Bronquote:Europese Commissie waarschuwt Elon Musk: "Regels verspreiding gevaarlijke inhoud gelden ook voor u"
De Europese commissaris voor de Interne Markt Thierry Breton waarschuwt Elon Musk, de eigenaar van socialemediasite X, dat hij er zich tijdens zijn interview met de Amerikaanse presidentskandidaat Donald Trump voor moet hoeden om geen gevaarlijke inhoud te verspreiden. Breton wijst Musk erop dat de bepalingen van de Europese richtlijn rond digitale diensten (DSA) ook voor hem gelden. Musk heeft intussen op een bijzondere manier gereageerd op die waarschuwing.
Vannacht houdt Elon Musk een live-interview met Donald Trump. Dat zal hij delen op X. Tijdens deze verkiezingscampagne in de Verenigde Staten steunt hij openlijk de Republikeinse presidentskandidaat. Het gesprek zal ook te volgen zijn in de Europese Unie. Breton verwijst naar de Europese bepalingen over de moderatieverplichtingen op sociale media. Die gelden niet alleen voor de gebruikers van X, maar ook voor u, waarschuwt Breton.
"Mijn diensten en ik zullen zeer waakzaam zijn voor inbreuken op de DSA-wetgeving", schrijft Breton aan Musk. "We zullen niet aarzelen om de middelen die we hebben te gebruiken, zoals het nemen van tijdelijke maatregelen om Europese burgers te beschermen tegen ernstige schade."
Illegale inhoud
De zogenoemde Digital Services Act (DSA) verplicht alle platformen om problematische inhoud, die bijvoorbeeld aanzet tot geweld, haat of racisme, te kunnen laten signaleren. Illegale inhoud moet ook zo snel mogelijk verwijderd worden of ontoegankelijk gemaakt worden, zodra het platform daarvan op de hoogte is.
Nadat Musk Twitter in 2022 had gekocht voerde hij een massale ontslagronde door bij de teams die verantwoordelijk zijn voor moderatie van het sociale netwerk.
Breton richt zich tot Musk naar aanleiding van de recente rellen in het Verenigd Koninkrijk. Na het nieuws over de gewelddadige extreemrechtse rellen in het land zei de techmiljardair dat "een burgeroorlog onvermijdelijk is". Het geweld was volgens hem het gevolg van "massamigratie en open grenzen".
In december vorig jaar opende Europa al een onderzoek naar X op verdenking van het niet nakomen van de verplichtingen in de strijd tegen desinformatie.
Reactie Elon Musk
Intussen heeft Musk via X gereageerd op een nogal ongebruikelijke manier. "Om eerlijk te zijn wilde ik eigenlijk reageren met deze meme uit 'Tropic Thunder' (komediefilm uit 2008, red.), maar ik zou nooit zoiets onbeleefd en onverantwoordelijk doen!", klinkt het spottend.
Mensen waarschuwen dat ze de wet moeten volgen. Verschrikkelijk inderdaad.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
Totale absurditeit dit natuurlijk. Die Breton is zo mogelijk een nog grotere mafketel dan Musk.
Tornado cash is in essentie een manier om cryptobetalingen volledig anoniem te kunnen doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet zo in de materie thuis, waar gaat het hier precies mis?
X én Twitter? Nou, jij durft!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
Nou, EU. Niet over je heen laten lopen door Musk. Geen woorden maar daden. Alle internet providers sommeren om x en twitter te blokkeren. Dan zijn we er van af.
Von der Leyen, Valdis Dombrovskis en andere neoliberale EU commissarissen dronken met macht doen het voornamelijk in hun broek voor Trump. Het is met Joe Biden, Antony Blinken, Jake Sullivan en Kurt Campbell heel eenvoudig: voer onze buitenlandse politiek uit en we doen jullie niks aan. We zijn dikke vrienden. Trump is wat onduidelijker op dat gebied en wil misschien zelfs strafheffingen op Europese export naar de VS gaan invoeren. Musk geeft hem een enorme platform en steunt hem (geen idee of het klopt) met campagnegeld. Hij heeft dus invloed op Trump.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
Nou, EU. Niet over je heen laten lopen door Musk. Geen woorden maar daden. Alle internet providers sommeren om x en twitter te blokkeren. Dan zijn we er van af.
Ben je echt zo’n eng ventje, of ben je aan het trollen nu?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
Je maakt je zorgen om de opmerkingen van FOK!ers?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:47 schreef MichaelScott het volgende:
Oei, buitenlandse inmenging in de Amerikaanse verkiezingen.
Een significante speler qua politiek de mond snoeren is natuurlijk nooit een goede zaak.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Trump en Musk de mond snoeren is natuurlijk per definitie een goede zaak.
In het geval van deze twee megalomane narcisten uiteraard wel.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
Een significante speler qua politiek de mond snoeren is natuurlijk nooit een goede zaak.
Jij ziet liever het idee van deze mensen de media beheersen dan de daadwerkelijke uitspraken?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In het geval van deze twee megalomane narcisten uiteraard wel.
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Jij ziet liever het idee van deze mensen de media beheersen dan de daadwerkelijke uitspraken?
Dat de ophemeling van deze mensen enkel bevestigd wordt wanneer ze hun domme ideeën niet mogen spuwen. Maar ik ben wel bekend met jouw gebrek aan inlevingsvermogen, dus geen zorgen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen.
Wat vond je van de reactie van Musk?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben je echt zo’n eng ventje, of ben je aan het trollen nu?
Dit is onzin.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dat de ophemeling van deze mensen enkel bevestigd wordt wanneer ze hun domme ideeën niet mogen spuwen.
Ik denk niet dat het in Amerika goed zou aflopen als 'men' het zou verbieden dat Trump interviews gaf.quote:
En als hij daarbij oproept tot haat of geweld moet hij ze censureren voordat hij ze hier in de EU mag laten zien.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het in Amerika goed zou aflopen als 'men' het zou verbieden dat Trump interviews gaf.
Ik had het niet over de EU, maar over de VS. Maar dat is mogelijk inderdaad.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En als hij daarbij oproept tot haat of geweld moet hij ze censureren voordat hij ze hier in de EU mag laten zien.
Kun je nagaan wat voor schade die idioot aanricht. Het is te zot voor woorden dat hij voor de bestorming van het Capitool niet is opgesloten. En dat hij uberhaupt kandidaat mag zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het in Amerika goed zou aflopen als 'men' het zou verbieden dat Trump interviews gaf.
Dat is een ander verhaal en ben ik het zelfs mee eens. Echter staat Kamala nu voor in de peilingen en denk ik dat het beter is om Trump zijn trainwreck maar gewoon te laten voortzetten. Hem nu de mond snoeren zou enkel vuur geven voor extremisten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat voor schade die idioot aanricht. Het is te zot voor woorden dat hij voor de bestorming van het Capitool niet is opgesloten. En dat hij uberhaupt kandidaat mag zijn.
Zouden natuurlijk meer mensen moeten doen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Je maakt je zorgen om de opmerkingen van FOK!ers?
Op punten waar ik het mee eens ben natuurlijk, verder niet!!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zouden natuurlijk meer mensen moeten doen.
De VS moet ophouden te proberen de EU te domineren.quote:Op zondag 18 augustus 2024 01:17 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Breton wordt even op zijn plek gezet door het Amerikaanse Congres 🔥🔥🔥
Opstaan voor a de vrijheid van meningsuiting en B inmenging in de presidentsverkiezingen van de US veroordelen noem jij "EU proberen te domineren"quote:Op zondag 18 augustus 2024 03:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS moet ophouden te proberen de EU te domineren.
Wantie leeft in zijn eigen verzonnen wereld…quote:Op zondag 18 augustus 2024 06:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Opstaan voor a de vrijheid van meningsuiting en B inmenging in de presidentsverkiezingen van de US veroordelen noem jij "EU proberen te domineren"
Man, wat zielig.
'Freedom is coming'quote:Op zondag 18 augustus 2024 01:17 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Breton wordt even op zijn plek gezet door het Amerikaanse Congres 🔥🔥🔥
Jij vindt het gek dat een marionet van Macron die zijn status als Eurocommissaris misbruikt om de Amerikaanse verkiezingen te beïnvloeden een waarschuwing krijgt vanuit Amerika?quote:Op zondag 18 augustus 2024 08:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'Freedom is coming'. Oke Amerikaantjes.
Ik vind het gewoon een lekker overdreven Amerikaans zinnetje. Wie die Republikeinen verder wel en niet waarschuwen moeten ze lekker zelf weten.quote:Op zondag 18 augustus 2024 08:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vindt het gek dat een marionet van Macron die zijn status als Eurocommissaris misbruikt om de Amerikaanse verkiezingen te beïnvloeden een waarschuwing krijgt vanuit Amerika?
quote:Op zondag 18 augustus 2024 08:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vindt het gek dat een marionet van Macron die zijn status als Eurocommissaris misbruikt om de Amerikaanse verkiezingen te beïnvloeden een waarschuwing krijgt vanuit Amerika?
Twitter opereert op de Europese markt en moet zich dan aan Europese wetgeving houden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 06:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Opstaan voor a de vrijheid van meningsuiting en B inmenging in de presidentsverkiezingen van de US veroordelen noem jij "EU proberen te domineren"
Man, wat zielig.
Volkslied maar even op pauze dan daar als het blijkbaar toekomstige tijd is.quote:Op zondag 18 augustus 2024 08:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'Freedom is coming'. Oke Amerikaantjes.
Goh, de GOP is niet blij dat de EU waarschuwt voor de misinformatie die verspreid wordt vanuit de GOP. Gek vind ik dat inderdaad niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 08:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als er berichten zijn over mogelijke inmenging in de verkiezingen door de Russen dat is dat een bewijs dat de Russen allemaal klootzakken zijn volgens sommigen, maar diezelfde figuren zie je nu ineens heel verontwaardigd zijn dat iemand er iets van zegt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een lekker overdreven Amerikaans zinnetje. Wie die Republikeinen verder wel en niet waarschuwen moeten ze lekker zelf weten.
Er is geen sprake van inmenging in de Amerikaanse verkiezingen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als er berichten zijn over mogelijke inmenging in de verkiezingen door de Russen dat is dat een bewijs dat de Russen allemaal klootzakken zijn volgens sommigen, maar diezelfde figuren zie je nu ineens heel verontwaardigd zijn dat iemand er iets van zegt.
Te grappig gewoon.
Hey boomer, X en Twitter zijn hetzelfde.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dat is nu net het punt: het is niet de EU, maar een eenmansactie van een persoon zijn zijn status als Eurocommissaris daarvoor misbruikt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:27 schreef kipknots het volgende:
[..]
Goh, de GOP is niet blij dat de EU waarschuwt voor de misinformatie die verspreid wordt vanuit de GOP. Gek vind ik dat inderdaad niet.
De actie wordt niet verdedigd, er vermaken ons met het feit dat dan een Amerikaans congreslid zich meteen bemoeit met Europese aangelegenheden, en hier sommigen lopen te huilen dat de Amerikaanse verkiezingen worden gemanipuleerd....quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is nu net het punt: het is niet de EU, maar een eenmansactie van een persoon zijn zijn status als Eurocommissaris daarvoor misbruikt.
Het is op alle fronten fout en ook Von der Leyen cs (bepaald geen fan van Trump…) hebben direct de handen er vanaf getrokken.
En toch blijft er hier op fok een groep stug die actie verdedigen. Dat is een beetje van het niveau van de Ajax supporter die vol blijft houden dat de selectie van Ajax met kop en schouders boven de rest van Nederland en eigenlijk zelfs Europa uitsteekt.
Maar ga rustig verder. Het is zeer vermakelijk om te lezen.
De EU bemoeit zich dus letterlijk met het interview tussen Musk en Trump.quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Twitter opereert op de Europese markt en moet zich dan aan Europese wetgeving houden.
Daar heeft het Amerikaanse congres niets over te zeggen.
Opvallend dat nu opeens Amerikaanse bemoeienis wordt toegejuicht.
Het gesprek met Musk was geen onderdeel van de campagne van Trump? Leg uit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is geen sprake van inmenging in de Amerikaanse verkiezingen.
Afgezien van dat. De DSA klinkt als een ernstige inbreuk in de VVMU.quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is nu net het punt: het is niet de EU, maar een eenmansactie van een persoon zijn zijn status als Eurocommissaris daarvoor misbruikt.
Het is op alle fronten fout en ook Von der Leyen cs (bepaald geen fan van Trump…) hebben direct de handen er vanaf getrokken.
En toch blijft er hier op fok een groep stug die actie verdedigen. Dat is een beetje van het niveau van de Ajax supporter die vol blijft houden dat de selectie van Ajax met kop en schouders boven de rest van Nederland en eigenlijk zelfs Europa uitsteekt.
Maar ga rustig verder. Het is zeer vermakelijk om te lezen.
Een waarschuwing aan een presidentskandidaat dat hij zijn boodschap in campagnetijd moet aanpassen aan wat ene Thierry B. wil is geen Europese aangelegenheid, maar raakt direct de VS in het hart. Er zijn immers vele stemgerechtigden in Europa.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
De actie wordt niet verdedigd, er vermaken ons met het feit dat dan een Amerikaans congreslid zich meteen bemoeit met Europese aangelegenheden, en hier sommigen lopen te huilen dat de Amerikaanse verkiezingen worden gemanipuleerd....
Zonder meer.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Afgezien van dat. De DSA klinkt als een ernstige inbreuk in de VVMU.
Neequote:Op zondag 18 augustus 2024 11:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
De EU bemoeit zich dus letterlijk met het interview tussen Musk en Trump.
Nee, want het gaat om de bedrijfsvoering van Twitter binnen de EU.quote:Natuurlijk is dat een Amerikaanse aangelegenheid.
Iedereen moet zelf weten hoe ze er op reageren.quote:En als de Europese wetgeving de vrijheid van meningsuiting ernstig inperkt ook prima dat daar vanuit allerhande hoeken argwanend op wordt gereageerd.
Dus Europa moet hun eigen wet- en regelgeving ter zijde schuiven voor Amerikanen die in Europa verblijven.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een waarschuwing aan een presidentskandidaat dat hij zijn boodschap in campagnetijd moet aanpassen aan wat ene Thierry B. wil is geen Europese aangelegenheid, maar raakt direct de VS in het hart. Er zijn immers vele stemgerechtigden in Europa.
Ik snap dat dit er bij jou net zo in zal gaan als uitleggen dat er echt maar twee geslachten zijn bij de mens, dus ik kijk weer uit naar jouw gedachtenkronkels die hierop gaan volgen.
Het gesprek wordt niet verboden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gesprek met Musk was geen onderdeel van de campagne van Trump? Leg uit.
Nou, het begint al met terzijde schuiven omdat het tegen het EVRM ingaat.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus Europa moet hun eigen wet- en regelgeving ter zijde schuiven voor Amerikanen die in Europa verblijven.
Dat is toch van de zotte?
Zie hierboven hoe extreem anders deze malloot omgaat met dit specifieke interview.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gesprek wordt niet verboden.
Er wordt alleen gewaarschuwd dat Twitter wel gehouden is aan de Europese wetgeving.
Hoe Twitter dat gaat waarborgen is verder aan dat bedrijf.
Kindje van Breton hè, dus tja, nu meent hij aan piemelmeten met Elon te kunnen doen. De man is a priori natuurlijk al zo biased als wat, menend dat X "deceives users", en denkt daadwerkelijk dat hij voor "significant changes" (bij X) kan zorgen. Anders dan eventuele boetes of blokkades kan die beste man natuurlijk helemaal niets en gelukkig maar.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Afgezien van dat. De DSA klinkt als een ernstige inbreuk in de VVMU.
Het blijft een Europese aangelegenheid met Twitter.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, het begint al met terzijde schuiven omdat het tegen het EVRM ingaat.
Het is een interview met een politicus. Nog nooit zijn die interviews gemodereerd geweest. Dat besef je je hoop ik? En nee, dat is niet omdat andere politici waarheden verkondigen. Als je het al niet wil geloven dat Nederlandse politici ook allemaal wel eens liegen: je mag gewoon een interview van Poetin integraal uitzenden en ik neem aan dat je accepteert dat daarin desinformatie terug te vinden is.
Maar dan dit: nu wordt bij dit interview VOORAF gewaarschuwd. Waarmee je dus als Eurocommissaris eigenlijk zegt: deze kandidaat liegt, de andere kandidaat, daar hoeven we dat niet bij te doen.
Dat is overduidelijk beïnvloeding van verkiezingen. Dat is strafbaar in de VS. Als dit heerschap straks geen eurocommissaris meer is zou het mij niet eens verbazen als hij nog wordt aangeklaagd door hef OM in de VS. En dat zou nog terecht zijn ook.
Ik vind het best maf dat je verdedigt dat een lid van de Europese overheid in de VS kan worden gearresteerd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zie hierboven hoe extreem anders deze malloot omgaat met dit specifieke interview.
Nou, dit dus.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het best maf dat je verdedigt dat een lid van de Europese overheid in de VS kan worden gearresteerd.
Dus omdat het om Amerika gaat en een Amerikaanse politicus hebben wij in Europa totaal geen zeggenschap meer over wat hier gebeurt.
Hoezo is dat goed te praten.
Ga eens in op mijn argumenten. Dit is wat jij keer op keer doet: argumenten van de ander negeren of verdraaien en vervolgens jouw eerdere standpunt herhalen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het blijft een Europese aangelegenheid met Twitter.
En de EU is niet de enige die Twitter de maat neemt.
Twitter trekt zijn personeel terug uit Brazilië vanwege de uitspraak van een Braziliaanse rechter in een zaak tegen Twitter.
Op basis waarvan zou dat niet kunnen? Je weet dat er een arrestatiebevel is jegens Poetin. Heb ik jou niet over horen klagen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het best maf dat je verdedigt dat een lid van de Europese overheid in de VS kan worden gearresteerd.
Dus omdat het om Amerika gaat en een Amerikaanse politicus hebben wij in Europa totaal geen zeggenschap meer over wat hier gebeurt.
Hoezo is dat goed te praten.
Noem even 1 voorbeeld van een interview met een andere politicus die niet als nieuws mocht worden vertoond.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dit dus.
Wat ze in de VS op X gooien moeten ze maar lekker zelf weten.
Maar ik zit er niet op te wachten dat hier onrust uitbreekt door nepnieuws. Onder het kader van ‘vrijheid van meningsuiting’
Als je niet al te slim bent kun je in de war raken inderdaad…quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Dus je kunt je eigenlijk bijna afvragen wie nu wie probeert te beïnvloeden.
Toch lief dat je het voor Poetin op neemt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op basis waarvan zou dat niet kunnen? Je weet dat er een arrestatiebevel is jegens Poetin. Heb ik jou niet over horen klagen.
Er wordt niet gezegd dat het niet mag worden vertoond, enkel er op gewezen dat het wel volgens de Europese wetgeving moet zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Noem even 1 voorbeeld van een interview met een andere politicus die niet als nieuws mocht worden vertoond.
Dat is censuur.
Het is wel mooi om te zien wie er hier verlangen naar dictatuur…
De EU valt de vrijheid van meningsuiting in strijd met het EVRM aan om de macht tegen onwelgevallige kritiek en informatie te beschermen. Meer is het niet. Democratie kan niet zonder kiezers die zich vrij kunnen informeren en van kritiek kennis kunnen nemen, dus dat is wat aangevallen wordt. En als dat gebeurd is de straat het laatste democratische 'orgaan' dus wordt dat met mass surveillance en belachelijke hoge straffen voor het chilling effect aangepakt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dit dus.
Maar ik zit er niet op te wachten dat hier onrust uitbreekt door nepnieuws. Onder het kader van ‘vrijheid van meningsuiting’
Dit is wel een heel overdreven reactie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De EU valt de vrijheid van meningsuiting in strijd met het EVRM aan om de macht tegen onwelgevallige kritiek en informatie te beschermen. Meer is het niet. Democratie kan niet zonder kiezers die zich vrij kunnen informeren en van kritiek kennis kunnen nemen, dus dat is wat aangevallen wordt. En als dat gebeurd is de straat het laatste democratische 'orgaan' dus wordt dat met mass surveillance en belachelijke hoge straffen voor het chilling effect aangepakt.
We zijn hard op weg naar fascisme en jij staat erbij en kijkt er goedkeurend naar als een Duitser in 1937.
Ok.quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als er berichten zijn over mogelijke inmenging in de verkiezingen door de Russen dat is dat een bewijs dat de Russen allemaal klootzakken zijn volgens sommigen, maar diezelfde figuren zie je nu ineens heel verontwaardigd zijn dat iemand er iets van zegt.
Te grappig gewoon.
Ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar dat jij jezelf geweldig vind en alles fantastisch doet was al langer te zien aan je postgedrag. En anderen neerhalen ben je ook goed in.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je niet al te slim bent kun je in de war raken inderdaad…
Dat dus.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit is wel een heel overdreven reactie.
Twitter moet er gewoon voor zorgen dat het geen platform is voor maatschappij ontwrichtende desinformatie.
Musk is daar heel willekeurig in: zodra het hem betreft wordt het wel geweerd.
Je wilt dus dat er onderscheid wordt gemaakt tussen Amerikaanse en Russische desinformatie...quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Te grappig gewoon.
Nee, het zijn twee verschillende domeinen. Als je er maar 1 blokkeert, kun je voor de EU alles omleiden via dat andere domein. Net zoals je nu op x.com uitkomt als je twitter.com intypt. Voor de jonge generatie die niet weet hoe het internet werktquote:Op zondag 18 augustus 2024 10:46 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Hey boomer, X en Twitter zijn hetzelfde.
Wie bepaalt wat 'desinformatie' is?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit is wel een heel overdreven reactie.
Twitter moet er gewoon voor zorgen dat het geen platform is voor maatschappij ontwrichtende desinformatie.
Musk is daar heel willekeurig in: zodra het hem betreft wordt het wel geweerd.
Dat doe jij ook. Voor jou zijn bepaalde wetten absoluut en moet je je daar altijd aan houden, terwijl andere wetten het papier niet waard zijn waar ze op geschreven zijn en moet iedereen zijn kont daarmee afvegen. En dat bepaal jij.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ga eens in op mijn argumenten. Dit is wat jij keer op keer doet: argumenten van de ander negeren of verdraaien en vervolgens jouw eerdere standpunt herhalen.
Fact checkers.quote:Op zondag 18 augustus 2024 15:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat 'desinformatie' is?
Het internationaal strafhof.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch lief dat je het voor Poetin op neemt.
Welk land heeft dan een arrestatiebevel tegen Poetin en op welke grond?
Wat zou er aan dat interview dan anders zijn dan aan alle andere interviews met politici?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt niet gezegd dat het niet mag worden vertoond, enkel er op gewezen dat het wel volgens de Europese wetgeving moet zijn.
Dat dat afschrikt geeft eigenlijk al aan dat Musk dat kennelijk niet van plan was.
Het is aan jou om het op jezelf te betrekken of niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar dat jij jezelf geweldig vind en alles fantastisch doet was al langer te zien aan je postgedrag. En anderen neerhalen ben je ook goed in.
Nee, niet dat dus. Ieder medium mag te allen tijde interviews uitzenden van politieke figuren, ook als ze onwelgevallige dingen roepen.quote:
Jij bijvoorbeeld.quote:
En wie moet er voor zorgen dat extreemlinks hamastuig de uni niet sloopt?quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat jij toch altijd weer weet te maken van wat ik schrijf is ongelofelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je wilt dus dat er onderscheid wordt gemaakt tussen Amerikaanse en Russische desinformatie...
Rechtsongelijkheid
Nou, kennelijk heel veel, want men begint meteen te stuiteren bij het horen dat het wel volgens de regels moet zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2024 15:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat zou er aan dat interview dan anders zijn dan aan alle andere interviews met politici?
Dat is een schijterd.quote:En als het zo onschuldig is, waarom heeft Von der Leyen cs er dan afstand van genomen?
Een berichtje op X stopt dat?quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:15 schreef Nober het volgende:
[..]
En wie moet er voor zorgen dat extreemlinks hamastuig de uni niet sloopt?
Dat klimaatgekken de snelweg niet blokkeren?
Dat klimaatgekken een cruise schip niet blokkeert?
Als ik het over het recht heb, dan geef ik niet zomaar mijn mening. Ik heb jarenlang op een cassatiepraktijk gewerkt, dus ik weet waar ik het over heb.quote:Op zondag 18 augustus 2024 15:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat doe jij ook. Voor jou zijn bepaalde wetten absoluut en moet je je daar altijd aan houden, terwijl andere wetten het papier niet waard zijn waar ze op geschreven zijn en moet iedereen zijn kont daarmee afvegen. En dat bepaal jij.
Als de wetten een computerprogramma waren, zou die computer continu vastlopen. De wetgeving is een heel bouwwerk van richtlijnen die elkaar deels tegenspreken en het is aan de rechterlijke macht om te bepalen welke wet in een bepaalde situatie het belangrijkste is. Als je die computer zou programmeren met de gerechtelijke uitspraken, zou hij een heel stuk beter functioneren.
Het beste voorbeeld van het bovenstaande is, dat hier in Nederland wetten niet hoeven te voldoen aan de grondwet.
Verder is het aan de individuele landen om wetten te maken die de internationale en EU wetten en richtlijnen toepassen. Je hebt dus formeel iets zoals:
1. grondwet
2. nationale wetten
3. internationale wetten
4. EU wetten
4 gaat boven 1. En op zich ziet dat er maar gek uit. Want Jan Modaal weet natuurlijk niet wat er internationaal en in de EU allemaal bekokstoofd wordt, terwijl hij volgens de wet verplicht is alle wetten te kennen. Een veel logischere volgorde zou dus zijn:
1. internationale wetten
2. EU wetten
3. nationale wetten
4. grondwet
Dan weet je altijd waar je aan toe bent als je je aan de grondwet houd en het nieuws volgt. Maar zo werkt het helaas niet. Alhoewel in de praktijk de nationale wetten zwaarder wegen dan de internationale en EU wetten, totdat die zijn geïntegreerd.
En ja, als lid van al die internationale verbonden en de EU hebben wij ons verplicht om onze wetgeving met die van hun in lijn te brengen. Maar dankzij de bestaande wetgeving en alle tegenstrijdigheden zal dat dus nooit helemaal lukken en heeft ieder land zo zijn eigen cocktail.
Maar dat wil dus niet zeggen dat burgers van andere landen die wetten zomaar mogen negeren als ze iets doen op het grondgebied van dat land. Je kunt je dus in dit geval hoogstens afvragen: als ik YouTube hier kan bekijken, speelt zich dat dan af op ons grondgebied? En daar heeft de EU dus net een paar uitgebreide wetten voor gemaakt, die dat in kaart brengen.
Dat de andere leden van de EU commissie er publiekelijk niet achter staan is een teken van zwakte. Je hebt die wetten gemaakt, ga ze dan ook afdwingen en gooi niet bij de eerste tegenstand de handdoek in de ring, zeker niet als dat mede is door een megalomane miljardair die ze behandelt als kleine kinderen.
Dus we moeten eerst nog zien hoe de individuele landen er mee om willen gaan.
Men ging stuiteren omdat er vooraf werd gewaarschuwd hetgeen illegale inmenging in verkiezingen van een soevereine staat is en intimidatie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, kennelijk heel veel, want men begint meteen te stuiteren bij het horen dat het wel volgens de regels moet zijn.
[..]
Dat is een schijterd.
Verder is dit een Europese aangelegenheid.
Daar gaat het om.
Dat gejammer dat leden van de Europese Commissie opgepakt kunnen worden in de VS voor het zogenaamd manipuleren van de Amerikaanse verkiezingen slaat gewoon nergens op.
Niet relevant. Waarom zou een oud politicus niet vervolgd mogen worden? Trump is toch ook vervolgd? En wat denk je, als hij in Nederland is en iemand bij haar poes grijpt (terwijl ze dat niet wil), zou Nederland dan wel of niet mogen vervolgen?quote:
Twitter met community notes is het meest betrouwbare platform geworden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus twitter mag het zelf ook doen?
Twitter deed dat ook.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus twitter mag het zelf ook doen?
Nu is het een cirkelredenering.quote:
Dus puur omdat het kan mag een lid van de Europese Commissie worden vervolgd in Amerika omdat hij in de EU aangeeft dat Twitter zich aan de Europese wetgeving moet houden?quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet relevant. Waarom zou een oud politicus niet vervolgd mogen worden? Trump is toch ook vervolgd? En wat denk je, als hij in Nederland is en iemand bij haar poes grijpt (terwijl ze dat niet wil), zou Nederland dan wel of niet mogen vervolgen?
Twitter is veel betrouwbaarder nu dan het was. Het was eerst een ultralinkse echoput.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Twitter deed dat ook.
Maar sinds Musk een stuk minder.
Twitter kan dat ook gewoon doen bij het interview met Trump.
Je weet best dat de grondslag inmenging in vrije verkiezingen van buitenaf is.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus puur omdat het kan mag een lid van de Europese Commissie worden vervolgd in Amerika omdat hij inde EU aangeeft dat Twitter zich aan de Europese wetgeving moet houden?
En dat vergelijk je vervolgens met het arrestatiebevel tegen Poetin?
Want dat is eenzelfde kwestie?
Tja, dat is jouw politiek gekleurde bril.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Twitter is veel betrouwbaarder nu dan het was. Het was eerst een ultralinkse echoput.
Nee, dat is het niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet best dat de grondslag inmenging in vrije verkiezingen van buitenaf is.
Nee, dat is gebleken. Nou ja, misschien niet ultralinks. Maar wel progressief/links.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat is jouw politiek gekleurde bril.
Ik heb je nu al meerde malen uitgelegd dat er geen voorwaarden zijn waaraan een interview met een politicus moet voldoen om geschikt te zijn voor uitzending.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Het interview wordt niet verboden.
Er wordt alleen gesteld dat het moet voldoen aan de wet.
Iedereen is gehouden aan de wet.
Waarom Musk niet?
Leg dat eens uit.
Die reactie is ook nog zo fucking waar.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:06 schreef Nober het volgende:
Leuk die activistische linkse media...
[ x ]
Dan hoeft Musk zich geen zorgen te maken.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb je nu al meerde malen uitgelegd dat er geen voorwaarden zijn waaraan een interview met een politicus moet voldoen om geschikt te zijn voor uitzending.
En dat mag dan als feit worden gebracht, omdat een politicus dat heeft gezegd?quote:Zelfs als een politicus bv claimt dat de holocaust een leugen is, dan is het vertonen daarvan nieuwswaardig en mag het worden vertoond.
Tja, dat is een Amerikaanse politicus, die meedoet aan de Amerikaanse verkiezingen.quote:Dat nog even los van het feit dat de waarschuwing vooraf op zichzelf al ingrijpen is, omdat je daarmee al invloed op het verloop probeert te krijgen en een signaal uitzendt ten aanzie van die specifieke politicus.
Ja, precies.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Men ging stuiteren omdat er vooraf werd gewaarschuwd hetgeen illegale inmenging in verkiezingen van een soevereine staat is en intimidatie.
En het is niet aan de EU. De EU heeft zich te conformeren aan het EVRM. De vrijheid van meningsuiting is van belang voor het open debat, wat weer nodig is voor een democratie om te functioneren.
Het greep dus in op de kern van dat recht.
Dat de VS mogen vervolgen als er geen diplomatieke immuniteit is, is verder evident. Dus zodra hij zijn functie kwijt is, is hij fair game.
De eventuele non-compliance van X met de DSA is nog volkomen onduidelijk. De EU heeft daar een onderzoek naar geopend - en roept heel hard dat men vindt dat X niet in compliance is - maar dat maakt nog niet dat dat zo is. Gekkigheden als stellen dat het gebruik van blauwe vinkjes een 'deceptive design' zijn, lijken me volledig kansloos.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Het interview wordt niet verboden.
Er wordt alleen gesteld dat het moet voldoen aan de wet.
Iedereen is gehouden aan de wet.
Waarom Musk niet?
Leg dat eens uit.
Nee, dat is nooit de waarheid geweest.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nu is het een cirkelredenering.
Er is niet zoiets als de waarheid. 1.000 jaar geleden was het een waarheid dat de aarde plat is.
Dat de aarde plat is, is desinformatie.quote:In Iran is het de waarheid dat Allah de enige god is, dat homoseksualiteit fout is, enz.
Daarom is dit soort wetgeving zo fout!
Klopt, maar dat is een Europese aangelegenheid, en het is absurd dat Breton daarvoor in de VS kan worden opgepakt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:24 schreef nostra het volgende:
[..]
De eventuele non-compliance van X met de DSA is nog volkomen onduidelijk. De EU heeft daar een onderzoek naar geopend - en roept heel hard dat men vindt dat X niet in compliance is - maar dat maakt nog niet dat dat zo is. Gekkigheden als stellen dat het gebruik van blauwe vinkjes een 'deceptive design' zijn, lijken me volledig kansloos.
In dat kader van dat onderzoek schrijft Breton vervolgens een brief aan Musk dat hij heel erg op moet passen om specifiek met het interview met Trump op te passen dat hij zich houdt aan (de EU's interpretatie van) de DSA. Sterker nog, hij eist dat Musk hem rapporteert over de voorzorgsmaatregelen die hij heeft getroffen om dat te doen, iets waar Musk sowieso zijn reet mee zal afvegen, maar wat ook helemaal niet in Bretons span of control ligt.
Verwijzen naar het recente optreden van het VK is extra opvallend, omdat dat daadwerkelijk tot een geschifte beperking van de vvmu is gematerialiseerd en de EU daar blijkbaar volledig achterstaat, nog even afgezien van de wat bijzondere verwijzing naar het VK voor wat betreft de DSA, dat geen deel uit maakt van de EU.
Nu sorteert dat allemaal geen effect, omdat Musk 'see you in court' roept en gewoon doorgaat met een pleitbaar standpunt, maar het is natuurlijk wel bijzonder eng als jij als mediaprovider zulke waarschuwingen krijgt, omdat het feitelijk dreigementen zijn die nog nergens op gestaafd zijn en puur zijn ingebed in Bretons presumptie dat X een 'deceptive medium' is.
Het zou net zo bijzonder zijn als ik bij aanschaf van mijn Porsche een brief zou krijgen, waarin mijn verplichting om te voldoen aan de wegenverkeerswet wordt benadrukt, dat ik sterk in de gaten gehouden zal worden of ik daaraan zal voldoen en of ik vooraf wil vertellen hoe ik van plan ben daar geen overtredingen in te gaan maken.
Pure power play, alleen dan op een schattig naïeve manier omdat Breton helemaal geen substantiële power heeft. Nog niet, althans.
Ok van deze redenering begrijp ik vrij weinig. Klopt het volgende?quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Twitter deed dat ook.
Maar sinds Musk een stuk minder.
Het uitzenden van een interview is allesbehalve iets als feit brengen… Het is een feit dat de woorden in het interview gebezigd zijn, maar daar houdt het wel op.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan hoeft Musk zich geen zorgen te maken.
[..]
En dat mag dan als feit worden gebracht, omdat een politicus dat heeft gezegd?
[..]
Tja, dat is een Amerikaanse politicus, die meedoet aan de Amerikaanse verkiezingen.
En die moet bang worden voor wat een overheid 5000 km verderop ervan denkt?
Mijn hemel, ik moet ook wel alles naar Jip en Janneke terugbrengen voor jou.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is nooit de waarheid geweest.
Maar kennelijk wel de waarheid die op Twitter is toegestaan.
[..]
Dat de aarde plat is, is desinformatie.
Geen waarheid.
Nee, in eerste instantie is Twitter de factchecker.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok van deze redenering begrijp ik vrij weinig. Klopt het volgende?
- Volgens de EU wet is 'desinformatie' verboden
- Fact checkers bepalen wat desinformatie is en wat niet
- Twitter moet die fact checkers ook weer fact checken
- Twitter doet dat niet of minder en dat is.. tegen de wet?
Nee, het is geen Europese aangelegenheid. Het is namelijk niet aan de EU om de vrijheid van meningsuiting te beperken. Dat recht heeft men niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is een Europese aangelegenheid, en het is absurd dat Breton daarvoor in de VS kan worden opgepakt.
Dat schept een heel raar precedent.
Ik zie jou regelmatig onzin hier beweren zonder dat Fok het verwijderd. Misschien moet Thierry een briefje gaan tikken…quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, in eerste instantie is Twitter de factchecker.
Zij zijn verantwoordelijk voor wat op hun platform gebeurt.
In zo'n fact check staat een onderbouwing waarom iets feitelijk is of niet.
Dat kun jij vervolgens weer checken.
Verder kan Twitter modereren op content, zoals op Fok ook gebeurd.
Nee, die verplichting is er niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het uitzenden van een interview is allesbehalve iets als feit brengen… Het is een feit dat de woorden in het interview gebezigd zijn, maar daar houdt het wel op.
Verder heb ik je al uitgelegd dat er veel Amerikaanse kiesgerechtigden in Europa wonen en dus dat interview ook voor hen ongefilterd toegankelijk moet zijn.
Vrijheid van meningsuiting is niet onbegrensd.quote:Dat jij de vrijheid van meningsuiting niet belangrijk vindt is duidelijk, maar dat is niet relevant omdat het een mensenrecht is en dus gewaarborgd dient te blijven.
Die verplichting volgt rechtstreeks uit artikel 10 EVRM.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die verplichting is er niet.
Amerikanen zijn geen supermensen of zo.
[..]
Vrijheid van meningsuiting is niet onbegrensd.
Ok maar wat heeft dat met die wet te maken dan? En moet Twitter alles fact checken? Alle miljoenen berichtjes die dagelijks gepost worden?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, in eerste instantie is Twitter de factchecker.
Zij zijn verantwoordelijk voor wat op hun platform gebeurt.
In zo'n fact check staat een onderbouwing waarom iets feitelijk is of niet.
Dat kun jij vervolgens weer checken.
Verder kan Twitter modereren op content, zoals op Fok ook gebeurd.
Ik zie daar geen speciale status voor politici.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die verplichting volgt rechtstreeks uit artikel 10 EVRM.
En ik noemde Amerika omdat het nu over het interview met Trump gaat. Het geldt uiteraard voor alle politici.
Dat gedeelte van artikel 10 hoor ik niet over.quote:Daar de uitoefening van deze vrijheden plichten en verantwoordelijkheden met zich brengt, kan zij worden onderworpen aan bepaalde formaliteiten, voorwaarden, beperkingen of sancties, die bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen.
Zie hierboven.quote:Ten aanzien van jouw laatste opmerking: vertel eens over die begrenzing… Want jij denkt het te weten. Benieuwd of je met iets zinnigs komt.
Die brief refereert direct aan het interview met Trump, expliciet. Lees die brief of leer lezen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee
[..]
Nee, want het gaat om de bedrijfsvoering van Twitter binnen de EU.
Daar moet Musk zich gewoon aan houden.
Net als iedereen binnen de EU.
Dat wil niet zeggen dat Musk Trump niet mag interviewen.
[..]
Iedereen moet zelf weten hoe ze er op reageren.
Maar denk je dat de VS zich iets aan trekt van hoe de Eau tegen hun beleid aan kijkt?
En waarom zou de EU zich iets moeten aantrekken van wat de VS vindt?
Zelfs op dit forum wordt gemodereerd en desinformatie verwijderd uit NWS.
En terecht, verspreiding van desinformatie is schadelijk.
Je ziet in de VS waar dat toe leidt.
Ja.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok maar wat heeft dat met die wet te maken dan? En moet Twitter alles fact checken? Alle miljoenen berichtjes die dagelijks gepost worden?
Nou, citeer eens waar dat interview verboden wordt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die brief refereert direct aan het interview met Trump, expliciet. Lees die brief of leer lezen.
Onzin in jouw ogen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie jou regelmatig onzin hier beweren zonder dat Fok het verwijderd. Misschien moet Thierry een briefje gaan tikken…
Die brief refereert direct aan het interview met Trump, expliciet. Lees die brief of leer lezen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee
[..]
Nee, want het gaat om de bedrijfsvoering van Twitter binnen de EU.
Daar moet Musk zich gewoon aan houden.
Net als iedereen binnen de EU.
Dat wil niet zeggen dat Musk Trump niet mag interviewen.
[..]
Iedereen moet zelf weten hoe ze er op reageren.
Maar denk je dat de VS zich iets aan trekt van hoe de Eau tegen hun beleid aan kijkt?
En waarom zou de EU zich iets moeten aantrekken van wat de VS vindt?
Zelfs op dit forum wordt gemodereerd en desinformatie verwijderd uit NWS.
En terecht, verspreiding van desinformatie is schadelijk.
Je ziet in de VS waar dat toe leidt.
Jouw nieuws is een ander zijn propaganda. En jouw desinformatie is een ander zijn censuur.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dit dus.
Oh begin je het nu wél te snappen opeens of blijf je hypocriet? Het trieste is nog dat je het zelf niet in de gaten hebt.quote:
De brief "waarschuwt" expliciet vanwege interview.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, citeer eens waar dat interview verboden wordt.
Ja, dat die wel volgens de regels moet verlopen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
De brief "waarschuwt" expliciet vanwege interview.
Tja, lees artikel 10 lid 2 van de evrm.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh begin je het nu wél te snappen opeens of blijf je hypocriet? Het trieste is nog dat je het zelf niet in de gaten hebt.
Welk deel van 'onrust door nepnieuws ' heb je gemist?quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die brief refereert direct aan het interview met Trump, expliciet. Lees die brief of leer lezen.
[..]
Jouw nieuws is een ander zijn propaganda. En jouw desinformatie is een ander zijn censuur.
Dat is onmogelijk en staat ook helemaal niet in die wet. Zoals die uitstekende post van @nostra al aangaf, niemand heeft enig idee wat Musk nou precies verkeerd doet, de EU ook niet. Dat is juist ook één van de grootste problemen met die hele DSA, al die vaagheid.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja.
Twitter kiest er zelf voor om een platform te runnen dat miljoenen berichten per dag verwerkt, dan horen ze dat ook goed te faciliteren. En er voor zorgen dat het conform wetgeving is hoort daar ook bij.
Dat is geen excuus.quote:
Is toch best duidelijk:quote:en staat ook helemaal niet in die wet. Zoals die uitstekende post van @:nostra al aangaf, niemand heeft enig idee wat Musk nou precies verkeerd doet, de EU ook niet. Dat is juist ook één van de grootste problemen met die hele DSA, al die vaagheid.
En nu zie je dat platformen groot en machtig genoeg zijn om de maatschappij te ontwrichten met desinformatie.quote:Op zich is dat ook logisch natuurlijk, als je daadwerkelijk een wet maakt waarin platforms verplicht worden om álle posts die gemaakt worden wereldwijd te filteren draai je het open internet de nek om in Europa.
Dat slaat nergens op, moderatie is wat anders dan 100% filteren, en bovendien mag Twitter helemaal zelf weten wat ze modereren en wat niet (links of rechts). Dus het is onmogelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is geen excuus.
En dat het wèl mogelijk is blijkt uit het verwijt dat Twitter krijgt dat het platform te links gemaakt was.
Dat kan alleen gebeuren door moderatie.
De vraag blijft, en daarom stelde ik hem ook, wie bepaalt welke inhoud tegen de wet is. Jij zei 'fact checkers', maar wie zijn dat? Werken die voor de EU?quote:Is toch best duidelijk:
De zogenoemde Digital Services Act (DSA) verplicht alle platformen om problematische inhoud, die bijvoorbeeld aanzet tot geweld, haat of racisme, te kunnen laten signaleren. Illegale inhoud moet ook zo snel mogelijk verwijderd worden of ontoegankelijk gemaakt worden, zodra het platform daarvan op de hoogte is.
Nee, het ‘hierboven’ is slechts te tekst. Toon eens aan dat je enig begrip hebt terzake en geef eens die begrenzingen aan. Gewoon ook met verwijzingen naar regelgeving en hoe dat zich met elkaar verhoudt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie daar geen speciale status voor politici.
Verder is je net uitgelegd dat er sprake is van meerdere vormen van wetgeving.
[..]
Dat gedeelte van artikel 10 hoor ik niet over.
[..]
Zie hierboven.
Het is echt grote onzin dat Twitter alles moet fact checken.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja.
Twitter kiest er zelf voor om een platform te runnen dat miljoenen berichten per dag verwerkt, dan horen ze dat ook goed te faciliteren. En er voor zorgen dat het conform wetgeving is hoort daar ook bij.
En Twitter wordt in deze discussie verweten dat ze daarbij te links waren doorgeschoten voordat Musk aan de macht kwam.
Met andere woorden, het kan dus wèl.
Nee, want:quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, moderatie is wat anders dan 100% filteren, en bovendien mag Twitter helemaal zelf weten wat ze modereren en wat niet (links of rechts). Dus het is onmogelijk.
Die vraag is beantwoord.quote:[..]
De vraag blijft, en daarom stelde ik hem ook, wie bepaalt welke inhoud tegen de wet is. Jij zei 'fact checkers', maar wie zijn dat? Werken die voor de EU?
Nee, ook aantoonbare onzin zoals hierboven dat Twitter gehouden is om alle berichten te fact checken. Maar ook onzin als dat er meer dan twee geslachten zijn bij de mens.quote:
Dus dan gaat Kim Dotcom vrij uit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is echt grote onzin dat Twitter alles moet fact checken.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken…quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is geen excuus.
En dat het wèl mogelijk is blijkt uit het verwijt dat Twitter krijgt dat het platform te links gemaakt was.
Dat kan alleen gebeuren door moderatie.
Uiteraard is het niet 100% te waarborgen.
Maar je hebt als platform wel een inspanningsverplichting.
[..]
Is toch best duidelijk:
[..]
En nu zie je dat platformen groot en machtig genoeg zijn om de maatschappij te ontwrichten met desinformatie.
De brief is ook specifiek in welk type desinformatie niet getolereerd wordt.
Verder is het een zwak excuus dat Twitter door het aantal berichten geen adequate moderatie kan uitvoeren.
Dit betreft een interview dat Twitter zelf heeft opgezet, niet een Twitter berichtje van een snotneus die op moeders zolder ergens in de krochten van Twitter nepinformatie plaatst.
De zogenoemde Digital Services Act (DSA) verplicht alle platformen om problematische inhoud, die bijvoorbeeld aanzet tot geweld, haat of racisme, te kunnen laten signaleren. Illegale inhoud moet ook zo snel mogelijk verwijderd worden of ontoegankelijk gemaakt worden, zodra het platform daarvan op de hoogte isquote:Op zondag 18 augustus 2024 18:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ook aantoonbare onzin zoals hierboven dat Twitter gehouden is om alle berichten te fact checken. Maar ook onzin als dat er meer dan twee geslachten zijn bij de mens.
Inderdaad. Snap niet dat er zo heftig op moet worden gereageerd, en ook nog met persoonlijke aanvallen uit het niks.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
De zogenoemde Digital Services Act (DSA) verplicht alle platformen om problematische inhoud, die bijvoorbeeld aanzet tot geweld, haat of racisme, te kunnen laten signaleren. Illegale inhoud moet ook zo snel mogelijk verwijderd worden of ontoegankelijk gemaakt worden, zodra het platform daarvan op de hoogte is
Lijkt mij duidelijk genoeg.
En het interview is gewoon geweest, niet gecensureerd en terug te luisteren op onder andere YouTube.
Paniek om niets dus.
Alleen kan Thierry door dit alles niet meer naar de VS reizen.
Fijne avond.
Voor een jurist als het goed is wel.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
De zogenoemde Digital Services Act (DSA) verplicht alle platformen om problematische inhoud, die bijvoorbeeld aanzet tot geweld, haat of racisme, te kunnen laten signaleren. Illegale inhoud moet ook zo snel mogelijk verwijderd worden of ontoegankelijk gemaakt worden, zodra het platform daarvan op de hoogte is
Lijkt mij duidelijk genoeg.
Ook een taktiek, wollige vage taal copy-pasten omdat je de vragen niet kunt beantwoordenquote:Op zondag 18 augustus 2024 18:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, want:
[..]
Die vraag is beantwoord.
Grappig dat jij in jouw eerste post na jouw persoonlijke aanval op mij klaagt over persoonlijke aanvallen…quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad. Snap niet dat er zo heftig op moet worden gereageerd, en ook nog met persoonlijke aanvallen uit het niks.
Ah, dus dan moet het platform wèl alles nalopen dat gebruikers plaatsen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Auteursrecht is iets totaal anders. Je gaat echt steeds gekkere dingen roepen.
Die taal staat in de OP.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook een taktiek, wollige vage taal copy-pasten omdat je de vragen niet kunt beantwoorden
Overigens kun je op twitter gewoon alles rapporteren wat je wil, dus voldoet het al aan die wet. Die 100% controle staat er in ieder geval niet in.
Zowel Trump als Musk worden door een aantal op een hoog voetstuk gezet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad. Snap niet dat er zo heftig op moet worden gereageerd, en ook nog met persoonlijke aanvallen uit het niks.
Dit betreft een gesprek tussen Musk en Trump.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor een jurist als het goed is wel.
Voor jou klaarblijkelijk niet.
Natuurlijk kan niet gevraagd worden om alles te fact checken. Dat is onredelijk bezwarend.
Alleen binnen de technische mogelijkheden (veel simpeler omdat veel meer geautomatiseerd kan worden).quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus dan moet het platform wèl alles nalopen dat gebruikers plaatsen?
Meten met twee maten noemen we dat.
Het is je nu heel vaak uitgelegd. Maar dit is nou precies waarom het ergerlijk is om met jou een discussie te voeren. Alles gaat het ene oor in en het andere uit en je blijft maar bij je originele standpunt, ongeacht.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit betreft een gesprek tussen Musk en Trump.
Wat is daar onredelijk bezwarend aan.
Auteursrecht automatiseren houdt in dat je van elk item waar auteursrecht op zit een blauwdruk nodig hebt om met een algoritme alles te doorzoeken.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alleen binnen de technische mogelijkheden (veel simpeler omdat veel meer geautomatiseerd kan worden).
En logisch dat er twee maten zijn in dezen, want andere regelgeving.
Jouw verdediging is dat het onredelijk bezwarend is voor Twitter om elk bericht te screenen ..quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is je nu heel vaak uitgelegd. Maar dit is nou precies waarom het ergerlijk is om met jou een discussie te voeren. Alles gaat het ene oor in en het andere uit en je blijft maar bij je originele standpunt, ongeacht.
Dat is geen discussie voeren.
Musk kan daar zoveel controle op uitoefenen als hij wil, maar dan komen weer terug bij dezelfde vraag: wie bepaalt wat Musk dan weg zou moeten halen uit dat interview? Het antwoord 'fact checkers' is niet voldoende, want wie zijn dat en door wie worden ze betaald?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die taal staat in de OP.
Verder heb ik al aangegeven dat er een inspanningsverplichting is, en dat niet alles verwijderd kan worden.
Maar hier betreft het een interview (gesprek) tussen Musk en Trump....
Hoezo kan Musk daar geen controle op uit oefenen.
Het schijnt dat Musk een mond heeft.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Musk kan daar zoveel controle op uitoefenen als hij wil, maar dan komen weer terug bij dezelfde vraag: wie bepaalt wat Musk dan weg zou moeten halen uit dat interview? Het antwoord 'fact checkers' is niet voldoende, want wie zijn dat en door wie worden ze betaald?
Dat is geen antwoord op de vraag. Beantwoord de vraag even als je wil, anders heeft het weinig zin zo.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het schijnt dat Musk een mond heeft.
Theoretisch zou hij dus tegen Trump in kunnen gaan als die dingen zegt die vallen onder de DSA.
Het is maar een ideetje hoor..
Oproepen tot geweld is ook in de VS gewoon strafbaar. Schelden op TV is niet strafbaar.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
De "linkse" media maken het allemaal belachelijk. Ze hebben het vrijwel allemaal over "desinformatie" (alhoewel dat ook aan de zoekmachines kan liggen). Ze maken er een complottheorie van, en een overheid die bepaalt wat mensen mogen zeggen en denken.
De brief gaat over het oproepen tot haat en geweld, wat in de EU niet toe is gestaan. Net zoals het uiten van scheldwoorden in de Amerikaanse media niet is toegestaan. De scheldwoorden worden altijd netjes weggepiept (gecensureerd), zodat het voldoet aan de wetten in de VS. Ja, die de mond altijd zo vol hebben van het recht tot vrije meningsuiting. Het oproepen tot haat en geweld blijft er gewoon in staan, want dat is daar niet verboden. En als een lid van de EU commissie dat netjes uitlegt in een brief, krijgt hij iedereen (en ook het grootste deel van die linkse media) over zich heen. omdat dat volgens de Amerikaanse wet gewoon is toegestaan en de EU zijn bek moet houden.
En dan wordt ons hier fijntjes uitgelegd dat dat volkomen terecht is want dat censuur nooit is toegestaan. Behalve dan blijkbaar in de Amerikaanse media, maar daar wordt met geen woord over gerept.
Maar goed, dat heb ik nu al meerdere keren uitgelegd.
De vraag is gewoon beantwoord.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Beantwoord de vraag even als je wil, anders heeft het weinig zin zo.
De piepjes zijn voor de sier.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oproepen tot geweld is ook in de VS gewoon strafbaar. Schelden op TV is niet strafbaar.
Mijn hemel.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat die wel volgens de regels moet verlopen.
Ik neem aan dat dat ook het plan is van Musk.
Tja, de brief lijkt mij duidelijk geformuleerd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mijn hemel.
Als ik een hele brief naar jou schrijf dat je je vrouw niet moet verkrachten vind je dat toch ook niet normaal?
Ehhhh jij begon over dat ik dom ben. Dat was jouw eerste reactie naar mij, ik had niks tegen jou gezegd en je niet gequote. Ik poste over niemand persoonlijk maar ontopic.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Grappig dat jij in jouw eerste post na jouw persoonlijke aanval op mij klaagt over persoonlijke aanvallen…
Het moet toch niet gekker worden!
Dat is beantwoord.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wie zijn de fact checkers? Voor wie werken ze?
Dan zijn hun kanalen van desinformatie ook verloren. Grote poppenkast en strijd om de macht wie wel gekleurd nieuws mag verhandelen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
Vrijheid van meningsuiting ≠ Vrijheid van feitenverzinnenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bron
Blijkbaar is de vrijheid van meningsuiting niets waard als je niet woke bent.
Niet mijn OP.
Megaupload ging om specifieke schendingen, waardoor dat veel gemakkelijker is te automatiseren. Dus ook daar heb je geen verstand van.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Auteursrecht automatiseren houdt in dat je van elk item waar auteursrecht op zit een blauwdruk nodig hebt om met een algoritme alles te doorzoeken.
Dat komt op hetzelfde neer als algoritmes maken die berichten scannen.
Dat gebeurt nu al op sociale platformen.
Dat het technisch onmogelijk is, is in de huidige tijd onzin.
Het gaat om de wil.
Musk zijn AI schendt ook veel meer auteursrecht dan die van openAI of Microsoft.
Dat is een keuze van Musk.
Diezelfde Musk die geen deepfake van zichzelf tolereert op Twitter, maar zelf wèl eentje van Harris post.
Hypocrisie.
Nee, jij claimde dat alles diende te worden onderworpen aan fact checks. Wederom verdraai je woorden. Die van jouzelf nota bene!quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jouw verdediging is dat het onredelijk bezwarend is voor Twitter om elk bericht te screenen ..
We hebben het niet over een willekeurig bericht, maar een gesprek tussen Musk en Trump.
Dit valt onder de categorie:quote:Op maandag 19 augustus 2024 07:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, jij claimde dat alles diende te worden onderworpen aan fact checks. Wederom verdraai je woorden. Die van jouzelf nota bene!
Tja, jij bepaalt niet of Twitter zich niet hoeft te houden aan Europese wetgeving.quote:En ik heb zo vaak toegelicht waarom het interview met Trump geen moderatie nodig heeft dat het blijven drammen op dit punt ook weinig anders is dan liegen over de feiten.
Wie meet er nou met twee maten hier???
Nog meer hypocrisie.quote:Op maandag 19 augustus 2024 07:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Megaupload ging om specifieke schendingen, waardoor dat veel gemakkelijker is te automatiseren. Dus ook daar heb je geen verstand van.
Dat Grok meer auteursrechten schendt dan OpenAI en MS is absoluut onwaar (mijn vrouw is nu weer net gespecialiseerd in AI, jammer voor je), maar het zou nog kunnen dat iemand anders daarover heeft gelogen en dat jij het niet zelf hebt verzonnen, derhalve graag een bron daarvan (bij gebreke waaraan we weten dat jij liegen niet schuwt en we dus in jouw eigen beeld van de regelgeving jouw posts het beste preventief kunnen verwijderen).
Musk heeft recent nog een deepfake van zichzelf gepost. Die parodie met Harris was echter geen deepfake. Dus ook van deelfakes heb je geen verstand en je blaat weer eens de (onware, zeer vileine) krantenkoppen na die een nasynchronisatie een deepfake noemen, want dan klinkt het veel erger!
Ik lees dit nu voor de zoveelste keer over die lijst van woorden die niet mogen. Ik ken de lijst van George Carlin (die we kennen omdat hij die gewoon zei en dat weldegelijk mag worden uitgezonden, zei het niet op ieder tijdstip van de dag, wat het gevolg is van een oude ruling die ook op aardig wat kritiek kan rekenen).quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
De "linkse" media maken het allemaal belachelijk. Ze hebben het vrijwel allemaal over "desinformatie" (alhoewel dat ook aan de zoekmachines kan liggen). Ze maken er een complottheorie van, en een overheid die bepaalt wat mensen mogen zeggen en denken.
De brief gaat over het oproepen tot haat en geweld, wat in de EU niet toe is gestaan. Net zoals het uiten van scheldwoorden in de Amerikaanse media niet is toegestaan. De scheldwoorden worden altijd netjes weggepiept (gecensureerd), zodat het voldoet aan de wetten in de VS. Ja, die de mond altijd zo vol hebben van het recht tot vrije meningsuiting. Het oproepen tot haat en geweld blijft er gewoon in staan, want dat is daar niet verboden. En als een lid van de EU commissie dat netjes uitlegt in een brief, krijgt hij iedereen (en ook het grootste deel van die linkse media) over zich heen. omdat dat volgens de Amerikaanse wet gewoon is toegestaan en de EU zijn bek moet houden.
En dan wordt ons hier fijntjes uitgelegd dat dat volkomen terecht is want dat censuur nooit is toegestaan. Behalve dan blijkbaar in de Amerikaanse media, maar daar wordt met geen woord over gerept.
Maar goed, dat heb ik nu al meerdere keren uitgelegd.
Dit klopt dan weer wel.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oproepen tot geweld is ook in de VS gewoon strafbaar.
Nee, je hebt een reactie gegeven naar aanleiding van de vraag, maar je bent niet daadwerkelijk op de vraag ingegaan. Jouw MO.quote:
Daar is geen verbod op, alleen voor broadcast TV. Cable en andere vormen hebben een herenakkoord gesloten waarbij ze bepaalde rated TV (en swearing geeft een MA rating) niet voor bepaalde tijdstippen uitzenden. Onder elkaar, dus, niet vanuit de overheid opgelegd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:24 schreef SymbolicFrank het volgende: Net zoals het uiten van scheldwoorden in de Amerikaanse media niet is toegestaan.
Klopt, je kwam met een bult ad hominem en borstklopperij over je vriendin.quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je hebt een reactie gegeven naar aanleiding van de vraag, maar je bent niet daadwerkelijk op de vraag ingegaan. Jouw MO.
Nee, ik schreef niet dat je dom bent. In jouw reactie stelde je dat je nu kan afvragen wie nu wie probeert te beïnvloeden, wat een domme opmerking is, omdat het overduidelijk Thierry is en dat zijn poging een reactie oplevert is van een totaal andere orde zoals ik al reeds heb uitgelegd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ehhhh jij begon over dat ik dom ben. Dat was jouw eerste reactie naar mij, ik had niks tegen jou gezegd en je niet gequote. Ik poste over niemand persoonlijk maar ontopic.
Ik maak de volgende keer wel meteen een TR en ga er dan niet meer op in, is zinvoller lijkt me.
Ik ga er helemaal niet vanuit dat je dom bent, maar dat jij net als Wantie zo vast zit in tribaal denken dat je bij voorbaat al je mening vormt over wie gelijk zal hebben en wie niet dat je jouw hersenen niet meer gebruikt. Dat blijkt onder meer omdat je een aantal posts van Wantie waarin hij onzin verkondigt voorziet van een ‘dat klopt’. Terwijl iedereen die daar echt even aandacht aan besteedt zal zien dat het dus niet klopt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
Nee, je liegt nu dat je die vraag inhoudelijk hebt beantwoord. Heel irritant gedrag dit!quote:Op maandag 19 augustus 2024 06:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is beantwoord.
Dat jij het niet begrijpen wilt is verder niet mijn probleem.
Leg eens uit.quote:Op maandag 19 augustus 2024 07:03 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting ≠ Vrijheid van feitenverzinnen
Eerst klaag je dat Musk geen deepfakes van zichzelf tolereert. Dan geef ik aan dat het onzin is. En dan is het hypocriet dat hij het wel tolereert?quote:Op maandag 19 augustus 2024 07:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nog meer hypocrisie.
Verder maak je geen indruk op me met je ad hominem.
Het gaat je puur om je eigen gelijk kennelijk.
Borstklopperij over mijn vrouw? Omdat ik toevallig heel simpel bij haar een fact check kan doen ten aanzien van wat je post en daaruit blijkt dat het van a tot z verzonnen is?quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, je kwam met een bult ad hominem en borstklopperij over je vriendin.
Dan ga ik verder geen moeite doen.
Niet al te slim =/= dom en het was in het algemeen gesteld. Ik heb heel duidelijk ook uitgelegd inmiddels wat ik daarmee bedoel. En dat is het gedrag waarbij iemand zo vast zit in hoe ze iets willen zien dat ze geen enkele moeite doen om het te toetsen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:30 schreef Wantie het volgende:
Ik ga er helemaal niet vanuit dat je dom bent,
Mooi is dat hè, op basis van links/rechts o.i.d. is het op voorhand te voorspellen wat ze denken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:28 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ga er helemaal niet vanuit dat je dom bent, maar dat jij net als Wantie zo vast zit in tribaal denken dat je bij voorbaat al je mening vormt over wie gelijk zal hebben en wie niet dat je jouw hersenen niet meer gebruikt.
