Hij had een goed betaalde baan bij Defensie. In het interview met Coulthart verteld zijn vrouw erover dat ze na zijn vertrek daar moesten verhuizen uit hun huis naar een trailer..quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:27 schreef Sjemmert het volgende:
Wat vinden jullie van die Elizondo ik geloof eerlijk gezegd niet dat die man weet waar die over praat. Heb meer het idee dat hij gwn wil cashen op zijn boek.
De wereld is na een betrekkelijke rust weer onrustiger geworden en dat kan inderdaad invloed hebben. Maar je vraagt je toch steeds meer af waar de grens tussen publiek en privaat zit en wie welke informatie bezit en steeds meer ontstaat het beeld dat door de private sector essentiële info achtergehouden wordt. Lue noemde die bedrijven ook bij naam. Daar zit een flink spanningsveld en het lijkt me niet helemaal ongevaarlijk om daar in te spitten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:36 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Tegendruk lijkt mij een logisch gevolg. Dat is al sinds de vijftiger jaren het geval omdat kennelijk iedereen achter deze vermeende technologie zou kunnen aanzitten. Inclusief Rusland, China etc. En destijds zaten we midden in een nucleaire wapenwedloop en een ruimtevaart wedloop. Sinds de val van de Berlijnse muur kwam er wat rust in de wereld die inmiddels weer is opgelaaid. Helaas. Ik ben geneigd in alles wat er nu tegelijkertijd gebeurd in de wereld een verband te zoeken/zien.
Ik meen dat o.a. Stephen Bassett het in dit licht wel eens heeft gehad over al dan niet vrijspraak of geheimhouding van lieden op hoge posities die in het verleden dingen zouden hebben gedaan die wettig het daglicht niet kunnen verdragen. Het wellicht zelfs ontvoeren en/of ombrengen van personen of wetenschappers. Tot oorlogshandelingen ivm UAP. Stel je voor het mogelijk neerstorten of neerhalen van UAP ver buiten haar landsgrenzen waar direct het Amerikaanse leger op af ging om UAP te bergen of stelen voor de technologie. Veel mensen op hoge posities in dit verband zijn inmiddels overleden. Dus word het misschien relatief veilig geacht om in deze tijd te handelen omdat verantwoording beter is te verdelen en uiteindelijk teniet kan worden gedaan. Zaken zijn verjaard en eventueel schuldigen zijn overleden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En er zijn wss decennia lang illegaal belastingcenten weggesluist, congress niet ingelicht etc etc allemaal dingen waar in principe vervolgingen uit kunnen voort vloeien lijkt mij ? Denk dat daar ook een probleem ligt voor de hoge bomen die daar verantwoordelijkheid voor zijn geweest.
Die privatisering zien we wereldwijd gebeuren op allerlei gebied. Niet alleen maar ivm wapens en/of UAP. Maar ook onze gezondheid, voedselvoorziening, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van denken, inperking individualisme, directe inmenging van ons en over ons privé-leven, werk, geld, woning, vervoer, onze steeds meer gestuurde en veranderende sociologie, biologie, klimaat gezeur, politiek etc. De wereld veranderd steeds meer in een streng gecontroleerde bijenkorf met raten. Daar komt dan ook nog de A.I. bij. Wie of wat erachter zit en met welk doel daar kun je over filosoferen en van mening verschillen. Maar mijns inziens voegen al deze aspecten van een haast onnatuurlijk snel veranderende wereld de laatste 5-10 jaar, dus inclusief het vraagstuk UAP, zich op een bepaald moment op een hoogtepunt samen (?) voor -een- conclusie. Niets aan de gebeurtenissen van de afgelopen jaren lijkt mij zomaar "random", en is samen te vatten in het woord: "haast". Maar dat is persoonlijke perceptie.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De wereld is na een betrekkelijke rust weer onrustiger geworden en dat kan inderdaad invloed hebben. Maar je vraagt je toch steeds meer af waar de grens tussen publiek en privaat zit en wie welke informatie bezit en steeds meer ontstaat het beeld dat door de private sector essentiële info achtergehouden wordt. Lue noemde die bedrijven ook bij naam. Daar zit een flink spanningsveld en het lijkt me niet helemaal ongevaarlijk om daar in te spitten.
Ik moest ook denken aan Eisenhower en zijn speech uit 1961:
Benieuwd of dit tot verandering bij AARO leidt.quote:Today, Dr. Jon T. Kosloski arrived on detail from the National Security Agency to be appointed as the director of the All-domain Anomaly Resolution Office.
[..]
As the AARO director, Dr. Kosloski will head DoD's efforts, in coordination with the Intelligence Community, to minimize technical and intelligence surprise by synchronizing scientific, intelligence, and operational detection, identification, attribution, and mitigation of unidentified anomalous phenomena (UAP) in the vicinity of national security areas.
Under his leadership, AARO will continue to examine the U.S. government historical record relating to UAP, as well as efforts to declassify and release UAP-related records to the greatest extent possible.
Voorgezeten door een 'female member of congress'. Aangezien hij geen naam noemt zal ze wel een democraat zijn. Gillibrand?quote:"One of our female members of Congress will be chairing that committee and we're going to get to the bottom of a lot of things. We're going to call some people in and they're going to point some fingers and they're going to names some names, so I say let's get it on."
Meh. Ik denk niet dat het gaat om cashen voor z'n boek. Geen idee waar ze mee bezig zijn. Het duurt allemaal veel te lang. Voor mij is het oude gecontroleerde koek. Als je alle klokkenluiders tot 30 jaar terug allemaal meeneemt en ernaast zet, dan is dit waar ze vandaag mee komen aanzetten allemaal nogal saai om aan te horen. Wanneer Elizondo of Mellon of Grush vandaag iets vertellen, dan is dat geen nieuws maar een soort poging tot bevestiging van oude koek. De interviews met dozijnen aan klokkenluiders in de afgelopen decennia in allerlei hoge posities vertellen een gigantisch verhaal. Niet dat je daarmee weet hoe de vork in UAP wereld in de steel zit want uiteindelijk heb je keihard bewijs nodig voor al deze beweringen. Ook onze vrienden Luis en Chris komen niet met echte bewijzen. We hebben helemaal niets aan die UAP filmpjes. Er is geen disclosure geweest. Hoe hard sommigen dat ook roepen. Disclosure is voor mij dat iedereen inclusief je hele familie, vriendenkring, je buren, collega's etc.in een lichte paniek verkeren en steeds de tv aan zetten voor het laatste nieuws erover. Een soort 9/11 achtige happening. Dat heel FOK vol staat met topics erover. Dat er in alle landen ter wereld een persconferentie over wordt gegeven. Dat is disclosure. Niet een boekje van Loe op Bolpuntcomquote:Op maandag 26 augustus 2024 09:27 schreef Sjemmert het volgende:
Wat vinden jullie van die Elizondo ik geloof eerlijk gezegd niet dat die man weet waar die over praat. Heb meer het idee dat hij gwn wil cashen op zijn boek.
Tot zover zeer vermakelijk, morgen het laatste half uur luisteren...dit weekend starten met z'n boek!quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:17 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Ik ga komende week de podcast luisteren in de auto, ben benieuwd.
Het boek heb ik inmiddels uit. Ik vind het boek niet echt anders dan al die andere boeken over dit fenomeen. Het merendeel of een groot deel van het boek is een herhaling van oude zaken die al in andere werken zijn belicht en een meer gedetailleerd verslag van wat er in de afgelopen jaren al in de media en interviews aan bod is gekomen. Niks echt nieuws waarvan ik zou denken nou dat is fascinerend of interessant.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 18:06 schreef Discombobulate het volgende:
Wat vinden we Van Elizondo's boek? Mensen het al uit?
quote:Er is een update geplaatst bij De UFO's van Soesterberg door Bram Roza.
Streamen via NPO
Ik was in de veronderstelling dat De UFO's van Soesterberg pas volgende week op NPO2extra zou verschijnen maar zo te zien is de boel wat verschoven. Hij draait dus vanavond om 20:30 uur al! Maar gelukkig ook op andere dagen, namelijk:
4 september om 20:30 uur
5 september om 13:05 uur
6 september om 14:50 uur
8 september om 08:10 uur
10 september om 06:35 uur
Dus mocht je de eerste Nederlandse Ufo doc nog niet gezien hebben, of ken je mensen die hem vast interessant vinden. Laat ze dan kijken via NPO.nl of de NPO app en dirigeer ze naar NPO2extra!
Ik ben nog niet ver genoeg in het boek om mijn review te geven, wel alle (spoiler) podcasts al geluisterd (Talk is Jericho, Joe Rogan, That UFO Podcast) en het interview met RosCO.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:42 schreef Zefi het volgende:
[..]
Het viel me wel op dat Elizondo vooral de neiging heeft UAP’s als kwaadaardig en een bedreiging neer te zetten (vooral in hoofdstuk 17). Of hij die overtuiging heeft laat hij in het midden zegt hij, maar het is duidelijk op te maken uit zijn tekst: Hij noemt vooral voorbeelden op voor het scenario dat ze een bedreiging vormen zonder tegenvoorbeelden te noemen (die er wel zijn), terwijl hij bij het scenario dat ze goedaardig zijn dat meteen probeert te weerleggen met tegenvoorbeelden. Het argument van Steven Greer hierover vind ik dan toch wel sterker: die stelt dat als ze kwaadaardig zijn en ons willen binnenvallen dan hadden ze dit allang en makkelijk kunnen doen gezien hun technologische superioriteit/voorsprong. Maar goed, dit is mijn mening over het boek en ben benieuwd naar die van anderen die het gelezen hebben.
Net afgeluisterd, goede podcast inderdaad, die Kurt is zo ontzettend slim niet normaal. Elizondo is ook out of his league bij hem.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:45 schreef Dutchguy het volgende:
Nog een lang interview. Zelf nog niet gekeken maar dit kanaal vind ik sowieso interessant:
Ik vind het verhaal over de dreiging wel logisch. Het is een dreiging omdat we niet weten wat het is, maar we zien het wel in ons luchtruim dingen doen die wij niet kunnen. We kennen de intentie niet.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:42 schreef Zefi het volgende:
[..]
Maar goed, dit is mijn mening over het boek en ben benieuwd naar die van anderen die het gelezen hebben.
Ik heb eerst de Joe Rogan Podcast geluisterd, en daarna de Talk is Jericho podcast (die is opgenomen voor Joe Rogan) en het viel me inderdaad op dat het letterlijk 1 op 1 dezelfde teksten en anekdotes waren. Niet dat het verkeerd is ofzo, maar het voelt wel ingestudeerd.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Begin wel een beetje Elizondo moe te worden inmiddels merk ik, het is veel dezelfde teksten die hij bij de verschillende interviews eruit gooit. Niet onlogisch want het is voor verschillende doelgroepen, maar voor mij niet meer zo interessant.
[..]
I
Hij heeft wel goed de ronde gemaakt bij diverse nieuwskanalen, dus wat dat betreft krijgt hij zijn boodschap wel door.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:43 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Ik heb eerst de Joe Rogan Podcast geluisterd, en daarna de Talk is Jericho podcast (die is opgenomen voor Joe Rogan) en het viel me inderdaad op dat het letterlijk 1 op 1 dezelfde teksten en anekdotes waren. Niet dat het verkeerd is ofzo, maar het voelt wel ingestudeerd.
Nice, vanmiddag ff checken!quote:Op woensdag 4 september 2024 20:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Docu UFO's van Soesterberg NU gratis live te bekijken op NPO2extra: https://npo.nl/start/live?channel=NPO2+Extra
[..]
Herkenbaar. Die herhaling begint voor mij ook redelijk saai te worden. Het is waarschijnlijk met opzet min of meer hetzelfde verhaal. Zodat niemand het kan missen of er omheen kan. Ken je mensen die werkelijk geen moer geven om verhalen over UFO's? Waarschijnlijk is het juist voor hen bedoeld. Ook zij zullen hier en daar wat van het verhaal hebben meegekregen. Wanneer er een Disclosure plaats zal vinden dan zijn ook zij voorbereid op dergelijk nieuws. Misschien wel om een soort ongewenst schok effect in de samenleving te verminderen? Ik ken bijvoorbeeld een paar mensen die waarschijnlijk niet meer naar buiten durven als blijkt dat UFO's echt bestaan. Je zal ook een stortvloed van mensen gaan krijgen die hun belevenissen ivm UFO's en eventuele ontvoeringen dan openbaar durven maken. Of die nu waar zijn of niet doet dan totaal niet meer ter zake.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:43 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
het viel me inderdaad op dat het letterlijk 1 op 1 dezelfde teksten en anekdotes waren. Niet dat het verkeerd is ofzo, maar het voelt wel ingestudeerd.
De 747 in King Tut's tombe heb ik al een keer of 5 gehoordquote:Op vrijdag 6 september 2024 09:43 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Ik heb eerst de Joe Rogan Podcast geluisterd, en daarna de Talk is Jericho podcast (die is opgenomen voor Joe Rogan) en het viel me inderdaad op dat het letterlijk 1 op 1 dezelfde teksten en anekdotes waren. Niet dat het verkeerd is ofzo, maar het voelt wel ingestudeerd.
Kurt is inderdaad erg scherp in zijn vragen. Gaat meteen op zijn doel af. Meestal pakt dat goed uit. Destijds bij Linda Moulton Howe niet, die kon dat bepaald niet handelen. Maar goed dat er ook op dit onderwerp podcasters zijn die hun gasten scherp ondervragen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Net afgeluisterd, goede podcast inderdaad, die Kurt is zo ontzettend slim niet normaal. Elizondo is ook out of his league bij hem.
Begin wel een beetje Elizondo moe te worden inmiddels merk ik, het is veel dezelfde teksten die hij bij de verschillende interviews eruit gooit. Niet onlogisch want het is voor verschillende doelgroepen, maar voor mij niet meer zo interessant.
[..]
Ik vind het verhaal over de dreiging wel logisch. Het is een dreiging omdat we niet weten wat het is, maar we zien het wel in ons luchtruim dingen doen die wij niet kunnen. We kennen de intentie niet.
Ik ben op de helft van het boek blijven steken. In de vakantie lukte het om er tijd voor te maken, maar ik ben eigenlijk geen lezer. Ik kan wellicht beter het luisterboek halen, voor tijdens een wandeling.
Zeker de moeite waard! Echt een super presentatiequote:Op vrijdag 6 september 2024 10:02 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Hij heeft wel goed de ronde gemaakt bij diverse nieuwskanalen, dus wat dat betreft krijgt hij zijn boodschap wel door.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik ben nu eigenlijk vooral benieuwd of het UAP verhaal meer tractie krijgt en spin-off.
Vind die Malmgren ook erg interessant om nu te volgen. Enorme carrière als diplomaat en presidentieel adviseur, en is nu niet bang om het over UAP's te hebben.
[ x ]
De video die hij hier aanbeveelt (van zijn dochter Pippa Malmgren) is echt heel sterk. Bredere kijk op de 'spacerace' die er nu plaatsvind, en in het tweede deel gaat ze in op de werkelijkheid van UAP's.
[ link | afbeelding ]
Echt de moeite waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |