abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214888407
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Een extra reden om ook hier scherp te blijven.
De kracht van de crowd.

En verder zoals altijd, 100% zekerheid bestaat niet.
Dit forum heeft wel een schouderklopje verdiend. De due diligence hier heeft mij en anderen zeker weerhouden om in te leggen, ik ben zelfs weer uitgestapt. CCF en specifiek de coach die uit zijn winterslaap kwam gaan wel de mist in, eerst met het niet benoemen van de bouwkavel (waar een addendum in de pitch voor kwam) en nu blijkt het hele project gebaseerd op valse voorwendselen.

Als de eigenaar de gemeente niet kan overtuigen dat hij een vergunning verdient (en hij staat nu met 1-0 achter), dan wordt het ongetwijfeld gedwongen verkoop van alles. En dat 2 weken na totstandkoming van het project. Ik ben erg benieuwd wat er van taxaties overblijft in de praktijk, ik zou alles nu wantrouwen.
pi_214888606
GVE stuurt een mailtje dat er een update is geplaatst bij een project, fijn dat ze dit nu eindelijk zelf doen.

Inhoudelijk, gaat over een brouwer in een kerkgebouw:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap niet helemaal wat ze nu willen, uitbreiden of verkopen, maar verwacht gezien het leenbedrag en de zekerheden dat de investeerders uiteindelijk hun geld wel terug gaan krijgen.
pi_214888618
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:24 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Over screening gesproken: afgelopen week was in het nieuws dat er grootschalige fraude is met hypotheken door criminelen, die met vervalste documenten hypotheken regelen bij banken. Banken klagen dat ze te weinig mogelijkheden hebben om inkomensgegevens etc. te checken. De kans lijkt me groot dat dit dan ook in CF land zal spelen, aangezien CF platformen nog minder bevoegdheden hebben dan banken...
zou dat ook te maken hebben met de privacyregelgeving? Ik hoorde van een bestuurder van een coöperatieve flat dezelfde klacht en daar waren AVG-regels de oorzaak (voorheen kon inkomen e d checken wel)
pi_214889008
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:11 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Dit forum heeft wel een schouderklopje verdiend. De due diligence hier heeft mij en anderen zeker weerhouden om in te leggen, ik ben zelfs weer uitgestapt. CCF en specifiek de coach die uit zijn winterslaap kwam gaan wel de mist in, eerst met het niet benoemen van de bouwkavel (waar een addendum in de pitch voor kwam) en nu blijkt het hele project gebaseerd op valse voorwendselen.

Als de eigenaar de gemeente niet kan overtuigen dat hij een vergunning verdient (en hij staat nu met 1-0 achter), dan wordt het ongetwijfeld gedwongen verkoop van alles. En dat 2 weken na totstandkoming van het project. Ik ben erg benieuwd wat er van taxaties overblijft in de praktijk, ik zou alles nu wantrouwen.
Als ik kijk naar de reviews en de foto's op de website is dit een netjes onderhouden camping.
Ze richten zich op reizigers zonder kinderen, daar was vorige week een artikel over dat er steeds meer vraag is naar campings waar geen kinderen komen.
Ik denk daarom dat mocht deze eigenaar geen vergunning rond krijgen dat het terrein best wat waard is voor een andere eigenaar die wel de vergunningen rond kan krijgen.
pi_214889090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 13:13 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Als ik kijk naar de reviews en de foto's op de website is dit een netjes onderhouden camping.
Ze richten zich op reizigers zonder kinderen, daar was vorige week een artikel over dat er steeds meer vraag is naar campings waar geen kinderen komen.
Ik denk daarom dat mocht deze eigenaar geen vergunning rond krijgen dat het terrein best wat waard is voor een andere eigenaar die wel de vergunningen rond kan krijgen.
Er waren wel minder plaatsen dan in de pitch stond had iemand ontdekt. Ook waren er slechte reviews die het juist hadden over achterstallig onderhoud recent? Maar inderdaad, de getaxeerde waarde van alles is iets van 2.9 mio op een lening van 1.6 mio, dus het komt vast wel grotendeels goed, zelfs als er nog wat lijken uit de kast vallen.
pi_214889245
Watt mobility failliet, dat was volgens mij ook een crowdfunding project. Ik weet niet meer welk platform en of de lening al afbetaald was.

https://nieuwsfiets.nu/20(...)ply-chain-problemen/
pi_214889417
Nieuwe Collin Direct:

Jan Caus

¤ 130.000 | 7,5 % rente | 60 maanden | Herfinanciering hypotheek woonhuis i.v.m verhuur van de woning.

Best een leuk pandje als ik naar Google Streetview kijk. LTV is prima. Wel weinig Cashflow overschot maar opzich wel interessant om mee te nemen.
pi_214889473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 13:39 schreef Red_arrow het volgende:
Watt mobility failliet, dat was volgens mij ook een crowdfunding project. Ik weet niet meer welk platform en of de lening al afbetaald was.

https://nieuwsfiets.nu/20(...)ply-chain-problemen/
CCF en NLinvesteert voor zover ik online kan terugvinden.

https://www.collincrowdfund.nl/watt/
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/watt_mobility2
pi_214889513
Pecunia non olet
pi_214889638
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe herfinancieringslening via Collin met een 1e hypotheek op een bedrijfsgebouw:

RT afbouw
¤ 45.000 | 7,0 % rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/rt-afbouw-2/

Ondanks het negatieve E.V. wil ik deze wel weer meenemen. In de eerste lening zit ik ook en die is altijd netjes voldaan.
Helaas (nog?) geen linkje ontvangen dus als iemand er een beschikbaar heeft dan hou ik mij aanbevolen :7
Daar is het linkje dan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het project gaat morgen live.
pi_214889649
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:30 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
zou dat ook te maken hebben met de privacyregelgeving? Ik hoorde van een bestuurder van een coöperatieve flat dezelfde klacht en daar waren AVG-regels de oorzaak (voorheen kon inkomen e d checken wel)
Ik neem aan dat dat een belangrijke factor is, ja.
pi_214889780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 13:22 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Maar inderdaad, de getaxeerde waarde van alles is iets van 2.9 mio op een lening van 1.6 mio, dus het komt vast wel grotendeels goed, zelfs als er nog wat lijken uit de kast vallen.
Ga ik ook vanuit, maar de waarde is nu (en tijdens funding) geen 2,9 miljoen. Veel van de waarde zal in de vergunnig zitten.
pi_214889852
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 14:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ga ik ook vanuit, maar de waarde is nu (en tijdens funding) geen 2,9 miljoen. Veel van de waarde zal in de vergunnig zitten.
Een taxateur moet toch ook weten dat er geen vergunning was/is.
Bij een taxatie van grond / woning mét of zonder vergunning maakt ook alles qua waarde ?!
pi_214889858
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2024 14:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Daar is het linkje dan:
SPOILER
Het project gaat morgen live.
Die gaat niet meer live. Zit zo vol.
pi_214889882
https://www.faillissement(...)lits#google_vignette

Faillissement GvE/'t hart zorg....

Het zou geen probleem moeten zijn:

SPOILER
De helft is al afgelost.
Pecunia non olet
pi_214889953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 14:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Die gaat niet meer live. Zit zo vol.
Nog 10,5K te gaan.

Lekker rustig projectje, de voorganger loste ook keurig af, inleggen en niet meer naar omkijken :)
Pecunia non olet
pi_214890180
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 15:04 schreef obligataire het volgende:

[..]
Nog 10,5K te gaan.

Lekker rustig projectje, de voorganger loste ook keurig af, inleggen en niet meer naar omkijken :)
Zeker, rente is wat laag. Maar daar is het risico ook naar.
pi_214890192
Net op tijd, nog 500 euro over voor de liefhebber... NU :P
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_214890202
Tot twee keer toe te laat door de sms controle :(
pi_214890364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 15:41 schreef raser1981 het volgende:
Tot twee keer toe te laat door de sms controle :(
Zo'n parel was het imho ook niet. 5,8% netto rente, ofwel 1,93% over de komende 4 maanden. Daar mag je op 1 jan 2,18% over aftikken. Het wordt voor mij al weer bijna tijd voor winterslaap! 8)7
pi_214890472
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 16:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Zo'n parel was het imho ook niet. 5,8% netto rente, ofwel 1,93% over de komende 4 maanden. Daar mag je op 1 jan 2,18% over aftikken. Het wordt voor mij al weer bijna tijd voor winterslaap! 8)7
Er zit zoveel denkfout in die berekening dat ik het graag aan anderen overlaat om te reageren :7 ~:)
Pecunia non olet
pi_214890587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 16:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Er zit zoveel denkfout in die berekening dat ik het graag aan anderen overlaat om te reageren :7 ~:)
_O-
pi_214890701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 16:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Een denkfout, werkelijk? Ben erg benieuwd, vast even mijn leesbril zoeken voor de educatie die volgen gaat!

En ik maar denken dat dit topic vorig jaar al afgerond was. Sommigen beleggen zakelijk, anderen bekijken het door een soort lange termijn lens (wat maak het nou uit op een lening van 5 jaar), ik bekijk het voor elke ¤1000 nu in hand opnieuw.
pi_214890773
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 11:12 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik denk dat het met de uitvoerbaarheid wel meevalt. Er waren al stukken over de voornemens vanaf 2027, kern is vergelijken totale vermogen op 1-1 met 31-12, gecorrigeerd voor onttrekkingen en bijstortingen. Daarom maakt het ook niet meer uit of het spaargeld betreft of investeringen of een combinatie daarvan.
Ik vermoed dat ze de bewijslast gewoon lekker omdraaien en jou laten aantonen dat, en zo ja hoeveel, je rendement lager was dan het forfaitaire. Dat wordt in mijn geval dus een crime, want ik heb geen idee wat dat is geweest en ik zit met een aantal vrij illiquide beleggingen waar ik dan ook maar mee ga spelen.

Maar ze zouden in oktober 2024 met een richtlijn komen, ik ben benieuwd. Oktober 2024 is belastingdiensts voor medio 2025, dus we hebben nog wel even vermoed ik. Kan je positief of negatief bekijken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_214891119
Het fictieve rendement is nu vastgesteld op 6,04%. Er is een goede kans dat je momenteel met crowdfund niet veel lager zit in elk geval. En dan de hoeveelheid werk van een onderbouwd bezwaar indienen voor een verschil in belasting van waarschijnlijk onder de ¤100 verwacht ik.

Het wordt wel een slagveld als we dit jaar of volgend jaar eindigen met een lage beurs en dus negatief beursrendement, dan klim ik ook in de pen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')