kritisch denkend, vraag ik mij dit echt af. Aangezien het nationalistisch conservatief collectivisme Russische Identiteit in de regerende / elite klasse ligt. En die groep zal met opsplitsen hun eigen land en machtsstructuren behouden. en vanuit hun conservatieve wereldbeeld, zien zij zich als de dominante slavische etniteit.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:33 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het Russisch gehuil over vrede is niets meer dan een rookgordijn. De enige wijze waarop het Russische imperialisme gestopt kan worden is door de Russische Federatie net zo te laten imploderen als de Sovjet Unie.
Het Duitse imperialisme is uiteindelijk samen met Pruissen ten grave gedragen. Het Europese deel van Rusland en de daar levende, oorlogshitsende bevolking vertolken een vergelijkbare rol en hebben een reservoir van tientallen miljoenen slaven (niet het volk, maar de rol die zij vervullen) in de deelrepublieken die ze voor hun imperialistische karretje kunnen spannen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
kritisch denkend, vraag ik mij dit echt af. Aangezien het nationalistisch conservatief collectivisme Russische Identiteit in de regerende / elite klasse ligt. En die groep zal met opsplitsen hun eigen land en machtsstructuren behouden. en vanuit hun conservatieve wereldbeeld, zien zij zich als de dominante slavische etniteit.
Dus zolang die russische overtuiging blijft bestaan, gaan ze dit om x jaren herhalen. vooral ook doordat een beleid gebasseerd op conservativisme en nationalisme van meerdere jaren altijd heeft geleidt tot culturele erosie en economische stagnatie. Wanneer landen in de omgeving een democratisch (klassiek) liberaal beleid voeren, ontstaat de drang naar interventies om het consertvatieve wereldbeeld instand te houden / te brengen heel erg snel.
De voorbeelden zijn eindeloos. China, Japan (2e wereld oorlog),Sovjet Unie, Nazi Duitsland, oosterijk_Hongarije, Napoleon etc.
Ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik Rus was een ineens iemand met een camera voor mijn neus staat. Zelfs als ik er van uit ga dat ik mijn wereldbeeld ergens anders dan de staatsmedia vandaan haal.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat ze tegenslagen hebben beginnen ze te twijfelen. Niet omdat ze zo begaan zijn met de onschuldige Oekraïners.
Het is nu geen tijd voor medelijden maar medogenloosheid om dat agressieven volk definitief te onderwerpen voor de komende decennia.
Van het 2e leger ter wereld naar het 2e leger in Oekraïne naar nu ook nog het 2e leger in Ruzzlandquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dat is dan het tot voor kort 2e leger van de wereld.
Pieter Waterdrinker, lang in Rusland gewoond, zei dat je als normale burger in Rusland prima kritiek kan hebben op Poetin op televisie. Als je wel een hoog iemand bent kan je wel in de problemen komen, maar als burger valt dat echt reuze mee.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:13 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe ik zou reageren als ik Rus was een ineens iemand met een camera voor mijn neus staat. Zelfs als ik er van uit ga dat ik mijn wereldbeeld ergens anders dan de staatsmedia vandaan haal.
Ik vermoed dat ik zelf niet meer dan "geen commentaar" of "ik wil niet liegen maar ik wil ook niet naar de gevangenis, dus doei." zou uitbrengen.
Als ze nou ook nog even de geschiedenis herschrijven dat Kursk altijd een stuk van Oekraïne was, hebben ze het probleem dat Oekraïne in Rusland zit opgelost én kunnen ze straks een mooie overwinnen claimen als Kursk weer terug naar Rusland gaat.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:41 schreef speknek het volgende:
[ x ]
Kracht en stabiliteit van Poetins regime.
Dat zijn geen ATACMS raketten. Er zijn nog andere rakketen die clustermunitie bevatten. Sowieso zegt het bericht al dat het om GMLRS ammunitie gaat. En volgens mij gaat dit sowieso om wolfraam balletjes en geen cluster ammunitie. Anders zouden er kleinere explosies zijn (maar dat kan ik mis hebben, ik ben geen expert, is ook moeilijk om te zien of het nu explosies zijn of niet, al laat de rook achteraf wel denken dat het hier om gaat).quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Waarom atacms als het binnen artillerie ligt en ze zelfs met drones daar raken.
Zou dat nog steeds? Want dat kan ik niet rijmen met de berichten die je langs ziet komen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Pieter Waterdrinker, lang in Rusland gewoond, zei dat je als normale burger in Rusland prima kritiek kan hebben op Poetin op televisie. Als je wel een hoog iemand bent kan je wel in de problemen komen, maar als burger valt dat echt reuze mee.
Misschien niet hoor, maar het was inderdaad van een jaar of twee, drie geleden tijdens een item dat hij daar maakte en een vrouw in een flat interviewde.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Zou dat nog steeds? Want dat kan ik niet rijmen met de berichten die je langs ziet komen.
600k doden?quote:
Nee, 600.000 doden en zwaar gewonden (uitgeschakeld dus). Het aantal doden zal meer in de buurt van 150.000-200.000 liggen.quote:
Zou "dat volk" er echt hetzelfde over denken als Vlad?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat ze tegenslagen hebben beginnen ze te twijfelen. Niet omdat ze zo begaan zijn met de onschuldige Oekraïners.
Het is nu geen tijd voor medelijden maar medogenloosheid om dat agressieven volk definitief te onderwerpen voor de komende decennia.
En voor Oekraïne +- hetzelfde verwacht je?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:06 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Nee, 600.000 doden en zwaar gewonden (uitgeschakeld dus). Het aantal doden zal meer in de buurt van 150.000-200.000 liggen.
Moeilijk te zeggen. Maar de verwachting voor Oekraïne (en ook volgens Zelenski zelf) is dat de cijfers beduidend lager liggen. Omdat Oekraïne vooral aan het verdedigen is op een slimme manier. Terwijl Rusland aan het aanvallen blijft, en soldaten de gehaktmolen in blijft sturen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
En voor Oekraïne +- hetzelfde verwacht je?
Maakt het wat uit?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou "dat volk" er echt hetzelfde over denken als Vlad?
Ergens binnen verwachting dat Rusland niet zorgvuldig omgaat met zijn mensen....quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:10 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Maar de verwachting voor Oekraïne (en ook volgens Zelenski zelf) is dat de cijfers beduidend lager liggen. Omdat Oekraïne vooral aan het verdedigen is op een slimme manier. Terwijl Rusland aan het aanvallen blijft, en soldaten de gehaktmolen in blijft sturen.
Op sommige plekken van het front is het 1 uitgeschakelde Oekraïner voor 5 uitgeschakelde Russen bijvoorbeeld. En er zijn uitschieters van 1-7 zelfs. Natuurlijk zal het gemiddelde lager liggen.
Maar 1-3 zou ik niet super gek vinden gemiddeld genomen.
Waarom moet een onschuldige Rus eeuwige haat verdienen zegmaar? Vanwege Vlad the Evil?quote:
Volgens de Russen hebben de Oekraïners dan al iets van 2.000.000-3.000.000 verloren. Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik meen mij te herinneren dat Putin het had over 1 uitgeschakelde Rus voor 5 Oekrainers.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ergens binnen verwachting dat Rusland niet zorgvuldig omgaat met zijn mensen....
Anderzijds, wel absurd, maar ik vraag me af of ze in Rusland niet precies het omgekeerde denken zegmaar.
1-5 inderdaad volgens Putin.quote:He also asserted that Moscow has only lost one soldier for every five that Kyiv has.
“I can tell you that our losses, particularly irretrievable losses, are certainly significantly smaller than those of the opposite party,” Putin said, as reported by TASS.
Hebben de duitsers je je fiets al teruggegeven?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom moet een onschuldige Rus eeuwige haat verdienen zegmaar? Vanwege Vlad the Evil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |