abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214818105
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Documentaire over de andere kant van de oorlog.
https://truthinmedia.com/series/zelenskyy-unmasked/

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
pi_214818200
Grossi van IAEA is in Kursk aangekomen. Is al aan het tobben hoe hij moet verkondigen dat het onduidelijk is wie op de NPP schiet.
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:55:14 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214818931
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
Theorieën over het ontstaan van de oorlog.
russische separatisten zijn de oorlog begonnen. al kan je wel vraagtekens zetten bij wie dat zijn, 't kan ook 'n set up scenario zijn waarbij Rusland een reden verzint.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:56:27 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214818943
ik vraag me nu af of 't 'n goed idee is voor 't Westen als Oekraine Rusland gaat aanvallen met als doel Rusland overnemen met westerse wapens.
pi_214818981
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:56 schreef sturmpie het volgende:
ik vraag me nu af of 't 'n goed idee is voor 't Westen als Oekraine Rusland gaat aanvallen met als doel Rusland overnemen met westerse wapens.
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.

quote:
In gesprek met Nieuwsuur licht Podoljak toe dat die politieke druk op Rusland vooral moet komen vanuit de Russische bevolking. Met het tegenoffensief probeert Oekraïne de publieke opinie in Rusland te beïnvloeden. "De oorlog verschuift naar Russisch gebied. Dan volgt een grootschalig protest en dat zal politieke verandering tot gevolg hebben in Rusland. Dat is de enige weg naar een rechtvaardig einde aan deze oorlog."
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214818984
quote:
Is het een goed idee voor het oosten Rusland Oekraïne aanvalt met Iraanse, Noord Koreaanse of Chinese wapens?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214818988
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:55 schreef sturmpie het volgende:

[..]
russische separatisten zijn de oorlog begonnen. al kan je wel vraagtekens zetten bij wie dat zijn, 't kan ook 'n set up scenario zijn waarbij Rusland een reden verzint.
Maar waarom zijn ze die begonnen?
Daar hebben we het al jaren over en waar gaat het eindigen.
Dit is (in mijn ogen) niet een simpele oorlog tussen Oekraine en Rusland.
pi_214819060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.
[..]

Wanneer is dat ooit gebeurd in het verleden?
Dat riepen ze in het begin van de oorlog al met de sancties op elektronica e.d
Toen heb ik wat onderzoek gedaan en ik heb niks kunnen vinden over een regime wat gevallen is door sancties.
Sterker nog, in tijden van nood schaart de burger zich achter zijn leider.
Maar dat ze met zulke rare voorspellingen komen geeft wel aan hoe wanhopig ze zijn.
pi_214819172
Zat net een video te kijken over hoe Rusland Lugansk aan het opbouwen is.
Er is daar een SPAR supermarkt en een LEGO winkel.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:30:25 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214819217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wanneer is dat ooit gebeurd in het verleden?
Dat riepen ze in het begin van de oorlog al met de sancties op elektronica e.d
Toen heb ik wat onderzoek gedaan en ik heb niks kunnen vinden over een regime wat gevallen is door sancties.
Sterker nog, in tijden van nood schaart de burger zich achter zijn leider.
Maar dat ze met zulke rare voorspellingen komen geeft wel aan hoe wanhopig ze zijn.
volgens de informatie die we kennen zou de oorlog begonnen zijn door Oekrainers die bij Rusland willen horen in 'n grensgebied grenzend aan Rusland. Oost-Oekraine. Dat is mogelijk. En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.

De vraag is waarom. Het antwoord op die vraag zal iets in de richting zijn van politieke instabiliteit in Oekraine, 'n geluid van Oost-Oekraine dat bij Rusland wil horen en Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
pi_214819561
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Ah de jarenlange wens om regime change in Rusland te verwezenlijken.
Daar gingen onze keiharde westerse sancties ook wel voor zorgen.
Dream on.
Het lijstje "Zelensky curse" wordt ondertussen steeds maar langer, maar Putin staat er niet bij.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_214819642
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:30 schreef sturmpie het volgende:
En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.
Ja ze hadden beter gewoon gezegd dat er WMDs lagen...no problem dan
quote:
Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
:O
pi_214819731
quote:
Rusland overnemen met westerse wapens?

Vraag me af of deze zin serieus bedoeld is?
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:33:02 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214819737
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 19:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland overnemen met westerse wapens?

Vraag me af of deze zin serieus bedoeld is?
ja, ik heb 't idee, ik denk nou, Oekraine valt Rusland binnen, laat ze even doorstomen naar Moskou en het Kremlin overnemen dan zijn we wereldwijd van het probleem af.
pi_214819759
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 19:33 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ja, ik heb 't idee, ik denk nou, Oekraine valt Rusland binnen, laat ze even doorstomen naar Moskou en het Kremlin overnemen dan zijn we wereldwijd van het probleem af.
Ow lol
En waarom is Rusland een probleem?
pi_214820093
Spannend zeg...Zelensky heeft een Victory Plan dat hij aan de president van de VS wil voorleggen.
Jaja mss gaan ze toch Moskou veroveren.
Na het Kursk succes...kuch
pi_214820200
Is dit theater nog steeds gaande ? :D
pi_214820282
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]
volgens de informatie die we kennen zou de oorlog begonnen zijn door Oekrainers die bij Rusland willen horen in 'n grensgebied grenzend aan Rusland. Oost-Oekraine. Dat is mogelijk. En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.

De vraag is waarom. Het antwoord op die vraag zal iets in de richting zijn van politieke instabiliteit in Oekraine, 'n geluid van Oost-Oekraine dat bij Rusland wil horen en Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
Er komt wel iets meer bij kijken, als je daadwerkelijk interesse hebt kan je eens naar de video's in de OP kijken.
pi_214827379

Interessante nuchtere kijk met kennis van zaken op het Oekraine conflict en de aanloop ervan, door enkele professoren en ex-colonel.
pi_214832511
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:48 schreef UncleScorp het volgende:

Interessante nuchtere kijk met kennis van zaken op het Oekraine conflict en de aanloop ervan, door enkele professoren en ex-colonel.
Vanavond even bekijken.
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 12:10:56 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214832534
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 20:34 schreef PSVCL het volgende:
Is dit theater nog steeds gaande ? :D
Allang niet meer joh, allemaal Hollywood
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214833107
Nou er zou sprake zijn van een komende plottwist in deze blockbuster.
Nog snel popcorn halen.
pi_214833167
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
Nou er zou sprake zijn van een komende plottwist in deze blockbuster.
Nog snel popcorn halen.
Is het ook.
West-europa en Rusland zijn nu overduidelijk vijanden.
Oekraine gaat dit duidelijk niet winnen.
En west-Europa heeft weinig luchtafweergeschut meer.
Putin kan zo maar westerse energiecentrales kapot maken.
Gaat tie niet doen denk ik want hij heeft het druk zat in z'n eigen land.
Afwachten en toekijken maar.
pi_214833222
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:43 schreef Candymannetje het volgende:
Oekraine gaat dit duidelijk niet winnen.
Dat horen we al 2.5 jaar :P Zo slecht gaat het blijkbaar nog niet als je het al zolang vol kan houden en ondertussen zelfs rusland zelf binnenvalt.

Of ze gaan winnen geen idee hoor. Maar duidelijk niet winnen? Zo duidelijk is het allemaal niet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214833258
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat horen we al 2.5 jaar :P Zo slecht gaat het blijkbaar nog niet als je het al zolang vol kan houden en ondertussen zelfs rusland zelf binnenvalt.

Of ze gaan winnen geen idee hoor. Maar duidelijk niet winnen? Zo duidelijk is het allemaal niet
Dat is uiteraard afhankelijk van je eigen perspectie.
Voor mij het het duidelijk dat de invasie van Oekraine in Rusland niet gelukt is.
Ze krijgen niet de kans om zich in te graven, ze hebben hun betere troepen daar ingezet en Rusland heeft wel wat troepen weg gehaald uit oost-Oekraine maar ze hebben daar nog genoeg om terreinwinst te boeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')