15 jaar later kan er wat veranderd zijn...quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat moet haast wel want volgens mij was ik 22 of 23 of zo dus dat is rond 2003 geweest schat ik zo in.
Uiteraard. Maar ook niet zoveel. Een vog bestond toen ook al. Daarbij was mijn punt dat er in heel mijn carrière nog nooit naar een diploma of vog gevraagd is. Niet alleen toen ik 22 was werd er niet naar gevraagd, bij al mijn banen daarna ook niet en ik heb in de tussentijd heel wat functies met aanzienlijk meer verantwoordelijkheid dan een klantenservice medewerker vervuld.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
15 jaar later kan er wat veranderd zijn...
Wat een stukje geschiedvervalsing is dit dan: Er vochten islamitische rebellen (waaronder Koerden), maar ook het leger vanuit Irak tegen IS. Zonder deze boots on the ground had Rusland nooit een deuk in een pak boter kunnen slaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Islamitische staat heeft honderdduizenden doden op haar geweten, ik heb toentertijd geen één protest gezien van moslims of studenten. De wereld keek toe terwijl de Islamitische staat bezig was met genocide, verkrachting en het vernielen van historische kerken en tempels. Alles wat niet Islamitisch was moest kapot gemaakt worden.
Uiteindelijk zijn het de Russen geweest die de Islamitische staat ten val hebben gebracht. Een miljardenoperatie. De Amerikanen en EU vonden het maar wat mooi dat Rusland zich kapot liep op de moslimextremisten in Assad's democratisch Syrië.
En nu zien we de geschiedenisvervalsing. De Islamitische staat is compleet gememoryholed. Er lijkt een unanieme overeenkomst tussen de mainstream media om nooit, maar dan ook nooit meer te verwijzen naar de terreur van de Islamitische staat. We moeten het vergeten. De jeugd weet het niet en mag het niet weten. De jeugd moet met Pallywood vlaggetjes zwaaien want Moslims zijn zielig, dat Hamas een van de grootste Islamitische staat supporters was (is) houden we stil.
Dat is wel echt sterk veranderd. het is tegenwoordig ook verplicht bij veel sportclubs.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 22:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ook niet zoveel. Een vog bestond toen ook al. Daarbij was mijn punt dat er in heel mijn carrière nog nooit naar een diploma of vog gevraagd is. Niet alleen toen ik 22 was werd er niet naar gevraagd, bij al mijn banen daarna ook niet en ik heb in de tussentijd heel wat functies met aanzienlijk meer verantwoordelijkheid dan een klantenservice medewerker vervuld.
Zoals ik zei ben ik nog steeds actief op de arbeidsmarkt en is er nog nooit naar gevraagd. Ook nu niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is wel echt sterk veranderd. het is tegenwoordig ook verplicht bij veel sportclubs.
Op mijn werk vaak wel. Ligt aan de klant, ik werk vaak op locatie en daar wordt toch geregeld om een VOG gevraagd.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zoals ik zei ben ik nog steeds actief op de arbeidsmarkt en is er nog nooit naar gevraagd. Ook nu niet.
Dan had ze dat maar van te voren moeten bedenken.quote:De rechtbank acht bewezen dat zij het oogmerk heeft gehad om terroristische misdrijven voor te bereiden en te bevorderen.
Werken mt vertrouwelijke data is er ook zo een of werken met kinderen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:52 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Op mijn werk vaak wel. Ligt aan de klant, ik werk vaak op locatie en daar wordt toch geregeld om een VOG gevraagd.
Zit hem denk ik ook in de aard van het werk/klant (vliegbasis, vliegveld, afsluitdijk, deltawerken, grote projecten m.b.t. energie infrastructuur en vaker landmacht)
Dat klopt en is natuurlijk uitstekend om te zien, maar het betreft een beperkt aantal. Je zult niet eenzelfde opkomst zien zoals bij de pro-Palestijnse en pro-Hamas demonstraties. Wat je dus nu doet, zijn de absolute uitzondering presenteren als de norm.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 23:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een stukje geschiedvervalsing is dit dan: Er vochten islamitische rebellen (waaronder Koerden), maar ook het leger vanuit Irak tegen IS. Zonder deze boots on the ground had Rusland nooit een deuk in een pak boter kunnen slaan.
Maar de leugen is nog veel heftiger: er waren namelijk veelvuldig protesten van moslims tegen IS. Een beperkte greep:
Ik heb meegewerkt aan de totstandkoming van een kerncentrale in China en een kerncentrale in de UK en er is geen VOG gevraagd. Ik ben het echt nog nooit tegengekomen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:52 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Op mijn werk vaak wel. Ligt aan de klant, ik werk vaak op locatie en daar wordt toch geregeld om een VOG gevraagd.
Zit hem denk ik ook in de aard van het werk/klant (vliegbasis, vliegveld, afsluitdijk, deltawerken, grote projecten m.b.t. energie infrastructuur en vaker landmacht)
Denk eerder dat je altijd “geluk” hebt gehad. Het verschilt gewoon heel erg van organisatie tot organisatie hoe ze met dit soort dingen omgaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb meegewerkt aan de totstandkoming van een kerncentrale in China en een kerncentrale in de UK en er is geen VOG gevraagd. Ik ben het echt nog nooit tegengekomen.
Ik werk niet op locatie overigens maar ik stuur regelmatig mensen over heel de wereld voor werk op locatie en ook daar nog nooit tegengekomen. Een medische check wel, daar wordt wel om gevraagd. Ik geloof best dat het bij jou branche veel voorkomt maar het dus zeker geen algemeenheid.
Ik heb geen aantekening op mijn strafblad dus het zou voor mij geen enkel probleem zijn om een vog te overleggen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk eerder dat je altijd “geluk” hebt gehad. Het verschilt gewoon heel erg van organisatie tot organisatie hoe ze met dit soort dingen omgaan.
Heb je er ook een vanuit Nederland waarop meer moslims te zien zijn dan richting ISIS gingen om ongelovigen af te slachten? Ik heb die namelijk gemist.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 23:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een stukje geschiedvervalsing is dit dan: Er vochten islamitische rebellen (waaronder Koerden), maar ook het leger vanuit Irak tegen IS. Zonder deze boots on the ground had Rusland nooit een deuk in een pak boter kunnen slaan.
Maar de leugen is nog veel heftiger: er waren namelijk veelvuldig protesten van moslims tegen IS. Een beperkte greep:
Absoluut niet, sterker nog. Het omgekeerde is het geval. Er was een complete coalitie tegen ISIS opgezet, waaraan moslimlanden deelnamen - o.a. door militaire inzet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt en is natuurlijk uitstekend om te zien, maar het betreft een beperkt aantal. Je zult niet eenzelfde opkomst zien zoals bij de pro-Palestijnse en pro-Hamas demonstraties. Wat je dus nu doet, zijn de absolute uitzondering presenteren als de norm.
Tsja voor ons alletwee een andere ervaring dan idd.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb meegewerkt aan de totstandkoming van een kerncentrale in China en een kerncentrale in de UK en er is geen VOG gevraagd. Ik ben het echt nog nooit tegengekomen.
Ik werk niet op locatie overigens maar ik stuur regelmatig mensen over heel de wereld voor werk op locatie en ook daar nog nooit tegengekomen. Een medische check wel, daar wordt wel om gevraagd. Ik geloof best dat het bij jou branche veel voorkomt maar het dus zeker geen algemeenheid.
Het omgekeerde? Dat is een interessante claim.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Absoluut niet, sterker nog. Het omgekeerde is het geval. Er was een complete coalitie tegen ISIS opgezet, waaraan moslimlanden deelnamen - o.a. door militaire inzet.
Bovendien is dit conflict onvergelijkbaar met het Palestina-Israel conflict. Op letterlijk alle fronten. Alleen al vanwege de lange geschiedenis van het conflict. ISIS is wat dat betreft een klein, maar venijnig snotje in de totale historie.
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:31 schreef sp3c het volgende:
De stelling was dat er geen enkel protest was van moslims tegen IS
Die klopt aantoonbaar niet, de rest is doelpalen schuiven
Dit. Opzouten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:30 schreef TornadoDK het volgende:
Dom en naïef wat meer valt erover te zeggem
Man, wat ben ik blij met mensen zoals jij die tenminste wél voor zichzelf kunnen denken en kritisch naar zichzelf en hun omgeving durven te kijken. Dat is écht een zeldzaamheid aan het worden vandaag de dag. Hou dat a.u.b. vast.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Islamitische staat heeft honderdduizenden doden op haar geweten, ik heb toentertijd geen één protest gezien van moslims of studenten. De wereld keek toe terwijl de Islamitische staat bezig was met genocide, verkrachting en het vernielen van historische kerken en tempels. Alles wat niet Islamitisch was moest kapot gemaakt worden.
Uiteindelijk zijn het de Russen geweest die de Islamitische staat ten val hebben gebracht. Een miljardenoperatie. De Amerikanen en EU vonden het maar wat mooi dat Rusland zich kapot liep op de moslimextremisten in Assad's democratisch Syrië.
En nu zien we de geschiedenisvervalsing. De Islamitische staat is compleet gememoryholed. Er lijkt een unanieme overeenkomst tussen de mainstream media om nooit, maar dan ook nooit meer te verwijzen naar de terreur van de Islamitische staat. We moeten het vergeten. De jeugd weet het niet en mag het niet weten. De jeugd moet met Pallywood vlaggetjes zwaaien want Moslims zijn zielig, dat Hamas een van de grootste Islamitische staat supporters was (is) houden we stil.
Drink eens samen een kopje koffie zou ik zeggen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:56 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Man, wat ben ik blij met mensen zoals jij die tenminste wél voor zichzelf kunnen denken en kritisch naar zichzelf en hun omgeving durven te kijken. Dat is écht een zeldzaamheid aan het worden vandaag de dag. Hou dat a.u.b. vast.
Het is een mooi staaltje Russische propaganda.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:56 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Man, wat ben ik blij met mensen zoals jij die tenminste wél voor zichzelf kunnen denken en kritisch naar zichzelf en hun omgeving durven te kijken. Dat is écht een zeldzaamheid aan het worden vandaag de dag. Hou dat a.u.b. vast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |