En hier de statement van Gallaudet:quote:Op maandag 11 november 2024 21:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Uitgebreide schriftelijke verklaring van Michael Gold.
Geen klokkenluider zo te lezen.![]()
Hij richt zich vooral op het doorbreken van stigma rond UAP, het verbeteren van gegevensverzameling en -analyse, en het belang van samenwerking en transparantie.
[..]
[ x ]
Goede boodschap natuurlijk, maar daarvoor hoeft hij niet te getuigen in een hearing wat mij betreft.
Valt tegen. Wel heel benieuwd naar Gallaudet. Ik had graag anderen willen zien.quote:Op maandag 11 november 2024 21:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Uitgebreide schriftelijke verklaring van Michael Gold.
Geen klokkenluider zo te lezen.![]()
Hij richt zich vooral op het doorbreken van stigma rond UAP, het verbeteren van gegevensverzameling en -analyse, en het belang van samenwerking en transparantie.
[..]
[ x ]
Goede boodschap natuurlijk, maar daarvoor hoeft hij niet te getuigen in een hearing wat mij betreft.
Hij heeft het over satellietbeelden van UAP die nog niet aan het congres zijn getoond.quote:Op maandag 11 november 2024 22:39 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
En hier de statement van Gallaudet:
https://www.congress.gov/(...)avyRetT-20241113.pdf
Ja dat viel mij ook op, hier mag tijdens de hearing wel even op worden doorgevraagd:quote:Op maandag 11 november 2024 22:52 schreef NoFoksGiven het volgende:
In eerste instantie, was ik wat underwhelmed...
Maar, onder ede, verklaren dat AARO desinformatie verspreid, is een goede start.
quote:...
I say this as a first-hand witness to such disinformation. During a meeting with the then
acting AARO director and his senior staff earlier this year, I was the object of an hours-long
influence operation which attempted to convince me of the validity of the severely flawed
historical records report, question well known UAP reports such as the U.S.S. Nimitz “tic tac”
encounter, and disparage several former government authorities who have published and
spoken publicly about their knowledge of U.S. government UAP programs. If AARO is attempting
to repeat the illegal and unethical DoD disinformation efforts involving UAP in the past,
Congress should be gravely concerned.
...
Deze hearing gaat dus niet over nieuwe first-hand bombshell getuigenissen, maar om het congress ervan te doordringen dat er overclassificatie is en informatie wordt achter gehouden.quote:Hier is een korte samenvatting van de kernpunten van de vier verklaringen:
Michael Gold: Gold benadrukt de noodzaak om het stigma rondom UAP's te doorbreken om wetenschappelijke vooruitgang mogelijk te maken. Hij roept NASA op tot een leidende rol in het verzamelen en openbaar maken van UAP-gegevens, en pleit voor internationale samenwerking. Daarnaast stelt hij voor dat NASA en de FAA een systeem ontwikkelen om meldingen van civiele piloten over UAP's te registreren en te analyseren.
Tim Gallaudet: Gallaudet beschrijft een verontrustende cultuur van over-classificatie en geheimhouding rondom UAP's. Hij wijst op risico's voor zowel militaire als civiele luchtvaartveiligheid en roept op tot meer transparantie. Hij ondersteunt wetgeving die een onafhankelijke beoordeling van UAP-informatie mogelijk maakt en pleit voor een "whole-of-government"-aanpak om UAP-onderzoek en -beleid te coördineren.
Luis Elizondo: Elizondo stelt dat de VS en mogelijk andere landen geavanceerde UAP-technologie bezitten, maar dat deze technologieën buiten de publieke en overheidscontrole worden gehouden. Hij roept op tot een nationaal UAP-strategieplan, bescherming voor klokkenluiders en meer transparantie om het vertrouwen in de overheid te herstellen. Hij waarschuwt voor een cultuur van intimidatie en geheimhouding die de waarheid over UAP's onderdrukt.
Michael Shellenberger: Shellenberger stelt dat het Amerikaanse ministerie van Defensie en inlichtingendiensten mogelijk informatie over UAP’s achterhouden voor het Congres, wat volgens hem een schending is van de grondwettelijke plicht tot transparantie. Hij pleit voor versterkte klokkenluidersbescherming, meer toezicht door het Congres en de UAP Disclosure Act om volledige transparantie af te dwingen. Hij benadrukt dat openheid over UAP's essentieel is voor democratie en nationale veiligheid.
Elk van de vier benadrukt de noodzaak van transparantie, maar vanuit hun eigen ervaring en perspectief.
Grote woorden.quote:Op woensdag 13 november 2024 08:40 schreef alpeko het volgende:
Wie is Matt Ford?
[ x ]
Zou wel leuk zijn als Kirkpatrick de deksel op zijn neus krijgt.
Een openbare hoorzitting. Disclosure duurt altijd nog een paar jaar. Ook over een paar jaar.quote:Op woensdag 13 november 2024 16:00 schreef Parafernalia het volgende:
Er is vandaag een disclosure hoorde ik?
Ik hoor het ook al ruim 20 jaar sinds ik het volgquote:Op woensdag 13 november 2024 16:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een openbare hoorzitting. Disclosure duurt altijd nog een paar jaar. Ook over een paar jaar.
Wilde net gaan vragen of iemand een linkje heeft.quote:
Mace was (onduidelijk door wie) verzocht de term niet te gebruiken maar ze deed het doelbewust toch. Begreep ik nou goed dat er wel records van dat programma zijn en dat er dan dus is gelogen?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:05 schreef Discombobulate het volgende:
Is Immaculate Constellation al publiek? Het ligt daar gewoon op dit moment.
Het is opgenomen in het congres record. En er lagen 12 pagina's voor de mensen. Maar wij kennen toch alleen puur de titel? Niets is toch nog online?quote:Op woensdag 13 november 2024 19:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mace was (onduidelijk door wie) verzocht de term niet te gebruiken maar ze deed het doelbewust toch. Begreep ik nou goed dat er wel records van dat programma zijn en dat er dan dus is gelogen?
Ik ben gestopt, moet nog een stukje, eerst wat andere dingen. Ik moet alles nog eens goed doornnemen komende dagen, maar van wat ik gehoord heb was het echt wel interessant.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik moest voorrang geven aan het Sinterklaasjournaal hier thuis..
Even bijlezen. Het is afgelopen nu toch?
quote:Op woensdag 13 november 2024 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is opgenomen in het congres record. En er lagen 12 pagina's voor de mensen. Maar wij kennen toch alleen puur de titel? Niets is toch nog online?
SPOILER: Samenvatting van het documentOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 13-11-2024 20:34:24 ]Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
Inderdaad. Iedere debunker kan wel doen alsof dit niets voorsteld, maar ik vind dit toch wel weer een moment hoor.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:43 schreef Discombobulate het volgende:
Veel high res beelden aldus Schellenberger, maar allemaal niet voor het publiek.![]()
Wel echt bizar dat dit onder ede allemaal verteld wordt. Zou het dan toch...
En Elizondo nogmaals over de crash retrieval black box programs. Onder ede nota bene.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedere debunker kan wel doen alsof dit niets voorsteld, maar ik vind dit toch wel weer een moment hoor.
[ link | afbeelding ]
Volgende week (19 nov) alweer een hearing. Eerst closed session daarna open.quote:
Dat de NOS er aandacht aan besteed is toch ook wel wat. Even compleet hier neerzetten anders lezen mensen eroverheen:quote:Op donderdag 14 november 2024 18:26 schreef NatteLont het volgende:
Het was interessant gisteren. Maar niet spectaculair. Het enige artikel dat ik vond in de Nederlandse media vandaag was dit.
Jullie nog iets anders gevonden? Ik had dit keer meer nieuws hierover in de Nederlandse media verwacht.
Misschien na de 19e?
quote:
NOS Nieuws. gisteren, 22:24
Nieuwe hoorzitting in Amerikaans Congres over ufo's
Het Amerikaanse Congres heeft een hoorzitting gehouden over ufo's. Het doel van de zitting was om de geheimzinnigheid rond dit onderwerp weg te nemen, zo verklaarde de Republikeinse commissievoorzitter Nancy Mace. Toch bleven veel vragen onbeantwoord.
In de zitting werd niet de term ufo gebruikt, maar UAP's: unidentified anomalous phenomena (ongeďdentificeerde afwijkende verschijnselen). Deze term omvat waarnemingen van objecten in de lucht, op zee of in de ruimte waarvan de herkomst of aard onbekend is.
Vier getuigen werden in de zitting opgeroepen om vragen te beantwoorden, onder wie een gepensioneerde marinier. Hij vertelde over zijn eerste ufowaarneming tijdens een oefening, enkele jaren geleden.
Tim Gallaudet verklaarde dat hij na het incident een e-mail ontving met een video van de waarneming. In de begeleidende tekst werd gesproken over een object met vliegkenmerken die "nog nooit eerder in ons arsenaal waren gezien". Gallaudet voegde toe dat de e-mail de volgende dag zonder uitleg uit zijn inbox verdween, evenals uit de inboxen van andere ontvangers.
'UAP's bestaan echt'
Een andere spreker was Luis Elizondo, voormalig medewerker van het ministerie van Defensie. Zelf zegt hij dat hij tijdens zijn werk destijds gevoelige informatie tot zijn beschikking had. "Laat ik duidelijk zijn, UAP's bestaan echt", zei hij aan het begin van zijn betoog.
Hij verklaarde dat geavanceerde technologieën, niet afkomstig van de Amerikaanse of andere overheden, wereldwijd gevoelige militaire installaties observeren. Volgens Elizondo beschikken de VS en andere landen ook over geavanceerde UAP-technologie, die niet te vergelijken is met enige huidige technologie.
Een voormalig NASA-medewerker deed een oproep aan NASA om een grotere rol te spelen in het UAP-debat, en stelde voor dat NASA symposia organiseert over dit fenomeen.
Een opvallend moment was de beschrijving van een video door journalist Michael Shellenberger. Hij ontving een video van een klokkenluider via een beveiligd netwerk van het ministerie van Defensie. Het was een video van ongeveer dertien minuten in hoge kwaliteit en kleur, waarop een witte bolvormige UAP te zien zou zijn die uit de oceaan opduikt, zo'n 32 kilometer voor de kust van Koeweit.
"De beelden, vanuit een helikopter gefilmd, tonen hoe halverwege de video een tweede bol verschijnt, die kort in beeld komt en snel weer verdwijnt."
Reeks hoorzittingen
De hoorzitting was de tweede in een reeks. Tijdens de eerste zitting in 2022 concludeerde het Congres dat er binnen de Amerikaanse overheid een doofpotaffaire rond ufo's bestaat. Tegelijk zei een Pentagon-topman in die hoorzitting ook dat er voor de meeste waarnemingen door grondige analyse uiteindelijk wel een verklaring te vinden is. Voor een klein aantal voorvallen geldt dat niet, zei hij.
Het onderwerp houdt de Amerikaanse politiek al langer bezig. Zo was er eerder ook een hoorzitting in het Pentagon, en in 2023 stelde de Amerikaanse ruimteorganisatie NASA een speciale directeur aan voor UAP's. In 2021 publiceerde het Pentagon een rapport over onverklaarbare vliegende objecten.
De volledige hoorzitting van vanmiddag staat op YouTube:
Bekijk deze YouTube-video
Ben wel echt heel benieuwd naar die video die Schellenberger gezien heeft.quote:Op donderdag 14 november 2024 19:04 schreef RJ125 het volgende:
[..]
Dat de NOS er aandacht aan besteed is toch ook wel wat. Even compleet hier neerzetten anders lezen mensen eroverheen:
[..]
Beetje aan het zoeken. Hier de Telegraaf. Achter een betaalmuurtje helaas. Ik zou persoonlijk graag zien dat Nederland een beetje opveert van dit hele gebeuren. Ik wil wel eens een keer gaan meemaken dat mensen die niets met deze materie hebben en-masse om me heen hierover beginnen te praten.quote:Op donderdag 14 november 2024 19:04 schreef RJ125 het volgende:
[..]
Dat de NOS er aandacht aan besteed is toch ook wel wat. Even compleet hier neerzetten anders lezen mensen eroverheen:
[..]
UAP's bestaan echt, aldus Elizondo.quote:Op donderdag 14 november 2024 19:04 schreef RJ125 het volgende:
[..]
[..]
Wanneer Amerika nog steeds te nuchter is voor dit onderwerp dan is Nederland dat al helemaal. Ik begin niet eens gesprekken met vrienden over dit onderwerp, kansloos namelijk. Wel fijn dat de NOS überhaupt hier iets over heeft bericht. Maar zolang een Musk of Trump hier niets baanbrekends over meldt zal het niet bij het grote publiek opgepakt worden vrees ik.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:32 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Beetje aan het zoeken. Hier de Telegraaf. Achter een betaalmuurtje helaas. Ik zou persoonlijk graag zien dat Nederland een beetje opveert van dit hele gebeuren. Ik wil wel eens een keer gaan meemaken dat mensen die niets met deze materie hebben en-masse om me heen hierover beginnen te praten.
Trump zet nu wel mensen op hoge posities die het UAP onderwerp niet schuwen. Hij zal het niet met die reden doen, maar het kan wel helpen.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wanneer Amerika nog steeds te nuchter is voor dit onderwerp dan is Nederland dat al helemaal. Ik begin niet eens gesprekken met vrienden over dit onderwerp, kansloos namelijk. Wel fijn dat de NOS überhaupt hier iets over heeft bericht. Maar zolang een Musk of Trump hier niets baanbrekends over meldt zal het niet bij het grote publiek opgepakt worden vrees ik.
quote:"[..] but objects that demonstrate technologies that seem to defy the laws of physics and capabilities that we don't have as the world's superpower."
Omdat we kuddedieren zijn.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar zolang een Musk of Trump hier niets baanbrekends over meldt zal het niet bij het grote publiek opgepakt worden vrees ik.
Als die niet officieel vrijgegeven wordt hoop ik dat de video toch gelekt wordt door de betreffende klokkenluider.quote:Op donderdag 14 november 2024 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben wel echt heel benieuwd naar die video die Schellenberger gezien heeft.
Daarvoor zit het (nog) teveel in een doofpot, maar het onderwerp wordt wel al serieuzer genomen als ik het NOS en Telegraaf artikel lees. Het Telegraaf artikel is wel wat uitgebreider en interessanter. Ik kan het hele artikel hier in een spoiler plaatsen, maar denk dat dat niet mag.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:32 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Beetje aan het zoeken. Hier de Telegraaf. Achter een betaalmuurtje helaas. Ik zou persoonlijk graag zien dat Nederland een beetje opveert van dit hele gebeuren. Ik wil wel eens een keer gaan meemaken dat mensen die niets met deze materie hebben en-masse om me heen hierover beginnen te praten.
Nederland is al heel lang niet nuchter meer voor eender welk onderwerp ze voor hun kiezen krijgen via de media om over te bakkeleien. Tijden zijn veranderd. Gooi het maar groot in de mixer en heeft iedereen ineens een UAP vlaggetje als avatar op FOK.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wanneer Amerika nog steeds te nuchter is voor dit onderwerp dan is Nederland dat al helemaal.
En toevallig is het laatste AARO rapport ook verschenen, net na de hearing en net voor volgende hearing waar zij het onderwerp zijn...Ik heb het laatste ODNI rapport helaas nog niet gelezen, dus kan er nog niets over zeggen.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Volgende week (19 nov) alweer een hearing. Eerst closed session daarna open.
Specifiek over AARO.
[ x ]
quote:“There are interesting cases that I — with my physics and engineering background and time in the [intelligence community] — I do not understand and I don’t know anybody else who understands,”
Zeer weinig in de Europese en Nederlandse media dus.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Titel voor het volgende topic right here:
'Pentagon: UFO's zijn niet van buitenlandse mogendheden'
NOS wel weer met een stukje.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:11 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Zeer weinig in de Europese en Nederlandse media dus.
quote:Bij 21 gevallen is aanvullende data en analyse vereist. Kosloski noemde sommige hiervan "interessante gevallen die ik met mijn achtergrond in natuurkunde en techniek en mijn met ervaring bij de inlichtingendiensten niet begrijp". Hij zei ook niemand anders te kennen die ze begrijpt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |