunten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216163108
Rolfstone Focus, 119 euro. 30 dagen niet goed geld terug garantie en daarmee dus gelegenheid om te proberen.
Ze hebben een goede klantenservice is mijn ervaring.
Ik ben aan mijn 2e koptelefoon toe, de eerste ging kapot omdat ik iets doms deed. Had ze nog gemaild om te vragen of ze iets konden repareren, maar dat kon niet. Ik kreeg wel korting bij aanschaf van een nieuwe ;) .
En mijn oudste heeft er ook 1.

Noise cancelling werkt wel het beste als je muziek erbij aanzet bijvoorbeeld.
Hij gaat zonder muziek na een tijdje uit.
pi_216279616
Nou ik kreeg gisteren dé tip om mn ass-kind "normaal" te laten worden, ze moest maar een vriendje zoeken 8)7 .
  Redactie Frontpage maandag 13 januari 2025 @ 13:27:53 #185
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_216279987
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:01 schreef Nijna het volgende:
Nou ik kreeg gisteren dé tip om mn ass-kind "normaal" te laten worden, ze moest maar een vriendje zoeken 8)7 .
Wat fijn dat je het deelt, daar kunnen wij ook wel wat mee :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216280074
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:27 schreef Troel het volgende:

[..]
Wat fijn dat je het deelt, daar kunnen wij ook wel wat mee :+
Dat dacht is ook, ik denk nou dat ga ik gelijk delen :')
  Redactie Frontpage maandag 13 januari 2025 @ 13:40:12 #187
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_216280152
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:35 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat dacht is ook, ik denk nou dat ga ik gelijk delen :')
Nou, ik ben blij dat je het deed. Ik wist het nog niet, anders had ik het natuurlijk allang geprobeerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 januari 2025 @ 14:07:22 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216280586
Dank voor het delen Nijna! Ik zal het ze in overweging meegeven. :')
pi_216308775
Hoe ging zwemles bij jullie?

Zoon 5.5, zwemt met pauzes en overstappen vanaf zijn vierde.
Zit nu op g zwemmen.
Maar ze hebben aangegeven dat als hij zich zo blijft gedragen ze zijn veiligheid niet kunnen garanderen en hij dus niet meer mag komen.
( hij luistert niet en "zwemt" gewoon de andere kant)
Zijn gedrag is wisselend want de ene keer let hij iets beter op dan de andere keer.

Probleem is zijn impulsiviteit. Ik kan zijn veiligheid ook niet garanderen als ik mijn ogen er niet fulltime op heb. Daarom dat het diploma zo belangrijk is.

Ook heb ik geen uitleg meer om hem te motiveren voor het zwemmen.
Bandjes om vindt hij prima. "Daar kan ik toch ook alles mee mama".¹ :X
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  woensdag 15 januari 2025 @ 15:55:02 #190
327807 Mariposas
יה&#14
pi_216308941
@WinnieWana
Mijn zoon zit inmiddels al 4,5 jaar op zwemles voor zijn diploma A… we verwachten wel een interview in de krant als het zwemdiploma eindelijk binnen is. *) We zijn vorig jaar overgestapt naar een zwemschool die gespecialiseerd is in ‘probleemgevallen’. Het gaat nu stukken beter. Mijn advies zou dus zijn om te kijken naar een specialistische zwemschool of zwemleraar. Wij hadden dat ook veel eerder moeten doen, maarja.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_216309144
Zwemles ging hier eigenlijk zonder problemen. Ik zou idd kijken naar een zwemschool met kleinere groepen en meer specialistische ervaring.
pi_216309520
Eens met het advies om een andere zwemschool te zoeken.

Mijn dochter durfde niet te duiken, want hoofd onder water, daardoor kwam ze helemaal niet meer verder en ze werd hier ook onvoldoende in begeleid. Wij zijn overgestapt naar een andere (weliswaar wel gewoon reguliere) zwemschool, om meerdere redenen, en troffen daar een badmeester die onze dochter écht zag. Bij hem bloeide ze ook helemaal op, vond zwemles weer leuk en durfde zelfs te oefenen met duiken omdat hij haar echt de tijd en ruimte daarin gaf. Vanaf dat moment ging het opeens heel snel en haalde ze al haar diploma's.

Moraal van het verhaal, een andere zwemschool/zwemjuf/zwemmeester kan echt een enorm verschil maken.
pi_216309704
Hier ging het eigenlijk best wel goed, volgens mij wel iets langer over A gedaan dan de meeste kinderen. Maar daarna in 1 adem door voor B en C binnen een half jaar. We zijn volgens mij met 5 jaar begonnen, nadat ze eerst gewend was op school.
Scheelde wel dat ze een badjuf had die goed met haar kon. Er was een andere juf, die had dit niet voor elkaar gekregen, terwijl de jongste het daar prima bij deed.

Ik zou kijken of er misschien een andere zwemschool is of een andere badjuf/-meester. Of 1 op 1, maar dat kost vast ook wel weer een stuk meer...
Maar je schrijft ook dat hij het wel prima vindt met bandjes, dan is de motivatie om te leren zwemmen misschien ook niet zo groot...
Ik snap wel dat je graag wilt dat hij leert zwemmen, als ik je beschrijving zo lees. Hopelijk vind je een alternatief :*
  zaterdag 18 januari 2025 @ 08:59:07 #194
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_216338505
Hier ging het niet, niet om zijn gedrag maar om hoe overprikkelend het was en te druk (zelfs met maar 3 andere kindjes) en hoe bang hij is voor onderwater gaan. Hij heeft zijn A diploma en daarna zijn we gestopt.

Edit: even vergeten dat ik er nog 1 heb met autisme (hele recente diagnose :P ) en dat ging goed die heeft zowel a als b en is echt een waterrat maar deed er wel langer over dan gemiddeld.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 januari 2025 @ 18:18:00 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_216358194
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:01 schreef Nijna het volgende:
Als alles zo makkelijk opgelost kon worden zou die persoon de Nobelprijs voor de geestelijke gezondheidszorg moeten winnen...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 24 januari 2025 @ 19:32:38 #196
37150 livelink
pi_216416575
Mijn zoon heeft eindelijk (!!) besloten om hulp te gaan zoeken. Of zoals hij het zei: hij voelt zich eindelijk goed genoeg om hulp te gaan zoeken. Hij heeft zelf een afspraak met de huisarts gemaakt. Online natuurlijk, want bellen is eng. Hij moest een vragenlijst invullen om de afspraak in te kunnen plannen. Dat zou ca. 10 minuten kosten. Hij is er, niet overdreven, 45 minuten mee bezig geweest.

Allemaal vragen over hoe zich op dit moment voelt. Tja, eerder deze week voelde hij zich wel zo, maar net op dit moment eigenlijk niet. Elke vraag heeft hij op deze manier over lopen dubben. Geen idee wat er uiteindelijk uit is gekomen. Hopelijk is de huisarts een tikje doortastend en weet ze hem goed door te verwijzen.
pi_216421639
Wat fijn dat hij die eerste stap gezet heeft!
pi_216422488
Wat knap van hem livelink O+ Hopelijk kan hij snel ergens terecht voor de benodigde hulp.
  maandag 27 januari 2025 @ 19:09:30 #199
37150 livelink
pi_216452685
Huisarts was doortastend. Hij heeft morgen al een gesprek met de praktijkondersteuner van de GGZ *O*
Heel goed, geen tijd om te twijfelen of terug te krabbelen. Dat had ze goed gezien.
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2025 @ 19:31:59 #200
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_216452991
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 19:09 schreef livelink het volgende:
Huisarts was doortastend. Hij heeft morgen al een gesprek met de praktijkondersteuner van de GGZ *O*
Heel goed, geen tijd om te twijfelen of terug te krabbelen. Dat had ze goed gezien.
Fijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')