quote:Op donderdag 19 september 2024 11:29 schreef paulowna het volgende:
Ook erg,
geen woonvergunning,
heeft iemand zijn liftkoker omgebouwd tot huisje?
https://www.funda.nl/deta(...)lensteeg-2/43637479/
??? Hoe is dit legaal?quote:Bijzonderheden:
- Er is geen woonvergunning
Dat je mag wonen op die bestemmingquote:Op donderdag 19 september 2024 11:57 schreef paulowna het volgende:
Ik weet niet exact wat "woonvergunning" inhoudt,
misschien kan je je elders inschrijven?
Fors deel is wel inflatie natuurlijk. Ook van de huizenprijzen zegmaar.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:28 schreef Elan het volgende:
OZB stijgt hier met bijna 13% komend jaar en de afvalstoffenheffing en rioolheffing met bijna 10%.
Dat is ook een manier om als gemeente je kasboekje op orde te maken.
Hoezo, we hebben toch niet meer afval door de hogere prijzen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Fors deel is wel inflatie natuurlijk. Ook van de huizenprijzen zegmaar.
Is de Q factor het enige component van de kosten of heb je ook een P factor?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:46 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hoezo, we hebben toch niet meer afval door de hogere prijzen?
De inflatie is ~3%, geen 10%...quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is de Q factor het enige component van de kosten of heb je ook een P factor?
Sinds (bijvoorbeeld) 2020?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:58 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
De inflatie is ~3%, geen 10%...
Dat zijn we ook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sinds (bijvoorbeeld) 2020?
En de huizenprijzen?
Er zal best wat scheefgroei in die twee liggen maar zoveel?
Maar je zult evenwel geen sympathie krijgen van de politiek, die vinden dat woningbezitters flink rijker geworden zijn door die stijgende huizenprijzen.
Mensen met geld kunnen tenminste investeren in verduurzaming, dus alle lof voor mensen met geld dat ze een stapje vooruit doen m.b.t. de energietransitie!quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dat zijn we ook.
Heb een woning volledig verbouwd incl gasloos maken van de overwaarde en kreeg nog subsidie op de warmtepomp, isolatie en pv panelen. Auto rijdt ook 'gratis' op de pv panelen (salderen) , krijg zelfs nog een kilometer vergoeding van 23ct belastingvrij
.
Natuurlijk is het hartstikke scheef, maar ik laat gratis geld niet liggen.. (betaal wel netjes inkomstenbelasting).
Mijn woningbouwcorporatie mag van mij best verduurzamen in de woning van deze arme sloeber, hoor. Geen problemen mee.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen met geld kunnen tenminste investeren in verduurzaming, dus alle lof voor mensen met geld dat ze een stapje vooruit doen m.b.t. de energietransitie!
Totaal anders dan arme sloebers, die doen niks voor het klimaat.
Gelijk maar weer de verantwoording afschuiven op de woningcorporatie.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn woningbouwcorporatie mag van mij best verduurzamen in de woning van deze arme sloeber, hoor. Geen problemen mee.
Dat is toch de eigenaar van dit pandquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gelijk maar weer de verantwoording afschuiven op de woningcorporatie.
Natuurlijk niet, dat doet niemand. Ik pak ook elke cent die ik kan, want ik verdien geld aan het opladen van de auto. En I love it.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 17:50 schreef Sport_Life het volgende:
Natuurlijk is het hartstikke scheef, maar ik laat gratis geld niet liggen.. (betaal wel netjes inkomstenbelasting).
Volgens mij is dit het kale tarief en komt de stijging van de huizenprijzen er nog bovenop.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Fors deel is wel inflatie natuurlijk. Ook van de huizenprijzen zegmaar.
Klopt, inflatie wordt berekend zonder de huizenprijzen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het kale tarief en komt de stijging van de huizenprijzen er nog bovenop.
Ja, draai je ook voor de kosten in de vorm van een huurverhoging op? Pak-em-beet ¤200 per maand erbij voor de verduurzaming.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn woningbouwcorporatie mag van mij best verduurzamen in de woning van deze arme sloeber, hoor. Geen problemen mee.
Tja, zo'n instantie heeft het wat dat betreft wel een stuk makkelijker dan individuele burgers die zich het schompes moeten werken om van wat ze overhouden, nog een beetje rond te kunnen komen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:28 schreef Elan het volgende:
OZB stijgt hier met bijna 13% komend jaar en de afvalstoffenheffing en rioolheffing met bijna 10%.
Dat is ook een manier om als gemeente je kasboekje op orde te maken.
Nah, dat zit in de huurprijs.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, draai je ook voor de kosten in de vorm van een huurverhoging op? Pak-em-beet ¤200 per maand erbij voor de verduurzaming.
Dat is wel echt waardeloos, dat je niet eens kunt zien wat je panelen doen en dus ook je feitelijke energieverbruik niet meer kunt monitoren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah, dat zit in de huurprijs.
Mijn zus betaalt best wel flink voor de zonnepanelen op haar sociale huurwoning. Heeft daar geen keuze in.
En een app om alles te monitoren wat verstandig is qua energiecontract is er ook niet. Blijft eigendom van de sociale verhuurder.![]()
Beetje lastig qua keuze voor je energiecontract.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |