russische separatisten zijn de oorlog begonnen. al kan je wel vraagtekens zetten bij wie dat zijn, 't kan ook 'n set up scenario zijn waarbij Rusland een reden verzint.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
Theorieën over het ontstaan van de oorlog.
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:56 schreef sturmpie het volgende:
ik vraag me nu af of 't 'n goed idee is voor 't Westen als Oekraine Rusland gaat aanvallen met als doel Rusland overnemen met westerse wapens.
quote:In gesprek met Nieuwsuur licht Podoljak toe dat die politieke druk op Rusland vooral moet komen vanuit de Russische bevolking. Met het tegenoffensief probeert Oekraïne de publieke opinie in Rusland te beïnvloeden. "De oorlog verschuift naar Russisch gebied. Dan volgt een grootschalig protest en dat zal politieke verandering tot gevolg hebben in Rusland. Dat is de enige weg naar een rechtvaardig einde aan deze oorlog."
Is het een goed idee voor het oosten Rusland Oekraïne aanvalt met Iraanse, Noord Koreaanse of Chinese wapens?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:56 schreef sturmpie het volgende:
ik vraag me nu af of 't 'n goed idee is voor 't Westen als Oekraine Rusland gaat aanvallen met als doel Rusland overnemen met westerse wapens.
Maar waarom zijn ze die begonnen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:55 schreef sturmpie het volgende:
[..]
russische separatisten zijn de oorlog begonnen. al kan je wel vraagtekens zetten bij wie dat zijn, 't kan ook 'n set up scenario zijn waarbij Rusland een reden verzint.
Wanneer is dat ooit gebeurd in het verleden?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.
[..]
volgens de informatie die we kennen zou de oorlog begonnen zijn door Oekrainers die bij Rusland willen horen in 'n grensgebied grenzend aan Rusland. Oost-Oekraine. Dat is mogelijk. En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wanneer is dat ooit gebeurd in het verleden?
Dat riepen ze in het begin van de oorlog al met de sancties op elektronica e.d
Toen heb ik wat onderzoek gedaan en ik heb niks kunnen vinden over een regime wat gevallen is door sancties.
Sterker nog, in tijden van nood schaart de burger zich achter zijn leider.
Maar dat ze met zulke rare voorspellingen komen geeft wel aan hoe wanhopig ze zijn.
Ah de jarenlange wens om regime change in Rusland te verwezenlijken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.
[..]
Ja ze hadden beter gewoon gezegd dat er WMDs lagen...no problem danquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:30 schreef sturmpie het volgende:
En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.
quote:Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
Rusland overnemen met westerse wapens?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:56 schreef sturmpie het volgende:
ja, ik heb 't idee, ik denk nou, Oekraine valt Rusland binnen, laat ze even doorstomen naar Moskou en het Kremlin overnemen dan zijn we wereldwijd van het probleem af.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusland overnemen met westerse wapens?
Vraag me af of deze zin serieus bedoeld is?
Ow lolquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja, ik heb 't idee, ik denk nou, Oekraine valt Rusland binnen, laat ze even doorstomen naar Moskou en het Kremlin overnemen dan zijn we wereldwijd van het probleem af.
Er komt wel iets meer bij kijken, als je daadwerkelijk interesse hebt kan je eens naar de video's in de OP kijken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
volgens de informatie die we kennen zou de oorlog begonnen zijn door Oekrainers die bij Rusland willen horen in 'n grensgebied grenzend aan Rusland. Oost-Oekraine. Dat is mogelijk. En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.
De vraag is waarom. Het antwoord op die vraag zal iets in de richting zijn van politieke instabiliteit in Oekraine, 'n geluid van Oost-Oekraine dat bij Rusland wil horen en Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
Vanavond even bekijken.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:48 schreef UncleScorp het volgende:
Interessante nuchtere kijk met kennis van zaken op het Oekraine conflict en de aanloop ervan, door enkele professoren en ex-colonel.
Allang niet meer joh, allemaal Hollywoodquote:
Is het ook.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
Nou er zou sprake zijn van een komende plottwist in deze blockbuster.
Nog snel popcorn halen.
Dat horen we al 2.5 jaarquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:43 schreef Candymannetje het volgende:
Oekraine gaat dit duidelijk niet winnen.
Dat is uiteraard afhankelijk van je eigen perspectie.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat horen we al 2.5 jaarZo slecht gaat het blijkbaar nog niet als je het al zolang vol kan houden en ondertussen zelfs rusland zelf binnenvalt.
Of ze gaan winnen geen idee hoor. Maar duidelijk niet winnen? Zo duidelijk is het allemaal niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |