quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:00 schreef Nijna het volgende:
Joepie de poepie, dit jaar is de indicatie gewoon verlengd zonder extra gesprek enzo. Wel tot de dag voor ze 18 wordt, maar dan zijn we toch weer een jaar verder... fijn om te merken dat dingen soms ook wel eens gemakkelijk gaan
Ik weet niet of je kunt kiezen voor wel of geen consulent. Hier krijg je een regisseur en dat is gewoon je contactpersoon. Ik heb de mijne geprobeerd te wisselen en dat was heel moeilijk. Die gaf tijdens het eerste gesprek aan dat ze geen verstand had van autisme en ook niet echt de behoefte had om daat meer over te leren. Uiteindelijk wel wen andere gekregen en nu heb ik een fijne die niet alles weet, maar wel open staat om te leren en dingen snapt!quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:45 schreef Cygne het volgende:
Nog even terug over scholen in het vorige topic. M zit wel op een fijne school maar nu de diagnose er is gaat het ook direct over speciaal onderwijs en moeilijk. School stelde aanvankelijk diagnostiek voor zodat ze daar op school meer konden bieden. Heb nu eigenlijk het gevoel dat ze al naar speciaal onderwijs toe aan het werken zijn en het vooral gaat om wat de beperkingen zijn. Het is nu ook niet zo dat hij erg vastloopt. Zijn hoofd werkt anders en hij zit zichzelf daarmee in de weg. En inderdaad, wij zijn maar de ouders dus wat weten wij nu helemaal. Ik vertelde ook dat wij geen jeugdconsulent vanuit de gemeente willen. Nou dat moesten we toch echt wel willen. Alsof je zelf niet kan nadenken. En allemaal vanuit een goed hart en goed bedoeld maar wel met een ondertoon van "jij kunt wel A vinden, maar wij vinden B, dus doen we per definitie B"
Waar ik ambulante begeleiding heb zeggen ze dat je het niet verplicht bent en het ook voor nu nog niet nodig is. Tzt kunnen we wel eea voor hem inzetten en dat kan ook bij het bureau waar ik zelf zit. Ze hebben contracten in onze gemeente voor alle soorten zorg die ze aanbieden. Maar gemeente schijnt het niet heel tof te vinden. Ze wijzen liever zelf een organisatie aan, ervaarde ik bij mijn indicatie ook al. Uiteindelijk wel gekregen. Maar goed, is voor later zorg.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kunt kiezen voor wel of geen consulent. Hier krijg je een regisseur en dat is gewoon je contactpersoon. Ik heb de mijne geprobeerd te wisselen en dat was heel moeilijk. Die gaf tijdens het eerste gesprek aan dat ze geen verstand had van autisme en ook niet echt de behoefte had om daat meer over te leren. Uiteindelijk wel wen andere gekregen en nu heb ik een fijne die niet alles weet, maar wel open staat om te leren en dingen snapt!
Zou school er voor open staan als je dit tegen ze zegt? Misschien breekt dat het gesprek wat open en wordt de samenwerking dan constructiever.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:45 schreef Cygne het volgende:
School stelde aanvankelijk diagnostiek voor zodat ze daar op school meer konden bieden. Heb nu eigenlijk het gevoel dat ze al naar speciaal onderwijs toe aan het werken zijn en het vooral gaat om wat de beperkingen zijn.
Dat kan wel hoor denk ik, zeker met de juf. Met de intern begeleider is het ook wel miscommunicatie. Er wordt toch veel tussen de regels gelezen. Of er wordt een emotie geplakt die er niet is en dan probeert ze me daarop gerust te stellen. Zal vast wel goed komen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 17:27 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zou school er voor open staan als je dit tegen ze zegt? Misschien breekt dat het gesprek wat open en wordt de samenwerking dan constructiever.
(En misschien ook niet hoor, sommige scholen zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk)
Maar als het op school wel aardig gaat dan zal hij ook niet zo snel op speciaal onderwijs terecht komen denk ik.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:45 schreef Cygne het volgende:
Nog even terug over scholen in het vorige topic. M zit wel op een fijne school maar nu de diagnose er is gaat het ook direct over speciaal onderwijs en moeilijk. School stelde aanvankelijk diagnostiek voor zodat ze daar op school meer konden bieden. Heb nu eigenlijk het gevoel dat ze al naar speciaal onderwijs toe aan het werken zijn en het vooral gaat om wat de beperkingen zijn. Het is nu ook niet zo dat hij erg vastloopt. Zijn hoofd werkt anders en hij zit zichzelf daarmee in de weg. En inderdaad, wij zijn maar de ouders dus wat weten wij nu helemaal. Ik vertelde ook dat wij geen jeugdconsulent vanuit de gemeente willen. Nou dat moesten we toch echt wel willen. Alsof je zelf niet kan nadenken. En allemaal vanuit een goed hart en goed bedoeld maar wel met een ondertoon van "jij kunt wel A vinden, maar wij vinden B, dus doen we per definitie B"
Het wordt soort van boven t hoofd gehouden of zo. Ik kan het opzich prima onderbouwen, maar er lijkt een soort ruis te zijn. En dat beter luisteren naar professionals vind ik ook wel heftig. Bij ons hielp de kinderfysiotherapeut heel erg. Daar werd altijd goed naar geluisterd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 19:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar als het op school wel aardig gaat dan zal hij ook niet zo snel op speciaal onderwijs terecht komen denk ik.
School zal toch ook zelf eea moeten doen.
Wij hebben ambulante begeleiding, die gaan ook wel mee naar school, enerzijds omdat ze toch beter luisteren naar professionals, maar anderzijds omdat ik zelf niet zo goed ben in dingen goed onderbouwen, ik weet het wel, maar dan tijdens zo'n gesprek komt het niet in me op en als ik de deur uit loop en het gesprek "herkauw" dan weet ik het ineens veel beter.
Overigens maakte het op de vorige school geen hol uit, ik ben daar ook een flink boos geworden omdat er niet naar me geluisterd werd en dat ik mijn kind immers pas 16 jaar kende en dat ik ervan baalde dat ik eerst professionals mee naar school moest nemen om hen te vertellen wat wel en niet werkte bij mijn kind en dat ze er dan in elk geval iets beter naar luisterden.
Maakte niet heel veel indruk geloof ik. Blij dat de oudste nu op een betere plek zit.
Voor de jongste is de eerste school tot nu toe prima, maar die hobbelt wel met de meute mee (en heeft in elk geval op papier geen ass).
Vanuit de wet Jeugdzorg. WMO zeg maar, maar dan voor minderjarigen. De gemeente is het adres om hulp te krijgen. Dat kan ook via de huisets, maar de gemeente geeft de beschikking af.quote:Op zondag 1 september 2024 13:27 schreef Kyara het volgende:
Hoe zit het met betrokkenheid van de gemeente? Hoe en waarom zijn die betrokken?
Ik merk dat ik er totaal nog niet in thuis ben dus sorry voor mijn vragen hoor. Wij regelen nu steeds de verwijzing via de huisarts. Moet dat uiteindelijk dan ook via de gemeente? En krijg je dan zo gemeentemens er standaard bij?quote:Op zondag 1 september 2024 13:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Vanuit de wet Jeugdzorg. WMO zeg maar, maar dan voor minderjarigen. De gemeente is het adres om hulp te krijgen. Dat kan ook via de huisets, maar de gemeente geeft de beschikking af.
Bij ons als je een vorm van begeleiding nodig hebt. Hier altijd verwijzing via Huisarts/jeugdarts/schoolarts.quote:Op zondag 1 september 2024 13:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik merk dat ik er totaal nog niet in thuis ben dus sorry voor mijn vragen hoor. Wij regelen nu steeds de verwijzing via de huisarts. Moet dat uiteindelijk dan ook via de gemeente? En krijg je dan zo gemeentemens er standaard bij?
(wij hebben op eigen houtje aan de bel getrokken en een verwijzing geregeld dus huisarts, school, cb of wijkteam zijn nooit echt betrokken geweest)
Ben je gek, daar hoef je geen sorry voor te zeggen.quote:Op zondag 1 september 2024 13:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik merk dat ik er totaal nog niet in thuis ben dus sorry voor mijn vragen hoor. Wij regelen nu steeds de verwijzing via de huisarts. Moet dat uiteindelijk dan ook via de gemeente? En krijg je dan zo gemeentemens er standaard bij?
(wij hebben op eigen houtje aan de bel getrokken en een verwijzing geregeld dus huisarts, school, cb of wijkteam zijn nooit echt betrokken geweest)
Daar is zo'n topic juist voor!quote:Op zondag 1 september 2024 15:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Ben je gek, daar hoef je geen sorry voor te zeggen.
Als je geen post hebt gehad van de gemeente, dan gaat het denk ik op de verzekering. Als de gemeente betaalt krijg je namelijk echt gewoon papieren van de gemeente en moet je ook als ouder de aanvraag ondertekenenquote:Op zondag 1 september 2024 22:09 schreef Kyara het volgende:
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb even op de website van de praktijk gekeken en zij hebben inderdaad contracten met onze gemeente en verwijzing gebeurt of via de gemeente zelf of via (oa) de huisarts zoals in ons geval. Dus die beschikking ging even langs ons heen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 september 2024 17:39 schreef Amsel het volgende:
Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar...Ik jubel gewoon even voor jullie. Er zullen vast nog wel moeilijke dagen volgen, maar deze heb je gewoon in je pocketSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
quote:Op maandag 2 september 2024 18:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik jubel gewoon even voor jullie. Er zullen vast nog wel moeilijke dagen volgen, maar deze heb je gewoon in je pocket
Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar...Oooh wat fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar...Wat ontzettend fijn zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 3 september 2024 00:01 schreef Amsel het volgende:
Dan bereid je je voor op allerlei rampscenario's, en dan gebeuren ze gewoon niet![]()
Het is echt maanden geleden dat er niet minstens één kind thuis was. Dus het voelde heel gek om het huis vanochtend leeg te hebben. Ik durf echt niet te hopen dat het goed blijft gaan, maar dit was een fijn begin
Maar het is ook een grote verandering, dus ergens is het ook logisch. Heb je de voorbereiding van gisteren nog liggen?quote:Op dinsdag 3 september 2024 08:09 schreef Amsel het volgende:
Nou, vanochtend is het weer helemaal mis, dus de vreugde was van korte duur
quote:Op dinsdag 3 september 2024 08:09 schreef Amsel het volgende:
Toch een dag vreugde gehadquote:Op dinsdag 3 september 2024 08:09 schreef Amsel het volgende:
quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch een dag vreugde gehad![]()
Dit topic was niet meer alleen voor ASS toch? En als wel dikke pech.
Mijn ene vroeg vanmorgen Denk je dat we meer plezier zouden hebben als andere niet zo was?![]()
![]()
Hell yeah we would, maar dat heb ik maar niet zo gezegd
Oh damn… dat is wel echt ook zo kut.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn ene vroeg vanmorgen Denk je dat we meer plezier zouden hebben als andere niet zo was?![]()
![]()
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ze hier allebei hun sticker hebben. Scheelt die vraag, want dat doet gewoon pijnquote:Op dinsdag 3 september 2024 09:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
![]()
Oh wat zuur voor haar dat 'ie net uitverkocht was.quote:Op woensdag 4 september 2024 09:44 schreef -Spring het volgende:
L was al weken op zoek naar een nieuwe schooltas. Gisteravond hakte ze eindelijk de knoop door: het werd een donkerblauwe Kipling Seoul.
Nét voordat ze m wilde bestellen, was ie uitverkocht, iemand was haar voor. Dat zorgde voor zo'n mental breakdown dat ze vandaag haar kwartaallijkse snipperdag mag opnemen.
(De tas die ze wil is nog wel elders verkrijgbaar maar dan zit er een kaal aapje aan ipv het originele fluffy exemplaar. Ik heb een winkel gemaild met de vraag of ze er mss het originele aapje aan kunnen hangen maar daar werd L allen maar bozer van. Want die hoort er dan niet écht bij een mss slopen ze tijdens het wisselen wel het haakje.)
Oh, dat zou ik zo doen, hoor.quote:Op woensdag 4 september 2024 13:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh wat zuur voor haar dat 'ie net uitverkocht was.
Hopelijk snel wel ergens te vinden... je kan hem niet bestellen (als ze het aapje kunnen wisselen) en dan tegen haar zeggen dat je het ergens nog online gevonden had?
Niet helemaal mijn stijl, maar soms...
Da's fijn!quote:Op woensdag 4 september 2024 13:26 schreef Nijna het volgende:
Even eenvoor de school van de oudste.
Wat een verademing dat we iets voorstellen en er gewoon een mailtje terugkomt met: "dat lijkt me een prima plan".
Ik moet er nog even aan wennen dat dat is hoe het ook kan
he verdorie.quote:Op dinsdag 3 september 2024 08:09 schreef Amsel het volgende:
Zo herkenbaar die laatste zin. Het is zo moeilijk om dan weer het vertrouwen te krijgen. Ik probeer het nu ook maar per dag te bekijken en elke dag dat het enigszins soepel gaat is weer meegenomen. Maar het triggert enorm, ik schiet ook meteen in een stress stuip als ze zegt dat ze niet wil of niet gaat.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:35 schreef Amsel het volgende:
We hebben weer hoop
Di-wo-do waren echt afschuwelijk 's ochtends. We moesten hem terwijl hij aan het gillen en schoppen was in de auto proppen, en eenmaal op school stonden er dan twee mensen klaar om hem uit de auto te praten en met gepaste dwang de school in te krijgen. Eenmaal daar ging het eigenlijk best oké, maar die start van de dag was echt killing.
Maar vandaag... verliep de ochtend zonder slag of stoot! Hij vond het nog steeds wel spannend, maar ging gedwee mee. Dus we zijn allemaal supertrots op hem. En hopen dat er vaker goede dagen zullen zijn dan moeilijke.
Ik heb wel (nogmaals) gemerkt wat een enorme knauw ik heb gekregen van de afgelopen tijd. Want door zo'n moeilijke ochtend denk ik meteen "zie je wel, het gaat weer fout, dit komt nooit meer goed". Maar hopelijk valt dat dus mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |