abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214759959
Linkje "Het d*erde St*uur"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214759971
Linkje Tsc*hi*n
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214760226
quote:
Meegenomen.
pi_214760286
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:13 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Tsc*hi*n
SPOILER
Even wat opmerkingen vanuit mijn optiek:

- Interessante onderneming met goede cijfers en denk ik wel vrij stabiele klantenkring en weinig concurrentie?
- Overwaarde onderpanden na lening van in theorie 5+ miljoen, maar das natuurlijk onzeker.
- Lost 33-50% af in 3 jaar afhankelijk van hoeveel er gefund wordt.
- Rente klopt
- Knabbel en Babbel kloppen niet
- Ze zijn in hoge mate gefinancierd door oa ING, dus dat is wellicht een extra risico. Ik kan daar nog wel wat duiding gebruiken.

Ik neig er toch naar deze mee te nemen. Het is ook weer eens wat compleet anders, dat vind ik een mooie diversificatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 20-08-2024 12:05:58 ]
pi_214760387
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:11 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje "Het d*erde St*uur"
SPOILER
En dan deze:

- Grofweg 100% LTV op een oud schoolgebouw (niet geweldig) maar wel 500k persoonlijke borgstellingen gedekt door overwaardes (maar geen hypotheek)
- Projectplan lijkt me wel solide, mix van woningen erin indien gemeente bestemmingsplan wijzigt. Anders een zorgcentrum met zorgwoningen. Daarna project herfinancieren of verkopen.

Wat is jullie ervaring met dergelijke projecten? Als het bestemmingsplan wijzigt is het pand ws in 1 klap 50+% meer waard?
pi_214760504
Vissersboot WvjG is ook bijna vol
pi_214760598
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:57 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

- Knabbel en Babbel kloppen niet

Wat is Knabbel en Babbel?
pi_214760777
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 12:48 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Wat is Knabbel en Babbel?
De crowdfundcoaches. Hebben niet altijd de beste projecten.
pi_214760820
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:11 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De crowdfundcoaches. Hebben niet altijd de beste projecten.
Er wordt hier ook wel eens gedaan alsof hun projecten dan ook gedoemd zijn te mislukken, dat is ook wel wat overdreven. :+ Vraag me ook af hoe dat vanuit het perspectief van CCF werkt, die zullen naar ik aanneem ook wel wat kpi's voor hun personeel hebben.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_214760830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:57 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ze zijn in hoge mate gefinancierd door oa ING, dus dat is wellicht een extra risico. Ik kan daar nog wel wat duiding gebruiken.
Waarom wil ING niet financieren?
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_214761065
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 13:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar zullen ze vast zo hun redenen voor hebben, misschien wel omdat zo'n 80% van de investering eigenlijk zaken kunnen zijn (sprinklers, dak) die al gewoon op orde hadden moeten zijn en slechts een deel in de (eigen) verduurzaming wordt gestoken (bij dak kun je dat eventueel daar ook aan toevoegen zodat dat percentage wat gunstiger wordt). Of aansluiten achter ING nu zo prettig is weet ik niet, maar daar is dan tot op zekere hoogte ook de rente naar.
pi_214761623
Linkje S* Pr*j*ct*n III
SPOILER
(volgens mij nog niet gedeeld maar met al die grote projecten en linkjes weet ik het niet zeker)
pi_214761666
quote:

[..]
Dat huurders zich nog moeten melden is vast ook wel een dingetje.... 😉
Pecunia non olet
pi_214761982
quote:
zelf recent een grote herfinanciering gedaan waarbij ING zeer conservatief rekende en eigenlijk geen serieus voorstel neerlegde.

Financieren vrijwel alleen zeer duurzame (woning)beleggingen tegen relatief lage LTV's
pi_214762337
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 16:02 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
zelf recent een grote herfinanciering gedaan waarbij ING zeer conservatief rekende en eigenlijk geen serieus voorstel neerlegde.

Financieren vrijwel alleen zeer duurzame (woning)beleggingen tegen relatief lage LTV's
Ja het feit dat ze niet (kunnen) aankloppen bij ING voor deze 2 miljoen vind ik niet heel gek, crowdfinance bestaat immers omdat banken nauwelijks nog zin hebben in MKB leningen en eigenlijk TE conservatief zijn.

Ik bedoelde qua risico meer dat de rentelasten op 6,9 miljoen lening van ING geen kattenpis zullen zijn. Maar ok dit is een bedrijf dat in 2023 1 miljoen euro winst draaide (ik veronderstel na betaling rentelasten ING).
pi_214762509
En nog een CCF:

CMH Holding B.V.
¤ 750.000 | 9,0% rente | 16 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/cmh-holding-b-v/

Zekerheden zijn hier niet geheel dekkend. De vergunning is niet rond.
pi_214762564
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:19 schreef Tjalala het volgende:
Linkje S* Pr*j*ct*n III
SPOILER
(volgens mij nog niet gedeeld maar met al die grote projecten en linkjes weet ik het niet zeker)
Dan liever wat aandacht voor deze. Soortgelijk als Het Derde Stuur Uithoorn, maar in een verder gevorderd stadium eigenlijk. Zekerheden niet heel slecht. Geen bouwrisico, want CCF wordt afgelost als/zodra de koop-aanneem contracten rond zijn.

Wat ik niet helemaal begrijp. Residuele grondwaarde is 2.85 mio, maar hij zit er nu voor 4.25 mio in? Misschien mis ik iets.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:11:46 #168
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214763246
Wij zijn hier altijd heel enthousiast over HCN maar wat ik toch wel een minpuntje vind is dat het vaak zo lang duurt voor je eindelijk een betaalverzoek krijgt, Het is bijvoorbeeld al bijna een maand geleden dat Jondani is volgeschreven.

Verder waren we een aantal maanden geleden ook heel blij met de lancering van hun Belgische platform. Maar tot op de dag van vandaag is daar, volgens mij, nog niet één project op gelanceerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 20-08-2024 20:54:26 ]
pi_214763270
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
Leningen Weijs worden naar verwachting begin sept afgelost.

SPOILER
Er is vandaag een stukje aflossing op 40502 bijgeschreven ...
pi_214763385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:11 schreef InVestEerder het volgende:
Wij zijn hier altijd heel enthousiast over HCN maar wat ik toch wel een minpuntje vind is dat het vaak zo lang duurt voor je eindelijk een betaalverzoek krijgt, Het is bijvoorbeeld al bijna een maand geleden dat Jondani is volgeschreven.

Verder waren we een aantal maanden ook heel blij met de lancering van hun Belgische platform. Maar tot op de dag van vandaag is daar, volgens mij, nog niet één project op gelanceerd.
Inderdaad Jordani was al op 24 juli. Was mij ook opgevallen dat ik soms al weer bijna vergeet dat ik nog wat moet gaan betalen. Staan er nu twee in de wacht.
pi_214763567
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:33 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
En nog een CCF:

CMH Holding B.V.

Linkje CMH

https://www.collincrowdfu(...)bde2941131b2ae06e19c

P.S. restaurant Zushi heeft goede reviews zie ik
pi_214763588
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:33 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
En nog een CCF:

CMH Holding B.V.

Wel dekkend.
560k vooraf op een waarde van 610k en het meerdere in depot wat vrijvalt na vergunning.
pi_214763606
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:11 schreef InVestEerder het volgende:
Betaalverzoeken zouden inderdaad wel eerder kunnen komen. Jondani heb ik zelf niet mee genomen, wel Zwagers en zou graag zien dat die nog deze maand uitgeboekt wordt en de eerste betaling in september gedaan wordt. Daarmee zou mijn totaal te ontvangen bedrag aan rente die maand net iets meer zijn dan mijn maandelijkse uitgaven, vind ik altjd fijn. .

Aan de andere kant hou ik er vaak al rekening mee bij het inschrijven, het komt regelmatig voor dat ik op dat moment het geld niet geheel voor handen heb maar dat wel zal hebben binnen 2 a 3 weken vanwege de betalingen van andere projecten.

Verder vandaag de laatste laatste betaling van TEDS Haarlem ontvangen.
pi_214763664
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:19 schreef Tjalala het volgende:
Linkje S* Pr*j*ct*n III
SPOILER
Ik heb sterke twijfels over de voorspelling van 187 punten per appartement, met die oppervlaktes en waarschijnlijk zonder buitenruimte wordt het denk ik een vrij onmogelijk verhaal. Of al het andere moet gemaximaliseerd zijn qua punten.
-
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:48:08 #175
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214764019
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:05 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Ik heb sterke twijfels over de voorspelling van 187 punten per appartement, met die oppervlaktes en waarschijnlijk zonder buitenruimte wordt het denk ik een vrij onmogelijk verhaal. Of al het andere moet gemaximaliseerd zijn qua punten.
Je haalt 2 projecten door elkaar. Die 187 punten hoort bij de meneer van het sushi restaurant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')