Dat is fishy.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ze wilde zelfs niet met iemand anders van de Nederlandse delegatie, AvroTros of NPO spreken!
Nee hoor. Zero-tolerance voor geweld tegen medewerkers, prima verdedigbaar.quote:
We hebben destijds bepaald dat het hier prima kan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:23 schreef schommelstoel het volgende:
Trouwens, moet dit onderwerp niet in het andere top worden besproken?
"Dit topic gaat over 'Joost Klein - Europapa'. Bredere discussie over huidige omstandigheden kan hier: Topicreeks: Diskwalificatie Nederland op ESF?"
Nu het zou is afgelopen met een sisser, kun je spreken van de kalmte na de storm. Maar haters zullen sowieso haten, fans zullen fans zijn en zo heeft alles zijn ritme. Om de vrede te bewaren moeten alle 'betrokkenen'zich afvragen: waar is de zon? Een beetje positiviteit en iedereen is weer een beetje verliefd op elkaar (sha la li).quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:20 schreef TheVulture het volgende:
Hij heeft inderdaad een fout gemaakt, onder de hoogspanning waar iedereen daar al 2 weken liep te acteren in een explosieve omgeving, vooral veroorzaakt door de EBU zelf. Maar er zullen de afgelopen 60 jaar wel vaker mensen over de schreef zijn gegaan, met scheldpartijen of iemand die een deur kapot slaat uit woede om maar wat te noemen.
Er is geen sprake van lichamelijk letsel, AVROTROS en Joost hebben hemel en aarde (no pun intended) bewogen om het meteen goed te maken. De EBU had hiermee alleen de stok in handen om de Nederlandse lastpak te verwijderen en het leven voor henzelf makkelijker te maken, want geen Israelische zege etc.
Deze versie van de gebeurtenissen rechtvaardigt in mijn ogen op geen enkele manier een DQ. Ik mag hopen dat AVROTROS die vergoeding die ze moeten betalen om deel te nemen terug-eist, of in ieder geval een deel ervan.
Hou op hoor.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Zero-tolerance voor geweld tegen medewerkers, prima verdedigbaar.
Sowieso eens met het disproportionele van de straf. Maar, whataboutism of niet, dat er in 70 jaar ESF voorzover ik weet alleen eens een Griekse regisseur uit de zaal verwijderd is in 1998 (Griekenland mocht wel gewoon meedoen), en dat het verder altijd allemaal één vredig tafereel was achter de schermen, en dat Joost de eerste was die iets anders deed, blijft vrij ongeloofwaardig.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:20 schreef TheVulture het volgende:
Hij heeft inderdaad een fout gemaakt, onder de hoogspanning waar iedereen daar al 2 weken liep te acteren in een explosieve omgeving, vooral veroorzaakt door de EBU zelf. Maar er zullen de afgelopen 60 jaar wel vaker mensen over de schreef zijn gegaan, met scheldpartijen of iemand die een deur kapot slaat uit woede om maar wat te noemen.
Er is geen sprake van lichamelijk letsel, AVROTROS en Joost hebben hemel en aarde (no pun intended) bewogen om het meteen goed te maken. De EBU had hiermee alleen de stok in handen om de Nederlandse lastpak te verwijderen en het leven voor henzelf makkelijker te maken, want geen Israelische zege etc.
Deze versie van de gebeurtenissen rechtvaardigt in mijn ogen op geen enkele manier een DQ. Ik mag hopen dat AVROTROS die vergoeding die ze moeten betalen om deel te nemen terug-eist, of in ieder geval een deel ervan.
Dat ging gewoon een hele dag heel Europa over omdat het niet door de EBU werd tegengesproken. Je zou voor minder. Jezus wat is dit toch allemaal bizar geweest.quote:
Jep, ik hoop op nog een concertje of wat in Nederland. Ziggo Dome ofzo, beetje klein en intiem.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:29 schreef Cyan9 het volgende:
Joost kan nu gewoon lekker door met z'n concerten. De AVROTROS kan gaan denken over het al dan dan wel of niet meedoen volgend jaar, en de EBU kan gaan hervormen (wat ons vast niet ver genoeg gaat).
Volgens mij zijn we klaar voor 2025.
Onze geliefde Sylvia Night blijft natuurlijk een leuk voorbeeld.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Sowieso eens met het disproportionele van de straf. Maar, whataboutism of niet, dat er in 70 jaar ESF voorzover ik weet alleen eens een Griekse regisseur uit de zaal verwijderd is in 1998 (Griekenland mocht wel gewoon meedoen), en dat het verder altijd allemaal één vredig tafereel was achter de schermen, en dat Joost de eerste was die iets anders deed, blijft vrij ongeloofwaardig.
Ik denk niet dat Joost dat zelf gaat doen (die schijnt momenteel ook weer niet zo goed in zijn vel te zitten door de hele situatie). Maar Stefano/Gover gaat wel ergens keer aan tafel zitten en praten gok ik.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:29 schreef Fretwork het volgende:
Als ik team Joost of AT was zou ik nu de regie pakken en met een verklaring komen over wat er gebeurd is
Filipp Kirkorov lijkt me een aardige man.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Sowieso eens met het disproportionele van de straf. Maar, whataboutism of niet, dat er in 70 jaar ESF voorzover ik weet alleen eens een Griekse regisseur uit de zaal verwijderd is in 1998 (Griekenland mocht wel gewoon meedoen), en dat het verder altijd allemaal één vredig tafereel was achter de schermen, en dat Joost de eerste was die iets anders deed, blijft vrij ongeloofwaardig.
Dit keer oneindig. Zo kun je bijna elke band ook wel van Pinkpop afgooien.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Helemaal leuk enzo, maar het OM heeft een aantal dingen vast kunnen stellen en bepaald dat dat niet strafbaar is volgens de aanklacht die er lag, en dat omvat o.a. fysiek geweld en fysieke bedreiging.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Zero-tolerance voor geweld tegen medewerkers, prima verdedigbaar.
Die heeft vast nog nooit wat gedaan dat tegen de (morele) regels van de EBU ingaat.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
Filipp Kirkorov lijkt me een aardige man.
Cornald gaf inderdaad al aan dat hij wel ergere dingen heeft zien gebeuren.
Het interesseert Joost niets als hij een boete had moeten betalen of een taakstrafje had gehad. Zijn grootste droom is uiteengespat door die diskwalificatie. Dat zal het enige zijn wat telt voor hem.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:18 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Alleen wel fijn voor Joost dat hij niet wordt veroordeeld.
Muziekfeest op het Museumplein, de Joost & Friends edition. 100.000 bezoekers. Tegelijkertijd met de finale van Eurovision. Live gestreamd op YouTube.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep, ik hoop op nog een concertje of wat in Nederland. Ziggo Dome ofzo, beetje klein en intiem.
Hij stond er op PinkPop niet heel gelukkig bij, maar kan natuurlijk ook komen doordat dit nog onafgesloten was. Nu is er op geen enkele manier meer een zwijgplicht.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:31 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Joost dat zelf gaat doen (die schijnt momenteel ook weer niet zo goed in zijn vel te zitten door de hele situatie). Maar Stefano/Gover gaat wel ergens keer aan tafel zitten en praten gok ik.
Dat mag hij best vinden. Rationeel gezien is het echter toch wel prettig om geen veroordeling achter je naam te hebben.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het interesseert Joost niets als hij een boete had moeten betalen of een taakstrafje had gehad. Zijn grootste droom is uiteengespat door die diskwalificatie. Dat zal het enige zijn wat telt voor hem.
De drempel van strafrechtelijke aansprakelijkheid is niet gehaald. Dat zegt verder weinig. Er is immers wel vastgesteld dat Klein die camera geraakt heeft (iets dat volgens velen niet gebeurd was). Het staat de EBU natuurlijk vrij om spelregels te hanteren die strenger zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Helemaal leuk enzo, maar het OM heeft een aantal dingen vast kunnen stellen en bepaald dat dat niet strafbaar is volgens de aanklacht die er lag, en dat omvat o.a. fysiek geweld en fysieke bedreiging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |