quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:43 schreef Poefbank het volgende:
Wat zo vreemd is, er zijn weet hoeveel getuigen, maar de politie heeft nog steeds geen signalement.. Jaja.
Misschien zijn ze gewoon voorzichtig.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Als men in Duitsland zo spastisch doet over een signalement van een terrorist, misschien krijgt dat land misschien wel wat het verdient. Het is niet de eerste islamitische terreuraanslag daar en het zal ook niet de laatste zijn. Maar veel succes ermee Duitsland, snurk lekker verder.
Het lijkt me juist wel goed dat je niet meteen volledig in de onderbuikmodus gaat als opsporingsinstantie zolang er geen echt steekhoudend (haha) signalement is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Als men in Duitsland zo spastisch doet over een signalement van een terrorist, misschien krijgt dat land misschien wel wat het verdient. Het is niet de eerste islamitische terreuraanslag daar en het zal ook niet de laatste zijn. Maar veel succes ermee Duitsland, snurk lekker verder.
Dat kan ik mij goed voorstellen, maar een signalement moet toch bekend zijn. Dit is natuurlijk ook enorm belangrijk als het om een voortvluchtige gaat. Mensen in de omgeving moeten dan weten waar men op moet letten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens Bild is er iemand gearresteerd, maar ze kunnen niet bevestigen of het om de dader gaat
Tja, we weten dus nog niet of het een Islamist betreft, maar het is wel weer opmerkelijk hoe veel media dit behandelen. En we weten uiteraard wel dat het inderdaad een prioriteit is voor veel media in het Westen, om bepaalde groepen koste wat het kost te beschermen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet alleen de NOS. Vrijwel alle media liegt hierover. Zoals wel vaker is X weer het medium waar je de waarheid wel kan vinden. Maar ja, dat houdt dus in dat als de vlam in de pan slaat Elon Musk, de Russen en extreem rechts de schuld krijgen.
Terwijl het juist het systematische verzwijgen van het gevaar van de radicale islam (niet de islam, de radicale islam) de oorzaak is van de onvrede. En dat allemaal omdat de leiders die we hebben (soms gekozen, maar ook vaak ongekozen) niet durven op te treden. Niet durven te bekennen wat er gaande is. En niet durven te doen wat moet gebeuren.
En jij denkt dat moslims mulicultureel zijnquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:50 schreef Galvez het volgende:
[..]
Misschien zijn ze gewoon voorzichtig.
Kan ook een false flag van een rechtsextremist zijn, om migranten in een kwaad daglicht te stellen. Het is namelijk wel opmerkelijk dat de aanslag op een multicultureel feest plaats vindt.
Nee, maar achterhouden van informatie is nog slechter, dan krijg je UK toestandenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me juist wel goed dat je niet meteen volledig in de onderbuikmodus gaat als opsporingsinstantie zolang er geen echt steekhoudend (haha) signalement is.
Oh noemen ze dat al een festival. Lijkt eerder op een dorpsfeest.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:53 schreef Stupidisco het volgende:
Om 15:00 uur persconferentie.
[ afbeelding ]
Jij weet dat ze informatie achterhouden? En als ze dat al doen kan dat net zo goed tactisch zijn natuurlijkquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee, maar achterhouden van informatie is nog slechter, dan krijg je UK toestanden
Mwah, dit heeft plaatsgevonden op een drukbezocht festival, waar er tegenwoordig op elke straathoek wel vier camera's staan en mensen allemaal een mobiele telefoon met camera hebben. Het is erg onwaarschijnlijk dat er inderdaad geen signalement van de dader zou zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me juist wel goed dat je niet meteen volledig in de onderbuikmodus gaat als opsporingsinstantie zolang er geen echt steekhoudend (haha) signalement is.
LOLquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:50 schreef Galvez het volgende:
[..]
Kan ook een false flag van een rechtsextremist zijn, om migranten in een kwaad daglicht te stellen. Het is namelijk wel opmerkelijk dat de aanslag op een multicultureel feest plaats vindt.
Dat lijkt me sterk als ik dat podium zie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, dit heeft plaatsgevonden op een drukbezocht festival.
We moeten AfD niet in de kaart spelen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom doe je alsof alle moslims daar dezelfde opvatting over hebben? Ik kan je berichten dat veel moslims meer sympathie zullen hebben voor een multicultureel festival, dan een random Duits festival. Zeker moslims die al lang in Duitsland wonen, en dus discriminatie ervaren hebben.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
En jij denkt dat moslims mulicultureel zijn
Dit is gewoon politiek. Als ze naar buiten brengen dat het een moslim zou zijn dan breekt de pleuris uit.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:43 schreef Poefbank het volgende:
Wat zo vreemd is, er zijn weet hoeveel getuigen, maar de politie heeft nog steeds geen signalement.. Jaja.
Het is inderdaad nog geen vaststaand feit, maar zowel MO als signalement wijst er wel op.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, we weten dus nog niet of het een Islamist betreft, maar het is wel weer opmerkelijk hoe veel media dit behandelen. En we weten uiteraard wel dat het inderdaad een prioriteit is voor veel media in het Westen, om bepaalde groepen koste wat het kost te beschermen.
Zoveel woke in een post... Knap.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof alle moslims daar dezelfde opvatting over hebben? Ik kan je berichten dat veel moslims meer sympathie zullen hebben voor een multicultureel festival, dan een random Duits festival. Zeker moslims die al lang in Duitsland wonen, en dus discriminatie ervaren hebben.
De gemiddelde bezoeker van een multicultureel festival zal toleranter zijn t.o.v. moslims, dan een gemiddelde bezoeker van een random Duits festival. Dus waarom juist hen aanvallen?
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof alle moslims daar dezelfde opvatting over hebben? Ik kan je berichten dat veel moslims meer sympathie zullen hebben voor een multicultureel festival, dan een random Duits festival. Zeker moslims die al lang in Duitsland wonen, en dus discriminatie ervaren hebben.
De gemiddelde bezoeker van een multicultureel festival zal toleranter zijn t.o.v. moslims, dan een gemiddelde bezoeker van een random Duits festival. Dus waarom juist hen aanvallen?
Omdat er in het VK 1x rellen zijn uitgebroken?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:58 schreef Poefbank het volgende:
Ze weten dondersgoed dat als ze een signalement naar buiten brengen, er 10 mensen in de buurt zijn die daar aan voldoen met rellen als gevolg. Dat punt hebben we nu wel bereikt.
Ik ben verre van woke.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoveel woke in een post... Knap.
Regel 1 in NWS, ben je het ergens niet mee eens dan is die ander woke.quote:
Dat is de makkelijke uitvlucht, terwijl je het gewoon kunt analyseren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Regel 1 in NWS, ben je het ergens niet mee eens dan is die ander woke.
Ja, gedaan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:17 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ik ben verre van woke.
Kan je wellicht ook inhoudelijk reageren wat er volgens jou niet correct is?
Oké, wat een woke postquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is de makkelijke uitvlucht, terwijl je het gewoon kunt analyseren.
1: Moslims in Duitsland hebben sowieso met discriminatie te maken, want Duitsland.
2. Een random Duits Festival is minder tolerant dan een divers Duits festival.
Woke ten voeten uit, allemaal. Maar als je zelf dat soort denkbeelden hanteert, snap ik dat het vervelend is gewezen te worden op de intrinsiek discriminatoire inhoud ervan, al helemaal als je jezelf overal opwerpt als bestrijder ervan... pijnlijk altijd
Dat er vervolgens ook nooit een zinnige reactie komt wanneer de tegenstrijdigheid van dat denken wordt aangetoond, is ook een standaard gegeven.quote:
Juist, dat is precies mijn punt, daar zijn we het over eens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
1: Moslims in Duitsland hebben sowieso met discriminatie te maken, want Duitsland. Wonen als moslims in Duitsland = gegarandeerd gediscrimineerd worden, want vol met Duitsers.
2. Een random Duits Festival is minder tolerant dan een divers Duits festival. Random Duits = minder tolerant,
🖕quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Kun je deze zwakbegaafden MAGA aids niet in de VS houden?
Lekker naïef blijven als overheid zijnde.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:58 schreef Poefbank het volgende:
Ze weten dondersgoed dat als ze een signalement naar buiten brengen, er 10 mensen in de buurt zijn die daar aan voldoen met rellen als gevolg. Dat punt hebben we nu wel bereikt.
Één keer kijken naar een islamitisch land (of wijk) is genoeg om jouw "bericht" af te doen als verzonnen quatsch.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof alle moslims daar dezelfde opvatting over hebben? Ik kan je berichten dat veel moslims meer sympathie zullen hebben voor een multicultureel festival, dan een random Duits festival.
Omdat het festival multicultureel was. was de toegang voor de dader makkelijker. Bovendien houden moslims niet van multicul en al helemaal niet van LTBQ etc. Dus juist een reden om hier een aanslag te plegen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:24 schreef Galvez het volgende:
[..]
Juist, dat is precies mijn punt, daar zijn we het over eens.
Daardoor vind ik het minder voor de hand liggend om juist zo’n festival aan te vallen.
Maar het is niet uitgesloten natuurlijk.
Welke etnisch Duitse festivals zie jij in islamitische wijken?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:27 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Één keer kijken naar een islamitisch land (of wijk) is genoeg om jouw "bericht" af te doen als verzonnen quatsch.
Nee, daar ben ik het niet mee eens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:24 schreef Galvez het volgende:
[..]
Juist, dat is precies mijn punt, daar zijn we het over eens.
Daardoor vind ik het minder voor de hand liggend om juist zo’n festival aan te vallen.
Maar het is niet uitgesloten natuurlijk.
Misschien was het wel tegen de wil van Allah.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:27 schreef Momo het volgende:
Waarom gaat iedereen er vanuit dat het diversiteit festival perse woke of multicultureel moet zijn? Als ik zo programma zag waren er dansoptredens, kunst, klassieke muziek, pop, DJ met dance muziek etc. Dat is natuurlijk ook heel divers.
Dat haalde Galvez aan om zijn hypothese van een false flag te onderbouwen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:27 schreef Momo het volgende:
Waarom gaat iedereen er vanuit dat het diversiteit festival perse woke of multicultureel moet zijn? Als ik zo programma zag waren er dansoptredens, kunst, klassieke muziek, pop, DJ met dance muziek etc. Dat is natuurlijk ook heel divers.
Voor de goede orde. Het is puur hypothetisch. Ik vind het niet voor de hand liggend. Maar het is ook niet uitgesloten. Dat is waarom ik zeg dat de Duitse autoriteiten voorzichtigheid betrachten omtrent dader profiel/motief totdat ze de dader daadwerkelijk hebben opgepakt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat haalde Galvez aan om zijn hypothese van een false flag te onderbouwen.
Nouja zo ongeveer heel het vorige topic gaat er vanuit dat dat zo is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals altijd wel gebeurt als er geen echt duidelijk signalement is. Kan ook een tactiek zijnquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:30 schreef Galvez het volgende:
[..]
Voor de goede orde. Het is puur hypothetisch. Ik vind het niet voor de hand liggend. Maar het is ook niet uitgesloten. Dat is waarom ik zeg dat de Duitse autoriteiten voorzichtigheid betrachten omtrent dader profiel/motief totdat ze de dader daadwerkelijk hebben opgepakt.
Gezien het feit hoe etnische en religieuze minderheden in de Islamtische wereld onderdrukt, vervolgd, verdreven of afgeslacht zijn valt het met de sympathie voor multiculturaliteit onder moslims erg tegen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
@Galvez denkt "gezellig, inclusieve sfeer voor iedereen, waarom zou iemand dan aanvallen?"quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik welke islamitische samenlevingen zie jij multiculturele diversiteit?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:28 schreef Galvez het volgende:
[..]
Welke etnisch Duitse festivals zie jij in islamitische wijken?
Er is ook niet gezegd dat dit een moslim is, Er zijn zat andere autochtone groepen om tegenaan te schoppen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil nou niet zeggen dat ik een toonbeeld ben van moraliteit, nou vooruit, dat zeg ik eigenlijk wel. Maar de hijgerigheid om als eerste prioriteit te hebben om een Moslim aan te wijzigen als dader i.p.v. échte betrokkenheid te tonen naar de slachtoffers als prioriteit te stellen is een ontzettend kwalijke en immorele zaak. Hoeveel van jullie hebben al een fruitmand gebracht aan de gewonden? Of gebeld met de familieleden om hun een hart on de riem te steken.²
Dat dit uit jouw mond komt is voorbij alle schaamteloosheid.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil nou niet zeggen dat ik een toonbeeld ben van moraliteit, nou vooruit, dat zeg ik eigenlijk wel. Maar de hijgerigheid om als eerste prioriteit te hebben om een Moslim aan te wijzigen als dader i.p.v. échte betrokkenheid te tonen naar de slachtoffers als prioriteit te stellen is een ontzettend kwalijke en immorele zaak. Hoeveel van jullie hebben al een fruitmand gebracht aan de gewonden? Of gebeld met de familieleden om hun een hart on de riem te steken.²
Lees het vorige topic eens door. Moslims krijgen nog net niet de schuld van het slechte weer.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Er is ook niet gezegd dat dit een moslim is, Er zijn zat andere autochtone groepen om tegenaan te schoppen.
Vooral sinds de bezuinigingen op de GGZ. ook in Duitsland lopen die gevallen rond.
Trollen kennen geen schaamtequote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat dit uit jouw mond komt is voorbij alle schaamteloosheid.
debiele beschrijving voor een noord afrikaan / midden-oosten haatbaardquote:südländisches Erscheinungsbild
Hamvraag: Ben jij moslim? Zo ja, aparte bijnaam voor een moslim. Een occult wezen uit de Ierse mythologie. Tenzij je natuurlijk een autochtone bekeerling bent.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lees het vorige topic eens door. Moslims krijgen nog net niet de schuld van het slechte weer.
Wat ben ik blij dat de tijd van Uncle Sam voorbij is. Ik ga me niet verdedigen voor het gedrag van een ander. We kennen de weg, we kennen de wet, we zijn vermogend, en we zijn mondig. Wen er maar aan.
Dit zeg ik overigens niet tegen jou, ik zie in jou een redelijk vent.²
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lees het vorige topic eens door. Moslims krijgen nog net niet de schuld van het slechte weer.
Wat ben ik blij dat de tijd van Uncle Sam voorbij is. Ik ga me niet verdedigen voor het gedrag van een ander. We kennen de weg, we kennen de wet, we zijn vermogend, en we zijn mondig. Wen er maar aan.
Ik vind het wel meevallen met de trollen hier. Vind het wel jammer dat er zoveel wordt gescholden. Zonde. Ik zeg altijd val de ideeën en/of mening aan, niet de persoon zelf. Er zit een goede kop op.quote:
Ja, ik ben een fiere Moslim. Mijn nick verwijst naar de Voodoo Banshee. Een grafische kaart uit eind jaren 90.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Hamvraag: Ben jij moslim? Zo ja, aparte bijnaam voor een moslim. Een occult wezen uit de Ierse mythologie. Tenzij je natuurlijk een autochtone bekeerling bent.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Banshee_(mythisch_wezen)quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik ben een fiere Moslim. Mijn nick verwijst naar de Voodoo Banshee. Een grafische kaart uit eind jaren 90.
Jouw uitleg hoor ik voor het eerst.²
De meeste moslims reageren echter nooit volwassen op een afwijzing.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfs als dat waar is, wat heeft dat met zijn geloof te maken?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:47 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste moslims reageren echter nooit volwassen op een afwijzing.
Omdat eeeehm nou ja eeeehm je weet wel eeeeehm Het is altijd wel zo eeeeehmmm meestal eeehmm...quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfs als dat waar is, wat heeft dat met zijn geloof te maken?²
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:51 schreef Tjoent het volgende:
Waarschijnlijk is hij de p vergeten en had graag een preventieve ban gewild
Zou het in de naam zitten joh? Heb al zoveel bans gehad. En ik ben altijd voor rede vatbaar. Het is de naam dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Voor het bloedvergieten in Europa heb je geen islam nodig, 100+ miljoen Europeanen zijn door mede-Europeanen uitgemoord, ook nu vallen er meer dan duizend doden per dag in Oost-Europa.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 10:36 schreef vacuum1 het volgende:
Zonder ingrijpende maatregelen gaat dit niet stoppen.
Een permanente asielstop uit Afrika en het Midden-Oosten is een eerste stap, naast het bevorderen van remigratie. Verder is het misschien tijd om de Islam het predicaat 'terroristische organisatie' te geven met uiteindelijk een volledig verbod. Alleen op deze manier kan het bloedvergieten in Europa worden gestopt.
Nee. Dat idee vraagt niet alleen een enorme fantasie over een toch al grotendeels fictief exreem-rechts, het is ook van een stuitende lafheid om de realiteit onder ogen te zien.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:50 schreef Galvez het volgende:
[..]
Kan ook een false flag van een rechtsextremist zijn, om migranten in een kwaad daglicht te stellen.
We zien overal schuimbekkende inteeltgevallen die vanuit een achterlijke extremisitsche woestijnreleigie willekeurig op ongelovigen insteken en dan zou deze meneer die ongelovige honden als bondgenoot zien omdat het de hypocriete lafbekken van het multicuturalisme zijn?quote:Het is namelijk wel opmerkelijk dat de aanslag op een multicultureel feest plaats vindt.
Hoezo dus?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:13 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ja, en? Het moment voor de jihad is aangebroken, de tijd om ongelovigen af te slachten en Europa over te nemen is nu. Deze barbaren willen geen ongelovige vrienden die willen een vijand.quote:De gemiddelde bezoeker van een multicultureel festival zal toleranter zijn t.o.v. moslims, dan een gemiddelde bezoeker van een random Duits festival. Dus waarom juist hen aanvallen?
Als ik hun mag geloven was Hitler een Marokkaan en de SS een tagine kookclubje.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Voor het bloedvergieten in Europa heb je geen islam nodig, 100+ miljoen Europeanen zijn door mede-Europeanen uitgemoord, ook nu vallen er meer dan duizend doden per dag in Oost-Europa.
Alles goed en wel maar de dader is nog lang niet gepakt en en tot dat moment weet je niet met wie je te maken hebt en uit welke motivatie, en als het nou dan geen moslim blij te zijn wat dan?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Dat idee vraagt niet alleen een enorme fantasie over een toch al grotendeels fictief exreem-rechts, het is ook van een stuitende lafheid om de realiteit onder ogen te zien.
[..]
We zien overal schuimbekkende inteeltgevallen die vanuit een achterlijke extremisitsche woestijnreleigie willekeurig op ongelovigen insteken en dan zou deze meneer die ongelovige honden als bondgenoot zien omdat het de hypocriete lafbekken van het multicuturalisme zijn?
[..]
Hoezo dus?
[..]
Ja, en? Het moment voor de jihad is aangebroken, de tijd om ongelovigen af te slachten en Europa over te nemen is nu. Deze barbaren willen geen ongelovige vrienden die willen een vijand.
https://nos.nl/artikel/25(...)nval-ging-razendsnelquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:03 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep meldt, hun bron is de Bild, op het journaal dat het om een man van 25-30 gaat met een 'volle baard'.
Het 'Zuiderlijk uiterlijk' of 'Arabisch uiterlijk' wordt uiteraard niet vermeld.
Ze doen wel echt hun best.
Viel mij ook op ja. Eigenlijk geen enkel beeldmateriaal van direct na het incident, voor zover ik heb kunnen zien.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:05 schreef deedeetee het volgende:
Het verbaast me dat er geen beelden van zijn, mensen hebben tegenwoordig toch altijd hun foon bij de hand ?
Het staat er letterlijk inquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:03 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep meldt, hun bron is de Bild, op het journaal dat het om een man van 25-30 gaat met een 'volle baard'.
Het 'Zuiderlijk uiterlijk' of 'Arabisch uiterlijk' wordt uiteraard niet vermeld.
Ze doen wel echt hun best.
Los van telefoons, zijn er bij grote evenementen ook vaak beveiligingscamera’s actief, zeker in het repressieve Duitsland.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:05 schreef deedeetee het volgende:
Het verbaast me dat er geen beelden van zijn, mensen hebben tegenwoordig toch altijd hun foon bij de hand ?
Voor het bloedvergieten in het midden oosten heb je geen kruisvaarders of Israeli's nodig. De 100+ miljoen Arabieren etc zijn door mede-Arabieren en zulks vermoord. Ook nu vallen er meer dan duizend doden per dag in de Arabische wereld.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Voor het bloedvergieten in Europa heb je geen islam nodig, 100+ miljoen Europeanen zijn door mede-Europeanen uitgemoord, ook nu vallen er meer dan duizend doden per dag in Oost-Europa.
Als je wel eens in dit soort ‘steden’ bent geweest in het grensgebied heb je waarschijnlijk meteen je antwoord. Een soort in slaap gesukkelde boomeragglomeraties waarbij het lijkt alsof je twintig jaar teruggaat in de tijd. Daarbij heeft dit ‘festival’ meer de uitstraling van een gemiddelde kermistent in Nederland, dat is geen lowlands waar je pas bij bent geweest als je drie dagen lang met je telefoon omhoog hebt gestaan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:05 schreef deedeetee het volgende:
In het westen willen we slechts mensen die niet meerdere malen per dag moeten bidden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfs als dat waar is, wat heeft dat met zijn geloof te maken?²
Je kan er beter aan wennen, dat maakt het aangenamer voor jezelf. We are here to stay, en ja, we bidden 5 keer per dag. Waarvan 1 hooguit 2 gebeden tijdens werktijd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:24 schreef torentje het volgende:
[..]
In het westen willen we slechts mensen die niet meerdere malen per dag moeten bidden.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kan er beter aan wennen, dat maakt het aangenamer voor jezelf. We are here to stay, en ja, we bidden 5 keer per dag. Waarvan 1 hooguit 2 gebeden tijdens werktijd.
Valt qua tijd in het niet met wat sommige mensen wegplassen en/of roken.²
Hoe vaak je bid en wat je voor de rest doet boeit niet. Daar heb ik geen last van. En zolang ze de dader nog niet hebben weten ze ook nog niet of het een moslim is of niet. Ik heb alleen problemen met mensen die andere aanvallen met messen en andere aanslagen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kan er beter aan wennen, dat maakt het aangenamer voor jezelf. We are here to stay, en ja, we bidden 5 keer per dag. Waarvan 1 hooguit 2 gebeden tijdens werktijd.
Valt qua tijd in het niet met wat sommige mensen wegplassen en/of roken.²
Eindelijk iemand die normaal redeneert.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:31 schreef Werkman het volgende:
k heb alleen problemen met mensen die andere aanvallen met messen en andere aanslagen.
Ik bedoelde het NOS journaal op tv. De baard wordt genoemd maar er wordt gezwegen over het Zuidelijk (of Arabisch) uiterlijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:08 schreef Caland het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)nval-ging-razendsnel
Is wel een ander plein dan waar de mesaanval was. Soort publiek zal echter wel aardig overeenkomen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:30 schreef asco het volgende:
Weinig diversiteit onder de bezoekers zo te zien.
[ x ]
quote:Die Tatwaffe mit der drei Menschen getötet und acht weitere verletzt wurden, ist offenbar gefunden worden. Nach BILD-Informationen konnten Ermittler das Messer am Nachmittag sicherstellen.
quote:The murder weapon used to kill three people and injure eight others has apparently been found. According to BILD information, investigators were able to secure the knife in the afternoon.
Zuid Europees uiterlijkquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:44 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze met 'südländisches erscheinungsbild"?
Maar nog niet de verdachte zelf?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Mes is gevonden? Mooi. Hopelijk levert DNA wat op.
Dus ze bedoelen eigenlijk, donker haar en getinte huid.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:51 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Zuid Europees uiterlijk
Maar het is gewoon een haatbaard
Aan messen heb je niks.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Mes is gevonden? Mooi. Hopelijk levert DNA wat op.
Waar had jij dat gelezen van die nek?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Mensen zijn gericht in hun nek gestoken.![]()
Eng idee dat die mafketel nog vrij rondloopt. Ik zou zelf even wat meer binnen blijven als ik daar zou wonen.
Jawel, als dat mes net na het gebruik als moordwapen gevonden is zitten er DNA sporen op, misschien is er wel een match want neem aan dat ze een database hebben van DNA van eerder opgepakte criminelen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:01 schreef Werkman het volgende:
[..]
Aan messen heb je niks.
Je moet gewoon de dader hebben.
Ze hebben ook het mes van Jack the Ripper maar die hebben ze zelf ook nooit gevonden.
Nu.nlquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Waar had jij dat gelezen van die nek?
Nou ja vermeende messen zo blijkt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jawel, als dat mes net na het gebruik als moordwapen gevonden is zitten er DNA sporen op, misschien is er wel een match want neem aan dat ze een database hebben van DNA van eerder opgepakte criminelen.
Er kan steeds meer uit DNA afgelezen worden.
Jack the Ripper is een beetje lang geleden, daar zullen ze vast geen bruikbaar DNA van gevonden hebben. Wist niet eens dat ze zijn mes gevonden hadden.
Aan het moordwapen heb je niksquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:01 schreef Werkman het volgende:
[..]
Aan messen heb je niks.
Je moet gewoon de dader hebben.
Ze hebben ook het mes van Jack the Ripper maar die hebben ze zelf ook nooit gevonden.
Nou vind jij die man maar eens aan de hand van dat mes, dan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Aan het moordwapen heb je niks
Mokerhard gelachen
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 12:59 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wow buurlanden voeren oorlogen tegen elkaar, wat een schokkende ontdekking weer op fok!quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Voor het bloedvergieten in het midden oosten heb je geen kruisvaarders of Israeli's nodig. De 100+ miljoen Arabieren etc zijn door mede-Arabieren en zulks vermoord. Ook nu vallen er meer dan duizend doden per dag in de Arabische wereld.
En dan nu weer terug naar de dader in Sollingen: wedden voor een Snicker dat het import met een bepaalde religieus culturele opvoeding is?
Maar dat je er niks aan hebt is wellicht de meest debiele opmerking in deze reeks. En dat is behoorlijk knapquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:14 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou vind jij die man maar eens aan de hand van dat mes, dan.
In de tijd van Jack the Ripper zaten er bij de politie en de forensische diensten nog goedwillende amateurs.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jawel, als dat mes net na het gebruik als moordwapen gevonden is zitten er DNA sporen op, misschien is er wel een match want neem aan dat ze een database hebben van DNA van eerder opgepakte criminelen.
Er kan steeds meer uit DNA afgelezen worden.
Jack the Ripper is een beetje lang geleden, daar zullen ze vast geen bruikbaar DNA van gevonden hebben. Wist niet eens dat ze zijn mes gevonden hadden.
Gewoon in de ARFE-databank kijken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Maar nog niet de verdachte zelf?
Denk dat ze straks best veel informatie hebben. Het mes, getuigen, en camerabeelden. Er hangen er veel in straten in het centrum van een stad.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:14 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou vind jij die man maar eens aan de hand van dat mes, dan.
Dat hij straks vrijuit gaat nadat hij 9 mensen heeft gestoken op een druk festival, vind ik ook best debiel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dat je er niks aan hebt is wellicht de meest debiele opmerking in deze reeks. En dat is behoorlijk knap
Oh, jij kan in de toekomst kijkenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:17 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat hij straks vrijuit gaat nadat hij 9 mensen heeft gestoken op een druk festival, vind ik ook best debiel.
Hoe lang geleden is het al gebeurd dan? Die man kan al heel ver weg zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, jij kan in de toekomst kijken
Nog geen dag geleden meen ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:19 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Hoe lang geleden is het al gebeurd dan?
Dat hele fokking festival was afgeladen vol. Toch kan hij gewoon wegkomen en een dag wegblijven.quote:
Ik weet niet of je wel eens op een druk feest in het donker bent geweest, maar dat lijkt me eigenlijk helemaal niet zo moeilijkquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:20 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat hele fokking festival was afgeladen vol. Toch kan hij gewoon wegkomen en een dag wegblijven.
Dat is echt heel slecht, hoor. Maar gelukkig kan jij ermee lachen.
Want? Wat probeer je nu te zeggen? Wie moet er de schuld krijgen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:20 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat hele fokking festival was afgeladen vol. Toch kan hij gewoon wegkomen en een dag wegblijven.
Dat is echt heel slecht, hoor. Maar gelukkig kan jij ermee lachen.
De roverheid doet niks!!!!quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Want? Wat probeer je nu te zeggen? Wie moet er de schuld krijgen?
Zolang hij dan maar dáár ook blijft en never nooit meer hier komt lijkt me dat ook wel best. Ik ben er niet zeker van dat deze man opgepakt gaat worden. En dan nog, dan kan hij in de gevangenis anderen opstoken ben hem liever helemaal kwijt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat ze straks best veel informatie hebben. Het mes, getuigen, en camerabeelden. Er hangen er veel in straten in het centrum van een stad.
Die gaat echt wel gevonden worden. Enige wat ik niet hoop is dat het een figuur is wat naar zijn moederland kan vluchten, zoals Syrië of Afghanistan. Dan kunnen ze hem wel kwijt zijn.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Want? Wat probeer je nu te zeggen? Wie moet er de schuld krijgen?
Laat maar weer.quote:
Wat slecht!!! Veel te lang geduurd!!!quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:23 schreef Rodgrod het volgende:
Nu.nl zegt dat er een verdachte is aangehouden
https://www.nu.nl/buitenl(...)e-stad-solingen.html
Idk waar ze het op baseren, zelfs op Bild.de staat nog niksquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat slecht!!! Veel te lang geduurd!!!
Let them cook.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat slecht!!! Veel te lang geduurd!!!
Echt?? Dat vind je dan wel oké, als zo iemand naar het buitenland vlucht en daar in vrijheid leeft, ongestraft?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zolang hij dan maar dáár ook blijft en never nooit meer hier komt lijkt me dat ook wel best. Ik ben er niet zeker van dat deze man opgepakt gaat worden. En dan nog, dan kan hij in de gevangenis anderen opstoken ben hem liever helemaal kwijt.
Wat maakt dat nou uit of hij hier (in Duitsland) mensen verder radicaliseert of in Afghanistan?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Echt?? Dat vind je dan wel oké, als zo iemand naar het buitenland vlucht en daar in vrijheid leeft, ongestraft?
Weten we ook meteen waarom men niet zo happig was op het naar buiten brengen van een signalement. In plaats van al die kansloze theorieën hier.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Verdachte aangehouden, mooi. Hopelijk is ie het, en dan hadden ze hem waarschijnlijk al eerder, want een persconferentie werd al een paar uur eerder aangekondigd.
Snap niet wat je probeert te zeggen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:27 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit of hij hier mensen verder radicaliseert of in Afghanistan?
(of waar hij ook vandaan moge komen? )
Okee.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap niet wat je probeert te zeggen.
Dat lijkt me toch gewoon dat nieuwsbericht van 3 uur geleden toch? Nu.nl is meestal niet zo snel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:23 schreef Rodgrod het volgende:
Nu.nl zegt dat er een verdachte is aangehouden
https://www.nu.nl/buitenl(...)e-stad-solingen.html
quote:11:38 - Arrested person not the perpetrator
According to the BILD report on a first arrest in connection with the attack, initial investigations indicate that the person is not the knife attacker. According to BILD information, the arrested man is a young man whose appearance does not match the description of the perpetrator given by witnesses on site.
Ja maar toen ik een half uur geleden keek stond er niks op nu.nl. Lijkt mij dat ze niet een ontkracht nieuwsbericht van 3 uur geleden gaan brengen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:30 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch gewoon dat nieuwsbericht van 3 uur geleden toch? Nu.nl is meestal niet zo snel.
[..]
We zullen zien, maar zou mij ook weer niet verbazen..quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:32 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ja maar toen ik een half uur geleden keek stond er niks op nu.nl. Lijkt mij dat ze niet een ontkracht nieuwsbericht van 3 uur geleden gaan brengen.
Gaat volgens mij niet om een 'ontkracht nieuwsbericht'.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:32 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ja maar toen ik een half uur geleden keek stond er niks op nu.nl. Lijkt mij dat ze niet een ontkracht nieuwsbericht van 3 uur geleden gaan brengen.
https://www.tagesschau.de(...)gen-attacke-100.htmlquote:14:37 uur
Na de mesaanval in Solingen heeft de politie een verdachte persoon aangehouden. De politie van Düsseldorf zei dat ze “controleerde of er mogelijk een verband bestond tussen de misdaden”. Tegelijkertijd worden er nog steeds diverse maatregelen uitgevoerd, waaronder huiszoekingen op diverse locaties.De politie bleef onderzoek doen en zoeken naar mogelijke extra daders en redenen achter het misdrijf.
Ik geloof niet echt dat straf in dit soort zaken zinvol is. Je moet zo'n figuur gewoon helemaal kwijt zijn want hier gaat hij anders nog meer onheil aanrichten. Ik ben niet zo van de wraak want dat heeft mij teveel nadelen. Gewoon klaar, weg, nooit meer terug is veel beter.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Echt?? Dat vind je dan wel oké, als zo iemand naar het buitenland vlucht en daar in vrijheid leeft, ongestraft?
quote:According to the police, the man arrested on Saturday morning is 15 years old. However, he is NOT the suspected knife terrorist. The youth is accused of failing to report planned crimes. Another person is said to have spoken to him before the crime about plans that "fit" the Solingen attack.
Investigators believe the attack was carried out by a lone perpetrator.
quote:The police say they are following "a lot of leads". The situation is changing by the minute, said police director Thorsten Fleiß. There are many leads, but the police do not want to release any further details yet.
quote:No picture of the perpetrator available yet
According to police director Thorsten Fleiß, there is still no clear picture of the perpetrator that could be used for investigation purposes. However, a lot of material is coming in via the police's information portal.
quote:Kort voor het misdrijf hoorden twee getuigen een gesprek tussen de gearresteerde 15-jarige en een andere persoon. Dat zegt senior officier van justitie Markus Caspers. Het is nog onduidelijk of de andere persoon de mesaanvaller is. De vrouwen meldden zich na de aanval bij de onderzoekers.
Doodstraf meteen uit te voeren na rechtszaak, geen beroep geen jarenlange death row. Guillotine of galg dezelfde middag, lichaam gecremeerd en as op een vuilnisbelt, weg ermeequote:Op zaterdag 24 augustus 2024 14:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik geloof niet echt dat straf in dit soort zaken zinvol is. Je moet zo'n figuur gewoon helemaal kwijt zijn want hier gaat hij anders nog meer onheil aanrichten. Ik ben niet zo van de wraak want dat heeft mij teveel nadelen. Gewoon klaar, weg, nooit meer terug is veel beter.
quote:Vier slachtoffers verkeren in levensgevaar
Volgens de politie verkeren vier gewonden in levensgevaar. Er wordt daarom onderzoek gedaan naar de aanvaller wegens acht pogingen tot moord.
quote:Verschillende signalementen van de daders
Volgens een woordvoerder beschikt de politie over verschillende signalementen van de mesaanvaller. Deze zouden nu over elkaar worden geplaatst zodat er een concrete beschrijving ontstond.
“Niets zou schadelijker zijn dan het vrijgeven van een signalement, het oproepen van het publiek om mee te doen aan de zoektocht en in de loop van het onderzoek blijkt dat de persoon uiteindelijk een heel ander uiterlijk heeft”, aldus de politiewoordvoerder.
“Wij vragen om uw begrip dat de onderzoekers nu hun werk moeten doen. Zodra wij een feitelijke situatie hebben gecreëerd of een situatie die zo dicht mogelijk bij de feiten ligt, komen wij uiteraard naar u toe”, aldus de woordvoerder.
quote:Tweede arrestatie?
Volgens berichten in de media zou er sprake zijn van een tweede arrestatie. Op navraag van journalisten heeft de politie dit echter niet bevestigd. Momenteel kan slechts één arrestatie worden bevestigd, zei politiedirecteur Thorsten Fleiß.
Kan ook een oudere neef, broer etc zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:54 schreef Momo het volgende:
Dus een verdachte aangehouden, maar dat is niet de dader maar een 15 jarige die contact heeft gehad met de dader, zal de dader ook zo jong zijn....
Zijn neef is mogelijk tegelijk ook zijn broer.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kan ook een oudere neef, broer etc zijn natuurlijk.
Dan heeft zo'n persconferentie ook nog geen enkel nut. Zolang ze de dader niet hebben is een kleine update in de media of een berichtje op Twitter of Instagram over de vordering van het onderzoek voldoende.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, die is nog op de vlucht helaas
Precies, dat is wat ik bedoel, ondanks een gemeend neen, toch blijven drammen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Valt qua tijd in het niet met wat sommige mensen wegplassen en/of roken. Er zijn er die 5 courics aan laxeer weglaxeren in de baas zijn tijd.²
Als het gisteravond is gebeurd, kan die dader al heel ver weg zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:27 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dan heeft zo'n persconferentie ook nog geen enkel nut. Zolang ze de dader niet hebben is een kleine update in de media of een berichtje op Twitter of Instagram over de vordering van het onderzoek voldoende.
Dan geef je een signalement af, samen met de andere nodig informatie. Maar een persconferentie heeft geen enkel nut.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als het gisteravond is gebeurd, kan die dader al heel ver weg zijn.
Als ik heel eerlijk ben heb ik nog niet eens een ( wel of niet verkeerde) foto op X gezien.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:34 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dan geef je een signalement af, samen met de andere nodig informatie. Maar een persconferentie heeft geen enkel nut.
Ben het niet net je eens, denk dat voor de direkt betrokkenen zo'n persconferentie waardevol is. Daarnaast is het een mooi platform om een oproep te doen om beelden die gemaakt zijn tijdens het festival op te sturen voor analyse.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:27 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dan heeft zo'n persconferentie ook nog geen enkel nut. Zolang ze de dader niet hebben is een kleine update in de media of een berichtje op Twitter of Instagram over de vordering van het onderzoek voldoende.
Spreek voor jezelf, in legio godsdiensten bidden gelovigen meerdere keren per dag.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:24 schreef torentje het volgende:
[..]
In het westen willen we slechts mensen die niet meerdere malen per dag moeten bidden.
Ja echt walgelijkquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, in legio godsdiensten bidden gelovigen meerdere keren per dag.
Zeldzaam domme comment.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:50 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ja en hij schuilt zeer waarschijnlijk bij zijn geloofsvriendjes die het wel oke vindenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:02 schreef matspontius het volgende:
Iedereen weet waar dit naar toe gaat; weer zo'n geloofswaanzinnige met middeleeuwse achtergrond uit de zandbak. De Duitse poltiek en politie proberen krampachtig te voorkomen dat er toestanden ontstaan zoals in Engeland en houden het signalement bewust vaag. Want stel je eens voor zeg dat we conclusies trekken. Alsof we deze varkens nog niet eerder zo te keer hebben zien gaan ......... Signalement is natuurlijk al vanaf de aanslag bekend.
Laten we eerlijk zijn. Aan de aard van het incident kun je tegenwoordig al een signalement afleiden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:02 schreef matspontius het volgende:
Iedereen weet waar dit naar toe gaat; weer zo'n geloofswaanzinnige met middeleeuwse achtergrond uit de zandbak. De Duitse poltiek en politie proberen krampachtig te voorkomen dat er toestanden ontstaan zoals in Engeland en houden het signalement bewust vaag. Want stel je eens voor zeg dat we conclusies trekken. Alsof we deze varkens nog niet eerder zo te keer hebben zien gaan ......... Signalement is natuurlijk al vanaf de aanslag bekend.
Ja, want die staan te juichen en die halve gare denkt dan dat ie straks bij de profeet op schoot magquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja en hij schuilt zeer waarschijnlijk bij zijn geloofsvriendjes die het wel oke vinden
Die profeet is echt een hele nare man.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, want die staan te juichen en die halve gare denkt dan dat ie straks bij de profeet op schoot mag![]()
Oeh, pas op wat je zegt want je hebt zo een mes in je nekquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die profeet is echt een hele nare man.
Maar zijn de toestanden in het VK ook niet deels ontstaan omdat ze juist zo vaag waren over het signalement? Domme actie lijkt me danquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:02 schreef matspontius het volgende:
Ik ga de deur niet meer uit zonder harnasquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oeh, pas op wat je zegt want je hebt zo een mes in je nek
Hmm.. laten we voorzichtig zijn en geen overhaaste conclusies trekken! Misschien is de dader gewoon Karl-Heinz die moslims in een kwaad daglicht wil stellen. Iedereen kan wel 'Allah akbar' roepen 🤥quote:Der mutmaßliche Messer-Terrorist von Solingen rief während seines Angriffs offenbar „Allahu Akbar“
Dat roep ik ook continu terwijl ik met een mes aan het zwaaien ben - is coeltoerquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm.. laten we voorzichtig zijn en geen overhaaste conclusies trekken! Misschien is de dader gewoon Karl-Heinz die moslims in een kwaad daglicht wil stellen. Iedereen kan wel 'Allah akbar' roepen 🤥
Geloof brengt alleen maar ellende miserie met zich mee. En dat geldt voor elk geloof.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, in legio godsdiensten bidden gelovigen meerdere keren per dag.
Lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:34 schreef deedeetee het volgende:
Het zou me niks verbazen als ze domweg weinig weten. Iedereen had t blijkbaar te druk met wegrennen om ook maar iets te zien. Meeste slachtoffers lijken van achteren te zijn aangevallen dus die zagen ook niks.
Ja, maar stel hij zou nu in Nederland rondlopen, ( bij wijze van spreken) dan weet echt niemand dat hij het is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:18 schreef matspontius het volgende:
Het domme van het signalement bewust vaag houden is natuurlijk dat iedereen al lang weer weet uit welke shithole dit stuk schorem komt .........
Kan me haast niet voorstellen dat ze met alle getuigenverslagen, camerabeelden, de aanhouding van de 15-jarige jongen en alle huiszoekingen niet al vrij aardig weten wie het is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:34 schreef deedeetee het volgende:
Het zou me niks verbazen als ze domweg weinig weten. Iedereen had t blijkbaar te druk met wegrennen om ook maar iets te zien. Meeste slachtoffers lijken van achteren te zijn aangevallen dus die zagen ook niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof dat met de huidige lading GGZ gekken die hier al los lopen nog wat uitmaakt, helaas zijn we als maatschappij al zo ver dat dat inderdaad ook zo is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar stel hij zou nu in Nederland rondlopen, ( bij wijze van spreken) dan weet echt niemand dat hij het is.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:40 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Kan me haast niet voorstellen dat ze met alle getuigenverslagen, camerabeelden, de aanhouding van de 15-jarige jongen en alle huiszoekingen niet al vrij aardig weten wie het is.Waarom zeggen ze het dan niet, dat is toch veel veilger voor andere mensen ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is pas echt crisis als het bier op is.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:40 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Kan me haast niet voorstellen dat ze met alle getuigenverslagen, camerabeelden, de aanhouding van de 15-jarige jongen en alle huiszoekingen niet al vrij aardig weten wie het is.Wordt gewoon, zoals elke keer, moedwillig en angstvallig geheim gehouden want ze zijn o zo bang dat de boel gaat escaleren - alsof dat toch niet gaat gebeurenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Hoka Hey!"
Ja, okee, maar hij kan ook zo weer een aanslag plegen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:41 schreef Werkman het volgende:
[..]
Alsof dat met de huidige lading GGZ gekken die hier al los lopen nog wat uitmaakt, helaas zijn we als maatschappij al zo ver dat dat inderdaad ook zo is.
Nee joh, die zit ondergedoken bij de zandbakhazen en haatbaarden. Daar wordt ie nu vereerdquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, okee, maar hij kan ook zo weer een aanslag plegen.
Ik zeg maar wat: de rust willen bewaren en proberen hem zo snel mogelijk zelf (= de politie) te vinden in plaats van publiekelijk een signalement te moeten delen waarna er een mogelijke heksenjacht ontstaat?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze het dan niet, dat is toch veel veilger voor andere mensen ook?
Dank voor de goede beargumentatie.quote:
Wederom een oliedomme commentquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:49 schreef Galvez het volgende:
[..]
Dank voor de goede beargumentatie.
Doen we niets mee.
Wat voor escalatie?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wordt gewoon, zoals elke keer, moedwillig en angstvallig geheim gehouden want ze zijn o zo bang dat de boel gaat escaleren - alsof dat toch niet gaat gebeuren
Zwijgrecht, te jong voor derdegraads verhoor, gehaaide advocaat, jong, zielig, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:58 schreef Akathisia het volgende:
Als je er zeker genoeg van bent om een 15-jarige te arresteren omdat ie met de dader gesproken zou hebben, waarom ben je er dan niet zeker genoeg van om het signalement van die vermeende dader delen?
Ik snap niet waarom dat van belang is voor het delen van het signalement van de dader?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:06 schreef Werkman het volgende:
[..]
Zwijgrecht, te jong voor derdegraads verhoor, gehaaide advocaat, jong, zielig, dat soort dingen.
De EU is toch zo tegen desinformatie? Waarom dan wel deze onzin uitkramen, iedereen die een beetje kan nadenken weet en ziet dat het het tegenovergestelde is.quote:
Die gaat echt zijn vriendje niet verraden hoor.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dat van belang is voor het delen van het signalement van de dader?
Hetzelfde als met de asiel crisis, iedereen weet en ziet dat het een crisis is maar toch mag het van de EU niet zo genoemd worden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De EU is toch zo tegen desinformatie? Waarom dan wel deze onzin uitkramen, iedereen die een beetje kan nadenken weet en ziet dat het het tegenovergestelde is.
Ze hebben geen idee met wie ie erover gesproken zou hebben?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:10 schreef Werkman het volgende:
[..]
Die gaat echt zijn vriendje niet verraden hoor.
Die gasten moet je gewoon ophangen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:13 schreef Ali_boo het volgende:
Gepaste reactie na zo'n aanslag
[ x ]
Dat lukt zo niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:48 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik zeg maar wat: de rust willen bewaren en proberen hem zo snel mogelijk zelf (= de politie) te vinden in plaats van publiekelijk een signalement te moeten delen waarna er een mogelijke heksenjacht ontstaat?
Welkom in Europa anno 2024. MEER, MEER, MEER - dat willen wequote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:16 schreef Werkman het volgende:
[..]
Die gasten moet je gewoon ophangen.
Dat zijn sjiieten die hun religie aan het praktiseren zijn (heeft niets met islamisten of jihadisten te maken), kortom leugenachtige far right thugs accounts die zich Europe Invasion noemen verspreiden weer leugens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:13 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
En maar blijven importeren dit volk. Je ziet keer op keer weer wat voor ellende er van komt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:13 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Wat heeft het een met het ander te maken?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:13 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Classic fok reactie. Chapeau.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Welkom in Europa anno 2024. MEER, MEER, MEER - dat willen we
Extreem rechts niet in de kaart willen spelen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:06 schreef Werkman het volgende:
[..]
Zwijgrecht, te jong voor derdegraads verhoor, gehaaide advocaat, jong, zielig, dat soort dingen.
Ga als Pinkstergemeente-leden een keer een revival-meeting organiseren voor een moskee: succesquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:34 schreef Galvez het volgende:
[..]
Wat heeft het een met het ander te maken?
Valt wel mee. Het gross is een politiek correct lam geslagen zooitje dat nog steeds gehinderd wordt door wat hun opa's gedaan hebben.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Extreem rechts niet in de kaart willen spelen.
Die Duitsers zijn 80 jaar na dato weer een knettergek volk.
Ik ook; daarom gruw ik ook van salafisme en wahabisme. Extreem-rechtser dan dat wordt het niet: vrouwenonderdrukking, homohaat, intolerantie jegens andersdenkenden, sektarisme, exclusivisme...quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:44 schreef Werkman het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het gross is een politiek correct lam geslagen zooitje dat nog steeds gehinderd wordt door wat hun opa's gedaan hebben.
Dat gezegd hebbende ben ik zelf ook niet zo'n fan van extreem rechts.
Ik gruw van alle vormen van extremisme.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ook; daarom gruw ik ook van salafisme en wahabisme. Extreem-rechtser dan dat wordt het niet: vrouwenonderdrukking, homohaat, intolerantie jegens andersdenkenden, sektarisme, exclusivisme...
Dat praktiseren hoeven ze natuurlijk niet per se voor een kerk te doen en zéker niet na een gebeurtenis als die van gisteren. Kan prima thuis of in de moskee.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:26 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat zijn sjiieten die hun religie aan het praktiseren zijn (heeft niets met islamisten of jihadisten te maken), kortom leugenachtige far right thugs accounts die zich Europe Invasion noemen verspreiden weer leugens.
Beeld je in...quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:55 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat praktiseren hoeven ze natuurlijk niet per se voor een kerk te doen en zéker niet na een gebeurtenis als die van gisteren. Kan prima thuis of in de moskee.
Een misselijke provocatie, maar zodra erop gereageerd wordt kruipt men weer lekker in de slachtofferrol en is het de schuld van ‘extreem rechts’.
1) Moeten ze maar niet een megakerk plaatsen midden in hun centrum.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:55 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Dat praktiseren hoeven ze natuurlijk niet per se voor een kerk te doen en zéker niet na een gebeurtenis als die van gisteren. Kan prima thuis of in de moskee.
Een misselijke provocatie, maar zodra erop gereageerd wordt kruipt men weer lekker in de slachtofferrol en is het de schuld van ‘extreem rechts’.
Die megakerk staat er al eeuwen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
1) Moeten ze maar niet een megakerk plaatsen midden in hun centrum.
2) Hun sjiitische jaarlijkse festival was nu eenmaal deze week en ze hadden al een vergunning van de gemeente.
3) Er is alleen maar meer dan 400 kilometer afstand tussen Solingen en Neurenberg, laten we het leven stilleggen vanwege een steekpartij.
4) Zodra far right thugs opgestookt door fake news in actie komen en neergeknuppeld worden door de polizei en twee jaar de gevangenis in moeten is het weer huilen geblazen.
Never go full retard manquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Weet je wat het is verse torentje. Je hebt de bovenliggende hand niet meer zoals jouw ouders dat wellicht wel met mijn ouders hadden. We zijn gelijkwaardig (voor de wet) en we ze er ons van bewust. Daarnaast zijn we vermogend en weten we heel goed wat we willen. Ik begrijp goed dat dat pijn doet, maar ik adviseer je toch met klem aan die nieuwe realiteit te wennen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, dat is wat ik bedoel, ondanks een gemeend neen, toch blijven drammen.
Kindhuwelijken en slavernij?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weet je wat het is verse torentje. Je hebt de bovenliggende hand niet meer zoals jouw ouders dat wellicht wel met mijn ouders hadden. We zijn gelijkwaardig (voor de wet) en we ze er ons van bewust. Daarnaast zijn we vermogend en weten we heel goed wat we willen. Ik begrijp goed dat dat pijn doet, maar ik adviseer je toch met klem aan die nieuwe realiteit te wennen.²
Die kerk staat er al eeuwen en als het je niet bevalt dan rot je maar lekker op naar Iran of Afghanistan. Met je reetveegvlag en je kattengejammer.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:02 schreef Triggershott het volgende:
Ga toch niet op die gestoorde in - dit soort shit verheerlijking van dat achterlijke middeleeuwse gedachtengoed zou hier eens geweerd moeten worden. Absurd dat deze bullshit hier getolereerd wordquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die megakerk staat er al eeuwen.
Hoeveel kerken mag men eigenlijk bouwen in die heilstaat die jij voorstaat, Trigger?
Maar dat je bijzonder intolerant bent jegens niet-salafisten was al wel duidelijk.
En vrouwen. En homo's. En nou ja, de lijst is eindeloos.
Met je 'religie van vrede'.
Juist niet: hoe meer mensen inzien hoe walgelijk dat salafisme is, hoe beter.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:20 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ga toch niet op die gestoorde in - dit soort shit verheerlijking van dat achterlijke middeleeuwse gedachtengoed zou hier eens geweerd moeten worden. Absurd dat deze bullshit hier getolereerd word
Waarom denk je dat Wilders zoveel stemmen heeft binnen geharkt?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist niet: hoe meer mensen inzien hoe walgelijk dat salafisme is, hoe beter.
Punt is dat ik vind dat dit soort stront hier niet thuishoort!!quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist niet: hoe meer mensen inzien hoe walgelijk dat salafisme is, hoe beter.
He verdorie. Had ik je net zo hoog zitten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Die kerk staat er al eeuwen en als het je niet bevalt dan rot je maar lekker op naar Iran of Afghanistan. Met je reetveegvlag en je kattengejammer.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die megakerk staat er al eeuwen.
quote:
Nogmaals, die kerk staat midden in hun centrum net zoals in veel Duitse steden. Dat is net alsof er een pro-Palestina-demonstratie wordt gehouden op de Dam en een buitenlandse fake news far right account gaat posten "islamisten demonstreren voor het koninklijk paleis".quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Die kerk staat er al eeuwen en als het je niet bevalt dan rot je maar lekker op naar Iran of Afghanistan. Met je reetveegvlag en je kattengejammer.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:27 schreef Triggershott het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nogmaals, die kerk staat midden in hun centrum net zoals in veel Duitse steden. Dat is net alsof er een pro-Palestina-demonstratie wordt gehouden op de Dam en een buitenlandse fake news far right account gaat posten "islamisten demonstreren voor het koninklijk paleis".
Als het jou niet bevalt, dan kun je je beter koest houden, want de polizei gaat far right thugs neerknuppelen, omdat die sjiieten een vergunning hebben van de Duitse terreurstaat terwijl die far right thugs illegale relschoppers zijn.
Dit geld alleen voor extremisten en Triggershot. Met gewone moslims geen problemen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
He verdorie. Had ik je net zo hoog zitten.²
Probeer je te suggereren dat deze manifestatie een provocatief karakter heeft?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ga als Pinkstergemeente-leden een keer een revival-meeting organiseren voor een moskee: succes
Door de stront te tonen zullen steeds meer mensen zelf kunnen zien en concluderen dat het inderdaad stront is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Punt is dat ik vind dat dit soort stront hier niet thuishoort!!
Alle extremisten mogen van mij een nekschot krijgen. Extreem rechts dus ook.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:27 schreef Triggershott het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nogmaals, die kerk staat midden in hun centrum net zoals in veel Duitse steden. Dat is net alsof er een pro-Palestina-demonstratie wordt gehouden op de Dam en een buitenlandse fake news far right account gaat posten "islamisten demonstreren voor het koninklijk paleis".
Als het jou niet bevalt, dan kun je je beter koest houden, want de polizei gaat far right thugs neerknuppelen, omdat die sjiieten een vergunning hebben van de Duitse terreurstaat terwijl die far right thugs illegale relschoppers zijn.
Gast, ga gewoon weg.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:30 schreef Galvez het volgende:
[..]
Probeer je te suggereren dat deze manifestatie een provocatief karakter heeft?
Ok, also zou dat zo zijn, wat heeft dit dat met dit topic te maken?
Je hebt wel een punt, Ik ken geen enkele moslim in mijn omgeving die zo achterlijk argumenteert.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:31 schreef deedeetee het volgende:
In discussie gaan met iemand die zich uitgeeft voor moslim en duidelijk aan het sarren is.
Ik zou niet weten waarom.quote:
Je bent zelf extreem maar in je extreme bubbel zijn dit soort extreme uitspraken normaal zekerquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:31 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Alle extremisten mogen van mij een nekschot krijgen. Extreem rechts dus ook.
Aldus onze slavendrijvende kindhuwelijk-moet-kunnen polygamist.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:34 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Je bent zelf extreem maar in je extreme bubbel zijn dit soort extreme uitspraken normaal zeker
Wat heb ik er mee te maken?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op Joop zit je beter op je plek.
Nou dan weet je vast wat ik van sjiieten denk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar dat je bijzonder intolerant bent jegens niet-salafisten was al wel duidelijk.
Dat denk ik niet. Ik kom daar nooit, maar volgens mij is het een links-progressief platform.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op Joop zit je beter op je plek.
Nou, we weten inmiddels dat hij allahu akbar schreeuwde voordat hij om zich heen ging steken en 1 van de omstanders heeft hem herkend als een vaste bezoeker van de plaatselijke moskee.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 07:34 schreef BansheeBoy het volgende:
De kans dat dit een praktiserende Moslim was is net zo groot als dat ik de Braboneger ben.
quote:De politie gaat uit van één dader, die „doelbewust zijn mes op de nek van zijn slachtoffers richtte.” Volgens getuigen in Duitse media was de dader een man tussen de 20 en 30 jaar met een baard. Hij zou ook ’allahu akbar’ hebben geroepen, meldt Bild.
https://www.tagesschau.de(...)gen-attacke-100.htmlquote:...
20:19 Uhr
ARD-Terrorismusexperte: Hinweise auf islamistischen Hintergrund
Nach Informationen des ARD-Terrorismusexperten Michael Götschenberg verdichten sich die Hinweise auf einen islamistischen Hintergrund. "Nach meinen Informationen ist es tatsächlich so, dass es weitere Hinweise inzwischen gibt, dass es sich tatsächlich um einen derartigen Hintergrund handeln könnte", sagte Götschenberg in der tagesschau. "Gesichert, das muss man ganz ausdrücklich sagen, ist das noch nicht."
Valse, afvallige idolenaanbidders gok ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:35 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nou dan weet je vast wat ik van sjiieten denk.
De politieke impuls om te pleiten voor een messenverbod, raakt echt kant noch wal.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.tagesschau.de(...)gen-attacke-100.html
Op TV/ARD hadden ze het er over dat de 15-jarige niet-verdachte waarschijnlijk een Kirgiziër is.
Uiterst gemakzuchtige poltiieke reflex idd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:40 schreef Galvez het volgende:
[..]
De politieke impuls om te pleiten voor een messenverbod, raakt echt kant noch wal.
Alsof dat gaat helpen. Het is al verboden mensen neer te steken, maar de gebeurt toch. Net alsof die dader van zijn voornemen afgezien had wanneer er een messenverbod zou geleden.
Daarbij is er al een verbod op messen langer dan 12cm. Echt, wat een slappe symboolpolitiek.
Duitsland is hard op weg naar een failed state.
Het klopt wel, toen ik las dat die 15-jarige een Kirgiziër wist ik het zo goed als zeker, Afghaanse tak van IS(KP).quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:41 schreef Stupidisco het volgende:
Doen ze wel vaker natuurlijk, maar even afwachten of het klopt.
Ik reageer op afwijzingen altijd op een volwassen manier, ik haal mijn schouders op en ga dan verder met mijn zoektocht.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weet je wat het is verse torentje. Je hebt de bovenliggende hand niet meer zoals jouw ouders dat wellicht wel met mijn ouders hadden. We zijn gelijkwaardig (voor de wet) en we ze er ons van bewust. Daarnaast zijn we vermogend en weten we heel goed wat we willen. Ik begrijp goed dat dat pijn doet, maar ik adviseer je toch met klem aan die nieuwe realiteit te wennen.²
Dat komt omdat jij zo'n beetje bij al de problemen ter wereld de schuld geeft aan de mensen die rijk zijn. En daar onzinnige zaken bij verzint zoals dat al die mensen sterke arm en beenspieren hebben. En als iemand daar een reactie op geeft dan geef je daar de meeste debiele antwoorden op. Je reageert zeker niet als een volwassen persoon.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik reageer op afwijzingen altijd op een volwassen manier, ik haal mijn schouders op en ga dan verder met mijn zoektocht.
Ik ben wel verbaast dat er zovelen zijn die mij afwijzen.
Blijkt bansheeboy dus toch de Braboneger te zijn. Dit had echt niemand verwacht zeg.quote:
Wennen aan welke nieuwe realiteit? Jouw ouders hadden geen gelijke rechten? Wat een onzin zeg.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die eisen alles op.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:56 schreef -river- het volgende:
https://www.ed.nl/buitenl(...)sche-staat~ab81fbbf/
Mesaanval Solingen opgeëist door Islamitische Staat
Terreurbeweging Islamitische Staat (IS) heeft de mesaanval in de Duitse stad Solingen van vrijdagavond opgeëist. Dat meldt persbureau Reuters.
In een verklaring stelt IS dat de dader van de aanval, die nog altijd voortvluchtig is, een ‘soldaat van Islamitische Staat is’ en dat hij een christelijke samenkomst uitkoos voor zijn daad, ‘uit wraak voor moslims in Palestina en overal’. IS levert geen bewijs voor zijn betrokkenheid, de identiteit van de dader van de aanslag in Solingen is nog altijd niet bekend.
De nog voortvluchtige dader van de dodelijke steekpartij in Solingen riep volgens een getuige ‘Allahu akbar’ (God is groot) tijdens zijn daad, meldde de krant Welt am Sonntag eerder op de avond.
De krant citeert een politiebericht, waarin ook staat dat een van de mensen die door de steekpartij gewond raakte de dader kende uit een lokale moskee. ‘Allahu akbar’ wordt door veel islamitische gelovigen gebruikt. Ook jihadisten roepen de leus.
Ze werden klein gehouden door autoritaire bazen en er werd op hun neergekeken. Dat hebben we er gelukkig wel uitgekregen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:01 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Wennen aan welke nieuwe realiteit? Jouw ouders hadden geen gelijke rechten?
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze werden klein gehouden door autoritaire bazen en er werd op hun neergekeken. Dat hebben we er gelukkig wel uitgekregen.²
Ik (Ali) / Ganz Unten nooit gelezen?quote:
quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:56 schreef -river- het volgende:
Allahu akbar wordt door veel islamitische gelovigen gebruikt. Ook jihadisten roepen de leus.
Goed, gewoon laten opvreten door uitgehongerde varkens dit exemplaar. Ongeacht afkomst of religie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:56 schreef -river- het volgende:
https://www.ed.nl/buitenl(...)sche-staat~ab81fbbf/
Mesaanval Solingen opgeëist door Islamitische Staat
Terreurbeweging Islamitische Staat (IS) heeft de mesaanval in de Duitse stad Solingen van vrijdagavond opgeëist. Dat meldt persbureau Reuters.
In een verklaring stelt IS dat de dader van de aanval, die nog altijd voortvluchtig is, een ‘soldaat van Islamitische Staat is’ en dat hij een christelijke samenkomst uitkoos voor zijn daad, ‘uit wraak voor moslims in Palestina en overal’. IS levert geen bewijs voor zijn betrokkenheid, de identiteit van de dader van de aanslag in Solingen is nog altijd niet bekend.
De nog voortvluchtige dader van de dodelijke steekpartij in Solingen riep volgens een getuige ‘Allahu akbar’ (God is groot) tijdens zijn daad, meldde de krant Welt am Sonntag eerder op de avond.
De krant citeert een politiebericht, waarin ook staat dat een van de mensen die door de steekpartij gewond raakte de dader kende uit een lokale moskee. ‘Allahu akbar’ wordt door veel islamitische gelovigen gebruikt. Ook jihadisten roepen de leus.
Dit is één zinnetje in een krantartikel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:05 schreef Triggershott het volgende:
[..]wordt ook in Hollywood-films gebruikt, het is namelijk onderdeel van oproep tot gebed
Ooit boeken gelezen over de positie van arme fabrieksarbeiders en boertjes in Duitsland tussen pak 'm beet 0 en 1900?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:05 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ik (Ali) / Ganz Unten nooit gelezen?
Jazeker.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ooit boeken gelezen over de positie van arme fabrieksarbeiders en boertjes in Duitsland tussen pak 'm beet 0 en 1900?
Nee hoor; ook vooral religieuze ongelijkheid. Bauernkrieg, Kulturkampf, zo maar wat akkefietjesquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:12 schreef Galvez het volgende:
[..]
Jazeker.
Maar daar was sprake van klassen ongelijkheid, dat is anders dan rassenongelijkheid.
Heb geen idee waar dit over gaat?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:13 schreef -river- het volgende:
Waarom moer er trouwens hier een hele moskee vol in de aanval gaan, hallo het is een mes aanval in Duitsland en geen aanval op de moslims hier in Nederland dus steek die discriminatiekaart maar weer in je broekzak.
Hopelijk vinden ze dat stuk stront en is ie niet al onderweg naar Verweggistan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:10 schreef marcb1974 het volgende:
SEK is een asielzoekerscentrum binnengevallen:
https://www.bild.de/news/(...)26d72789423d83e3170a
Over een drama in Duitsland en niet over onze ouders.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb geen idee waar dit over gaat?
Veel kwamen hier als gastarbeiders en genieten exact dezelfde rechten als een ieder ander in dit land. Compleet misplaatst slachtofferschap dit.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze werden klein gehouden door autoritaire bazen en er werd op hun neergekeken. Dat hebben we er gelukkig wel uitgekregen.²
Niet echt, alle instanties hebben het over groeiende moslimhaat of islamofobie of hoe je het wilt noemen en alle kiezers beginnen steeds rechter te stemmen puur en alleen omdat die politici die in de regel zo gek als een deur zijn de boel in willen dammenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het vermoedelijke moordwapen is gevonden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:10 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom haal je iets uit de 16e eeuw erbij, dat is toch totaal niet relevant, vergeleken met iets wat midden jaren 80 speelde.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor; ook vooral religieuze ongelijkheid. Bauernkrieg, Kulturkampf, zo maar wat akkefietjes
Maar dat jij alles door de lens van ras wil bezien was me een paar reacties terug al duidelijk.
Amaq, the terrorist organization's news channel, stated: "The attacker on the Christian gathering in the city of Solingen in Germany yesterday was a soldier of the Islamic State."quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:10 schreef marcb1974 het volgende:
Kun je ook wat boektitels aanraden geschreven door vrouwen of homo's die opgroeien in islamitische theocratieën?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:12 schreef Galvez het volgende:
[..]
Jazeker.
Maar daar was sprake van klassen ongelijkheid, dat is anders dan rassenongelijkheid.
Quatar staat er ook op, ben er geweest en heb het overleefd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:17 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Veel kwamen kwamen hier als gastarbeiders en genieten exact dezelfde rechten als een ieder ander in dit land. Compleet misplaatst slachtofferschap dit.
Ter vergelijking. Ik als Atheïst krijg in 13 landen de doodstraf. Twee keer raden wat deze 13 barbaarse landen met elkaar gemeenschappelijk hebben:
"It is interesting to note that all these 13 nations are Muslim majority countries"
https://www.worldatlas.co(...)e-death-penalty.html
Helaas was een behoorlijk discrepantie tussen theorie en praktijk. En in Duitsland waren de misstanden nog wat erger dan in Nederland.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:17 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Veel kwamen kwamen hier als gastarbeiders en genieten exact dezelfde rechten als een ieder ander in dit land. Compleet misplaatst slachtofferschap dit.
Cultiveer je slachtofferrol, Galvez.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:20 schreef Galvez het volgende:
[..]
Waarom haal je iets uit de 16e eeuw erbij, dat is toch totaal niet relevant, vergeleken met iets wat midden jaren 80 speelde.
Die mensen die midden jaren 80 het slachtoffer waren van deze praktijken zijn veelal nog in leven, en daarbij heeft het ook hun kinderen gevormd.
Mwah dat is altijd dat IS een aanval claimt ook al blijkt het soms later wat anders te zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Amaq, the terrorist organization's news channel, stated: "The attacker on the Christian gathering in the city of Solingen in Germany yesterday was a soldier of the Islamic State."
Christian gathering?
Ze weten zelf nog niet eens wat ze aangevallen hebben.
De hijgerigheid om een Arabier en/of Moslim als dader aan te wijzen als eerste prioriteit i.p.v. je te bekommeren op de slachtoffers vind ik zo ontzettend respectloos. Wie heeft er bv. een fruitmand gestuurd of de familie een geste gedaan?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:15 schreef Poefbank het volgende:
Het wegkijkgedrag is echt ongekend. Wat respectloos naar de slachtoffers toe. Schaam jezelf.
Slachtoffers interesseren jou niets, pas wanneer hun religieuze label bekend is, bepaal je of er sprake is van een tragedie of niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De hijgerigheid om een Arabier en/of Moslim als dader aan te wijzen als eerste prioriteit i.p.v. je te bekommeren op de slachtoffers vind ik zo ontzettend respectloos. Wie heeft er bv. een fruitmand gestuurd of de familie een geste gedaan?²
Ben je nou het uberhaupt in de wet hebben van de doodstraf (nota bene voor zoiets onbenulligs als het verkeerde geloofje hebben) aan het downplayen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Quatar staat er ook op, ben er geweest en heb het overleefd.
Dit klopt natuurlijk niet helemaal. Denk dat het geldt voor moslims die van hun geloof afstappen en atheïst worden. Vermoed ook dat het wel meevalt met de doodstraffen daarvoor, en dat het vooral symbolisch is en ze geen kritiek op de islam dulden.
Denk dat je in Saudi Arabië meer kans maakt op de doodstraf bij kritiek op het regime of openlijk homoseksueel zijn.
Ik geloof niet dat er mensen waren die zichzelf als Mohammedaan kwalificeerden. Deze term is om meerdere redenen onwenselijk en wordt thans gelukkig zelden meer gebezigd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet echt, alle instanties hebben het over groeiende moslimhaat of islamofobie of hoe je het wilt noemen en alle kiezers beginnen steeds rechter te stemmen puur en alleen omdat die politici die in de regel zo gek als een deur zijn de boel in willen dammen
Dat neerkijken begint nu pas en dat komt door dit soort gezeik, nu is moslim haast een vies woord terwijl je dertig jaar geleden je schouders ophaalde als iemand zei dat hij mohammedaan was
Gezondheid zei je dan met een krap glimlachje en dan ging je weer verder met wat je aan het doen was
Het is wel knap als je die adressen weet, ja.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De hijgerigheid om een Arabier en/of Moslim als dader aan te wijzen als eerste prioriteit i.p.v. je te bekommeren op de slachtoffers vind ik zo ontzettend respectloos. Wie heeft er bv. een fruitmand gestuurd of de familie een geste gedaan?²
Als jij geen fruitmand hebt gestuurd of de familie van de slachtoffers een hart onder riem hebt gestoken wil ik je hier niet over horen eigenlijk. Even goede vrienden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Slachtoffers interesseren jou niets, pas wanneer hun religieuze label bekend is, bepaal je of er sprake is van een tragedie of niet.
Ik exploiteer geen gruwelen om een religie te pushen. Groot verschil.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als jij geen fruitmand hebt gestuurd of de familie van de slachtoffers een hart onder riem hebt gestoken wil ik je hier niet over horen eigenlijk. Even goede vrienden.²
Mag ik de adressen van jou? Zet ze hier maar neer, dan kan iedereen een fruitmand of een bloemetje sturen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als jij geen fruitmand hebt gestuurd of de familie van de slachtoffers een hart onder riem hebt gestoken wil ik je hier niet over horen eigenlijk. Even goede vrienden.²
Daar ben ik niet bekend mee, dus ik kan je daar ook geen aanbevelingen in doen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je ook wat boektitels aanraden geschreven door vrouwen of homo's die opgroeien in islamitische theocratieën?
Dat verbaast me niets.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:26 schreef Galvez het volgende:
[..]
Daar ben ik niet bekend mee, dus ik kan je daar ook geen aanbevelingen in doen.
Ik quote slechts de user die zegt daar de doodstraf te krijgen, en hij was vast voor hij atheïst was niet moslim.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ben je nou het uberhaupt in de wet hebben van de doodstraf (nota bene voor zoiets onbenulligs als het verkeerde geloofje hebben) aan het downplayen?
Als dit op appelleren moet gebeuren heeft het natuurlijk geen waarde. Alsof je vrouw maanden om bloemen vraagt en jij er dan pas mee aankomt. Too little too late.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mag ik de adressen van jou? Zet ze hier maar neer, dan kan iedereen een fruitmand of een bloemetje sturen.
Nee, Trump, koning Charles en Willem-Alexander zijn het aan het downplayen met innige banden met KSA.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ben je nou het uberhaupt in de wet hebben van de doodstraf (nota bene voor zoiets onbenulligs als het verkeerde geloofje hebben) aan het downplayen?
Je moet jezelf eens afvragen hoe het komt dat iedereen direct op zijn klompen kon aanvoelen dat het weer een gevalletje radicaal islamitisch terreur is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik voel die behoefte niet. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Ik sta te dienste van de samenleving en het is goed mogelijk dat jij over een stukje wegrijdt die ik deels heb betaald. Dus iets meer respect geven aan mensen zoals ik is helemaal niet zo gek.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet jezelf eens afvragen hoe het komt dat iedereen direct op zijn klompen kon aanvoelen dat het weer een gevalletje radicaal islamitisch terreur is.
Om respect te krijgen zal je die ook moeten geven.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik voel die behoefte niet. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Ik sta te dienste van de samenleving en het is goed mogelijk dat jij over een stukje wegrijdt die ik deels heb betaald. Dus iets meer respect geven aan mensen zoals ik is helemaal niet zo gek.²
Hoeveel fruitmanden heb jij gestuurd?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinigen zo respectvol zijn hier op Fok! als ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:35 schreef -river- het volgende:
[..]
Om respect te krijgen zal je die ook moeten geven.
Eerder een verward persoon zoals hier dan ook het geval is, voor wie/wat of waarvoor je het doet maakt niets uit. Zodra jij zo maar onschuldige mensen om je heen neersteekt dan ben je een debiel want er is geen enkele reden om dit te doen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet jezelf eens afvragen hoe het komt dat iedereen direct op zijn klompen kon aanvoelen dat het weer een gevalletje radicaal islamitisch terreur is.
Gelukkig vind jij dat. Schaam jezelf.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is hysterie!quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:39 schreef Red_85 het volgende:
Er was toch geen enkel bewijs voor dat er terroristen zaten tussen de 'vluchtelingen'?
Weer moslims. Weer uit naam van de islam...
Just saying
Behalve als een vrouw niet zedig gekleed is. Dan zeg je met een hoop mooie woorden en er omheen draaiend dat je daar toch geen respect voor hebt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinigen zo respectvol zijn hier op Fok! als ik.²
Daar kan ik me niet druk om maken hoor vul maar wat anders in waar nodigquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:25 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er mensen waren die zichzelf als Mohammedaan kwalificeerden. Deze term is om meerdere redenen onwenselijk en wordt thans gelukkig zelden meer gebezigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |