quote:De Premier League 2023/24 is het 32e seizoen van de Premier League en het 125e seizoen van het Engelse hoogste niveau in het algemeen.
De wedstrijden werden aangekondigd op 15 juni 2023 om 09:00 uur BST. Manchester City is de titelverdediger en zou, indien succesvol, de eerste club, in het mannenvoetbal, in de geschiedenis van de Engelse Premier League worden die vier titels op rij wint .
Dit seizoen is het derde seizoen met een winterstop en er staan geen Premier League-wedstrijden op het programma tussen 14 en 30 januari 2024. De Premier League heeft bevestigd dat de zomerse transferperiode op 14 juni 2023 van start gaat en op 1 september 2023 om 23:00 uur BST sluit. De winterperiode van de transferperiode gaat open op 1 januari 2024 en sluit op 1 februari 2024 om 23:00 GMT.
Teams
Twintig teams zullen strijden in de competitie - de zeventien beste teams van het vorige seizoen en de drie teams die zijn gepromoveerd vanuit het EFL Championship . De gepromoveerde teams zijn Burnley, Sheffield United en Luton Town, die na respectieve afwezigheid van een, twee en eenendertig jaar zullen terugkeren naar de hoogste divisie. Dit wordt ook het eerste seizoen van Luton Town in de Premier League. [4] Met hun promotie wordt Luton Town het eerste team dat tijdens het Premier League-tijdperk is gepromoveerd van non-league (5e niveau of lager in de piramide van de Engelse voetbalcompetitie) naar de hoogste klasse en de eerste die sinds promotie / degradatie binnen het vierde niveau van de Football League was toegestaan. Zij zullen Leicester City, Leeds United en Southampton vervangen, die na respectievelijk negen, drie en elf jaar in de hoogste klasse naar het EFL Championship waren gedegradeerd.
Meer info:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Premier_League_2023/24
Weghorst terughalenquote:
Kan een penalty nemen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Weghorst terughalen
Komt uit dezelfde regio als de trainer, kent de club.
Die heeft geen ajax verledenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Weghorst terughalen
Depayquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Weghorst terughalen
''Kijk mij de vedette/Totti uithangen''quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:37 schreef -XOR- het volgende:
Wat is dat trouwens voor gekkigheid dat zirkzee met halve sokken speelt?
idd. Degelijke speler!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:39 schreef Caland het volgende:
Tete speelt eigenlijk altijd wel prima als ik hem een keer zie spelen.
Clown Basseyquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:53 schreef The_Undertone het volgende:
Wat was er een monumentalere misser: die van clown Bassey of van Garnacho?
Het was helemaal niet raar geweest als hij al een basisplek had op het EK, maar Koeman hč.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:55 schreef Bugno3 het volgende:
Maar even he, die invalbeurt van Zirkzee was echt heerlijk. Natuurlijk die goal, maar er was een minuut of 5 na die goal war de ohh's en ahh's van de tribunes rolden. Kaatsjes, 1 keer raken, balletje tussen de linies naar de vrije man. Echt een heerlijke speler (weinig van hem gezien tot nu toe).
Van wie ? Ik zag hem paar jaar geleden bij Dordrecht-Den Bosch. Was uitgeleend en vond hem in die korte tijd al geweldig.quote:
Ik weet nog dat een Schotse vriend het vreselijk vond dat-ie van Rangers naar Ajax ging. Hij noemde hem zelfs Superman. Dacht dat we een geweldenaar hadden binnengehaald.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Clown Bassey
Zo zonde dat die man weg is bij Ajax.
[ afbeelding ]
@Nattekat vindt hier iets van.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Viaplay aangeschaft. Let’s go.
Gewoon een hele slechte bal van Rashford.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 22:51 schreef RipCity het volgende:
LOLLLLLL dat is n goeie misser. 99.9% kans
Moet hij wetenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
@:Nattekat vindt hier iets van.
Wat hij vindt, vinden we hier niet zo interessant.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
@:Nattekat vindt hier iets van.
Geen match of the day meer zie ik net. Wel paar wedstrijden live op Viaplay.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Viaplay aangeschaft. Let’s go.
?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geen match of the day meer zie ik net.
En geen Footbal Focus......dacht ik. Ff gezapt en is bezig. Staat niet in de gids.quote:
Arne laat toptalentje Gravenberch tenminste rennen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh Arne speelt met Gravenberch.
Dan had hij beter Wieffer opgehaald voor 110 miljard.
https://www.bbc.co.uk/programmes/m002267fquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
En geen Footbal Focus......dacht ik. Ff gezapt en is bezig. Staat niet in de gids.
Leuke nieuwe act.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zeer matige restverdediging.
Dit was Brian niet overkomenm
Waar is TayTay?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ed Sheeran komt wel HEEL vaak in beeld.
Met maar één nieuwe speler in de basis.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ipswich maakt een sterke, excentrieke indruk voor een promovendus.
Wat een goede trainer wel niet kan doen met spelers.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Sterker zelfs, Ipswich met zeven dezelfde namen als het team waarmee ze promoveerden in de League One
Druk van de Premier Leaguequote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh Arne grijpt bij rust al in.
Dat deed hij dus NOOIT bij Feyenoord.
Ook gewoon goed beleid, en ze zijn lekker ingespeeld op elkaar. Maar dat je met spelers als Wes Burns en Woolfenden nu Premier League speelt is eigenlijk wel ongekend.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wat een goede trainer wel niet kan doen met spelers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.McBurnie maakte de overstap van de PL naar de zon. Leuke gimmick die dan volgt.
@Calandquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh Arne grijpt bij rust al in.
Dat deed hij dus NOOIT bij Feyenoord.
Kom op zeg. Is het Engelse voetbal tegenwoordig ook al verheven tot wijvenvoetbal?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Indien geen buitenspel was dit een strafschop, ja.
Ik vond het een erg domme actie in ieder geval.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Kom op zeg. Is het Engelse voetbal tegenwoordig ook al verheven tot wijvenvoetbal?
Denk het niet, straks wordt 'ie nog moequote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:49 schreef Zipportal het volgende:
Om te vieren dat het 0-1 is gaat @:onlogisch straks aan de slag met de OP.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:49 schreef Zipportal het volgende:
Om te vieren dat het 0-1 is gaat @:onlogisch straks aan de slag met de OP.
Arend Martijn ligt vannacht badend in het zweet in de realisatie dat kikker @Buitendam uit de kruiwagen is gesprongen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:52 schreef onlogisch het volgende:
Forumgebruiker @:Buitendam windt er geen doekjes om. Ik hoop dat Arend Martijn kan slapen vanavond.
Onbegrepen genie @ChevyCapricequote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gaat volgende week winnen.
@klaasweetalles heeft dit allang voorspeld.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik kijk naar de Pers. Niet dat mijn voorkeur verder relevant is maar ik meld het toch evenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[ afbeelding ]
@:Caland Kijken we naar Van Persieball of Yankuba Wiefferball?
Ik zet Brighton op.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga zo naar een verjaardag gaan maar ik zou voor Yankuball gaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ga zo naar een verjaardag gaan maar ik zou voor Yankuball gaan natuurlijk.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik ga zelf eigenlijk uit van Norris, maar Lewis zou ook GOATED zijn.quote:
Daar ben ik in dit geval wel bang voor jaquote:
Pikt af en toe een goal mee, maar hij is toch niet van het niveau Liverpool man.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:51 schreef Buitendam het volgende:
Arne gooit Gakpo op de bank. Ik hoop dat Arne vanavond nog z’n kleine teen breekt.
Naast Arne hoop ik dat forumgebruiker bbuddybb ook zijn kleine teen breekt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 14:59 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Pikt af en toe een goal mee, maar hij is toch niet van het niveau Liverpool man.
Familie van Karimquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ali al Hamadi in de Premier Leaguedas echt niveautje onderkant Eredivisie, speelde in december nog League Two
Gerapporteerd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Naast Arne hoop ik dat forumgebruiker bbuddybb ook zijn kleine teen breekt.
Wow.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Naast Arne hoop ik dat forumgebruiker bbuddybb ook zijn kleine teen breekt.
"Als je uitkomt, moet je 'm hebben"quote:
best matig de laatste tijd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:39 schreef dvdfreak het volgende:
dit moet genot worden
wolves is altijd genot
Altijd maar weer die agressie.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:46 schreef Buitendam het volgende:
Vanaf nu ben ik wekelijks in dit topic te vinden om te hopen dat Liverpool verliest en er minimaal 4 clubs boven ze eindigen.
Walgelijke club.
verklaar je nader.....waaromquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:46 schreef Buitendam het volgende:
Vanaf nu ben ik wekelijks in dit topic te vinden om te hopen dat Liverpool verliest en er minimaal 4 clubs boven ze eindigen.
Walgelijke club.
Woest.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:46 schreef Buitendam het volgende:
Walgelijke club.
Brighton staat bovenaanquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:26 schreef Slobeend het volgende:
Wieffer speelt uitstekend @:kukelekucktsju
Gelukkig is die kneus van een de Zerbi opgerot naar Marseille.quote:
Verheug me er nu al op om 10.000 keer te horen dat Hurzeler slechts 31 jaar is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:09 schreef -XOR- het volgende:
Volgende week al de topper ManU-Brighton and Hove. Dat wordt de kampioenswedstrijd.
heel wat soepeler dan de Haggelaarquote:Op zondag 18 augustus 2024 00:02 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Arne gaat gewoon door met perfecte mediaoptredens.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:26 schreef Slobeend het volgende:
Wieffer speelt uitstekend @:kukelekucktsju
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima analyse, maar dat de spelers dat zelf niet zien, zelfs op dit niveau, verbaast me altijd wel wat, dan heb ik het over ook de lange bal spelen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 00:02 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Arne gaat gewoon door met perfecte mediaoptredens.
Een zwaluw maakt nog geen zomer makkerquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:25 schreef -XOR- het volgende:
Met een beetje geluk staat Haggie straks boven zowel Shitty als Sjelsie.
Neuh, volgende week kan een zo'n kutmeeuw op de pier van Brighton echter wel je zuurverdiende Fish 'n Chips verstieren. .quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:27 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer makker
Dat is waarquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, volgende week kan een zo'n kutmeeuw op de pier van Brighton echter wel je zuurverdiende Fish 'n Chips verstieren. .
Sanchez vond ik bij Brighton altijd wel een spectaculaire keeper. Die 2-0 was inderdaad wel behoorlijke fout.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:19 schreef Evangelion het volgende:
Zijn die andere 5 allemaal slechter dan Sanchez?
[ afbeelding ]
Het mondje gesnoerd van de oer- en oervervelende klootzak Koekoerella, dat is toch wel erg leuk.quote:
Yankuba gaat verder waar hij vorig seizoen is gebleven. Helaas sta ik zaterdag al vroeg te zuipen, anders had ik Brighton v United vanzelfsprekend meegepiktquote:
En haalt daarmee Barcelona uit de brand...quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gündogan heeft al gesproken met Pep Guardiola. Die komt terug.
Beter laten ze die hele club affikken. Ieder jaar hetzelfde kuttrucje. Als speler wil je toch niet voor zo'n kutclub voetballen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:50 schreef chufi het volgende:
[..]
En haalt daarmee Barcelona uit de brand...
Oh Arne.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:16 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Waarom spreekt Joshua z'n naam uit als Zurkzie
Haaland zit helemaal te trollenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:16 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Waarom spreekt Joshua z'n naam uit als Zurkzie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou het bijzonder goed doen als bepaalde figurant in films over een gebeurtenis zo’n 80 jaar geledenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 13:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hoe zou jij het hoofd van van Hecke omschrijven?
Had Minteh weer een assistje moeten bijschrijven eigenlijk.quote:
Als je Minteh niet goed vindt snap je niets van voetbal. Die man komt praktisch net uit de Gambiaanse competitie en speelt tegen een elftal dat een half miljard gekost heeft (lol), moet je dan direct alles goed doen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:17 schreef Evangelion het volgende:
Minteh wordt gebashed op de socials
Die mensen draaien wel weer bijquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 15:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je Minteh niet goed vindt snap je niets van voetbal. Die man komt praktisch net uit de Gambiaanse competitie en speelt tegen een elftal dat een half miljard gekost heeft (lol), moet je dan direct alles goed doen?
Stukje ruwe diamant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |