idem, heb me toen al verbaasd dat het voorstel met zo'n ruime meerderheid werd aangenomen. Wat mij betreft was het toen al klaarquote:
Maar wel ergens op gebaseerd en ergens een snaar geraakt gezien de reacties.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:21 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Of misschien omdat je loopt te roeptoeteren?
Ik zit niet in dat Bouwmans project hoor, geen idee wie evt wel. Ieder z'n ding. Zit wel in de GVE boot, misschien kan iemand me later vertellen hoe dom dat was als m'n lening onder water staat!quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar wel ergens op gebaseerd en ergens een snaar geraakt gezien de reacties.
Laten we voor iedereen hopen dat ik mis zit en mijn onderbuik gevoelens niet kloppen. Maar wees niet bang, ik kom echt niet over een tijd een "told ya so" geven. Dat is in geen enkel opzicht mijn insteek.
Contradictio in terminisquote:Op maandag 19 augustus 2024 16:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Laten we voor iedereen hopen dat ik mis zit en mijn onderbuik gevoelens niet kloppen.
Het is gebaseerd op wat ik lees en wat mij onderbuik gevoelens geeft die niet positief zijn. Ik denk dat je per ongeluk gelezen hebt dat ik het "op feiten gebaseerd" heb. Dan snap ik je verwarring wel namelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:31 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Contradictio in terminis
Ergens op gebaseerd en onderbuik gevoelens is nu precies de reden waarom er wat scherper gereageerd wordt.
For the record dit project zit ook niet in mijn portefeuille.
Ik heb dat project niet meegenomen, dus bij mij niet daarom geen snaar geraakt. Mijn voorkeur gaat niet uit naar aflossingsvrije leningen, al heb ik er wel een paar maar wil er dan niet te veel van hebben. Daarnaast vind ik de rente icm Direct te laag. Als er ook maatwerk projecten met 8% zijn waarbij wel (deels) wordt afgelost, geef ik daar de voorkeur aan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het bootje staat al op 79%, dus er zijn er meer die er in geloven. De Vleeschmeester staat ook al op 80%. Een veel kleiner bedrag, maar voor GVE begrippen loopt die snel vol. Ik sla ze beide over, maar dat terzijde.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik zit niet in dat Bouwmans project hoor, geen idee wie evt wel. Ieder z'n ding. Zit wel in de GVE boot, misschien kan iemand me later vertellen hoe dom dat was als m'n lening onder water staat!
Ja het schip heeft iets moois vind ik. Familiebedrijf die dit al generaties doen. Betere zekerheid krijg je niet op een schip met 30% LTV en hij gaat 45% aflossen is het plan. De 9% rente klopt ook wel lijkt me. Verder pak ik graag af en toe een GVE mee, maar goede kansen zijn wat schaars.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:41 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Het bootje staat al op 79%, dus er zijn er meer die er in geloven. De Vleeschmeester staat ook al op 80%. Een veel kleiner bedrag, maar voor GVE begrippen loopt die snel vol. Ik sla ze beide over, maar dat terzijde.
Ja het klinkt heel gek, maar over een forum voer je liever een discussie die op feiten gebaseerd. Desnoods op onderbouwde aannames.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op wat ik lees en wat mij onderbuik gevoelens geeft die niet positief zijn. Ik denk dat je per ongeluk gelezen hebt dat ik het "op feiten gebaseerd" heb. Dan snap ik je verwarring wel namelijk.
Ik pak ook regelmatig nog een GVE mee. Maar wordt inderdaad steeds schaarser. Maar goed, heb er nog 72 lopen bij GVE. Waarvan 4 in zwaar weer.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:47 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ja het schip heeft iets moois vind ik. Familiebedrijf die dit al generaties doen. Betere zekerheid krijg je niet op een schip met 30% LTV en hij gaat 45% aflossen is het plan. De 9% rente klopt ook wel lijkt me. Verder pak ik graag af en toe een GVE mee, maar goede kansen zijn wat schaars.
Jij bent vermoedelijk vooral geïnteresseerd in het echte crowdfunding terwijl wij hier, ondanks dat de meeste (inclusief ik zelf) het nog steeds zo noemen, vooral bezig zijn met crowdfinance. Dus inderdaad nog nauwelijks een incentive en veel minder betrokkenheid bij de projecten dan in de eerste jaren. Misschien dat de CAN projecten meer iets voor jou zijn? Hier worden vooral crowdfinance projecten besproken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:02 schreef GereDathan het volgende:
En dat mijn ervaring voldoende is om te weten dat CF voor mij geen serieuze optie meer is op dit moment.
Misschien heb je het niet door, maar je maakt van een mug een olifant. Ik heb andere wegen gevonden en ben binnenkort uit dit topic weg, als de laatste projecten zijn afgehandeld. Het was leuk zolang het leuk was voor mij.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:06 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Jij bent vermoedelijk vooral geïnteresseerd in het echte crowdfunding terwijl wij hier, ondanks dat de meeste (inclusief ik zelf) het nog steeds zo noemen, vooral bezig zijn met crowdfinance. Dus inderdaad nog nauwelijks een incentive en veel minder betrokkenheid bij de projecten dan in de eerste jaren. Misschien dat de CAN projecten meer iets voor jou zijn? Hier worden vooral crowdfinance projecten besproken.
Hopelijk ga ik nu geen gevoelige snaar raken maar jammer dat je hier meer dan 10 jaar voor nodig hebt gehad om hier achter te komen maar aan de andere kant, beter laat dan nooit en laten we het positief afsluiten en het voortschrijdend inzicht noemen.
Als je er geen goed gevoel bij hebt kan je het inderdaad beter laten voor wat het is.
Je weet toch wel dat Raisin geen investeringsplatform is? Het is een spaarbroker en zolang je onder de 100k per bank blijft loopt je geen risico. Maar behaal je wel, relatief laag maar wel veilig, rendement.quote:Wat overigens voor iedere investering van toepassing is, zonder risico geen rendement. Ook niet via tussenpersonen als Raisin.
En weer door
Ah joh, wist heel niet dat dat een regel was. Misschien kan je een modje roepen om alle reacties in dit topic die niet op feiten gebaseerd zijn te verwijderen. Zijn we snel weer terug bij topic #1 in de reeks aangezien dit topic aan elkaar hangt van bedenken, verwachtingen, voorspellingen, gokjes, aannames en schoten voor de boeg.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ja het klinkt heel gek, maar over een forum voer je liever een discussie die op feiten gebaseerd. Desnoods op onderbouwde aannames.
Komt er een persoonlijke frustratie naar boven? Want dit slaat natuurlijk nergens op en is ook nog eens nodeloos seksistisch en kwetsend voor een grote groep mensen. Maar blijkbaar moet je het even kwijt, wees er trots op.quote:Het is natuurlijk vrij nutteloos om het project te analyseren adhv waar je in je cyclus zit.
(en ja mannen hebben ook een cyclus)
Je maakt zeker van een mug een olifant en je blijft ook maar doorgaan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Misschien heb je het niet door, maar je maakt van een mug een olifant. Ik heb andere wegen gevonden en ben binnenkort uit dit topic weg, als de laatste projecten zijn afgehandeld. Het was leuk zolang het leuk was voor mij.
[..]
Je weet toch wel dat Raisin geen investeringsplatform is? Het is een spaarbroker en zolang je onder de 100k per bank blijft loopt je geen risico. Maar behaal je wel, relatief laag maar wel veilig, rendement.
Ik zie ook wel degelijk wat risico's bij Raisin. Bv al die aanbiedingen in Baltische staten zijn wel leuk, maar als Rusland daar binnen zou trekken met alle gevolgen van dien, dan kukelt het DGS direct in elkaar lijkt me. Dat is namelijk per land geregeld.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:25 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
En ja, uiteraard weet ik precies wat Raisin doet. Ik schreef ook al dat het niks meer is dan een tussenpersoon tussen spaarder en de banken in verschillende landen. Ook hier is weer van toepassing dat, hoe klein misschien ook, je wel degelijk enig risico loopt.
Is dit wel een feit?quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Vandaag een dagje offline geweest. Heb ik nog een interessante discussie gemist?
Naar als iemand kritiek heeft op een project waar je net all in op bent gegaan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:25 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Je maakt zeker van een mug een olifant en je blijft ook maar doorgaan.
En ja, uiteraard weet ik precies wat Raisin doet. Ik schreef ook al dat het niks meer is dan een tussenpersoon tussen spaarder en de banken in verschillende landen. Ook hier is weer van toepassing dat, hoe klein misschien ook, je wel degelijk enig risico loopt.
Het is helemaal niemand zijn of haar bedoeling om iemand weg te jagen of wat dan ook. Iedere bijdrage is in principe meer dan welkom maar het lijkt er nu een beetje opdat je de trol aan het uithangen bent.
Jammer.
Zullen we ons dan nu weer bezig houden met het beoordelen van projecten en andere zinvolle bijdragen.
Dit is zo langzamerhand een beetje vervelend voor iedereen die dit moet lezen en die graag nuttig informatie zoekt. En door wat mij betreft
Nee geen interessante... Wel een leuk praktijk voorbeeld van het Dunning-Kruger effect.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Vandaag een dagje offline geweest. Heb ik nog een interessante discussie gemist?
Twijfel en niet gedaan, in principe voldoende zekerheid met 1e hypo, B & B is een beetje wazig, als je op streetview icm kadastrale kaart is de locatie voor een loods op zich prima. Een B & B daar lijkt me niet een omgeving waar je je partner vrolijk mee maakt als je het boekt. Onder het mom v e B & B lijkt het me meer een tijdelijk woonverblijf te zijn, hetgeen een B & B feitelijk ook wel is. Met dit verblijf verkrijgt hij veel meer extra inkomen. Daarnaast valt mij de zinsnede op ..... naast bovengenoemde opbrengsten heeft de ondernemer in 2023 .......... Verleden tijd geen tegenwoordige tijd. Nog wat verder gegoogeld naar oa perceel, KvK Linkedin en verder etc en toch maar niet gedaan. Ik wens ze alle het goede toe.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Prima project m.i. goed verhaal en voldoende zekerheid.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:07 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Nee geen interessante... Wel een leuk praktijk voorbeeld van het Dunning-Kruger effect.
Na alle negativiteit vandaag rond dit project nu nog n twijfel of ik mijn bijdrage ga terugtrekken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:11 schreef peterc het volgende:
[..]
Twijfel en niet gedaan, in principe voldoende zekerheid met 1e hypo, B & B is een beetje wazig, als je op streetview icm kadastrale kaart is de locatie voor een loods op zich prima. Een B & B daar lijkt me niet een omgeving waar je je partner vrolijk mee maakt als je het boekt. Onder het mom v e B & B lijkt het me meer een tijdelijk woonverblijf te zijn, hetgeen een B & B feitelijk ook wel is. Met dit verblijf verkrijgt hij veel meer extra inkomen. Daarnaast valt mij de zinsnede op ..... naast bovengenoemde opbrengsten heeft de ondernemer in 2023 .......... Verleden tijd geen tegenwoordige tijd. Nog wat verder gegoogeld naar oa perceel, KvK Linkedin en verder etc en toch maar niet gedaan. Ik wens ze alle het goede toe.
Tekst in verleden zou kunnen kloppen. Het is toch deze die in 2021 een nierdonor zocht?quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:11 schreef peterc het volgende:
[..]
Twijfel en niet gedaan, in principe voldoende zekerheid met 1e hypo, B & B is een beetje wazig, als je op streetview icm kadastrale kaart is de locatie voor een loods op zich prima. Een B & B daar lijkt me niet een omgeving waar je je partner vrolijk mee maakt als je het boekt. Daarnaast valt mij de zinsnede op ..... naast bovengenoemde opbrengsten heeft de ondernemer in 2023 .......... Verleden tijd geen tegenwoordige tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |