SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meegenomen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:05 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
EmLife loopt vlot vol:
https://www.collincrowdfund.nl/emlife-b-v/
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:13 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Tsc*hi*nEven wat opmerkingen vanuit mijn optiek:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Interessante onderneming met goede cijfers en denk ik wel vrij stabiele klantenkring en weinig concurrentie?
- Overwaarde onderpanden na lening van in theorie 5+ miljoen, maar das natuurlijk onzeker.
- Lost 33-50% af in 3 jaar afhankelijk van hoeveel er gefund wordt.
- Rente klopt
- Knabbel en Babbel kloppen niet
- Ze zijn in hoge mate gefinancierd door oa ING, dus dat is wellicht een extra risico. Ik kan daar nog wel wat duiding gebruiken.
Ik neig er toch naar deze mee te nemen. Het is ook weer eens wat compleet anders, dat vind ik een mooie diversificatie.
[ Bericht 3% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 20-08-2024 12:05:58 ]
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:11 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje "Het d*erde St*uur"En dan deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Grofweg 100% LTV op een oud schoolgebouw (niet geweldig) maar wel 500k persoonlijke borgstellingen gedekt door overwaardes (maar geen hypotheek)
- Projectplan lijkt me wel solide, mix van woningen erin indien gemeente bestemmingsplan wijzigt. Anders een zorgcentrum met zorgwoningen. Daarna project herfinancieren of verkopen.
Wat is jullie ervaring met dergelijke projecten? Als het bestemmingsplan wijzigt is het pand ws in 1 klap 50+% meer waard?
Wat is Knabbel en Babbel?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:57 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
- Knabbel en Babbel kloppen niet
Er wordt hier ook wel eens gedaan alsof hun projecten dan ook gedoemd zijn te mislukken, dat is ook wel wat overdreven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De crowdfundcoaches. Hebben niet altijd de beste projecten.
Waarom wil ING niet financieren?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:57 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ze zijn in hoge mate gefinancierd door oa ING, dus dat is wellicht een extra risico. Ik kan daar nog wel wat duiding gebruiken.
Daar zullen ze vast zo hun redenen voor hebben, misschien wel omdat zo'n 80% van de investering eigenlijk zaken kunnen zijn (sprinklers, dak) die al gewoon op orde hadden moeten zijn en slechts een deel in de (eigen) verduurzaming wordt gestoken (bij dak kun je dat eventueel daar ook aan toevoegen zodat dat percentage wat gunstiger wordt). Of aansluiten achter ING nu zo prettig is weet ik niet, maar daar is dan tot op zekere hoogte ook de rente naar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(volgens mij nog niet gedeeld maar met al die grote projecten en linkjes weet ik het niet zeker)
zelf recent een grote herfinanciering gedaan waarbij ING zeer conservatief rekende en eigenlijk geen serieus voorstel neerlegde.quote:
Ja het feit dat ze niet (kunnen) aankloppen bij ING voor deze 2 miljoen vind ik niet heel gek, crowdfinance bestaat immers omdat banken nauwelijks nog zin hebben in MKB leningen en eigenlijk TE conservatief zijn.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:02 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
zelf recent een grote herfinanciering gedaan waarbij ING zeer conservatief rekende en eigenlijk geen serieus voorstel neerlegde.
Financieren vrijwel alleen zeer duurzame (woning)beleggingen tegen relatief lage LTV's
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:19 schreef Tjalala het volgende:
Linkje S* Pr*j*ct*n IIIDan liever wat aandacht voor deze. Soortgelijk als Het Derde Stuur Uithoorn, maar in een verder gevorderd stadium eigenlijk. Zekerheden niet heel slecht. Geen bouwrisico, want CCF wordt afgelost als/zodra de koop-aanneem contracten rond zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(volgens mij nog niet gedeeld maar met al die grote projecten en linkjes weet ik het niet zeker)
Wat ik niet helemaal begrijp. Residuele grondwaarde is 2.85 mio, maar hij zit er nu voor 4.25 mio in? Misschien mis ik iets.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
Leningen Weijs worden naar verwachting begin sept afgelost.Er is vandaag een stukje aflossing op 40502 bijgeschreven ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad Jordani was al op 24 juli. Was mij ook opgevallen dat ik soms al weer bijna vergeet dat ik nog wat moet gaan betalen. Staan er nu twee in de wacht.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:11 schreef InVestEerder het volgende:
Wij zijn hier altijd heel enthousiast over HCN maar wat ik toch wel een minpuntje vind is dat het vaak zo lang duurt voor je eindelijk een betaalverzoek krijgt, Het is bijvoorbeeld al bijna een maand geleden dat Jondani is volgeschreven.
Verder waren we een aantal maanden ook heel blij met de lancering van hun Belgische platform. Maar tot op de dag van vandaag is daar, volgens mij, nog niet één project op gelanceerd.
Linkje CMHquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:33 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
En nog een CCF:
CMH Holding B.V.
¤ 750.000 | 9,0% rente | 16 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/cmh-holding-b-v/
Zekerheden zijn hier niet geheel dekkend. De vergunning is niet rond.
Wel dekkend.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:33 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
En nog een CCF:
CMH Holding B.V.
¤ 750.000 | 9,0% rente | 16 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/cmh-holding-b-v/
Zekerheden zijn hier niet geheel dekkend. De vergunning is niet rond.
Betaalverzoeken zouden inderdaad wel eerder kunnen komen. Jondani heb ik zelf niet mee genomen, wel Zwagers en zou graag zien dat die nog deze maand uitgeboekt wordt en de eerste betaling in september gedaan wordt. Daarmee zou mijn totaal te ontvangen bedrag aan rente die maand net iets meer zijn dan mijn maandelijkse uitgaven, vind ik altjd fijn. .quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:11 schreef InVestEerder het volgende:
Wij zijn hier altijd heel enthousiast over HCN maar wat ik toch wel een minpuntje vind is dat het vaak zo lang duurt voor je eindelijk een betaalverzoek krijgt, Het is bijvoorbeeld al bijna een maand geleden dat Jondani is volgeschreven.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:19 schreef Tjalala het volgende:
Linkje S* Pr*j*ct*n IIIIk heb sterke twijfels over de voorspelling van 187 punten per appartement, met die oppervlaktes en waarschijnlijk zonder buitenruimte wordt het denk ik een vrij onmogelijk verhaal. Of al het andere moet gemaximaliseerd zijn qua punten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(volgens mij nog niet gedeeld maar met al die grote projecten en linkjes weet ik het niet zeker)-
Je haalt 2 projecten door elkaar. Die 187 punten hoort bij de meneer van het sushi restaurant.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:05 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Ik heb sterke twijfels over de voorspelling van 187 punten per appartement, met die oppervlaktes en waarschijnlijk zonder buitenruimte wordt het denk ik een vrij onmogelijk verhaal. Of al het andere moet gemaximaliseerd zijn qua punten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |