Onderhandelen met terroristen is niet iets nieuws voor Israel.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:16 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Snap ik.
[..]
Soms wel, maar het is de harde, en nieuwe, realiteit.
Alleen zijn er wel gijzelaars levend teruggekomen en de meesten door deals met hamas een tijdje terug.quote:Al vanaf het begin zeg ik dat de gijzelaars ten dode opgeschreven zijn.![]()
Dat zegt Netanyahu niet. Zelfs Netanyahu is bereid om compromissen te maken, alleen heeft Netanyahu een aantal rode lijnen waar hij de grens trekt.quote:En dat denk ik nog steeds. Het is een chantagemiddel voor Hamas, maar Israël kan zich er niet meer mee laten chanteren.
Israël staat onder nationale en internationale druk, Hamas niet en daarom doet Hamas dit ook. Het is alleen voor hen een bruikbaar middel. Het lijden van de Palestijnse bevolking kan ze niet schelen, dus omgekeerd zal Hamas nooit compromissen sluiten. En Israël weet dit inmiddels. Netanyahu, en anderen, hebben gezegd dat van opgave, van compromissen, geen sprake meer kan zijn.
Weet/kan/wil jij duiden wat de 'red-lines' zijn voor Netanyahu ?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:00 schreef oblo het volgende:
[..]
Onderhandelen met terroristen is niet iets nieuws voor Israel.
[..]
Alleen zijn er wel gijzelaars levend teruggekomen en de meesten door deals met hamas een tijdje terug.
[..]
Dat zegt Netanyahu niet. Zelfs Netanyahu is bereid om compromissen te maken, alleen heeft Netanyahu een aantal rode lijnen waar hij de grens trekt.
Het zou inderdaad beter zijn geweest als de NOS had geschreven dat Israël zowel Hamas terroristen als Palestijnen martelt. Sinds oktober zijn 54 gevangen overleden, of het overlijden door marteling komt wordt onderzochtquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
Het is opvallend om te zien dat men eerst een duidelijk verschil aanbrengt tussen Hamas strijders en Palestijnen en als er vervolgens Hamas strijders in gevangenschap zitten, zijn het ineens allemaal Palestijnen. Mooi staaltje activisme van de NOS.
En het artikel is natuurlijk geschreven door een "journaliste" met een achtergrond in Midden-Oosten studies en Arabistiek. Je verwacht het niet, deze dame rijgt de tranentrekkers rondom het vermeende slachtofferschap van de Palestijnen aan elkaar.
[ twitter ]
Elke Hamas is Palestijn maar niet elke Palestijn is Hamas. Ook terroristen dienen normaal behandeld te worden in de gevangenis. Allemaal niet heel moeilijk dit.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
Het is opvallend om te zien dat men eerst een duidelijk verschil aanbrengt tussen Hamas strijders en Palestijnen en als er vervolgens Hamas strijders in gevangenschap zitten, zijn het ineens allemaal Palestijnen. Mooi staaltje activisme van de NOS.
En het artikel is natuurlijk geschreven door een "journaliste" met een achtergrond in Midden-Oosten studies en Arabistiek. Je verwacht het niet, deze dame rijgt de tranentrekkers rondom het vermeende slachtofferschap van de Palestijnen aan elkaar.
[ twitter ]
Het zet die beelden van afgelopen halfjaar met terroristen die de meest smerig zaken bekennen in een ander daglicht. Ik ben een pussy, ik zou alles bekennen, voordat ze het me vragen. Ik beken alles wat ze willen horen. Moet ik bekennen dat de maan hol is, doe ik. Mijn wijlen moeder verkracht, geen enkel probleem.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Elke Hamas is Palestijn maar niet elke Palestijn is Hamas. Ook terroristen dienen normaal behandeld te worden in de gevangenis. Allemaal niet heel moeilijk dit.
Het mag kennelijk niet benoemd worden dat Israël onfris omgaat met gevangenen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Elke Hamas is Palestijn maar niet elke Palestijn is Hamas. Ook terroristen dienen normaal behandeld te worden in de gevangenis. Allemaal niet heel moeilijk dit.
Dit zijn terroristen en leden van Hamas, en dat aspect valt niet ineens weg als men in gevangenschap zit. De NOS had alsnog verslag kunnen doen van de vermeende misstanden door het anders te verwoorden. Bijvoorbeeld dat gevangenen, Hamas-strijders, menen mishandeld te worden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat betrof voornamelijk terroristen die bij de kibbutzim in het Zuiden van Israël op 7 oktober in de kraag waren gegrepen. Welk punt probeer je nu te maken?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het zet die beelden van afgelopen halfjaar met terroristen die de meest smerig zaken bekennen in een ander daglicht. Ik ben een pussy, ik zou alles bekennen, voordat ze het me vragen. Ik beken alles wat ze willen horen. Moet ik bekennen dat de maan hol is, doe ik. Mijn wijlen moeder verkracht, geen enkel probleem.
Nee hoor, dat kan dus gewoon benoemd worden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het mag kennelijk niet benoemd worden dat Israël onfris omgaat met gevangenen.
Die mensen zitten daar niet voor niets.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:44 schreef oblo het volgende:
Niet alle gevangenen in Sde Teiman waren en zijn terroristen. Het is een detentiekamp. Belangrijk verschil.
Dat kan je niet zo stellen. Voor de meesten zal dat wel waar zijn, maar er zijn gevangenen vrijgelaten die geen hamas bleken te zijn OF waarvan ze het niet konden bewijzen. Soms ben je als persoon op de verkeerde plek in de verkeerde tijd en dan worst je meegenomen. De IDF neemt geen risico’s.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die mensen zitten daar niet voor niets.
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het mag kennelijk niet benoemd worden dat Israël onfris omgaat met gevangenen.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:11 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Is maar goed ook.
Zoals ik al in mijn betoog aangaf begrijp ik waar het vandaan komt, maar dat maakt het nog niet goed, laat staan rechtvaardig. Aanpakken, dus.
Hou toch op man.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me zeker niet zo zeker. Israël is ook gewoon een Midden-Oosten land. Lijkt me plausibel dat ze jan en alleman gewoon oppakken om ze een beetje te verhoren en martelen door de haat jegens elkaar. Israël is echt geen lieverdje als je dat soms denkt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die mensen zitten daar niet voor niets.
Ik praat niets goed.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hou toch op man.![]()
Beetje dit goed praten...
Waarom zou men militairen inzetten om totaal onschuldige burgers gevangen te houden? Als eerste die zijn er amper en ten tweede is dat een verspilling van mankracht, kapitaal en faciliteiten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeker niet zo zeker. Israël is ook gewoon een Midden-Oosten land. Lijkt me plausibel dat ze jan en alleman gewoon oppakken om ze een beetje te verhoren en martelen door de haat jegens elkaar. Israël is echt geen lieverdje als je dat soms denkt.
Toen de IDF 600 man oppakte in dat ziekenhuis werden de eerste mensen die niets met IJ of Hamas te maken bleken te hebben. binnen 1 tot 3 dagen alweer vrijgelaten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:31 schreef Haags het volgende:
Als het allemaal Hamas strijders zouden zijn dan is het prima om ze dood te martelen. Aanpakken die hap. Helaas zitten er dus ook onschuldigen tussen
Dat laatste ben ik niet zo met je eens, verkrachtingen horen nergens thuis, ook niet in gevangenissen, maar dat ze er bij terroristen wat andere verhoormethodes op na houden vind ik best wel logisch.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Denk dat je heel naïef bent als je zoiets niet mogelijk acht.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:05 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou men militairen inzetten om totaal onschuldige burgers gevangen te houden? Als eerste die zijn er amper en ten tweede is dat een verspilling van mankracht, kapitaal en faciliteiten.
Natuurlijk kan het. Zie je ook bij andere partijen. Zelfs burgers doen dat daar.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat je heel naïef bent als je zoiets niet mogelijk acht.
HowardRoark is in ieder geval vol ongeloof dat lieverdje Israël dat ooit zou kunnen doen. Overigens, los van wat het wel zijn, Hamas strijders of Palestijnse burgers, martelen mag gewoon helemaal niet. Nu niet en nooit niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het. Zie je ook bij andere partijen. Zelfs burgers doen dat daar.
Nee, ik acht het onwaarschijnlijk vanwege de grote druk waar Israël onder staat en de daarbij komende noodzakelijkheid om beschikbare middelen zo effectief mogelijk in te zetten. Om die reden is het simpelweg niet waarschijnlijk dat men tijd, geld en moeite gaat verspillen aan het oppakken van willekeurige mensen die onschuldig zouden zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat je heel naïef bent als je zoiets niet mogelijk acht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |