Fles' Travelsnacks, part 171BestemmingAntwerpen (België)
Datum / data23 en 24 november 2024
BeweegredenConcert Night of the Proms in het Sportpaleis
GezelschapEen bus vol collega's van de personeelsvereniging.
VervoerJa, die bus dus. En wat trammetjes trouwens.
KostenIk meen iets van 150 voor bus, hotel en ticket concert bij elkaar. Plus nog 50 éénpersoonskamertoeslag.
AanradersLeuke stad, Antwerpen! Was er al vaker geweest, maar meestal rij je er gewoon doorheen. Zonde, er is veel te zien.
AfradersTsja, dat concert. Heb een half uur staan wachten op een tram waar ik in paste, en die kwam niet. Toen maar weer door de stromende regen naar het hotel gegaan, wetende dat het op de terugweg nog veel erger zou worden. Het was beter zo.
Foto's!We vertrokken zaterdagochtend vroeg uit Zwolle. Zo vroeg dat ik vrijdagavond maar vast die kant op gegaan ben. Eerst even lekker gegeten in het hotel.
![01.jpg]()
![02.jpg]()
![03.jpg]()
Mooie dino op de gang.
![04.jpg]()
Oorspronkelijk had ik een of ander cheap ass zolderkamertje waar ik anderhalf uur geprobeerd heb in slaap te komen maar dat ging niet door eoa bromgeluid. Bleek ik pal onder de airco te liggen. Binnen een paar minuten had ik een andere kamer. Een veel grotere, met sofa en minibar. Nou ja, ik wou alleen maar slapen.
![05.jpg]()
Anyway, zaterdagochtend vroeg, ontbijt ā ¤ 20 maar overgeslagen, en hier zijn we op weg met de bus naar Antwerpen. Nou ja, toen het groen werd
![06.jpg]()
Aan het eind van de ochtend bereikten we Antwerpen. Ik heb het Sportpaleis gezien
![07.jpg]()
Rond een uur of één konden we al het hotel in en mijn kamer was ook al klaar dus dat was mooi. Daarna lekker de stad in. Met wat stokoude trammetjes gereden die het qua dienstregeling ook niet helemaal konden bolwerken.
![08.jpg]()
![09.jpg]()
![10.jpg]()
![14.jpg]()
Uiteindelijk aangekomen bij de brouwerij van De Koninck. Daar kun je een leuke self-guided tour doen

aanrader.
![11.jpg]()
![12.jpg]()
![13.jpg]()
Aan het eind van de middag weer even terug naar het hotel, het was inmiddels aan het schemeren.
![15.jpg]()
![16.jpg]()
Later nog wel de stad in geweest om
bij de BK een Xtra Long Chilli Cheese naar binnen te persen te dineren, en toen op naar het Sportpaleis. Nou ja lang verhaal kort. Tram kwam maar niet en toen er eindelijk wel eentje kwam kon er geen muis meer bij. Dus ik heb de Night of the Proms maar gelaten voor wat het was, ben door de stromende regen terug naar het hotel gegaan, aan de bar nog een "Bolleke" De Koninck gedronken, en lekker op tijd naar bed gegaan. Volgende ochtend was het weer gelukig een stuk beter.
![17.jpg]()
En ik was lekker op tijd bij het ontbijt
![18.jpg]()
Parkjen gecheckt bij het hotel
![19.jpg]()
Het hotel, dus
![20.jpg]()
Standbeeld op het plein voor het gerechtsgebouw daar vlakbij.
![21.jpg]()
Een straathoek in het centrum.
![22.jpg]()
De grote kerk.
![23.jpg]()
't Steen, ook even bezocht. Geinige lampjes op een binnenplaatsje annex terras.
![24.jpg]()
![25.jpg]()
Aan de kant van het water is er een heel stuk "postmodern quasi-brutalistisch" bij gebouwd. Vet lelijk.
![29.jpg]()
Toen even een tochtje gemaakt met de pont "Schelde" naar de Linkeroever (is gratis, in tegenstelling tot de Waterbus).
![26.jpg]()
![27.jpg]()
![28.jpg]()
Toen maar even de stad in voor wat souvenirtjes en een typisch Belgische lunch, nu we er toch zijn
![30.jpg]()
In de Heilige-Geeststraat hangt dit aan een gevel.
![31.jpg]()
Tot slot nog een uurtje over voor een bezoek aan het Museum Plantin-Moretus, over enkele pioiers in de boekdrukkunst. Ook interessant, en UNESCO Werelderfgoed

![32.jpg]()
![33.jpg]()
![34.jpg]()
De twee oudste nog werkende drukpersen ter wereld als je het verhaal moet geloven. Ca. 1585 geloof ik.
![35.jpg]()
Bibliotheek vol met kennis
![36.jpg]()
Pocket-atlasje van eind 16
e eeuw.
![37.jpg]()
Mijn buurtje was ook afgebeeld
![38.jpg]()
En toen via o.a. het Museum (zonder verdere toevoeging waar het dan museum van was) terug naar het hotel waar de bus stond te wachten voor de terugweg.
![39.jpg]()
Lekker de middagspits in en de stad uit
![40.jpg]()
FIN
![41.jpg]()
Het was leuk