![q73jMPT.jpeg]()
Nederland
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media:
Instagram Twitter YouTube TikTokTitel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu
Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu
Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![joost-klein.gif]()
Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je
hier.

Het gekozen nummer Europapa:
Zijn legendarische optreden op het ESF:
SPOILER
SPOILER
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Ben benieuwd naar de reactie van de AVROTROS.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 14:15 schreef timmmmm het volgende:[..]
Het onderzoek heeft juist het verhaal bevestigd wat al rondging, dat tokkie Klein een cameravrouw heeft belaagd en zelfs in een slaande beweging haar camera geraakt heeft.
Daarvoor kon ik me nog voorstellen dat je wat terughoudend was, want niks bewezen, maar ik vind het onbegrijpelijk als je nu nog dit soort wangedrag verdedigt.
Dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'recht lullen'
Maar staat er ook bij wat de aanleiding was dat Joost dat deed?
Your beauty never ever scared me.
quote:
Ja, deze uitspraak veranderd eigenlijk niet zo veel.
Alleen wel fijn voor Joost dat hij niet wordt veroordeeld.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 14:18 schreef Cyan9 het volgende:[..]
Ja, deze uitspraak veranderd eigenlijk niet zo veel.
Alleen wel fijn voor Joost dat hij niet wordt veroordeeld.

Als dat wel zo was geweest dan had hij toch een probleem gehad om die concerten in Amerika te geven?
Komop, als Joost hier niet voor gediskwalificeerd was, dan was dit nooit naar buiten gekomen en had dit ook niemand ooit geboeid.
Dan had dat meisje op een verjaardag kunnen vertellen "die Joost is in het echt niet zo aardig hoor, die tikte tegen mijn camera terwijl ik stond te filmen".
En dan zou dat de consensus zijn, beetje rare gast. Maar niemand zou de politie erbij halen of voor diskwalficatie pleiten.
Behalve de EBU natuurlijk blijkbaar.
Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 12 augustus 2024 @ 14:20:25
H_T
2733
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 14:15 schreef timmmmm het volgende:[..]
Het onderzoek heeft juist het verhaal bevestigd wat al rondging, dat tokkie Klein een cameravrouw heeft belaagd en zelfs in een slaande beweging haar camera geraakt heeft.
Daarvoor kon ik me nog voorstellen dat je wat terughoudend was, want niks bewezen, maar ik vind het onbegrijpelijk als je nu nog dit soort wangedrag verdedigt.
Dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'recht lullen'
Het onderzoek heeft ook bevestigd dat er onvoldoende bewijs is om te proberen Joost te vervolgen. Hij heeft haar dus geen blauw oog geslagen of zo. Er kan zelfs niet bewezen worden dat de actie van Joost tot enige serieuze angst geleid kan hebben of dat het zelfs maar zijn doel was om haar angst aan te jagen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Hij heeft inderdaad een fout gemaakt, onder de hoogspanning waar iedereen daar al 2 weken liep te acteren in een explosieve omgeving, vooral veroorzaakt door de EBU zelf. Maar er zullen de afgelopen 60 jaar wel vaker mensen over de schreef zijn gegaan, met scheldpartijen of iemand die een deur kapot slaat uit woede om maar wat te noemen.
Er is geen sprake van lichamelijk letsel, AVROTROS en Joost hebben hemel en aarde (no pun intended) bewogen om het meteen goed te maken. De EBU had hiermee alleen de stok in handen om de Nederlandse lastpak te verwijderen en het leven voor henzelf makkelijker te maken, want geen Israelische zege etc.
Deze versie van de gebeurtenissen rechtvaardigt in mijn ogen op geen enkele manier een DQ. Ik mag hopen dat AVROTROS die vergoeding die ze moeten betalen om deel te nemen terug-eist, of in ieder geval een deel ervan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Ama
Hypa Hypa
quote:
Voor wat precies? Het niet braaf mee willen doen met die TikTok filmpjes?
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 14:20 schreef timmmmm het volgende:[..]
Je wordt er eerst gewoon uitgezet om de geweldadige tokkie uit de situatie te halen. Het lijkt me niet meer dan normaal dat je wanneer je bij zinnen bent gekomen inderdaad je excuses maakt, maar de veiligheid van je werknemers staat voorop, dus dat is iets voor daarna, als de gemoederen wat bedaard zijn. Overigens vraag ik me af hoe het met die excuses is. Ik hoor uit het Nederlandse kamp uitsluitend dat het niks voorstelt en allemaal wel meevalt en de EBU zich niet aan moet stellen. Klinkt niet helemaal als oprecht als je dan je excuses aanbiedt.
De cameravrouw wilde de excuses van Joost niet aanvaarden, wilde niet in gesprek met hem.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 14:20 schreef H_T het volgende:[..]
Het onderzoek heeft ook bevestigd dat er onvoldoende bewijs is om te proberen Joost te vervolgen. Hij heeft haar dus geen blauw oog geslagen of zo. Er kan zelfs niet bewezen worden dat de actie van Joost tot enige serieuze angst geleid kan hebben of dat het zelfs maar zijn doel was om haar angst aan te jagen.
Ik blijf erbij, hij heeft uit irritatie nadat hij meerdere keren had gewaarschuwd geprobeerd die camera weg te duwen, dat ging mis waardoor de camera op de grond viel.
quote:
Ik denk het wel, en dat had wellicht z'n imago ook geen goed gedaan.
Los van dat het voor hem zelf ook niet echt prettig was geweest, lijkt me zo.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Trouwens, moet dit onderwerp niet in het andere top worden besproken?
"Dit topic gaat over 'Joost Klein - Europapa'. Bredere discussie over huidige omstandigheden kan hier: Topicreeks: Diskwalificatie Nederland op ESF?"
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Ama
Hypa Hypa
quote:
Op maandag 12 augustus 2024 14:22 schreef Cyan9 het volgende:[..]
Ik denk het wel, en dat had wellicht z'n imago ook geen goed gedaan.
Los van dat het voor hem zelf ook niet echt prettig was geweest, lijkt me zo.
Oh nee absoluut niet maar moest wel meteen aan die 2 concerten in Amerika denken die al uitverkocht zijn.