abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214753332
Hier verder
pi_214753414
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 21:40 schreef Troel het volgende:
Jongste is inmiddels ook weer hier :D

Alleen extrapuber testte negatief en is dus bij zijn moeder thuis voor het geval dat.
Beterschap, hopelijk niet al te ziek :*
Fake it till you make it...
pi_214753523
@oh-oh dit is een nieuw topic he... cliffhanger ;)
pi_214753545
Jeez, een naam-topic! *O* :D
pi_214753680
*Is heel niet nieuwsgierig :+

Oh, ik fixte net de richtingaanwijzerhendel met papier, een tissue en tape. Of er ooit een nieuwe komt is nog maar de vraag :') maar voor nu schieten de lichten niet meer bij elke hobbel heen en weer aan en zijn ze niet meer uit te krijgen. Ze knipperen zelfs 3x voordat ze vanzelf uitgaan :D
Zoon noemde me een genie O-) Minl keek me aan alsof ik gestoord was toen ik zei dat die kutrichtingaanwijzers nog steeds kut doen want bij hem doen ze niet zo raar. Tuurlijk :') 8)7
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 19 augustus 2024 @ 14:59:07 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214753730
:D 8-)

Ik zal proberen het kort te houden maar ik vind het echt best een duivels dilemma.
Mijn nichtje vertelde gisteren tussen neus en lippen door twee dingen die ik best wel zorgwekkend vind, maar ik wil niet lopen snitchen naar mijn zus, want dan vertelt ze me natuurlijk nooit meer wat he.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan het tweede...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het echt heel moeilijk, ik denk dat ik het er sowieso eerst nog maar eens met mijn nichtje over ga hebben maar als ik te belerend ga doen ben ik natuurlijk niet meer die coole tante tegen wie je alles kan vertellen...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:00:49 #7
176471 oh-oh
pi_214753747
En ik ben zo weer offline want Hannah komt zo uit school hier heen, ook raar, beide ouders zijn thuis , eerste schooldag, nee ga maar gewoon lekker daar heen :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214753794
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 15:00 schreef oh-oh het volgende:
En ik ben zo weer offline want Hannah komt zo uit school hier heen, ook raar, beide ouders zijn thuis , eerste schooldag, nee ga maar gewoon lekker daar heen :')
Een warm welkom. -O-
  maandag 19 augustus 2024 @ 15:08:14 #9
176471 oh-oh
pi_214753810
Ja dat is toch wel een beetje raar of niet?
( Groucho Marx )
pi_214754660
@oh-oh
SPOILER
pi_214754672
Het tweede lijkt me redelijk normaal.
Voor het eerste zou ik de baas van je neefje aanspreken, die moet daarop toezien.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:10:47 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_214754674
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:59 schreef oh-oh het volgende:
:D 8-)

Ik zal proberen het kort te houden maar ik vind het echt best een duivels dilemma.
Mijn nichtje vertelde gisteren tussen neus en lippen door twee dingen die ik best wel zorgwekkend vind, maar ik wil niet lopen snitchen naar mijn zus, want dan vertelt ze me natuurlijk nooit meer wat he.
SPOILER
En dan het tweede...

SPOILER
Ik vind het echt heel moeilijk, ik denk dat ik het er sowieso eerst nog maar eens met mijn nichtje over ga hebben maar als ik te belerend ga doen ben ik natuurlijk niet meer die coole tante tegen wie je alles kan vertellen...
Afgelopen vrijdag deed ik de bar in ons pittoreske grensdorpje bij de volksfeesten. Ook daar gewoon straalbezopen minderjarige dropjes. Ook als ze overduidelijk minderjarig zijn. Ze keijgen het van vrienden, kennissen en soms ook gewoon van hun eigen ouders.

Wellicht een keer tussen neus en lippen door vragen of nichtje van bijna 18 ook een wijntje mag als jij een wijntje pakt ofzo? Zul je zien dat je een 'ow maar ze drinken allemaal' reactie krijgt ofzo :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214754707
SPOILER
pi_214754711
@oh-oh
SPOILER
If they say
  maandag 19 augustus 2024 @ 17:20:01 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_214754739
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:06 schreef Nijna het volgende:

[..]
Beterschap, hopelijk niet al te ziek :*
Nog niet beter, maar wel met de schuur bezig. Ik wat minder fanatiek dan de kerel des huizes. Maar die heeft ook minder last.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214755429
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:15 schreef hilliebillie het volgende:
SPOILER
Als je daar goed mee omgaat is het imo niet per se schadelijker dan het veel meer geaccepteerde je elk weekend lam zuipen.
Maar goed is dan ook bij bijvoorbeeld een pilletje (er vanuit gaande dat dat mdma is) het zeker niet elke week doen, maar met mate. Officieel is dat eens per drie maanden.
Ik vind het daarbij wat wonderlijk dat ze in de therapeutische trials eens per maand doen, alsof dat dan niet opeens vaak is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:11:02 #17
176471 oh-oh
pi_214755744
Thnx, mijn zus en ik drinken beiden niet hoor.
Maar goed, als degene die met een elektrische vliepenmepper naar het park gaat zich hier niet druk om maakt zal ik het maar gewoon laten.
De achtergrond van dat groepje 17 jarigen vind ik dus wel een dingetje waarbij je iets voorzichtiger zou mogen zijn met dat roekeloze gedrag en ik heb echt het idee dat die ouders niks doorhebben.
Tbh, ik deed andere dingen toen ik die leeftijd was maar ik dronk niet en dronken de weg op vind ik echt een heel groot issue, maar daar zal ik haar nog wel een keer op aanspreken hoor.
Je zal ze dronken onder je auto krijgen ...
Ik zal ook nog eens doorvragen over mijn neefje, ze had hem wel een uitbrander gegeven maar aangezien ze altijd ruzie hebben zal dat sowieso niet veel indruk maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 19-08-2024 22:36:00 ]
( Groucho Marx )
pi_214755921
Sorry :+
Ik denk dat het belangrijk is dat je hun vertrouwen niet beschaamd, dat ze je straks niks meer vertellen. Ik begrijp echt dat je je zorgen maakt. Je kunt wél met hen erover praten en hopen dat ze het van je aannemen. Of toch gaan snitchen en dan ben jij de gebeten hond.
Ik begrijp alleen niet wat de achtergrond van dat ene meisje ermee te maken heeft? Dat is toch echt iets voor de ouders om daar iets mee te doen. Of maak je je zorgen om kopieergedrag?
If they say
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:34:05 #19
176471 oh-oh
pi_214755955
Ik maak me wel zorgen om hun roekeloosheid, die zelfmoord heeft een hele grote impact op ze gehad, logisch ook, ze waren altijd met zijn vijven.
Maar ik vind het eerlijk gezegd ook shocking dat iedereen dat dronken fietsen ( en dan een heel pokkeeind ook nog ) maar normaal vindt hoor.
Goed dat ik geen kinderen heb denk ik dan maar weer :D
( Groucho Marx )
pi_214756094
Ik denk nu 'het is maar goed dat mijn ouders niet wisten wat ik op die leeftijd uithaalde'.

Drinken als 15 jarige op je werk vind ik overigens echt not done. Maar daar zou ik als moeder zijnde de manager flink op aanspreken. Als tante die het via via hoort is het een stuk lastiger natuurlijk. Het gesprek met je neefje proberen op te starten denk ik. Open en nieuwsgierig, vissen hoe het op zijn werk gaat en hoe dat is als jongste in zo'n team.
pi_214756121
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik maak me wel zorgen om hun roekeloosheid, die zelfmoord heeft een hele grote impact op ze gehad, logisch ook, ze waren altijd met zijn vijven.
Maar ik vind het eerlijk gezegd ook shocking dat iedereen dat dronken fietsen ( en dan een heel pokkeeind ook nog ) maar normaal vindt hoor.
Ik kan echt niet op 2 handen tellen hoe vaak ik dronken heb gefietst. Zelfs een x op een 80 kilometer weg omdat we dachten dat een fietspad is.
Slim? Nee!
Dom? Enorm.

Maar ik was jong en vond het toen echt hilarisch. Een standje had dat echt niet veranderd.
pi_214756124
quote:
Ik zou ook niet willen dat mijn kinderen zo dronken op de fiets gaan, maar dat zijn wel dingen die gebeuren.
Dat ze dan met zn allen samen zijn vind ik dan wel "ok-er".
Maar ik hoop dat mijn kinderen nog lang zo ver niet zijn.

Nou heb ik er 1 die zich voornamelijk isoleert op haar kamer, die zie ik niet zo snel met vrienden in de kroeg zitten...
De ander is denk ik wel eerder in staat zulke dingen te doen, maar heeft nog niet de leeftijd dat ze de kroeg in mag binnenkort ;). Maar heeft wel een fijn vriendinnengroepje waarvan ik hoop dat ze nog lang op elkaar zullen passen O+ fijne meiden.

Ik ben zelf nog nooit dronken geweest, na een paar slokken gaat het me tegen staan over het algemeen. Ideaal.
Ook nooit de behoefte gevoeld om mee te doen met anderen die wel flink doordronken.
Ik had een paar klasgenoten die elke maandag weer op school kwamen met verhalen over wie er de sloot in was gefietst, hoeveel tanden pietje nu weer kwijt was, wat ze allemaal vergeten waren door hun benevelde toestand enzovoort. Maakte totaal geen indruk ;) .
pi_214756180
Ik zou niet weten hoe ik vroeger thuis had moeten komen als ik niet mocht fietsen met alcohol op :D
  maandag 19 augustus 2024 @ 19:57:57 #24
176471 oh-oh
pi_214756202
Ik heb echt vrienden die enorm kunnen tanken maar rijden, nope, zelfs niet op de fiets hoor.
Maar goed die laat ik gaan dan maar, young and wild and free.
Wij dronken nooit, ik ben twee keer in mn leven dronken geweest en ik ben nu 50 _O-
De eerste keer was met scholierencarnaval, toen had ik niet eens meer op een fiets kunnen stappen en ben ik thuisgebracht door mijn aardrijkskunde juf.
De tweede keer is een aantal jaar geleden en wat er toen gebeurde ga ik hier niet eens neerzetten.
Only Venco knows _O- _O- _O-
( Groucho Marx )
pi_214756321
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:11 schreef oh-oh het volgende:
Thnx, mijn zus en ik drinken beiden niet hoor.
Maar goed, als degene die met een elekrtische vliepenmepper naar het park gaat zich hier niet druk om maakt zal ik het maar gewoon laten.

Waarom doen jullie zo raar tegen elkaar :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 19 augustus 2024 @ 20:21:59 #26
176471 oh-oh
pi_214756465
:D Ik moest oprecht lachen om dat advies juist van Mush hoor, maar ik maak me duidelijk druk om niks hier, np!
( Groucho Marx )
pi_214756521
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2024 19:55 schreef Kyara het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik vroeger thuis had moeten komen als ik niet mocht fietsen met alcohol op :D
Stupid drunk of alcohol op is wel een ruim begrip natuurlijk. :P
Veilig thuis komen is meer dan überhaupt thuis komen.
Ik vind het onwijs stom om zwaar aangeschoten of dronken naar huis te fietsen.
Genoeg jongens en meiden die het niet 15 jaar later op Fok mogen navertellen.
Helaas.
pi_214756591
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:21 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik moest oprecht lachen om dat advies juist van Mush hoor, maar ik maak me duidelijk druk om niks hier, np!
:P
Ik vind het wel heel lief dat je zo zorgzaam voor ze bent. Denk dat jij hun volledige vertrouwen hebt en dat je dat verpest als je ze erbij lapt. En dan kun je ook geen oogje meer in het zeil houden.
Wat je wel kunt doen, is ze ernaar vragen en ook zeggen dat je je zorgen maakt?
En die zelfmoord... Kan zijn dat ze dat verwerkt hebben, op hun eigen pubermanier?
If they say
pi_214756600
Brrr, al dat nieuws over verdronken mensen door muistromen geeft me kippenvel :{
De zee is zo veel gevaarlijker dan het lijkt. Worden we als mensheid zoveel onverstandiger of hoorde je dit vroeger gewoon niet?
pi_214756623
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:37 schreef Hupje het volgende:
Brrr, al dat nieuws over verdronken mensen door muistromen geeft me kippenvel :{
De zee is zo veel gevaarlijker dan het lijkt. Worden we als mensheid zoveel onverstandiger of hoorde je dit vroeger gewoon niet?
Echt he, zeker dat 8 jarige jongetje :'(
Het gebeurd volgens mij idd vaker dan vroeger. Geen idee alleen waarom.
If they say
pi_214756624
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:28 schreef vencodark het volgende:
Stupid drunk of alcohol op is wel een ruim begrip natuurlijk.
Veilig thuis komen is meer dan überhaupt thuis komen.
Ik vind het onwijs stom om zwaar aangeschoten of dronken naar huis te fietsen.
Genoeg jongens en meiden die het niet 15 jaar later op Fok mogen navertellen.
Helaas.
Ik heb nooit zoveel gedronken dat ik geen controle meer had. Maar goed. Het zal vast onwijs stom geweest zijn maar ook een andere tijd. Een tijd waarin je op je 14e gewoon alcohol kon bestellen, waarin je in de auto werd vergast door sigarettenrook en waar in de auto achterin überhaupt geen gordels zaten. Voortschrijdend inzicht enzo.
  maandag 19 augustus 2024 @ 20:52:25 #32
176471 oh-oh
pi_214756724
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:40 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ik heb nooit zoveel gedronken dat ik geen controle meer had. Maar goed. Het zal vast onwijs stom geweest zijn maar ook een andere tijd. Een tijd waarin je op je 14e gewoon alcohol kon bestellen, waarin je in de auto werd vergast door sigarettenrook en waar in de auto achterin überhaupt geen gordels zaten. Voortschrijdend inzicht enzo.
Nou ja dat, ze fietsen bv echt niet met hun mobiel in de handen want ze weten dat dat wel doorgezet wordt naar hun ouders als bekenden dat zien maar waarom dan wel naar Duitsland rijden om te zuipen?
Maar je zou het van je eigen kinderen dus prima vinden omdat je het zelf ook deed vroeger?
Met het drinken heb ik echt niet heel veel moeite maar stap niet op de fiets op een vreemde plek met je dronken harses...
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:36 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
:P
Ik vind het wel heel lief dat je zo zorgzaam voor ze bent. Denk dat jij hun volledige vertrouwen hebt en dat je dat verpest als je ze erbij lapt. En dan kun je ook geen oogje meer in het zeil houden.
Wat je wel kunt doen, is ze ernaar vragen en ook zeggen dat je je zorgen maakt?
En die zelfmoord... Kan zijn dat ze dat verwerkt hebben, op hun eigen pubermanier?
Verwerkt? Ik denk dat je dat nooit echt verwerkt, en die ouders van dat overleden meisje doen er ook alles aan om haar levend te houden in die groep, ze nodigen ze veel uit en zo.
En ja, ik ga ze sowieso niet erbij lappen , maar ik wil toch wel even een goed gesprek met haar hebben hier over en dat is lastig , want dit is de eerste keer dat ik haar zag dit jaar en ze reageert zelden op de app :D
Die andere twee die app en spreek ik wel vaak!
( Groucho Marx )
pi_214756825
quote:
Ik gok dat dat is omdat we dat zelf allemaal ook hebben gedaan vroeger.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 19 augustus 2024 @ 21:07:27 #34
176471 oh-oh
pi_214756843
O-) Ik echt nooit.
( Groucho Marx )
pi_214756864
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:52 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nou ja dat, ze fietsen bv echt niet met hun mobiel in de handen want ze weten dat dat wel doorgezet wordt naar hun ouders als bekenden dat zien maar waarom dan wel naar Duitsland rijden om te zuipen?
Maar je zou het van je eigen kinderen dus prima vinden omdat je het zelf ook deed vroeger?
Met het drinken heb ik echt niet heel veel moeite maar stap niet op de fiets op een vreemde plek met je dronken harses...
[..]
Verwerkt? Ik denk dat je dat nooit echt verwerkt, en die ouders van dat overleden meisje doen er ook alles aan om haar levend te houden in die groep, ze nodigen ze veel uit en zo.
En ja, ik ga ze sowieso niet erbij lappen , maar ik wil toch wel even een goed gesprek met haar hebben hier over en dat is lastig , want dit is de eerste keer dat ik haar zag dit jaar en ze reageert zelden op de app :D
Die andere twee die app en spreek ik wel vaak!
Oké, verwerkt is idd een groot woord. Een plekje gegeven hebben komt meer in de buurt.
Gesprek erover klinkt prima. Nodig je haar uit voor de lunch ofzo? En dan gewoon aangeven dat je je zorgen maakt :Y
If they say
pi_214756886
Ik ben 3x in mijn leven aangeschoten geweest maar nooit echt dronken. Dochter is geen uitgaanster en drinkt niet en zoon zie ik dat ook niet doen. Wel een zorg minder, denk ik.
If they say
pi_214756892
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 18:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je daar goed mee omgaat is het imo niet per se schadelijker dan het veel meer geaccepteerde je elk weekend lam zuipen.
Maar goed is dan ook bij bijvoorbeeld een pilletje (er vanuit gaande dat dat mdma is) het zeker niet elke week doen, maar met mate. Officieel is dat eens per drie maanden.
Ik vind het daarbij wat wonderlijk dat ze in de therapeutische trials eens per maand doen, alsof dat dan niet opeens vaak is.
Ik denk idd dat het mdma is, al ving ik laatst ook wel iets op over ket (niet dat m’n nichtje dat gebruikte maar dat ze van andere wist die dat gebruikten en wat dat voor uitwerking heeft).

Maar ik moet inderdaad ook heel eerlijk toegeven dat ik me daar verder niet in verdiept heb en zelf ook nooit wat gebruikt heb omdat ik qua dat betreft echt anti ben.

Alcohol drink ik wel eens een glaasje, maar ben ook nooit dronken geweest en misschien een keer of drie aangeschoten.
Ik hoop dat m’n kinderen er mee omgaan zoals ik vroeger deed, maarrr er zitten ook de genen van m’n man in natuurlijk ;) en dan wordt het een heel ander verhaal (op het gebied van alcohol, op het gebied van drugs is het bij hem bij een keer of 5 een jointje gebleven en daar kon hij 5 keer niet tegen dus heeft ie het er ook maar bij gelaten).

Ik hoop ze vooral op te voeden om er eerlijk over te zijn. Ik heb liever dat ik weet wat ze doen, dan dat ik het niet weet en niet weet hoe ik ze thuis weer aantref.
pi_214756937
Ik heb mijn basisscholier nu al gevraagd om het thuis te ontdekken als ie ooit besluit aan drugs te beginnen. Liever onder mijn neus.

Kleine disclaimer, hij had een hoop vragen over drugs, verslaving etc. Ik zei dat niet tussen neus en lippen door aan het ontbijt, zo van mag ik de hagel en wil je thuis je eerste drugs ervaringen doen als je ooit begint?
pi_214756975
Wij hebben de kinderen gevraagd om alsjeblieft te bellen als ze dronken zouden zijn of om een andere reden niet meer goed naar huis kunnen als ze uit zijn geweest...
En gezegd dat ik het niet leuk zou vinden, maar liever heb dat ze veilig thuis komen dan dat ze met hun zatte kop het kanaal in fietsen ofzo.

Maar dus nog geen oog voor uitgaan dus nu in elk geval nog even niet actueel.
pi_214756977
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:37 schreef Hupje het volgende:
Ik denk dat we het vroeger veel minder hoorde.

Mijn kinderen zien het gevaar van de zee ook niet bleek afgelopen vakantie wel weer (we gaan ook niet zo vaak naar zee en zijn de laatste paar keren eigenlijk alleen in Turkije aan de zee geweest en die is vrij rustig (tenminste de keren dat wij er waren) ook bijna geen en en vloed).

Nu waren we afgelopen vakantie in zuid Afrika en de oudste wilde het liefst al de rotsen op waar je van het strand op kon lopen maar waar de golven iets verder echt flink tegenaan klapte. Dat wil hij dan niet snappen dat dat gevaarlijk is.

Daarna mochten ze een stukje verderop wel zwemmen (mag ik naar de golven mam, nee die zijn stiekem verder weg dan het lijkt en echt behoorlijk hoog al lijkt dat vanaf hier mee te vallen, werd weer niet begrepen).

Ik zeg ik breng de spullen naar papa, doe m’n bikini aan en kom ook in het water. Halverwege kijk ik om en zie ze best ver de zee in. Dus ik maar terug en die kinderen terug roepen (ook stom want ze waren niet ver). En die kinderen naar zwemmen en zwemmen en zwemmen, maar kwamen niet echt dichterbij (en ze kunnen beiden echt best prima zwemmen hoor, niks van te zeggen).
Op een gegeven moment stond ik op het punt om er met kleren aan in te gaan om de jongste te helpen, maar toen kwam ze ineens weer door de stroming heen.

Ze zagen toen wel in dat als ze in een paar minuten weg zwemmen van de kust, ze niet binnen een paar minuten weer terug zijn (en dat recht naar de kant zwemmen in een mui niet gaat, dat je schuin terug moet).

Wil niet weten wat er gebeurde als ik niet omgedraaid was (want ook ik denk wel eens dat m’n kinderen gewoon naar me luisteren als ik ze iets vraag :') )

Maar vooral de puber van bijna 13 ziet geen gevaar en wil het ook niet zien. (Al vond hij de big swing maar eng en wilde de puber van bijna 11 die wel heel graag)
  maandag 19 augustus 2024 @ 21:34:43 #41
176471 oh-oh
pi_214757035
Even lunchen in Maastricht vanuit Utrecht klinkt makkelijker dan het is helaas.
En nogmaals, hun moeder en ik dronken nooit en deden zulke dingen niet maar ze hebben ook een vader, die is wel het drank gen.
( Groucho Marx )
pi_214757182
Drank en dronken worden was bij ons gezin thuis altijd wel een dingetje. Je flikte het gewoon niet om dronken thuis te komen.
Broertje heeft dat veel te jong wel eens gedaan en dat heeft hij geweten.
Verder hebben mijn zus en broertje op die manier nooit problemen veroorzaakt ofzo.
Er werd wel altijd uitgekeken en geleerd onder veilige omstandigheden thuis te geraken.
Zelf drink ik helemaal niet.
pi_214757198
Ik moest altijd met iemand naar huis fietsen, maar fietste ook wel eens de laatste paar straten alleen omdat ik het stom vond die ander om te laten fietsen voor die paar straten, en soms ook wel de helft (minuut of 10) alleen. Niet straalbezopen, wel aangeschoten. Niemand van ons fietste eigenlijk nuchter naar huis, of dat nou samen of alleen was. Al moet ik ook weer zeggen dat ik zelf nooit met echt dronken mensen terug ben gefietst, nooit mensen de bosjes in zien fietsen of stoeprandjes zien aantikken ofzo. Gewoon aangeschoten was het eigenlijk altijd, niet verder dan dat.

Ik fietste ook wel eens in mn eentje het eerste kwartier, naar het bankje bij de ijsbaan waar ik dan met een scharrel had afgesproken om nog even te tongen voor ik daarna laatste stukje nog naar huis fietste.

Er is bij niemand uit mijn klas of waarmee ik uit ging ooit iets mis gegaan. Was allemaal toen ik 16/17 was.

Zou ik het nu als ouder leuk vinden als mijn fictieve kind zoiets zou doen? Of staan te springen als mn nichtje zoiets zou doen als ze ooit die leeftijd is? Waarschijnlijk niet :+

Ik mocht vanaf best jong (13/14) af en toe wat proeven thuis, en thuis al iets drinken, ook onder het mom van liever thuis veilig uitproberen dan elders je laveloos drinken omdat je je grenzen niet kent. Toen ik 16 werd, had ik dus ook helemaal niet de behoefte om ineens veel te gaan drinken of zo, want het was niet 'nieuw'. Ik kon er vrij goed tegen in vergelijking met vriendinnen en heb ook nooit de behoefte gehad om te drinken om dronken te worden oid. Dat scheelt denk ik ook wel in hoe 'roekeloos' het gedrag is, ik wist vrij goed hoeveel ik kon drinken om nog vrij normaal naar huis te kunnen fietsen (heus wat minder snel reactievermogen etc dan normaal, maar geen geslinger of dat soort dingen).

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 19-08-2024 22:00:28 ]
pi_214757395
Verloofde is nooit aangeschoten of dronken geweest. Was sowieso een brave puber en jongere. We hebben de juiste genen gekozen ;)
pi_214757488
Mijn zoon had op vakantie (met opa en oma) per ongeluk wijn gedronken.
Of misschien niet per ongeluk, kan ook. O~)
Maar meerdere personen hebben toen wel mijn ouders, mijn oom én mijn tante ingelicht.
Hij is daar wel gewoon open over. Hij dacht ook dat hij per ongeluk bier had gedronken en dat vertelde hij ook gelijk.

Hoe drinkt hij per ongeluk?
Nou, dat bier was bij mijn tante. En zij had hem een blikje shandy 0.0 gegeven.
Maar hij dacht dat het geen 0.0 was.
Ik zei. Mijn tante gaat jou echt geen alcohol geven hoor. Als zij zegt dat het 0.0 was, dan was dat zo.

En die wijn. Hij was bij een soort proeverij-tocht. En op diverse plaatsen kon je hapjes halen. Bij de meeste kraampjes stond er een kaartje bij als het drinken iets met alcohol was. Bij dit kraampje dus niet. Dus hij pakte gewoon een bekertje met drinken. En hij dacht, er staat niks bij en niemand zegt er wat van dus dan zal het wel ook voor kinderen zijn. Bleek dus wijn te zijn. Wat hij vervolgens wel heeft opgedronken.
En vervolgens gaan mensen achteraf snitchen en zeggen dat hij wijn aan het drinken was. Zeg het dan gewoon daar..,
pi_214757542
Ik heb ooit een vrij ernstig auto ongeluk gehad omdat ik bij iemand in de auto ben gestapt die gedronken had.
Ik heb mijn lesje wel geleerd.
  maandag 19 augustus 2024 @ 22:43:47 #47
176471 oh-oh
pi_214757762
Als ik mijn neefje zo gezien had had ik hem wel even bij zijn ouders afgeleverd en had ik ze wel even wakker gemaakt, geloof me 😂
Maar dat mijn nichtje niet snitcht snap ik wel!
( Groucho Marx )
pi_214757883
:@ :@

Ik zit echt met het schaamrood op mijn kaken te lezen…
Disclaimer: als ik nog auto moet rijden drink ik helemaal geen slok.
Maar dronken fietsen deden we elk weekend. Op mijn 15e mocht ik ook gewoon op stap van mijn ouders.
En als ik er nu aan terugdenk waren dat ook wel gouden tijden. Liefst nog op de eieren en daarna in het ochtendlicht slingerend naar huis O+
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je nog nooit in je leven aangeschoten of dronken bent geweest :@

Nu mijn leven gebeterd. Meestal alcoholvrij, op vakantie af en toe een gin-tonic, maar niet meer dan 1 op een dag.
Alleen met carnaval drink ik nog wel echt :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_214757895
En vraagje over het personeelsuitje: is hij constant met zijn werk geweest of is hij daar (eerder) weggegaan en zichzelf met collega’s/vrienden gaan bezatten? Dan is het namelijk niet echt de verantwoordelijkheid van de werkgevers.
Anders zou ik er overigens ook niets mee doen, mag niet, is fout, maar heeft zo’n rel echt zin?
  maandag 19 augustus 2024 @ 23:07:53 #50
176471 oh-oh
pi_214757975
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:58 schreef LeSage het volgende:
En vraagje over het personeelsuitje: is hij constant met zijn werk geweest of is hij daar (eerder) weggegaan en zichzelf met collega’s/vrienden gaan bezatten? Dan is het namelijk niet echt de verantwoordelijkheid van de werkgevers.
Anders zou ik er overigens ook niets mee doen, mag niet, is fout, maar heeft zo’n rel echt zin?
Hij was met zijn werk.Snotneus gaat zelf echt niet stappen.
( Groucho Marx )
  maandag 19 augustus 2024 @ 23:11:31 #51
176471 oh-oh
pi_214757993
En ik ging al eerder dan op mijn vijftiende op stap. En naar concerten/festivals. En we waren elk weekend alleen thuis omdat onze ouders met het kleine broertje op de camping waren.
Maar drank boeide me echt niks.Wij dronken echt niet.
( Groucho Marx )
pi_214758696
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:56 schreef LeSage het volgende:
:@ :@

Ik zit echt met het schaamrood op mijn kaken te lezen…
Disclaimer: als ik nog auto moet rijden drink ik helemaal geen slok.
Maar dronken fietsen deden we elk weekend. Op mijn 15e mocht ik ook gewoon op stap van mijn ouders.
En als ik er nu aan terugdenk waren dat ook wel gouden tijden. Liefst nog op de eieren en daarna in het ochtendlicht slingerend naar huis O+
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je nog nooit in je leven aangeschoten of dronken bent geweest :@

Nu mijn leven gebeterd. Meestal alcoholvrij, op vakantie af en toe een gin-tonic, maar niet meer dan 1 op een dag.
Alleen met carnaval drink ik nog wel echt :D
Dit, maar dan zonder schaamrood.
En zonder carnaval, dat is al jaren teveel gedoe.

Wat is op de eieren?
pi_214758799
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 04:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit, maar dan zonder schaamrood.
En zonder carnaval, dat is al jaren teveel gedoe.

Wat is op de eieren?
Om 3 uur met z’n allen naar iemand toe fietsen, daar een rek eieren bakken en opeten :D
Meestal ontstond dat dan ook op straat. Van die groepen die elkaar vaag kennen, soms ook een onbekende ertussen en dan roept er iemand: ‘Komde gullie nog op de eier?’
pi_214758805
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 23:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Hij was met zijn werk.Snotneus gaat zelf echt niet stappen.
Ik vraag me echt af hoe realistisch je beeld is van een 15 jarige :@
Snotneus?
Op je 15e stiekem een avond dronken worden vind ik echt helemaal niet wereldschokkend.
Wil niet zeggen dat zijn werkgevers niet fout zitten, dat snap ik heus wel.
Ik snap het dilemma geloof ik niet van wat jij ermee zou moeten.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:33:17 #55
176471 oh-oh
pi_214758837
Hij is net vijftien en gaat normaal varen met zijn boot en gamen met zijn vrienden, is nog nooit gaan stappen.
Niet elke vijftien jarige hangt al de beest uit toch?
Zijn zus zei dat ook hoor.
Maar het is me duidelijk. Ze doen wat iedereen doet.
Doodnormaal!
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:09:14 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214758955
#teamnognooitdronkengeweest

Sterker nog, ik snap heel de lol daar echt niet van. :{ Jong of oud trouwens…

En ik vind het voor een 15-jarige echt niet ok.
Bij schoolfeesten van mijn oudste (16) wordt tegenwoordig van te voren flink ingenomen, daar waren er een paar ook echt dronken. Ik wist niet wat ik hoorde. Achterlijk gedoe!
Ik dacht heel naïef dat we (de mensheid) inmiddels wel iets wijzer waren. :D Mijn heren talen er iig nog niet naar.

Then agaim, als ik mijn nichtje zie… inmiddels 19, maar dronk al veel eerder dan dat en die raakt hem ook met enige regelmaat flink. Maar haar ouders ook, dus het is haar met de paplepel ingegoten… vind ik ook wat van. Waarom moet je als 16-jarige champagne drinken als je je mavo diploma haalt??? :{w

(Ben wel een paar keer stoned geweest, maar ook op 2 handen te tellen denk ik, dat is het wel.)
pi_214759083
Ik drink nooit behalve op 1 avond toen ik 24 was en een weekend bij een vriendin verbleef.
Dat is de enige avond dat ik in mijn leven aangeschoten ben geweest.
Verder heb ik, in alle eerlijkheid, zelfs als jongere altijd een beetje neer gekeken op al die figuren die hartstikke trots waren dat ze weer eens “kei zat en bezopen” waren geweest.
Maar goed: ik ging sowieso nooit uit. Dat is wat anders.

Ik heb gewoon een afkeur van dronken mensen en heb ook niks met alcohol an sich.

Maar dat moet iedereen vooral zelf weten. Zeker als je terugkijkt naar je eigen puberteit.
Als het om je neefje gaat of om je eigen kinderen snap ik best dat je hen met hun oren naar huis wil trekken.

Oh-oh is bezorgd om haar neefje die ze goed kent. Niet om de gemiddelde puber van 15 die wellicht heel anders in elkaar zit en uit een ander nest komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 20-08-2024 08:55:48 ]
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:46:57 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_214759116
Zal ik eens over mijn personeelsfeestjes met enkel volwassenen vertellen? Daar zou neefje prima bij passen :{ Grote kans dat hij simpelweg gewoon heeft meegedronken.

Ik heb op mijn stuntdag een zwart gat gedronken, daarna nooit meer zoveel gehad. Ik stop ook rustig halverwege een drankje. Drink niet zo heel vaak en niet zo heel veel. En ik drink ook alleen maar als ik goed in mijn vel zit. Had van alles in huis gehaald op mijn verjaardag voor cocktails, maar veel te moe dus niets gepakt.

En nog nooit drugs gebruikt. Los van dat niet durven vanwege verslavingsgevoeligheid, heb ik het ook te vaak mis zien gaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:54:09 #59
176471 oh-oh
pi_214759149
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 08:38 schreef vencodark het volgende:
Ik drink nooit behalve op 1 avond toen ik 24 was en een weekend bij een vriendin verbleef.
Dat is de enige avond dat ik in mijn leven aangeschoten ben geweest.
Verder heb ik, in alle eerlijkheid, zelfs als jongere altijd een beetje neer gekeken op al die figuren die hartstikke trots waren dat ze weer eens “kei zat en bezopen” waren geweest.
Maar goed: ik ging sowieso nooit uit. Dat is wat anders.

Ik heb gewoon een afkeur van dronken mensen en heb ook niks met alcohol an sich.

Maar dat moet iedereen vooral zelf weten. Zeker uit je terugkijkt naar je eigen puberteit.
Als het om je neefje gaat of om je eigen kinderen snap ik best dat je hen met hun oren naar huis wil trekken.

Oh-oh is bezorgd om haar neefje die ze goed kent. Niet om de gemiddelde puber van 15 die wellicht heel anders in elkaar zit en uit een ander nest komen.
Haha ja duidelijk ander slag mensen hier voornamelijk, wel een eyeopener hoor!
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:54:50 #60
176471 oh-oh
pi_214759154
Oh en als , dan doe maar thuis een jointje ipv sloten bier of enge pillen, maar ik heb er ook nooit de lol van ingezien hoor.
( Groucho Marx )
pi_214759242
Ik ben heus geen voorstander van minderjarigen die drinken, maar ik ga er vanuit dat mijn jongens later ook vast stiekem een keer iets te veel drinken (en als het je eerste keer is zijn 3-4 drankjes vaak al wel genoeg om behoorlijk aangeschoten/dronken te zijn).
Het kan zijn dat je kinderen er geen interesse in hebben, maar het gros heeft dat wel.
pi_214759256
Maar goed, ik ben blijkbaar ‘ander slag volk’ en er moet op me neergekeken worden omdat alcohol een rol in mijn leven speelt _O-
pi_214759274
Ik vind je een gezelligerd LeSage :)
pi_214759277
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten. Als jij een alcoholisch drankje lekker vindt, vooral van genieten.

Ik heb er niks mee.
Maar ik ben wel verbaasd wat mensen drinken en dan nog in de auto stappen... omdat je daar anderen mee kan schaden.
Ik golf en als ik zie wat daar soms gedronken wordt na een wedstrijd en dat mensen dan gewoon nog in de auto stappen, dan hoop ik altijd maar dat als het misgaat, ze geen andere mensen meenemen...
pi_214759282
Alcohol en kinderen is echt een hele grote no-no voor mij. Maar voor heel veel ouders nu , die vroeger zelf wel konden en mochten drinken op die leeftijd omdat er minder over bekend was hoe schadelijk het was, denken daar voor hun eigen kinderen vaak hetzelfde over. Zo van, ik heb het ook gedaan en ik ben goed terecht gekomen dus mijn kind kan dat ook wel doen. Denk ik?

Maar het is gewoon echt heel ongezond.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:21:47 #66
176471 oh-oh
pi_214759285
Dat iemand een ander slag volk is is voor mij nooit een reden geweest om er op neer te kijken, zo ben ik ook echt helemaal niet opgevoed hoor.
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:25:48 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214759309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:20 schreef Nijna het volgende:
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten. Als jij een alcoholisch drankje lekker vindt, vooral van genieten.

Ik heb er niks mee.
[knip]
Dit! Leef je uit hoor!
Als ik er maar geen last van heb. ;) Ik gruwel echt van plakkaten kots op straat na het weekend. -O- Wat een lol, denk ik dan…
pi_214759318
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:16 schreef LeSage het volgende:
Maar goed, ik ben blijkbaar ‘ander slag volk’ en er moet op me neergekeken worden omdat alcohol een rol in mijn leven speelt _O-
Haha nee hoor, ik geef zelf weinig om alcohol maar dat betekent zeker niet dat ik een mening heb over mensen die wel met enige regelmaat alcohol drinken.
Over mensen die echt regelmatig kanonnenzat zijn heb ik wel een mening, maar dat gaat vaak over de manier hoe ze zich dan uiten of dat ik er last van heb. Maar die zal ik dan eerder vermijden dan dat ik er wat van zeg ;) live and let live.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:31:58 #69
176471 oh-oh
pi_214759337
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:25 schreef BE het volgende:

[..]
Dit! Leef je uit hoor!
Als ik er maar geen last van heb. ;) Ik gruwel echt van plakkaten kots op straat na het weekend. -O- Wat een lol, denk ik dan…

Toen ik studeerde had ik Finse vrienden, die echt helemaal ontdaan waren over het Nederlandse wiet gebeuren.
Maar ik ben uiteindelijk niet in Finland gaan wonen omdat daar echt van 's morgens vroeg tot 's nachts overal dronken mensen zaten, en die wilden dan ook nog geld voor meer drank, en vooral veen bejaarden! :D
Gewoon ook niet mijn slag, dus ik ben er niet gaan wonen, verder prachtig land hoor.
( Groucho Marx )
pi_214759351
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:25 schreef BE het volgende:

[..]
Dit! Leef je uit hoor!

Dat laatste is wel echt heel goor inderdaad. Dat kan ik ook echt niet hebben.

Hoorde laatst overigens dat een bekende van mij blijkbaar na de sport in de auto stapte met haar kinderen toen ze gedronken had. Dat vond ik wel echt heel heftig.

Heb met haar verder geen contact en heb het zelf niet zien gebeuren dus niet op aangesproken. Heb begrepen dat anderen dat wel gedaan hebben.
Daar schrok ik echt wel van (en geen idee hoeveel ze gedronken had hoor, ik ga er vanuit dat het niet veel was (en dan keur ik het nog absoluut niet goed) maar dat is dus zo’n type die ik vermijd als daar veel alcohol in zit omdat ze echt veel drinkt en echt irritant wordt). Maar ik hoop hoop hoop ook echt dat als het écht onverantwoord was dat iemand er voor was gaan staan en het tegen gehouden had.

En daarmee bedoel ik niet dat ik in de auto stappen met twee glazen bier op goed keur, maar als het er vier zijn en ik zou zien dat iemand met kinderen in de auto stapt zou ik het toch tegen proberen te houden
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:38:49 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214759358
Omdat ik er zelf niks mee heb snap ik de behoefte gewoon niet zo goed.
Mijn zus brak 2jr terug haar bovenarm toen ze van de trap viel en mijn eerste gedachte was: zal wel een wijntje in gezeten hebben, en dat was dus ook zo. :{
Niet op een ‘abusive’ manier, maar er wordt daar echt met regelmaat gedronken.
(Ok, ze is vinologe, dus het kan ook bijna niet anders, maar ook wel een beetje kip en het ei. ;) )
pi_214759402
Drank/dronken zijn is gelukkig (vaak!) incidenteel. Ik behoed m'n 11 jarige er juist enorm voor om nooit verslaafd te raken aan nicotine! Wat een ellende heb ik gehad om daar mee te stoppen :X
Heb hem eerlijk gezegd dat ik liever heb dat hij af en toe een pilletje neemt op een feest dan dat hij gaat roken.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_214759428
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Alcohol en kinderen is echt een hele grote no-no voor mij. Maar voor heel veel ouders nu , die vroeger zelf wel konden en mochten drinken op die leeftijd omdat er minder over bekend was hoe schadelijk het was, denken daar voor hun eigen kinderen vaak hetzelfde over. Zo van, ik heb het ook gedaan en ik ben goed terecht gekomen dus mijn kind kan dat ook wel doen. Denk ik?

Dat vind ik echt onzin, ik keur het niet goed als minderjarigen drinken. Ik zal ook proberen mijn kinderen er ver vandaan te houden.

Er worden verhalen van vroeger gedeeld en vervolgens worden er allerlei conclusies getrokken.
pi_214759438
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:55 schreef exode het volgende:

[..]
Dat vind ik echt onzin, ik keur het niet goed als minderjarigen drinken. Ik zal ook proberen mijn kinderen er ver vandaan te houden.

Er worden verhalen van vroeger gedeeld en vervolgens worden er allerlei conclusies getrokken.
Ho ho, ik had het niet over jou persoonlijk. Dat is wat ik als excuus echt vaak hoor.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:00:03 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214759458
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2024 20:40 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ging je dood aan andere dingen...

Met drank op autorijden: absoluut niet.
Met drank op fietsen: mwah, dat gebeurt wel, naar het dorp ga ik meestal lopend, maar als we met de trein ergens heen gaan fiets ik wel terug van het station (is wel helemaal fietspad, op de eerste en laatste 200 meter na).

Ik ben echter wel zo'n controlfreak dat ik mezelf niet zwaar bezopen drink.

Afknapper: mensen die zo vaak/veel drinken dat de alcohol uit hun poriën komt :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:02:20 #76
176471 oh-oh
pi_214759475
Nou ik heb vroeger ook gerookt , menthol, maar ik rook echt al lang niet meer, en ik heb nu ook geen zin in mensen die roken in mijn aura, dat is ook een afknapper, want je ruikt het altijd en ze denken ook allemaal binnen te mogen roken :D
Ik wil al niet dat ze buiten mijn honden aaien met die shaghanden want ik was daarna elke keer al die honden :')
( Groucho Marx )
pi_214759479
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:02 schreef oh-oh het volgende:

Ik wil al niet dat ze buiten mijn honden aaien met die shaghanden want ik was daarna elke keer al die honden :')
_O-
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:03:36 #78
176471 oh-oh
pi_214759483
Ja nee echt hoor, dan ruik ik de hele tijd shag anders, huuuu ;(
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:09:47 #79
176471 oh-oh
pi_214759526
:D En die gast heeft zelf twee basisschool kinderen en twee honden en die merkt daar niks van!
( Groucho Marx )
pi_214759573
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:57 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ho ho, ik had het niet over jou persoonlijk. Dat is wat ik als excuus echt vaak hoor.
Dat vind ik enorm kwalijk als je zo denkt.

Ik ga me echter niet schamen over mijn jonge jaren, gouden tijd :).
pi_214759601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:09 schreef oh-oh het volgende:
:D En die gast heeft zelf twee basisschool kinderen en twee honden en die merkt daar niks van!
Als rokers zichzelf zouden ruiken zouden ze niet meer roken.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:21:18 #82
176471 oh-oh
pi_214759616
Toen ik wel nog rookte rookte ik rustig twee weken helemaal niet als die kinderen hier waren, ook niet in de avond of buiten, want vies. Maar ja, ik ben echt te lui om echt verslaafd te zijn ergens aan.

Soms rookte ik een heel pakje per week _O-
( Groucho Marx )
pi_214759632
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:16 schreef LeSage het volgende:
Totaal niet de strekking.
Een rol is iets totaal anders dan de hoofdrol.
pi_214759650
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:50 schreef PoesInDoos het volgende:
Drank/dronken zijn is gelukkig (vaak!) incidenteel. Ik behoed m'n 11 jarige er juist enorm voor om nooit verslaafd te raken aan nicotine! Wat een ellende heb ik gehad om daar mee te stoppen :X
Heb hem eerlijk gezegd dat ik liever heb dat hij af en toe een pilletje neemt op een feest dan dat hij gaat roken.
Maar van pillen kan je echt raar gaan doen. Of wat dacht je van verkeerde pillen?
Roken doet niets met je gedrag. :D
pi_214759655
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:26 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar van pillen kan je echt raar gaan doen. Of wat dacht je van verkeerde pillen?
Roken doet ALLES met je gedrag :X
Ik moedig hem niet aan natuurlijk, maar als het moet (als jongvolwassene) dan kun je andere keuzes maken.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:29:21 #86
176471 oh-oh
pi_214759679
Roken deed niks met mijn gedrag maar ik was wel een uitzondering, de meeste rokers die ik ken zijn opgefokte verslaafden hoor, zeker nu je niet meer overal mag roken en die peuken duur zijn.
Bij concerten en zo, helemaal maf gaan doen omdat ze nergens meer kunnen roken binnen, dat zag ik zelfs bij Beyonce nog :D Gelukkig mag je daar wel zuipen, t kost wat, maar het kan wel :')
( Groucho Marx )
pi_214759682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:26 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Roken doet ALLES met je gedrag :X
Ik moedig hem niet aan natuurlijk, maar als het moet (als jongvolwassene) dan kun je andere keuzes maken.
Nicotine? Wat dan? Want een roker gaat meestal niet agressief, lallend of wiebelend over straat.
Dat bedoel ik meer. :P
pi_214759683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:29 schreef oh-oh het volgende:
Roken deed niks met mijn gedrag maar ik was wel een uitzondering, de meeste rokers die ik ken zijn opgefokte verslaafden hoor, zeker nu je niet meer overal mag roken en die peuken duur zijn.
Bij concerten en zo, helemaal maf gaan doen omdat ze nergens meer kunnen roken binnen, dat zag ik zelfs bij Beyonce nog :D Gelukkig mag je daar wel zuipen, t kost wat, maar het kan wel :')
Maar dat ligt aan het TOTALE ONRECHT wat hen wordt aangedaan.
Dat komt niet door de sigaret an sich.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:34:07 #89
176471 oh-oh
pi_214759721
Jawel , nicotine is echt verslavend hoor, als je daar gevoelig voor bent.
Dagelijks roken is denk ik toch wel veel slechter dan af en toe je eens een goed stuk in de kraag zuipen.
Maar ik drink liever gewoon water en thee, ik ben zelfs met koffie gestopt dus ik heb makkelijk praten :D
( Groucho Marx )
pi_214759745
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:23 schreef vencodark het volgende:

[..]
Totaal niet de strekking.
Een rol is iets totaal anders dan de hoofdrol.
Dat was niet wat je schreef. Je schreef dat je neerkeek op mensen die dronken waren.
Maar mooi dat je het anders bedoelde.
En als je mij wel bedoelde door wat ik schreef, kan dat ook hè.
pi_214759765
Qua roken altijd nogal dankbaar geweest voor een kettingrokende maar stoppende vader. Die ellende hoefde ik zelf liever niet.
En het feit dat ze het mij niet verboden. Ik mocht het zelfs thuis als ik wilde.
Daardoor nooit de behoefte gehad om stiekem aan het roken te gaan. Weinig lol aan op zo’n manier.
pi_214759796
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:38 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat was niet wat je schreef. Je schreef dat je neerkeek op mensen die dronken waren.
Maar mooi dat je het anders bedoelde.
En als je mij wel bedoelde door wat ik schreef, kan dat ook hè.
Mensen die trots waren als ze weer eens kei zat en bezopen waren, dat schreef ik.
Ik ken die ervaring gewoon niet.

Maar goed: ik heb schoonouders die beide (in het verleden) te makkelijk naar de fles grepen en daar kijk ik niet op neer. Daar hou ik ook van en respecteer is absoluut natuurlijk.
Ik heb ook flaws maar de controle structureel verliezen heeft iets droevigs.
En neerkijken op vreemden of mensen waar je geen band mee hebt, is dan makkelijk gezegd natuurlijk.
Je hoeft je echt niet aangevallen of iets te voelen als jij soms eens aangeschoten bent (geweest).
pi_214759805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Jawel , nicotine is echt verslavend hoor, als je daar gevoelig voor bent.
Dagelijks roken is denk ik toch wel veel slechter dan af en toe je eens een goed stuk in de kraag zuipen.
Maar ik drink liever gewoon water en thee, ik ben zelfs met koffie gestopt dus ik heb makkelijk praten :D
Dus als iemand vreemdgaat, kan hij als excuus ook gebruiken: Ik had teveel sigaretten op ipv teveel gedronken? :P

Koffie is helemaal een ellende ja!?
*neemt nog een bakkie. c_/
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:50:57 #94
176471 oh-oh
pi_214759820
Nou ja koffie kan ook verslavend zijn, dat maakt niks uit, maar zonder is gezonder.
Het geeft alleen aan dat ik echt te lui ben voor verslavingen :D
( Groucho Marx )
pi_214759828
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 09:21 schreef Mrs.Peel het volgende:

Er is ook wel eens onderzoek gedaan waaruit bleek dat dat met die hersenschade op zijn minst omstreden is.

Los daarvan, ik zoop mezelf echt zonder problemen regelmatig een stuk in de kraag vanaf ~15, ben prima terechtgekomen, maar herinner me ook levendig veel te veel momenten waarop het niet zo goed had kunnen aflopen omdat mijn oordeelsvermogen, wat bij pubers en jong volwassenen toch al matig is, helemaal het raam uit was gevlogen door de sloten drank die ik naar binnen had gegoten.
Dus voor mijn kinderen heb ik het ook liever wat later, maar wel zonder taboe.

Als ik kijk wat mijn nichtje naar binnen giet (en goot, ook voor haar 18e), waarvan mijn zus altijd dacht dat het kind niet of nauwelijks dronk, schrik ik toch, al is het ws niet meer dan ik deed. Maar daar ben ik de toffe tante die het wel hoort en hou ik ook mijn mond omdat ik weet dat ik dan voor haar betrouwbaar blijf.
pi_214759849
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Er is ook wel eens onderzoek gedaan waaruit bleek dat dat met die hersenschade op zijn minst omstreden is.

O+

Jellinek citeert (volkomen incompleet ook nog, maar dat terzijde), twee onderzoeken uit dezelfde onderzoeksgroep die bijna 20 jaar oud zijn. Dat kan echt veel beter natuurlijk. Maar de beleidsmakers vinden het wel prettig, zo'n zwartwitte boodschap.
pi_214759854
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 08:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Haha ja duidelijk ander slag mensen hier voornamelijk, wel een eyeopener hoor!
Jezus :')
pi_214759856
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Los daarvan, ik zoop mezelf echt zonder problemen regelmatig een stuk in de kraag vanaf ~15, ben prima terechtgekomen, Mar herinner me ook levendig veel te veel momenten waarop het niet zo goed had kunnen aflopen omdat mijn oordeelsvermogen
Daar gaan we dus. Jij bent goed terecht gekomen maar dat is dus geen argument. Gelukkig voor jou maar het gaat net zo goed heel vaak mis.
Net als die gordels die vroeger niet in auto’s zaten. :P
Statistiek is wat anders dan individuele gevallen.
Zat hardnekkige rokers die 90 worden hoor maar dat maakt roken niet ineens onschadelijk.

En nog talloze voorbeelden.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:57:29 #99
176471 oh-oh
pi_214759864
:D Sorry dat ik me zorgen maakte!
( Groucho Marx )
pi_214759881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:57 schreef oh-oh het volgende:
:D Sorry dat ik me zorgen maakte!
Ik heb nog wel een paar pilletjes voor je om te ontspannen c_/
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:00:53 #101
176471 oh-oh
pi_214759888
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Jezus :')
Geen waardeoordeel, dat hang je er zelf aan denk ik.
Mijn sociale kring is heeeeeeeeeeel beperkt, dat ligt aan mij, en ik weet nu ook weer waarom.
( Groucho Marx )
pi_214759889
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:26 schreef vencodark het volgende:

[..]
Beter leer je kinderen om, als ze ooit drugs willen gebruiken, dat NOOIT te doen zonder ze eerst te laten testen. Dat is niet voor niks gratis in Nederland. Dan slik je sowieso niet zomaar verkeerde pillen (of iets anders).
Ik herinner me van mensen met pillen op overigens zelden gekker gedrag dan van mensen die stevig dronken. Van roken merk je het idd niet, maar de gezondheidsschade daarvan is ook niet misselijk.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:01:27 #103
176471 oh-oh
pi_214759893
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:00 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik heb nog wel een paar pilletjes voor je om te ontspannen c_/
:D Die heb ik nog, want die neem ik amper, maar thnx!
( Groucho Marx )
pi_214759897
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:56 schreef vencodark het volgende:

[..]
Daar gaan we dus. Jij bent goed terecht gekomen maar dat is dus geen argument. Gelukkig voor jou maar het gaat net zo goed heel vaak mis.
Zat hardnekkige rokers die 90 worden hoor maar dat maakt roken niet ineens onschadelijk.

Punt is dat er helemaal niets te statistieken valt. Ga je van alle zwaar drinkende pubers hun hersenfunctie meten? Hoe weet je of dit niet van te voren al verschilde van de geheelonthouders? Ga je de Vanyels en LeSages (en Clubsodas net zo goed) van deze wereld op hun 65e vergelijken met degenen die niet dronken als puber? Hoe weet je dan dat een verschil komt door de drank en niet door een van de 100 nature- en nurturefactoren die voorbij kwamen in die 50 jaar?

Ik hoop van ganser harte dat mijn kind minder drinkt dan ik vroeger, want het had ook best eens mis kunnen gaan, maar het is gewoon écht heel moeilijk komt keiharde uitspraken te doen over de directe gevolgen van alcoholgebruik door pubers op hun cognitief functioneren.
pi_214759902
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:47 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dus als iemand vreemdgaat, kan hij als excuus ook gebruiken: Ik had teveel sigaretten op ipv teveel gedronken? :P

Whut?
Is teveel drinken een excuus voor vreemdgaan dan?
pi_214759906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Geen waardeoordeel, dat hang je er zelf aan denk ik.
Mijn sociale kring is heeeeeeeeeeel beperkt, dat ligt aan mij, en ik weet nu ook weer waarom.
Volgens mij heb je een beetje een ongelukkige manier van je uitdrukken.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:04:13 #107
176471 oh-oh
pi_214759913
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Volgens mij heb je een beetje een ongelukkige manier van je uitdrukken.
Omdat ik direct ben?
( Groucho Marx )
pi_214759929
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Whut?
Is teveel drinken een excuus voor vreemdgaan dan?
Haha, nee maar dat hoor je toch weleens? Van die types die met een ander rommelen en dan zeggen dat ze teveel gezopen hadden. :P
pi_214759933
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat bericht verzond ik per ongeluk voor het af was. Check even wat ik echt wilde zeggen ;)
pi_214759974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Omdat ik direct ben?
Omdat je heel direct bent en mijn tere ziel dat niet aankan inderdaad :Y
pi_214759987
Ik heb vroeger buitengewoon veel domme dingen gedaan onder invloed van drugs en alcohol. Als mijn dochters dat zouden doen, zou ik zeker ingrijpen.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:15:40 #112
176471 oh-oh
pi_214759988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Omdat je heel direct bent en mijn tere ziel dat niet aankan inderdaad :Y
Sorry!
( Groucho Marx )
pi_214760007
Ik zie overigens talloze redenen om jongeren onder de 18 te ontmoedigen om middelen te gebruiken. 'Hersenschade' is alleen niet het sterkste argument daarin.
pi_214760313
Ik vermoed trouwens dat je neefje een kater from hell heeft gehad, dus wie weet laat ie het voorlopig wel.

En verder:
Vandaag naar het ziekenhuis geweest met en voor B. Goed gesprek met de Endocrinoloog en de kinderarts gehad. Lang verhaal kort, we gaan niets doen. We hoeven ons geen zorgen te maken, de MRI is ook al afgezegd. B is vroeg de puberteit in maar niet zodanig vroeg dat we er iets mee moeten. Gesprek duurde bijna een uur dus dit is de hele korte samenvatting. We zijn erg opgelucht.
pi_214760373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Omdat ik direct ben?
Wat mij betreft: omdat ‘ander slag volk’ geen neutrale benaming is om te zeggen dat jij dingen in het leven anders doet dan een ander.
Daarom sloeg ik erop aan.
Dat heeft niet perse met direct zijn te maken, want dat is prima. Maar als je de zin nog eens terugleest kun je misschien zelf ook wel een toon horen die niet echt leuk overkomt.
pi_214760389
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:15 schreef -Spring het volgende:
Ik heb vroeger buitengewoon veel domme dingen gedaan onder invloed van drugs en alcohol. Als mijn dochters dat zouden doen, zou ik zeker ingrijpen.
Maar dat is misschien ook wel je taak als ouder. En als kind ga je daar vervolgens weer tegenin.
Zo werkt het ook wel een beetje in opvoeden.
Zij gaan drinken, ik zeg foei.
En dat gaat dan vast nog een paar keer mis.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:24:14 #117
176471 oh-oh
pi_214760472
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:10 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wat mij betreft: omdat ‘ander slag volk’ geen neutrale benaming is om te zeggen dat jij dingen in het leven anders doet dan een ander.
Dat heeft niet perse met direct zijn te maken, want dat is prima. Maar als je de zin nog eens terugleest kun je misschien zelf ook wel een toon horen die niet echt leuk overkomt.
Ik dacht serieus oprecht dat iedereen drinken en deelnemen aan het verkeer echt een no go vindt
, maar besef me nu wel hoe naief dat is. Maar ik verkeer echt niet in die kringen, we hebben 1 vriend die altijd roept dat ie prima zelf naar huis kan, en zijn sleutel verstoppen we bij zijn eerste glas en dan bellen we een taxi voor hem als ie eindelijk eens naar huis wil, maar ik denk ook echt niet dat ie het wel zou doen.
( Groucho Marx )
pi_214760500
Dat zijn dan zijn autosleutels of zijn fietssleutels?
pi_214760503
Natuurlijk verkeer je niet 'in die kringen' want je bent toch geen scholier of student zonder rijbewijs of auto :? Niemand hier verkeert nog in die kringen.
pi_214760541
Kom op zeg, je uit je zorgen over een 15jarige en een bijna 18jarige. Er wordt op gereageerd, met advies, met ervaringen.

Niemand hier drinkt nog tot het gaatje en gaat vervolgens rijdend naar huis.

We hebben het over pubers, het soort dat nog niet voldoende de gevolgen van eigen acties ziet. De leeftijd dat je denkt dat je de hele wereld aan kan en dat niets je kan overkomen.
Je kan daarop reageren zoals je nu doet of lezen en denken 'hier kan ik wat mee'.

Ik dronk mijn eerste alcohol toen ik 18 was, als mijn tante dat vervolgens had verteld tegen mijn ouders was de vertrouwensband beschadigd geweest. Zorg dus dat die lijn open blijft als je je zorgen maakt. Ga het gesprek aan.

In 'mijn kringen' zuipt niemand zich meer lamstraalbezopen. Dat is ook niet aan te raden met jonge kinderen.

Wij praten nu al met B over vapen, roken, drugs en alcohol. Simpelweg omdat ze er op een gegeven moment mee in aanraking komen. Ik hoop het gesprek open te houden en dat ie beslissingen neemt op basis van wat wij hem vertellen. Gelukkig vindt ie roken net zo goor als zijn moeders, lang leve kettingrokende buren. Die geur kan hij amper verdragen. Ik maak me dan wel weer zorgen om het hippe vapen.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:37:09 #121
176471 oh-oh
pi_214760543
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:28 schreef Elleska het volgende:
Dat zijn dan zijn autosleutels of zijn fietssleutels?
Auto fiets of scooter in zijn geval.

Vroeger was dit ook geen issue want ik woonde in het centrum, zowel als scholier als als student, we gingen te voet stappen.
Vanuit mijn huis altijd.
Maar ik dronk toen ook niet en had ook geen vrienden die echt dronken werden hoor.
Dat vond ik toen al niks.
( Groucho Marx )
pi_214760559
Ah, dus het zijn 'kringen' van mensen die niet in het centrum wonen. Duidelijk.

Je hebt een heel topic met een verhaal over je neef en nicht omdat je input wilde. Die heb je nu. Maar duidelijk geen zuivere bijval. Moet dat dan de reden zijn om mensen te blijven beledigen?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:42:40 #123
176471 oh-oh
pi_214760563
Ik had werkelijk waar geen idee wat ik er mee moest, niks blijkt nu toch?
Ik beledig ook niemand want dat kan alleen als je je aangesproken voelt...
( Groucho Marx )
pi_214760596
Nee hoor, zo werkt het niet :)
pi_214760605
Maar goed, met dat gesneer over volk en kringen bedoel je dus zoiets als 'bedankt voor jullie input, ik zie dat de meesten zich er niet mee zouden bemoeiend, dat neem ik ter harte'? Zo las ik het niet, maar fijn dat het duidelijk is.
pi_214760624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Auto fiets of scooter in zijn geval.
Auto en fiets is nogal een verschil. Bij fietsen is het risico vooral voor jezelf en fietsen zijn niet zo vergeflijk. Is je balans verstoord door de drank dan kom je niet ver, al helemaal niet met iemand achterop.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Vroeger was dit ook geen issue want ik woonde in het centrum, zowel als scholier als als student, we gingen te voet stappen.
Vanuit mijn huis altijd.
Maar ik dronk toen ook niet en had ook geen vrienden die echt dronken werden hoor.
Dat vond ik toen al niks.
Dat is wel het verschil tussen dorp en stad.
Ik ben opgegroeid in een omgeving met de beruchte zuipketen en ik studeerde in de stad dus ik kreeg beide mee.

In de stad werd over het algemeen minder gedronken (want duurder) en kon ik lopend naar huis. In het dorp gingen we altijd op de fiets want dat is lopend niet te doen. Wat hoeveelheid alcohol betreft was de stad misschien veiliger maar in het dorp was de sociale controle veel hoger waardoor het daar over het geheel gezien toch echt veiliger was.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:14:04 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_214760797
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:14:12 #128
208890 June.
Seriously?
pi_214760800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:53 schreef Elleska het volgende:

[..].

In de stad werd over het algemeen minder gedronken (want duurder) en kon ik lopend naar huis. In het dorp gingen we altijd op de fiets want dat is lopend niet te doen. Wat hoeveelheid alcohol betreft was de stad misschien veiliger maar in het dorp was de sociale controle veel hoger waardoor het daar over het geheel gezien toch echt veiliger was.
Dat ja. Vroeger was het bij ons echt not done om een meisje alleen naar huis te laten fietsen, of je nu wel of niet had gedronken.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:14:59 #129
176471 oh-oh
pi_214760808
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:53 schreef Elleska het volgende:

[..]
Auto en fiets is nogal een verschil. Bij fietsen is het risico vooral voor jezelf en fietsen zijn niet zo vergeflijk. Is je balans verstoord door de drank dan kom je niet ver, al helemaal niet met iemand achterop.
[..]
Dat is wel het verschil tussen dorp en stad.
Ik ben opgegroeid in een omgeving met de beruchte zuipketen en ik studeerde in de stad dus ik kreeg beide mee.

:D Nou ja dat was in Delft, letterlijk aan de grachten, dus wel gevaarlijk ook met de fiets.

En deze kinderen wonen hartje Utrecht, je ziet Hoog Catharijne liggen vanuit hun huis, en juist dat fietsen na een avond drinken in een Duitse kroeg, anderhalf uur, met twee fietsen en vier personen, door de regen, in een vreemde omgeving, is waar ik over viel.
Niet het drinken an sich.
Dat vind ik voor die 15 jarige echt anders, zeker in zijn geval.
Maar ik laat het braaf gaan, en zal er niet meer wakker om liggen.
( Groucho Marx )
pi_214760943
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:24 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik dacht serieus oprecht dat iedereen drinken en deelnemen aan het verkeer echt een no go vindt
, maar besef me nu wel hoe naief dat is. Maar ik verkeer echt niet in die kringen, we hebben 1 vriend die altijd roept dat ie prima zelf naar huis kan, en zijn sleutel verstoppen we bij zijn eerste glas en dan bellen we een taxi voor hem als ie eindelijk eens naar huis wil, maar ik denk ook echt niet dat ie het wel zou doen.
Ik heb echt nergens geschreven dat ik het een goed idee vind om met alcohol op aan het verkeer deel te nemen.
Met de auto ben ik zwaar op tegen (drink dan zelf helemaal niets, ook niet 1, uit angst dat er iets zou gebeuren). Met de fiets is vooral een gevaar voor jezelf en zou ik nog wel een onderscheid willen maken tussen een drukke avondspits of op zaterdagnacht om 3 uur. Als ik dan rijd met de auto is dat sowieso voorzichtiger om die reden.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:37:22 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214760948
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou, als mijn man vreemdgaat boeit het me niet welk excuus hij opvoert, drank, drugs, sigaretten, geheugenverlies, maar dan is het gewoon einde verhaal.

Waarmee ik vooral probeer te zeggen dat ik drank ook niet accepteer als excuus, voor wat dan ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214760959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, als mijn man vreemdgaat boeit het me niet welk excuus hij opvoert, drank, drugs, sigaretten, geheugenverlies, maar dan is het gewoon einde verhaal.

Waarmee ik vooral probeer te zeggen dat ik drank ook niet accepteer als excuus, voor wat dan ook.
Nee, nogal wiedes. Het was natuurlijk een grapje maar dit excuus wordt toch al generaties lang gebruikt voor ontrouw?
“Ik was dronken”.

Ik vertel hier niks nieuws, toch? ;)
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:39:33 #133
176471 oh-oh
pi_214760963
:D Nee die ken ik echt wel dat excuus!
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:42:26 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214760980
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:10 schreef LeSage het volgende:

[..]
Los daarvan, als er ergens veel wordt gezopen dan is het bij OSM, zie ook de golfbaan opmerking van Nijna.
Die zuipen alleen geen traytjes Schultenbrau maar kistjes wijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:51:58 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214761031
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:36 schreef exode het volgende:

Wij praten nu al met B over vapen, roken, drugs en alcohol. Simpelweg omdat ze er op een gegeven moment mee in aanraking komen. Ik hoop het gesprek open te houden en dat ie beslissingen neemt op basis van wat wij hem vertellen. Gelukkig vindt ie roken net zo goor als zijn moeders, lang leve kettingrokende buren. Die geur kan hij amper verdragen. Ik maak me dan wel weer zorgen om het hippe vapen.
Ik ook! Volgens mij is dat nog grotere rotzooi dan roken zelf. Maar mijn beide heren vinden dan net zo sneu als ik. :D

(Ik heb heel lang en heel veel gerookt, ik heb goede hoop dat mijn jongens het niet gaan doen, maar je hebt het helaas nooit helemaal voor het zeggen.)
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:52:35 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214761036
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:38 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nee, nogal wiedes. Het was natuurlijk een grapje maar dit excuus wordt toch al generaties lang gebruikt voor ontrouw?
“Ik was dronken”.

Ik vertel hier niks nieuws, toch? ;)
Mensen voeren zoveel excuses op voor hun ongewenste gedrag, maar dat betekent niet dat het ook de reden is, meestal is het gewoon een excuus, niet de reden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214761046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:14 schreef June. het volgende:

[..]
Dat ja. Vroeger was het bij ons echt not done om een meisje alleen naar huis te laten fietsen, of je nu wel of niet had gedronken.
Dit ook. Bij ons fietste je met een groep vriendinnen of er werd een bekende jongen gezocht die je naar huis bracht.
Waren die jongens van op de hoogte, ze wisten ook dat dit zonder bijbedoelingen was. En als je een meisje op straat hoorde dat alleen zou moeten fietsen regelde je een jongen uit je groep die mee zou fietsen.
Maar dat is misschien wel echt het dorpse inderdaad O+
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:55:11 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214761053
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:51 schreef BE het volgende:

[..]
Ik ook! Volgens mij is dat nog grotere rotzooi dan roken zelf. Maar mijn beide heren vinden dan net zo sneu als ik. :D

(Ik heb heel lang en heel veel gerookt, ik heb goede hoop dat mijn jongens het niet gaan doen, maar je hebt het helaas nooit helemaal voor het zeggen.)
Mijn oudste is een anti-rook en anti-drugs terrorist, maar lust wel een drankje.
Met drank op in de auto stappen zie ik hem dan weer niet doen.

Als de jongste ook zo opdroogt ben ik tevreden, hoewel ik die liever niet op zijn 15de kotsend onder de douche heb na een feestje waar hij alleen maar "fanta met niks" heeft gedronken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:57:22 #139
176471 oh-oh
pi_214761064
Vapen is net zo erg als die e-bikes >:)
( Groucho Marx )
pi_214761066
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:14 schreef June. het volgende:

[..]
Dat soort dingen inderdaad. Met 4 meiden terug naar huis fietsen was prima, alleen echt niet. In de stad werd verwacht dat ik wel alleen terug ging want het was maar een klein stukje lopen.

