quote:
De prestatie van Pietreczko - die opkomt met het themalied van Pokémon - verraste menig dartsvolger want Pikachu is al maanden op zoek naar zijn beste vorm. Op de vloertoernooien raakte hij slechts twee keer voorbij de tweede ronde (op negentien pogingen) en op de European Tour - waar hij steeds reekshoofd is - was het buiten een halve finale in Wieze ook niet echt over naar huis te schrijven. Maar het Belgische publiek ligt Pietreczko duidelijk goed.
“Ik heb onlangs gezegd dat ik terug ben. Dat geloof ik ook echt. En kijk naar vandaag: het was geweldig. Ondanks dat ik eigenlijk bekaf ben. Ik slaap gewoon al een tijdje niet goed, maar ik kan desondanks toch nog goed spelen zo blijkt. Ik heb gewoon regelmatig last van muizenissen in mijn hoofd, de mentale strijd van het darts. Die is niet te onderschatten. En ik ben nog maar pas verhuisd van Nürnberg naar Hannover. Nu ik daar eindelijk gesetteld ben, kan het alleen maar beter gaan. Nu aas ik op een plek als reekshoofd op het WK, om meteen in de tweede ronde te kunnen starten.”
Wie er in Antwerpen, net als eender waar, bij is: zijn vriendin Lena. “Zij is zo belangrijk voor mij”, aldus Pietreczko met een krakende stem over de vrouw met deze keer paarse haren. “Mentaal gezien maakt ze mij tien keer sterker. Ik hoef maar naar haar te kijken en ik voel al een soort rust en kalmte over me heen komen. Ze doet me comfortabel voelen als ik darts speel.”