abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214812407
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Als snelheid daar doorslaggevend zou zijn, bestellen ze niet bij een Chinees. Prijs is daar key, onvoorspelbaarheid van de bezorging inherent (en dus blijkbaar minder van belang). Bovendien is voor PostNL door de reciproque vergoedingssystematiek de Chinese pakkettenstroom sterk verlieslatend, dus je zag al tijdens AliExpress dat die überhaupt niet meer thuisbezorgd worden.
Ze bestellen ook niet bij een chinees. 90% van wat op bol.com staat is chinese meuk. Blijkbaar heb je niet echt door wat voor troep er dagelijks rondgebracht wordt en hoeveel busjes er gemiddeld door de straat rijden per dag (hier komt PostNL bijvoorbeeld 3 keer per dag met pakketdienst door de straat, DHL meestal 2 keer en dan vaak ook nog wel 1 of 2 anderen, efficiëncie bestaat niet in deze markt).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214812660
Ach als toch vrij linkse rakker geloof ik wel dat de bezorgmarkt vanzelf wat naar beneden zal gaan. Er wordt nu nog met best veel geld verliesgevende business modellen in stand gehouden. Maar dat begint ook alweer af te nemen. Zie bijvoorbeeld flitsbezorging. Dat is echt alweer op terugtocht.

Ik weet niet of extra heffen op bezorgen zon goed idee is. Pak liever grote vervuilers aan in plaats van nog maar een keer de burger voor het probleem laten opdraaien.
pi_214812690
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 20:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ach als toch vrij linkse rakker geloof ik wel dat de bezorgmarkt vanzelf wat naar beneden zal gaan. Er wordt nu nog met best veel geld verliesgevende business modellen in stand gehouden. Maar dat begint ook alweer af te nemen. Zie bijvoorbeeld flitsbezorging. Dat is echt alweer op terugtocht.

Ik weet niet of extra heffen op bezorgen zon goed idee is. Pak liever grote vervuilers aan in plaats van nog maar een keer de burger voor het probleem laten opdraaien.
Uiteindelijk is de burger die grote vervuiler, er wordt altijd vervuild in dienst van afnemers, uiteindelijk de burgers. De burgers zijn dus exact waar je moet wezen.

En pakketdienst is niet bepaald verlieslatend: DHL maakt 6 miljard winst. Ook PostNL maakt ondanks de enorm verlieslatende postbezorgtak gewoon nog 9 miljoen winst, de hoeveelheid pakketten groeit elk kwartaal ook nog.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214812779
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uiteindelijk is de burger die grote vervuiler, er wordt altijd vervuild in dienst van afnemers, uiteindelijk de burgers. De burgers zijn dus exact waar je moet wezen.

En pakketdienst is niet bepaald verlieslatend: DHL maakt 6 miljard winst. Ook PostNL maakt ondanks de enorm verlieslatende postbezorgtak gewoon nog 9 miljoen winst, de hoeveelheid pakketten groeit elk kwartaal ook nog.
Nee het is niet het invididu dat de vervuiling veroorzaakt. Dat zijn toch echt de DHL's van deze wereld, je zegt zelf al dat ze winst maken dan kun je daar dus prima de kosten neerleggen. Voor wie is de pakketbezorging er nou echt, voor de mensen die prima zonder kunnen of voor de bedrijven die letterlijk alleen bestaan omdát ze dat doen.
Altijd maar de burger de kosten laten dragen is nou juist het probleem altijd maar de burger pakken in plaats van de bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de uitstoot. Op die manier krijg je uiteraard ook de afkeer van maatregelen om klimaatverandering aan te pakken bij de burger.
pi_214812817
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze bestellen ook niet bij een chinees. 90% van wat op bol.com staat is chinese meuk. Blijkbaar heb je niet echt door wat voor troep er dagelijks rondgebracht wordt en hoeveel busjes er gemiddeld door de straat rijden per dag (hier komt PostNL bijvoorbeeld 3 keer per dag met pakketdienst door de straat, DHL meestal 2 keer en dan vaak ook nog wel 1 of 2 anderen,
Jawel hoor, ik heb ook gewoon een huis. Daar rijden dan wat busjes rond ja, driemaal een PostNL bus wil overigens niet bijzonder veel zeggen over de efficiëntie van de rittenplanning.

quote:
efficiëncie bestaat niet in deze markt).
Het is juist de key driver, volgens vele onderzoeken. Een voorbeeldje:

quote:
The research results also contribute to the managerial practice in the field of courier services. Based on the developed model, the author formulated the recommendations for the improvement of the courier service quality in the e-commerce sector. The priority area of the service quality should be the efficient and fast order processing, as it depends on many different factors related to the technical and functional quality, and at the same time influences other factors determining the courier service quality. The study revealed that the aspects concerning communication, contact, and the responsiveness of courier company employees were particularly important in the context of ensuring a high courier service quality. These factors highly impact other factors, including the timeliness and effectiveness of delivery, but also the efficient and fast order processing, and, consequently, affect the positive relationships with customers. Therefore, companies providing courier service should try and develop interpersonal and communication skills of employees directly working with clients. Particular attention should be paid the most important factors of the courier service quality from the perspective of all stakeholders— the timeliness of delivery and effectiveness of delivery—which strongly depend on other factors and, therefore, are susceptive to changes. To ensure on-time and efficient delivery of parcels, courier companies should continue to invest in the development of their infrastructure (in particular, the network of pick-up-drop-off points) and modern information technology providing access to mobile and personalised service. It is imperative to implement solutions aimed at the further automation of courier service and the use of artificial intelligence to shorten the time of service delivery. Under conditions of increasing competitiveness in the courier market, the priority strategic objective is to retain and attract new customers. The study results confirmed that the positive relationships and the customer experience with courier service also affect the service quality; therefore, courier companies should offer added value to customers.
https://www.researchgate.(...)Z2UiOiJfZGlyZWN0In19
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_214812856
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
En dus krijg je geen equilibrium dat voor alle betrokken partijen in balans is.
Dat ligt een beetje aan de scope van je stakeholders. Als daar zaken als vervuiling of onveiligheid onder zouden vallen, dan kan de overheid daar prima zowel een facilitaire als handhavende rol in spelen, respectievelijk door een goede infrastructuur dan wel door bijvoorbeeld low emission zones (die al vrij gemeengoed aan het worden zijn).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_214813428
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 20:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee het is niet het invididu dat de vervuiling veroorzaakt. Dat zijn toch echt de DHL's van deze wereld, je zegt zelf al dat ze winst maken dan kun je daar dus prima de kosten neerleggen. Voor wie is de pakketbezorging er nou echt, voor de mensen die prima zonder kunnen of voor de bedrijven die letterlijk alleen bestaan omdát ze dat doen.
Altijd maar de burger de kosten laten dragen is nou juist het probleem altijd maar de burger pakken in plaats van de bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de uitstoot. Op die manier krijg je uiteraard ook de afkeer van maatregelen om klimaatverandering aan te pakken bij de burger.
De kosten voor burgers hoeven niet hoger, alleen die van thuisbezorging. Niet voor het afleveren op een pakkerpunt.

En die afkeer van klimaatmaatregelen is er niet, een meerderheid is juist voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 26-08-2024 22:17:24 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214814152
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze bestellen ook niet bij een chinees. 90% van wat op bol.com staat is chinese meuk. Blijkbaar heb je niet echt door wat voor troep er dagelijks rondgebracht wordt en hoeveel busjes er gemiddeld door de straat rijden per dag (hier komt PostNL bijvoorbeeld 3 keer per dag met pakketdienst door de straat, DHL meestal 2 keer en dan vaak ook nog wel 1 of 2 anderen, efficiëncie bestaat niet in deze markt).
Hier hebben in ieder geval bol en coolblue elektrische fietsen met een karretje die ze inzetten.

Overigens, is het niet juist efficienter dat 1 persoon dingen rondbrengt aan 50 man, dan dat 50 man op en neer gaan om dingen bij een winkel te halen ergens in de stad?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214814173
Oh wat erg, mensen bestellen dingen die bezorgd worden. Politiek op basis van rancune, gevoed door kleine persoonlijke irritaties. Prachtig voorbeeld van Nederland op z'n smalst.
pi_214814476
Kijk, dat zijn betere oplossingen.


https://www.trouw.nl/duur(...)ooglequicksearchbox/
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_214814545
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214814552
quote:
Lijkt het wel op ja. Lekker nimbyën.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_214814616
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 08:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Lijkt het wel op ja. Lekker nimbyën.
Nou ja, ze hebben in Groningen ook wel enige reden tot skepsis natuurlijk. Het gaat niet enkel om het plaatsen van wat zeecontainers met batterijcapaciteit, maar ook om het onder druk opslaan van perslucht onder de grond. Nou hoeft dat niet per se grote risico's met zich mee te brengen, maar het heeft er de schijn van dat bevolking en lokale overheden totaal niet gekend zijn in dit plan. Dat is op z'n zachtst gezegd niet een hele constructieve manier van handelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:52:38 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214814702
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 08:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, ze hebben in Groningen ook wel enige reden tot skepsis natuurlijk. Het gaat niet enkel om het plaatsen van wat zeecontainers met batterijcapaciteit, maar ook om het onder druk opslaan van perslucht onder de grond. Nou hoeft dat niet per se grote risico's met zich mee te brengen, maar het heeft er de schijn van dat bevolking en lokale overheden totaal niet gekend zijn in dit plan. Dat is op z'n zachtst gezegd niet een hele constructieve manier van handelen.
Die Groningers zijn dat wel gewend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214814796
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 08:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Lijkt het wel op ja. Lekker nimbyën.
Nee, is niet die. Delfzijl ligt niet tussen Veendam en Pekela.


Deze batterij stond er al, was zelfs al geopend door Jetten maar kon geen aansluiting op het stroomnet krijgen omdat dat te vol was (ironisch genoeg): https://www.trouw.nl/duur(...)a-batterij~bffc1dfa/


Daar vlak in de buurt bouwen ze er nog één: https://economie.groninge(...)egonnen-in-eemshaven

En in Eemshaven (dat is dus wel bij Delfzijl) komt elke 4 dagen een schip met vloeibaar gas uit de VS en zijn ze bezig met blauwe waterstof: https://www.rtvnoord.nl/e(...)-de-lichten-op-groen

Dat gebied wordt de energie-hub van Nederland en misschien wel West-Europa.

[ Bericht 24% gewijzigd door Hanca op 27-08-2024 09:16:19 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214814836
Tussen Veendam en Pekela speelt dat de grond al verzakt door zoutwinning waar ze nauwelijks compensatie voor de schade kunnen krijgen en ook dat beroemde geluidmakende windmolenpark langs de N33 staat daar. Die mensen hebben even hun buik vol van nieuwe dingen, los eerst de oude problemen maar op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:21:57 #143
375570 crew  Cyan9
pi_214815324
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, is niet die. Delfzijl ligt niet tussen Veendam en Pekela.

Deze batterij stond er al, was zelfs al geopend door Jetten maar kon geen aansluiting op het stroomnet krijgen omdat dat te vol was (ironisch genoeg): https://www.trouw.nl/duur(...)a-batterij~bffc1dfa/

Daar vlak in de buurt bouwen ze er nog één: https://economie.groninge(...)egonnen-in-eemshaven

En in Eemshaven (dat is dus wel bij Delfzijl) komt elke 4 dagen een schip met vloeibaar gas uit de VS en zijn ze bezig met blauwe waterstof: https://www.rtvnoord.nl/e(...)-de-lichten-op-groen

Dat gebied wordt de energie-hub van Nederland en misschien wel West-Europa.
In m'n hoofd liggen Delfzijl en de Eemshaven best wel ver uit elkaar, maar het is slechts 18km rijden. En met de steeds verder uitdijende industrie/bedrijventerrein daar wordt de afstand steeds kleiner. |:)

Op zich wel de beste plek in het noorden voor zulk soort projecten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214815669
twitter

De puinhopen van Hugo de Jonge blijven etteren.

Maar dit verhaal toont ook maar weer eens aan dat we ene groot probleem hebben in dit land. De overheid waant zich boven de wet, en komt er mee weg.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:28:43 #145
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214815820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:11 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De puinhopen van Hugo de Jonge blijven etteren.

Maar dit verhaal toont ook maar weer eens aan dat we ene groot probleem hebben in dit land. De overheid waant zich boven de wet, en komt er mee weg.
Is ergens onderbouwing te lezen want dit kan natuurlijk niet.
pi_214816134
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Is ergens onderbouwing te lezen want dit kan natuurlijk niet.
De dwangsom is toch geen prikkel, dus laat dan ook maar. Nee, als je met dwangsommen van 100 euro per dag gaat werken is er geen prikkel nee. En het is erg druk want iedereen doet maar vervelend met Woo-tjes over corona. Geen tijd voor, misschien ergens in 2025. Verder toch allang passé jongens, doorlopen. Te gênant voor woorden echt, alsof je met je Maserati gewoon op de invalideparkeerplaats gaat staan omdat de centen je toch niet boeien en de geest van de wet je werkelijk aan je anus oxideert. Als. Over. Heid.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_214819750
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De markt zou het oplossen als de overlast en de vervuiling voor de bedrijven een factor was. Maar dat is het dus niet, de rotzooi is voor de wijkbewoners.
We zijn straks verplicht om electrische autos te hebben dus dat probleem lost zich vanzelf op.

Daarnaast los je helemaal niks op door twee stromen (langzaam/spoed) met pakketten te introduceren.

En we hebben overal gezien dat micro management van de overheid alleen maar voor ellende zorgt, dus bemoeienis over de leveringstermijn van je pakketje lijkt me iets wat prima overgelaten kan worden aan de markt zelf.
pi_214819952
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 19:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We zijn straks verplicht om electrische autos te hebben dus dat probleem lost zich vanzelf op.
Dat is dan weer een daadwerkelijk probleem. Gaat niet gebeuren natuurlijk.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:13:01 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214820021
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 20:53 schreef nostra het volgende:
Het is juist de key driver,
Neuh, winst gaat voor alles uiteraard.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214820055
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 20:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, winst gaat voor alles uiteraard.
Dat is de resultante van.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')