Maar ook buiten de vriendengroep mensen te hulp schieten als iemand werd lastig gevallen. Dat ging niet altijd op een nette manier maar kom niet met je poten aan een meisje.
En hoewel fietsen met drank op heel normaal werd gevonden was met de auto echt not-done en daar werd op ingegrepen terwijl men elkaar daar in de stad niet eens op durfden aan te spreken.

Ik woon nu in een groter dorp en de tijd is wellicht ook veranderd maar ik zie hier (groot)ouders bier drinken tijdens de zwemles en daarna met kind(eren) in de auto stappen. Dan blijft het wel bij 1 a 2 biertjes maar toch vraag ik mij af of een volgend drankje zou worden geweigerd of dat iemand ze de sleutel zou afnemen zoals de verhalen die ik ken van vroeger.
pi_214761070
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik had werkelijk waar geen idee wat ik er mee moest, niks blijkt nu toch?
Ik beledig ook niemand want dat kan alleen als je je aangesproken voelt...
Dat is niet helemaal hoe het werkt.
Je kunt als zender niet bepalen dat jij geen aandeel hebt in hoe de ontvanger jouw boodschap ontvangt. Daar heb je een gezamenlijke verantwoordelijkheid in als gesprekspartners.

Ik heb nu wel dikke flashbacks naar de afgelopen tijd in SCUL @Clubsoda :')
pi_214761073
Ik ben nog nooit dronken geweest, heb die behoefte ook totaal niet (gehad).
Stoned: nee. Wel jointjes gerookt maar die deden niks bij mij.
Gerookt: Ja, maar meer voor de gezelligheid.

A is ruim 18 maar is pas een paar maanden geleden begonnen met en wijntje. Toen ze 17 was was ze 2 weken in Italië zonder ons, met klasgenoten die wel dronken. De flessen drank stonden op het aanrecht. Ze had compleet van God los kunnen gaan, maar dronk geen druppel.

T is 15, wil proeven. Dat mag als we erbij zijn. Ze mag pinken, soms een slokje. Liever proeven als ik erbij ben dan stiekem achteraf in een steegje.

In mijn (schoon)familie waren er wat mensen met een ernstige drankverslaving.. het maakt zoveel kapot.

Roken en vapen zullen ze beiden niet gaan doen. Ze weten heel goed wat de gevaren zijn. Roken vinden ze enorm smerig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_214761095
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mensen voeren zoveel excuses op voor hun ongewenste gedrag, maar dat betekent niet dat het ook de reden is, meestal is het gewoon een excuus, niet de reden.
Nogmaals: het was een grapje. :)
pi_214761169
:W
Ik ben nog regelmatig lamstraalbezopen
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:13:30 #145
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_214761181
quote:
Dronken is op de fiets niets een pokkeeind.
Je bent overal zo. _O- gaat als een trein :@

Ik heb echt heel veel gedronken toen ik jong was, en al mijn vrienden kwamen op de fiets.
Vind ik dus wel normaal, als ik niet op de fiets was dan liep ik blootvoets terug naar huis.

Ik drink nu zelden en ben soms wel aangeschoten ik vind heel veel drankjes lekker en die bevatten toevallig alcohol. Ik ind heel vaak mensen wel aangeschoten terwijl hun dan vinden van niet.
Ik heb overigens veel minder moeite met mensen die af en toe wat drinken en dan veel dan vergeleken met mensen die elke dag alcohol gebruiken om te ontspannen dat vind ik dan weer ongezond.
pi_214761195
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:11 schreef Adrian4 het volgende:
:W
Ik ben nog regelmatig lamstraalbezopen
Maar jij bent ook mijn enige carnavalsmedestander geloof ik O+ O+
pi_214761235
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je kunt als zender niet bepalen dat jij geen aandeel hebt in hoe de ontvanger jouw boodschap ontvangt. Daar heb je een gezamenlijke verantwoordelijkheid in als gesprekspartners.

Ik heb nu wel dikke flashbacks naar de afgelopen tijd in SCUL @:clubsoda :')
Ik denk dat het aan ons ligt :Y
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:26:55 #148
176471 oh-oh
pi_214761266
:D Ik heb al lang aangegeven dat het aan mij ligt, maar ga maar door
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:18:11 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_214761616
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb nu wel dikke flashbacks naar de afgelopen tijd in SCUL @:clubsoda :')
Als het hier maar niet zo wordt als dat het daar is :{w Voel me graag nog ergens welkom ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:50:40 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214761885
Kent er nog iemand een betere mop dan
“Komt een man bij de dokter?”

SPOILER
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:51:44 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214761891
Of deze mop…
Moet ik eigenlijk aan een portfolio werken dat ik voor zondag in moet leveren en wat ik al 6 weken uitstel? Ja.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:52:54 #152
176471 oh-oh
pi_214761903
:D Zulke dingen doe ik altijd last minute, dan ben ik lekker scherp.
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:00:50 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214761970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:52 schreef oh-oh het volgende:
Tijdens de opleiding.
“Ga even naar die en die website en vul die en die vragenlijst in”
Normale mensen -> nemen de tijd en denken na voordat ze antwoord geven
Amaranta -> leest vraag, denkt nauwelijks na en vult het eerste in wat in haar opkomt
En nu moet ik daarop reflecteren maar de uitkomst was dus overal “gemiddeld” :')

Ze had ook niet van tevoren gezegd dat we de uitslag moesten gaan gebruiken. Anders had ik er wel iets meer tijd voor genomen. Anderzijds, mijn impulsieve reactie is wel gewoon hoe ik ben. Zonder te overdenken.

[ Bericht 9% gewijzigd door amaranta op 20-08-2024 16:06:06 ]
pi_214762047
Dat met iets meer woorden op papier zetten en je hebt je reflectie?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:12:28 #155
176471 oh-oh
pi_214762054
Ik zou daar ook letterlijk mijn antwoord van maken hoor.
( Groucho Marx )
pi_214762072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:52 schreef oh-oh het volgende:
True! Niet teveel fratsen en op 1 of andere manier is het dan wel zo geschreven. Als je maar een start hebt. :')
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:17:14 #157
176471 oh-oh
pi_214762082
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:15 schreef vencodark het volgende:

[..]
True! Niet teveel fratsen en op 1 of andere manier is het dan wel zo geschreven. Als je maar een start hebt. :')
Als de druk maar hoog genoeg is komt het er wel uit hier.
( Groucho Marx )
pi_214762105
Wij hebben elk kwartaal verschillende surveys op mijn werk. Die vul ik altijd braaf in. Vervolgens worden die vaak besproken in teammeetings en dan gaan we dus inhoudelijk de surveys bespreken. Ik heb dan al geen idee meer wat ik in heb gevuld.

1 van die surveys gaat over inclusiviteit en je gevoel en en en. Die zijn anoniem, maar eej I'm the only gay in the village oftewel de enige lesbo op onze afdeling van meer dan 100 man/vrouw. Zover bekend iig. Dus nou ja, heel anoniem is dat niet. Mij interesseert dat niet zoveel, ik geef ook mondeling, 1 op 1 en in meetings mijn mening, maar het is wel wat ongemakkelijk natuurlijk op die manier.
pi_214762106
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Als de druk maar hoog genoeg is komt het er wel uit hier.
Ik zou ‘uitstellen tot last minute’ overigens niemand aanraden. :')
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:25:27 #160
176471 oh-oh
pi_214762137
Ja wij moeten ook om de haverklap van die flauwekul invullen, we krijgen er wel coins voor, en voor heel veel andere dingen, ik kon vorige week alweer een bol bon van 50 euro cashen. Dat gaat echt best hard, maar ja, we verdienen ook vrij weinig :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:26:41 #161
176471 oh-oh
pi_214762144
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:20 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik zou ‘uitstellen tot last minute’ overigens niemand aanraden. :')
Ja wel, je moet alleen niet over die grens gaan he.
( Groucho Marx )
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:00:45 #162
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214762329
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:20 schreef exode het volgende:
Wij hebben elk kwartaal verschillende surveys op mijn werk. Die vul ik altijd braaf in. Vervolgens worden die vaak besproken in teammeetings en dan gaan we dus inhoudelijk de surveys bespreken. Ik heb dan al geen idee meer wat ik in heb gevuld.

1 van die surveys gaat over inclusiviteit en je gevoel en en en. Die zijn anoniem, maar eej I'm the only gay in the village oftewel de enige lesbo op onze afdeling van meer dan 100 man/vrouw. Zover bekend iig. Dus nou ja, heel anoniem is dat niet. Mij interesseert dat niet zoveel, ik geef ook mondeling, 1 op 1 en in meetings mijn mening, maar het is wel wat ongemakkelijk natuurlijk op die manier.
Herkenbaar. Guys jullie moeten een anonieme vragenlijst invullen.
1 geslacht
2 leeftijdscategorie
3 aan welke groep geef je les
So far anonimiteit
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:01:27 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214762333
Wat ik ook mis is overigens een kader waarin het portfolio geschreven moet worden. Ze heeft gewoon vijf punten op een blaadje geschreven en daar moet je het maar mee doen. Maar goed ik zit al op 8758 woorden van de Max 8000 en ben nog lang niet klaar
pi_214762361
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Herkenbaar. Guys jullie moeten een anonieme vragenlijst invullen.
1 geslacht
2 leeftijdscategorie
3 aan welke groep geef je les
So far anonimiteit
Aan welke groep geef je les. :')
Well guess who!? :D
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:21:39 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214762431
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:08 schreef vencodark het volgende:

[..]
Aan welke groep geef je les. :')
Well guess who!? :D
Ja toch.
Bij ons werkt er bv 1 man in groep 3
Nou, 1 + 1 = 2 denk ik dan
pi_214762923
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:21 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja toch.
Bij ons werkt er bv 1 man in groep 3
Nou, 1 + 1 = 2 denk ik dan
Ik hoopte nog dat je een grap maakte. -O-
pi_214762931
Ohja, nadat ze ‘mijn’ pittige chips niet meer produceren, verkoopt in ieder geval ons dorp ook onze favoriete hot pepper sauce niet meer. :')
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:03:40 #168
176471 oh-oh
pi_214763205
Kweek je eigen pepers dude 8-)
( Groucho Marx )
pi_214763212
Oh ja, ik moest aan het einde van mijn opleiding de hele opleiding (vier jaar onderwijs) anoniem gaan evalueren en dr eerste vraag was 'waar werk je?' We waren een groepje van 12 met allemaal een andere werkplek :')

En dat gaat dan vervolgens naar iemand waarvan bekend is dat ze al eens een hele groep stevig heeft ondervraagd om erachter te komen wie er negatief over geëvalueerd had :') :')
pi_214763317
Ik heb 2 directe collega's die Russisch zijn, in bepaalde surveys staan altijd wat vragen over je manager. Dus ik heb al aangekondigd dat ik bij afkomst 'Russisch' invul als ik iets negatiefs wil invullen. Of Italiaans, daar hebben we er ook 2 van in ons team.

En dat is een grapje he, als ik iets te zeiken heb over mijn manager doe ik dat wel face 2 face en 1 op 1.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:18:59 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214764610
Zitten we in een hotel, ruikt het ineens raar, gaat het alarm af... wat maar niet ophoudt zolang er rook blijft :X
We hebben zelf dus geen rook gezien.

Anyway, het is gezellig druk in de lobby, helaas wel een hoop ouders met kleine kinderen.

Het probleem schijnt alleen de rook te zijn, ergens op de 4de (bovenste) verdieping.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214765013
Uitstelgedrag heb ik ook heel erg, iets minder dan tijdens m’n studie denk ik (nee, denk trouwens van niet 😅)

Hier op het werk ook altijd anonieme vragenlijsten en ook wel vragen waarbij je misschien herleidbaar zou kunnen zijn. Maar de vragen worden alleen door het onderzoeksbureau ingezien en die zorgen voor een conclusie. En alleen de conclusies worden gedeeld met het bedrijf. En als er van een bepaalde afdeling te weinig respondenten zijn wordt er geen conclusie gedeeld ivm herleidbaarheid.

Maar antwoord op de vraag van je leeftijd en op welke afdeling worden niet samen in een antwoord verwerkt, maar er kan wel breder een conclusie getrokken worden op leeftijd bijvoorbeeld (bijvoorbeeld locatiebreed of bedrijfsbreed).
Dit als voorbeeld.

Maar ik weet ook dat er collega’s zijn die om die reden de vragenlijst niet invullen, want die geloven niet dat het voor de manager niet te herleiden gaat zijn.

Leandra hopelijk snel bekend waar de rook vandaan komt en dat ze het kunnen verhelpen!
pi_214765390
Ik kan me er echt niet druk om maken als vragenlijsten herleidbaar zijn, volgens mij kunnen ze mijn reacties op mijn werk er ook zo uitfilteren omdat ik die dingen ook gewoon zeg als ze het vragen. Maar goed, ik ben niet zo goed met hiërarchie, dus ik kijk ook niet tegen m’n chef en diens chef op, die benader ik gewoon als gelijken.
pi_214765533
Tegenwoordig hebben we ander soort vragenlijsten en daar kun je ook vragen of opmerkingen bij typen. Denk dat ze aan de manier van schrijven ook wel naar mij terug te herleiden zijn. Maar dat maakt mij inderdaad ook niet uit. Zet er ook niks neer waarvan ze niet mogen weten dat het van mij af komt of zo
  woensdag 21 augustus 2024 @ 07:29:45 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_214765693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 01:32 schreef FlyingFish het volgende:
Ik kan me er echt niet druk om maken als vragenlijsten herleidbaar zijn, volgens mij kunnen ze mijn reacties op mijn werk er ook zo uitfilteren omdat ik die dingen ook gewoon zeg als ze het vragen. Maar goed, ik ben niet zo goed met hiërarchie, dus ik kijk ook niet tegen m’n chef en diens chef op, die benader ik gewoon als gelijken.
Ze moeten ook gewoon poepen, dus tja :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:50 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214767019
Over poepen gesproken (rot op fokwet!): het lijkt erop dat we (iig overdag) uit de luiers zijn! *O* *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214767686
Even gewoon om te checken.

Zijn hier nog mensen die wat incentive nodig hebben voor hun bevolkingsborstonderzoek of wat zelfonderzoek enzo?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:44:35 #178
176471 oh-oh
pi_214767946
Deze 50+ er doet dat altijd gewoon netjes, ik mag alleen niet in de tettenpletter voorlopig vanwege ingrepen.
( Groucho Marx )
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:13:15 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_214769039
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Vanyel het volgende:

Zijn hier nog mensen die wat incentive nodig hebben voor hun bevolkingsborstonderzoek of wat zelfonderzoek enzo?
Ik ben nog te jong voor de bus, dus hier alleen zelfonderzoek.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 augustus 2024 @ 16:33:44 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214769202
quote:

Nope, vorige week direct een afspraak gemaakt toen de brief binnenkwam, en gekozen voor de eerste mogelijkheid (volgende week donderdag).

De week daarna mag ik weer met mijn nichtje mee naar het ziekenhuis, dus wel behoorlijk op de noodzaak gewezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214769244
Braveriken zijn jullie.
Als wel, ben ik altijd bereid tot een praatje of fotootje *)
pi_214769379
Goeie @Vanyel wij zijn weer thuis van vakantie en na 4 maanden is het mij nog niet gelukt om een afspraak te maken. Huisarts op vakantie, ik te druk, ik op vakantie. Maar ik ga echt bellen deze week!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214769422
Review Legoland Duitsland: rij naar Denemarken! Het viel ons erg tegen. Het was zo druk dat er overal meer dan een uur wachttijd was. Letterlijk overal, ook de kleuterdingen. Overal maar 1 wagon bij de achtbanen, het schoot totaal niet op. We hebben niet alles kunnen doen wat we wilden (en zoveel achtbanen zijn er nu ook weer niet). Het park is tot 19 uur open, maar de attracties sluiten om 18 uur. Veel dingen zijn exact zoals in Denemarken, er is 1 heel andere achtbaan. In Denemarken hebben we veel attracties meerdere keren op een dag kunnen doen, en daar waren we ook in augustus. Ik weet dus wel waar we de volgende keer heen rijden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 21 augustus 2024 @ 17:06:19 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214769473
Wat jammer dat het zo druk was, dat was eind juli echt veel minder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214769633
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ben nog te jong voor de bus, dus hier alleen zelfonderzoek.
Vanaf welke leeftijd is dat?
Ik ben dit jaar wel weer aan de beurt voor het andere bevolkingsonderzoek. Dat doe ik ook maar braaf. Ik zou niet willen wat-als-en.

Die ziektes zijn stom. De beste vriendin van mijn moeder is afgelopen week overleden. ;(
pi_214769642
quote:

Ik krijg jaarlijks preventief in het ziekenhuis
pi_214769694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 16:54 schreef Phaidra het volgende:
Goeie @:Vanyel wij zijn weer thuis van vakantie en na 4 maanden is het mij nog niet gelukt om een afspraak te maken. Huisarts op vakantie, ik te druk, ik op vakantie. Maar ik ga echt bellen deze week!
Goed zo ^O^

Als je volgende week nog niet gebeld hebt }:| oO/
pi_214769899
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:25 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik krijg jaarlijks preventief in het ziekenhuis
Ik zou je een luxepaard noemen als ik niet dacht dat daar gewoonlijk een reden voor is.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:01:06 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214769971
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:24 schreef Hupje het volgende:

[..]
Vanaf welke leeftijd is dat?
Ik ben dit jaar wel weer aan de beurt voor het andere bevolkingsonderzoek. Dat doe ik ook maar braaf. Ik zou niet willen wat-als-en.

Die ziektes zijn stom. De beste vriendin van mijn moeder is afgelopen week overleden. ;(
50-75

https://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoek-borstkanker
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 augustus 2024 @ 18:37:44 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_214770332
Pfff, iets heel anders hoor. Mijn verwachte AOW-leeftijd staat inmiddels op 68 jaar en 9 maanden. Ik moet er niet aan denken om straks tot mijn 70e te moeten doorwerken??? Maar daar begint het wel op te lijken bijna :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214770354
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zou je een luxepaard noemen als ik niet dacht dat daar gewoonlijk een reden voor is.
Ik heb een verhoogde kans op borstkanker ivm een erfelijke aandoening.
Ik heb dat ooit aangegeven bij de huisarts en die vond dat een gegronde reden om destijds een onderzoek te laten doen. Vervolgens is in het ziekenhuis besloten om dat jaarlijks te doen.
pi_214770363
Ik laat (qua pijn) nog liever dagelijks een mammo doen dan 1x in de 10 jaar met de eendenbek. Ik doe het wel, maar het is echt verschrikkelijk om te doen.
pi_214770450
Ik vind allebei niet zo'n issue.
Maar nu hoef ik nooit meer een mammo, scheelt wel weer
pi_214770455
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:39 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb een verhoogde kans op borstkanker ivm een erfelijke aandoening.
Ik heb dat ooit aangegeven bij de huisarts en die vond dat een gegronde reden om destijds een onderzoek te laten doen. Vervolgens is in het ziekenhuis besloten om dat jaarlijks te doen.
Lijkt me de moeite wel ^O^
  woensdag 21 augustus 2024 @ 19:19:44 #195
176471 oh-oh
pi_214770670
Die eendebek vind ik echt geen issue maar met je cup E in de pletter is niet mega chill, ook vanwege de inwendige littekens, maar daarom mag ik voorlopig ook niet.
( Groucho Marx )
  woensdag 21 augustus 2024 @ 19:50:50 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214770919
Ik vind de eendenbek prima, maar m'n spiraaltjes doet de gyn voortaan, nadat de huisarts de vorige keer 20 minuten heeft lopen klooien en het nog niet lukte. Maar ik begreep dat dat ding tegenwoordig een jaar of 8 ofzo mag blijven zitten en dan ben ik 41. Moet ik er toch nog één achteraan, denk ik...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214771026
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 19:19 schreef oh-oh het volgende:
Die eendebek vind ik echt geen issue maar met je cup E in de pletter is niet mega chill, ook vanwege de inwendige littekens, maar daarom mag ik voorlopig ook niet.
Ik vond het juist wel chill dat ze groot genoeg waren (F) dat ze ietwat gestretcht in dat ding konden en ik niet volledig op mijn borstkas geplet werd.
Maar geen littekenweefsel erin toen.
pi_214772270
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 19:50 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de eendenbek prima, maar m'n spiraaltjes doet de gyn voortaan, nadat de huisarts de vorige keer 20 minuten heeft lopen klooien en het nog niet lukte. Maar ik begreep dat dat ding tegenwoordig een jaar of 8 ofzo mag blijven zitten en dan ben ik 41. Moet ik er toch nog één achteraan, denk ik...
Ik heb mijn laatste spiraaltje bij de verloskundige laten plaatsen en dat vond ik ook wel een aanrader. Net wat laagdrempeliger dan de gyn en veel meer ervaring dan een gemiddelde huisarts.

Het advies is bescherming tot 50 jaar als ik het goed heb.
Ik heb er helaas nog wat meer te gaan want mag elke 4 jaar wisselen ookal is dat voor de anticonceptie niet nodig. De hormonen van de mirena stabiliseren mijn gewrichtsklachten en bij het eerste spiraaltje begon dat effect na 4,5jaar toch echt uit te werken.
pi_214772718
De oproep voor de tietenpletterij ligt al een week of twee in de brievenbus en moet ik er nog uithalen :@ De vorige keer had ik zo een afspraak dus ik wacht even tot na de vakantie.

Het andere onderzoek heb ik de laatste keer met een zelftest gedaan. Hoeft pas over 10 jaar weer :)
If they say
  woensdag 21 augustus 2024 @ 23:55:08 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214772753
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 18:37 schreef Troel het volgende:
Pfff, iets heel anders hoor. Mijn verwachte AOW-leeftijd staat inmiddels op 68 jaar en 9 maanden. Ik moet er niet aan denken om straks tot mijn 70e te moeten doorwerken??? Maar daar begint het wel op te lijken bijna :{
Naar aanleiding van jouw post even bij de SVB gecheckt en vooralsnog staat hij voor mij op 67+3 maanden en dat is jonger dan het eerder was, op een bepaald moment is het geloof ik 68+3 maanden geweest, en ik ben 16 jaar ouder dan jij, dus dat maakt nogal uit in dit geval.

Voor mijn oudste (11-1991) staat het zelfs op 69+6 maanden... ik hoop dat hij tegen die tijd de erfenis van zijn moeder al binnen heeft en eerder kan stoppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 22 augustus 2024 @ 00:02:02 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214772764
Voor de jongste (2010) staat de AOW-datum overigens wel op zijn 70ste verjaardag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214773325
Eendebek, vreselijk en die moest verloofde echt heeeeeeeeeeeel vaak tijdens het zwanger worden van B en Juul.

De tietenpletters zitten in een deel van 'ons' gebouw. Het hoofdkantoor van mijn werkgever beslaat 2 gebouwen, ik zit in het 2e gebouw waar nog 2 bedrijven in zitten waaronder dus borstonderzoek. Als ik daar de lift pak, sta ik standaard met zenuwachtige oudere dames in de lift (ja ouder, niet de mooie leeftijd van 50 maar echt ver daarna).
Zelf nog niet geweest, wel vaak zelfonderzoek.

Ook spannend hier, mijn moeder gaat voor het eerst op een huurwoning reageren. Een appartement met mogelijkheid tot zorg als het nodig is. Ze staat hartstikke bovenaan de lijsten want al een eeuwigheid ingeschreven. Als ze het wordt, gaat het snel, dus dat geeft aardig wat stress in de familie. Ze woont nu in een koophuis, waar ze al sinds haar 22e woont.
Ze had al een aantal bezichtigd maar nooit heel serieus en deze voldoet aan al haar eisen.
pi_214773445
Tietenpletter hoor ik veel nare verhalen over en dan ook omdat het met grotere borsten pijnlijker zou zijn als met kleine borsten (hier net boven middenmoot denk ik 😉).

Die aow leeftijd voor mezelf ook even opgezocht, staat inderdaad ook op 69 en 9 maanden. Hoop eerder m’n schaapjes op het droge te hebben en niet to zo lang door te hoeven. (Al zal dat wel lastiger zijn met een nieuw huis en hogere hypotheek als dat we nu hebben, spaart toch wat minder snel ;) )

Spannend @exode! Fijn dat ze nu een appartement gezien heeft die aan haar eisen voldoet! En fijn dat zorg mogelijk is als dat nodig is.
Maar ik kan me voorstellen dat dat stress en spanning oplevert.

Wanneer krijgt ze te horen of het wel of niet voor haar is?
pi_214773477
Oeh, spannend exode! Als ze er al zolang woont, is het wel hele grote verandering. Staat ze er zelf ook volledig achter?
Ik ga meeduimen dat het lukt :)

Niet quoten, haal het straks weg.
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Mushanga71 op 22-08-2024 19:15:59 ]
If they say
  donderdag 22 augustus 2024 @ 09:14:09 #205
176471 oh-oh
pi_214773652
Mush, is er geen onpartijdig iemand waar hij zijn ei kwijt kan? Vriendjes of zo?
Mss is dat voor iedereen veel fijner.
Exode, spannend! Mijn ouders wachten nu ook al een half jaar maar dan echt voor een aanleunwoning, de situatie is daar vrij nijpend na de zoveelste hersenbloeding van mijn vader. Ze krijgen niet eens thuishulp omdat er niks beschikbaar is, maar er komt ook maar geen plek voor ze vrij helaas.
( Groucho Marx )
pi_214773700
Mushanga dat is wel heel naar voor hem! Hopelijk lucht het op als hij er met z’n nichtje over kan kletsen. De situatie is al naar genoeg en er niet over mogen/kunnen praten maakt dat alleen maar lastiger lijkt me.

Hebben jullie praktisch gezien al dingen kunnen regelen? Of uit kunnen zoeken hoe te regelen?

Sterkte ook met het gemis van je moeder, speciaal vandaag :*

Oh-oh dat lijkt me ook erg lastig als de nood hoog is voor beiden maar er komt niets vrij! Hopelijk laat het niet te lang meer op zich wachten 🤞🏻
pi_214773887
SPOILER
Jij sterkte met het zoeken voor een woning voor je ouders! Het is toch belachelijk hoe lang het duurt allemaal.

SPOILER
Zoon wil ergens lunchen maar daar staat mn hoofd echt niet naar. En mn maag eigenlijk ook niet :')
If they say
  donderdag 22 augustus 2024 @ 09:58:40 #208
176471 oh-oh
pi_214773952
Er valt niks te zoeken hoor, ze staan op een wachtlijjst via de WLZ en ze moeten gewoon wachten, of voor die tijd overlijden :')
( Groucho Marx )
pi_214773994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:58 schreef oh-oh het volgende:
Er valt niks te zoeken hoor, ze staan op een wachtlijjst via de WLZ en ze moeten gewoon wachten, of voor die tijd overlijden :')
Scheelt iig zoeken dan ;) maar blijft lastig, de tijd die ervoor staat. En hopelijk wel voordat ze het eindstation hebben bereikt.
If they say
  donderdag 22 augustus 2024 @ 10:07:45 #210
176471 oh-oh
pi_214774015
Als mijn vader omvalt, moet mijn moeder meteen ergens weggestopt worden, want die kan echt niet zelfstandig functioneren, en als het nog even duurt moet dat zelfs al als mijn vader nog leeft, want die kan het ook echt niet meer handelen, en dat zou wel heel erg treurig zijn na 52 jaar huwelijk en 60 jaar samen.
( Groucho Marx )
pi_214774212
Dat was bij mijn grootouders toen ook. Moesten beide naar een verzorgingshuis want anders zouden ze niet meer in één huis komen als mn grootvader slechter zou worden. Hij kon toen op een andere afdeling worden geplaatst maar kon mijn grootmoeder er wel altijd heen. Bij langer wachten, werden ze uitelkaar gehaald.
Sneu he, zo lang samen en dan weet je niet eens zeker of je samen kunt blijven ;(
Ik duim voor een snel plekje voor de jouwe :)

We kijken nu de Simpsons. Nog een aflevering of 670 te gaan :')
If they say
pi_214774224
Ach Mush, sterkte vandaag!
de 27e is ook de sterfdag van mijn vader. Klotedag blijft dat.

ohoh, wat naar! Zolang wachten als de nood hoog is.

Mijn moeder twijfelt al een paar jaar over verhuizen. Dit is het huis waar ze meteen is gaan wonen na het trouwen, 3 kinderen heeft gekregen en we allemaal zijn opgegroeid. Ze heeft hartstikke lieve, zorgzame buren.
Kortom geen reden om weg te gaan.

Maar het wordt teveel voor haar en voor ons als mantelzorgers. Ze kan alleen nog zelf afwassen en de was ophangen. Verder moet alles gedaan worden. Mijn zus, schoonzus en de buurvrouw doen veel. Gelukkig krijgt ze ook veel hulp van vrienden en haar broer.

Het huis zelf moet ook grondig onder handen worden genomen. Boven nog enkel glas, de keuken zit er al 40+ jaar in etc etc.

Ze moet voor zaterdag 12 uur reageren en hoort ze maandag of dinsdag of ze op 1 staat zeg maar. Zo ja dan moet ze binnen 24 uur laten weten of ze wilt bezichtigen en daarna dus snel beslissen.
Ze wil absoluut het dorp niet uit en op rollator afstand van het 'centrum', nu loopt ze nog zonder rollator maar dat duurt echt geen 5 jaar meer. Verder wil ze een tuintje en niet tussen de ouwe lullen die alleen maar praten of ziektes en de dood. Ze gaat dus bewust niet voor een aanleunwoning maar nog wel zelfstandig. Echter alles is ingebouwd en rolstoel proof zeg maar.
pi_214774257
Echt he @exode? Maakt niet uit hoe lang het geleden is, het blijft een kutdag, die 27e. 'Gelukkig' overleed mijn oom, mijn surrogaat paps op dezelfde datum alleen jaren later. Scheelt weer een kutdag :{

Wel lekker snel dat ze al de uitslag krijgt of ze eerste geworden is! En heel fijn dat ze nu de goede woning treft én ze beseft dat het zo niet meer gaat. Want das ook vaak een dingetje: ze moeten er zelf écht achter staan.
Mijn duimen draaien voor haar :)
If they say
pi_214774344
Het kwam ook echt vanuit haar. Wij hadden het wel aardig geregeld met zijn allen voor haar zeg maar.

Ik blok 27-08 altijd in mijn werkagenda, nu ook, ik ga naar mijn moeder toe. Samen lunchen.

En wat vervelend voor je zoon zeg!
pi_214774399
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:50 schreef Mushanga71 het volgende:
SPOILER
Jij sterkte met het zoeken voor een woning voor je ouders! Het is toch belachelijk hoe lang het duurt allemaal.

SPOILER
Zoon wil ergens lunchen maar daar staat mn hoofd echt niet naar. En mn maag eigenlijk ook niet :')
SPOILER
Sterkte, misschien is ergens lunchen juist wel mooie afleiding, maar ik snap ook wel dat je hoofd er niet echt naar staat :*.

@exode duimen dat deze het dan wordt als het voldoet aan al haar eisen! :*
pi_214774492
Het zo belangrijk dat zij zelf deze beslissing heeft genomen. Het zal haar ook zeker het gevoel van zelfstandigheid geven, haar beslissing :Y

Is toch fijn dat je lekker met haar kunt gaan lunchen op die dag? Al blijft het een verdrietige dag, zolang het kan, lekker doen :)

Mijn grootmoeder overleed 15 dagen voordat mijn mams in coma raakte en 2,5 maanden daarvoor, mijn grootvader. Dus heel augustus is kut.
MinL heeft er nooit een boodschap aan gehad dat dit soort dagen mij raken. Het is niet anders.

Zoon is al wat vrolijker vandaag. Hoe een kind kan opknappen door iets te delen O+
If they say
pi_214774539
Thanx voor de tip @Nijna, dat is misschien wel iets als hij er toch meer problemen door krijgt. Voor nu is het al een opluchting dat hij haar vannacht :') kort heeft kunnen spreken.
En thanx :) Zoon wil nu als lunch chips bij de Simpsons. Helemaal prima ;)
If they say
pi_214774845
Mijn moeder heeft een paar jaar geleden op de sterfdag van mijn vader haar auto door een heg heen in iemands achtertuin 'geparkeerd'. En ze is een keer op die dag van de trap gevallen. Sindsdien doen wij alles om de hele dag gezelschap voor haar te hebben.

Maar ook leuke dingen hier, B heeft het weer zo ontzettend naar zijn zin op het Timmerdorp. Het is zo'n feest. 400 kinderen hebben echt een topweek, petje af voor de organisatie en de vrijwilligers. Werkelijk alles is geregeld. Gisteren heeft ie overigens 5 spijkers getimmerd vertelde hij. Verder heeft ie friet gegeten, gedanst, veel gekanoot, bij de brandweer met water gespoten, een rondje in een politie auto mee gereden, 100 keer de stormbaan gedaan en veel gesnoept. Ze wilden een raket en trekschuit met paard maken, maar het is nu gewoon een hut. _O- De randdingen zijn veel leuker.

We horen ze overigens ook helemaal hier, ze zetten elk uur HEEL HARD 'sorry voor de overlast' op van de Snollebollekes. Ik begreep dat ze vanavond bij het eindfeest de speakers maximaal zetten om 8 uur. :D En dan gaan ze testen tot hoe ver dat te horen is.
pi_214775004
Dat timmerdorp klinkt echt fantastisch @exode
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:11:53 #220
176471 oh-oh
pi_214775051
Dat zijn echt van die dingen die je nooit meer vergeet, zo leuk.
Wij deden vroeger een paar jaar kindervakantiewerk als leiding, mijn zusje en ik, en dan hadden we een eigen groepje met mijn broertje en vooral veel oppaskinderen en vriendjes van hem, superleuk altijd, inclusief altijd een overnachting zonder tenten op de Kollenberg, heerlijk!
( Groucho Marx )
pi_214775091
Ook gewoon volledig draaiend op vrijwilligers en donaties. Zo knap.
B roept nu al dat hij gaat helpen als vrijwilliger. Het is tot 12 jaar dus volgend jaar is zijn laatste jaar dat ie mee mag doen (en Juul haar eerste jaar).

Het is een aardige happening, gewoon een festival waarbij ook getimmerd wordt _O-
pi_214775285
Ach, je moeder exode ;( Logisch dat haar hoofd dan niet is waar het moet zijn. Dan is het extra belangrijk dat ze even afleiding heeft met haar liefste kinderen om haar heen.

En dat kamp klinkt magisch O+ Lekker dichtbij dus als jullie de muziek kunnen horen :D Veel luisterplezier vanavond ;)

Volgens het systeem was en is mijn tuintafel ergens...waar dan ook. Verbazing dus toen er aangebeld werd en er een megapakket met een mannetje voor de deur stond. Ben er blij mee.
Blijkbaar heb ik iets met tafels en scheiden. Toen MinL tig geleden de deur uitging, bestelde ik een eettafel _O- Maar dit keer is het menens en geen time-out.
If they say
pi_214775318
Wat klinkt dat gaaf exode. Ik kan me vroeger het kindervakantie werk ook nog goed herinneren. Het waren een paar losse activiteiten als vossenjacht (in de avond met het hele gezin) en volgens mij ook een bonte avond. Maar het draaide vooral om wonderland.
Een hele week in een grote hal vanalles knutselen.
Timmeren, kussens of knuffels maken van verschillende stoffen en dan zelf vullen, gekleurd zout maken en in potjes doen (dat was toen helemaal hip) krimpy dinky en nog veel meer. Dat was echt geweldig.

Waar we nu wonen is sinds een paar jaar niets meer aan kindervakantiewerk (sinds corona of misschien zelfs al een jaar eerder). Ik moet zeggen dat het ook niet heel goed aangekondigd werd daarvoor, dus de eerste paar jaar hebben we het gemist (geen briefjes op school of melding op ouderportaal of zo, alleen hun eigen Facebookpagina, die ik niet kende omdat ik er niets vanaf wist). Uiteindelijk hebben ze hier maar 1 keer mee gedaan. Vonden ze super leuk, maar daarna dus niet meer.

Gelukkig organiseert de tennisvereniging ook een activiteiten week. Deels gebaseerd op tennis, maar ze doen ook veel andere dingen (helaas niet tegen jeugdvakantiewerktarieven ;) ) daar doen ze nu dus al een aantal jaar een aantal dagen aan mee.

Vind het erg jammer dat hier niets meer gedaan wordt, in alle omringende dorpen hoor of zie ik er wel nog steeds wat van, maar is alleen voor uit eigen dorp.

Maar goed, hier nu laatste jaar basisschool voor de jongste, dus zou hier nu ook mosterd na de maaltijd zijn ondertussen.
pi_214775411
Timmerdorp is ook gewoon gratisch, al doen we vanavond wel een mooie donatie en kopen loten voor de loterij. En kopen alle eten en drinken vanavond op het terrein dus geen koelbox mee. Jaja dat doen veel ouders, ieder moet het zelf weten he, maar je kind wordt een week lang gratisch verzorgd en vermaakt. Koop dan even wat biertjes bij de sponsors die er staan.

Dorp aan de andere kant van de Vecht heeft ook Timmerdorp maar ik begreep dat die niet vol zitten en voor de 'onze' moet geloot worden. B heeft geluk want als Scoutinglid mag hij altijd mee doen zonder loting.
pi_214775464
Ik wilde mijn kind ook naar een kindervakantieweek maar wat ik hier zag van het programma leek mij al matig en hij riep meteen dat ie nog liever de hele week bso had...
pi_214775647
B wil juist niet meer naar de vakantie BSO en eigenlijk helemaal niet meer. We hebben afspraken met hem gemaakt en als dat goed gaat, zeggen we per 1 januari 1 van de 2 BSO dagen af voor hem.

Zo'n kindervakantieweek kennen wij dan weer niet. Timmerdorp wordt door de Scouting georganiseerd en ik weet dat er nu ook Hockeykampen en Tenniskampen zijn voor de leden.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:45:43 #227
176471 oh-oh
pi_214775740
Ik heb ook echt geen idee of dat hier nog bestaat, ik heb het over de vorige eeuw :D :')
( Groucho Marx )
pi_214775791
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:31 schreef exode het volgende:
B wil juist niet meer naar de vakantie BSO en eigenlijk helemaal niet meer. We hebben afspraken met hem gemaakt en als dat goed gaat, zeggen we per 1 januari 1 van de 2 BSO dagen af voor hem.
Ik ben zeer verheugd dat het hier met de vakantieBSO juist andersom is. Van klagen en zuchten op elke bsodag is het nu blijkbaar opeens wel leuk. Hij is een van de oudsten en vindt het wel lollig om de kleintjes een beetje te helpen en op sleeptouw te nemen.
quote:
Zo'n kindervakantieweek kennen wij dan weer niet. Timmerdorp wordt door de Scouting georganiseerd en ik weet dat er nu ook Hockeykampen en Tenniskampen zijn voor de leden.
Ik schaar timmerdorp en kindervakantieweek onder 1. Allebei dingen waar ik geen ervaring mee heb maar die in mijn onervaren ogen op elkaar lijken.
pi_214775821
Dat is wel fijn Vanyel! B is ook verreweg de oudste op de vakantie BSO en daarom wil ie dus niet meer. Ze doen ook wel vooral activiteiten voor de kleinere kinderen. Daar voelt ie zich veel te oud voor.
De gewone BSO vindt op dinsdag leuk, dan doen ze van alles etc. Donderdag zijn er echter alleen meisjes in zijn groep en die willen alleen maar koekjes bakken en meisjes dingen (volgens hem).

Het is wel pas sinds een half jaar, hij vond de BSO altijd hartstikke leuk maar je ziet de kinderen vanaf een jaar of 10 allemaal 'afhaken' en dat wordt toch minder leuk voor hem. Hij moet alleen even aantonen dat hij het thuis kan redden. De donderdag zou dan afvallen en officieel is dat voor mij een kantoordag waardoor hij vanaf 2 uur alleen thuis zit. In de praktijk ga ik niet zo vaak op donderdag naar kantoor, maar het moet wel kunnen.
pi_214775858
Herkenbaar wel op zich. Wij hebben er al een dag afgehaald en de praktijk wijst uit dat dat hij zichzelf dan niet vermaakt maar mij erbij wil hebben.

Deze vakantie heb ik van de bso al roofvogels, clinics breakdance en rugby, reptielen, bioscoop en fikkie stoken gezien.
Zou ik zelf ook best tof hebben gevonden.
pi_214775917
Timmerdorp is hier altijd helemaal aan het begin van de vakantie. Vooralsnog heb ik mijn 6 en 7 jarige dochters er niet toe kunnen zetten om eraan mee te doen, maar ik houd hoop. Ik vond Timmerdorp vroeger zelf altijd heel leuk!

Wij hebben in de vakantie geen BSO, vrouwlief werkt dan vaak in de weekenden zodat ze door de week wat extra dagen vrij kan nemen. In combinatie met onze parttime dagen en her en der een dag thuiswerken met de kinderen of zelf een extra vakantiedag inboeken, komen we er dan wel. Al zou het voor ons zelf misschien af en toe fijner zijn als ze wel naar de vakantieBSO zouden gaan, iets meer rust in huis.

Vanaf volgend schooljaar heb ik de BSO sowieso helemaal afgezegd, ze gingen maar één middag en dat was eigenlijk altijd ellende want ze wilden er nooit heen. Dus die middag ga ik voortaan wel thuiswerken met de kinderen erbij, dat is toch mijn standaard thuiswerkdag. Zeg ik nu heel stoicijns, maar daar krijg ik vast heel snel spijt van :')

SPOILER
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:28:48 #232
176471 oh-oh
pi_214776035
:X Mijn vader is weer op de spoed van het zh...
( Groucho Marx )
pi_214776071
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:11 schreef Schanu het volgende:

SPOILER
Klinkt allemaal (stoppen met BSO niet het minst :@) stressvol, maar die laatste zin moest ik vooral even quoten voor de herkenbaarheid.
Het houdt ook nooit op he
pi_214776296
Ah nee oh oh, sterkte daar!

Shanu, ik wens je snel rust in de tent!
De Scouting organiseert dus het Timmerdorp en de eerste week van de zomervakantie zijn alle groepen op kamp. Laatste week is een leuke afsluiting van de vakantie :)

Wij hebben ook geen vakantie BSO nodig, maar dit schooljaar voor het eerst (en laatst) wel gedaan. Verloofde is tenslotte elke schoolvakantie thuis en ik heb ook een week of 8 per jaar vrij.
Maar het was wel eens fijn eigenlijk. Maar goed de conclusie is nu dat B niet meer wil en we een shitload aan uren over hebben die gewoon vervallen. Voor komend schooljaar kopen we af en toe wel een losse dag.

Klinkt wel tof Vanyel, hier organiseren ze vooral in de middelste weken van de zomervakantie wat grotere dingen maar dan zijn wij op vakantie. Vandaag is iig springkussens en een buikschuifbaan. Dus Juul zal wel kapot thuiskomen.
pi_214776456
Och @oh-oh Sterkte daar voor jullie!
If they say
  donderdag 22 augustus 2024 @ 15:50:37 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214776499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:11 schreef oh-oh het volgende:
Dat zijn echt van die dingen die je nooit meer vergeet, zo leuk.
Wij deden vroeger een paar jaar kindervakantiewerk als leiding, mijn zusje en ik, en dan hadden we een eigen groepje met mijn broertje en vooral veel oppaskinderen en vriendjes van hem, superleuk altijd, inclusief altijd een overnachting zonder tenten op de Kollenberg, heerlijk!
Kolleberg! Check! KVW in Sittard. Zo fijn. Welke wijk?
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:07:37 #237
176471 oh-oh
pi_214776598
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Kolleberg! Check! KVW in Sittard. Zo fijn. Welke wijk?
Op de berg kwam iedereen bij elkaar toch?
Het is ergens voor 1995 geweest, we gingen ook naar de speeltuin in Sanderbout en zo.
Wij waren wijk centrum altijd, Steenweg vielen we onder ( ik woonde op de Rijksweg Zuid, naast Appelmans, waar nu dat gat is ). Maar de kinderen in onze groep woonden niet per se in onze wijk.
Wel vooral centrum geloof ik.

We wachten op onderzoeken van pa nog maar het ziet er goed uit gelukkig, hij is omgevallen op straat, volgens hem door mijn moeder, volgens haar had ze er niks mee te maken :')
( Groucho Marx )
pi_214776871
Gaat lekker :D maar iig fijn dat het er goed uitziet :)
If they say
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:49:56 #239
176471 oh-oh
pi_214776899
Mss leest ie wel mee hier en dacht ie ik moet omvallen :') :') :')
( Groucho Marx )
pi_214776915
Fijn dat het ok lijkt oh-oh
  donderdag 22 augustus 2024 @ 17:17:04 #241
176471 oh-oh
pi_214777107
En weer even heel iets anders, ik was even aan het onderhandelen met een van die twee meiden die hier vaak komen, ze heeft nu twee keer op de honden gepast, en ik wil dat wel vaker vragen maar wilde een vast tarief afspreken. Ze past op bij gezinnen met 3 kinderen voor 4 euro per uur :')
Ik dacht echt wtf, hoe skeer.
Van mij krijgt ze 10 euro per uur hoor.
Ik ga dat kind toch niet uitbuiten?
Ze wordt in nov. 15.
( Groucho Marx )
  donderdag 22 augustus 2024 @ 17:28:19 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214777185
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 08:32 schreef hilliebillie het volgende:
Tietenpletter hoor ik veel nare verhalen over en dan ook omdat het met grotere borsten pijnlijker zou zijn als met kleine borsten (hier net boven middenmoot denk ik 😉).

Volgens mij is het juist andersom. Kleinere borsten pijnlijker dan grotere borsten. Ik vind het prima te doen qua pijn, maar heb dus redelijk grote borsten. Zie er niet tegenop in ieder geval.

En verder lees ik hier een hoop vervelende zaken in spoilers. Sterkte allen :*
Ik ben wel blij dat mijn ouders de keuze hebben gemaakt om voor particuliere verzorging te gaan. Waar zij zitten is op dit moment ook plek. Maar ja, ze hadden hun huis inmiddels vrij en met de verkoop kunnen ze daar nog wel heel veel jaar zitten. Het gaat echt weer beter met mijn vader nu. Waar ik ten tijde van de verhuizing bang was dat hij het niet zou overleven is hij nu echt weer actiever en helderder. Je kunt weer een gesprek met hem voeren. Een goede verzorging doet veel. Mijn moeder is wel een beetje in een zwart gat gevallen nu zij die zorg niet meer zo heeft. Ze heeft nu tijd voor haarzelf, maar weet nog niet hoe dat in te vullen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 17:30:11 #243
37150 livelink
pi_214777197
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:17 schreef oh-oh het volgende:
En weer even heel iets anders, ik was even aan het onderhandelen met een van die twee meiden die hier vaak komen, ze heeft nu twee keer op de honden gepast, en ik wil dat wel vaker vragen maar wilde een vast tarief afspreken. Ze past op bij gezinnen met 3 kinderen voor 4 euro per uur :')
Ik dacht echt wtf, hoe skeer.
Van mij krijgt ze 10 euro per uur hoor.
Ik ga dat kind toch niet uitbuiten?
Ze wordt in nov. 15.
Ik vind 4 euro per uur voor 3 kinderen ook wel weinig, maar 10 euro per uur vind ik dan wel weer veel.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 17:31:36 #244
176471 oh-oh
pi_214777211
:D maar het zijn 11 honden!
( Groucho Marx )
pi_214777270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:28 schreef oh-oh het volgende:
:X Mijn vader is weer op de spoed van het zh...
Sterkte.
Wil je delen waarom? Mag ook privé.

SPOILER
pi_214777276
:* voor iedereen die ze kan gebruiken/nodig heeft.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 17:40:26 #247
176471 oh-oh
pi_214777281
Oh kak, dat is rot :*
( Groucho Marx )
pi_214777367
@amaranta :*

@oh-oh ga je er ergens tussen zitten. Een euro of 7, 8 per uur :)
If they say
  donderdag 22 augustus 2024 @ 17:58:30 #249
176471 oh-oh
pi_214777383
:D Nee ik ga haar gewoon 10 euro geven per uur
( Groucho Marx )
pi_214777390
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:58 schreef oh-oh het volgende:
:D Nee ik ga haar gewoon 10 euro geven per uur
Dan heb je iig een heel blije 15 jarige :D
If they say
  donderdag 22 augustus 2024 @ 18:00:40 #251
176471 oh-oh
pi_214777397
Ze wordt in nov. 15, ze komt graag met een vriendinnetje, daar ga ik haar niet meer voor betalen, dan delen ze de buit maar, dat is aan haar.
( Groucho Marx )
pi_214777421
Oooh, dan hoeft ze niet alleen voor de hondjes te zorgen. Dan is dit wel een mooi bedrag, voor een 14 jarige :D

Zoon krijgt op de zaak 5 euro per uur en hij is 13. Krijgt ook betaald voor de uren dat ie aan het gamen/lezen/shoppen is als het stil is. En hij houdt het precies bij :D
If they say
pi_214777426
Ik hen nog nooit vakantie bso of kindervakantieweken nodig gehad want de hoeveelheid tijd die we hebben in de vakanties is altijd minder of precies gelijk aan de tijd die ik samen wil doorbrengen. Maar voor de mini is dat wel anders straks dus ik hoop van harte dat hij het leuk gaat vinden 8-)
pi_214777427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:00 schreef oh-oh het volgende:
Ze wordt in nov. 15, ze komt graag met een vriendinnetje, daar ga ik haar niet meer voor betalen, dan delen ze de buit maar, dat is aan haar.
Wat is haar taakomschrijving? :+
  donderdag 22 augustus 2024 @ 18:07:26 #255
176471 oh-oh
pi_214777431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:06 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat is haar taakomschrijving? :+
Ze hoeft hier alleen maar te zijn maar meestal gaat ze ook met ze wandelen, dat is niet nodig.
( Groucho Marx )
pi_214777464
Kreeg een 'sollicitatie' binnen...
SPOILER
If they say
pi_214777556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ze hoeft hier alleen maar te zijn maar meestal gaat ze ook met ze wandelen, dat is niet nodig.
Dan vind ik 10 euro ook best veel, als ze ze niet hoeft uit te laten. :Y Beetje knuffelen en slapend rijk worden zo ;)
pi_214777968
Kindervakantieweek ken ik niet van vroeger uit, maar toen ik naar dit dorp verhuisde gingen ze dat net opzetten, dus ik ben vrijwilliger van het eerste uur (en organiseer intussen ook mee). Ik denk dat 80% van het dorp er komt qua kinderen, en 50% van de volwassenen heeft op de een of andere manier een rol. Wordt heel breed gedragen. Hier is het een combinatie van timmerdorp, groepsactiviteiten en een toneelverhaal door de week heen met een spannende ontknoping. Kei leuk.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*
pi_214777981
Ik moest vorig jaar altijd op de lange drukke donderdag heeeeel veel doen voor mijn werk omdat dat mijn laatste werkdag was op school. Nu werk ik do/vr daar en heb ik dus een veel relaxtere donderdagavond.
pi_214778301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:28 schreef livelink het volgende:

[..]
Volgens mij is het juist andersom. Kleinere borsten pijnlijker dan grotere borsten. Ik vind het prima te doen qua pijn, maar heb dus redelijk grote borsten. Zie er niet tegenop in ieder geval.

Het was wat ze mn schoonzus verteld hadden. Verder heb ik zelf nog geen ervaring.

Sterkte oh-oh maar fijn dat het goed lijkt te gaan!

Amaranta ook veel sterkte! Hopelijk snel vooruitgang!

Ik vind ¤10 per uur voor een 15 jarige ook vrij veel. In de supermarkt verdienen ze op die leeftijd tussen de 5 en 6 euro per uur volgens mij. En daar moeten ze er harder voor werken als bij oppassen (over het algemeen). Als we hier een oppas hadden was het even samen met de kinderen tv kijken, een half uurtje bezig zijn met ze in bed leggen (als het al niet korter was). En verder chips eten en cola drinken (bij wijze van) in ieder geval doen wat ze zelf wilde, al zaten ze dan in mijn woonkamer ipv thuis. En ik heb ze zeker niet uitgebuit hoor.

Al heb ik ook een keer een nichtje gehad die aan gaf op een ander ¤15 of ¤20 per uur te krijgen. Maar toen we haar vroegen om nog even mee bij de kinderen te kijken toen we ze in bed aan het leggen waren zodat ze haar even hadden gezien zodat ze niet zouden schrikken mochten ze wakker worden was het antwoord ‘moet dat?’ (En dat was nog voor we het over de prijs gehad).

Ik denk dan hoef je zo weinig te doen en dan is even mee naar boven lopen en welterusten zeggen tegen de kinderen al te veel gevraagd :{

Daarna maar andere nichtjes gevraagd, die wel enthousiast waren naar de kinderen toe en geen 15-20 euro per uur vroegen ;)

Maar als jij ¤10 per uur een reëel bedrag vind dat moet je dat zeker doen hoor, denk dat ze er erg blij mee zal zijn. En dan kan ze ook nog delen met haar vriendinnetje :D
pi_214778320
Crossphoto uit SCUL omdat jullie dit vast ook willen *)

Ik moest nu banoffee en had toevallig laatst een blikje gecondenseerde kokosmelk gekookt :9~ :9~
pi_214778328
Ziet er goed uit vanyel!
  donderdag 22 augustus 2024 @ 19:59:52 #263
37150 livelink
pi_214778341
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:56 schreef Vanyel het volgende:
Crossphoto uit SCUL omdat jullie dit vast ook willen *)

[ afbeelding ]

Ik moest nu banoffee en had toevallig laatst een blikje gecondenseerde kokosmelk gekookt :9~ :9~
Ziet er heel lekker uit, maar ik vind gecondenseerde (kokos)melk altijd zo vies klinken.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:00:46 #264
176471 oh-oh
pi_214778353
:D Ze is trouwens 13, ze wordt 14 _O-
Maar we hebben handje geklapt op een euro per hond per uur, meestal neem ik er wel een paar mee.
( Groucho Marx )
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:02:00 #265
176471 oh-oh
pi_214778363
En gloeiende, ik heb net spek en bonen gemaakt met een madame Jeanette van mijn eigen balkon en ik zit alweer te versterven hier, deze zijn heter dan normaal _O-
( Groucho Marx )
pi_214778524
Iemand hier misschien interesse in playmobil?

Heb nog een paar sets, sommige niet helemaal compleet meer, maar nog wel compleet genoeg om leuk mee te spelen. En dan nog een paar losse items die nergens meer bij horen. Die mogen gratis met een set mee.

Hoef er niet veel voor te hebben, doe maar een leuk bod.

SPOILER
pi_214778542
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:59 schreef livelink het volgende:

[..]
Ziet er heel lekker uit, maar ik vind gecondenseerde (kokos)melk altijd zo vies klinken.
Ja maar ja maar dit is kokos dulce de leche, geen melk meer. Al is dat laatste ook de bom op je bananenpannenkoek
pi_214778614
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 19:22 schreef Hupje het volgende:
Ik moest vorig jaar altijd op de lange drukke donderdag heeeeel veel doen voor mijn werk omdat dat mijn laatste werkdag was op school. Nu werk ik do/vr daar en heb ik dus een veel relaxtere donderdagavond.
Sowieso vrijmibo! Ben vorig jaar maar paar keer geweest overigens. Maar de vrijdag is een fijne dag om de week af te sluiten ja. Fijner dan indd woe of do.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:28:02 #269
176471 oh-oh
pi_214778699
Gecondenseerde melk en koffiebonen vind ik heerlijk, maar al die room en bananen, niet per se :9
( Groucho Marx )
pi_214782740
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 17:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Goed zo ^O^

Als je volgende week nog niet gebeld hebt }:| oO/
Rooie week. I kid you not. }:|
SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214782755
Mededeling voor Disney+ kijkers: per 17 oktober wordt het abo 13,99 pm. Al kan je vanaf dan wel kiezen voor een uitgekleed abo van 10,99 voor 2 schermen in Full HD ipv 4K.
Ga ik wel doen, kijken toch niet op 4 schermen tegelijk en de tv heeft niet eens 4K.
Dit dus ter info :)
https://www.rtl.nl/nieuws(...)itgekleed-abonnement
If they say
pi_214782810
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Rooie week. I kid you not. }:|
SPOILER
Kun je alsnog prima vast bellen :Y

Kun je meteen hormoonsuppletie hosselen voor je perimenopausale klachten :P
pi_214782834
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk voor de novasure gaan, aangezien dit de enige klacht is. Ik ben wel klaar met bloeden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214782850
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik wilde eigenlijk voor de novasure gaan, aangezien dit de enige klacht is. Ik ben wel klaar met bloeden.
Werkt ook :Y

Maarrrr ik bleef lichtjes bloeden na de Novasure en dat schijnt helemaal niet ongebruikelijk te zijn. Dus dan blijf je elke 3 weken aankutten.
pi_214782866
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Werkt ook :Y

Maarrrr ik bleef lichtjes bloeden na de Novasure en dat schijnt helemaal niet ongebruikelijk te zijn. Dus dan blijf je elke 3 weken aankutten.
Lichtjes bloeden zou wel een grote verbetering zijn. Als dat betekent dat ik mijn cup 's ochtends erin mik en 's avonds pas weer hoef te legen, zou dat zeer acceptabel zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214782888
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Lichtjes bloeden zou wel een grote verbetering zijn. Als dat betekent dat ik mijn cup 's ochtends erin mik en 's avonds pas weer hoef te legen, zou dat zeer acceptabel zijn.
Hier wel. Ik ging toen zelfs over op een klein cupje en zelfs dat kwam nog niet eens half vol.
pi_214783017
Ik wou dat ik een cup kon gebruiken met m'n verzakking.

Daarom toch maar weer aan die pil zonder stopweek.
pi_214783275
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:46 schreef -Spring het volgende:
Ik wou dat ik een cup kon gebruiken met m'n verzakking.

Daarom toch maar weer aan die pil zonder stopweek.
Hier komt het dan na 7-9 weken toch gewoon, maar scheelt de helft en ik kijk altijd een beetje wanneer het uitkomt en dan doe ik na een week of 7 a 8 stopweek als er dan in die 8e of 9e week iets is waarbij ik absoluut niet ongesteld wil zijn.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:27:55 #279
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214783341
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:18 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hier komt het dan na 7-9 weken toch gewoon, maar scheelt de helft en ik kijk altijd een beetje wanneer het uitkomt en dan doe ik na een week of 7 a 8 stopweek als er dan in die 8e of 9e week iets is waarbij ik absoluut niet ongesteld wil zijn.
Hier ook, maar mijn pil wordt niet meer gemaakt dus ipv 50 nu 30. Ben benieuwd of ik de 9 weken nog kan halen
pi_214783391
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:27 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Hier ook, maar mijn pil wordt niet meer gemaakt dus ipv 50 nu 30. Ben benieuwd of ik de 9 weken nog kan halen
Microgynon? Ik slik merkloze yasmin, beter voor mn stemming.
pi_214783431
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:18 schreef Nijna het volgende:

[..]
De gynaecoloog leerde ons niet te wachten op een doorbraakbloeding maar de doorsliktijd langzaam op te bouwen. Dan zou het langer lukken.

Weet niet of dat altijd werkt.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:52:55 #282
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214783596
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waar je risico op borstkanker weer lekker van stijgt :X ;)
pi_214783597
Ik slikte de pil een maand of 3 achter elkaar en op het laatst vergat ik heel die stopweken :P
Las toen een artikel dat het geen kwaad, geen idee meer waar en wanneer. Zelf heb ik er iig nooit problemen mee gehad :)
If they say
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:07:59 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214783745
Ik heb de pil van m'n zestiende tot 21e doorgeslikt en nooit een stopweek gedaan. Onzin.

En verder ga ik misschien wel aan de hormonen ivm pmdd en vind ik het risico op kanker eng, maar de huisarts zei 'van 1 op 7 wordt het 1 op 6'. Is dat het je waard dat een kwart van je leven ongelooflijk kut is? En daar had ze voor mij wel een punt.

Maar het blijft een ingewikkelde afweging. Dus stel ik 't steeds uit.
pi_214783755
Ik ben enkele jaren geleden weer gestart met de pil, maar die moodswings die ik daar gratis bijkreeg waren niet bepaald leuk. Hoofdpijn, de hele dag honger, buikpijn. Na het stoppen waren die floeps weg.
Op aanraden van de arts en mijn vriend Google ben ik magnesium en B12 gaan slikken. De menstruatieklachten werden minder, mijn darmen vonden het echter niet leuk.

Maar ik ben sowieso een rare met medicatie, ik heb weer een nieuwe puffer via de longarts. Na een paar dagen had ik een dik oog en weer een paar dagen later pijn in dat oog. Dat bleek een bijwerking te zijn, vrij zeldzaam, maar wel gemeld als bijwerking. Dus ik gestopt, joepie weer benauwd. Maar oog werd binnen een paar dagen weer normaal. Nu op aanraden van de longarts toch weer gestart, halve dosering. Dus gisteren weer gepuft en vanochtend....ja, hoppa oog weer dik en geirriteerd.

Het vorige uitprobeersel zorgde voor trillende handen en hartkloppingen, de versie daarvoor maakte me nog geen 1% minder benauwd maar ik werd wel enorm hees.
En ik lees nooit mogelijke bijwerkingen, want dan heb ik meteen het gevoel dat ik die hele lijst krijg.

Nog even en ik ga naar een sjamaan of zo, of een Chinese kruidenvrouw. Of toch weer aan de alcohol.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:09:12 #286
176471 oh-oh
pi_214783756
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Mededeling voor Disney+ kijkers: per 17 oktober wordt het abo 13,99 pm. Al kan je vanaf dan wel kiezen voor een uitgekleed abo van 10,99 voor 2 schermen in Full HD ipv 4K.
Ga ik wel doen, kijken toch niet op 4 schermen tegelijk en de tv heeft niet eens 4K.
Dit dus ter info :)
https://www.rtl.nl/nieuws(...)itgekleed-abonnement
Ik betaal per jaar dus we zien wel weer.
( Groucho Marx )
pi_214783776
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:52 schreef Quoi het volgende:

[..]
Waar je risico op borstkanker weer lekker van stijgt :X ;)
Ja maar nee.
Daar zijn de onderzoeksresultaten totaal niet eenduidig over en het effect dat wordt gevonden (niet elke keer en niet elke keer in dezelfde richting) is vaak heel klein.

De dosis hormonen die je bij hst krijgt is bovendien stukken lager dan die van je normale cyclus. Voor vrouwen die nog geen borstkankergeschiedenis hebben, is de suppletie dus minder dan normale premenopausale niveaus.

Voor mensen met geschiedenis van kanker geldt, bijv. volgens de nieuwe NHGstandaard, dat de vraag vooral is of die kanker hormoongerelateerd was. Zo niet, dan wordt het niet direct afgeraden.
pi_214783793
Je krijgt wel 20% korting op Disneyland Parijs via Disney+ tot ergens in september volgens mij. Voor ons niet handig want wij willen pas weer gaan als het geen bouwput meer is, kortom op zijn vroegst in 2026.

We zijn er wel uit dat we in de Voorjaarsvakantie naar de Efteling gaan *O* We zijn dan 20 jaar samen en de Efteling is LEUK en laagdrempelig voor ons. Ik ben aan het kijken of ik als cadeau voor mijn schatje een halve dag een fotograaf mee kan laten lopen. O-)
pi_214783818
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb de pil van m'n zestiende tot 21e doorgeslikt en nooit een stopweek gedaan. Onzin.

En verder ga ik misschien wel aan de hormonen ivm pmdd en vind ik het risico op kanker eng, maar de huisarts zei 'van 1 op 7 wordt het 1 op 6'. Is dat het je waard dat een kwart van je leven ongelooflijk kut is? En daar had ze voor mij wel een punt.

Rly? Voor zover ik in de onderzoeken zag is dat verschil echt veel kleiner.
En dus niet eenduidig overtuigend.

De dosis hormonen in standaard hormoonsuppletie is trouwens ook veel lager dan die in de pil hè.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vanyel op 23-08-2024 13:30:51 ]
pi_214784007
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De gynaecoloog leerde ons niet te wachten op een doorbraakbloeding maar de doorsliktijd langzaam op te bouwen. Dan zou het langer lukken.

Weet niet of dat altijd werkt.
Oh dat is nog wel iets om uit te proberen!
pi_214784057
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:07 schreef Tink89 het volgende:

Ik ben al 45, huisarts zei met toch weer aan de pil gaan toen ik vroeg naar of dat wel kon ivm leeftijd, dat het afwegen was van wat slechter was.
Ik voelde me zo rot dat ik de neiging had om voor een trein te gaan liggen... de afweging was vrij snel gemaakt zeg maar.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:56:35 #292
176471 oh-oh
pi_214784167
Gaat lekker hier, mijn oude zieke bovenbuurman is net door de brandweer via het raam naar beneden getakeld, ik ben bevriend met zijn vrouw , die is nu helemaal hysterisch.... Beste man kwam al zeker 15 jaar niet buiten is heel ziek, en ze laten niemand binnen...
( Groucho Marx )
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:16:21 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_214784296
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 11:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Inmiddels ben ik zoveel wijzer dat je geen novasure na een essure moet doen. Weet niet of je essure gehad hebt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214784305
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Inmiddels ben ik zoveel wijzer dat je geen novasure na een essure moet doen. Weet niet of je essure gehad hebt?
Nope. Vriendlief heeft knipjes *O*.

Maar toch bedankt voor de waarschuwing hoor! Belangrijke info :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214784314
quote:

[..]
Maar die is bij jou toch weer ongedaan gemaakt?
pi_214784324
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:56 schreef oh-oh het volgende:
Gaat lekker hier, mijn oude zieke bovenbuurman is net door de brandweer via het raam naar beneden getakeld, ik ben bevriend met zijn vrouw , die is nu helemaal hysterisch.... Beste man kwam al zeker 15 jaar niet buiten is heel ziek, en ze laten niemand binnen...
Oef, dat is naar ;(. Ik heb mijn moeder een keer door de brandweer weggetakeld zien worden vanaf de galerij, geen leuk gezicht. Voor een vrouw op leeftijd en weinig contacten in de buurt snap ik dat alles op z'n kop staat nu.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:25:25 #297
176471 oh-oh
pi_214784348
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Oef, dat is naar ;(. Ik heb mijn moeder een keer door de brandweer weggetakeld zien worden vanaf de galerij, geen leuk gezicht. Voor een vrouw op leeftijd en weinig contacten in de buurt snap ik dat alles op z'n kop staat nu.
Zijn vrouw is veel jonger, haar app en spreek ik dagelijks, zij is nu helemaal hysterisch, ze doet al die jaren eigenlijk alsof er niks aan de hand is, hij is kunstenaar, zij is prof op de uni, het is een apart stel.
Ik dacht jarenlang dat hij overleden was en zij de nieuwe bewoner...
( Groucho Marx )
pi_214784360
@Tink89 bedoel je dan de combinatiepil, en het risico op borstkanker?

In dat geval zijn de getallen uit de NHG richtlijn (https://richtlijnen.nhg.o(...)lledige-tekst-tabel3) dat het risico stijgt van 0,6 per 1000 naar 0,7 per 1000 (even uitgaande van geen borstkanker in voorgeschiedenis en geen erfelijke belasting). Met mogelijk overigens een iets verlaagd risico op eierstokkanker en baarmoederkanker (niet geheel eenduidige studies en ze komen sowieso maar heel weinig voor, maar toch).
pi_214784378
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Zijn vrouw is veel jonger, haar app en spreek ik dagelijks, zij is nu helemaal hysterisch, ze doet al die jaren eigenlijk alsof er niks aan de hand is, hij is kunstenaar, zij is prof op de uni, het is een apart stel.
Ik dacht jarenlang dat hij overleden was en zij de nieuwe bewoner...
Hm da's wel apart ja :D. Het is natuurlijk wel een keiharde reality check als je jaren hebt gestruisvogeld..
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214784418
quote:

[..]
Waarom niet?

Geen idee wat essure is behalve dat het vast iets met anticonceptie van doen heeft.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:40:41 #301
176471 oh-oh
pi_214784449
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hm da's wel apart ja :D. Het is natuurlijk wel een keiharde reality check als je jaren hebt gestruisvogeld..
Nou ja dat dus.
Hij is denk ik over de 90 en echt al heel erg lang ziek.
Jaren geleden werden hier de puien vervangen nog wat werkzaamheden en toen roddelden alle werklieden al over de vreselijke situatie daar...
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')