abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214793980
Ik (man, 38 jaar oud) kleed me mijn hele leven al ongeveer hetzelfde. Mijn kledingstijl is denk ik het best te omschrijven als verzorgd, maar ook nogal ‘veilig’. Ik draag bijna altijd een blauwe spijkerbroek, daarboven een shirt of polo in een paar kleuren die goed bij me passen. In de winter wordt dat vervangen door een trui of overhemd in dezelfde kleuren.

Als voorbeeld:

Graag wil ik me wat modieuzer kleden. Eitje zou je zeggen, maar ik wil me er ook nog wel comfortabel in voelen. Als ik op internet een beetje Google is het vaak een stijl die nu hip is, maar gewoon echt niet bij me past. Erg oversized broeken en shirts bijvoorbeeld.

Ik wil er dus wat stijlvoller uitzien, maar hoeft niet over de top chic en hoeft ook niet hip. Ik ken ook gewoon de ‘regels’ niet hoe dat moet. En ik mis de fashion sense om het zelf te verzinnen. Liefst zou ik gewoon een stijl kopiëren of bepaalde beginselen aanleren hoe ik kleding moet combineren.

Iemand tips over waar te beginnen? Een kledingwinkel, een fijn merk, een Instagram account?
pi_214793999
Probeer iets als Cavallaro. Mits je niet te lang bent.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_214794003
Ciao tutti, ik vind zelf dit account erg goed https://www.instagram.com/jorislammersluxury

Wel prijzig, maar het is ook goede inspiratie om zelf mee op zoek te gaan. Om misschien wat goedkopers in dezelfde stijl te vinden.
pi_214794086
Dit is ongeveer mijn stijl. Niet heel 'hip', maar toch heel comfortabel.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:50:50 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_214794284
Heb je een soort van doel? Waar werk je?

Wellicht dat een andere broek/schoen al het verschil kan maken.
pi_214794316
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:14 schreef Lichtloper het volgende:
Graag wil ik me wat modieuzer kleden.
Want? Wat is er mis met een spijkerbroek en een t-shirt. Echt helegaar niks, niet voor niets draagt 90% dit.
Ik had laatst een collega met een gat in z'n spijkerbroek en rafeltjes, echt geen gezicht. In mijn tijd liep je daarmee voor schut omdat je broek versleten was.
pindazakje
pi_214794427
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:29 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Facking faggy :')
-XOXO-
pi_214794429
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:17 schreef nostra het volgende:
Probeer iets als Cavallaro. Mits je niet te lang bent.
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:17 schreef Sapstengel het volgende:
Ciao tutti, ik vind zelf dit account erg goed https://www.instagram.com/jorislammersluxury

Wel prijzig, maar het is ook goede inspiratie om zelf mee op zoek te gaan. Om misschien wat goedkopers in dezelfde stijl te vinden.
Thanks, ga ik beide checken vanavond ^O^
pi_214794435
Draag wat meer blazers.

Slacks ipv spijkerbroeken.
-XOXO-
pi_214794467
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Want? Wat is er mis met een spijkerbroek en een t-shirt. Echt helegaar niks, niet voor niets draagt 90% dit.
Ik had laatst een collega met een gat in z'n spijkerbroek en rafeltjes, echt geen gezicht. In mijn tijd liep je daarmee voor schut omdat je broek versleten was.
Is ook niet veel mis mee, maar het is wel nogal saai natuurlijk.

Dat gat-in-de-broek scenario wil ik inderdaad voorkomen _O- Niet omdat ik problemen heb met die stijl, maar omdat het niet bij mij past. Zou dan het gevoel hebben me jonger te willen kleden dan ik ben ofzo
pi_214794487
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:50 schreef Scuidward het volgende:
Heb je een soort van doel? Waar werk je?

Wellicht dat een andere broek/schoen al het verschil kan maken.
Werk in een kantoorfunctie. Stijl daar is vrij casual.

Misschien dat een nettere broek al een hoop uitmaakt inderdaad!
pi_214794733
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 19:13 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Is ook niet veel mis mee, maar het is wel nogal saai natuurlijk.

Dat gat-in-de-broek scenario wil ik inderdaad voorkomen _O- Niet omdat ik problemen heb met die stijl, maar omdat het niet bij mij past. Zou dan het gevoel hebben me jonger te willen kleden dan ik ben ofzo
Nou lopen de meeste bij het werk in spijkerbroek/shirt combo. Al is er één 'stijlvolle' knakker bij die altijd in zo'n colbert jasje loopt en met van die chique puntschoenen :') prima kerel verder, maar ik snap niet waarom hij niet gewoon normale kleding aandoet net als de rest. En dan ook zo'n passie voor horloges, daar heb ik ook echt niks mee.

Waarom wil je speciaal zijn eigenlijk? Qua kleding.
pindazakje
pi_214794760
quote:
Human trash :D :D :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_214794879
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ha, had je halverwege de jaren 80 moeten zien.
Toen betaalden ze grif 300 gulden, voor een spijkerbroek die eruit zag alsof hij elk moment uit elkaar kon vallen.
Worn look, noemden ze dat.
Een normale spijkerbroek kostte ergens tussen de 80 en 150 gulden.
Nou, zei mijn vader, voor dat geld mogen ze mijn versleten werkbroeken ook wel komen halen.
Die had slijtplekken op de bovenbenen, een open knie, een half afgescheurde achterzak en rafels aan de zomen van de pijpen. Net als die worn jeans.
Sorry pa. Als het geen Levi's is, dan is het niks.
En dan was het nog een echte versleten broek, ipv een gemaakte :')

[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 24-08-2024 20:07:28 ]
  Spellchecker zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:32:54 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214795259
quote:
Wat is er comfortabel aan een broek die afzakt?
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:33:17 #16
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_214795263
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 19:15 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Werk in een kantoorfunctie. Stijl daar is vrij casual.

Misschien dat een nettere broek al een hoop uitmaakt inderdaad!
Denk dat veel stijl ook zit in details. In mijn geval sokken. Pasvorm is ook belangrijk. In je afbeeldingen is alles blauw, maar heb je ook andere kleuren?

Edit: je zegt al 'een paar kleuren die bij je passen'.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:34:33 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214795272
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214795299
Ik vind het als man echt vreselijk lastig om goede outfits te vinden die passen bij wie je bent of wil zijn. Netjes en pak vind ik sowieso totaal niks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:05:45 #19
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_214795580
Er zijn ook cursussen voor om wat over kledingstijl ed te leren.

Daar is vast naar te googlen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door embedguy op 24-08-2024 21:21:53 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_214796263
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 21:05 schreef embedguy het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow nu toevallig in de aanbieding, bespaar je toch maar mooi 100 euro mee TS _O_
pindazakje
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:07:32 #21
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214796464
quote:

Dat soort outfits moet je wel dragen. Als in, stijl zit niet alleen in de kleren. Bij mij zou het er bijv. Uitzien als een boer die probeert maar niet is :P .
(Tevens verkapte tvp. Want ik herken de uitdaging :') )
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 augustus 2024 @ 08:36:14 #22
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214798012
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 19:09 schreef datismijnmening het volgende:
Draag wat meer blazers.

Slacks ipv spijkerbroeken.
:r.

Hoe is dat ‘modieuzer’ en moderner? Dat is vooral je erg oud en saai kleden.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 augustus 2024 @ 08:42:33 #23
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214798031
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 19:43 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Nou lopen de meeste bij het werk in spijkerbroek/shirt combo. Al is er één 'stijlvolle' knakker bij die altijd in zo'n colbert jasje loopt en met van die chique puntschoenen :') prima kerel verder, maar ik snap niet waarom hij niet gewoon normale kleding aandoet net als de rest. En dan ook zo'n passie voor horloges, daar heb ik ook echt niks mee.

Zo’n ’passie voor horloges’ moet je dan wel even vervangen voor een ‘passie voor klokjes’, :r.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_214798125
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2024 08:42 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Zo’n ’passie voor horloges’ moet je dan wel even vervangen voor een ‘passie voor klokjes’, :r.
Waarom? Voor zover ik weet ging het puur om horloges, het is niet zo dat hij ook koekoeksklokken ofzo verzamelde.
pindazakje
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 25 augustus 2024 @ 12:16:18 #25
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214799560
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 09:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Waarom? Voor zover ik weet ging het puur om horloges, het is niet zo dat hij ook koekoeksklokken ofzo verzamelde.
Ik ken mannen die hun horloges zo noemen.
pi_214799771
Paar afleveringen van Peaky Blinders kijken.
pi_214799813
quote:

SPOILER
Thanks voor de tip!

De cursus die je linkt komt wel een beetje cringe op me over, ik hoef verder ook geen vrouwen te versieren ofzo. Maar er is vast een of ander YouTube kanaal met wat basisregels, zal er eens naar zoeken.
pi_214799828
quote:

Dit kanaal bekeken. Wel grappig maar ook wel weer erg ‘Jort Kelder’ zeg maar. Ik zoek denk ik iets meer een tussenweg tussen de stijl op dit kanaal enerzijds en spijkerbroek+tshirt anderszijds.
  zondag 25 augustus 2024 @ 13:07:37 #29
338319 ZarB
Piña colada
pi_214799930
quote:

SPOILER
Dit is een geintje toch _O-

Die Italiaan in zijn te strakke broekjes ook, toch? Kun je net zo goed bij Martien Meiland in de leer.

Vervang je spijkerbroek door een chino, als je een beetje een middenweg zoekt.

Ik (als vrouw) vind mr Marvis altijd goed https://www.mrmarvis.com/nl/products/the-baristas-longs
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 25 augustus 2024 @ 13:09:05 #30
338319 ZarB
Piña colada
pi_214799945
Regel 1, of je nou vrouwen/mannen/honden/kippen of niemand wilt versieren, doe iets dat bij je past want anders zie je er sowieso uit alsof je net van een grote mensen verkleedfeestje komt waar teveel rode wijn was (zie ciao tutti filmpje).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214800010
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het als man echt vreselijk lastig om goede outfits te vinden die passen bij wie je bent of wil zijn. Netjes en pak vind ik sowieso totaal niks.
Is ontzettend makkelijk man.
Beetje duur en comfortabel en voor de rest dikke schijt aan hebben
Vakman pur sang
pi_214800189
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is ontzettend makkelijk man.

Ik vind van niet. Ik weet ook niet echt wat m'n stijl is. Beetje skate achtig in ieder geval.
pi_214800199
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 13:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vind van niet. Ik weet ook niet echt wat m'n stijl is. Beetje skate achtig in ieder geval.
Je bent toch geen 17 meer?
Boss truien en cavalaro pantalon en shirts en klaar
Vakman pur sang
pi_214800255
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 13:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Boss truien en cavalaro pantalon en shirts en klaar
Dat is mij echt veel te gay. _O-

En saai.
pi_214800717
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2024 12:16 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ik ken mannen die hun horloges zo noemen.
Dat zijn geen eckte mannen
pindazakje
  zondag 25 augustus 2024 @ 20:41:56 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_214806124
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:14 schreef Lichtloper het volgende:
In de winter wordt dat vervangen door een trui of overhemd in dezelfde kleuren.
Ik had laatst een overhemd plus nette spijkerbroek naar een zakelijke lunch aan en kreeg de opmerking dat ik er zo netjes uitzag..

Kortom, het hangt er ook maar van af wat je ‘doelgroep’ is. En wat je zelf modieus vindt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_214807935
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 13:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is mij echt veel te gay. _O-

En saai.
Nee das anti gay. En saai is goed.
Anders trek zo’n vuilnisbroek aan sissyboi
Vakman pur sang
pi_214808258
Je kan je kleden zoals je wilt. Preppy, casual alles kan :P

Op aboutyou kan je de kleren zien die de modellen aan hebben. Zo kan je ook looks shoppen. Misschien krijg je daar inspiratie van?

Je kan ook je kledingkast aanvullen met basics die je kan combineren. Broeken kan je ook naar chino's kijken. Wat ik zelf doe vind ik iets leuks dan koop ik het in verschillende kleuren :P. Het hoeft niet saai te zijn wat je draagt.

Ieder heeft eigen style maar het is ook durven het te dragen. Je hoeft niet aan 1 style vast te houden. Kijk ook naar kleuren die je complimenteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Borrelnootje00 op 26-08-2024 08:33:50 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  maandag 26 augustus 2024 @ 09:45:11 #39
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214808666
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 20:32 schreef maily het volgende:

[..]
Wat is er comfortabel aan een broek die afzakt?
Afzakt? Zijn jouw heupen smaller dan je taille?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 26 augustus 2024 @ 13:23:50 #40
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_214809965
Ik heb 7 zwarte basic shirts van de c&a en de WE op de planken liggen. 7 spijkerbroeken, stuk of 10 onderflippen en sokken (reserve voor als een keer iets stuk gaat) en that's it. Meer heb je ook niet nodig als man zijnde.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_214822069
Vervang je jeans eens door MR MARVIS, houd op -als je dat doet- met kleding met logo's en werknamen, draag échte schoenen met bijpassende riem... etc.
pi_214823470
quote:

Ja, ga erbij lopen alsof je Ivo Niehe bent _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_214823531
Ik zou zeggen begin eens met een andere soort broek :Y de blauwe spijkerbroek is enorm beperkend voor wat er een beetje bij past. Koop eens een chino, ander kleurtje, en bouw daarop verder.

Die pretentieuze modebloggers zou ik verre van blijven. Dat soort aanstellerige stijlen werkt ook niet zonder matchende attitude.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_214823568
Ergens heb ik het nooit begrepen. Er is zoveel mooie stijlvolle kleding en dan dragen veel Nederlandse mannen dus idd zo’n saaie blauwe spijkerbroek, daarboven een shirt of polo in een saaie kleur of soms nog met een bepaalde opdruk erop.

Als ik tijd heb vanavond wil je wel wat leuke outfits sturen als je je stijlvoller zou willen kleden. Maar aan de andere kant; het is puur smaak natuurlijk en ik ben vrouw 😅. Dus geen idee of ik de aangewezen persoon zou zijn. Maar kan wel m’n mening delen in ieder geval, wie weet kan je er wat mee.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:48:48 #45
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214823754
Ga voor overhemden en shirts in prints en kleuren die bij je passen. Kleuren en prints uitkiezen die passen bij je gelaat en persoonlijkheid maakt het sowieso stijlvoller.

Voorbeeld mijn leidinggevende staat blauw en andere frisse tinten goed. Hij heeft voor verschillende graden van formaliteit ook hemden liggen in verschillende tinten maar ook met prints zoals mooie bloemen. Het staat hem goed en het past bij hem. Of laatst had hij ook een overhemd met een ander printje iets van zeilboten ofzo.
Dit combineert hij dan met spijkerbroek of pantalon van verschillende stoffen. En afhankelijk van de gelegenheid met sneakers of nettere schoenen. Het is wel allemaal in zijn stijl en passend bij zijn persoon.

Ander voorbeeld: veel vrouwen denken er stijlvol uit te zien in zwart terwijl een groot deel van de vrouwen er totaal niet uitziet in zwart omdat het iemand bleek maakt. Zet zo'n iemand in precies dezelfde kleding neer in bijpassend kleuren en het ziet er gelijk stijlvoller uit.

Dus ga voor de goede kleuren en kies iets uit dat bij je persoonlijkheid past. Ook voor mannen genoeg om uit te kiezen je moet alleen durven.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_214824419
Mijn man is erg te spreken over Scotch & Soda en dan met name de overhemden die een stuk meer casual zijn en in mooie, zachte kleuren verkrijgbaar zijn. Bruine / donkerblauwe chino eronder en hij is tevreden. Staat hem ook goed.
Ik vind een colbert wel mooi, maar moet passen bij de man / gelegenheid.
Hele lichte spijkerbroeken (mijn man heeft ze van Cast Iron) zijn ook alweer ‘anders’ dan jeans met de ‘normale’ blauwe kleur.
pi_214824469
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 19:43 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik denk dat ik die knakker ken. Begint z’n naam met een E toevallig? _O-
pi_214824499
Je hebt bij veel van die zalandos en weet ik het stijl adviezen? Dan sturen ze je om de zoveel tijd setjes gebaseerd op je interesses en geselecteerd door een stylist. Is dat niets?
pi_214826380
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:31 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik denk dat ik die knakker ken. Begint z’n naam met een E toevallig? _O-
Jaaa hahaaa ik wist helemaal niet dat je ook op fok zat _O-
pindazakje
pi_214826758
• Kijk naar jouw contrast tussen gezicht en haar en probeer dat contrast met je kleren te evenaren

• Kijk naar je huidstint en zoek daar bijpassende kleuren (even googlen, is genoeg over op internet te vinden. Als je dat weet, kun je op bijvoorbeeld pinterest naar inspiratie gaan zoeken.

• Ga voor goed passende kleren. Een goed passend Zeeman-shirt is 10x beter dan een slecht passend Bijenkorf-shirt.

• Let op de stof en structuur van je kleren en wat bij elkaar past. Een broek met hele fijne structuur en dan een wollen zeemanstrui wordt niks, tenzij je fashion-influenceren met een haarfijn gevoel voor stijl bent.

• Kleren moeten bij je karakter en lichaamstaal passen, anders kom je nep over. Ik zelf ben redelijk informeel en kies mijn woorden niet heel zorgvuldig, als ik in een driedelig pak ga lopen ziet het er compleet misplaatst uit. Een collega van mij heeft het taalgebruik van een baron ofzo. Als die met een t-shirt rondloopt ziet het er net zo achterlijk uit als ik in een driedelig pak.

• As je weet welke kleuren je staan, kies eens wat gewaagdere kleuren die je staan en probeer je comfort-zone te verleggen (en wat anderen van jou gewend zijn).
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')