abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:11:59 #51
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_214818036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Die man heeft zoveel betere muziek dan dat nummer...
Maar om het jaar mee af te sluiten misschien wel de meest geschikte.
Ik bedoel, het is toch een beetje de nederlandse Piano Man.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_214818059
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ook die zie ik hier wel tegenvallen
En Bankzitters?
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:17:34 #53
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_214818069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:16 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
En Bankzitters?
Komen die weer bij elkaar of gaat er 1 dood?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_214818099
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Komen die weer bij elkaar of gaat er 1 dood?
Ach wie gaat er nog dood tegenwoordig.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:33:01 #55
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_214818188
Musicians don't die, they just decompose
pi_214818243
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:22 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ach wie gaat er nog dood tegenwoordig.
Valt dit jaar alleszins mee ja. Weinig DABs nog
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Sport dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:43:12 #57
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214818258
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:16 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
En Bankzitters?
Ik verwacht niet dat die er honderden stemmers bij krijgen, maar die zullen de komende jaren nog wel iets stijgen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214819285
Vandaag is trouwens The Masterplan gedraaid. Die stond nog niet in het elitelijstje van 11.000 topplaten en die ene van Kemps.
pi_214822923
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:53 schreef Tussle266 het volgende:
Overigens is de hele vorige week dat liveduet van Chris Legoton en Barbie Dua niet genoemd. Dat hebben ze zelf groot geprobeerd te maken, dus zelfs als niemand erop stemt haalt het de lijst.
Ik zie die zonder keuzelijst niet voor me eigenlijk, hoe graag Radio 2 ook zal proberen. Wel een jaar later.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  woensdag 28 augustus 2024 @ 10:07:36 #60
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214823146
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:41 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Valt dit jaar alleszins mee ja. Weinig DABs nog
Wachten allemaal tot de stemweek.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2024 @ 10:19:20 #61
426493 crew  PippenScottie
pi_214823217
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Wachten allemaal tot de stemweek.
Competitievervalsing :(
My friends all drive horses
pi_214823294
Top 10 genot voor Het Werd Zomer als Rob tijdens de stemweek gaat
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_214823410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:32 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Top 10 genot voor Het Werd Zomer als Rob tijdens de stemweek gaat
Met de poes van Rob’s grootje het jaar uit :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_214823870
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:36 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Ik zie die zonder keuzelijst niet voor me eigenlijk, hoe graag Radio 2 ook zal proberen. Wel een jaar later.
Ze hangen zelf al twee maanden jankend in de vangrail ervan. Dat voelt een beetje als zo niet, dan toch. Er zitten altijd wel een paar van die ‘topsongs’ tussen die direct de sprong maken. Maar misschien ook niet, in dat geval zal het ongetwijfeld Roxy en Ronnie worden. Ook een klasseduo.
pi_214825587
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:03 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ze hangen zelf al twee maanden jankend in de vangrail ervan. Dat voelt een beetje als zo niet, dan toch. Er zitten altijd wel een paar van die ‘topsongs’ tussen die direct de sprong maken. Maar misschien ook niet, in dat geval zal het ongetwijfeld Roxy en Ronnie worden. Ook een klasseduo.
De afgelopen jaren is er geen enkele Topsong of andere 'NPO Radio 2 Airplayknaller' uit het jaar zelf zonder keuzelijst doorgedrongen tot de Top 2000 dat niet ook zenderbreed of landbreed een hit was. De laatste is Pain And Misery in 2019 (volgens mijn archief niet in de keuzelijst van 2019, maar dat had wel gemogen, want officieel uit 2016)
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:33:10 #66
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_214827269
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 13:09 schreef Fred_B het volgende:
Radio 538 had blijkbaar ook een lijst, namelijk van de 1000 beste platen van Nederlandse bodem. Zoals iedereen kan indenken is de beste single ooit gemaakt in ons land Terug In De Tijd van Yves Berendse. Voor Radar Love, Bloed Zweet En Tranen, Europapa en Roller Coaster.

Totaal random lijstje verder. Het ziet er niet eens meer gemanipuleerd uit, meer alsof er maar één stemmer was, die zijn Top 1000 heeft ingestuurd:

https://www.538.nl/538-dutch-1000/dit-was-de-538-dutch-1000
Positie van MEAU's monsterhit valt me wel een beetje tegen :P Verder nogal een opvallend allegaartje inderdaad, genoeg nummers die ze op 538 volgens mij zelden draaien.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:37:19 #67
473584 Gretzl
pi_214827298
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:43 schreef Cassa95 het volgende:
Oke, hier alvast dan maar mijn eerste beschietingen.

Mogelijke binnenkomers:

Verwacht je ook dat (grote) 2024 hits zoals Dasha - Austin, Sabrina Carpenter - Espresso, Mark Ambor - Belong Together en Chappel Roan - Good, Luck Babe! via de vrije keuze moeite gaan hebben om in de lijst te geraken? Ik denk dat een aantal van deze nummers in 2025 nog wel voldoende in de picture zijn voor een keuzelijstplek en een notering.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:54:38 #68
473584 Gretzl
pi_214827440
Hopelijk staat Robbie's beste er dit jaar nog in. Begeeft zich al 5 jaar op rij in de gevarenzonde en moest het in 2018 een jaartje zonder notering doen.

Robbie Williams' The Road To Mandalay is geïnspireerd op een 19e eeuws gedicht

quote:
"Save me from drowning in the sea", The Road To Mandalay is melancholiek, emotioneel en tegelijkertijd geeft het refrein je het gevoel van een vrolijke meezinger. Hoe Robbie Williams aan zijn inspiratie komt, lees je hieronder.

Op 9 juli 2001 brengt Robbie Williams de vijfde single van Sing When You're Winning uit, The Road To Mandalay. De lyrics van het nummer – "Everything I touched was golden. Everything I loved got broken" - zorgen aan het begin van het nieuwe millennium voor de nodige speculatie; sommigen beweren dat het nummer gaat over Robbie’s break-up met Nicole Appleton, zangeres van All Saints. Terwijl anderen denken dat de zanger terugblik op fouten die hij in het verleden heeft gemaakt.

Vriendschap

Zelf omschrijft Rob The Road To Mandalay als "het meest ontroerende nummer" dat hij ooit heeft geschreven. Maar op wie of wat de songtekst slaat, is nog altijd een mysterie. Op zijn website onthult Williams wel de inspiratiebron voor Eternity - dat als dubbele A-kant wordt uitgebracht naast The Road To Mandalay - namelijk zijn hechte vriendschap met Gerri Halliwell.

De sterke band tussen de twee ontstaat in 2000. De Britse bad boy en 'Ginger Spice' Geri bewandelen op dat moment een vergelijkbaar pad. Beide artiesten worden wereldberoemd dankzij de boy- en girlband waar zij deel van uitmaken, om op het hoogtepunt van populariteit solo verder te gaan. "Ik ging van een ongelooflijk stoffige boyband naar rondhangen met de grootste sterren ter wereld en ik was onder de indruk", vertelt Williams rond de eeuwwisseling tegen Radio Times. "Geri deed hetzelfde, waardoor ik met haar over dingen kan praten die ik met niemand anders heb." In zijn Netflix-serie uit 2023 vertelt hij dat de vriendschap vanzelf ging. “We konden het echt goed met elkaar vinden. Het was leuk."

De innige band tussen de twee sterren leidt ertoe dat er tijdens de vriendschap (en de jaren erna) flink wordt gespeculeerd over de aard van de relatie tussen de twee wereldsterren. Maar volgens Williams blijft de band vriendschappelijk: "We waren niet aan het daten... We waren vrienden", vertelt hij in 2017 in The Graham Norton Show.

Van Mandalay tot Frankrijk

"Alles wat ik aanraakte was van goud, alles waar ik van hield, ging kapot, op weg naar Mandalay." De songtekst van The Road To Mandalay verwijst naar Mandalay, een gedicht uit 1890 van Rudyard Kipling, van wiens hand ook de verhalenbundel Jungle Book komt. Kiplings gedicht draait om het verlangen van een Britse koloniale soldaat zich te herenigen met zijn geliefde in Mandalay.

Voor Robbie Williams is The Road To Mandalay het meest ontroerende lied dat hij ooit maakt. De lyrics mogen dan misschien een Aziatisch tintje hebben, de zanger legt op zijn website uit dat hij inspiratie opdoet voor het nummer als hij in Frankrijk is. Hij presenteert daar een Franse televisieshow en voelt zich aangetrokken tot de lokale sfeer. "Omdat we in Frankrijk waren, ik weet het niet, ik pikte de Franse sfeer op en begon een Frans soort melodie te zingen", vertelt hij.

Na hoogmoed komt de val

De videoclip – die ook in Frankrijk wordt opgenomen - toont een bende criminelen, waaronder Williams, die feest viert nadat ze een gepantserd voertuig hebben beroofd met flink wat stapels bankbiljetten erin. De video voor Eternity is een direct vervolg op The Road To Mandalay en toont hoe de Brit wordt gearresteerd vanwege zijn betrokkenheid bij de misdaad.
https://www.nporadio2.nl/(...)en-19e-eeuws-gedicht
pi_214828004
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nieuw werk van Oasis is alleen mogelijk bij keuzelijstuitbreiding denk ik? Waarbij Morning Glory, Supersonic en Whatever de kanshebbers zouden zijn. Maar goed, geen concert in Europa, dus tenzij Oasis met nieuw werk komt zal er weinig geboost worden
Aan het einde van hun concertreeks mept Noel Liam voor zijn hoofd met zijn gitaar na wederom een fikse ruzie. Dodenbonus incoming :@
pi_214831398
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Verwacht je ook dat (grote) 2024 hits zoals Dasha - Austin, Sabrina Carpenter - Espresso, Mark Ambor - Belong Together en Chappel Roan - Good, Luck Babe! via de vrije keuze moeite gaan hebben om in de lijst te geraken? Ik denk dat een aantal van deze nummers in 2025 nog wel voldoende in de picture zijn voor een keuzelijstplek en een notering.
Voor dit rijtje zie ik dit jaar en volgend jaar nauwelijks kansen. Te onbekend, waarschijnlijk one year wonders en waarschijnlijk volgend jaar december alweer vergeten en vervangen door weer de volgende tijdelijke popsensaties die qua naam in NL niet bij een groot genoeg publiek zullen blijven hangen.
pi_214833106
Jullie maken wel een beetje een trekknol van mijn Bonfire. Hup Chris Lipa. Maar die Ambor is toch dat stukje festivalhit waar jij vorige week van door het lint ging @Mexicanobakker? Die voldoet in ieder geval aan het breed gedragen criterium dan. Die andere worden wel regelmatig op 2 gedraaid de afgelopen weken, maar Barbie Billie werd vorig jaar nul of nauwelijks gedraaid en die stond wel gewoon halverwege die lijst toen de prijzen verdeeld werden, dus dat zegt ook allemaal niets meer.
pi_214845214
quote:
Radio 538 had blijkbaar ook een lijst, namelijk van de 1000 beste platen van Nederlandse bodem. Zoals iedereen kan indenken is de beste single ooit gemaakt in ons land Terug In De Tijd van Yves Berendse. Voor Radar Love, Bloed Zweet En Tranen, Europapa en Roller Coaster.

Totaal random lijstje verder. Het ziet er niet eens meer gemanipuleerd uit, meer alsof er maar één stemmer was, die zijn Top 1000 heeft ingestuurd:

Engelbewaarder op #7 _O-
Heb even de top 50 bekeken, en moet zeggen dat ik niet bepaald iets gemist heb hier :D

quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:54 schreef Gretzl het volgende:
Hopelijk staat Robbie's beste er dit jaar nog in. Begeeft zich al 5 jaar op rij in de gevarenzonde en moest het in 2018 een jaartje zonder notering doen.

Robbie Williams' The Road To Mandalay is geïnspireerd op een 19e eeuws gedicht

[..]
https://www.nporadio2.nl/(...)en-19e-eeuws-gedicht
Die mag inderdaad flink hoger, heb die veel liever dan al die gezapige nummers van 'm :P
I'm not lost, it's just I've no idea where I am
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:04:00 #73
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214845713
quote:

Ik ken Terug in de Tijd niet. Is dat heel raar of heel logisch als je 538 niet luistert?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:05:09 #74
426493 crew  PippenScottie
pi_214845715
Ik heb ook nog nooit van Yves Berendse gehoord. Maar ik mis behoorlijk van onder mijn steen
My friends all drive horses
pi_214845828
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 21:04 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik ken Terug in de Tijd niet. Is dat heel raar of heel logisch als je 538 niet luistert?
Het is het nationale antwoord op de algemene trend dat ogenschijnlijk nogal generieke muziek zeer massaal omarmd wordt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')