Wie bepaalt wat een feit is? Wij hebben hier tussen 2020 en 2023 dus ministers gehad en zelfs virologen die deden alsof mondmaskers enige bijdrage leveren aan het indammen van verspreiding van een virus dat zich verspreidt via miniscule aerosolen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 07:03 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting ≠ Vrijheid van feitenverzinnen
Zelfde met die brief. Meteen a-ok… En dan zelfs als blijkt dat iedereen en zijn moer bij de EU de handen er vanaf trekt houdt men het maar vol, want je ongelijk toegeven… dat kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mooi is dat hè, op basis van links/rechts o.i.d. is het op voorhand te voorspellen wat ze denken.
Iedere wet vanuit de EU = good.
Andersdenkenden zijn een gevaar.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfde met die brief. Meteen a-ok… En dan zelfs als blijkt dat iedereen en zijn moer bij de EU de handen er vanaf trekt houdt men het maar vol, want je ongelijk toegeven… dat kan natuurlijk niet.
Lastige vraag… zal dan dus al wel beantwoord zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat een feit is? Wij hebben hier tussen 2020 en 2023 dus ministers gehad en zelfs virologen die deden alsof mondmaskers enige bijdrage leveren aan het indammen van verspreiding van een virus dat zich verspreidt via miniscule aerosolen.
Daarnaast het belang van ventilatie niet onderstreepten vanwege "het verspreid via grote druppels"
Hoeveel levens heeft dat gekost eigenlijk?
Oja en als je in de buitenlucht aan het protesteren bent voor BLM dan is er niks aan de hand en als je dat tegen Covid maatregelen deed was het een health hazard.
Wat zijn feiten? Wie is de arbiter?
Die processors werken echt maar één kant op.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lastige vraag… zal dan dus al wel beantwoord zijn.
Mening: 'Ik vind:', bijv. ik vind hogere hogere belastingen voor rijken eerlijker, ik vind dat er teveel buitenlanders zijn, ik vind Elon Musk lelijk. Een mening is per definitie een mening en niet weerlegbaar.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_Popperquote:Op maandag 19 augustus 2024 09:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die processors werken echt maar één kant op.
Als de viroloog een andere visie krijgt is het "voortschrijdend inzicht" en geldt het nieuwe narratief.
In 1984 weten ze nooit met wie er oorlog is bijvoorbeeld, maar het is altijd wel een gegeven dat die oorlog (die steeds wisselt qua vijand) al 60 jaar speelt o.i.d.
De rationalisaties zijn gewoon Orwelliaans, prachtig.![]()
Iemand kan niet al te slim zijn, of niet al te slim overkomen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet al te slim =/= dom en het was in het algemeen gesteld. Ik heb heel duidelijk ook uitgelegd inmiddels wat ik daarmee bedoel. En dat is het gedrag waarbij iemand zo vast zit in hoe ze iets willen zien dat ze geen enkele moeite doen om het te toetsen.
En dat gedrag is absoluut niet al te slim.
Ik kan aannames maken waar je op doelt, iets met het falsificeren en diens voortgang in kennis? Dat is allicht wel de juiste stap ja, echter, de viroloog zijn onkundige beleid kun je hier niet mee rectificeren.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_Popper
Onzin, deel denkbeelden van mensen niet zo zwart/ wit in. Van de privacywet vind ik bijvoorbeeld dat die op veel zaken te ver doorslaat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mooi is dat hè, op basis van links/rechts o.i.d. is het op voorhand te voorspellen wat ze denken.
Iedere wet vanuit de EU = good.
Er wordt niemand gecensureerd mits zijn stelling onderbouwd wordt. Als een gerenomeerd viroloog iets zegt op basis van wetenschappelijk onderzoek, dan kan dat achteraf inderdaad fout zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan aannames maken waar je op doelt, iets met het falsificeren en diens voortgang in kennis? Dat is allicht wel de juiste stap ja, echter, de viroloog zijn onkundige beleid kun je hier niet mee rectificeren.
Daarnaast is het niet het punt van de comment, het gaat over desinformatie en wie die feiten zou mogen aandragen, blijkbaar mag de viroloog grote onzin de wereld in verspreiden terwijl we aan diens signiture zouden mogen verwachten dat ze kennis van zaken hebben.
En een ander die kritisch is op die viroloog maar de credentials niet heeft moeten we censureren?
Nogmaals, wie is de arbiter?
Waar in de discussie gaat het over wie die feiten mag aandragen?quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan aannames maken waar je op doelt, iets met het falsificeren en diens voortgang in kennis? Dat is allicht wel de juiste stap ja, echter, de viroloog zijn onkundige beleid kun je hier niet mee rectificeren.
Daarnaast is het niet het punt van de comment, het gaat over desinformatie en wie die feiten zou mogen aandragen, blijkbaar mag de viroloog grote onzin de wereld in verspreiden terwijl we aan diens signiture zouden mogen verwachten dat ze kennis van zaken hebben.
En een ander die kritisch is op die viroloog maar de credentials niet heeft moeten we censureren?
Nogmaals, wie is de arbiter?
Dat was niet mijn vraag. Juristen zijn zich altijd heel goed bewust van wat feiten zijn. Daar heb je nog subcategorieën in ook: betwiste feiten en onbetwiste feiten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Mening: 'Ik vind:', bijv. ik vind hogere hogere belastingen voor rijken eerlijker, ik vind dat er teveel buitenlanders zijn, ik vind Elon Musk lelijk. Een mening is per definitie een mening en niet weerlegbaar.
Een feit is een objectief toetsbaar, gekenmerkt doordat er minimaal één potentiële falsificator is waarmee je het feit kunt weerleggen. Bijv. Rijpe aardbeien zijn rood, er zijn vorig jaar 131 651 mensen in Nederland bijgekomen, VEM2012 heeft zijn account op 13 september 2015 aangemaakt.
Wat niet wil zeggen dat je geen mening over een feit of de interpretatie kunt hebben ('131 651 mensen is veel', 'de meetmethode deugt niet'). Maar dat is iets anders dan het feit anders presenteren ('er zijn 500 000 mensen bijgekomen').
Och Wantie is wel erg zwart-wit hoor.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin, deel denkbeelden van mensen niet zo zwart/ wit in. Van de privacywet vind ik bijvoorbeeld dat die op veel zaken te ver doorslaat.
Context is alleszeggend. Ik reageerde op:quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iemand kan niet al te slim zijn, of niet al te slim overkomen.
Jij gebruikt het eerste, zonder die persoon te kennen.
En die vindt daar wat van.
Nu maak je aannames.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:48 schreef stavromulabeta het volgende:
Er wordt niemand gecensureerd mits zijn stelling onderbouwd wordt. Als een gerenomeerd viroloog iets zegt op basis van wetenschappelijk onderzoek, dan kan dat achteraf inderdaad fout zijn.
Of anders, censuur?quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:48 schreef stavromulabeta het volgende:
En een willekeurige multimiljardair mag daar ook prima iets van vinden. Maar dan zal die wel zijn argumentatie en tegenbewijs paraat moeten hebben. En niet gewoon zonder verder onderbouwing stellen: "Het is onzin".
Wie zijn de 1 danwel 1+ arbiters?quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waar in de discussie gaat het over wie die feiten mag aandragen?
En waarom moet er 1 arbiter zijn?
Als je iemand wil vervolgen moet er wel 1 conclusie komen. Wie gaat dat doen en op basis van wat?quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waar in de discussie gaat het over wie die feiten mag aandragen?
En waarom moet er 1 arbiter zijn?
Als je over de uitvoering gaat praten en over het subjectieve karakter breekt de hersenpan...quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je iemand wil vervolgen moet er wel 1 conclusie komen. Wie gaat dat doen en op basis van wat?
Als het om vervolging gaat is de rechter de arbiter.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je iemand wil vervolgen moet er wel 1 conclusie komen. Wie gaat dat doen en op basis van wat?
Omdat deductief redeneren niet werkt als eerdere schakels verkeerd zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom benadruk je niet de hele zin?
En bij censuur van de EU volgens DSA?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het om vervolging gaat is de rechter de arbiter.
Musk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
En bij censuur van de EU volgens DSA?
Als een gerenomeerd viroloog iets zegt op basis van wetenschappelijk onderzoek, danquote:Op maandag 19 augustus 2024 10:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat deductief redeneren niet werkt als eerdere schakels verkeerd zijn.
Doen ze dus niet. Dat is al een "betwistbaar feit"quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als een gerenomeerd viroloog iets zegt op basis van wetenschappelijk onderzoek, dan
Lijkt me toch duidelijk afgebakend.
Ik begrijp dat je motivatie als basis frustratie over het coronabeleid heeft.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doen ze dus niet. Dat is al een "betwistbaar feit"
Die heeft kennis van het recht. Zelden van hetgeen wat inhoudelijk ter discussie staat. Dus dit is onwerkbaar in de meeste gevallen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het om vervolging gaat is de rechter de arbiter.
Nee de basis van de frustratie is dat jij voorbeelden niet begrijpt waarom censuur een slecht plan is en dat je als een kip zonder kop achter autoriteit aanloopt ook al hebben ze een bewezen treurig track-record.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je motivatie als basis frustratie over het coronabeleid heeft.
Hoezo is dat moeilijk? Je kunt toch gewoon één of meerdere hypothese formuleren waarmee je die stelling kunt weerleggen. Als je van die hypotheses bewijst dat ze onjuist zijn, verkrijg je vanzelf steeds beter bewijs dat jouw oorspronkelijke hypothese klopt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of anders, censuur?
Bewijs verzamelen voor iets wat er niet is, is nogal lastig hè.
Volgens mij is de achterliggende oorzaak van jouw frustratie dat je het verschil niet begrijpt tussen een mening hebben en onzin uitdragen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee de basis van de frustratie is dat jij voorbeelden niet begrijpt waarom censuur een slecht plan is en dat je als een kip zonder kop achter autoriteit aanloopt ook al hebben ze een bewezen treurig track-record.
Als je (beginnend) jurist was geweest, zoals sommige users in dit topic, had je hier wel anders en beter over gedacht.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hoezo is dat moeilijk? Je kunt toch gewoon één of meerdere hypothese formuleren waarmee je die stelling kunt weerleggen. Als je van die hypotheses bewijst dat ze onjuist zijn, verkrijg je vanzelf steeds beter bewijs dat jouw oorspronkelijke hypothese klopt.
Vervolging zal zelden gebeuren neem ik aan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die heeft kennis van het recht. Zelden van hetgeen wat inhoudelijk ter discussie staat. Dus dit is onwerkbaar in de meeste gevallen.
Wie in dit topic is jurist?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je (beginnend) jurist was geweest, zoals sommige users in dit topic, had je hier wel anders en beter over gedacht.
Hoezo is onzin uitdragen verboden? Waar staat dat precies?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Volgens mij is de achterliggende oorzaak van jouw frustratie dat je het verschil niet begrijpt tussen een mening hebben en onzin uitdragen.
Leg uit.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je (beginnend) jurist was geweest, zoals sommige users in dit topic, had je hier wel anders en beter over gedacht.
Iets op Twitter zetten is alweer wat anders en buiten de discussie hier.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vervolging zal zelden gebeuren neem ik aan.
Het is al een tijdje geleden dat ik iets las over een vervolging van iemand die iets op Twitter had gezet.
Nee, jij loopt te roepen dat virologen zich niet baseren op wetenschappelijk onderzoek.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee de basis van de frustratie is dat jij voorbeelden niet begrijpt waarom censuur een slecht plan is en dat je als een kip zonder kop achter autoriteit aanloopt ook al hebben ze een bewezen treurig track-record.
Ik dacht dat dit topic ging over wat op Twitter staat.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iets op Twitter zetten is alweer wat anders en buiten de discussie hier.
Je stelt dus vooral vragen waar je zelf het antwoord op zou moeten weten.quote:
Bewijs even dat god niet bestaat?quote:
Ah, omgekeerde bewijslast.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bewijs even dat god niet bestaat?
quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Volgens mij is de achterliggende oorzaak van jouw frustratie dat je het verschil niet begrijpt tussen een mening hebben en onzin uitdragen.
Man je draait wel lekker.quote:
Platte aarde is onzin --> dat is subjectief...quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jullie snappen beide niet dat het nogal subjectief is wat onzin is of wat niet. Alsof ik vertrouwen zou hebben om zo een assessment te maken door één van jullie, hou toch op.
Je gaat echt zo gigantisch derailed off topic.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij loopt te roepen dat virologen zich niet baseren op wetenschappelijk onderzoek.
Dat doet me denken aan discussies over Covid van enkele jaren geleden.
Dat zit kennelijk nog hoog.
Jezusmina.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, of God bestaat is een geloof, geen feit.
Kom met een concreet voorbeeld van een viroloog die desinformatie gaf.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gaat echt zo gigantisch derailed off topic.
Wat zou ik nou bedoelen met dat voorbeeld?
Waar denk je overigens dat al dit soort wetgeving vandaan komt?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij loopt te roepen dat virologen zich niet baseren op wetenschappelijk onderzoek.
Dat doet me denken aan discussies over Covid van enkele jaren geleden.
Dat zit kennelijk nog hoog.
Dat covid primair verspreidt via grote druppels en dat mondmaskers belangrijk zijn in bestrijding van verspreiding van het virus?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kom met een concreet voorbeeld van een viroloog die desinformatie gaf.
De verantwoordelijkheid van Twitter ter zake.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit topic ging over wat op Twitter staat.
Het was een nieuw virus, er zijn zeker fouten gemaakt hoe mee om te gaan maar snap wel dat er ook verkeerde keuzes zijn gemaakt. Als de theorie in de praktijk uitgevoerd gaat worden blijkt vaak toch dat dingen anders zijn en moeten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat covid primair verspreidt via grote druppels en dat mondmaskers belangrijk zijn in bestrijding van verspreiding van het virus?
Dat was te lezen.
Of moet ik daadwerkelijk voor je gaan opzoeken wat het beleid was ergens in 2020?
Ten aanzien van het juridische weet ik uiteraard de antwoorden omdat ik in een cassatiepraktijk heb gewerkt en dus heel veel met vergelijkbare discussies te maken heb gehad.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je stelt dus vooral vragen waar je zelf het antwoord op zou moeten weten.
Ik snap daar niks van want ze kregen het al maanden op een presenteerblaadje dat zet het volstrekt fout hadden en daarnaast zijn de kosten van de tip "ventileren is belangrijk" nagenoeg nihil.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Het was een nieuw virus, er zijn zeker fouten gemaakt hoe mee om te gaan maar snap wel dat er ook verkeerde keuzes zijn gemaakt.
^Bagatelliseren in dit geval.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Als de theorie in de praktijk uitgevoerd gaat worden blijkt vaak toch dat dingen anders zijn en moeten.
Kun je je dat voorstellen?
Ja, nog drastischer en met nog minder respect voor grondrechten. Men leert niet van fouten maar trekt de verkeerde conclusies en maakt nog meer schade, dit is echt het omgekeerde van leren.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Mocht er nog eens een corona virus opduiken waar veel mensen in korte tijd erg ziek van worden zouden ze veel dingen nu anders gaan aanpakken. Men probeert dus wel te leren van fouten.
Ja, volgens Koopmans ook.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:54 schreef MissButterflyy het volgende:
En volgens mij draagt een mondmasker nog steeds bij aan het indammen van het verspreiden van het corona virus…
Dan moet je even terug naar de definitie van feit. Dan kom je tot de conclusie dat het bestaan (of het niet bestaan) van god geen feit kan zijn. Simpelweg omdat er geen hypothese is waarmee je het bestaan van god kunt falsificeren. Het is daarmee een mening of geloof.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bewijs even dat god niet bestaat?
Is het nou onzin of subjectief?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Platte aarde is onzin --> dat is subjectief...
Nee, dat is een feit. Het is een betwist feit. Maar of iets bestaat of niet is geen mening.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, of God bestaat is een geloof, geen feit.
Weet niet hoor maar of hij bestaat wel of niet, dat is feitelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Dan moet je even terug naar de definitie van feit. Dan kom je tot de conclusie dat het bestaan (of het niet bestaan) van god geen feit kan zijn. Simpelweg omdat er geen hypothese is waarmee je het bestaan van god kunt falsificeren. Het is daarmee een mening of geloof.
Probleem is dat indertijd met de weinige kennis er toch berichten werden gecensureerd die andersluidend waren.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het was een nieuw virus, er zijn zeker fouten gemaakt hoe mee om te gaan maar snap wel dat er ook verkeerde keuzes zijn gemaakt. Als de theorie in de praktijk uitgevoerd gaat worden blijkt vaak toch dat dingen anders zijn en moeten.
Kun je je dat voorstellen?
Mocht er nog eens een corona virus opduiken waar veel mensen in korte tijd erg ziek van worden zouden ze veel dingen nu anders gaan aanpakken. Men probeert dus wel te leren van fouten.
En volgens mij draagt een mondmasker nog steeds bij aan het indammen van het verspreiden van het corona virus…
In ieder geval juridisch is het bestaan of niet bestaan van iets of iemand een feitelijk gegeven. Ongeacht of je het kan bewijzen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dan moet je even terug naar de definitie van feit. Dan kom je tot de conclusie dat het bestaan (of het niet bestaan) van god geen feit kan zijn. Simpelweg omdat er geen hypothese is waarmee je het bestaan van god kunt falsificeren. Het is daarmee een mening of geloof.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld het bestaan van een vacuum (ook niets): Daar kun je testbare hypotheses op formuleren waarmee je het bestaan van een vacuum kunt weerleggen (bijv.: "Geluidgolven kunnen zich er doorheen van a naar b verplaatsen").
Én dat professionals ook desinfo de wereld in gooien, maar dat wordt dan weer wel geaccepteerd.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Probleem is dat indertijd met de weinige kennis er toch berichten werden gecensureerd die andersluidend waren.
En dan komen we tot de kern: in een goed functionerende maatschappij kan je daar een open debat over voeren.
Het is ook wel een lastige discussie als zelfs basisbegrippen als feiten en meningen bij de wederpartij niet helder zijn…quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Én dat professionals ook desinfo de wereld in gooien, maar dat wordt dan weer wel geaccepteerd.
Het gaat mij er ook om om het begrip überhaupt te verkrijgen voor "de tegenpartij" dat feiten betwistbaar zijn danwel regelrechte nonsense.
Maar blijkbaar houden ze vast aan de figuren die ze autoriteit verlenen (god behoede hoe het proces van toegekende autoriteit in diens koppies werkt).
En anderen die later gelijk zouden hebben gekregen blijven idioten die gecensureerd moeten worden.
Als ik er vanaf een afstandje naar kijk, is het enige dat geldt voor deze mensen wie er autoriteit heeft gekregen, hoe dat proces werkt is niet geheel duidelijk, maar inhoudelijk wordt het nooit.
Maar de volgende stap, stel alle betwistbare shit daar gelaten, dat men nog steeds van mening is dat censuur verstandig zou zijn (raar idee, maar ok) dan nog, de vraag wie de arbiter moet zijn van de waarheid, die vraag land totaal niet? Hoe kan dat?quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ook wel een lastige discussie als zelfs basisbegrippen als feiten en meningen bij de wederpartij niet helder zijn…
quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
En bij censuur van de EU volgens DSA?
Nee, niet Musk, Musk wordt immers onderworpen aan DSA, wie gaat dat handhaven?quote:
Dat is helemaal niet feitelijk. We noemen religie niets voor niets een 'geloof'.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet niet hoor maar of hij bestaat wel of niet, dat is feitelijk.
Een feit is het op het moment dat het tot nu toe - ondanks de nodigde pogingen - nog nooit iemand gelukt is om het te falsificeren, waardoor het op basis van de kennis van nu buiten twijfel staat. Het bestaan van zwaartekracht wordt doorgaans als feit beschouwd. Net zoals dat de zon om de aarde draait. Dat wil niet zeggen dat het 100% zeker is dat we niet met zijn allen in een grote matrix wonen waarin zwaartekracht alleen maar een simulatie is. Maar tot nu toe is het bewijs dat de aarde om de zon draait en de zwaartekracht bestaat, vele malen groter dan het bewijs dat we in een simulatie wonen.quote:Of je een hypothese denkt te kunen falsificeren of niet is geen criterie of iets een feit is of niet.
Zou wat zijn, dat als wetenschappelijke technieken verbeteren en iets falsificeerbaar zou moeten worden (is het uiteindelijk ook nooit, lees je eigen gedeelde stukje nou eens over Popper). Dat iets opeens feit zou moeten worden.
Mag jij vinden, voor een vrome Moslim is het toch echt een feit, en of god wel of niet bestaat is een feit, het is of wel of niet zo.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:16 schreef stavromulabeta het volgende:
Dat is helemaal niet feitelijk. We noemen religie niets voor niets een 'geloof'.
Dit is vrij suggestief en daarmee erg vilein.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vem sinds een jaar of twee, dus die weet alles.
Het is een ongemakkelijke vraag en dus wordt die genegeerd. Is trukage… de discussie ‘winnen’ is kennelijk een doel (onzinnig, want er valt hier niets te winnen).quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar de volgende stap, stel alle betwistbare shit daar gelaten, dat men nog steeds van mening is dat censuur verstandig zou zijn (raar idee, maar ok) dan nog, de vraag wie de arbiter moet zijn van de waarheid, die vraag land totaal niet? Hoe kan dat?
En wie is dan de arbiter wat een bewijs is? En de eerste stelling? Is die wel onderbouwd met voldoende bewijs? En wat doe je met alle wetenschappelijke onvolkomenheden die erbij gemoeid zijn? En hoe voer je eigenlijk wetenschap als je geen vragen mag stellen over het al dan niet waar zijn van een bepaalde stelling als dat gecensureerd moet worden?quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:16 schreef stavromulabeta het volgende:
100% zeker feiten bestaan inderdaad niet. Echter, als je een feit ter discussie wilt stellen, zul je op zijn minst met bewijs moeten komen dat dit veronderstelde feit onjuist is. Het is immers een eigenschap van een feit dat je - in tegenstelling tot een mening of een geloof - het ook kunt weerleggen als het onjuist blijkt te zijn.
Gelukkig hebben we hier in het westen de verlichting gehad waar het onderscheid tussen religie en werelds wel maken. Heeft ons een hoop welvaart opgeleverd. Alleen jammer dat sommigen weer richting de donkere middeleeuwen gaan waar geloof, feit en fictie inwisselbare termen zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mag jij vinden, voor een vrome Moslim is het toch echt een feit, en of god wel of niet bestaat is een feit, het is of wel of niet zo.
Het bestaan van een boom kan ik ook falsificeren: "Als ik er tegenaan loop, doet het pijn". "Als ik in de lente kom, zitten er bladeren aan", "Als ik 'm in de kachel stopt, brand hij".quote:Het bestaan van een boom is ook geen mening, hij bestaat wel of niet.
Een geloof is wel wat meer dan of god bestaat of niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet feitelijk. We noemen religie niets voor niets een 'geloof'.
Stuitend van "de progressieven" altijd maar zorgen maken om identiteit X en Y maar zelf identiteitspolitiek voeren en zelf de ergste zijn in hetgeen ze een ander verwijten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is vrij suggestief en daarmee erg vilein.
Genoeg juristen hier op Fok die mij al lang ontmaskerd zouden hebben als ik geen jurist zou zijn.
Maar ook voor jou: iemand aanvallen op reputatie is dom wijvengedrag. Niet voor niets heel populair onder progressieven.
Hoezo? Dit is een feit.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is vrij suggestief en daarmee erg vilein.
Voor mij is god ook fictie hoor maar voor veel mensen is dat een aanstootgevende opinie.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:22 schreef stavromulabeta het volgende:
Gelukkig hebben we hier in het westen de verlichting gehad waar het onderscheid tussen religie en werelds wel maken. Heeft ons een hoop welvaart opgeleverd. Alleen jammer dat sommigen weer richting de donkere middeleeuwen gaan waar geloof, feit en fictie inwisselbare termen zijn.
Er is zoveel dat aan die criteria voldoet. Weten we nog niet of het een boom is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:22 schreef stavromulabeta het volgende:
Het bestaan van een boom kan ik ook falsificeren: "Als ik er tegenaan loop, doet het pijn". "Als ik in de lente kom, zitten er bladeren aan", "Als ik 'm in de kachel stopt, brand hij".
Ik word inmiddels al aangevallen op dat ik mij als jurist identificeer.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stuitend van "de progressieven" altijd maar zorgen maken om identiteit X en Y maar zelf identiteitspolitiek voeren en zelf de ergste zijn in hetgeen ze een ander verwijten.
Er waren grote uitbraken in noord-Italië waar veel mensen in kleine appartementen dicht op elkaar wonen, dat kan ook meespelen. Spanje zou hetzelfde kunnen zijn. Het kan zijn dat er andere omstandigheden meespeelden waardoor het virus zich zo snel verspreidde.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap daar niks van want ze kregen het al maanden op een presenteerblaadje dat zet het volstrekt fout hadden en daarnaast zijn de kosten van de tip "ventileren is belangrijk" nagenoeg nihil.
En een viroloog is zijn/haar hele leven bezig met virussen hè, mag je daar niet van verwachten dat ze goede adviezen leveren ipv slechte - die defacto levens hebben gekost zelfs op dit punt. -
Maar waarom is men daar nou weer zo vergevingsgezind? En de "wappies" moesten maar in elkaar worden gebeukt.
[..]
^Bagatelliseren in dit geval.
[..]
Ja, nog drastischer en met nog minder respect voor grondrechten. Men leert niet van fouten maar trekt de verkeerde conclusies en maakt nog meer schade, dit is echt het omgekeerde van leren.
[..]
Ja, volgens Koopmans ook.
Hier is geen enkel aannemelijk wetenschappelijk statistisch onderbouwd bewijs voor.
Bedoel het feit alleen al dat er vollop mondmaskers werden gedragen in bijvoorbeeld een Spanje of Italië en dat de problemen daar gigantisch waren zou genoeg moeten zeggen.
Er waren niet of nauwelijks game-changing events. Alleen die superspread events leek écht een factor te zijn.
Maar dat komt allemaal uit de koker van Maurice de Hond.Dus dat zal desinfo zijn
Zul je toch bepaalde autoriteit moeten verlenen aan de uitkerende instanties voor die inschrijving o.i.d.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
Ik word inmiddels al aangevallen op dat ik mij als jurist identificeer.
(Btw: het is een feit, ik kan het zelfs bewijzen…)
In een crisissituatie is dat iets wat je misschien moet doen om dingen niet nog meer uit de hand te laten lopen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Probleem is dat indertijd met de weinige kennis er toch berichten werden gecensureerd die andersluidend waren.
En dan komen we tot de kern: in een goed functionerende maatschappij kan je daar een open debat over voeren.
Ontken ik niet, maar dat die mondmaskers bijster zinvol waren blijkt nergens uit. Daar kun je pogen te falsificeren met geschikt onderzoek wat je wilt daar komt helemaal niks uit.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Er waren grote uitbraken in noord-Italië waar veel mensen in kleine appartementen dicht op elkaar wonen, dat kan ook meespelen. Spanje zou hetzelfde kunnen zijn. Het kan zijn dat er andere omstandigheden meespeelden waardoor het virus zich zo snel verspreidde.
Door te zeggen dat ik dat hier twee jaar ben suggereer je dat het niet waar is. Waar is anders die toevoeging voor?quote:
Mooi is dat hè, dat het virus zich muteert en onze redding is geweest i.p.v. het vaccin.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Verder is het virus nu gemuteerd naar een mildere variant en hebben mensen nu door het opbouwen van weerstand dat ze niet meer zo snel ziek worden.
Ze deden het heel erg fout en dat zou consequenties moeten hebben, nooit meer zulke fouten maken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
En in een crisis situatie kun je het nooit perfect doen lijkt me. Dan kun je er op terugkijken en er van leren voor een volgende keer mocht het nog eens gebeuren. En dat zullen ze vast ook wel doen.
Wie is de arbiter wat goed of fout is?quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In een crisissituatie is dat iets wat je misschien moet doen om dingen niet nog meer uit de hand te laten lopen.
Zoals pas geleden ook in de UK.
Een open discussie als gevaar voor de democratie? Dat lijkt mij een hele rare denkwijze en het zet de deur wagenwijd open voor alle censuur.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In een crisissituatie is dat iets wat je misschien moet doen om dingen niet nog meer uit de hand te laten lopen.
Dit heb ik zo vaak uit proberen te leggen, maar het wil maar niet landen dat we ons niet de pandemie uit hebben geprikt…quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mooi is dat hè, dat het virus zich muteert en onze redding is geweest i.p.v. het vaccin.
Voor de arabische lentes en coups bijvoorbeeld was twitter/x onmisbaar. Nieuws wordt namelijk sneller gedeeld via x dan via de mainstream kanalen. Toen was geweld ook het gevolg van het verspreiden van bepaalde info via twitter/x. Maar dat mocht dan zeker wel. Enkelt omdat dit westerse machthebbers geopolitiek goed uitkwam. Ik vind zo'n houding van dit wel en dat niet, en wie gaat dat bepalen eigenlijk?, Best eng.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat laatste schurkt toch wel tegen een feit aan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:35 schreef NewJackSwingII het volgende:
[..]
Voor de arabische lentes en coups bijvoorbeeld was twitter/x onmisbaar. Nieuws wordt namelijk sneller gedeeld via x dan via de mainstream kanalen. Toen was geweld ook het gevolg van het verspreiden van bepaalde info via twitter/x. Maar dat mocht dan zeker wel. Enkelt omdat dit westerse machthebbers geopolitiek goed uitkwam. Ik vind zo'n houding van dit wel en dat niet, en wie gaat dat bepalen eigenlijk, Best eng.
Doch wel interessante observatie dat je de groep gevaccineerd had en ongevaccineerd en dat de groepen verschillende risico's hadden om opgenomen te worden in het ziekenhuis...quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit heb ik zo vaak uit proberen te leggen, maar het wil maar niet landen dat we ons niet de pandemie uit hebben geprikt…
Krijgen we geen antwoord op, gewoon blijven herhalenquote:Op maandag 19 augustus 2024 11:35 schreef NewJackSwingII het volgende:
en wie gaat dat bepalen eigenlijk?
Hoe kun je dit bewijzen eigenlijk? Er wordt namelijk zo erg gesjoemeld met data. En zeker bij de oversterfte-data. Onze overheid kan of wilt nieteens transparant zijn over inflatie of desinflatie zoals ze dat semantisch herverpakken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit heb ik zo vaak uit proberen te leggen, maar het wil maar niet landen dat we ons niet de pandemie uit hebben geprikt…
Event study... "Prikken" vs druk op ziekenhuis....quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:39 schreef NewJackSwingII het volgende:
[..]
Hoe kun je dit bewijzen eigenlijk? Er wordt namelijk zo erg gesjoemeld met data. En zeker bij de oversterfte-data. Onze overheid kan of wilt nieteens transparant zijn over inflatie of desinflatie zoals ze dat semantisch herverpakken.
Het probleem is dat die ambtenaar wordt aangestuurd door mensen die wij niet kennen, laat staan gekozen hebben. Dus net als de hele EU volkomen ondemocratisch en niet-transparant.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jullie snappen beide niet dat het nogal subjectief is wat onzin is of wat niet. Alsof ik vertrouwen zou hebben om zo een assessment te laten maken door één van jullie, hou toch op.
Nee echt een geweldig plan als een EU ambtenaar dat gaat doen hoor!
Nou dat is dus in ieder geval waar een gezonde "controle en tegencontrole" zich druk om zou maken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:57 schreef Oud_student het volgende:
Dat mensen hier nog discussieren over Corona![]()
Rapporten uit Duitsland hebben duidelijk bewezen dat de regering daar Corona heeft misbruikt om:
- de bevolking bang te maken en zo te controleren
- big farma en andere belang hebbenden van veel geld te voorzien
De media hebben zich laten misbruiken voor dat doel en mensen met andere mening zijn als wappies weggezet.
Dit is een blauwdruk voor toekomstig beleid van de EU, gebruik maken van crises, mensen bang maken, juridische stappen ondernemen tegen anders denkenden (wappies, Nazies etc)
Alle informatie die niet in het belang van de EU (lees, ongekozen onbekende ellite, WEF etc) is per definitie desinformatie.
Vrij simpel: overal ter wereld eindigde de pandemie nadat omicron de overhand kreeg. Ongeacht het percentage gevaccineerden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:39 schreef NewJackSwingII het volgende:
[..]
Hoe kun je dit bewijzen eigenlijk? Er wordt namelijk zo erg gesjoemeld met data. En zeker bij de oversterfte-data. Onze overheid kan of wilt nieteens transparant zijn over inflatie of desinflatie zoals ze dat semantisch herverpakken.
Ik heb hier al eerder om gevraagd (aan anderen, ik heb het vaker gelezen), maar de achterliggende stukken nog niet gezien. Heb jij toevallig een goede link? Ik ben nl. wel benieuwd.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:57 schreef Oud_student het volgende:
Dat mensen hier nog discussieren over Corona![]()
Rapporten uit Duitsland hebben duidelijk bewezen dat de regering daar Corona heeft misbruikt om:
- de bevolking bang te maken en zo te controleren
- big farma en andere belang hebbenden van veel geld te voorzien
De media hebben zich laten misbruiken voor dat doel en mensen met andere mening zijn als wappies weggezet.
Dit is een blauwdruk voor toekomstig beleid van de EU, gebruik maken van crises, mensen bang maken, juridische stappen ondernemen tegen anders denkenden (wappies, Nazies etc)
Alle informatie die niet in het belang van de EU (lees, ongekozen onbekende ellite, WEF etc) is per definitie desinformatie.
Ja weet je wat is Vem, je wisselt nogal. Het laatste jaar zie ik alleen maar posts dat je jurist bent, vier jaar terug was je voornamelijk econoom, toen een tijdje ondernemer, en in 2017 was je bijvoorbeeld weer geen jurist.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Door te zeggen dat ik dat hier twee jaar ben suggereer je dat het niet waar is. Waar is anders die toevoeging voor?
Ik ben jurist sinds 1994, aangezien ik op dat moment begon aan mijn studie op de UU (een student rechtsgeleerdheid mag zich immers als jurist noemen).
Voor de goede orde, ik ben afgestudeerd in meerdere richtingen (civiel en fiscaal), advocaat geweest en al weer enige tijd geleden mijzelf laten schrappen van het tableau (maar werk nog steeds als jurist, maar ik wordt herkenbaar als ik dat ga preciseren).
Ik vind mensen die heel vaak moeten benoemen dat ze iets zijn op internet gewoon altijd een beetje apart. Doe er verder mee wat je wilt.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar ik begreep toen uit dat artikel dat het al kantje boord was.
Het kan niet dat ik in 2017 heb beweerd geen jurist te zijn. Ik ben daarnaast ook econoom (dat kan echt) en ook al sinds 2005 ondernemer (ja, ook dat kan prima samengaan).quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja weet je wat is Vem, je wisselt nogal. Het laatste jaar zie ik alleen maar posts dat je jurist bent, vier jaar terug was je voornamelijk econoom, toen een tijdje ondernemer, en in 2017 was je bijvoorbeeld weer geen jurist.
[..]
Ik vind mensen die heel vaak moeten benoemen dat ze iets zijn op internet gewoon altijd een beetje apart. Doe er verder mee wat je wilt.
Dat zeg ik toch niet? Maar op het moment dat op X desinformatie wordt verspreid wat tot gevolg heeft dat er nog meer onrust en geweld uitbreekt, vind ik het niet verkeerd dat daar tegen wordt opgetreden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een open discussie als gevaar voor de democratie? Dat lijkt mij een hele rare denkwijze en het zet de deur wagenwijd open voor alle censuur.
Dat is toch echt wat je daar zelf schrijft.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het kan niet dat ik in 2017 heb beweerd geen jurist te zijn.
De Arabische lente is al een tijd geleden. En niet hier.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:35 schreef NewJackSwingII het volgende:
[..]
Voor de arabische lentes en coups bijvoorbeeld was twitter/x onmisbaar. Nieuws wordt namelijk sneller gedeeld via x dan via de mainstream kanalen. Toen was geweld ook het gevolg van het verspreiden van bepaalde info via twitter/x. Maar dat mocht dan zeker wel. Enkelt omdat dit westerse machthebbers geopolitiek goed uitkwam. Ik vind zo'n houding van dit wel en dat niet, en wie gaat dat bepalen eigenlijk?, Best eng.
Dat laatste lijkt mij eerlijk gezegd ook afleiden van de discussie.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Maar op het moment dat op X desinformatie wordt verspreid wat tot gevolg heeft dat er nog meer onrust en geweld uitbreekt, vind ik het niet verkeerd dat daar tegen wordt opgetreden.
En daar wordt vantevoren ook over nagedacht en niet te pas en te onpas uitgevoerd.
Verder heb ik helemaal geen zin in een discussie over corona en hoe dat toen is aangepakt. Die is al een miljoen miljard keer gevoerd.
Ik zie graag de verwijzing naar de post.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is toch echt wat je daar zelf schrijft.
Wie is de arbiter over de vraag wat desinformatie is?quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Maar op het moment dat op X desinformatie wordt verspreid wat tot gevolg heeft dat er nog meer onrust en geweld uitbreekt, vind ik het niet verkeerd dat daar tegen wordt opgetreden.
En daar wordt vantevoren ook over nagedacht en niet te pas en te onpas uitgevoerd.
Verder heb ik helemaal geen zin in een discussie over corona en hoe dat toen is aangepakt. Die is al een miljoen miljard keer gevoerd.
Je kunt gewoon op de datum in de quote klikken.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie graag de verwijzing naar de post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |