Interessant om te lezen! Zelf vind ik een langere looptijd vaak wel een plus. Ik vind het vooral wel een aardige lening omdat deze tijdens de looptijd volledig wordt afgelost. Mede daardoor vind ik het risico te overzien, en ook de rente wel oké.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In geen 84 jaar doe ik mee aan deze. Looptijd veel te lang wat mij betreft, in het algemeen maar ook voor 100k. Rente ook niet al te hoog.
Ik denk dat het risico wel te overzien is dus dat is geen slechte keuze denk ik om mee te doen. Als je iets zoekt voor de wat langere termijn met aardige zekerheid is dit een betere keus dan de restaurants e.d. die je veel langs ziet komen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:44 schreef zietuwel het volgende:
[..]
Interessant om te lezen! Zelf vind ik een langere looptijd vaak wel een plus. Ik vind het vooral wel een aardige lening omdat deze tijdens de looptijd volledig wordt afgelost. Mede daardoor vind ik het risico te overzien, en ook de rente wel oké.
quote:U heeft geïnvesteerd in de investeringskans van GUBO BouwPer abuis is in de pitch de volgende passage niet vermeld:
Geldnemer heeft de mogelijkheid om éénmaal per kalenderjaar maximaal 10% van het oorspronkelijke leenbedrag af te lossen zonder extra vergoedingsrente. De looptijd zal hierbij gelijk blijven;
U heeft de mogelijkheid om uw investering te wijzigen, indien u uw investering behoud zal bovenstaande wijziging ook op uw investering van toepassing zijn.
Die maanden die je noemt - 5 jaar, 7 jaar - ben ik met je eens. Vergeet alleen niet dat er nóg 7 ton gefinancierd wordt he, niet alleen deze 100k.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk dat het risico wel te overzien is dus dat is geen slechte keuze denk ik om mee te doen. Als je iets zoekt voor de wat langere termijn met aardige zekerheid is dit een betere keus dan de restaurants e.d. die je veel langs ziet komen.
Ik ga tegenwoordig eigenlijk niet langer dan 24 maanden, bij voorkeur korter. Dit omdat ik het al lastig vind om te voorzien wat de economie op korte termijn lijkt te gaan doen, laat staan over 5 jaar of zelfs 7 jaar zoals nu. Veel te grote kans op mislukken wat mij betreft door de lange termijn.
En zoals gezegd het bedrag, een ton is niet zo moeilijk om te sparen als consument. Een bedrijf zou dat nog makkelijker moeten kunnen. Waarmee je een lening als deze toch in max 36 maanden zou moeten kunnen aflossen in mijn ogen.
Die heb ik gemist, heb wel iets gezien over 750k dacht ik.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:42 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Die maanden die je noemt - 5 jaar, 7 jaar - ben ik met je eens. Vergeet alleen niet dat er nóg 7 ton gefinancierd wordt he, niet alleen deze 100k.
quote:Wij hebben recent een reactie ontvangen van de curator waarbij hij aangeeft onder voorwaarden
akkoord te kunnen gaan met de verkoop. Tezamen met onze advocaat en notaris zijn wij momenteel
doende om dit verder uit te werken zodat het juridisch op de juiste wijze geëffectueerd kan worden.
Voorzichtigheidshalve willen we u aangeven dat deze trajecten juridisch complex zijn die in
samenspraak met de curator moeten worden gevolgd. Hierdoor is het lastig om tijdlijnen hierin te
beschrijven.
Indien we nadere informatie hebben, zullen we u verder informeren. Zodra alles is uitgewerkt, zullen
wij het eindbod ter stemming voorleggen.
Denk ik ook niet, maar prima ze dit op tijd ontdekt hebben, foutje kan gebeuren, prima opgelost zo.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Geen reden om te annuleren lijkt me
[..]
Ja had jij het anders verwacht? Gisteren ook zo'n ontzeggende mail gehad over project Geldermalsen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Comfort Axel wijst op een verlies vanwege stemming
[..]
Ik ben wel benieuwd of naast verlies nog iets in de stemming zeggen over HA of dat alles in 1x wordt afgerond.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:13 schreef quepos het volgende:
[..]
Ja had jij het anders verwacht? Gisteren ook zo'n ontzeggende mail gehad over project Geldermalsen.
Dat het maar snel afgewikkeld wordt, ik ben wel klaar met die comfort projecten en met GVE!
Volledige artikelquote:Op dinsdag 3 september 2024 20:08 schreef Rush-2112 het volgende:
Onderstaande kwam ik zojuist tegen in De Limburger. Lening is 30 augustus definitief geworden. Dit is dus echt een valse start/
Camping in Beesel stuurt gasten weg nadat gemeente ontdekt dat er geen vergunning is: ‘Dit kan écht niet’
Camping Petrushoeve (rechts) in Beesel.
Camping Petrushoeve (rechts) in Beesel. — © Google Streetview
Reuver/Beesel - Camping Petrushoeve in Beesel heeft maandag alle gasten gevraagd om het terrein te verlaten. Omdat de eigenaren al maanden geen exploitatievergunning hebben, moesten ze van de gemeente op last van een boete die kan oplopen tot 50.000 euro de deuren sluiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgezien van wat ik van het project vind, je gaat nu wel erg snel hoor. Veel consumenten en (mkb) ondernemers zouden graag willen dat je gelijk hebt maar er zijn genoeg consumenten die een netto inkomen van 100k/3 = 33k/jaar dus niet halen (2024 is netto modaal 2926/maand). Hoe komen die dan tot het gemakkelijk sparen van 33k per jaar?quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:51 schreef GereDathan het volgende:
En zoals gezegd het bedrag, een ton is niet zo moeilijk om te sparen als consument. Een bedrijf zou dat nog makkelijker moeten kunnen. Waarmee je een lening als deze toch in max 36 maanden zou moeten kunnen aflossen in mijn ogen.
Op dinsdag 3 september 2024 20:28 schreef Soulfreak het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/Spoiler]
En de pitchSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang actief financier je lang, dat is vrij gebruikelijk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:51 schreef GereDathan het volgende:
Een valse start of misschien toch eerder bewuste fraude van meneer?quote:Op dinsdag 3 september 2024 20:08 schreef Rush-2112 het volgende:
Onderstaande kwam ik zojuist tegen in De Limburger. Lening is 30 augustus definitief geworden. Dit is dus echt een valse start/
Misschien wilde ze, ivm de bibob, wel van deze financiers af alvorens ze de vergunningsaanvraag wilde/konden doen.quote:Op woensdag 4 september 2024 00:12 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
De CCF lening is een herfinanciering van:
Herfinanciering leningen ¤ 1.355.000
Uitkoop Thiago Holding ¤ 200.000
Wie zijn dat precies en wat zijn de connecties onderling? Zou het kunnen dat iemand een clean exit wilde maken voor de deadline?
Staan drie bedrijven op adres van de holding:quote:Op woensdag 4 september 2024 00:12 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Uitkoop Thiago Holding ¤ 200.000
Wie zijn dat precies en wat zijn de connecties onderling? Zou het kunnen dat iemand een clean exit wilde maken voor de deadline?
Ik denk zomaar dat ze hiervan niet op de hoogte waren.quote:Op woensdag 4 september 2024 06:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Staan drie bedrijven op adres van de holding:
Paletplein 8, 2526 GW Den Haag https://g.co/kgs/rMqFLjo
2 boekhouders en een zorgbemiddelaar.
Denk vooral dat het een interessante vraag aan Collin is wat de achtergrond is en hoe het kan dat er een bedrag is uitgekeerd aan een camping zonder een exploitatievergunning
Ga ik ook vanuit. Zegt misschien wel wat over screening van een project van 1,6 miljoen als er daadwerkelijk geen kopie exploitatievergunning is opgevraagd.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat ze hiervan niet op de hoogte waren.
Zelf zit ik overigens niet in dit project.
Dat denk ik ook, maar de leningnemer heeft dan wel wat uit te leggen waarom hij dit niet zelf heeft gemeld bij CCF.quote:Op woensdag 4 september 2024 07:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat ze hiervan niet op de hoogte waren.
Zelf zit ik overigens niet in dit project.
Lijkt me ijdele hoop als je ziet hoe lang dat al duurt. De curator had maanden nodig om te reageren op het voorstel van GvEquote:Op dinsdag 3 september 2024 18:13 schreef quepos het volgende:
[..]
Ja had jij het anders verwacht? Gisteren ook zo'n ontzeggende mail gehad over project Geldermalsen.
Dat het maar snel afgewikkeld wordt, ik ben wel klaar met die comfort projecten en met GVE!
Over screening gesproken: afgelopen week was in het nieuws dat er grootschalige fraude is met hypotheken door criminelen, die met vervalste documenten hypotheken regelen bij banken. Banken klagen dat ze te weinig mogelijkheden hebben om inkomensgegevens etc. te checken. De kans lijkt me groot dat dit dan ook in CF land zal spelen, aangezien CF platformen nog minder bevoegdheden hebben dan banken...quote:Op woensdag 4 september 2024 08:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ga ik ook vanuit. Zegt misschien wel wat over screening van een project van 1,6 miljoen als er daadwerkelijk geen kopie exploitatievergunning is opgevraagd.
Een extra reden om ook hier scherp te blijven.quote:Op woensdag 4 september 2024 10:24 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Over screening gesproken: afgelopen week was in het nieuws dat er grootschalige fraude is met hypotheken door criminelen, die met vervalste documenten hypotheken regelen bij banken. Banken klagen dat ze te weinig mogelijkheden hebben om inkomensgegevens etc. te checken. De kans lijkt me groot dat dit dan ook in CF land zal spelen, aangezien CF platformen nog minder bevoegdheden hebben dan banken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |