Dan projecteer je toch hoe het bij jouw moeders volmacht geregeld was op volmachten die heel anders werken?quote:
Zo zie je maar weer.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens hebben mijn ouders al meer dan 30 jaar een algemene volmacht van mij. Was heel handig destijds, op aanraden van de notaris, omdat ik naar het buitenland ging en zij zo dingen voor mij konden regelen. Volmacht is nooit door mij ingetrokken en mijn moeder heeft altijd een kopie in haar tas bij zich gehad.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 06:33 schreef r_one het volgende:
[..]
De binnenkant ook?![]()
En de zelfkant?
quote:Stik er maar in.
Je vroeg naar ervaringen, ik heb je de mijne gegeven. Toen ging het mis, met je badinerende toontje.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan projecteer je toch hoe het bij jouw moeders volmacht geregeld was op volmachten die heel anders werken?
De algemene volmacht zoals ik die krijg en anderen hier hebben gelden geheel en volledig, ook wanneer de volmachtgever compleet in staat is tot alle handelingen en beslissingen.
Wie begon er nou met een badinerend toontje, met je ‘ Nee, dat kun je niet, tenminste niet als het levenstestament goed is beschreven. Pas als je tante wilsonbekwaam wordt, kun jij, namens haar, haar ´zaken doen´.’quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Je vroeg naar ervaringen, ik heb je de mijne gegeven. Toen ging het mis, met je badinerende toontje.
Jouw ervaring was dat de algemene volmacht waar ik naar vroeg niet was wat ik zei dat het was?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Je vroeg naar ervaringen, ik heb je de mijne gegeven. Toen ging het mis, met je badinerende toontje.
Dat is totaal NIET relevant.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:33 schreef r_one het volgende:
[..]
En die omstandigheden waren van dien aard dat zij, zonder een levenstestament, dat onmogelijk zelf had gekund?
Is het ook van pas gekomen? Was het nodig, was het handig?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Ja, voor mijn moeder en voor een goede vriend die terminaal ziek was.
Jazeker. Mijn moeder heeft moeite om bepaald financiële dingen te regelen, dit doe ik voor haar. Verder redt ze zich nog aardig, maar ze is kwetsbaar. Ze vindt het fijn om te weten dat ik alles kan regelen, mocht het nodig zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Is het ook van pas gekomen? Was het nodig, was het handig?
Ik ben er ook weer even ingedoken, want al ben je getrouwd, dan nog mag je eega niet automatisch namens jou handelen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:19 schreef sigme het volgende:
Dank overigens aan iedereen met bijdragen, reuze nuttig.
Niet alleen voor de machtiging door tante, maar ook als denkvoer over of ik niet zelf zoiets wil vastleggen.
Mijn oude moedertje zou natuurlijk ook iets dergelijks moeten regelen, maar die flipt totaal de tent uit als ze over dit soort zaken probeert na te denken. Dus dat wordt mogelijk nog een probleem in de toekomst. Zonder machtiging dus.
Heftig.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Jazeker. Mijn moeder heeft moeite om bepaald financiële dingen te regelen, dit doe ik voor haar. Verder redt ze zich nog aardig, maar ze is kwetsbaar. Ze vindt het fijn om te weten dat ik alles kan regelen, mocht het nodig zijn.
Mijn vrijgezelle vriend wilde dat ik alles regelde toen hij terminaal was. Hij wist dat hij waarschijnlijk door uitzaaiingen in zijn hoofd gekke dingen kon gaan doen, daarom heeft hij alles vanaf moment van diagnose aan mij over gelaten. Ook moest ik beslissen wanneer het tijd was om te gaan voor hem, mocht het te erg worden en hij zelf niet meer kon beslissen. Rare tijden waren dat.
Ja dat was het zeker.quote:
Ja, dat kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:49 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja dat was het zeker.
Aan de andere kant ook wel weer mooi dat iemand je zo vertrouwt. Ik kan je wel vertellen, het heeft me veel slapeloze nachten gebracht.
Ja, ik weet dat ik het naar omstandigheden goed heb gedaan. Ik weet zeker dat hij trots zou zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me voorstellen.
Kijk je er wel zonder schuldgevoel op terug?
“Oh, goh.“ Vooral de zin erna niet quoten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wie begon er nou met een badinerend toontje, met je ‘ Nee, dat kun je niet, tenminste niet als het levenstestament goed is beschreven. Pas als je tante wilsonbekwaam wordt, kun jij, namens haar, haar ´zaken doen´.’
En vooral niet toegeven dat misschien jouw ervaring niet maatgevend is. Vooral NIET toegeven.
Als je de laatste zin nou had weggelaten, had ik nog een inhoudelijke reactie gegeven. Niet op deze manier. Maar ga gerust zelf verder met je ad hominems.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Jouw ervaring was dat de algemene volmacht waar ik naar vroeg niet was wat ik zei dat het was?
Je bent een WGR-verkloter in optima forma.
Omdat ik whiskers vraag om verduidelijking?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat je je gedraagt als een zak hooi.
Oké. Dan houdt het (voor mijn beeldvorming) op.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is totaal NIET relevant.
Oh ok. Ik neem die laatste zin terug.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je de laatste zin nou had weggelaten, had ik nog een inhoudelijke reactie gegeven. Niet op deze manier. Maar ga gerust zelf verder met je ad hominems.
Doei
Door de manier waarop je dat doet en dat je daarbij ook nog steeds vasthoudt aan jouw geval als ‘enig juist’.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat ik whiskers vraag om verduidelijking?
Omdat ik mijn eigen (kennelijk andere) ervaring deel?
Owwwwkee.
Oh noes, mijn aanstootgevende toon alleen al he ...quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Door de manier waarop je dat doet
Mijn god, hoeveel voorzichtig(er) had je het dan graag willen zien, lieve Lienekien?quote:
Dat jij het VERDOMT om hier ...quote:Op donderdag 15 augustus 2024 19:49 schreef Lienekien het volgende:
en dat je daarbij ook nog steeds vasthoudt aan jouw geval als ‘enig juist’.
... een disclaimer in te lezen, is jouw probleem, niet de mijne.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:12 schreef r_one het volgende:
Tenminste, zo is het bij mijn moeder gegaan.
Does rustig. Het is een mooie avond, ga naar buut'n, lekker genieten, laar het forum het forum joh.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat jij het VERDOMT om hier ...
[..]
... een disclaimer in te lezen, is jouw probleem, niet de mijne.
Zo, (ook @:CoolGuy), ik ben er klaar mee nu, met dat geflame richting mij.
Mijn ervaring was dat in het levenstestament náást de algemene volmacht (die idd direct ingaat) óók de omstandigheden van het geval omschreven staan waarin ik bevoegd was de volmacht te gebruiken.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Jouw ervaring was dat de algemene volmacht waar ik naar vroeg niet was wat ik zei dat het was?
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:12 schreef r_one het volgende:
Tenminste, zo is het bij mijn moeder gegaan.
Zal ik echt niet nalaten (kom net van anderhalf uur wandelen met hondquote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Does rustig. Het is een mooie avond, ga naar buut'n, lekker genieten, laar het forum het forum joh.![]()
Die volmacht gaat NIET meteen in als er medische (of andere) voorwaarden zijn waar aan voldaan moet worden..quote:Op donderdag 15 augustus 2024 20:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn ervaring was dat in het levenstestament náást de algemene volmacht (die idd direct ingaat) óók de omstandigheden van het geval omschreven staan waarin ik bevoegd was de volmacht te gebruiken.
Dat dat bij jou wellicht niet beschreven staat kan, vandaar mijn disclaimer
[..]
Je bijdrage is niet constructief. Jij gaat uit van een totaal andere situatie qua volmacht..quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Zal ik echt niet nalaten (kom net van anderhalf uur wandelen met hond) maar vind het topic te interessant om niet een constructieve bijdrage aan te leveren (ook al is het klaarblijkelijk niet naar ieders zin maar dat zal me jeuken).
Ook in mijn geval ging de algehele volmacht WEL per direct in. Maar dat hield niet in dat ik 'card blanche' had, onder ALLE omstandigheden, zonder welke condities dan ook (en dan heb ik het niet over doktersverklaringen enzo).quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die volmacht gaat NIET meteen in als er medische (of andere) voorwaarden zijn waar aan voldaan moet worden..
@:sigme en ik (en de anderen die hier over onze ervaringen vertellen) hebben WEL een algehele volmacht die WEL meteen in gaat.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Niet constructief? Owwwwwkee.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bijdrage is niet constructief. Jij gaat uit van een totaal andere situatie qua volmacht..
Met alle verschuldigd respect, je bijdragen tot op heden zijn niet constructief. Ten eerste qua inhoud niet, want jouw situatie lijkt in de verte wel wat op het besproken onderwerp, maar is essentieel anders.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet constructief? Owwwwwkee.
Ja, als jullie liever hebben dat ik mij terugtrek uit dit topic, omdat mijn ervaring niet 1-op-1 matcht met die van jou of TS, dan wil dat best doen hoor.
Zeg het maar.
Oke, jij bent de TS, ik wil niet een rode lap of de zak hooi zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Met alle verschuldigd respect, je bijdragen tot op heden zijn niet constructief. Ten eerste qua inhoud niet, want jouw situatie lijkt in de verte wel wat op het besproken onderwerp, maar is essentieel anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Oke, jij bent de TS, ik wil niet een rode lap of de zak hooi zijn.
Jullie kunnen het prima af zonder mij, veel plezier nog met het zoeken (en vinden) van bevestiging bij elkaar![]()
* r_one geet noar buut'n pilsje pakk'n, tabee
Heeft iemand je wel eens iets uitgelegd over vlek op vlek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe nou gewoon niet. Je zat ernaast; kan gebeuren. Schouders ophalen en door.
Proost Qquote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:47 schreef Queller het volgende:
[..]
Heeft iemand je wel eens iets uitgelegd over vlek op vlek?
Doe nou gewoon niet. Je zat ernaast; kan gebeuren. Schouders ophalen en door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |