SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
are we infinite or am I alone
theedoeken om nat te maken, 2 liter water in de koelkast, blauw pompje gevuld, icepacks voor de airkoeler in de vriezer.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:54 schreef Wertha het volgende:
Zijn we allemaal voorbereid op de hel waar we ons morgen in begeven?
Deze twee dagen overleven we welquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:54 schreef Wertha het volgende:
Euthanasie verklaring is al ondertekend, als ik het echt niet meer aankan mag er een spuitje in.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:54 schreef Wertha het volgende:
Koop een koelvestquote:Op zondag 11 augustus 2024 21:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
theedoeken om nat te maken, 2 liter water in de koelkast, blauw pompje gevuld, icepacks voor de airkoeler in de vriezer.
ik ben voorbereid,ja, tenzij de stroom uitvalt.
Uiteraard. Stroomverbruik schiet de hoogte in vanaf morgenvroeg en dan 48/72 uur lang.quote:Op zondag 11 augustus 2024 21:54 schreef Wertha het volgende:
Zeker. Heel normaal. Maar daarom niet minder ellendig.quote:Op maandag 12 augustus 2024 07:04 schreef INViCTuS het volgende:
Gewoon jaarlijks terugkerend zomer weer dit
Zomerquote:Op maandag 12 augustus 2024 08:21 schreef Elan het volgende:
Nu al 19 graden. En dan de bedenken dat koeler dan dit het waarschijnlijk niet gaat worden de komende drie dagen (en nachten )
Laten we zeggen dat de hoeveelheid energie voor stevig onweer aanwezig zijn, maar er deksel er wel vanaf moetquote:
Gevoel 48gr ivm hoge LVquote:Op maandag 12 augustus 2024 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Alle Nederlanders in paniek want het wordt twee dagen 30 graden.
[ afbeelding ]
true. Pure aanstellerijquote:Op maandag 12 augustus 2024 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Ellendequote:Op maandag 12 augustus 2024 08:21 schreef Elan het volgende:
Nu al 19 graden. En dan de bedenken dat koeler dan dit het waarschijnlijk niet gaat worden de komende drie dagen (en nachten )
Ik ga gewoon minimaal 48 uur in lockdownquote:Op maandag 12 augustus 2024 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Met een beetje pech eind van de middag tegen de 50 gradenquote:Op maandag 12 augustus 2024 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Gevoelstemperatuur vanavond 22u: 30 graden
Honderdmiljoen miljard graden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met een beetje pech eind van de middag tegen de 50 graden
Het is hier een uur vroeger en 28 graden, maar ja, Portugalquote:Op maandag 12 augustus 2024 08:21 schreef Elan het volgende:
34 graden en 70% LV is 48 graden gevoelstemperatuur volgens de tabel van het KNMI. En laat dat nou net het weer zijn wat hier - mogelijk - verwacht wordt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Honderdmiljoen miljard graden.
We hebben 30+ gehad middernacht, volgens mij 2 jaar geleden zelfs nog.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:30 schreef Momo het volgende:
Het zal middennacht nog 26 graden zijn waarschijnlijk
Ik weet niet hoe groot het tuimelraam is maar bij mij heb ik er aan de buitenkant een handdoek overheen gedaan. Het voordeel van een tuimelraam, je kan bij de buitenkant komen zonder het dak op te moetenquote:Op maandag 12 augustus 2024 08:23 schreef xFriendx het volgende:
Vandaag komt extra zonwering binnen voor een velux tuimelraam. Net iets te laat voor de hitte van vandaag. Maar wel bezig om het huis ook goed te isoleren tegen warmte. Zal immers wel vaker flink warm gaan worden.
Uhmmm nee zo werkt dat niet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
34 graden en 70% LV is 48 graden gevoelstemperatuur volgens de tabel van het KNMI. En laat dat nou net het weer zijn wat hier - mogelijk - verwacht wordt.
Dusja, we kunnen daar wel schijtlollig over gaan doen, maar voor mensen met luchtwegproblemen of ouderen is dat gewoon een hel.
Tja, dat is -6 met windkracht 6 ook.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
34 graden en 70% LV is 48 graden gevoelstemperatuur volgens de tabel van het KNMI. En laat dat nou net het weer zijn wat hier - mogelijk - verwacht wordt.
Dusja, we kunnen daar wel schijtlollig over gaan doen, maar voor mensen met luchtwegproblemen of ouderen is dat gewoon een hel.
Hoe dan? Dat lees ik wel af in die tabel op de KNMI site. Ze geven er zelfs een tekstueel voorbeeld van.quote:
Vooral lang en niet al te breed. Heb bij een ander raam (niet echt een merk en al oud) wel een kleed aan de buitenkant gedaanquote:Op maandag 12 augustus 2024 09:52 schreef boertie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe groot het tuimelraam is maar bij mij heb ik er aan de buitenkant een handdoek overheen gedaan. Het voordeel van een tuimelraam, je kan bij de buitenkant komen zonder het dak op te moeten
Er is niet voor niets code geel afgegeven voor het benauwde weer.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
En dat is verder relevant met hitte omdat? Oh wacht.. puur omdat ik reageer op iets van hitte natuurlijk wordt er kou bijgehaald. Totaal niet relevant op een schijtlollige opmerking, terwijl er terecht code geel voor het weer wordt afgegeven.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tja, dat is -6 met windkracht 6 ook.
Hoort er soms bij
Precies mijn punt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is niet voor niets code geel afgegeven voor het benauwde weer.
Windsnelheid speelt ook een rol he.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoe dan? Dat lees ik wel af in die tabel op de KNMI site. Ze geven er zelfs een tekstueel voorbeeld van.
Of verlondigen ze nu onzin daar, zou ook wel weer mooi zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |