abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214716570
quote:
Europese Commissie waarschuwt Elon Musk: "Regels verspreiding gevaarlijke inhoud gelden ook voor u"

De Europese commissaris voor de Interne Markt Thierry Breton waarschuwt Elon Musk, de eigenaar van socialemediasite X, dat hij er zich tijdens zijn interview met de Amerikaanse presidentskandidaat Donald Trump voor moet hoeden om geen gevaarlijke inhoud te verspreiden. Breton wijst Musk erop dat de bepalingen van de Europese richtlijn rond digitale diensten (DSA) ook voor hem gelden. Musk heeft intussen op een bijzondere manier gereageerd op die waarschuwing.

Vannacht houdt Elon Musk een live-interview met Donald Trump. Dat zal hij delen op X. Tijdens deze verkiezingscampagne in de Verenigde Staten steunt hij openlijk de Republikeinse presidentskandidaat. Het gesprek zal ook te volgen zijn in de Europese Unie. Breton verwijst naar de Europese bepalingen over de moderatieverplichtingen op sociale media. Die gelden niet alleen voor de gebruikers van X, maar ook voor u, waarschuwt Breton.

"Mijn diensten en ik zullen zeer waakzaam zijn voor inbreuken op de DSA-wetgeving", schrijft Breton aan Musk. "We zullen niet aarzelen om de middelen die we hebben te gebruiken, zoals het nemen van tijdelijke maatregelen om Europese burgers te beschermen tegen ernstige schade."
Illegale inhoud

De zogenoemde Digital Services Act (DSA) verplicht alle platformen om problematische inhoud, die bijvoorbeeld aanzet tot geweld, haat of racisme, te kunnen laten signaleren. Illegale inhoud moet ook zo snel mogelijk verwijderd worden of ontoegankelijk gemaakt worden, zodra het platform daarvan op de hoogte is.

Nadat Musk Twitter in 2022 had gekocht voerde hij een massale ontslagronde door bij de teams die verantwoordelijk zijn voor moderatie van het sociale netwerk.

Breton richt zich tot Musk naar aanleiding van de recente rellen in het Verenigd Koninkrijk. Na het nieuws over de gewelddadige extreemrechtse rellen in het land zei de techmiljardair dat "een burgeroorlog onvermijdelijk is". Het geweld was volgens hem het gevolg van "massamigratie en open grenzen".

In december vorig jaar opende Europa al een onderzoek naar X op verdenking van het niet nakomen van de verplichtingen in de strijd tegen desinformatie.
Reactie Elon Musk

Intussen heeft Musk via X gereageerd op een nogal ongebruikelijke manier. "Om eerlijk te zijn wilde ik eigenlijk reageren met deze meme uit 'Tropic Thunder' (komediefilm uit 2008, red.), maar ik zou nooit zoiets onbeleefd en onverantwoordelijk doen!", klinkt het spottend.

Bron

Blijkbaar is de vrijheid van meningsuiting niets waard als je niet woke bent.

Niet mijn OP.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214716666
Totale absurditeit dit natuurlijk. Die Breton is zo mogelijk een nog grotere mafketel dan Musk.
pi_214716693
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 22:24 schreef MoreDakka het volgende:
Totale absurditeit dit natuurlijk. Die Breton is zo mogelijk een nog grotere mafketel dan Musk.
Mensen waarschuwen dat ze de wet moeten volgen. Verschrikkelijk inderdaad.
Hoop dat je de kracht kunt vinden om deze moeilijke tijd achter je te laten. O+ Heel veel sterkte te komende tijd. :*
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214716744
Heel die act van je begint nu wel vermoeiend te worden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 23:11:03 #5
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_214717063
:')

Musk god
pi_214717225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik ben niet zo in de materie thuis, waar gaat het hier precies mis?
Tornado cash is in essentie een manier om cryptobetalingen volledig anoniem te kunnen doen.

Dit is een strafzaak geworden omdat het OM vindt dat het slechts 1 doel heeft en dat is crimineel verdiend geld witwassen (wat onzin is, er zijn legio redenen om privacy te willen ten aanzien van je bestedingen).

En nou komt het: de ontwikkelaar is veroordeeld tot ruim 5 jaar cel voor het ontwikkelen hiervan.

Een grof schandaal, temeer daar het alle schijn heeft dat de VS de vervolging en veroordeling in Nederland heeft afgedwongen.

Nou ja, verdiep je er eens in zou ik zeggen.
pi_214723279
Nou, EU. Niet over je heen laten lopen door Musk. Geen woorden maar daden. Alle internet providers sommeren om x en twitter te blokkeren. Dan zijn we er van af.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:37:37 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214723804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
Nou, EU. Niet over je heen laten lopen door Musk. Geen woorden maar daden. Alle internet providers sommeren om x en twitter te blokkeren. Dan zijn we er van af.
X én Twitter? Nou, jij durft!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214723854
quote:
Von der Leyen, Valdis Dombrovskis en andere neoliberale EU commissarissen dronken met macht doen het voornamelijk in hun broek voor Trump. Het is met Joe Biden, Antony Blinken, Jake Sullivan en Kurt Campbell heel eenvoudig: voer onze buitenlandse politiek uit en we doen jullie niks aan. We zijn dikke vrienden. Trump is wat onduidelijker op dat gebied en wil misschien zelfs strafheffingen op Europese export naar de VS gaan invoeren. Musk geeft hem een enorme platform en steunt hem (geen idee of het klopt) met campagnegeld. Hij heeft dus invloed op Trump.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peppert op 15-08-2024 20:48:08 ]
pi_214723947
quote:
Ben je echt zo’n eng ventje, of ben je aan het trollen nu?
pi_214723962
Musk fanboys :')

Een megalomane miljardair idealiseren :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:47:41 #12
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214723965
Oei, buitenlandse inmenging in de Amerikaanse verkiezingen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214723992
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:47 schreef MichaelScott het volgende:
Oei, buitenlandse inmenging in de Amerikaanse verkiezingen.
Je maakt je zorgen om de opmerkingen van FOK!ers?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:49:42 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214724003
Trump en Musk de mond snoeren is natuurlijk per definitie een goede zaak.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_214724018
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Trump en Musk de mond snoeren is natuurlijk per definitie een goede zaak.
Een significante speler qua politiek de mond snoeren is natuurlijk nooit een goede zaak.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:51:31 #16
Why is all the rum gone?
pi_214724027
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:50 schreef MadJackthePirate het volgende:

Een significante speler qua politiek de mond snoeren is natuurlijk nooit een goede zaak.
In het geval van deze twee megalomane narcisten uiteraard wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_214724036
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
In het geval van deze twee megalomane narcisten uiteraard wel.
Jij ziet liever het idee van deze mensen de media beheersen dan de daadwerkelijke uitspraken?
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:54:48 #18
Why is all the rum gone?
pi_214724066
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Jij ziet liever het idee van deze mensen de media beheersen dan de daadwerkelijke uitspraken?
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen.
pi_214724083
ivm skeptische uitingen over apenpokken of eh mpoks?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214724106
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen.
Dat de ophemeling van deze mensen enkel bevestigd wordt wanneer ze hun domme ideeën niet mogen spuwen. Maar ik ben wel bekend met jouw gebrek aan inlevingsvermogen, dus geen zorgen.
pi_214724109
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben je echt zo’n eng ventje, of ben je aan het trollen nu?
Wat vond je van de reactie van Musk?

twitter

Kinderachtig schoppen. Net als die "go fuck yourself!" tegen alle adverteerders.

Ik ben geen libertair of anarchist, ik ben links / sociaal en vind dat iedereen zich aan de wetten moet houden. Dus ook als jij als burger vind dat die wet maar onzin is, of als je genoeg geld hebt om overal schijt aan te hebben. Als je een wet maakt, moet je hem ook afdwingen en niet over je heen laten lopen.

Dus als jij vind dat mensen die niet vinden dat de vrijheid van meningsuiting een universeel mensenrecht is maar enge ventjes zijn, dan ben ik er inderdaad 1 :)
  donderdag 15 augustus 2024 @ 20:59:51 #22
Why is all the rum gone?
pi_214724144
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

Dat de ophemeling van deze mensen enkel bevestigd wordt wanneer ze hun domme ideeën niet mogen spuwen.
Dit is onzin.
pi_214724204
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 20:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dit is onzin.
Ik denk niet dat het in Amerika goed zou aflopen als 'men' het zou verbieden dat Trump interviews gaf.
pi_214724228
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het in Amerika goed zou aflopen als 'men' het zou verbieden dat Trump interviews gaf.
En als hij daarbij oproept tot haat of geweld moet hij ze censureren voordat hij ze hier in de EU mag laten zien.
pi_214724239
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 21:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En als hij daarbij oproept tot haat of geweld moet hij ze censureren voordat hij ze hier in de EU mag laten zien.
Ik had het niet over de EU, maar over de VS. Maar dat is mogelijk inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')