Ze bestellen ook niet bij een chinees. 90% van wat op bol.com staat is chinese meuk. Blijkbaar heb je niet echt door wat voor troep er dagelijks rondgebracht wordt en hoeveel busjes er gemiddeld door de straat rijden per dag (hier komt PostNL bijvoorbeeld 3 keer per dag met pakketdienst door de straat, DHL meestal 2 keer en dan vaak ook nog wel 1 of 2 anderen, efficiëncie bestaat niet in deze markt).quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Als snelheid daar doorslaggevend zou zijn, bestellen ze niet bij een Chinees. Prijs is daar key, onvoorspelbaarheid van de bezorging inherent (en dus blijkbaar minder van belang). Bovendien is voor PostNL door de reciproque vergoedingssystematiek de Chinese pakkettenstroom sterk verlieslatend, dus je zag al tijdens AliExpress dat die überhaupt niet meer thuisbezorgd worden.
Uiteindelijk is de burger die grote vervuiler, er wordt altijd vervuild in dienst van afnemers, uiteindelijk de burgers. De burgers zijn dus exact waar je moet wezen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 20:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ach als toch vrij linkse rakker geloof ik wel dat de bezorgmarkt vanzelf wat naar beneden zal gaan. Er wordt nu nog met best veel geld verliesgevende business modellen in stand gehouden. Maar dat begint ook alweer af te nemen. Zie bijvoorbeeld flitsbezorging. Dat is echt alweer op terugtocht.
Ik weet niet of extra heffen op bezorgen zon goed idee is. Pak liever grote vervuilers aan in plaats van nog maar een keer de burger voor het probleem laten opdraaien.
Nee het is niet het invididu dat de vervuiling veroorzaakt. Dat zijn toch echt de DHL's van deze wereld, je zegt zelf al dat ze winst maken dan kun je daar dus prima de kosten neerleggen. Voor wie is de pakketbezorging er nou echt, voor de mensen die prima zonder kunnen of voor de bedrijven die letterlijk alleen bestaan omdát ze dat doen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de burger die grote vervuiler, er wordt altijd vervuild in dienst van afnemers, uiteindelijk de burgers. De burgers zijn dus exact waar je moet wezen.
En pakketdienst is niet bepaald verlieslatend: DHL maakt 6 miljard winst. Ook PostNL maakt ondanks de enorm verlieslatende postbezorgtak gewoon nog 9 miljoen winst, de hoeveelheid pakketten groeit elk kwartaal ook nog.
Jawel hoor, ik heb ook gewoon een huis. Daar rijden dan wat busjes rond ja, driemaal een PostNL bus wil overigens niet bijzonder veel zeggen over de efficiëntie van de rittenplanning.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze bestellen ook niet bij een chinees. 90% van wat op bol.com staat is chinese meuk. Blijkbaar heb je niet echt door wat voor troep er dagelijks rondgebracht wordt en hoeveel busjes er gemiddeld door de straat rijden per dag (hier komt PostNL bijvoorbeeld 3 keer per dag met pakketdienst door de straat, DHL meestal 2 keer en dan vaak ook nog wel 1 of 2 anderen,
Het is juist de key driver, volgens vele onderzoeken. Een voorbeeldje:quote:efficiëncie bestaat niet in deze markt).
https://www.researchgate.(...)Z2UiOiJfZGlyZWN0In19quote:The research results also contribute to the managerial practice in the field of courier services. Based on the developed model, the author formulated the recommendations for the improvement of the courier service quality in the e-commerce sector. The priority area of the service quality should be the efficient and fast order processing, as it depends on many different factors related to the technical and functional quality, and at the same time influences other factors determining the courier service quality. The study revealed that the aspects concerning communication, contact, and the responsiveness of courier company employees were particularly important in the context of ensuring a high courier service quality. These factors highly impact other factors, including the timeliness and effectiveness of delivery, but also the efficient and fast order processing, and, consequently, affect the positive relationships with customers. Therefore, companies providing courier service should try and develop interpersonal and communication skills of employees directly working with clients. Particular attention should be paid the most important factors of the courier service quality from the perspective of all stakeholders— the timeliness of delivery and effectiveness of delivery—which strongly depend on other factors and, therefore, are susceptive to changes. To ensure on-time and efficient delivery of parcels, courier companies should continue to invest in the development of their infrastructure (in particular, the network of pick-up-drop-off points) and modern information technology providing access to mobile and personalised service. It is imperative to implement solutions aimed at the further automation of courier service and the use of artificial intelligence to shorten the time of service delivery. Under conditions of increasing competitiveness in the courier market, the priority strategic objective is to retain and attract new customers. The study results confirmed that the positive relationships and the customer experience with courier service also affect the service quality; therefore, courier companies should offer added value to customers.
Dat ligt een beetje aan de scope van je stakeholders. Als daar zaken als vervuiling of onveiligheid onder zouden vallen, dan kan de overheid daar prima zowel een facilitaire als handhavende rol in spelen, respectievelijk door een goede infrastructuur dan wel door bijvoorbeeld low emission zones (die al vrij gemeengoed aan het worden zijn).quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
En dus krijg je geen equilibrium dat voor alle betrokken partijen in balans is.
De kosten voor burgers hoeven niet hoger, alleen die van thuisbezorging. Niet voor het afleveren op een pakkerpunt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 20:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee het is niet het invididu dat de vervuiling veroorzaakt. Dat zijn toch echt de DHL's van deze wereld, je zegt zelf al dat ze winst maken dan kun je daar dus prima de kosten neerleggen. Voor wie is de pakketbezorging er nou echt, voor de mensen die prima zonder kunnen of voor de bedrijven die letterlijk alleen bestaan omdát ze dat doen.
Altijd maar de burger de kosten laten dragen is nou juist het probleem altijd maar de burger pakken in plaats van de bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de uitstoot. Op die manier krijg je uiteraard ook de afkeer van maatregelen om klimaatverandering aan te pakken bij de burger.
Hier hebben in ieder geval bol en coolblue elektrische fietsen met een karretje die ze inzetten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze bestellen ook niet bij een chinees. 90% van wat op bol.com staat is chinese meuk. Blijkbaar heb je niet echt door wat voor troep er dagelijks rondgebracht wordt en hoeveel busjes er gemiddeld door de straat rijden per dag (hier komt PostNL bijvoorbeeld 3 keer per dag met pakketdienst door de straat, DHL meestal 2 keer en dan vaak ook nog wel 1 of 2 anderen, efficiëncie bestaat niet in deze markt).
Is dat dit project? https://www.rtvnoord.nl/p(...)-gaat-niet-meewerkenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 07:57 schreef nostra het volgende:
Kijk, dat zijn betere oplossingen.
https://www.trouw.nl/duur(...)ooglequicksearchbox/
Lijkt het wel op ja. Lekker nimbyën.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 08:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat dit project? https://www.rtvnoord.nl/p(...)-gaat-niet-meewerken
Nou ja, ze hebben in Groningen ook wel enige reden tot skepsis natuurlijk. Het gaat niet enkel om het plaatsen van wat zeecontainers met batterijcapaciteit, maar ook om het onder druk opslaan van perslucht onder de grond. Nou hoeft dat niet per se grote risico's met zich mee te brengen, maar het heeft er de schijn van dat bevolking en lokale overheden totaal niet gekend zijn in dit plan. Dat is op z'n zachtst gezegd niet een hele constructieve manier van handelen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 08:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Lijkt het wel op ja. Lekker nimbyën.
Die Groningers zijn dat wel gewend.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 08:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben in Groningen ook wel enige reden tot skepsis natuurlijk. Het gaat niet enkel om het plaatsen van wat zeecontainers met batterijcapaciteit, maar ook om het onder druk opslaan van perslucht onder de grond. Nou hoeft dat niet per se grote risico's met zich mee te brengen, maar het heeft er de schijn van dat bevolking en lokale overheden totaal niet gekend zijn in dit plan. Dat is op z'n zachtst gezegd niet een hele constructieve manier van handelen.
Nee, is niet die. Delfzijl ligt niet tussen Veendam en Pekela.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 08:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Lijkt het wel op ja. Lekker nimbyën.
In m'n hoofd liggen Delfzijl en de Eemshaven best wel ver uit elkaar, maar het is slechts 18km rijden. En met de steeds verder uitdijende industrie/bedrijventerrein daar wordt de afstand steeds kleiner.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, is niet die. Delfzijl ligt niet tussen Veendam en Pekela.
Deze batterij stond er al, was zelfs al geopend door Jetten maar kon geen aansluiting op het stroomnet krijgen omdat dat te vol was (ironisch genoeg): https://www.trouw.nl/duur(...)a-batterij~bffc1dfa/
Daar vlak in de buurt bouwen ze er nog één: https://economie.groninge(...)egonnen-in-eemshaven
En in Eemshaven (dat is dus wel bij Delfzijl) komt elke 4 dagen een schip met vloeibaar gas uit de VS en zijn ze bezig met blauwe waterstof: https://www.rtvnoord.nl/e(...)-de-lichten-op-groen
Dat gebied wordt de energie-hub van Nederland en misschien wel West-Europa.
Is ergens onderbouwing te lezen want dit kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:11 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De puinhopen van Hugo de Jonge blijven etteren.
Maar dit verhaal toont ook maar weer eens aan dat we ene groot probleem hebben in dit land. De overheid waant zich boven de wet, en komt er mee weg.
De dwangsom is toch geen prikkel, dus laat dan ook maar. Nee, als je met dwangsommen van 100 euro per dag gaat werken is er geen prikkel nee. En het is erg druk want iedereen doet maar vervelend met Woo-tjes over corona. Geen tijd voor, misschien ergens in 2025. Verder toch allang passé jongens, doorlopen. Te gênant voor woorden echt, alsof je met je Maserati gewoon op de invalideparkeerplaats gaat staan omdat de centen je toch niet boeien en de geest van de wet je werkelijk aan je anus oxideert. Als. Over. Heid.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is ergens onderbouwing te lezen want dit kan natuurlijk niet.
We zijn straks verplicht om electrische autos te hebben dus dat probleem lost zich vanzelf op.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De markt zou het oplossen als de overlast en de vervuiling voor de bedrijven een factor was. Maar dat is het dus niet, de rotzooi is voor de wijkbewoners.
Dat is dan weer een daadwerkelijk probleem. Gaat niet gebeuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We zijn straks verplicht om electrische autos te hebben dus dat probleem lost zich vanzelf op.
Neuh, winst gaat voor alles uiteraard.quote:
Dat is de resultante van.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, winst gaat voor alles uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |