abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214736455
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 11:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan hoeven ze toch niet heel Ukraine te bezetten en Moldova
Dat gaat ook niet gebeuren. Daar is het Russisch leger te zwak voor. De Donbass is misschien mogelijk omdat de Russen daar misbruik maken van etnische Russen die grotendeels daar vechten. Maar west Oekrane kunnen ze vergeten omdat daar niet gezinde Russen wonen. Die etnische Russen vechten daar al sinds 2014 gesteund door de Russen. Je ziet het nu ook in Kursk waar Oekrane dan doorbreekt omdat de Russen te weinig manschappen hebben om de zaak te controleren. Helaas en dat moeten we niet ontkennen maken de Russen steeds sneller progressie in de Donbass ondanks Kursk waar ze alle energie on stoppen en dat is al zwaar genoeg voor de Russen.
pi_214736458
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 11:54 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waar vandaan als je bedenkt dat China ook in Afrika samen met Rusland de zaak leeg plunderen. En je zegt het zelf met militaire middelen en dat is wat op dit moment in Oekrane gebeurt als ook in Syri etc. Het is een grote clusterfuck geworden.
De VS is net zo hard bezig om Afrika leeg te plunderen.

Ook hiervoor: werk samen. Verdeel een beetje eerlijk. Voor de gewone bevolking is dat veel en veel beter.
pi_214736466
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De VS is net zo hard bezig om Afrika leeg te plunderen.

Ook hiervoor: werk samen. Verdeel een beetje eerlijk. Voor de gewone bevolking is dat veel en veel beter.
Mijn idee, maar dat is wensdenken. En dan kies ik maar voor de optie VS.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:12:12 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214736493
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat gaat ook niet gebeuren. Daar is het Russisch leger te zwak voor. De Donbass is misschien mogelijk omdat de Russen daar misbruik maken van etnische Russen die grotendeels daar vechten. Maar west Oekrane kunnen ze vergeten omdat daar niet gezinde Russen wonen. Die etnische Russen vechten daar al sinds 2014 gesteund door de Russen. Je ziet het nu ook in Kursk waar Oekrane dan doorbreekt omdat de Russen te weinig manschappen hebben om de zaak te controleren. Helaas en dat moeten we niet ontkennen maken de Russen steeds sneller progressie in de Donbass ondanks Kursk waar ze alle energie on stoppen en dat is al zwaar genoeg voor de Russen.
Rusland gaat er helemaal aan

Poetin kan beeter snel bakzeil halen ''
Maar Rusland kan het bakzeil halen niet betalen

quote:
A Russian wife turned to her husband and asked, "What's this special military operation our glorious leader keeps talking about?" Her husband replied, "It's a war to stop America and NATO." "Oh, right" she says "How's it going?"

"Well" he replied "so far we have lost over 20 generals, 100,000 troops killed, countless injured, 3000 tanks, 300 aircraft, hundreds of helicopters, countless armoured vehicles, artillery and trucks, our flagship along with other naval ships, our army is being defeated in most areas and we have had to resort to conscripting 500,000 Russians including murders and rapists to replace our losses".

"Wow" replied the wife "what about America and NATO"?

"They haven't turned up yet"
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214736519
twitter
pi_214736531
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
matig argument

je hebt die inbreker in je bed betrapt, hem eruit getrapt en vervolgens probeert hij met man en macht met je fiets weg te rennen ... dat probeer je dan te voorkomen
Je mag het een matig argument vinden, maar geen enkele dief die jouw bankstel wil stelen gaat dat doen op de fiets. Dat jij dat verder niet kan (of in dit geval: wil) snappen is echt jouw probleem.
pi_214736532
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:04 schreef sp3c het volgende:
dat het bij die fiets is gebleven is immers niet for lack of trying oid
Als je niet snapt dat die fiets een metafoor is voor slechts 140.000 manschappen dan houdt het wel echt op…
pi_214736550
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:08 schreef Cherni het volgende:

[..]
Mijn idee, maar dat is wensdenken. En dan kies ik maar voor de optie VS.
Ik wil kiezen voor de optie dat Europa verstandiger word. Bedenk wel dat de VS uiteindelijk Europa voor de bus gaat gooien om hun eigen hachje te redden. De enorme hoeveelheid problemen die we nu in Europa hebben vanwege de VS… En als Europa zich dreigt te gaan afkeren van de VS zal de VS echt wel moeten bijdraaien. Ook een bully wil niet alleen komen te staan.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:22:40 #59
323876 michaelmoore
pi_214736564
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik wil kiezen voor de optie dat Europa verstandiger word. Bedenk wel dat de VS uiteindelijk Europa voor de bus gaat gooien om hun eigen hachje te redden. De enorme hoeveelheid problemen die we nu in Europa hebben vanwege de VS… En als Europa zich dreigt te gaan afkeren van de VS zal de VS echt wel moeten bijdraaien. Ook een bully wil niet alleen komen te staan.
Het is haast gedaan met de ambities van Ruzzia

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 17-08-2024 12:30:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214736583
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

Wensdenken. De Oekrane zal uiteindelijk kleiner worden en heel veel steun nodig hebben van het Westen om er weer bovenop te komen.

De Oekraeners die hier zijn gaan uiteraard niet terug. Dus ook dat probleem blijft.

Maar het grootste probleem blijft dat Europa geen goedkope energie meer heeft, waardoor de welvaart in Europa fors zal dalen de komende decennia. Dat is onontkoombaar, omdat welvaart goedkope energie nodig heeft.

Een echte lose-lose… (want ook Rusland heeft natuurlijk een zeer zware prijs moeten betalen).
pi_214736593
quote:
Het feit dat je het niet eens kan spellen zegt veel over de mate van intelligentie die in jouw beoordeling van het conflict zit.
  Moderator zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:28:31 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214736603
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je niet snapt dat die fiets een metafoor is voor slechts 140.000 manschappen dan houdt het wel echt op…
hij probeert die mensen toch niet te stelen _O-

die fiets staat in de metafoor voor Donbas, het bed voor Kiev
met andere woorden als het alleen om Dombas ging dan hadden zo'n moeite gedaan om Kiev in te nemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:31:51 #63
323876 michaelmoore
pi_214736626
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar het grootste probleem blijft dat Europa geen goedkope energie meer heeft, waardoor de welvaart in Europa fors zal dalen de komende decennia. Dat is onontkoombaar, omdat welvaart goedkope energie nodig heeft.

Een echte lose-lose… (want ook Rusland heeft natuurlijk een zeer zware prijs moeten betalen).
Gas is nog nooit zo goedkoop geweest als juist nu

https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas

voor Ruzzia is het omschakelen van pijp gas naar LNG een mokerslag met heel slechte afnemers als India en China

pi_214736645
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Eerst zien en dan geloven. Ik hoor al sinds 2014 dat Rusland op instorten staat, geen wapens meer heeft, met shovels de strijd aan moet gaan. Bovendien tonen ze in Rusland natuurlijk beelden dat het westen op instorten staat. Daar tonen ze natuurlijk alle demonstraties en problemen binnen de EU. Uitstekende propaganda voor de Russen.

Het gemak waar wij al jaren denken dat het wel losloopt is voor mij al een doorn in het oog sinds de jaren 90. Och alle goedkope energie uit Rusland, kennis weggeven aan China incluis industrie waar wij in het westen dachten te kunnen profiteren zitten we nu deels in de problemen. Kijk naar Duitsland. Stuitend zelfs. Het doet mij denken aan de uitspraak van Hitler. Je hoeft maar aan de deur te kloppen en het hele systeem valt van rottigheid in elkander. Nou ja, een neef van mijn moeder die op 18 jarige leeftijd voor Nazi Duitsland vocht(geronseld in een bioscoop) werd ook wijsgemaakt dat het prijsschieten zou zijn. Nooit meer iets van vernomen. Die ligt daar nog ergens onder gras. Onderschatten van een tegenstander is niet al te slim.

Ik volg doe oorlog niet meer zo intensief omdat je er mismoedig van word. En nogmaals ik zeg niet dat het Russisch leger nu zo geweldig is maar het gemak om te denken dat het wel losloopt ga ik niet in mee.
pi_214736795
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

met andere woorden als het alleen om Dombas ging dan hadden zo'n moeite gedaan om Kiev in te nemen
Het kan nooit de bedoeling zijn geweest om Kiev te bezetten met die 40.000 manschappen destijds. Men wilde de zittende macht omver werpen in Kiev en dat is niet gelukt. Hoe wil je in godsnaam de gehele Oekrane bezetten met circa 500.000 troepen. Dan zou Rusland een complete mobilisatie moeten uitvoeren dat Putin nooit gaat lukken. Het word een ander verhaal als Oekrane grote delen van Rusland kan bezetten. Dan zou hij het volk mogelijk kunnen overtuigen om een gehele mobilisatie te kunnen uitvoeren.

Nee om de gehele Oekrane te kunnen bezetten waar in grote delen niet gezinde Russen wonen hen je een paar miljoen manschappen nodig. En dan nog blijf je met guerrilla tactieken jaren lang in de shit zitten en dat zou Rusland sowieso de kop kosten. En dan een bevolking die niets van je moet hebben. In de Donbass zitten helaas veel etnische Russen en zullen de Russen sneller geaccepteerd worden. Buiten de Donbass kunnen ze de Russen wel schieten. En terecht.

Zowel Rusland en de VS konden niet eens Afghanistan onder controle houden. En dan te bedenken dat de tegenstander(Taliban) niet eens de middelen hebben als Oekrane die heeft met dank aan het westen.
pi_214736798
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik geef het op. Ik kon het aan mijn dochter simpelweg uitgelegd krijgen en die gaat nu net naar de basisschool…
pi_214736805
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Gas is nog nooit zo goedkoop geweest als juist nu
Dat is niet waar.
pi_214736811
In veel bezette gebieden moeten ze de Russen ook niet. Russisch spreken is iets anders dan Rus zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2024 12:56:07 ]
pi_214736814
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het kan nooit de bedoeling zijn geweest om Kiev te bezetten met die 40.000 manschappen destijds. Men wilde de zittende macht omver werpen in Kiev en dat is niet gelukt. Hoe wil je in godsnaam de gehele Oekrane bezetten met circa 500.000 troepen. Dan zou Rusland een complete mobilisatie moeten uitvoeren dat Putin nooit gaat lukken. Het word een ander verhaal als Oekrane grote delen van Rusland kan bezetten. Dan zou hij het volk mogelijk kunnen overtuigen om een gehele mobilisatie te kunnen uitvoeren.

Nee om de gehele Oekrane te kunnen bezetten waar in grote delen niet gezinde Russen wonen hen je een paar miljoen manschappen nodig. En dan nog blijf je met guerrilla tactieken jaren lang in de shit zitten en dat zou Rusland sowieso de kop kosten. En dan een bevolking die niets van je moet hebben. In de Donbass zitten helaas veel etnische Russen en zullen de Russen sneller geaccepteerd worden. Buiten de Donbass kunnen ze de Russen wel schieten. En terecht.

Zowel Rusland en de VS konden niet eens Afghanistan onder controle houden. En dan te bedenken dat de tegenstander(Taliban) niet eens de middelen hebben als Oekrane die heeft met dank aan het westen.
Dit dus.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:58:36 #70
323876 michaelmoore
pi_214736825
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is niet waar.
Dat is wel waar, rekening houdend met inflatie

Voor de eindgebruiker maakt het niet uit hoe het gas gekocht wordt ,als aardgas of als minus 264 graden LNG
Het wordt toch weer gewoon gas
het verlies ligt bij Ruzzia

https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
  Moderator zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:59:59 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214736833
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat het een heel slim plan was maar als je met parachutisten het nabijgelegen vliegtuig bezet en gigantische konvooien vol militairen die kant op stuurt dan wil je proberen die stad in te nemen
  Moderator zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:00:13 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214736838
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 12:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik geef het op. Ik kon het aan mijn dochter simpelweg uitgelegd krijgen en die gaat nu net naar de basisschool…
dan is je dochter niet zo heel slim
pi_214736843
Het is deel #17!
  Moderator zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:01:59 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214736853
ok 17
pi_214736883
quote:
88s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 13:01 schreef sp3c het volgende:
ok 17
:*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')