113% ltv en amper aflossing. Mah..quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:30 schreef peterc het volgende:
[..]
https://www.fundainbusine(...)1-anselmusstraat-40/
Pitch nog niet gelezen ; is er dan al een uitbater?
Ik dacht ergens gezien te hebben dat het fonds ook kan deelnemen in Collin investeringen die niet op de website komen, dat maakt het wel minder transparant. Jammer want bij een werkelijk rendement fiscaal stelsel kan het best interessant zijn ook als er maar 5-5,5% gehaald zou wordenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 14:02 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ja de voorgehouden rente is twijfelachtig. Om netto 7% te halen moet je eigenlijk minimaal 1,5% optellen voor service fees en afboekingen. Dus een gemiddelde rente van 8,5 per project.
• Dat gaat je nu niet lukken op CCF
• Hoe hoger je rente, hoe slechter je zekerheden, hoe meer je gaat afboeken
• ECB gaat ws ook roet in het eten gooien ivm verlaging marktrente
Dit fonds heeft wel een functie wellicht voor passieve beleggers met een grote portefeuille
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:30 schreef peterc het volgende:
[..]
https://www.fundainbusine(...)1-anselmusstraat-40/
Pitch nog niet gelezen ; is er dan al een uitbater?
quote:Voor de aankoop van een nieuw pand en de bijbehorende apparatuur voor onze eerste huurder...
Dus kennelijk welquote:LUP Real Estate werd gelanceerd in november 2023, geīnspireerd door gesprekken met onze eerste huurder, die geīnteresseerd was in kleinschalige horecazaken.
Dus de financiering wordt ook gebruikt voor zijn andere B.V. in horeca-apparatuur?quote:Voor de financiering van ¤265.000 zoek ik externe investeerders, naast de ¤50.000 die ik zelf inbreng. Deze financiering zal worden gebruikt voor de aankoop van een pand ter waarde van ¤270.000 en voor investeringen in apparatuur voor de kernactiviteiten van V2C B.V.
De lunchboetiek heeft er maar van juni 23 tot januari 24 gezeten. Hiervoor vanaf 2019 tot april 2022 een luxe friettent (funky flamingo) en daarvoor tot augustus 2018 33 jaar een reguliere friettent (Dikke mik).quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 17:47 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus kennelijk wel
De "lunchboetiek" is in elk geval permanent gesloten volgens google.
Mooie winterse foto's ook, hoe lang heeft het te koop gestaan?
[..]
Dus de financiering wordt ook gebruikt voor zijn andere B.V. in horeca-apparatuur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:48 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje H. K*p Beheer 2Bij de eerste lening was er een hypotheek op het woonhuis van 550k. Nu 650k. Moet is dan geen sprake van van een 3e hypotheek die ten gunste komt van deze investeerders ipv eerst de investeerders uit de vorige pitch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Restschuld woonhuis was bij de pitch 600k en nu 650k. Even 50k bijgeleend?
[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 17-08-2024 09:52:40 ]
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:48 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje H. K*p Beheer 2Knabbel & BabbelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
En de aflossing G*bel II begint in zicht te komenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:39 schreef InVestEerder het volgende:
Maandelijkse betalingen van CRE zijn weer binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weer een paar millimeter voorwaarts met ErfurtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De timing is natuurlijk lastig maar ik ben het wel met Zeeland eens dat er hier een fors verhoogde kans bestaat dat onderneemster het niet gaat redden. Eventuele relevante beroepservaring in de horeca en/of als ondernemer worden niet vermeld, wat doet vermoeden dat ze die niet heeft. Het komt op mij over als de echtgenote van een hier in NL gedetacheerde hoge functionaris of militair, die zich nogal verveelt en daarom als tijdsverdrijf een eigen zaakje gaat oprichten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:47 schreef obligataire het volgende:
Van M*ete**ren failliet:
https://www.faillissement(...)ren-vervoer-b-v.aspx
Het zat er aan te komen:Lening 31575 is 6 augustus afgelostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zal de 2e hopelijk ook gauw volgen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:05 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Lening 31575 is 6 augustus afgelost
Die centjes komen wel terug.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dan zal de 2e hopelijk ook gauw volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Teruglezen blijft soms lastig.
[ Bericht 4% gewijzigd door raser1981 op 19-08-2024 10:52:44 (Dubbel) ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:04 schreef raser1981 het volgende:
CCF non-publiekeDubbelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:47 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Al 765 investeerders, en pas 58% vol. Ik ben benieuwd of die vol gaat komen. Ik denk dat iedereen inmiddels het linkje wel heeft ontvangen. Zou zo maar eens toch een publieke kunnen worden. Of er moet nog een grote geldschieter langskomen.
Linkje:quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:07 schreef KrekelJapie het volgende:
R.J.J. Boumans
¤ 155.000 | 7,5% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/r-j-j-boumans/
1e hypotheek tegen 41% ltv. Investeerders uit de eerste lening kunnen een linkje bij CCF opvragen (en deze hier delen)
Het linkje was al wel eerder hier gedeeld, maar ik heb hem pas vandaag van Collin ontvangen. Waarschijnlijk ging deze te langzaam waarna het linkje nu nog naar een groep investeerders is verstuurd. Dat heeft denk ik wel effect, hiervoor was er nog behoorlijk wat minder ingelegd, ik meen iets van 43% en intussen is het al 61%.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:49 schreef Erinco71 het volgende:
Al 765 investeerders, en pas 58% vol. Ik ben benieuwd of die vol gaat komen. Ik denk dat iedereen inmiddels het linkje wel heeft ontvangen. Zou zo maar eens toch een publieke kunnen worden. Of er moet nog een grote geldschieter langskomen.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:55 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Linkje:Thx! Net op tijd voor die live ging om 11:00 uur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:55 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Linkje:Waarom zou je willen investeren in deze? Lening wordt gebruikt om de lopende lening, met een lager rentepercentage, af te lossen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima project m.i. goed verhaal en voldoende zekerheid.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom zou je willen investeren in deze? Lening wordt gebruikt om de lopende lening, met een lager rentepercentage, af te lossen?
Maar waarom zou de geldnemer niet gewoon de eerste lening, die gunstiger is, aflossen? Het is niet dat hij nu ineens 155k te besteden zal hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Prima project m.i. goed verhaal en voldoende zekerheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |