Beterschap, hopelijk niet al te ziekquote:Op zondag 18 augustus 2024 21:40 schreef Troel het volgende:
Jongste is inmiddels ook weer hier![]()
Alleen extrapuber testte negatief en is dus bij zijn moeder thuis voor het geval dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan het tweede...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het echt heel moeilijk, ik denk dat ik het er sowieso eerst nog maar eens met mijn nichtje over ga hebben maar als ik te belerend ga doen ben ik natuurlijk niet meer die coole tante tegen wie je alles kan vertellen...Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Een warm welkom.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:00 schreef oh-oh het volgende:
En ik ben zo weer offline want Hannah komt zo uit school hier heen, ook raar, beide ouders zijn thuis , eerste schooldag, nee ga maar gewoon lekker daar heen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:59 schreef oh-oh het volgende:
![]()
![]()
Ik zal proberen het kort te houden maar ik vind het echt best een duivels dilemma.
Mijn nichtje vertelde gisteren tussen neus en lippen door twee dingen die ik best wel zorgwekkend vind, maar ik wil niet lopen snitchen naar mijn zus, want dan vertelt ze me natuurlijk nooit meer wat he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan het tweede...Afgelopen vrijdag deed ik de bar in ons pittoreske grensdorpje bij de volksfeesten. Ook daar gewoon straalbezopen minderjarige dropjes. Ook als ze overduidelijk minderjarig zijn. Ze keijgen het van vrienden, kennissen en soms ook gewoon van hun eigen ouders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het echt heel moeilijk, ik denk dat ik het er sowieso eerst nog maar eens met mijn nichtje over ga hebben maar als ik te belerend ga doen ben ik natuurlijk niet meer die coole tante tegen wie je alles kan vertellen...
Wellicht een keer tussen neus en lippen door vragen of nichtje van bijna 18 ook een wijntje mag als jij een wijntje pakt ofzo? Zul je zien dat je een 'ow maar ze drinken allemaal' reactie krijgt ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Nog niet beter, maar wel met de schuur bezig. Ik wat minder fanatiek dan de kerel des huizes. Maar die heeft ook minder last.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Beterschap, hopelijk niet al te ziek
quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:15 schreef hilliebillie het volgende:
Als je daar goed mee omgaat is het imo niet per se schadelijker dan het veel meer geaccepteerde je elk weekend lam zuipen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed is dan ook bij bijvoorbeeld een pilletje (er vanuit gaande dat dat mdma is) het zeker niet elke week doen, maar met mate. Officieel is dat eens per drie maanden.
Ik vind het daarbij wat wonderlijk dat ze in de therapeutische trials eens per maand doen, alsof dat dan niet opeens vaak is.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik kan echt niet op 2 handen tellen hoe vaak ik dronken heb gefietst. Zelfs een x op een 80 kilometer weg omdat we dachten dat een fietspad is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik maak me wel zorgen om hun roekeloosheid, die zelfmoord heeft een hele grote impact op ze gehad, logisch ook, ze waren altijd met zijn vijven.
Maar ik vind het eerlijk gezegd ook shocking dat iedereen dat dronken fietsen ( en dan een heel pokkeeind ook nog ) maar normaal vindt hoor.
Goed dat ik geen kinderen heb denk ik dan maar weer
Ik zou ook niet willen dat mijn kinderen zo dronken op de fiets gaan, maar dat zijn wel dingen die gebeuren.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik maak me wel zorgen om hun roekeloosheid, die zelfmoord heeft een hele grote impact op ze gehad, logisch ook, ze waren altijd met zijn vijven.
Maar ik vind het eerlijk gezegd ook shocking dat iedereen dat dronken fietsen ( en dan een heel pokkeeind ook nog ) maar normaal vindt hoor.
Waarom doen jullie zo raar tegen elkaarquote:Op maandag 19 augustus 2024 19:11 schreef oh-oh het volgende:
Thnx, mijn zus en ik drinken beiden niet hoor.
Maar goed, als degene die met een elekrtische vliepenmepper naar het park gaat zich hier niet druk om maakt zal ik het maar gewoon laten.
Stupid drunk of alcohol op is wel een ruim begrip natuurlijk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:55 schreef Kyara het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik vroeger thuis had moeten komen als ik niet mocht fietsen met alcohol op
quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik moest oprecht lachen om dat advies juist van Mush hoor, maar ik maak me duidelijk druk om niks hier, np!
Echt he, zeker dat 8 jarige jongetjequote:Op maandag 19 augustus 2024 20:37 schreef Hupje het volgende:
Brrr, al dat nieuws over verdronken mensen door muistromen geeft me kippenvel![]()
De zee is zo veel gevaarlijker dan het lijkt. Worden we als mensheid zoveel onverstandiger of hoorde je dit vroeger gewoon niet?
Ik heb nooit zoveel gedronken dat ik geen controle meer had. Maar goed. Het zal vast onwijs stom geweest zijn maar ook een andere tijd. Een tijd waarin je op je 14e gewoon alcohol kon bestellen, waarin je in de auto werd vergast door sigarettenrook en waar in de auto achterin überhaupt geen gordels zaten. Voortschrijdend inzicht enzo.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:28 schreef vencodark het volgende:
Stupid drunk of alcohol op is wel een ruim begrip natuurlijk.
Veilig thuis komen is meer dan überhaupt thuis komen.
Ik vind het onwijs stom om zwaar aangeschoten of dronken naar huis te fietsen.
Genoeg jongens en meiden die het niet 15 jaar later op Fok mogen navertellen.
Helaas.
Nou ja dat, ze fietsen bv echt niet met hun mobiel in de handen want ze weten dat dat wel doorgezet wordt naar hun ouders als bekenden dat zien maar waarom dan wel naar Duitsland rijden om te zuipen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb nooit zoveel gedronken dat ik geen controle meer had. Maar goed. Het zal vast onwijs stom geweest zijn maar ook een andere tijd. Een tijd waarin je op je 14e gewoon alcohol kon bestellen, waarin je in de auto werd vergast door sigarettenrook en waar in de auto achterin überhaupt geen gordels zaten. Voortschrijdend inzicht enzo.
Verwerkt? Ik denk dat je dat nooit echt verwerkt, en die ouders van dat overleden meisje doen er ook alles aan om haar levend te houden in die groep, ze nodigen ze veel uit en zo.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Ik vind het wel heel lief dat je zo zorgzaam voor ze bent. Denk dat jij hun volledige vertrouwen hebt en dat je dat verpest als je ze erbij lapt. En dan kun je ook geen oogje meer in het zeil houden.
Wat je wel kunt doen, is ze ernaar vragen en ook zeggen dat je je zorgen maakt?
En die zelfmoord... Kan zijn dat ze dat verwerkt hebben, op hun eigen pubermanier?
Ik gok dat dat is omdat we dat zelf allemaal ook hebben gedaan vroeger.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:34 schreef oh-oh het volgende:
Oké, verwerkt is idd een groot woord. Een plekje gegeven hebben komt meer in de buurt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja dat, ze fietsen bv echt niet met hun mobiel in de handen want ze weten dat dat wel doorgezet wordt naar hun ouders als bekenden dat zien maar waarom dan wel naar Duitsland rijden om te zuipen?
Maar je zou het van je eigen kinderen dus prima vinden omdat je het zelf ook deed vroeger?
Met het drinken heb ik echt niet heel veel moeite maar stap niet op de fiets op een vreemde plek met je dronken harses...
[..]
Verwerkt? Ik denk dat je dat nooit echt verwerkt, en die ouders van dat overleden meisje doen er ook alles aan om haar levend te houden in die groep, ze nodigen ze veel uit en zo.
En ja, ik ga ze sowieso niet erbij lappen , maar ik wil toch wel even een goed gesprek met haar hebben hier over en dat is lastig , want dit is de eerste keer dat ik haar zag dit jaar en ze reageert zelden op de app![]()
Die andere twee die app en spreek ik wel vaak!
Ik denk idd dat het mdma is, al ving ik laatst ook wel iets op over ket (niet dat m’n nichtje dat gebruikte maar dat ze van andere wist die dat gebruikten en wat dat voor uitwerking heeft).quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je daar goed mee omgaat is het imo niet per se schadelijker dan het veel meer geaccepteerde je elk weekend lam zuipen.
Maar goed is dan ook bij bijvoorbeeld een pilletje (er vanuit gaande dat dat mdma is) het zeker niet elke week doen, maar met mate. Officieel is dat eens per drie maanden.
Ik vind het daarbij wat wonderlijk dat ze in de therapeutische trials eens per maand doen, alsof dat dan niet opeens vaak is.
Ik denk dat we het vroeger veel minder hoorde.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:37 schreef Hupje het volgende:
Brrr, al dat nieuws over verdronken mensen door muistromen geeft me kippenvel![]()
De zee is zo veel gevaarlijker dan het lijkt. Worden we als mensheid zoveel onverstandiger of hoorde je dit vroeger gewoon niet?
Hij was met zijn werk.Snotneus gaat zelf echt niet stappen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:58 schreef LeSage het volgende:
En vraagje over het personeelsuitje: is hij constant met zijn werk geweest of is hij daar (eerder) weggegaan en zichzelf met collega’s/vrienden gaan bezatten? Dan is het namelijk niet echt de verantwoordelijkheid van de werkgevers.
Anders zou ik er overigens ook niets mee doen, mag niet, is fout, maar heeft zo’n rel echt zin?
Dit, maar dan zonder schaamrood.quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:56 schreef LeSage het volgende:
![]()
![]()
Ik zit echt met het schaamrood op mijn kaken te lezen…
Disclaimer: als ik nog auto moet rijden drink ik helemaal geen slok.
Maar dronken fietsen deden we elk weekend. Op mijn 15e mocht ik ook gewoon op stap van mijn ouders.
En als ik er nu aan terugdenk waren dat ook wel gouden tijden. Liefst nog op de eieren en daarna in het ochtendlicht slingerend naar huis![]()
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je nog nooit in je leven aangeschoten of dronken bent geweest![]()
Nu mijn leven gebeterd. Meestal alcoholvrij, op vakantie af en toe een gin-tonic, maar niet meer dan 1 op een dag.
Alleen met carnaval drink ik nog wel echt
Om 3 uur met z’n allen naar iemand toe fietsen, daar een rek eieren bakken en opetenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 04:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit, maar dan zonder schaamrood.
En zonder carnaval, dat is al jaren teveel gedoe.
Wat is op de eieren?
Ik vraag me echt af hoe realistisch je beeld is van een 15 jarigequote:Op maandag 19 augustus 2024 23:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hij was met zijn werk.Snotneus gaat zelf echt niet stappen.
Haha ja duidelijk ander slag mensen hier voornamelijk, wel een eyeopener hoor!quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:38 schreef vencodark het volgende:
Ik drink nooit behalve op 1 avond toen ik 24 was en een weekend bij een vriendin verbleef.
Dat is de enige avond dat ik in mijn leven aangeschoten ben geweest.
Verder heb ik, in alle eerlijkheid, zelfs als jongere altijd een beetje neer gekeken op al die figuren die hartstikke trots waren dat ze weer eens “kei zat en bezopen” waren geweest.
Maar goed: ik ging sowieso nooit uit. Dat is wat anders.
Ik heb gewoon een afkeur van dronken mensen en heb ook niks met alcohol an sich.
Maar dat moet iedereen vooral zelf weten. Zeker uit je terugkijkt naar je eigen puberteit.
Als het om je neefje gaat of om je eigen kinderen snap ik best dat je hen met hun oren naar huis wil trekken.
Oh-oh is bezorgd om haar neefje die ze goed kent. Niet om de gemiddelde puber van 15 die wellicht heel anders in elkaar zit en uit een ander nest komen.
Dit! Leef je uit hoor!quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:20 schreef Nijna het volgende:
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten. Als jij een alcoholisch drankje lekker vindt, vooral van genieten.
Ik heb er niks mee.
[knip]
Haha nee hoor, ik geef zelf weinig om alcohol maar dat betekent zeker niet dat ik een mening heb over mensen die wel met enige regelmaat alcohol drinken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:16 schreef LeSage het volgende:
Maar goed, ik ben blijkbaar ‘ander slag volk’ en er moet op me neergekeken worden omdat alcohol een rol in mijn leven speelt
Toen ik studeerde had ik Finse vrienden, die echt helemaal ontdaan waren over het Nederlandse wiet gebeuren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:25 schreef BE het volgende:
[..]
Dit! Leef je uit hoor!
Als ik er maar geen last van heb.Ik gruwel echt van plakkaten kots op straat na het weekend.
Wat een lol, denk ik dan…
Dat laatste is wel echt heel goor inderdaad. Dat kan ik ook echt niet hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:25 schreef BE het volgende:
[..]
Dit! Leef je uit hoor!
Als ik er maar geen last van heb.Ik gruwel echt van plakkaten kots op straat na het weekend.
Wat een lol, denk ik dan…
Dat vind ik echt onzin, ik keur het niet goed als minderjarigen drinken. Ik zal ook proberen mijn kinderen er ver vandaan te houden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Alcohol en kinderen is echt een hele grote no-no voor mij. Maar voor heel veel ouders nu , die vroeger zelf wel konden en mochten drinken op die leeftijd omdat er minder over bekend was hoe schadelijk het was, denken daar voor hun eigen kinderen vaak hetzelfde over. Zo van, ik heb het ook gedaan en ik ben goed terecht gekomen dus mijn kind kan dat ook wel doen. Denk ik?
Maar het is gewoon echt heel ongezond.
Ho ho, ik had het niet over jou persoonlijk. Dat is wat ik als excuus echt vaak hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:55 schreef exode het volgende:
[..]
Dat vind ik echt onzin, ik keur het niet goed als minderjarigen drinken. Ik zal ook proberen mijn kinderen er ver vandaan te houden.
Er worden verhalen van vroeger gedeeld en vervolgens worden er allerlei conclusies getrokken.
Ging je dood aan andere dingen...quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb nooit zoveel gedronken dat ik geen controle meer had. Maar goed. Het zal vast onwijs stom geweest zijn maar ook een andere tijd. Een tijd waarin je op je 14e gewoon alcohol kon bestellen, waarin je in de auto werd vergast door sigarettenrook en waar in de auto achterin überhaupt geen gordels zaten. Voortschrijdend inzicht enzo.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil al niet dat ze buiten mijn honden aaien met die shaghanden want ik was daarna elke keer al die honden
Dat vind ik enorm kwalijk als je zo denkt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ho ho, ik had het niet over jou persoonlijk. Dat is wat ik als excuus echt vaak hoor.
Als rokers zichzelf zouden ruiken zouden ze niet meer roken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:09 schreef oh-oh het volgende:
En die gast heeft zelf twee basisschool kinderen en twee honden en die merkt daar niks van!
Totaal niet de strekking.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:16 schreef LeSage het volgende:
Maar goed, ik ben blijkbaar ‘ander slag volk’ en er moet op me neergekeken worden omdat alcohol een rol in mijn leven speelt
Maar van pillen kan je echt raar gaan doen. Of wat dacht je van verkeerde pillen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:50 schreef PoesInDoos het volgende:
Drank/dronken zijn is gelukkig (vaak!) incidenteel. Ik behoed m'n 11 jarige er juist enorm voor om nooit verslaafd te raken aan nicotine! Wat een ellende heb ik gehad om daar mee te stoppen![]()
Heb hem eerlijk gezegd dat ik liever heb dat hij af en toe een pilletje neemt op een feest dan dat hij gaat roken.
Roken doet ALLES met je gedragquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar van pillen kan je echt raar gaan doen. Of wat dacht je van verkeerde pillen?
Roken doet niets met je gedrag.
Nicotine? Wat dan? Want een roker gaat meestal niet agressief, lallend of wiebelend over straat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Roken doet ALLES met je gedrag![]()
Ik moedig hem niet aan natuurlijk, maar als het moet (als jongvolwassene) dan kun je andere keuzes maken.
Maar dat ligt aan het TOTALE ONRECHT wat hen wordt aangedaan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:29 schreef oh-oh het volgende:
Roken deed niks met mijn gedrag maar ik was wel een uitzondering, de meeste rokers die ik ken zijn opgefokte verslaafden hoor, zeker nu je niet meer overal mag roken en die peuken duur zijn.
Bij concerten en zo, helemaal maf gaan doen omdat ze nergens meer kunnen roken binnen, dat zag ik zelfs bij Beyonce nogGelukkig mag je daar wel zuipen, t kost wat, maar het kan wel
Dat was niet wat je schreef. Je schreef dat je neerkeek op mensen die dronken waren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Totaal niet de strekking.
Een rol is iets totaal anders dan de hoofdrol.
Mensen die trots waren als ze weer eens kei zat en bezopen waren, dat schreef ik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:38 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat was niet wat je schreef. Je schreef dat je neerkeek op mensen die dronken waren.
Maar mooi dat je het anders bedoelde.
En als je mij wel bedoelde door wat ik schreef, kan dat ook hè.
Dus als iemand vreemdgaat, kan hij als excuus ook gebruiken: Ik had teveel sigaretten op ipv teveel gedronken?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Jawel , nicotine is echt verslavend hoor, als je daar gevoelig voor bent.
Dagelijks roken is denk ik toch wel veel slechter dan af en toe je eens een goed stuk in de kraag zuipen.
Maar ik drink liever gewoon water en thee, ik ben zelfs met koffie gestopt dus ik heb makkelijk praten
Er is ook wel eens onderzoek gedaan waaruit bleek dat dat met die hersenschade op zijn minst omstreden is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Alcohol en kinderen is echt een hele grote no-no voor mij. Maar voor heel veel ouders nu , die vroeger zelf wel konden en mochten drinken op die leeftijd omdat er minder over bekend was hoe schadelijk het was, denken daar voor hun eigen kinderen vaak hetzelfde over. Zo van, ik heb het ook gedaan en ik ben goed terecht gekomen dus mijn kind kan dat ook wel doen. Denk ik?
Maar het is gewoon echt heel ongezond.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Er is ook wel eens onderzoek gedaan waaruit bleek dat dat met die hersenschade op zijn minst omstreden is.
Jezusquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Haha ja duidelijk ander slag mensen hier voornamelijk, wel een eyeopener hoor!
Daar gaan we dus. Jij bent goed terecht gekomen maar dat is dus geen argument. Gelukkig voor jou maar het gaat net zo goed heel vaak mis.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Er is ook wel eens onderzoek gedaan waaruit bleek dat dat met die hersenschade op zijn minst omstreden is.
Los daarvan, ik zoop mezelf echt zonder problemen regelmatig een stuk in de kraag vanaf ~15, ben prima terechtgekomen, Mar herinner me ook levendig veel te veel momenten waarop het niet zo goed had kunnen aflopen omdat mijn oordeelsvermogen
Geen waardeoordeel, dat hang je er zelf aan denk ik.quote:
Beter leer je kinderen om, als ze ooit drugs willen gebruiken, dat NOOIT te doen zonder ze eerst te laten testen. Dat is niet voor niks gratis in Nederland. Dan slik je sowieso niet zomaar verkeerde pillen (of iets anders).quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar van pillen kan je echt raar gaan doen. Of wat dacht je van verkeerde pillen?
Roken doet niets met je gedrag.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:00 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een paar pilletjes voor je om te ontspannen
Punt is dat er helemaal niets te statistieken valt. Ga je van alle zwaar drinkende pubers hun hersenfunctie meten? Hoe weet je of dit niet van te voren al verschilde van de geheelonthouders? Ga je de Vanyels en LeSages (en Clubsodas net zo goed) van deze wereld op hun 65e vergelijken met degenen die niet dronken als puber? Hoe weet je dan dat een verschil komt door de drank en niet door een van de 100 nature- en nurturefactoren die voorbij kwamen in die 50 jaar?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daar gaan we dus. Jij bent goed terecht gekomen maar dat is dus geen argument. Gelukkig voor jou maar het gaat net zo goed heel vaak mis.
Net als die gordels die vroeger niet in auto’s zaten.![]()
Statistiek is wat anders dan individuele gevallen.
Zat hardnekkige rokers die 90 worden hoor maar dat maakt roken niet ineens onschadelijk.
En nog talloze voorbeelden.
Whut?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dus als iemand vreemdgaat, kan hij als excuus ook gebruiken: Ik had teveel sigaretten op ipv teveel gedronken?![]()
Koffie is helemaal een ellende ja!?
*neemt nog een bakkie.
Volgens mij heb je een beetje een ongelukkige manier van je uitdrukken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Geen waardeoordeel, dat hang je er zelf aan denk ik.
Mijn sociale kring is heeeeeeeeeeel beperkt, dat ligt aan mij, en ik weet nu ook weer waarom.
Omdat ik direct ben?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een beetje een ongelukkige manier van je uitdrukken.
Haha, nee maar dat hoor je toch weleens? Van die types die met een ander rommelen en dan zeggen dat ze teveel gezopen hadden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whut?
Is teveel drinken een excuus voor vreemdgaan dan?
Dat bericht verzond ik per ongeluk voor het af was. Check even wat ik echt wilde zeggenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daar gaan we dus. Jij bent goed terecht gekomen maar dat is dus geen argument. Gelukkig voor jou maar het gaat net zo goed heel vaak mis.
Net als die gordels die vroeger niet in auto’s zaten.![]()
Statistiek is wat anders dan individuele gevallen.
Zat hardnekkige rokers die 90 worden hoor maar dat maakt roken niet ineens onschadelijk.
En nog talloze voorbeelden.
Omdat je heel direct bent en mijn tere ziel dat niet aankan inderdaadquote:
Sorry!quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat je heel direct bent en mijn tere ziel dat niet aankan inderdaad
Wat mij betreft: omdat ‘ander slag volk’ geen neutrale benaming is om te zeggen dat jij dingen in het leven anders doet dan een ander.quote:
Maar dat is misschien ook wel je taak als ouder. En als kind ga je daar vervolgens weer tegenin.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:15 schreef -Spring het volgende:
Ik heb vroeger buitengewoon veel domme dingen gedaan onder invloed van drugs en alcohol. Als mijn dochters dat zouden doen, zou ik zeker ingrijpen.
Ik dacht serieus oprecht dat iedereen drinken en deelnemen aan het verkeer echt een no go vindtquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wat mij betreft: omdat ‘ander slag volk’ geen neutrale benaming is om te zeggen dat jij dingen in het leven anders doet dan een ander.
Daarom sloeg ik erop aan.
Dat heeft niet perse met direct zijn te maken, want dat is prima. Maar als je de zin nog eens terugleest kun je misschien zelf ook wel een toon horen die niet echt leuk overkomt.
Auto fiets of scooter in zijn geval.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:28 schreef Elleska het volgende:
Dat zijn dan zijn autosleutels of zijn fietssleutels?
Auto en fiets is nogal een verschil. Bij fietsen is het risico vooral voor jezelf en fietsen zijn niet zo vergeflijk. Is je balans verstoord door de drank dan kom je niet ver, al helemaal niet met iemand achterop.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Auto fiets of scooter in zijn geval.
Dat is wel het verschil tussen dorp en stad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Vroeger was dit ook geen issue want ik woonde in het centrum, zowel als scholier als als student, we gingen te voet stappen.
Vanuit mijn huis altijd.
Maar ik dronk toen ook niet en had ook geen vrienden die echt dronken werden hoor.
Dat vond ik toen al niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dat ja. Vroeger was het bij ons echt not done om een meisje alleen naar huis te laten fietsen, of je nu wel of niet had gedronken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:53 schreef Elleska het volgende:
[..].
In de stad werd over het algemeen minder gedronken (want duurder) en kon ik lopend naar huis. In het dorp gingen we altijd op de fiets want dat is lopend niet te doen. Wat hoeveelheid alcohol betreft was de stad misschien veiliger maar in het dorp was de sociale controle veel hoger waardoor het daar over het geheel gezien toch echt veiliger was.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
Auto en fiets is nogal een verschil. Bij fietsen is het risico vooral voor jezelf en fietsen zijn niet zo vergeflijk. Is je balans verstoord door de drank dan kom je niet ver, al helemaal niet met iemand achterop.
[..]
Dat is wel het verschil tussen dorp en stad.
Ik ben opgegroeid in een omgeving met de beruchte zuipketen en ik studeerde in de stad dus ik kreeg beide mee.
In de stad werd over het algemeen minder gedronken (want duurder) en kon ik lopend naar huis. In het dorp gingen we altijd op de fiets want dat is lopend niet te doen. Wat hoeveelheid alcohol betreft was de stad misschien veiliger maar in het dorp was de sociale controle veel hoger waardoor het daar over het geheel gezien toch echt veiliger was.
Ik heb echt nergens geschreven dat ik het een goed idee vind om met alcohol op aan het verkeer deel te nemen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik dacht serieus oprecht dat iedereen drinken en deelnemen aan het verkeer echt een no go vindt
, maar besef me nu wel hoe naief dat is. Maar ik verkeer echt niet in die kringen, we hebben 1 vriend die altijd roept dat ie prima zelf naar huis kan, en zijn sleutel verstoppen we bij zijn eerste glas en dan bellen we een taxi voor hem als ie eindelijk eens naar huis wil, maar ik denk ook echt niet dat ie het wel zou doen.
Nou, als mijn man vreemdgaat boeit het me niet welk excuus hij opvoert, drank, drugs, sigaretten, geheugenverlies, maar dan is het gewoon einde verhaal.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dus als iemand vreemdgaat, kan hij als excuus ook gebruiken: Ik had teveel sigaretten op ipv teveel gedronken?![]()
Koffie is helemaal een ellende ja!?
*neemt nog een bakkie.
Nee, nogal wiedes. Het was natuurlijk een grapje maar dit excuus wordt toch al generaties lang gebruikt voor ontrouw?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, als mijn man vreemdgaat boeit het me niet welk excuus hij opvoert, drank, drugs, sigaretten, geheugenverlies, maar dan is het gewoon einde verhaal.
Waarmee ik vooral probeer te zeggen dat ik drank ook niet accepteer als excuus, voor wat dan ook.
Los daarvan, als er ergens veel wordt gezopen dan is het bij OSM, zie ook de golfbaan opmerking van Nijna.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wat mij betreft: omdat ‘ander slag volk’ geen neutrale benaming is om te zeggen dat jij dingen in het leven anders doet dan een ander.
Daarom sloeg ik erop aan.
Dat heeft niet perse met direct zijn te maken, want dat is prima. Maar als je de zin nog eens terugleest kun je misschien zelf ook wel een toon horen die niet echt leuk overkomt.
Ik ook! Volgens mij is dat nog grotere rotzooi dan roken zelf. Maar mijn beide heren vinden dan net zo sneu als ik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:36 schreef exode het volgende:
Wij praten nu al met B over vapen, roken, drugs en alcohol. Simpelweg omdat ze er op een gegeven moment mee in aanraking komen. Ik hoop het gesprek open te houden en dat ie beslissingen neemt op basis van wat wij hem vertellen. Gelukkig vindt ie roken net zo goor als zijn moeders, lang leve kettingrokende buren. Die geur kan hij amper verdragen. Ik maak me dan wel weer zorgen om het hippe vapen.
Mensen voeren zoveel excuses op voor hun ongewenste gedrag, maar dat betekent niet dat het ook de reden is, meestal is het gewoon een excuus, niet de reden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, nogal wiedes. Het was natuurlijk een grapje maar dit excuus wordt toch al generaties lang gebruikt voor ontrouw?
“Ik was dronken”.
Ik vertel hier niks nieuws, toch?
Dit ook. Bij ons fietste je met een groep vriendinnen of er werd een bekende jongen gezocht die je naar huis bracht.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:14 schreef June. het volgende:
[..]
Dat ja. Vroeger was het bij ons echt not done om een meisje alleen naar huis te laten fietsen, of je nu wel of niet had gedronken.
Mijn oudste is een anti-rook en anti-drugs terrorist, maar lust wel een drankje.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:51 schreef BE het volgende:
[..]
Ik ook! Volgens mij is dat nog grotere rotzooi dan roken zelf. Maar mijn beide heren vinden dan net zo sneu als ik.
(Ik heb heel lang en heel veel gerookt, ik heb goede hoop dat mijn jongens het niet gaan doen, maar je hebt het helaas nooit helemaal voor het zeggen.)
Dat soort dingen inderdaad. Met 4 meiden terug naar huis fietsen was prima, alleen echt niet. In de stad werd verwacht dat ik wel alleen terug ging want het was maar een klein stukje lopen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:14 schreef June. het volgende:
[..]
Dat ja. Vroeger was het bij ons echt not done om een meisje alleen naar huis te laten fietsen, of je nu wel of niet had gedronken.
Dat is niet helemaal hoe het werkt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik had werkelijk waar geen idee wat ik er mee moest, niks blijkt nu toch?
Ik beledig ook niemand want dat kan alleen als je je aangesproken voelt...
Nogmaals: het was een grapje.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen voeren zoveel excuses op voor hun ongewenste gedrag, maar dat betekent niet dat het ook de reden is, meestal is het gewoon een excuus, niet de reden.
Dronken is op de fiets niets een pokkeeind.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:34 schreef oh-oh het volgende:
Maar jij bent ook mijn enige carnavalsmedestander geloof ikquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:11 schreef Adrian4 het volgende:
![]()
Ik ben nog regelmatig lamstraalbezopen
Ik denk dat het aan ons ligtquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal hoe het werkt.
Je kunt als zender niet bepalen dat jij geen aandeel hebt in hoe de ontvanger jouw boodschap ontvangt. Daar heb je een gezamenlijke verantwoordelijkheid in als gesprekspartners.
Ik heb nu wel dikke flashbacks naar de afgelopen tijd in SCUL @:clubsoda
Als het hier maar niet zo wordt als dat het daar isquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal hoe het werkt.
Je kunt als zender niet bepalen dat jij geen aandeel hebt in hoe de ontvanger jouw boodschap ontvangt. Daar heb je een gezamenlijke verantwoordelijkheid in als gesprekspartners.
Ik heb nu wel dikke flashbacks naar de afgelopen tijd in SCUL @:clubsoda
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens de opleiding.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:52 schreef oh-oh het volgende:
Zulke dingen doe ik altijd last minute, dan ben ik lekker scherp.
True! Niet teveel fratsen en op 1 of andere manier is het dan wel zo geschreven. Als je maar een start hebt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:52 schreef oh-oh het volgende:
Zulke dingen doe ik altijd last minute, dan ben ik lekker scherp.
Als de druk maar hoog genoeg is komt het er wel uit hier.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
True! Niet teveel fratsen en op 1 of andere manier is het dan wel zo geschreven. Als je maar een start hebt.
Ik zou ‘uitstellen tot last minute’ overigens niemand aanraden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als de druk maar hoog genoeg is komt het er wel uit hier.
Ja wel, je moet alleen niet over die grens gaan he.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zou ‘uitstellen tot last minute’ overigens niemand aanraden.
Herkenbaar. Guys jullie moeten een anonieme vragenlijst invullen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:20 schreef exode het volgende:
Wij hebben elk kwartaal verschillende surveys op mijn werk. Die vul ik altijd braaf in. Vervolgens worden die vaak besproken in teammeetings en dan gaan we dus inhoudelijk de surveys bespreken. Ik heb dan al geen idee meer wat ik in heb gevuld.
1 van die surveys gaat over inclusiviteit en je gevoel en en en. Die zijn anoniem, maar eej I'm the only gay in the village oftewel de enige lesbo op onze afdeling van meer dan 100 man/vrouw. Zover bekend iig. Dus nou ja, heel anoniem is dat niet. Mij interesseert dat niet zoveel, ik geef ook mondeling, 1 op 1 en in meetings mijn mening, maar het is wel wat ongemakkelijk natuurlijk op die manier.
Aan welke groep geef je les.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Herkenbaar. Guys jullie moeten een anonieme vragenlijst invullen.
1 geslacht
2 leeftijdscategorie
3 aan welke groep geef je les
So far anonimiteit
Ja toch.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Aan welke groep geef je les.![]()
Well guess who!?
Ik hoopte nog dat je een grap maakte.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja toch.
Bij ons werkt er bv 1 man in groep 3
Nou, 1 + 1 = 2 denk ik dan
Ze moeten ook gewoon poepen, dus tjaquote:Op woensdag 21 augustus 2024 01:32 schreef FlyingFish het volgende:
Ik kan me er echt niet druk om maken als vragenlijsten herleidbaar zijn, volgens mij kunnen ze mijn reacties op mijn werk er ook zo uitfilteren omdat ik die dingen ook gewoon zeg als ze het vragen. Maar goed, ik ben niet zo goed met hiërarchie, dus ik kijk ook niet tegen m’n chef en diens chef op, die benader ik gewoon als gelijken.
Ik ben nog te jong voor de bus, dus hier alleen zelfonderzoek.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Vanyel het volgende:
Even gewoon om te checken.
Zijn hier nog mensen die wat incentive nodig hebben voor hun bevolkingsborstonderzoek of wat zelfonderzoek enzo?
Nope, vorige week direct een afspraak gemaakt toen de brief binnenkwam, en gekozen voor de eerste mogelijkheid (volgende week donderdag).quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Vanyel het volgende:
Zijn hier nog mensen die wat incentive nodig hebben voor hun bevolkingsborstonderzoek of wat zelfonderzoek enzo?
Vanaf welke leeftijd is dat?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben nog te jong voor de bus, dus hier alleen zelfonderzoek.
Ik krijg jaarlijks preventief in het ziekenhuisquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Vanyel het volgende:
Goed zoquote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:54 schreef Phaidra het volgende:
Goeie @:Vanyel wij zijn weer thuis van vakantie en na 4 maanden is het mij nog niet gelukt om een afspraak te maken. Huisarts op vakantie, ik te druk, ik op vakantie. Maar ik ga echt bellen deze week!
Ik zou je een luxepaard noemen als ik niet dacht dat daar gewoonlijk een reden voor is.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik krijg jaarlijks preventief in het ziekenhuis
50-75quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:24 schreef Hupje het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd is dat?
Ik ben dit jaar wel weer aan de beurt voor het andere bevolkingsonderzoek. Dat doe ik ook maar braaf. Ik zou niet willen wat-als-en.
Die ziektes zijn stom. De beste vriendin van mijn moeder is afgelopen week overleden.
Ik heb een verhoogde kans op borstkanker ivm een erfelijke aandoening.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou je een luxepaard noemen als ik niet dacht dat daar gewoonlijk een reden voor is.
Lijkt me de moeite welquote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb een verhoogde kans op borstkanker ivm een erfelijke aandoening.
Ik heb dat ooit aangegeven bij de huisarts en die vond dat een gegronde reden om destijds een onderzoek te laten doen. Vervolgens is in het ziekenhuis besloten om dat jaarlijks te doen.
Ik vond het juist wel chill dat ze groot genoeg waren (F) dat ze ietwat gestretcht in dat ding konden en ik niet volledig op mijn borstkas geplet werd.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:19 schreef oh-oh het volgende:
Die eendebek vind ik echt geen issue maar met je cup E in de pletter is niet mega chill, ook vanwege de inwendige littekens, maar daarom mag ik voorlopig ook niet.
Ik heb mijn laatste spiraaltje bij de verloskundige laten plaatsen en dat vond ik ook wel een aanrader. Net wat laagdrempeliger dan de gyn en veel meer ervaring dan een gemiddelde huisarts.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de eendenbek prima, maar m'n spiraaltjes doet de gyn voortaan, nadat de huisarts de vorige keer 20 minuten heeft lopen klooien en het nog niet lukte. Maar ik begreep dat dat ding tegenwoordig een jaar of 8 ofzo mag blijven zitten en dan ben ik 41. Moet ik er toch nog één achteraan, denk ik...
Naar aanleiding van jouw post even bij de SVB gecheckt en vooralsnog staat hij voor mij op 67+3 maanden en dat is jonger dan het eerder was, op een bepaald moment is het geloof ik 68+3 maanden geweest, en ik ben 16 jaar ouder dan jij, dus dat maakt nogal uit in dit geval.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:37 schreef Troel het volgende:
Pfff, iets heel anders hoor. Mijn verwachte AOW-leeftijd staat inmiddels op 68 jaar en 9 maanden. Ik moet er niet aan denken om straks tot mijn 70e te moeten doorwerken??? Maar daar begint het wel op te lijken bijna
[ Bericht 17% gewijzigd door Mushanga71 op 22-08-2024 19:15:59 ]If they say
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij sterkte met het zoeken voor een woning voor je ouders! Het is toch belachelijk hoe lang het duurt allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoon wil ergens lunchen maar daar staat mn hoofd echt niet naar. En mn maag eigenlijk ook niet
If they say
Scheelt iig zoeken danquote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:58 schreef oh-oh het volgende:
Er valt niks te zoeken hoor, ze staan op een wachtlijjst via de WLZ en ze moeten gewoon wachten, of voor die tijd overlijden
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:50 schreef Mushanga71 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij sterkte met het zoeken voor een woning voor je ouders! Het is toch belachelijk hoe lang het duurt allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoon wil ergens lunchen maar daar staat mn hoofd echt niet naar. En mn maag eigenlijk ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte, misschien is ergens lunchen juist wel mooie afleiding, maar ik snap ook wel dat je hoofd er niet echt naar staat.
@exode duimen dat deze het dan wordt als het voldoet aan al haar eisen!
Fake it till you make it...![]()
Het zo belangrijk dat zij zelf deze beslissing heeft genomen. Het zal haar ook zeker het gevoel van zelfstandigheid geven, haar beslissing![]()
Is toch fijn dat je lekker met haar kunt gaan lunchen op die dag? Al blijft het een verdrietige dag, zolang het kan, lekker doen![]()
Mijn grootmoeder overleed 15 dagen voordat mijn mams in coma raakte en 2,5 maanden daarvoor, mijn grootvader. Dus heel augustus is kut.
MinL heeft er nooit een boodschap aan gehad dat dit soort dagen mij raken. Het is niet anders.
Zoon is al wat vrolijker vandaag. Hoe een kind kan opknappen door iets te delen
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...![]()
Thanx voor de tip @Nijna, dat is misschien wel iets als hij er toch meer problemen door krijgt. Voor nu is het al een opluchting dat hij haar vannachtkort heeft kunnen spreken.
En thanxZoon wil nu als lunch chips bij de Simpsons. Helemaal prima
If they say
Mijn moeder heeft een paar jaar geleden op de sterfdag van mijn vader haar auto door een heg heen in iemands achtertuin 'geparkeerd'. En ze is een keer op die dag van de trap gevallen. Sindsdien doen wij alles om de hele dag gezelschap voor haar te hebben.
Maar ook leuke dingen hier, B heeft het weer zo ontzettend naar zijn zin op het Timmerdorp. Het is zo'n feest. 400 kinderen hebben echt een topweek, petje af voor de organisatie en de vrijwilligers. Werkelijk alles is geregeld. Gisteren heeft ie overigens 5 spijkers getimmerd vertelde hij. Verder heeft ie friet gegeten, gedanst, veel gekanoot, bij de brandweer met water gespoten, een rondje in een politie auto mee gereden, 100 keer de stormbaan gedaan en veel gesnoept. Ze wilden een raket en trekschuit met paard maken, maar het is nu gewoon een hut.De randdingen zijn veel leuker.
We horen ze overigens ook helemaal hier, ze zetten elk uur HEEL HARD 'sorry voor de overlast' op van de Snollebollekes. Ik begreep dat ze vanavond bij het eindfeest de speakers maximaal zetten om 8 uur.En dan gaan ze testen tot hoe ver dat te horen is.
![]()
Dat zijn echt van die dingen die je nooit meer vergeet, zo leuk.
Wij deden vroeger een paar jaar kindervakantiewerk als leiding, mijn zusje en ik, en dan hadden we een eigen groepje met mijn broertje en vooral veel oppaskinderen en vriendjes van hem, superleuk altijd, inclusief altijd een overnachting zonder tenten op de Kollenberg, heerlijk!Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )![]()
Ook gewoon volledig draaiend op vrijwilligers en donaties. Zo knap.
B roept nu al dat hij gaat helpen als vrijwilliger. Het is tot 12 jaar dus volgend jaar is zijn laatste jaar dat ie mee mag doen (en Juul haar eerste jaar).
Het is een aardige happening, gewoon een festival waarbij ook getimmerd wordt![]()
![]()
Ach, je moeder exodeLogisch dat haar hoofd dan niet is waar het moet zijn. Dan is het extra belangrijk dat ze even afleiding heeft met haar liefste kinderen om haar heen.
En dat kamp klinkt magischLekker dichtbij dus als jullie de muziek kunnen horen
Veel luisterplezier vanavond
![]()
Volgens het systeem was en is mijn tuintafel ergens...waar dan ook. Verbazing dus toen er aangebeld werd en er een megapakket met een mannetje voor de deur stond. Ben er blij mee.
Blijkbaar heb ik iets met tafels en scheiden. Toen MinL tig geleden de deur uitging, bestelde ik een eettafelMaar dit keer is het menens en geen time-out.
If they say
Wat klinkt dat gaaf exode. Ik kan me vroeger het kindervakantie werk ook nog goed herinneren. Het waren een paar losse activiteiten als vossenjacht (in de avond met het hele gezin) en volgens mij ook een bonte avond. Maar het draaide vooral om wonderland.
Een hele week in een grote hal vanalles knutselen.
Timmeren, kussens of knuffels maken van verschillende stoffen en dan zelf vullen, gekleurd zout maken en in potjes doen (dat was toen helemaal hip) krimpy dinky en nog veel meer. Dat was echt geweldig.
Waar we nu wonen is sinds een paar jaar niets meer aan kindervakantiewerk (sinds corona of misschien zelfs al een jaar eerder). Ik moet zeggen dat het ook niet heel goed aangekondigd werd daarvoor, dus de eerste paar jaar hebben we het gemist (geen briefjes op school of melding op ouderportaal of zo, alleen hun eigen Facebookpagina, die ik niet kende omdat ik er niets vanaf wist). Uiteindelijk hebben ze hier maar 1 keer mee gedaan. Vonden ze super leuk, maar daarna dus niet meer.
Gelukkig organiseert de tennisvereniging ook een activiteiten week. Deels gebaseerd op tennis, maar ze doen ook veel andere dingen (helaas niet tegen jeugdvakantiewerktarieven) daar doen ze nu dus al een aantal jaar een aantal dagen aan mee.
Vind het erg jammer dat hier niets meer gedaan wordt, in alle omringende dorpen hoor of zie ik er wel nog steeds wat van, maar is alleen voor uit eigen dorp.
Maar goed, hier nu laatste jaar basisschool voor de jongste, dus zou hier nu ook mosterd na de maaltijd zijn ondertussen.![]()
Timmerdorp is ook gewoon gratisch, al doen we vanavond wel een mooie donatie en kopen loten voor de loterij. En kopen alle eten en drinken vanavond op het terrein dus geen koelbox mee. Jaja dat doen veel ouders, ieder moet het zelf weten he, maar je kind wordt een week lang gratisch verzorgd en vermaakt. Koop dan even wat biertjes bij de sponsors die er staan.
Dorp aan de andere kant van de Vecht heeft ook Timmerdorp maar ik begreep dat die niet vol zitten en voor de 'onze' moet geloot worden. B heeft geluk want als Scoutinglid mag hij altijd mee doen zonder loting.![]()
Ik wilde mijn kind ook naar een kindervakantieweek maar wat ik hier zag van het programma leek mij al matig en hij riep meteen dat ie nog liever de hele week bso had...Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
B wil juist niet meer naar de vakantie BSO en eigenlijk helemaal niet meer. We hebben afspraken met hem gemaakt en als dat goed gaat, zeggen we per 1 januari 1 van de 2 BSO dagen af voor hem.
Zo'n kindervakantieweek kennen wij dan weer niet. Timmerdorp wordt door de Scouting georganiseerd en ik weet dat er nu ook Hockeykampen en Tenniskampen zijn voor de leden.![]()
Ik heb ook echt geen idee of dat hier nog bestaat, ik heb het over de vorige eeuw![]()
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Ik ben zeer verheugd dat het hier met de vakantieBSO juist andersom is. Van klagen en zuchten op elke bsodag is het nu blijkbaar opeens wel leuk. Hij is een van de oudsten en vindt het wel lollig om de kleintjes een beetje te helpen en op sleeptouw te nemen.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:31 schreef exode het volgende:
B wil juist niet meer naar de vakantie BSO en eigenlijk helemaal niet meer. We hebben afspraken met hem gemaakt en als dat goed gaat, zeggen we per 1 januari 1 van de 2 BSO dagen af voor hem.Ik schaar timmerdorp en kindervakantieweek onder 1. Allebei dingen waar ik geen ervaring mee heb maar die in mijn onervaren ogen op elkaar lijken.quote:Zo'n kindervakantieweek kennen wij dan weer niet. Timmerdorp wordt door de Scouting georganiseerd en ik weet dat er nu ook Hockeykampen en Tenniskampen zijn voor de leden.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Dat is wel fijn Vanyel! B is ook verreweg de oudste op de vakantie BSO en daarom wil ie dus niet meer. Ze doen ook wel vooral activiteiten voor de kleinere kinderen. Daar voelt ie zich veel te oud voor.
De gewone BSO vindt op dinsdag leuk, dan doen ze van alles etc. Donderdag zijn er echter alleen meisjes in zijn groep en die willen alleen maar koekjes bakken en meisjes dingen (volgens hem).
Het is wel pas sinds een half jaar, hij vond de BSO altijd hartstikke leuk maar je ziet de kinderen vanaf een jaar of 10 allemaal 'afhaken' en dat wordt toch minder leuk voor hem. Hij moet alleen even aantonen dat hij het thuis kan redden. De donderdag zou dan afvallen en officieel is dat voor mij een kantoordag waardoor hij vanaf 2 uur alleen thuis zit. In de praktijk ga ik niet zo vaak op donderdag naar kantoor, maar het moet wel kunnen.![]()
Herkenbaar wel op zich. Wij hebben er al een dag afgehaald en de praktijk wijst uit dat dat hij zichzelf dan niet vermaakt maar mij erbij wil hebben.
Deze vakantie heb ik van de bso al roofvogels, clinics breakdance en rugby, reptielen, bioscoop en fikkie stoken gezien.
Zou ik zelf ook best tof hebben gevonden.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Timmerdorp is hier altijd helemaal aan het begin van de vakantie. Vooralsnog heb ik mijn 6 en 7 jarige dochters er niet toe kunnen zetten om eraan mee te doen, maar ik houd hoop. Ik vond Timmerdorp vroeger zelf altijd heel leuk!
Wij hebben in de vakantie geen BSO, vrouwlief werkt dan vaak in de weekenden zodat ze door de week wat extra dagen vrij kan nemen. In combinatie met onze parttime dagen en her en der een dag thuiswerken met de kinderen of zelf een extra vakantiedag inboeken, komen we er dan wel. Al zou het voor ons zelf misschien af en toe fijner zijn als ze wel naar de vakantieBSO zouden gaan, iets meer rust in huis.
Vanaf volgend schooljaar heb ik de BSO sowieso helemaal afgezegd, ze gingen maar één middag en dat was eigenlijk altijd ellende want ze wilden er nooit heen. Dus die middag ga ik voortaan wel thuiswerken met de kinderen erbij, dat is toch mijn standaard thuiswerkdag. Zeg ik nu heel stoicijns, maar daar krijg ik vast heel snel spijt van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Mijn vader is weer op de spoed van het zh...
( Groucho Marx )![]()
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:11 schreef Schanu het volgende:
Klinkt allemaal (stoppen met BSO niet het minstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) stressvol, maar die laatste zin moest ik vooral even quoten voor de herkenbaarheid.
Het houdt ook nooit op heOp 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Ah nee oh oh, sterkte daar!
Shanu, ik wens je snel rust in de tent!
De Scouting organiseert dus het Timmerdorp en de eerste week van de zomervakantie zijn alle groepen op kamp. Laatste week is een leuke afsluiting van de vakantie
Wij hebben ook geen vakantie BSO nodig, maar dit schooljaar voor het eerst (en laatst) wel gedaan. Verloofde is tenslotte elke schoolvakantie thuis en ik heb ook een week of 8 per jaar vrij.
Maar het was wel eens fijn eigenlijk. Maar goed de conclusie is nu dat B niet meer wil en we een shitload aan uren over hebben die gewoon vervallen. Voor komend schooljaar kopen we af en toe wel een losse dag.
Klinkt wel tof Vanyel, hier organiseren ze vooral in de middelste weken van de zomervakantie wat grotere dingen maar dan zijn wij op vakantie. Vandaag is iig springkussens en een buikschuifbaan. Dus Juul zal wel kapot thuiskomen.![]()
Kolleberg! Check! KVW in Sittard. Zo fijn. Welke wijk?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:11 schreef oh-oh het volgende:
Dat zijn echt van die dingen die je nooit meer vergeet, zo leuk.
Wij deden vroeger een paar jaar kindervakantiewerk als leiding, mijn zusje en ik, en dan hadden we een eigen groepje met mijn broertje en vooral veel oppaskinderen en vriendjes van hem, superleuk altijd, inclusief altijd een overnachting zonder tenten op de Kollenberg, heerlijk!K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Op de berg kwam iedereen bij elkaar toch?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kolleberg! Check! KVW in Sittard. Zo fijn. Welke wijk?
Het is ergens voor 1995 geweest, we gingen ook naar de speeltuin in Sanderbout en zo.
Wij waren wijk centrum altijd, Steenweg vielen we onder ( ik woonde op de Rijksweg Zuid, naast Appelmans, waar nu dat gat is ). Maar de kinderen in onze groep woonden niet per se in onze wijk.
Wel vooral centrum geloof ik.
We wachten op onderzoeken van pa nog maar het ziet er goed uit gelukkig, hij is omgevallen op straat, volgens hem door mijn moeder, volgens haar had ze er niks mee te maken
( Groucho Marx )![]()
Gaat lekkermaar iig fijn dat het er goed uitziet
If they say
Mss leest ie wel mee hier en dacht ie ik moet omvallen![]()
![]()
( Groucho Marx )![]()
En weer even heel iets anders, ik was even aan het onderhandelen met een van die twee meiden die hier vaak komen, ze heeft nu twee keer op de honden gepast, en ik wil dat wel vaker vragen maar wilde een vast tarief afspreken. Ze past op bij gezinnen met 3 kinderen voor 4 euro per uur![]()
Ik dacht echt wtf, hoe skeer.
Van mij krijgt ze 10 euro per uur hoor.
Ik ga dat kind toch niet uitbuiten?
Ze wordt in nov. 15.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Volgens mij is het juist andersom. Kleinere borsten pijnlijker dan grotere borsten. Ik vind het prima te doen qua pijn, maar heb dus redelijk grote borsten. Zie er niet tegenop in ieder geval.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:32 schreef hilliebillie het volgende:
Tietenpletter hoor ik veel nare verhalen over en dan ook omdat het met grotere borsten pijnlijker zou zijn als met kleine borsten (hier net boven middenmoot denk ik 😉).
En verder lees ik hier een hoop vervelende zaken in spoilers. Sterkte allen![]()
Ik ben wel blij dat mijn ouders de keuze hebben gemaakt om voor particuliere verzorging te gaan. Waar zij zitten is op dit moment ook plek. Maar ja, ze hadden hun huis inmiddels vrij en met de verkoop kunnen ze daar nog wel heel veel jaar zitten. Het gaat echt weer beter met mijn vader nu. Waar ik ten tijde van de verhuizing bang was dat hij het niet zou overleven is hij nu echt weer actiever en helderder. Je kunt weer een gesprek met hem voeren. Een goede verzorging doet veel. Mijn moeder is wel een beetje in een zwart gat gevallen nu zij die zorg niet meer zo heeft. Ze heeft nu tijd voor haarzelf, maar weet nog niet hoe dat in te vullen.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
Ik vind 4 euro per uur voor 3 kinderen ook wel weinig, maar 10 euro per uur vind ik dan wel weer veel.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:17 schreef oh-oh het volgende:
En weer even heel iets anders, ik was even aan het onderhandelen met een van die twee meiden die hier vaak komen, ze heeft nu twee keer op de honden gepast, en ik wil dat wel vaker vragen maar wilde een vast tarief afspreken. Ze past op bij gezinnen met 3 kinderen voor 4 euro per uur![]()
Ik dacht echt wtf, hoe skeer.
Van mij krijgt ze 10 euro per uur hoor.
Ik ga dat kind toch niet uitbuiten?
Ze wordt in nov. 15.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
![]()
maar het zijn 11 honden!
( Groucho Marx )![]()
Sterkte.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:28 schreef oh-oh het volgende:
Mijn vader is weer op de spoed van het zh...
Wil je delen waarom? Mag ook privé.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh kak, dat is rot
( Groucho Marx )![]()
![]()
Nee ik ga haar gewoon 10 euro geven per uur
( Groucho Marx )![]()
Dan heb je iig een heel blije 15 jarigequote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:58 schreef oh-oh het volgende:
Nee ik ga haar gewoon 10 euro geven per uur
If they say
Ze wordt in nov. 15, ze komt graag met een vriendinnetje, daar ga ik haar niet meer voor betalen, dan delen ze de buit maar, dat is aan haar.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Oooh, dan hoeft ze niet alleen voor de hondjes te zorgen. Dan is dit wel een mooi bedrag, voor een 14 jarige![]()
Zoon krijgt op de zaak 5 euro per uur en hij is 13. Krijgt ook betaald voor de uren dat ie aan het gamen/lezen/shoppen is als het stil is. En hij houdt het precies bij
If they say
Ik hen nog nooit vakantie bso of kindervakantieweken nodig gehad want de hoeveelheid tijd die we hebben in de vakanties is altijd minder of precies gelijk aan de tijd die ik samen wil doorbrengen. Maar voor de mini is dat wel anders straks dus ik hoop van harte dat hij het leuk gaat vinden
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Wat is haar taakomschrijving?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:00 schreef oh-oh het volgende:
Ze wordt in nov. 15, ze komt graag met een vriendinnetje, daar ga ik haar niet meer voor betalen, dan delen ze de buit maar, dat is aan haar.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story![]()
Ze hoeft hier alleen maar te zijn maar meestal gaat ze ook met ze wandelen, dat is niet nodig.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:06 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wat is haar taakomschrijving?Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Kreeg een 'sollicitatie' binnen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Dan vind ik 10 euro ook best veel, als ze ze niet hoeft uit te laten.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ze hoeft hier alleen maar te zijn maar meestal gaat ze ook met ze wandelen, dat is niet nodig.Beetje knuffelen en slapend rijk worden zo
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story![]()
Kindervakantieweek ken ik niet van vroeger uit, maar toen ik naar dit dorp verhuisde gingen ze dat net opzetten, dus ik ben vrijwilliger van het eerste uur (en organiseer intussen ook mee). Ik denk dat 80% van het dorp er komt qua kinderen, en 50% van de volwassenen heeft op de een of andere manier een rol. Wordt heel breed gedragen. Hier is het een combinatie van timmerdorp, groepsactiviteiten en een toneelverhaal door de week heen met een spannende ontknoping. Kei leuk.
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft![]()
![]()
Ik moest vorig jaar altijd op de lange drukke donderdag heeeeel veel doen voor mijn werk omdat dat mijn laatste werkdag was op school. Nu werk ik do/vr daar en heb ik dus een veel relaxtere donderdagavond.![]()
Het was wat ze mn schoonzus verteld hadden. Verder heb ik zelf nog geen ervaring.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist andersom. Kleinere borsten pijnlijker dan grotere borsten. Ik vind het prima te doen qua pijn, maar heb dus redelijk grote borsten. Zie er niet tegenop in ieder geval.
Sterkte oh-oh maar fijn dat het goed lijkt te gaan!
Amaranta ook veel sterkte! Hopelijk snel vooruitgang!
Ik vind ¤10 per uur voor een 15 jarige ook vrij veel. In de supermarkt verdienen ze op die leeftijd tussen de 5 en 6 euro per uur volgens mij. En daar moeten ze er harder voor werken als bij oppassen (over het algemeen). Als we hier een oppas hadden was het even samen met de kinderen tv kijken, een half uurtje bezig zijn met ze in bed leggen (als het al niet korter was). En verder chips eten en cola drinken (bij wijze van) in ieder geval doen wat ze zelf wilde, al zaten ze dan in mijn woonkamer ipv thuis. En ik heb ze zeker niet uitgebuit hoor.
Al heb ik ook een keer een nichtje gehad die aan gaf op een ander ¤15 of ¤20 per uur te krijgen. Maar toen we haar vroegen om nog even mee bij de kinderen te kijken toen we ze in bed aan het leggen waren zodat ze haar even hadden gezien zodat ze niet zouden schrikken mochten ze wakker worden was het antwoord ‘moet dat?’ (En dat was nog voor we het over de prijs gehad).
Ik denk dan hoef je zo weinig te doen en dan is even mee naar boven lopen en welterusten zeggen tegen de kinderen al te veel gevraagd![]()
Daarna maar andere nichtjes gevraagd, die wel enthousiast waren naar de kinderen toe en geen 15-20 euro per uur vroegen![]()
Maar als jij ¤10 per uur een reëel bedrag vind dat moet je dat zeker doen hoor, denk dat ze er erg blij mee zal zijn. En dan kan ze ook nog delen met haar vriendinnetje![]()
![]()
Crossphoto uit SCUL omdat jullie dit vast ook willen![]()
Ik moest nu banoffee en had toevallig laatst een blikje gecondenseerde kokosmelk gekookt![]()
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Ziet er heel lekker uit, maar ik vind gecondenseerde (kokos)melk altijd zo vies klinken.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:56 schreef Vanyel het volgende:
Crossphoto uit SCUL omdat jullie dit vast ook willen![]()
[ afbeelding ]
Ik moest nu banoffee en had toevallig laatst een blikje gecondenseerde kokosmelk gekookt
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
![]()
Ze is trouwens 13, ze wordt 14
![]()
Maar we hebben handje geklapt op een euro per hond per uur, meestal neem ik er wel een paar mee.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
En gloeiende, ik heb net spek en bonen gemaakt met een madame Jeanette van mijn eigen balkon en ik zit alweer te versterven hier, deze zijn heter dan normaal
( Groucho Marx )![]()
Iemand hier misschien interesse in playmobil?
Heb nog een paar sets, sommige niet helemaal compleet meer, maar nog wel compleet genoeg om leuk mee te spelen. En dan nog een paar losse items die nergens meer bij horen. Die mogen gratis met een set mee.
Hoef er niet veel voor te hebben, doe maar een leuk bod.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja maar ja maar dit is kokos dulce de leche, geen melk meer. Al is dat laatste ook de bom op je bananenpannenkoekquote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Ziet er heel lekker uit, maar ik vind gecondenseerde (kokos)melk altijd zo vies klinken.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Sowieso vrijmibo! Ben vorig jaar maar paar keer geweest overigens. Maar de vrijdag is een fijne dag om de week af te sluiten ja. Fijner dan indd woe of do.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 19:22 schreef Hupje het volgende:
Ik moest vorig jaar altijd op de lange drukke donderdag heeeeel veel doen voor mijn werk omdat dat mijn laatste werkdag was op school. Nu werk ik do/vr daar en heb ik dus een veel relaxtere donderdagavond.![]()
Gecondenseerde melk en koffiebonen vind ik heerlijk, maar al die room en bananen, niet per se
( Groucho Marx )![]()
Rooie week. I kid you not.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Goed zo![]()
Als je volgende week nog niet gebeld hebt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Mededeling voor Disney+ kijkers: per 17 oktober wordt het abo 13,99 pm. Al kan je vanaf dan wel kiezen voor een uitgekleed abo van 10,99 voor 2 schermen in Full HD ipv 4K.
Ga ik wel doen, kijken toch niet op 4 schermen tegelijk en de tv heeft niet eens 4K.
Dit dus ter info![]()
https://www.rtl.nl/nieuws(...)itgekleed-abonnementIf they say
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Rooie week. I kid you not.
Kun je alsnog prima vast bellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je meteen hormoonsuppletie hosselen voor je perimenopausale klachten
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Ik wilde eigenlijk voor de novasure gaan, aangezien dit de enige klacht is. Ik ben wel klaar met bloeden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je alsnog prima vast bellen
Kun je meteen hormoonsuppletie hosselen voor je perimenopausale klachtenVenus in pocketformaat
© loveli![]()
Werkt ookquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk voor de novasure gaan, aangezien dit de enige klacht is. Ik ben wel klaar met bloeden.
Maarrrr ik bleef lichtjes bloeden na de Novasure en dat schijnt helemaal niet ongebruikelijk te zijn. Dus dan blijf je elke 3 weken aankutten.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Lichtjes bloeden zou wel een grote verbetering zijn. Als dat betekent dat ik mijn cup 's ochtends erin mik en 's avonds pas weer hoef te legen, zou dat zeer acceptabel zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Werkt ook
Maarrrr ik bleef lichtjes bloeden na de Novasure en dat schijnt helemaal niet ongebruikelijk te zijn. Dus dan blijf je elke 3 weken aankutten.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Hier wel. Ik ging toen zelfs over op een klein cupje en zelfs dat kwam nog niet eens half vol.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lichtjes bloeden zou wel een grote verbetering zijn. Als dat betekent dat ik mijn cup 's ochtends erin mik en 's avonds pas weer hoef te legen, zou dat zeer acceptabel zijn.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Ik wou dat ik een cup kon gebruiken met m'n verzakking.
Daarom toch maar weer aan die pil zonder stopweek.![]()
Hier komt het dan na 7-9 weken toch gewoon, maar scheelt de helft en ik kijk altijd een beetje wanneer het uitkomt en dan doe ik na een week of 7 a 8 stopweek als er dan in die 8e of 9e week iets is waarbij ik absoluut niet ongesteld wil zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:46 schreef -Spring het volgende:
Ik wou dat ik een cup kon gebruiken met m'n verzakking.
Daarom toch maar weer aan die pil zonder stopweek.Fake it till you make it...![]()
Hier ook, maar mijn pil wordt niet meer gemaakt dus ipv 50 nu 30. Ben benieuwd of ik de 9 weken nog kan halenquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hier komt het dan na 7-9 weken toch gewoon, maar scheelt de helft en ik kijk altijd een beetje wanneer het uitkomt en dan doe ik na een week of 7 a 8 stopweek als er dan in die 8e of 9e week iets is waarbij ik absoluut niet ongesteld wil zijn.![]()
Microgynon? Ik slik merkloze yasmin, beter voor mn stemming.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hier ook, maar mijn pil wordt niet meer gemaakt dus ipv 50 nu 30. Ben benieuwd of ik de 9 weken nog kan halenFake it till you make it...![]()
De gynaecoloog leerde ons niet te wachten op een doorbraakbloeding maar de doorsliktijd langzaam op te bouwen. Dan zou het langer lukken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hier komt het dan na 7-9 weken toch gewoon, maar scheelt de helft en ik kijk altijd een beetje wanneer het uitkomt en dan doe ik na een week of 7 a 8 stopweek als er dan in die 8e of 9e week iets is waarbij ik absoluut niet ongesteld wil zijn.
Weet niet of dat altijd werkt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Waar je risico op borstkanker weer lekker van stijgtquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je alsnog prima vast bellen
Kun je meteen hormoonsuppletie hosselen voor je perimenopausale klachten![]()
![]()
![]()
Ik slikte de pil een maand of 3 achter elkaar en op het laatst vergat ik heel die stopweken![]()
Las toen een artikel dat het geen kwaad, geen idee meer waar en wanneer. Zelf heb ik er iig nooit problemen mee gehad
If they say
Ik heb de pil van m'n zestiende tot 21e doorgeslikt en nooit een stopweek gedaan. Onzin.
En verder ga ik misschien wel aan de hormonen ivm pmdd en vind ik het risico op kanker eng, maar de huisarts zei 'van 1 op 7 wordt het 1 op 6'. Is dat het je waard dat een kwart van je leven ongelooflijk kut is? En daar had ze voor mij wel een punt.
Maar het blijft een ingewikkelde afweging. Dus stel ik 't steeds uit.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Ik ben enkele jaren geleden weer gestart met de pil, maar die moodswings die ik daar gratis bijkreeg waren niet bepaald leuk. Hoofdpijn, de hele dag honger, buikpijn. Na het stoppen waren die floeps weg.
Op aanraden van de arts en mijn vriend Google ben ik magnesium en B12 gaan slikken. De menstruatieklachten werden minder, mijn darmen vonden het echter niet leuk.
Maar ik ben sowieso een rare met medicatie, ik heb weer een nieuwe puffer via de longarts. Na een paar dagen had ik een dik oog en weer een paar dagen later pijn in dat oog. Dat bleek een bijwerking te zijn, vrij zeldzaam, maar wel gemeld als bijwerking. Dus ik gestopt, joepie weer benauwd. Maar oog werd binnen een paar dagen weer normaal. Nu op aanraden van de longarts toch weer gestart, halve dosering. Dus gisteren weer gepuft en vanochtend....ja, hoppa oog weer dik en geirriteerd.
Het vorige uitprobeersel zorgde voor trillende handen en hartkloppingen, de versie daarvoor maakte me nog geen 1% minder benauwd maar ik werd wel enorm hees.
En ik lees nooit mogelijke bijwerkingen, want dan heb ik meteen het gevoel dat ik die hele lijst krijg.
Nog even en ik ga naar een sjamaan of zo, of een Chinese kruidenvrouw. Of toch weer aan de alcohol.![]()
Ik betaal per jaar dus we zien wel weer.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Mededeling voor Disney+ kijkers: per 17 oktober wordt het abo 13,99 pm. Al kan je vanaf dan wel kiezen voor een uitgekleed abo van 10,99 voor 2 schermen in Full HD ipv 4K.
Ga ik wel doen, kijken toch niet op 4 schermen tegelijk en de tv heeft niet eens 4K.
Dit dus ter info![]()
https://www.rtl.nl/nieuws(...)itgekleed-abonnementOp dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Ja maar nee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Waar je risico op borstkanker weer lekker van stijgt![]()
Daar zijn de onderzoeksresultaten totaal niet eenduidig over en het effect dat wordt gevonden (niet elke keer en niet elke keer in dezelfde richting) is vaak heel klein.
De dosis hormonen die je bij hst krijgt is bovendien stukken lager dan die van je normale cyclus. Voor vrouwen die nog geen borstkankergeschiedenis hebben, is de suppletie dus minder dan normale premenopausale niveaus.
Voor mensen met geschiedenis van kanker geldt, bijv. volgens de nieuwe NHGstandaard, dat de vraag vooral is of die kanker hormoongerelateerd was. Zo niet, dan wordt het niet direct afgeraden.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Je krijgt wel 20% korting op Disneyland Parijs via Disney+ tot ergens in september volgens mij. Voor ons niet handig want wij willen pas weer gaan als het geen bouwput meer is, kortom op zijn vroegst in 2026.
We zijn er wel uit dat we in de Voorjaarsvakantie naar de Efteling gaanWe zijn dan 20 jaar samen en de Efteling is LEUK en laagdrempelig voor ons. Ik ben aan het kijken of ik als cadeau voor mijn schatje een halve dag een fotograaf mee kan laten lopen.
![]()
![]()
Rly? Voor zover ik in de onderzoeken zag is dat verschil echt veel kleiner.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb de pil van m'n zestiende tot 21e doorgeslikt en nooit een stopweek gedaan. Onzin.
En verder ga ik misschien wel aan de hormonen ivm pmdd en vind ik het risico op kanker eng, maar de huisarts zei 'van 1 op 7 wordt het 1 op 6'. Is dat het je waard dat een kwart van je leven ongelooflijk kut is? En daar had ze voor mij wel een punt.
Maar het blijft een ingewikkelde afweging. Dus stel ik 't steeds uit.
En dus niet eenduidig overtuigend.
De dosis hormonen in standaard hormoonsuppletie is trouwens ook veel lager dan die in de pil hè.
[ Bericht 6% gewijzigd door Vanyel op 23-08-2024 13:30:51 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Oh dat is nog wel iets om uit te proberen!quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De gynaecoloog leerde ons niet te wachten op een doorbraakbloeding maar de doorsliktijd langzaam op te bouwen. Dan zou het langer lukken.
Weet niet of dat altijd werkt.Fake it till you make it...![]()
Ik ben al 45, huisarts zei met toch weer aan de pil gaan toen ik vroeg naar of dat wel kon ivm leeftijd, dat het afwegen was van wat slechter was.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:07 schreef Tink89 het volgende:
Maar het blijft een ingewikkelde afweging. Dus stel ik 't steeds uit.
Ik voelde me zo rot dat ik de neiging had om voor een trein te gaan liggen... de afweging was vrij snel gemaakt zeg maar.Fake it till you make it...![]()
Gaat lekker hier, mijn oude zieke bovenbuurman is net door de brandweer via het raam naar beneden getakeld, ik ben bevriend met zijn vrouw , die is nu helemaal hysterisch.... Beste man kwam al zeker 15 jaar niet buiten is heel ziek, en ze laten niemand binnen...Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Inmiddels ben ik zoveel wijzer dat je geen novasure na een essure moet doen. Weet niet of je essure gehad hebt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 11:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk voor de novasure gaan, aangezien dit de enige klacht is. Ik ben wel klaar met bloeden.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut![]()
Nope. Vriendlief heeft knipjesquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik zoveel wijzer dat je geen novasure na een essure moet doen. Weet niet of je essure gehad hebt?.
Maar toch bedankt voor de waarschuwing hoor! Belangrijke info.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Maar die is bij jou toch weer ongedaan gemaakt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik zoveel wijzer dat je geen novasure na een essure moet doen. Weet niet of je essure gehad hebt?![]()
Oef, dat is naarquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:56 schreef oh-oh het volgende:
Gaat lekker hier, mijn oude zieke bovenbuurman is net door de brandweer via het raam naar beneden getakeld, ik ben bevriend met zijn vrouw , die is nu helemaal hysterisch.... Beste man kwam al zeker 15 jaar niet buiten is heel ziek, en ze laten niemand binnen.... Ik heb mijn moeder een keer door de brandweer weggetakeld zien worden vanaf de galerij, geen leuk gezicht. Voor een vrouw op leeftijd en weinig contacten in de buurt snap ik dat alles op z'n kop staat nu.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Zijn vrouw is veel jonger, haar app en spreek ik dagelijks, zij is nu helemaal hysterisch, ze doet al die jaren eigenlijk alsof er niks aan de hand is, hij is kunstenaar, zij is prof op de uni, het is een apart stel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oef, dat is naar. Ik heb mijn moeder een keer door de brandweer weggetakeld zien worden vanaf de galerij, geen leuk gezicht. Voor een vrouw op leeftijd en weinig contacten in de buurt snap ik dat alles op z'n kop staat nu.
Ik dacht jarenlang dat hij overleden was en zij de nieuwe bewoner...Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
@Tink89 bedoel je dan de combinatiepil, en het risico op borstkanker?
In dat geval zijn de getallen uit de NHG richtlijn (https://richtlijnen.nhg.o(...)lledige-tekst-tabel3) dat het risico stijgt van 0,6 per 1000 naar 0,7 per 1000 (even uitgaande van geen borstkanker in voorgeschiedenis en geen erfelijke belasting). Met mogelijk overigens een iets verlaagd risico op eierstokkanker en baarmoederkanker (niet geheel eenduidige studies en ze komen sowieso maar heel weinig voor, maar toch).![]()
Hm da's wel apart jaquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zijn vrouw is veel jonger, haar app en spreek ik dagelijks, zij is nu helemaal hysterisch, ze doet al die jaren eigenlijk alsof er niks aan de hand is, hij is kunstenaar, zij is prof op de uni, het is een apart stel.
Ik dacht jarenlang dat hij overleden was en zij de nieuwe bewoner.... Het is natuurlijk wel een keiharde reality check als je jaren hebt gestruisvogeld..
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Waarom niet?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik zoveel wijzer dat je geen novasure na een essure moet doen. Weet niet of je essure gehad hebt?
Geen idee wat essure is behalve dat het vast iets met anticonceptie van doen heeft.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Nou ja dat dus.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hm da's wel apart ja. Het is natuurlijk wel een keiharde reality check als je jaren hebt gestruisvogeld..
Hij is denk ik over de 90 en echt al heel erg lang ziek.
Jaren geleden werden hier de puien vervangen nog wat werkzaamheden en toen roddelden alle werklieden al over de vreselijke situatie daar...Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )
Forum Opties Forumhop: Hop naar: