abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214731591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:01 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Dan heb je een paar jaar aan debatten gemist denk ik. Vroeger stond ik redelijk achter Groen Links. Naïef als ik toen nog was in de jaren 80 als jonge man. Zij waren zo meende ik voor verbinding en de dialoog voor vrede en onderhandeling. Nu is dat volkomen anders.

En eerder was dat ook al zo helaas. Maar mijn naïef idealisme had mij kennelijk verblind.

[ afbeelding ]

Over de Rusland Fabeltjesfuik. Begreep ik je verkeerd? Of doe je gewoon lekker moeilijk.
Bedoel je nu dat ik niet in een fabeltjesfuik zou zitten? Of wel?
Zo ja ____ zie dan mijn eerdere opmerking.
Groen Links is in 1990 opgericht.
pi_214731603
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Groen Links is in 1990 opgericht.
I know. Foutje. CPN in de jaren 80
pi_214731622
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:13 schreef NatteLont het volgende:

[..]
I know. Foutje. CPN in de jaren 80
Aah, de communistische partij.
Tja, die keek uiteraard heel anders tegen de communistische grote broer aan dan dat Groen Links aankijkt tegen het huidige Rusland onder Poetin.
pi_214731699
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Aah, de communistische partij.
Tja, die keek uiteraard heel anders tegen de communistische grote broer aan dan dat Groen Links aankijkt tegen het huidige Rusland onder Poetin.
Ik heb er nooit op gestemd overigens. SP vanaf eind jaren 80. Er zijn ook jaren geweest van helemaal niet stemmen.
Toen Ronald van Raak erin kwam kreeg ik weer wat hoop omdat ik hem zo lekker duidelijk vond.
Maar die is helaas ook alweer opgezouten. Maar het is allemaal niks meer tegenwoordig.
Niemand lijkt het voor het zeggen te hebben. Het lijkt mij allemaal voorbestemd geheel naar de pijpen van grote machthebbers, bankiers en mega miljardairs achter de schermen die politici wereldwijd als hand poppen heen en weer schuiven naar believen. Het zal mijn tijd wel duren en wens iedereen sterkte in deze illusie van democratie.
pi_214731715
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:39 schreef Ulx het volgende:
Ik hoor D66 niet over maatregelen tegen Oekraïne. Dus zo oorlogshitserig lijken ze me niet.
Sjoerdsma, Paternotte, Kaag, en Olongren zijn van D66. Die verdedigen Oekraine elke keer weer als ze naar de microfoon lopen. En ze herhalen telkens dat het onze oorlog is. Dat Baudet betaald zou worden door Poetin. Olongren kopieert zelfs de amerikaanse propaganda dat het een goedkope oorlog zou zijn. Want het zijn niet onze mensen die sterven. Maar de Oekrainers. Dat laatste gedeelte spreekt ze niet uit. Maar je kunt haar wooren ook niet anders interpreteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door NewJackSwingII op 16-08-2024 17:34:33 ]
pi_214731802
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:38 schreef Za het volgende:
In de OP?

[ x ]
Lijkt me niet.

Je kan iedere opinie van Twitter die in je straatje past dan wel in de OP proppen.
pi_214731834
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ook dat is Russische propaganda. Er zijn amper Nazi's in Oekraïne, ook in de politiek gaat het om een paar zetels op het geheel die je in die hoek zou kunnen zetten.
Er is een heel regime… Dat zou ik dan weer niet amper noemen. Maar goed.

Wat wel een feit is, is dat het Russische deel van de bevolking sinds de staatsgreep in 2014 slecht behandeld werd. Dat is geen propaganda. Het is wel nauwelijks belicht in Westerse media.

De bevolking in het Westelijk deel van Oekraïne en die in het Oostelijk deel mixen niet zo geweldig. Een beetje als Walen en Vlamingen, maar dan met een stuk meer wangedrag.
pi_214731835
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Lijkt me niet.

Je kan iedere opinie van Twitter die in je straatje past dan wel in de OP proppen.
Nee want daar hebben we de nimmer falende opinie van de experts van FOK! voor. :')
pi_214731871
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:28 schreef NewJackSwingII het volgende:

[..]
Sjoerdsma, Paternotte, Kaag, en Olongren zijn van D66. Die verdedigen Oekraine elke keer weer als ze naar de microfoon lopen. En ze herhalen telkens dat het onze oorlog is. Dat Baudet betaald zou worden door Poetin. Olongren kopieert zelfs de amerikaanse propaganda dat het een goedkope oorlog zou zijn. Want het zijn niet onze mensen die sterven. Maar de Oekrainers. Dat laatste gedeelte spreekt ze niet uit. Maar je kunt haar wooren ook niet anders interpreteren.
Wat is er eigenlijk mis met het verdedigen van een land dat stelselmatig wordt genomen door het buurland, waarbij delen zijn geannexeerd, moordpartijen hebben plaatsgevonden en nog steeds plaatsvinden, martelingen, ontvoeringen, etc.

Kun je mij dat uitleggen.
pi_214731884
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is een heel regime… Dat zou ik dan weer niet amper noemen. Maar goed.

Wat wel een feit is, is dat het Russische deel van de bevolking sinds de staatsgreep in 2014 slecht behandeld werd. Dat is geen propaganda. Het is wel nauwelijks belicht in Westerse media.

De bevolking in het Westelijk deel van Oekraïne en die in het Oostelijk deel mixen niet zo geweldig. Een beetje als Walen en Vlamingen, maar dan met een stuk meer wangedrag.
En dat is dan het excuus waarmee Rusland daar een burgeroorlog mocht starten, die in 2022 is geëscaleerd tot een complete oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
pi_214731886
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 12:35 schreef capricia het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-er-vanaf~a0f94429/

Duitsland is toch gewoon onze bondgenoot? Ik begrijp niet dat we dit soort info wel aan de CIA doorgeven, en dan weigeren om toestemming te geven om het met onze buur en bondgenoot te delen.
Heel opmerkelijk allemaal. Duitsland leidde immers het onderzoek.

Sws vreemd om al die info meteen aan de VS te geven.
De steller, in dit geval onze eigen inlichtingendienst bepaalt de classificatie/releasability. Als die vindt dat om wat voor reden dan ook gegevens niet gedeeld mogen worden met een bepaald land dan gebeurt dat niet ondanks dat het een bondgenoot is. Als ergens NLD Secret op staat mag het alleen gezien worden door Nederlanders, wil je dat de VS het ook mag bekijken dan wordt het NLD/S REL to US.

Daarbij is Duitsland geen lid van de 9 eyes en wij wel.
pi_214731888
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
De steller, in dit geval onze eigen inlichtingendienst bepaalt de classificatie/releasability. Als die vindt dat om wat voor reden dan ook gegevens niet gedeeld m
Maak je zin af! :6
pi_214731899
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Maak je zin af! :6
Ik heb er ook zo'n hekel aan als mensen midden in een zin
pi_214731926
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat is er eigenlijk mis met het verdedigen van een land dat stelselmatig wordt genomen door het buurland, waarbij delen zijn geannexeerd, moordpartijen hebben plaatsgevonden en nog steeds plaatsvinden, martelingen, ontvoeringen, etc.

Daar heeft de USA zich nog nooit druk over gemaakt.
Wel over andere zaken.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Echt.
pi_214731934
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 17:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er bestaan veel plekken op deze wereld die hulp nodig hebben. Maar die die krijgen niks. Oekraine wordt dus alleen politiek misbruikt door de Nato en amerika om Rusland te treiteren. En behalve dat ze Rusland probeerden te verzwakken door honderd duizenden Oekrainers hiervoor te laten sterven. Valt er veel te halen kwa grondstoffen in de Oekraine. CIA is overigens als eerste de Oekraine binnen gevallen. Zij bepaalden wie er aan de macht kwam. Victoria Nuland en de CIA hebben geweld en burgeroorlog aangewakkerd om Yanukovich middels een coup weg te jagen. En ze wisten ook al wie zijn opvolger zou worden (bekend gemaakt in het gelekte telefoongesprek). Niks democratie dus. En ik ga er vanuit dat democratie in hun eigen land (amerika) ook niets voor hen betekent.
pi_214731946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:04 schreef NewJackSwingII het volgende:

[..]
Er bestaan veel plekken op deze wereld die hulp nodig hebben. Maar die die krijgen niks. Oekraine wordt dus alleen politiek misbruikt door de Nato en amerika om Rusland te treiteren. En behalve dat ze Rusland probeerden te verzwakken door honderd duizenden Oekrainers hiervoor te laten sterven. Valt er veel te halen kwa grondstoffen in de Oekraine. CIA is overigens als eerste de Oekraine binnen gevallen. Zij bepaalden wie er aan de macht kwam. Victoria Nuland en de CIA hebben geweld en burgeroorlog aangewakkerd om Yanukovich middels een coup weg te jagen. En ze wisten ook al wie zijn opvolger zou worden (bekend gemaakt in het gelekte telefoongesprek). Niks democratie dus. En ik ga er vanuit dat democratie in hun eigen land (amerika) ook niets voor hen betekent.
Tja, allemaal onzin.

En ook totaal geen legitieme reden voor Rusland om Oekraïne binnen te vallen en te annexeren.

Het is buitengewoon jammer dat dit soort drek nog steeds wordt verspreid.
pi_214731954
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, allemaal onzin.

En ook totaal geen legitieme reden voor Rusland om Oekraïne binnen te vallen en te annexeren.

Het is buitengewoon jammer dat dit soort drek nog steeds wordt verspreid.
Maar wel door de USA? :')
pi_214731968
quote:

[..]
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214731978
quote:

[..]
Rusland te treiteren? Hoe krijg je het uit je strot.

Rusland is Oekraïne binnengevallen.
Oekraïne wil Rusland niet.

Daar gaat het om.

Als Rusland morgen naar huis gaat met de troepen is het klaar, dan wordt er niet meer "getreiterd".
pi_214731995
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Daar gaat het om.
Nee daar gaat het niet om. Was het maar zo simpel.

Het model werkt als volgt: je lokt een conflict uit met de buurman. Je biedt ‘hulp’. Leningen, geen giften. Het slachtoffer kan de schulden niet terugbetalen. In ruil daarvoor moet zij haar landbouwgebieden en staatseigen bedrijven, vooral in energie en mijnbouw van zeldzame metalen, ‘privatiseren’: verkopen aan de hulpverlener. Hoe Oekraïne niet alleen zijn jonge generatie kwijt is, maar ook zijn natuurlijke rijkdommen aan het Westen zal verliezen.
pi_214731997
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:16 schreef NatteLont het volgende:

[..]

Het model werkt als volgt: je lokt een conflict uit met de buurman. Je biedt ‘hulp’. Leningen, geen giften. Het slachtoffer kan de schulden niet terugbetalen. In ruil daarvoor moet zij haar landbouwgebieden en staatseigen bedrijven, vooral in energie en mijnbouw van zeldzame metalen, ‘privatiseren’: verkopen aan de hulpverlener. Hoe Oekraïne niet alleen zijn jonge generatie kwijt is, maar ook zijn natuurlijke rijkdommen aan het Westen zal verliezen.
Ok tjer. :')
pi_214731999
quote:

[..]

Er is geen conflict uitgelokt.

Rusland is Oekraïne binnen gevallen om ongeldige redenen en heeft daar niets te zoeken.
Oekraïne wil ze daar niet. Zo simpel is het.

Je verkondigt 1 op 1 de propaganda van het Kremlin. Word je betaald of doe je dat vrijwillig? Ben je Russisch van geboorte?
pi_214732005
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ok tjer. :')
Ja lekker inhoudelijk. Hou oud ben je? 14?
Ik heb ook helemaal niets met Tjer.
pi_214732015
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:09 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Maar wel door de USA? :')
Als jij kunt aanwijzen welk gebied de VS recentelijk heeft geannexeerd, dan kunnen we het daar over hebben.
pi_214732016
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Rusland is Oekraïne binnen gevallen om ongeldige redenen en heeft daar niets te zoeken.

Je verkondigt 1 op 1 de propaganda van het Kremlin. Word je betaald of doe je dat vrijwillig? Ben je Russisch van geboorte?
Ja het is allemaal propaganda. :') Nog zo'n leeghoofd. Ga lekker Tiktok kijken.
pi_214732017
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:18 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Ja lekker inhoudelijk. Hou oud ben je? 14?
Ik heb ook helemaal niets met Tjer.
Niet te merken.
pi_214732022
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 18:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is wel weer schitterend hoe er van alles bij verzonnen moet worden om Rusland maar uit de wind te houden. :')
pi_214732028
quote:

[..]

Het model werkt als volgt: je lokt een conflict uit met de buurman.
Vertel, hoe heeft de VS dat gedaan?

quote:
Je biedt ‘hulp’. Leningen, geen giften. Het slachtoffer kan de schulden niet terugbetalen. In ruil daarvoor moet zij haar landbouwgebieden en staatseigen bedrijven, vooral in energie en mijnbouw van zeldzame metalen, ‘privatiseren’: verkopen aan de hulpverlener. Hoe Oekraïne niet alleen zijn jonge generatie kwijt is, maar ook zijn natuurlijke rijkdommen aan het Westen zal verliezen.
Ah, vandaar dat Nederland geen grondgebied heeft overgehouden na WW2

Oooh, wacht.

En vandaar dat de VS eigendom is van de olievelden in de Sovjet Unie.

Oooh, wacht...

Irak?

Oooh wacht....

Schiet niet op he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')