Ik doe basis mee. Uit 2021 herinner ik mij nog het project van (huidige vennoot) Van Gurp Bouw Deventer. Die pitch was toen ook niet om direct razend enthousiast van te worden. Collin gaf het een 'verhoogd risico'. Maar na 9 van de 24 maanden werd alles al netjes terugbetaald. Ik ga ervan uit dat het nu ook weer goedkomt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 11:21 schreef obligataire het volgende:
Het is natuurlijk wel zo, dat alle vennoten van een vof hoofdelijk aansprakelijk zijn voor schulden van de vennootschap. Dus linksom of rechtsom zijn ze toch wel de sjaak als er iets mis gaat bij de bouw.
Hoofdelijke aansprakelijkheid heeft hier de betekenis dat ze allebei voor het volle leenbedrag kunnen worden aangesproken, indien de ander tekort schiet.
Ik denk dat dit nu niet meer speelt vanwege de werkelijke rendements-systematiekquote:Op zondag 1 september 2024 10:35 schreef InVestEerder het volgende:
En inmiddels zitten we alweer in september.... Voor sommige crowdfunders is dit een reden om langzamerhand de handrem wat aan te gaan trekken (i.v.m. VRH / 1 januari).
Ik ben vooral benieuwd of bij Collin de lening van Van Dijk en Weijs wordt afgelost. Volgens de laatste update zou dat eind augustus of begin september gebeuren.quote:Op zondag 1 september 2024 10:35 schreef InVestEerder het volgende:
Ik ben benieuwd wat de komende CRE week ons gaat brengen.
Wat verwacht jezelf?quote:Op zondag 1 september 2024 14:59 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of bij Collin de lening van Van Dijk en Weijs wordt afgelost. Volgens de laatste update zou dat eind augustus of begin september gebeuren.
Die is er nog lang niet. Wat ze in de tussentijd gaan doen is een raadsel.quote:Op zondag 1 september 2024 11:45 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik denk dat dit nu niet meer speelt vanwege de werkelijke rendements-systematiek
Die van mij zijn iets optimistischer, want ik las op 19-8 het volgende:quote:Op zondag 1 september 2024 21:22 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Mijn verwachtingen zijn laag, maar ik laat me graag verrassen.
Die is er wel want dat heeft de Hoge Raad beslist en wel met terugwerkende kracht (ik weet niet exact tot wanneer maar i i g t/m 2021). Hoe het er precies uit gaat zien is inderdaad onduidelijk en gaat ook nog even duren maar het principe staat vastquote:Op zondag 1 september 2024 18:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Die is er nog lang niet. Wat ze in de tussentijd gaan doen is een raadsel.
Het principe staat inderdaad vast, maar is onuitvoerbaar voor de fiscus. Dus ik ben heel erg benieuwd naar hoe ze dat af gaan handelen. Pluspunt daaraan is (denk/hoop ik) dat mijn aangifte 2023 voorlopig niet definitief gemaakt wordt en dus ook niet tot verdere vragen gaat leiden (er zitten wat bijzonderheden in die op een gecrashte laptop waren uitgewerkt en net dat bestand stond niet gelinkt naar de cloud).quote:Op zondag 1 september 2024 23:17 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Die is er wel want dat heeft de Hoge Raad beslist en wel met terugwerkende kracht (ik weet niet exact tot wanneer maar i i g t/m 2021). Hoe het er precies uit gaat zien is inderdaad onduidelijk en gaat ook nog even duren maar het principe staat vast
Ik denk dat het met de uitvoerbaarheid wel meevalt. Er waren al stukken over de voornemens vanaf 2027, kern is vergelijken totale vermogen op 1-1 met 31-12, gecorrigeerd voor onttrekkingen en bijstortingen. Daarom maakt het ook niet meer uit of het spaargeld betreft of investeringen of een combinatie daarvan.quote:Op maandag 2 september 2024 09:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Het principe staat inderdaad vast, maar is onuitvoerbaar voor de fiscus. Dus ik ben heel erg benieuwd naar hoe ze dat af gaan handelen. Pluspunt daaraan is (denk/hoop ik) dat mijn aangifte 2023 voorlopig niet definitief gemaakt wordt en dus ook niet tot verdere vragen gaat leiden (er zitten wat bijzonderheden in die op een gecrashte laptop waren uitgewerkt en net dat bestand stond niet gelinkt naar de cloud).
Ik proef hier dat de Rabobank eist dat er afgelost wordt.quote:Op maandag 2 september 2024 11:16 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:
v.o.f. Fruitbedrijf Van Assche (2)
¤ 360.000 | 8,0 % rente | 23 maanden
Met een 5de hypotheek.
Met deze financiering wordt er een deel achterstand bij de Rabobank ingelopen en een deel toekomstige aflossing naar voren gehaald.
Ik snap echt niet hoe colling komt aan Minimaal risico Ruim voldoende. Inderdaad wat je aangeeft een 5de hypotheek! En dan ook maar 8%quote:Op maandag 2 september 2024 11:27 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ik proef hier dat de Rabobank eist dat er afgelost wordt.
Zie dit als een noodkreet.
Een 5e hypotheek!! Als er wat gebeurt als laatste in de rij. Da's niets voor mij.
Waarvan de eerste 3 bij Rabo en de 4e bij Collin.quote:Op maandag 2 september 2024 11:27 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ik proef hier dat de Rabobank eist dat er afgelost wordt.
Zie dit als een noodkreet.
Een 5e hypotheek!! Als er wat gebeurt als laatste in de rij. Da's niets voor mij.
Collin is de laatste tijd wel vaker iets te rooskleurig in de Pitch is mijn mening.quote:Op maandag 2 september 2024 11:50 schreef proxydude het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe colling komt aan Minimaal risico Ruim voldoende. Inderdaad wat je aangeeft een 5de hypotheek! En dan ook maar 8%![]()
Wie betaalt dit voor een slecht renderend bedrijf. Als er met deze financiering al niets verdiend wordt, dan geldt dat al helemaal voor een koper die 2,3 mio moet neertellen voor dezelfde toko.quote:Op maandag 2 september 2024 12:49 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Collin is de laatste tijd wel vaker iets te rooskleurig in de Pitch is mijn mening.
Is dit geval zullen ze uitgaan van de marktwaarde minus lening dan is er een forse plus. De vraag is natuurlijk of de marktwaarde gehaald gaat worden bij een gedwongen verkoop, ik denk het niet
Ik wil m wel meepakken. Tenminste.. Als de ING storing (alweer) binnen 2 minuten is opgelost. Weinig kans vermoed ikquote:Op maandag 2 september 2024 12:02 schreef optrandje het volgende:
Was deze al voorbijgekomen? Fysiotherapiedingetjes bij GvE. Over 1 uur open. Zekerheden lijken ok, balans wat minder.
Gaat erg rap. ING werkt hier wel, net overgemaaktquote:Op maandag 2 september 2024 12:58 schreef impact9 het volgende:
[..]
Ik wil m wel meepakken. Tenminste.. Als de ING storing (alweer) binnen 2 minuten is opgelost. Weinig kans vermoed ik
Nu lukt het, heb zelf ook ING.quote:Op maandag 2 september 2024 12:58 schreef impact9 het volgende:
[..]
Ik wil m wel meepakken. Tenminste.. Als de ING storing (alweer) binnen 2 minuten is opgelost. Weinig kans vermoed ik
En een aflosser! Enige nadeel bij GVE is dat de commissie voor aflossers 2x zo hoog isquote:Op maandag 2 september 2024 13:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Nu lukt het, heb zelf ook ING.
Zijn balans is idd heel slecht (de herfinanciering móet lukken), maar de zekerheid is redelijk comfortabel en de rente is redelijk bij dit risico.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:20 schreef Bieselke het volgende:
Nieuwe Marquardt, ditmaal Dordrecht:
625k, 60m, 9%, 6maanden aflossingsvrij, dan lineair afgelost:Zekerheden zijn niet zo goed, al is hij voor de helft gedekt door Marquardt Nederland wat wel wat waarde heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel zit in ik Marquardt Alexandrium uit 2022, dat zijn dezelfde franchisenemers en die lossen tot nu in december maximaal extra af, waardoor die lening nu 65% is afgelost. Ik neem aan dat zaken goed gaan.
Wat de pitch weer niet goed vermeld, is dat die zelfde negatieve hypotheekverklaringen ook zijn ingezet voor de eerdere lening. Wel hebben ze hun eerste hypotheken op hun woonhuizen netjes een beetje afgelost afgelopen 2 jaar
[ Bericht 0% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 02-09-2024 13:43:52 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |