Universele wetten bedoel je, dat is iets heel anders dan wereld.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:10 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, niemand kan er aan ontsnappen.
Aan de wereldse wet kun je misschien ontsnappen, maar aan de spirituele wet niet.
Het is meedogenloos eerlijk.
Zou dit goede Karma geven?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:07 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, lekker jouw autochtone clownscultuur vernederen.
Het kan mij niet schelen wat voor karma ik krijg, dat is mukti (bevrijding).quote:
Daar zijn de meningen over verdeeld he, want Mukti = Moksha, en dus Nirvana. Met Karma waar je niet aan kunt ontkomen (zoals je zelf beweert) wordt dit lastiger. In theorie kan het wel, als je de duality overstijgt, maar het is een beetje hetzelfde als het niet doen van Shadowwork en dan dit doorzien. Het maakt het er niet makkelijker op.quote:Op maandag 26 augustus 2024 01:50 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het kan mij niet schelen wat voor karma ik krijg, dat is mukti (bevrijding).
Bevrijding of verlichting betekent niet dat er geen karma is, dat is een misvatting. Oorzaak - gevolg blijft natuurlijk bestaan. Verlichting betekent: '' de consequentie deert mij niet''. En dat is dus bevrijding, want dan kun je leven zonder enige terughoudendheid.
Ja tuurlijk, het is subjectief he. Er zijn meerdere lagen die tegelijkertijd waar zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 01:57 schreef Mijk het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld he, want Mukti = Moksha, en dus Nirvana. Met Karma waar je niet aan kunt ontkomen (zoals je zelf beweert) wordt dit lastiger. In theorie kan het wel, als je de duality overstijgt, maar het is een beetje hetzelfde als het niet doen van Shadowwork en dan dit doorzien. Het maakt het er niet makkelijker op.
Ja, het wegvallen van ego, maar daarmee word je doorgaans desireless he, want elke desire is terugvoerbaar op het egoic construct. Dus waar komt je desire vandaan om iemands clownwereld te bashen, is het een vorm van Pride, wat ook terug herleidbaar is naar Egoic Sin? Of?quote:Op maandag 26 augustus 2024 02:01 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, het is subjectief he. Er zijn meerdere lagen die tegelijkertijd waar zijn.
Je kunt Moksha / Nirvana simpelweg definiëren als de vernietiging van de mind. Geen mind staat dan gelijk aan geen karma.
Dus eigenlijk hoef je alleen te stoppen met denken en je bent al bevrijd. En dit kun je ook simpel testen. Is er doodsangst zonder een gedachte? Nee. Is er depressie zonder een gedachte? Nee.
Uitzondering hierop is dan weer fysieke pijn, daar zit nog diepere evolutionaire karma achter. Heel lastig om die duality van Pleasure/Pain te overstijgen. Maar het kan.
Iedereen die leeft heeft ego en desire. Het is een kwestie van gradatie, en het de baas zijn over het ego.quote:Op maandag 26 augustus 2024 02:03 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, het wegvallen van ego, maar daarmee word je doorgaans desireless he, want elke desire is terugvoerbaar op het egoic construct. Dus waar komt je desire vandaan om iemands clownwereld te bashen, is het een vorm van Pride, wat ook terug herleidbaar is naar Egoic Sin? Of?
Heb je Moksha en/of Nirvana bereikt, als in permanente staat?
Ja maar een lichamelijke need is wat anders dan een egoic desire he.quote:Op maandag 26 augustus 2024 02:05 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Iedereen die leeft heeft ego en desire. Het is een kwestie van gradatie, en het de baas zijn over het ego.
Een geïncarneerd wezen heeft per definitie een mate van individualiteit en driften. Het moet water drinken anders sterft het, het moet zichzelf onderscheiden van anderen.
In traditioneel hindoeïsme ben je pas bevrijd als je niet geïncarneerd bent.
De echte contradictie in het boeddhisme is dat er fundamenteel gezien geen wezens zijn die geholpen hoeven te worden omdat alles leegte is. Er is alleen de illusie dat er wezens zijn die lijdenquote:Op maandag 26 augustus 2024 02:09 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja maar een lichamelijke need is wat anders dan een egoic desire he.
Zo in het Boeddhisme ook hoor, daar zeggen ze zelfs dat je kunt kiezen of je terug komt, zodra je uit samsara bent gestapt, als boddhisatva of niet, als we even die definitie van het woord daarvan nemen he, dat je iemand gaat helpen ipv zelf de zoekende bent, want voor zover ik weet heeft dit woord ook 2 betekenissen die in contradictie staan, uit mn hoofd is dat het verschil tussen mahayana en theravada, maar not sure.
Maar nu al die kennis weg is, is hij dat automatisch wel geworden. Krishnamurti was op de goede weg en daar kunnen we veel van leren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Krishnamurti draait zich om in zijn graf als hij weet dat hij als goeroe en leraar word neergezet.
Hij had er werkelijk een hekel aan.
Houd eens op met dat mediteren want het heeft duidelijk een slechte invloed op je. Dan word je misschien rustig en kan je beter nadenken.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:14 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik ben nergens bang voor want bewustzijn is angstloos, alleen het ego heeft angst.
Maar dat weet jij niet, want je komt uit een clownscultuur.
Libertarisch is een AI-gegenereerde tekstmachine zonder menselijke ziel.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik herken gewoon het hautaine toontje, het gezwelg in het eigen zogenaamde hoge intellect, de pseudo-religieuze en filosofische epistels waar geen touw aan vast te knopen is......
Het zijn bronnen van godsdienstwaanzinnigen die trachten met pseudowetenschappelijke argumenten de wetenschap onderuit te halen. Of jij bent ook zo'n waanzinnige of je kletst maar wat uit je nek.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:40 schreef Zefi het volgende:
[..]
Wederom inhoudelijk leeg. Het zijn geen religieuze bronnen, maar wetenschappelijke ....
Dat hele goed / slecht denken is het probleem, man.quote:Op maandag 26 augustus 2024 04:31 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Houd eens op met dat mediteren want het heeft duidelijk een slechte invloed op je. Dan word je misschien rustig en kan je beter nadenken.
Een geloof dat draait op het eigen ego, het worden van een zo groot mogelijke narcist, waar normen als goed en kwaad niet meer bestaan en je door het wegvallen van terughoudendheid je je gevrijwaard zou kunnen voelen te keer te kunnen gaan als een beest. Wat heeft dit met hindoeïsme te maken?quote:Op maandag 26 augustus 2024 06:06 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat hele goed / slecht denken is het probleem, man.
Dat is het slaaf-leven. Dit is goed, dit is niet goed, dit moet ik voorkomen.
Dat is bondage.
Alles is goed
Sommige vragen zijn zo goed dat het jammer zou zijn ze met een antwoord te verprutsen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:46 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Een geloof dat draait op het eigen ego, het worden van een zo groot mogelijke narcist, waar normen als goed en kwaad niet meer bestaan en je door het wegvallen van terughoudendheid je je gevrijwaard zou kunnen voelen te keer te kunnen gaan als een beest. Wat heeft dit met hindoeïsme te maken?
Waar heb je het over?quote:Op maandag 26 augustus 2024 07:46 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Een geloof dat draait op het eigen ego, het worden van een zo groot mogelijke narcist, waar normen als goed en kwaad niet meer bestaan en je door het wegvallen van terughoudendheid je je gevrijwaard zou kunnen voelen te keer te kunnen gaan als een beest. Wat heeft dit met hindoeïsme te maken?
Over jouw persoonlijke geloofquote:
Je hebt het over bizarre shit. Narcistisch eigen ego oppompen met een ego-gebaseerd geloof en het verpest moraliteit en nog meer van dat soort nonsensquote:
Je omschrijft exact je eigen persoonlijke geloof. En ja, dat is een nonsens-geloof ver verwijderd van het hindoeïsme. Kennelijk is je bewustzijnsniveau om en nabij dat van een goudvis anders zou je het met me eens zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:29 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Je hebt het over bizarre shit. Narcistisch eigen ego oppompen met een ego-gebaseerd geloof en het verpest moraliteit en nog meer van dat soort nonsens
Haal adem. Trauma gevolgd door een vraagteken om vervolgens door te gaan met wartaal uit te slaan en paranoïde gedrag te vertonen met "ik herken", wat niks met het topic te maken heeft. Waar heb jij het allemaal over? Je vertoont tekenen van trauma, ik weet niet wie jou dit heeft aangedaan, maar het heeft je duidelijk getekend en paranoïde gemaakt. Ga je nog on-topic of blijf je op de man spelen zoals in NWS en hier, in discussies is dat een teken van zwakte. Je doet dat vanaf je eerste post hier en ik ga je weer negeren. Je kan beter naar SHO gaan en daar roddelen over users en ze verdacht maken.quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trauma?
Ik herken gewoon het hautaine toontje, het gezwelg in het eigen zogenaamde hoge intellect, de pseudo-religieuze en filosofische epistels waar geen touw aan vast te knopen is, allemaal met als einddoel om die eerder benoemde zelfbedachte creatie van je (ook onder je vorige usernames) op te poetsen en te presenteren als weldoordachte beschouwingen over de échte realiteit.
Die inderdaad enorm gelardeerd is met religie. Wat ik vooral zo slap vond en vind is dat constante duiken daarvoor.
En ja, wanneer mensen zó graag het idee van een hel willen pushen, is het altijd tijd om op je hoede te zijn. Dat is niet zo zeer traumatisch, zoals ik al zei, die schtick is mij al jaren enorm bekend, dat is weten dat je met een fundi van doen hebt met een toxische agenda verhuld in esotherische opsmuk, die met wat van het internet geplukte wetenschap (kijk: wetenschap!) nog even het masker denkt op te kunnen houden.
quote:
Je blijft jezelf herkennen in die spiegel die ik je voorhou. Als je het Engels niet machtig bent en met de inhoud van artikelen niks kan, duidelijke titels in simpel Engels je niet zoveel zeggen, scans niet wilt zien, dikgedrukte en onderstreepte teksten niet kan volgen, dan kan je de teksten door een vertaalmachine halen. Daar hoef je niet gefrustreerd over te raken.quote:
Science, The Lancet, arXiv, Nature, Frontiersin, nieuwsmedia, enz. zijn bronnen van godsdienstwaanzinnigen ja? De cognitieve dissonantie is wel heel erg sterk aan het worden hier. En dan praat je over “de realiteit”.quote:Op maandag 26 augustus 2024 04:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het zijn bronnen van godsdienstwaanzinnigen die trachten met pseudowetenschappelijke argumenten de wetenschap onderuit te halen. Of jij bent ook zo'n waanzinnige of je kletst maar wat uit je nek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |