Maar niet als je er wat nieuws voor koopt, aldus Million Dollar Listing?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:39 schreef devzero het volgende:
In de USA, waar ik woon, is winst bij verkoop (capital gains) van een huis belastbaar. Gelukkig is de eerste $250K wel uitgezonderd.
Die brilquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:26 schreef Simmertje het volgende:
Tuurlijk, de "normale" man weer extra belasten. In de markt van tegenwoordig heb je elke overwaarde nodig.
Wanneer worden de particulieren/bedrijven die tientallen/honderden huizen in bezit hebben eens extra belast?
[ afbeelding ]
Zelfde probleem als bij onder water staan natuurlijk. Maar uiteindelijk is elke maatregel die goed is voor huizenbezitters slecht voor starters en zijn de maatregelen die goed zijn voor starters slecht voor huizenbezitters.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:21 schreef xpompompomx het volgende:
Ook fijn als je uit elkaar gaat en moet gaan zoeken naar iets nieuws. Echt een fantastisch idee dit.
Op je spaargeld word je veel harder belast. Woningbezitters hebben daarin heel veel belastingvoordeel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus de WOZ, jaarlijks. Een belasting op een onroerende zaak. Ook zo mooi bedacht.
Dan betaal je ook nog het eigenwoningforfait. Omdat je er woont.
Echt, belasten belasten belasten.
Laten nou veel woningbezitters ook in de categorie "mensen met spaargeld" vallen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op je spaargeld word je veel harder belast. Woningbezitters hebben daarin heel veel belastingvoordeel.
Maar we zijn heel goed in alles naar het negatieve te trekken.
Dit, ja, zorgen dat je geen of weinig overwaarde hebt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Dan moet je dus eerst een maximale hypotheek op je huidige huis nemen voor je hem verkoopt en de hypotheek weer overschrijft naar het nieuwe onderpand. Goede business voor notarissen.
Zeker, maar dat kun je ook in je huis steken bijvoorbeeld. Maar het is niet voor niets dat je als starter bijna niet tegen de prijsstijgingen op kunt sparen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Laten nou veel woningbezitters ook in de categorie "mensen met spaargeld" vallen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Overwaardequote:Overwaarde noemt men het verschil tussen de marktwaarde van een onroerend goed en de hoogte van de hypotheek waarmee het is belast.
https://www.vanbruggen.nl/hypotheekadvies/overwaarde-huisquote:Is je woning bijvoorbeeld in waarde gestegen of heb je afgelost op je hypotheek? Dan heb je overwaarde.
Ik vind dat een beetje een vreemd argument.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker, maar dat kun je ook in je huis steken bijvoorbeeld. Maar het is niet voor niets dat je als starter bijna niet tegen de prijsstijgingen op kunt sparen.
Maar ik zou nou niet direct over de belasting op de woning klagen, vergelijkend met andere zaken van waarde.
Van mijn part klaag je over alles wat je wil, alleen ben ik het allesbehalve met je klachten eens in dit geval. Ik bedoel, ik vind het ook niet leuk om dingen te betalen, maar rationeel gezien valt het dus allemaal best wel mee.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een vreemd argument.
Omdat andere zaken hoger belast worden, mag er niet over de diverse belastingen op woningbezit gesproken worden?
quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:26 schreef Simmertje het volgende:
Tuurlijk, de "normale" man weer extra belasten. In de markt van tegenwoordig heb je elke overwaarde nodig.
Wanneer worden de particulieren/bedrijven die tientallen/honderden huizen in bezit hebben eens extra belast?
Jij bent toch niet die Rabo-econoom?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van mijn part klaag je over alles wat je wil, alleen ben ik het allesbehalve met je klachten eens in dit geval. Ik bedoel, ik vind het ook niet leuk om dingen te betalen, maar rationeel gezien valt het dus allemaal best wel mee.
Waar gaat het nou om? Nóg meer belasting heffen of de woningnood oplossen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op je spaargeld word je veel harder belast. Woningbezitters hebben daarin heel veel belastingvoordeel.
Maar we zijn heel goed in alles naar het negatieve te trekken.
Die worden al extra belast, daarom willen veel verhuurders van hun woning af.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:26 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
Twee zekerheden in het levenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:48 schreef Oud_student het volgende:
Dat is (bestaans)zekerheid:
1. Je gaat dood
2. Tot dat moment betaal je belasting
3. Daarna betalen de erfgenamen
Ze hebben eerst de woningnood gecreëerd door immigratiequote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:20 schreef spicymchaggis het volgende:
Waar gaat het nou om? Nóg meer belasting heffen of de woningnood oplossen?
Rutte is lekker bier aan het zuipen joh, die heeft straks wel wat anders te doen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ze hebben eerst de woningnood gecreëerd door immigratie
Dat kost heel veel geld
En dat pakken ze weer af van de burger
Logisch toch
Rutte naait je elke dag
Dit is wel een beetje bijzondere argumentatie hoor.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van mijn part klaag je over alles wat je wil, alleen ben ik het allesbehalve met je klachten eens in dit geval. Ik bedoel, ik vind het ook niet leuk om dingen te betalen, maar rationeel gezien valt het dus allemaal best wel mee.
Dat laatste. Ik vind deze maatregel ook kul overigensquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waar gaat het nou om? Nóg meer belasting heffen of de woningnood oplossen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |