Ja klopt. Maar het waait hier (nu) nietquote:Op maandag 12 augustus 2024 10:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Windsnelheid speelt ook een rol he.
Formule van siple
Zin inquote:Op maandag 12 augustus 2024 09:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
34 graden en 70% LV is 48 graden gevoelstemperatuur volgens de tabel van het KNMI. En laat dat nou net het weer zijn wat hier - mogelijk - verwacht wordt.
Dusja, we kunnen daar wel schijtlollig over gaan doen, maar voor mensen met luchtwegproblemen of ouderen is dat gewoon een hel.
30+ is gewoon heet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Alle Nederlanders in paniek want het wordt twee dagen 30 graden.
[ afbeelding ]
Geel zegt alleen niets, behalve dat het warm blijft en er een dag temperaturen van tenminste 35°C worden verwacht. Derhalve wat irrelevant.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dat is verder relevant met hitte omdat? Oh wacht.. puur omdat ik reageer op iets van hitte natuurlijk wordt er kou bijgehaald. Totaal niet relevant op een schijtlollige opmerking, terwijl er terecht code geel voor het weer wordt afgegeven.
Het is daar nu ook geen 34°C met een RV van (rond de) 70%quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar het waait hier (nu) niet
Welquote:Op maandag 12 augustus 2024 10:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar het waait hier (nu) niet
Nou valt dit niet in de categorie 'er gaan mensen dood door zomertijd' omdat er echt wel mensen neervallen die nog wel even wat tijd over hadden, maar verder vind ik het wel een beetje een lulargument. Misschien ben ik gewoon een ongevoelige hark als het op oudjes aan komt, maar dood hoort er ook gewoon bij. Is het niet x, dan wel y.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
30+ is gewoon heet.
Er gaan extra mensen dood door dit weer.
Hoop dat de oudjes lekker een ijsje krijgen en een voetenbadje als ze daar zelf niet meer voor kunnen zorgen!
Ow, prima code geel, hoor. Gewoon relevant omdat het voor kan komen. Prettig is anders, maar het zij zoquote:Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dat is verder relevant met hitte omdat? Oh wacht.. puur omdat ik reageer op iets van hitte natuurlijk wordt er kou bijgehaald. Totaal niet relevant op een schijtlollige opmerking, terwijl er terecht code geel voor het weer wordt afgegeven.
48 graden gevoelstemperatuur.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
34 graden en 70% LV is 48 graden gevoelstemperatuur volgens de tabel van het KNMI. En laat dat nou net het weer zijn wat hier - mogelijk - verwacht wordt.
Dusja, we kunnen daar wel schijtlollig over gaan doen, maar voor mensen met luchtwegproblemen of ouderen is dat gewoon een hel.
Meer met de hoge LV, boven de 30.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:30 schreef Momo het volgende:
Het zal middennacht nog 26 graden zijn waarschijnlijk
Geel is juist vanwege de verwachte hoge LV icm de temperatuur. Niet voor de temperatuur alleen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Geel zegt alleen niets, behalve dat het warm blijft en er een dag temperaturen van tenminste 35°C worden verwacht. Derhalve wat irrelevant.
Nee je -6 bij windkracht 6 is niet relevant op mijn post. Ik stel verder ook nergens dat dit weer absurd is? Maar ook niet iets om schijtlollig over te doen als er een pak mensen vandaag - en mogelijk morgen - door een hel gaan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ow, prima code geel, hoor. Gewoon relevant omdat het voor kan komen. Prettig is anders, maar het zij zo
De plantjes bewegen niet, ik voel ook niks als ik buiten sta. Nou vooruit, nagenoeg windstil dan, er zal vast nog wel iets van luchtcirculatie zijn jaquote:
De dag die we dachten dat nooit zou komenquote:Op maandag 12 augustus 2024 10:21 schreef Nattekat het volgende:
Dit is wel een zeldzaam geval van dat ik aan de kant van Geschiedkundige sta verder
Ik zie hem graag branden, maar dit gaat te ver.
Nog niet nee, maar dat zeg ik ook niet. Het is wel iets wat mogelijk gaat gebeuren. Of en hoe hard het dan waait, zien we dan wel weer.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is daar nu ook geen 34°C met een RV van (rond de) 70%
Dauwpunten boven de twintig zijn per definitie kut.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:21 schreef Nattekat het volgende:
Dit is wel een zeldzaam geval van dat ik aan de kant van Geschiedkundige sta verder
Ik zie hem graag branden, maar dit gaat te ver.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Alle Nederlanders in paniek want het wordt twee dagen 30 graden.
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zelfs-iets-te-warmquote:Op maandag 12 augustus 2024 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou valt dit niet in de categorie 'er gaan mensen dood door zomertijd' omdat er echt wel mensen neervallen die nog wel even wat tijd over hadden, maar verder vind ik het wel een beetje een lulargument. Misschien ben ik gewoon een ongevoelige hark als het op oudjes aan komt, maar dood hoort er ook gewoon bij. Is het niet x, dan wel y.
quote:Wanneer het kwik vier dagen achter elkaar de 27 graden aantikt, treedt het Nationaal Hitteplan van het RIVM in werking, waarmee extra aandacht wordt gevraagd voor de risico’s van hitte voor kwetsbaren. Want hoewel het boven de 30 graden voor vrijwel iedereen zweten geblazen is, kan hitte voor risicogroepen, zoals ouderen, gevaarlijk zijn. In 2022 stierven er in ons land 469 mensen aan de gevolgen van de hitte. Vanaf dinsdag wordt regen en onweer voorspeld en daalt de temperatuur flink.
Ok.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zelfs-iets-te-warm
[..]
Knap, want dan zit je niet ver van de Europese recordwaarden voor wat betreft het dauwpunt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog niet nee, maar dat zeg ik ook niet. Het is wel iets wat mogelijk gaat gebeuren. Of en hoe hard het dan waait, zien we dan wel weer.
Ok. Jammer dan. Echt, waar probeer je me van te overtuigen?quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zelfs-iets-te-warm
[..]
Neen, dat het vermeld wordt betekent niet dat het er oorzaak van is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geel is juist vanwege de verwachte hoge LV icm de temperatuur. Niet voor de temperatuur alleen.
Het zal ook vast wel loslopen qua uitersten. Maar ik zeg alleen wat ze op het weerbericht zeggen he. En de wind is wat ik voel en zie.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Knap, want dan zit je niet ver van de Europese recordwaarden voor wat betreft het dauwpunt.
Nergens van.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok. Jammer dan. Echt, waar probeer je me van te overtuigen?
Geef me een goede berekening dan hoe het wel zit. Ik zie alleen zomer (temp + lv) en winter berekeningen (temp + wind)quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
48 graden gevoelstemperatuur.
[ afbeelding ]
waarom geen oranje?quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geel is juist vanwege de verwachte hoge LV icm de temperatuur. Niet voor de temperatuur alleen.
Oranje wordt serieuzer genomen dan geel?quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog een warmere kleur. Is al heet genoeg.
Kijk eens wat de definitie van oranje is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Oranje wordt serieuzer genomen dan geel?
Zoals er staat: "een periode" > over 48 uur wordt het nog maar 24-25 graden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:57 schreef THEFXR het volgende:
snap even niet waarom het hitteplan niet actief is.
https://www.rivm.nl/hitte/nationaal-hitteplan
zijn best algemene zaken, wat zou dan de temp moeten zijn voor oranje of rood?quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk eens wat de definitie van oranje is.
38.quote:Op maandag 12 augustus 2024 11:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn best algemene zaken, wat zou dan de temp moeten zijn voor oranje of rood?
Morgen stormchasen dusquote:
https://www.knmi.nl/kenni(...)/knmi-waarschuwingenquote:Op maandag 12 augustus 2024 11:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn best algemene zaken, wat zou dan de temp moeten zijn voor oranje of rood?
dit gevonden, btw
[ afbeelding ]
Je gaat dan helemaal richting westelijk Duitsland rijden?quote:Op maandag 12 augustus 2024 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Morgen stormchasen dus
Hopelijk faal ik dan niet weer, de vorige keer werd ik te vroeg ingehaald door een terreurbui en aquaplaneerde ik bijna van de weg
Dat dan weer niet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je gaat dan helemaal richting westelijk Duitsland rijden?
NasseKatzequote:Op maandag 12 augustus 2024 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je gaat dan helemaal richting westelijk Duitsland rijden?
Ah, u heeft mij gespotquote:Op maandag 12 augustus 2024 11:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Komt er hier eentje in z'n jas voorbij lopen.
Dat moet wel gewoon een pure provocatie aan mij gericht zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |