Ik heb hem nog op Engels staan vanwege het klimmen, maar is het NLse commentaar een aanrader?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:59 schreef Dagoduck het volgende:
Die andere commentator neemt het taalgebruik van de ander al over, genot
Geeft niet, eerste levensbehoefte.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:00 schreef AgnesGru het volgende:
Menno gemist, was in slaap gevallen
Voor zover ik kan beoordelen (niet echt dus) is het prima. 2 voormalige breakers.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb hem nog op Engels staan vanwege het klimmen, maar is het NLse commentaar een aanrader?
Oke omaquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:00 schreef AgnesGru het volgende:
Menno gemist, was in slaap gevallen
Ik vind het prima.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb hem nog op Engels staan vanwege het klimmen, maar is het NLse commentaar een aanrader?
Kindermishandeling genot.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:02 schreef 3rr0r het volgende:
Ik lees bij de NOS dat die Lee van Nederland op z'n 2e begon en z'n moeder B-Girl was.
Dat heb je goed gelezenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:02 schreef 3rr0r het volgende:
Ik lees bij de NOS dat die Lee van Nederland op z'n 2e begon en z'n moeder B-Girl was.
Ook hier is de geluidsmix van het NLse commentaar veel slechter dan bij de Engelse (net als bij het klimmen). Maar zegt niks over het commentaar zelf, natuurlijk. Ik laat het wel ff staan.quote:
Ik ben vooral fan van de +200 cc Silliconen divisie.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:49 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Reddingszwemmen is best gaaf hoor. Poppen meeslepen enzo. Er is een onderdeel daar moeten ze een touw gooien naar een teamlid en die zo snel mogelijk binnenhalen.
Ooit wel eens bij een tankstation achtergelaten?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:02 schreef 3rr0r het volgende:
Aanelkaarpraatpersonen.quote:
Er zijn er maar 2 in de groepsfase.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:18 schreef kilon het volgende:
Het is minder indrukwekkend gewoon.
De derde ronde moet je winnen nu
Amerikaan is echt goed jaquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:17 schreef 3rr0r het volgende:
Amerikaan is wel goed met swag en doet z'n moves ook echt op de muziek
Ik bedoel de derde wedstrijdquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn er maar 2 in de groepsfase.
hij bedoelt tegen de fransoosquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn er maar 2 in de groepsfase.
Alles voor het verhaal.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:20 schreef kilon het volgende:
"Je moet gewoon genieten"
"Als je verliest van elkaar, we zijn altijd families"
Topsport alles.
Heerlijk, zelf net ook even gedaan.quote:
+9-0quote:
een poging van Frankrijk om de OS minder oubollig te makenquote:
Omdat Frankrijk het heeft ingebracht als nieuwe olympische sport en dat is geaccepteerd.quote:
Mislukt. Die spelen minecraftquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:46 schreef kilon het volgende:
[..]
Omdat dit volgens het IOC de manier is om de jeugd naar de spelen te laten kijken.
Jeetje.quote:
Olympische Spelen voor gaming komen eraan, volgend jaar ergens in de woestijn geloof ik.quote:
Nope.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:54 schreef PowerLoungen het volgende:
Over 4 jaar lekker graffiti-spuiten erbij en protesteren als 'sport' erbij doen.
Hoe laat is die?quote:
Oh Squash. Daar ken ik wel iemand die daar heel goed in is. Zou leuk zijn als hij dat naar de OS kan namens Nederland.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nope.
"After debuting in 2020 as optional events, skateboarding, sport climbing, and surfing have been promoted to the Summer Olympics' "core" event program. Boxing, modern pentathlon, and weightlifting had been provisionally removed due to governance issues; modern pentathlon and weightlifting were later reinstated following reform efforts, with the former expected to employ a new format replacing show jumping with obstacle course racing, while the decision on boxing was postponed. The 2028 Games will feature the debut of flag football and squash as optional sports, joined by the return of baseball/softball, cricket (for the first time since 1900) and lacrosse (for the first time since 1948). Breaking, which debuted at the 2024 Olympic Games, will not return."
Squash betekent gratis gouden medailles voor Egypte. True storyquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh Squash. Daar ken ik wel iemand die daar heel goed in is. Zou leuk zijn als hij dat naar de OS kan namens Nederland.
je positiviteit kent geen grenzen merk ik alquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:16 schreef kilon het volgende:
Lee tegen die Canadees in de kwartfinale.
kansloos dus
Dan kan het alleen maar meevallenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
je positiviteit kent geen grenzen merk ik al
Wijze woorden.quote:
Heb keihard gelachen om Australischequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:05 schreef Moira het volgende:
De mannen zijn alvast een stuk leuker om te kijken
De modjes willen geen gegeil meer in de topics, pas op.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:05 schreef Moira het volgende:
De mannen zijn alvast een stuk leuker om te kijken
Ik bedoel de kwaliteit van de moves, zo knap vind ik ze nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:08 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De modjes willen geen gegeil meer in de topics, pas op.
24-3quote:
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:13 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik bedoel de kwaliteit van de moves, zo knap vind ik ze niet
eerste ronde lijkt me voor de Japanner.quote:
Maar je kijkt wel.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:24 schreef kilon het volgende:
Nu nog even Lee keihard zien verliezen en dan zijn we eindelijk klaar met deze parodie op een sport
Welkom bij jurysporten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:31 schreef 3rr0r het volgende:
Dit is echt zo'n 'sport' waarbij je naam voornamelijk telt. Ben je zogenaamd een top dog in het wereldje dan stemmen ze al 90% zeker op je nu ongeacht wat je doet en of het netjes gaat.
Idd. En hoe kleiner de sport, hoe erger, omdat dezelfde juryleden alle belangrijke wedstrijden jureren.quote:
Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat die jongeren niet van 'gewone' sport kunnen houden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:34 schreef Nizno het volgende:
Ach het was leuk om eens een sport er bij te hebben die de pubers en jongvolwassenen aantrekt.
ik ook niet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat die jongeren niet van 'gewone' sport kunnen houden.
Dat is de reden dat ze al sinds de jaren 80 rappen als ze iets over denken te willen brengen op jongeren...quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat die jongeren niet van 'gewone' sport kunnen houden.
Was het dan ook op tiktok te zienquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik ook niet.
maar er zullen genoeg puberende en net volwassen jongeren hebben gekeken alleen voor het breaking
Afvoergenot.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:38 schreef beantherio het volgende:
Nu alle Nederlanders eruit liggen hoeven we gelukkig geen zier meer te geven om deze "sport".
prima tochquote:
Okequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:41 schreef kilon het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld
Met zilver.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:34 schreef superniger het volgende:
Dit is gespeeld.
We feliciteren alvast Canada.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:51 schreef potjecreme het volgende:
Heeft iemand een goed filmpje van de Australische vrouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Net als op Biles bij het turnenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:31 schreef 3rr0r het volgende:
Dit is echt zo'n 'sport' waarbij je naam voornamelijk telt. Ben je zogenaamd een top dog in het wereldje dan stemmen ze al 90% zeker op je nu ongeacht wat je doet en of het netjes gaat.
Clipjes gevonden op X.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:51 schreef potjecreme het volgende:
Heeft iemand een goed filmpje van de Australische vrouw.
Die onderste tweets is wel typisch domme social media content. Haal het minste stukje uit haar optreden zonder spectaculaire moves terwijl die ook juist de moves deed zoals dat kind later in dat filmpje.quote:
quote:Gunn is - het zal geen verrassing zijn - dan ook geen typische breakdancer. De 36-jarige Australische heeft een doctoraat in de Culturele Studies en is professor aan de Macquarie-universiteit in Sydney. Maar toen ze 20 jaar was, kwam haar vriend - tegenwoordig haar echtgenoot en coach - plots met breakdance aandraven. Hoe ze reageerde op beats en haar gevoel voor ritme overtuigden hem ervan dat ze wel eens ver kon komen.
Sindsdien verdiepte ze zich volledig in de sport, ging ze er onderzoek naar doen en les over geven, deed ze massa’s krachtoefeningen voor haar bovenlijf en groeide ze uit tot de beste Australische in de weinig beoefende discipline. Ze gaf voor aanvang van de Spelen al toe dat breakdance in haar thuisland als een grap aanzien wordt en dat weinig mensen de sport serieus nemen, maar zij was toch trots om naar Parijs af te zakken. “Ik wil anderen inspireren”, zei ze. “Dit is zo’n enorme kans voor ons om jonge generaties te doen kennismaken met breaking.”
Creatief zijn
Creativiteit noemt ze haar belangrijkste drijfveer. “Dat is heel belangrijk voor mij. Ik ga het podium op en toon mijn kunst. Al mijn moves zijn origineel. Soms spreekt het de juryleden aan, en soms ook niet. Maar ik doe mijn ding. Daar draait het om.” De andere deelneemsters verslaan zonder creatief te zijn, zou haar naar eigen zeggen toch nooit gelukt zijn. “Die dynamische en krachtige bewegingen, daar zou ik hen nooit in kunnen verslaan. Dus probeerde ik anders te bewegen.”
Dat lukte. Want ondanks alle spot, toonden vele duizenden mensen op sociale media zich ook fan van het lef van de Australische. Dat haar filmpjes de wereld rondgaan, tonen dat ze geslaagd is in haar opzet.
Je moet eens wat papers (en haar dissertation) opzoeken. Hilarische onderwerpen, gaat sec over het gebrek aan inclusiviteit in de (door mannen gedomineerde) breaking scene in Australië, emancipatie van vrouwen van kleur, etc..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |