Jaaaaa hahahaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zou opzich prima meekunnen in regulier. Dat ging ook prima. Tot aan de diagnose. Uiteindelijk zal school toch aan het langste eind trekken, als zij niets willen en ook hulpverlening niet serieus nemen en in feite stellen dat hij zelf veroorzaakt dat andere kinderen hem pijn doen kunnen wij ook niets en is hij simpelweg onveilig hier.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:12 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik blijf me verbazen over de school van jullie zoon Cygne. Het lijkt wel of hij helemaal niks goed kan doen, wordt gewoon niet begrepen. Hartverscheurend vind ik dat.
Hoop voor hem en jullie dat hij naar het SBO kan en mag gaan.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je te scherp in de mail bent geweest.
Ik herken het uit mijn omgeving. Kind kon prima meekomen op het regulier. En toen kreeg hij de diagnose ASS. En ineens zagen ze het kind niet meer maar alleen de diagnose. Alles lag aan zijn ASS.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hij zou opzich prima meekunnen in regulier. Dat ging ook prima. Tot aan de diagnose. Uiteindelijk zal school toch aan het langste eind trekken, als zij niets willen en ook hulpverlening niet serieus nemen en in feite stellen dat hij zelf veroorzaakt dat andere kinderen hem pijn doen kunnen wij ook niets en is hij simpelweg onveilig hier.
Ik heb gezegd dat ik dat niet nodig vind en dat we elkaar spreken als de rest ook aan kon sluiten.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:49 schreef Nijna het volgende:
Och Cygne, wellicht kunnen jullie die school ook maar beter kwijt zijn.
Lijkt me ontzettend frustrerend, zij hebben blijkbaar al besloten dat ze het niet "kunnen" (lees: willen) doen en dus ook hun handen er vanaf trekken.
Volgens mij hoeven jullie helemaal niet in gesprek over de toon van de mail of bedoelen ze die van hunzelf? Met hun tegenstrijdigheden. Ik voel de frustratie en het is niet eens mijn kind...
Als jullie in gesprek gaan, misschien ook iemand van het samenwerkingsverband erbij vragen of de leerplicht?
Ik zou ze dan zelf benaderen en uitnodigen en dat niet door school laten doen.
Misschien is er wel een andere reguliere school die wel mee wil en kan bewegen.
Hier ging school er steeds tussen liggen, zouden dan zelf overleg hebben gehad met de een of de ander.
Toen we zelf het samenwerkingsverband benaderden kregen we te horen dat dat niet de weg was, maar ook dat diegene zelf niet op goede voet stond met de school.
Wij zijn intussen wel heel blij met de overstap.
Andere reguliere school voor voortgezet onderwijs met autisme klas, echt een wereld van verschil.
Wat mij betreft niet meer. Maar we moeten wel even goed bedenken wat nu het beste is. Voordat we straks drie kinderen op 3 verschillende scholen hebben. Jeugdarts van het consultatiebureau heeft gezegd dat we eerst maar eens rustig de tijd moeten krijgen om F. daarin te volgen en dat school "wat minder in de nek mag hijgen".quote:Op donderdag 12 december 2024 13:01 schreef Kyara het volgende:
Jemig Cygne. Wat zul jij je machteloos voelen. Heel frustrerend allemaal.
Is deze school voor F. nog steeds een optie?
Vooral dat laatste is heel fijn. Dat jullie er niet alleen voor staan. Ik snap dat je F ook niet meer op deze school hoeft inderdaad. Hopelijk is er genoeg tijd om hem te volgen en zijn er geen wachtlijsten of zo.quote:Op donderdag 12 december 2024 14:07 schreef Cygne het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet meer. Maar we moeten wel even goed bedenken wat nu het beste is. Voordat we straks drie kinderen op 3 verschillende scholen hebben. Jeugdarts van het consultatiebureau heeft gezegd dat we eerst maar eens rustig de tijd moeten krijgen om F. daarin te volgen en dat school "wat minder in de nek mag hijgen".
We hebben wel echt heel veel geluk met alle betrokken zorgverleners die echt goed kijken naar de kinderen.
Hij gaat straks 1 dag in de week naar een mkd. Zijn zorgvraag is eigenlijk niet groot genoeg, hij hangt er eigenlijk net tussenin maar hij kan deels op reguliere psz blijven en dan gaan ze met elkaar schakelen daarin. Hij kan tot 5 daar blijven indien nodig en dan gaan ze met ons meedenken in welke richting/school hij het best kan uitstromen.quote:Op donderdag 12 december 2024 16:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
Vooral dat laatste is heel fijn. Dat jullie er niet alleen voor staan. Ik snap dat je F ook niet meer op deze school hoeft inderdaad. Hopelijk is er genoeg tijd om hem te volgen en zijn er geen wachtlijsten of zo.
Misschien helpt het niet, maar zou het helpen als bonus opa en oma bij jullie thuis zouden komen?quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:24 schreef Schanu het volgende:
Even een korte vraag tussendoor. Vrouwlief en ik waren gisteren sinds lange tijd weer een avondje samen uit naar een theater. Jeetje wat hadden we dat even nodig.
De meiden logeerden bij hun vertrouwde bonus opa en oma (de overburen, zij compenseren een beetje het gebrek aan familie en betrokkenheid, vandaar een soort van bonus opa en oma). Vanmorgen kwamen ze thuis en het escaleerde binnen een kwartier. De 8 jarige raakte volledig over de zeik, werd agressief, schreeuwen, dreigen, complete meltdown.
We zeiden al tegen elkaar, weegt even samen alleen tijd nog op tegen de prijs die je er de volgende dag voor betaalt? Want die Error bij de 8 jarige ontstaat door een gemis van ons, stress, afwijken ritme, etc.
Hoe doen jullie dat? Weegt het voor jullie nog op? De energie die je krijgt van het even samen zijn, lever je de volgende dag weer dubbel in. Ik weet het echt even niet en kan op dit moment alleen nog maar huilen.
Goed idee!quote:Op maandag 23 december 2024 19:11 schreef Amsel het volgende:
Ik was eindelijk een keer op tijd om kaartjes te kopen voor de prikkelarme familieavond in het Rijksmuseum!![]()
Voor wie ook wil, de volgende is op 14 juni: https://www.rijksmuseum.n(...)ie-avondopenstelling
Het was hier ook een drama. Wel volgehouden, maar hij is dan ook gestart toen hij al dik 16 jaar was. Eerder was echt niet mogelijk.quote:Op zondag 29 december 2024 12:00 schreef Kyara het volgende:
Wat een drama zijn beugels.
Ze trekken die pijn in hun mond gewoon niet. Met als gevolg dat eentje niet meer naar de orthodontist wil. Die gaat gewoon niet. Elastiekjes zitten vervelend dus die dragen ze ook niet.
Het is zo frustrerend en het levert zo veel stress op. Begin januari staat er een controle afspraak. De vorige heb ik al verzet. Maar ik kan niet eeuwig blijven verzetten. Ze zullen er toch een keer heen moeten.
En de orthodontist is echt super met ass. Heel duidelijk met uitleggen en stapje voor stapje. Dus waar het door komt.... geen idee. Maar ik word hier echt moedeloos van.
Ik heb echt spijt dat we er mee gestart zijn. Maar op dat moment stonden ze er ook zelf helemaal achter. Tandarts was ook nooit een probleem.quote:Op zondag 29 december 2024 12:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Het was hier ook een drama. Wel volgehouden, maar hij is dan ook gestart toen hij al dik 16 jaar was. Eerder was echt niet mogelijk.
Het was bij hem wel heel noodzakelijk. Dus heel zichtbaar, dat zal wel geholpen hebben. We waren ook wel te laat. Als we eerder waren geweest had het mooier gecorrigeerd kunnen worden, maar dat was dus helaas geen optie. En het ging toen ook net wat beter met hem. Ik heb wel wat afspraken moeten afzeggen, als het echt niet ging.quote:Op zondag 29 december 2024 12:43 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb echt spijt dat we er mee gestart zijn. Maar op dat moment stonden ze er ook zelf helemaal achter. Tandarts was ook nooit een probleem.
Hoe hebben jullie volgehouden? Hoe kreeg je hem er in mee?
Wij hadden een orthodentist gekozen vlak bij zijn school, maar dus wel 20 km. bij ons vandaan. Hij ging dus zelf en maakte dan ook meteen zelf een afspraak voor de volgende keer. Dat hielp ook; dan voelde hij zich zelf ook verantwoordelijker voor de afspraken.quote:Op zondag 29 december 2024 12:50 schreef Kyara het volgende:
Misschien moet ik ook duidelijker maken bij de praktijk dat ik soms afspraken moet afzeggen en waarom. Ik heb wel een notitie laten maken in haar dossier.
Probleem is ook een beetje dat haar zus er minder moeite mee heeft maar wel met last minute wijzigingen. Dus als haar zus last minute niet mee gaat, trekt zij dat weer niet.
Ja, inderdaad. Het is puur de leeftijd. Ik hoop dat het jullie wel lukt. Hoewel het niet anders kon, vinden wij het toch jammer dat het eerder niet kon. Plus dat mijn zoon pas klaar was toen hij al 18 was, dus het laatste half jaar hebben wij fors moeten betalen.quote:Op zondag 29 december 2024 12:58 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is dan denk ik ook het verschil tussen 16 en bijna 12. Hoewel tweelingzus wel een keer alleen is geweest toen er een blokje los zat. Maar dat was een inloopspreekuur.
Fresh n rebel Clam 2, kijk ook naar de ing rentepuntenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben op zoek en denk dat jullie me wel kunnen helpen, Ik zoek voor mijn zoon een goede (maar betaalbare) noise cancelling koptelefoon... het is nog om uit te proberen dus wil er geen vermogen aan uitgeven.
Wie heeft er tips.
Wat fijn dat je het deelt, daar kunnen wij ook wel wat meequote:Op maandag 13 januari 2025 13:01 schreef Nijna het volgende:
Nou ik kreeg gisteren dé tip om mn ass-kind "normaal" te laten worden, ze moest maar een vriendje zoeken.
Dat dacht is ook, ik denk nou dat ga ik gelijk delenquote:Op maandag 13 januari 2025 13:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat fijn dat je het deelt, daar kunnen wij ook wel wat mee
Nou, ik ben blij dat je het deed. Ik wist het nog niet, anders had ik het natuurlijk allang geprobeerd!quote:Op maandag 13 januari 2025 13:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat dacht is ook, ik denk nou dat ga ik gelijk delen
Als alles zo makkelijk opgelost kon worden zou die persoon de Nobelprijs voor de geestelijke gezondheidszorg moeten winnen...quote:Op maandag 13 januari 2025 13:01 schreef Nijna het volgende:
Nou ik kreeg gisteren dé tip om mn ass-kind "normaal" te laten worden, ze moest maar een vriendje zoeken.
Fijn!quote:Op maandag 27 januari 2025 19:09 schreef livelink het volgende:
Huisarts was doortastend. Hij heeft morgen al een gesprek met de praktijkondersteuner van de GGZ![]()
Heel goed, geen tijd om te twijfelen of terug te krabbelen. Dat had ze goed gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |