quote:
Dat artikel bevestigd toch dat er troepen van het front in Oekraïne richting Kursk zijn gedirigeerd? Alleen dat het oostfront, en dan vooral de Donetsk regio hier grotendeels buiten valt om de winsten van hun zomeroffensief niet in gevaar te brengen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland troepen van het front naar Kursk dirigeren? Het is veel eenvoudiger om troepen die in Rusland zitten die kant op te sturen. De Russen zijn ondertussen ook gewoon aan het doorknokken dus het lijkt er niet echt op dat ze verplaatst worden.
Vanaf Sevastopol naar Kursk is 1000km (hemelsbreed 800). Natuurlijk zal Rusland niet door onbezet gebied kunnen rijden, dus de afstand zal langer zijn. Maar 1000km is met een gangetje van 60km per uur 16-17 uur rijden.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:04 schreef Mortaxx het volgende:
Hebben jullie wel eens naar de kaart van Oekraïne en Rusland gekeken. Het is niet zo makkelijk om troepen en materieel vanuit Oekraïne naar Kursk te verplaatsen. Daar gaat vele weken overheen
Nee, wel Oekraiene niet van het front.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:57 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[..]
Dat artikel bevestigd toch dat er troepen van het front in Oekraïne richting Kursk zijn gedirigeerd? Alleen dat het oostfront, en dan vooral de Donetsk regio hier grotendeels buiten valt om de winsten van hun zomeroffensief niet in gevaar te brengen.
Opzich is dit wel tricky natuurlijk. Als ze stoppen met blaffen en wel voorbereiden, moet je uit gaan kijken met die honden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 17:19 schreef Scjvb het volgende:
Wederom dreigen: https://www.msn.com/nl-nl(...)e34fa9400cae84&ei=38
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, wel Oekraiene niet van het front.
quote:The Institute for the Study of War, a Washington-based think tank, said that the Russian authorities “appear to be largely relying on Russian conscripts, and elements of some regular and irregular military units pulled from less critical sectors of the front line to address the ongoing Ukrainian incursion.”
Volgens het ISW ja... Lees anders het stukje even wat dikgedrukt is.quote:
Het is collectieve zelfmoord voor iedereen, niet alleen de Russen. Als de hele boel instort en Poetin z'n leven niet meer zeker is acht ik het zeker mogelijk dat hij denkt van weet je wat, ik trek iedereen wel de verdoemenis in.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:39 schreef bleiblei het volgende:
Aan de andere kant, zodra er 1 de lucht in gaat richting "diep Europa". Is binnen een half uur, Rusland gedecimeerd tot een rokende nucleaire stofhoop. Dus als ze zoiets echt doen, is het niets meer dan collectieve zelfmoord door Russen.
Dus laten we Putin maar zijn zin geven....quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is collectieve zelfmoord voor iedereen, niet alleen de Russen. Als de hele boel instort en Poetin z'n leven niet meer zeker is acht ik het zeker mogelijk dat hij denkt van weet je wat, ik trek iedereen wel de verdoemenis in.
Vrij makkelijk (lol). Deze oorlog duurt nu drie jaar. Niets gaat vrij makkelijk. Het is geen computerspelletjequote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:17 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Vanaf Sevastopol naar Kursk is 1000km (hemelsbreed 800). Natuurlijk zal Rusland niet door onbezet gebied kunnen rijden, dus de afstand zal langer zijn. Maar 1000km is met een gangetje van 60km per uur 16-17 uur rijden.
Een legertruck met manschappen kan dus prima vanuit de Krim naar Kursk rijden binnen een dag. Tanks en zo zullen trager zijn, maar die worden vaak gewoon op trucks geladen.
Het gaat niet om een enorme hoeveelheden materieel en troepen tenslotte. Tot nu gebeurt het alleen in een beperkte mate.
En het gaat niet alleen om troepen en materieel vanuit het zuiden van Oekraïne. Een deel van bezet gebied grenst aan Rusland, dus het is vrij gemakkelijk om vanuit bijvoorbeeld Luhansk de grens naar Rusland over te steken.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens het ISW ja... Lees anders het stukje even wat dikgedrukt is.
Maar goed, bottomline is dat het allemaal wel een beetje meevalt met het leegtrekken van het front.
Die heeft het alleen maar over Oost-Oekraine, waar Rusland dus zijn successen van het zomeroffensief niet teniet wil doen. Die "less combat-ready units" kunnen prima van andere delen van het front komen waar de gevechten niet zo heftig zijn. Wat het ISW dus bevestigd, en jouw dikgedrukte tekst het niet ontkent.quote:In particular, there is little sign that Moscow has redeployed troops from eastern Ukraine, where Russia has been steadily advancing in recent months. Instead, the Russian Army appears to have sent in reinforcements drawn mainly from less combat-ready units based in northern Russia and Ukraine, military experts say.
Dat volgt helemaal niet uit die uitspraak, maar je moet er altijd rekening mee houden dat zoiets potentieel kan gebeuren. Mensen durven het niet eens te bedenken. En dan wordt er de hele tijd laconiek gedaan en mensen uitgelachen. Reken maar dat de VS er contigency plannen voor heeft.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dus laten we Putin maar zijn zin geven....
Een legertruck vanuit bijvoorbeeld Donetsk of Zaporizhzhia doet er echt geen weken over om naar Rusland te rijden. De Krim was slechts een voorbeeld van het uiterste, de grootste afstand van door Rusland bezet gebied en Kursk in.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vrij makkelijk (lol). Deze oorlog duurt nu drie jaar. Niets gaat vrij makkelijk. Het is geen computerspelletje
Je vergeet 1 ding. Volgens Russische wetgeving kan en mag Poetin op eigen grondgebied dienstplichtigen inzetten. Vraag me af ook een blik tieners help dat er niet van. Maar in 2022 heeft Poetin nog excuses aangeboden omdat er ook dienstplichtige meegestuurd waren bij de invasie wat dus officieel niet mag. Mensen die nu dienstplichtig zijn of worden gezien als dienstplichtigen worden vaak onder enorme druk gezet om een contract te teken waardoor ze beroeps zijn en naar Oekraïne kunnen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:57 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[..]
Dat artikel bevestigd toch dat er troepen van het front in Oekraïne richting Kursk zijn gedirigeerd? Alleen dat het oostfront, en dan vooral de Donetsk regio hier grotendeels buiten valt om de winsten van hun zomeroffensief niet in gevaar te brengen.
Putin heeft zelfs die gebieden geannexeerd, voor de rus wet zijn die oblasten rus; we zien werderom weer drama verhalen van rus dienstplichtigen die onder druk worden gezet om te tekenen, contract soldaat te worden om ingezet te worden, niet in oekraine maar kursk.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je vergeet 1 ding. Volgens Russische wetgeving kan en mag Poetin op eigen grondgebied dienstplichtigen inzetten. Vraag me af ook een blik tieners help dat er niet van. Maar in 2022 heeft Poetin nog excuses aangeboden omdat er ook dienstplichtige meegestuurd waren bij de invasie wat dus officieel niet mag. Mensen die nu dienstplichtig zijn of worden gezien als dienstplichtigen worden vaak onder enorme druk gezet om een contract te teken waardoor ze beroeps zijn en naar Oekraïne kunnen.
Nee, want naast Poetin moeten er nog 10tallen mensen hun leven moe zijnquote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is collectieve zelfmoord voor iedereen, niet alleen de Russen. Als de hele boel instort en Poetin z'n leven niet meer zeker is acht ik het zeker mogelijk dat hij denkt van weet je wat, ik trek iedereen wel de verdoemenis in.
Ik heb liever een totale nucleaire vernietiging dat dat we Putin nog maar 1 zandkorrel buitenland cadeau doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat volgt helemaal niet uit die uitspraak, maar je moet er altijd rekening mee houden dat zoiets potentieel kan gebeuren. Mensen durven het niet eens te bedenken. En dan wordt er de hele tijd laconiek gedaan en mensen uitgelachen. Reken maar dat de VS er contigency plannen voor heeft.
Ik durf het te bedenken. En het zal me nog steeds aan me reet roesten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen durven het niet eens te bedenken.
Maar dit gaat op voor beide partijen. De Kiev Independent berichtte enkele dagen terug nog ook Oekraïne frontlinie troepen heeft gebruikt voor de incursie bij Kursk.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:59 schreef Delenlill het volgende:
Dat het front niet leeg getrokken wordt ben ik het mee eens. Dat zou namelijk wel heel dom zijn. Maar hij wordt wel verzwakt op sommige (niet of minder kritieke) plekken.
Ook Oekraïne heeft een aantal soldaten en materieel van het front gehaald ja. Ook hadden zij een deel in reserve. Maar dit heeft Oekraïne wel meer dan 1000km2 aan grondgebied opgeleverd, meer dan 1000 krijgsgevangen en zwaar gezichtsverlies voor Putin en zijn regering.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dit gaat op voor beide partijen. De Kiev Independent berichtte enkele dagen terug nog ook Oekraïne frontlinie troepen heeft gebruikt voor de incursie bij Kursk.
Poetin heeft geen "rode knop" waarmee hij in zijn eentje een nucleair Armageddon kan ontketenen; er zitten nl. meer mensen in de Russische beslissingsketen om nucleaire wapens in te zetten dan enkel die rat in het Kremlin.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich, het zou echter funest zijn als men door deze incursie Pokrovsk verliest.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:13 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ook Oekraïne heeft een aantal soldaten en materieel van het front gehaald ja. Ook hadden zij een deel in reserve. Maar dit heeft Oekraïne wel meer dan 1000km2 aan grondgebied opgeleverd, meer dan 1000 krijgsgevangen en zwaar gezichtsverlies voor Putin en zijn regering.
Terwijl Rusland nu dit moet doen om de schade enigszins te beperken. Wat natuurlijk al veel te laat is.
Wat Oekraïne wel redelijk goed doet is de gehele front bewaken/verdedigen. Toen Rusland bijvoorbeeld de Kharkiv regio binnen viel had Oekraïne binnen no-time tegen geringe verliezen het front daar vast gezet. En nu worden ook daar Rusland zware verliezen toegebracht.
Terwijl Rusland dus niet eens de frontline aan de grens met zijn eigen grondgebied kan verdedigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |