abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 augustus 2024 @ 09:54:16 #126
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214718509
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_214718545
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:02 schreef oheng het volgende:

[..]
Grondgebied is niet belangrijk. Tenzij het een strategische betekenis heeft.

En laat nou ieder grondgebied van rusland een strategische betekenis hebben. Het kan chaos creeeren in rusland.
En putin MOET dit grondgebied terugveroveren...
Elke keer als er weer een schip zinkt, een “elite” team sterft, een drone vliegt door Rusland, of zoals nu Oekraïne een gedeelte van Rusland heeft ingenomen hetzelfde riedeltje.

Putin zou gezichtsverlies lijden, chaos gaat uitbreken, waarna zijn regime gaat vallen.
Tekenen hiervoor is het geschreeuw op wat kanalen en in de media.
Maar ondertussen is Rusland nog niet een keer afgeweken van het geen ze aan het doen zijn: De ergste kritiek uit de weg ruimen en stug doorgaan met vechten en terrein winnen terwijl het thuisfront het slikt omdat dit de minste van alle kwaden lijkt.

Zoals achja al zei: westerse manier van denken gaat niet op.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:09:03 #128
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214718593
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:03 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Elke keer als er weer een schip zinkt, een “elite” team sterft, een drone vliegt door Rusland, of zoals nu Oekraïne een gedeelte van Rusland heeft ingenomen hetzelfde riedeltje.

Putin zou gezichtsverlies lijden, chaos gaat uitbreken, waarna zijn regime gaat vallen.
Maar ondertussen is Rusland nog niet een keer afgeweken van het geen ze aan het doen zijn: De ergste kritiek uit de weg ruimen en stug doorgaan met vechten en terrein winnen terwijl het thuisfront het slikt omdat dit de minste van alle kwaden lijkt.

Andere kant van de munt is dat er dus daadwerkelijk grenzen zijn: hij durft geen algehele mobilisatie af te kondigen.

Als hij dat niet doet nu rusland zelf wordt aangevallen, gaat hij dat dus nooit doen. Blijkbaar denk hij zelf dus dat het slik voormogen van z'n orcs niet oneindig is.
pi_214718652
quote:
88s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 03:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat hij daar enorm of uberhaupt gevoelig voor is blijkt echt helemaal nergens uit tot nog toe

helaas ...
Ik denk ook dat hij zelf vindt dat hij gezichtsverlies lijdt. Maar hij kan dat tij niet meer keren.
pi_214718680
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Andere kant van de munt is dat er dus daadwerkelijk grenzen zijn: hij durft geen algehele mobilisatie af te kondigen.

Als hij dat niet doet nu rusland zelf wordt aangevallen, gaat hij dat dus nooit doen. Blijkbaar denk hij zelf dus dat het slik voormogen van z'n orcs niet oneindig is.
Die man heeft ruim 20 jaar ervaring met balanceren op dat koord. Natuurlijk moet hij oppassen aan welke touwtjes hij trekt en hoe hard. Voorlopig gaat hem dat prima af en moet verandering af komen van gebeurtenissen die (veel) grotere invloed hebben op het dagelijkse leven van “de Rus”
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:22:27 #131
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214718690
quote:

[..]

De Russen zien dat geschreeuw in de media ook niet, die hebben hun eigen kanalen en daarop zie je met name Oekraïnse verliezen. Momenteel gaan er erg veel afbeeldingen en filmpjes rond van kapot geschoten voertuigen met de bekende driehoek en verminkte Oekraïners.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:31:22 #132
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214718732
quote:

[..]

Aan de andere kant verliest Rusland nu net zo veel grondgebied als dat ze hebben gewonnen. Het lukt hen niet om meer mensen in te zetten. En de bevolking is ook volledig passief. Geen enkele steun vanuit Rusland om de mensen in Kursk Oblast te helpen. De hulp moet komen van de oppositie in Rusland.

Ik zie nog niet echt hoe Rusland dit allemaal onder controle heeft. Ze lijken ook niet echt iets achter de hand te hebben om de boel recht te zetten.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:35:14 #133
6484 ExTec
pi_214718753
Da's dan toch wel weer leuk meegenomen.

twitter
pi_214718758
quote:

[..]

Nee, goed lezen: het KAN chaos creëren in rusland.
Op zijn minst verzwakt het de positie van Putin, en versterkt het de positie van Zelensky.

Heb jij en Achja de Wagner opstand soms gemist? Er is een reden waarom ik en anderen de hele tijd er bovenop zaten wat Pringels zei en deed.

Ook voor een Putin loopt de schade langzaam op. Zie de geschiedenis, er is een eindpunt.

(Overigens: dat Putin moet aanvallen is interessant vanuit een militair oogpunt)
pi_214718777
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het lukt hen niet om meer mensen in te zetten. En de bevolking is ook volledig passief. Geen enkele steun vanuit Rusland om de mensen in Kursk Oblast te helpen.
Dit is een belangrijk punt zoals ook vaak aangesneden door Vlad Vexler; een (russische) dictatuur wil mensen passief en gedepoliticeerd hebben om de macht te behouden. Alleen nu heeft die passiviteit het omgekeerde effect: "niemand" is te motiveren voor een oorlog.
pi_214718788
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De Russen zien dat geschreeuw in de media ook niet, die hebben hun eigen kanalen en daarop zie je met name Oekraïnse verliezen. Momenteel gaan er erg veel afbeeldingen en filmpjes rond van kapot geschoten voertuigen met de bekende driehoek en verminkte Oekraïners.
Belangrijk om te weten is dat alleen de Z zombies deze kanalen volgen.
De gemiddelde rus is compleet passief en gedepoliticeerd.
pi_214718828
quote:
88s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 03:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat hij daar enorm of uberhaupt gevoelig voor is blijkt echt helemaal nergens uit tot nog toe

helaas ...
Nee? Waarom denk je dat doe draconische wetten om kritiek af te straffen zijn ingevoerd? De man kakt zevenkleurige bakstenen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2024 10:49:02 ]
pi_214718860
https://nos.nl/artikel/25(...)jn-verbood-het-later
Dit heeft zijn eigen topic, maar ik zie dit nog wel een naar staartje krijgen voor de Europese steun aan Oekraïne.
pi_214718874
En tis dat ze de middelen waarschijnlijk niet hebben, maar dezelfde tactiek, dorpen en steden van de kaart wegvagen op Russische grondgebied, zou dat nog een optie zijn?
pi_214718887
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit heeft zijn eigen topic, maar ik zie dit nog wel een naar staartje krijgen voor de Europese steun aan Oekraïne.
Nee, ik denk dat het belang van Europa niet ligt bij het steunen van Oekraïne, maar het verzwakken van Rusland.

Dat belang verandert niet hierdoor.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 augustus 2024 @ 10:55:48 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214718899
quote:
President heeft het verboden, verantwoordelijke generaal is reeds ontslagen. Muah.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214718920
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
President heeft het verboden, verantwoordelijke generaal is reeds ontslagen. Muah.
Heeft hij het verboden of "verboden" wink wink? En in hoeverre mogen we de diensten met een belang voor Oekraïense steun hierin geloven? Met name die eerste vraag gaat het goed doen in toch al twijfelachtig Duitsland en ook bij onze sceptische partijen.
pi_214718924
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat het belang van Europa niet ligt bij het steunen van Oekraïne, maar het verzwakken van Rusland.

Dat belang verandert niet hierdoor.
Wel als Oekraïne onze infra opblaast.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 11:02:07 #144
6484 ExTec
pi_214718941
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wel als Oekraïne onze infra opblaast.
Neehoor. Een agressief rus aan de grens met polen is niet ineens prima als oekraine hand had in die pijplijn opblazen.
pi_214718957
quote:
Alleen het land van de voormalige nazi's zitten hier nog mee.

Andere landen hebben er al lang zand overheen gedaan.
pi_214718970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 11:04 schreef Confetti het volgende:

[..]
Alleen het land van de voormalige nazi's zitten hier nog mee.

Andere landen hebben er al lang zand overheen gedaan.
Denk dat veel landen stiekem blij zijn dat die pijp is opgeblazen. Erfenis van Merkel ellende.
pi_214718973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:36 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, goed lezen: het KAN chaos creëren in rusland.
Op zijn minst verzwakt het de positie van Putin, en versterkt het de positie van Zelensky.

Heb jij en Achja de Wagner opstand soms gemist? Er is een reden waarom ik en anderen de hele tijd er bovenop zaten wat Pringels zei en deed.

Ook voor een Putin loopt de schade langzaam op. Zie de geschiedenis, er is een eindpunt.

(Overigens: dat Putin moet aanvallen is interessant vanuit een militair oogpunt)
Ik lees kan en anderen hebben het over zekerheid.

In mijn optiek heeft het meer nieuwswaarde dat Rusland die dingen lijden kan zonder dat het regime valt, dan dat die dingen eventueel tot de val val het regime hadden/moeten/kunnen leiden.

Eens met achja; Putin vloekt vast een keertje, maar eyes on the prize en voorlopig rukt de Rus gestaag op.

Die opmars van Wagner vind ik net zo goed tekenend. Feit dat die zomaar stopte en hij Wagner vervolgens onder controle kreeg op de manier waarop zegt een hoop.
pi_214719028
quote:
Ik denk dat het westen er te diep in zit. Het was meer een probleem als er al enorme twijfels zouden zijn.

Je moet je trouwens ook afvragen wat de omstandigheden waarin het plan verzonnen is zegt over het Oekraïense leger..
pi_214719030
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:52 schreef Adrie072 het volgende:
En tis dat ze de middelen waarschijnlijk niet hebben, maar dezelfde tactiek, dorpen en steden van de kaart wegvagen op Russische grondgebied, zou dat nog een optie zijn?
Met welk doel? De Doorsnee Rus is nu nog passief, maar als de Oekrainers zich als beesten gaan gedragen zou dat wel eens snel kunnen veranderen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214719034
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 00:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen, als ik de hoogste Ruski baas was zou ik me er niet direct heel druk om maken. Laat ze maar een flink stuk opmarcheren dan gooi ik de deur wel een keer dicht wanneer het mij uitkont. Oekraiene heeft in dit geval het grootste dilemma, als die versterkingen willen sturen om de boel te consolideren moeten die wel van het front komen aangezien Zelensky verder geen keus heeft aangezien hij helaas wat minder ruim in de manschappen zit.
Dat is het verschil tussen militaire en politieke doelen.
Wat jij noemt is logisch maar is politiek niet te verkopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')